Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Secimi....
Selam precision garret ve hks marka turbolar marka bazinda karsilastirildigin da hangisinin alt ve ust devirde ki performanslari teknolojisi vs GT 40 ve uzeri turbolari ele alirsak daha iyidir ?
Selam bildiğim kadarıyla HKS kendi üretmiyor zaten oda kendi speclerine göre üreticilere yaptırıyor ( Apexi,Blitz vs gibi). Hemen aklıma gelen gt40 ve üzerine tekabül eden borg warner modelleri var.(sx400) Yalnız ebat olarak gt lere göre daha büyük. Yer sıkıntınız varsa problem olabilir. Turbo seçiminde en önemli kriterler kapak ve manifold. T.S. mu kullanacaksınız? Üst devir dönücekmisiniz? Kapak üst devire müsaitse pt turbolardan çok ciddi güçler alıyorlar (singlescroll) ama çok devir dönemiyorsanız gt serisi bir turbo ve ts manifold ile altları canlı hale getirebilirsiniz. Yani şu marka turbonun alt devri iyidir yada kötüdür gibi bişey yok. Aynı turbonun farklı A/R leri arasında bile ciddi farklar oluyor. Precision serisi turbolar singlescroll ile devir dönerek çok güzel güçler ortaya koyuyor. Örn: T3 flanşlı billet b.b 6765 singlescroll turbo. Sonuç olarak kapak ve manifold ön plana çıkıyor ayrıca diğer bir önemli nokta hedeflenen güç. Aracın kullanım amacının belirlenmesi diğer bir faktör. Bunlar bilinmeden şu iyidir şu uygundur demek zor. Benim fikrim bu yönde..
Çok güzel açıklamışsın RUN abi.Çok bilgilendirici olmuş. :icon_tup:
Selam bildiğim kadarıyla HKS kendi üretmiyor zaten oda kendi speclerine göre üreticilere yaptırıyor ( Apexi,Blitz vs gibi). Hemen aklıma gelen gt40 ve üzerine tekabül eden borg warner modelleri var.(sx400) Yalnız ebat olarak gt lere göre daha büyük. Yer sıkıntınız varsa problem olabilir. Turbo seçiminde en önemli kriterler kapak ve manifold. T.S. mu kullanacaksınız? Üst devir dönücekmisiniz? Kapak üst devire müsaitse pt turbolardan çok ciddi güçler alıyorlar (singlescroll) ama çok devir dönemiyorsanız gt serisi bir turbo ve ts manifold ile altları canlı hale getirebilirsiniz. Yani şu marka turbonun alt devri iyidir yada kötüdür gibi bişey yok. Aynı turbonun farklı A/R leri arasında bile ciddi farklar oluyor. Precision serisi turbolar singlescroll ile devir dönerek çok güzel güçler ortaya koyuyor. Örn: T3 flanşlı billet b.b 6765 singlescroll turbo. Sonuç olarak kapak ve manifold ön plana çıkıyor ayrıca diğer bir önemli nokta hedeflenen güç. Aracın kullanım amacının belirlenmesi diğer bir faktör. Bunlar bilinmeden şu iyidir şu uygundur demek zor. Benim fikrim bu yönde..
Teşekkür ederim verdiğin bilgiler için ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.