Orijinalini görmek için tıklayınız : EP3 için stage 2 decereli egzantrik hakkında ?
EP3 için stage 2 decereli egzantrik hakkında ?
bu hadise için ince conta yay şapka emme manifoldu gaz kelebeği gibi şeyler mevcut olucak...
stage 2 için sıkıştırması yüksek piston gerekirmi gerekmezmi ?
gerekirse neden gerekmezse neden ?
lütfen tartışma geçmesin bilgi geşsin bilenler yazsın ;)
Gunes G.
27-06-2010, 16:03
Yuksek sikistirma teorik olarak motorda performans adina istenen birseydir, sebebi ayni miktarda benzin hava karisimi ile daha fazla mekanik guc uretebilmeye olanak saglamasidir. Bu artis, yuksek sikistirmadan oturu olusan isil verimin artmasi ile ortaya cikar. Daha cok sikistirilan benzin hava karisimi, dogal olarak daha iyi karisir ve daha verimli bir yanma saglar.
Kisaca ne kadar yuksek sikistirma o kadar cok guc diyebilirim, ancak burda bizi limitleyen her zaman ki gibi fizik kurallari var. Sikistirma arttikca vuruntu egilimide atar, ayrica metallerin belirli dayanimlari vardir bunlar limitlerine yaklastikca omurler azalir vs vs.
Yani sorunun cevabi secimlik. Alt yapin uygunsa, kullanacagin yakit uygunsa, sikistirmayi arttirmak sana guc olarak geri donecektir. Ha sart mi, degil canim neden sart olsun, motorun verimi daha az olur, urettigi gucte ona gore olur.
stok internal la stage2 yaparsan piston eritirsin. bence gerekir.
piston alındı takıldı rodaja başlamaya az kaldı hayırlısı cevaplar için teşekkürlere tıklıyorum...
Gunes G.
28-06-2010, 00:31
stok internal la stage2 yaparsan piston eritirsin. bence gerekir.
Konu stock internal yerine yuksek sikistirmali piston degil diye dusunuyorum. Buradaki konu yapilacak uygulamalardan sonra sikistirmayi arttirmak sart mi degil mi.
Yani, ayni dirence sahip biri yuksek digeri dusuk sikistirmali iki piston olarak dusunurseniz degindigim nokta daha netlesmis olacaktir.
Soyleminizdeki stock internal eriyebilir argumanini dogru olarak kabul edersek, bu sebepten oturu yuksek sikistirmali piston gerekir demek ilgisiz olacaktir. Cumlenizin devami "daha dayanikli piston gerekir" olmaliydi diye dusunuyorum.
Anladigim kadariyla daha yuksek sikistirmaya sahip bir pistonun, daha dusuk sikistirmaya sahip bir pistondan daha dayanikli oldugu gibi bir inanis var ortada, ancak bunun dogru olmadigini, sikistirma orani ile dayanikliligin farkli seyler oldugunu cok basit bir ornekle aciklayabilirim. 8.5:1 oraninda sikistirmaya sahip bir asiri besleme aracin pistonlarinin, 11.0:1 oraninda sikistirmaya sahip atmosferik bir aracin pistonlarindan daha dayanikli oldugu ornekler mevcuttur.
Kisaca "sikistirma arttikca dayaniklilik artar" dusuncesi, her zaman dogru degildir.
stok internal la stage2 yaparsan piston eritirsin. bence gerekir.
sebebi nedir bunun?
sebebi nedir bunun?
+1 stage2 egzantriğin stock internale ne gibi bi zararı olabilir ki ? neden piston eritsin ?
ips k2 ıcın orjınal pıstonlar ve sıkıstırması yetersızdı sıkıstırma kesınlıkle ıstıyordu 240-250 gıbı arabada ınanılmaz bır performans dusuklugu yasamıstım bunu bız eksozdan zannedıyorduk fakat sıkıstırmadan dolayı bır sorun vardı ben 76 ara boru ıcın ozgune cok baskı kurdum onun dedıgı bır fayda etmıyecek gerek yok cunku aracında sıkıstırma yok backpressure dıye bır olaydan bahsettı bıraz arastırdım ve dedıgı dogruydu ipsler ıcın 12.5 cr sıkıstırma ıle guzel gucler cıkarıyolar sendekı egzatrıklerın markası modelını forumlardan arastır yada bır konu ac bılen arkadaslar yardımcı olsun
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.