Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 atmosferik focus
1.6 atmosferik benzinli düz vites c-max sahibiyim.
Motor tekniği focus 1.6 ile tamamen aynı.(mkI)
Ama bana 18 janttan sonra çok hantal ve güçsüz gelmeye başladı.
Bu aracı nasıl güçlendirebilirim ?
filtre kiti guzel headers ara boru son susturucu yazılım her araca olabılen bır kac teknıklerdendır :)
Yaklaşık kaç hp alabilirim bu tekniklerden?
SC uygulayabilirsiniz :) Project cars bölümünde aynı motora sahip SC'li bir Mondeo var.
MuratGürakan
23-06-2010, 14:10
focusta
headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ güç alınıyor
ERhan focus chiplemişti dynoda yanlış hatırlamıyorsam 15hp ye yakın bir güç almışlardı eğer oda işine gelirse bence atmosferik için idael bir değer.
Mertol abinin mondeo'yu hem burdan hemde başka bir forumdan biliyorumda mertol abideki veya sizlerdeki o bilginin yarısı bende olsa.....
@Murat gürakan
headers'ı nerden bulabilirim?
[QUOTE=MuratGürakan;1502924]focusta
headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ güç alınıyor
Maşallah ne cevher varmış fokusta:D
1.6 lt 100 hp focustan headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ güç alınıyor?
Tabi bunlar güzel düşünceler. :)
140+ iyimser bi rakkam olmus sanırım
MuratGürakan
23-06-2010, 23:31
Alın bi focus görelim:D
Ben gayet ciddiyim olduğunu duymuştum. İyimser yada sallamasyon olmak istemem Yapan arkadaşımla konuşucam daha detaylı bilgi alayımda yazayım nedir ne değildir. Yapmadım ben ama olduğunu duydum sadece:icon_tup:
---
headers ya getirtceksin yada yaptırıcaksın bildiğin işçiliği iyi olan birisinde. ARtık bu işleri ülkemizde çok iyi yapan insanların olduğuunu biliyoruz :icon_tup:
redbaron
23-06-2010, 23:56
1.6 focusta ne cevher varmis be.1.6 dizeli cipleyince 140 oluyor,atmosferikten bu degeri almak cok mantiksiz ki duratec motor olmasi lazim o yanlis hatirlamiyorsam egzantirik olmadan o degerlere yaklasmak imkansiz gibi bir terslik var bence sizde.
Mertol abinin mondeo'yu hem burdan hemde başka bir forumdan biliyorumda mertol abideki veya sizlerdeki o bilginin yarısı bende olsa.....
Benim düşüncem NA olarak yüklemek, hem çok masraflı, hemde alacağınız güç çok kısıtlı. O yüzden direk aşırı besleme olayına girmenizi tavsiye ederim. En azından harcayağınız paranın hakkını verirsiniz. 100hp lik bir araca egzantiriktir şudur budur 120hp olacağına direk turbo ile 0,3-0,5 barda 180-200hp almak daha mantıklı geliyor bana.
Milltek 421 headers
komple 57 mm düz boru
1.7 puma emme manifıoldu ve kelebek
yazılım
sonucu 130 hp alınır rahat. mk1 focus için bunlar.
115 liklerde daha iyi sonuç elde edersiniz haliyle. yalnız yeni motorlarda elektronik kelebek var.
Sierra Rs
24-06-2010, 07:04
Aracını sat dizel c-max al, kutu ici ve yazılım yap daha mantıklı ;)
bugra_0101
24-06-2010, 07:17
Aracını sat dizel c-max al, kutu ici ve yazılım yap daha mantıklı ;)
ben de cenk e katılıyorum
Zaten satmayı düşünüyordum.Artık bu kararım kesinleşti.
Bundan sonraki turbolu olacak.
maskaran
30-06-2010, 18:24
Arkadaşlar bende 2010 focus sahibiyim en son kasaları 115 hp eski 100 lüklerden farkı dereceli egzantrik 115 hp olan atmosferik focus headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ oluyor diye duydum bende .
Sierra Rs
01-07-2010, 06:52
doğru parça ve yazılımla oluyor arkadaşım..
Cimmeria
01-07-2010, 07:59
sonuçta c max dediğin aracın şanzımanı, süspansiyonu, freni vssi konfor için aile için üretilmiş bir araç turbola diye önermişsinizde turboladığında bunların hepsi yetersiz gelecek. hadi dünya masraf bununla uğraşıcak...
araçları modlarken sadece motor olarak düşünmemek lazım paket olarak bakmak lazım
Arkadaşlar bende 2010 focus sahibiyim en son kasaları 115 hp eski 100 lüklerden farkı dereceli egzantrik 115 hp olan atmosferik focus headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ oluyor diye duydum bende .
oluyorsa yapın görelim biz de ;)
Cimmeria
01-07-2010, 08:12
Arkadaşlar bende 2010 focus sahibiyim en son kasaları 115 hp eski 100 lüklerden farkı dereceli egzantrik 115 hp olan atmosferik focus headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ oluyor diye duydum bende .
egsoz filtre headers ve chip ile 140+ yani 145 saysan 30 beygir alınıyor vay anasını ne potansiyelli bir 1.6 varmışta kimsenin haberi yok. k20 de o güçler zor çıkıyor :)
O arkadaş 120 liklerden yol çıkarak söylemiş sanırım. 120 hp lik fiesta için fabrika kiti var egzoz filtre ve yazılım ile 140 hp. hatta daha iyi bir filtre ile daha iyisi mümkün olabilir.
Selim Kaynar
01-07-2010, 12:09
İngiltere de Yeni ford fiesta zetec s, titanium ve sport a 1300 euro ya mountune kit uyguluyor ford team rs. Sonuç olarak hacim artırmadan atmo olarak 140 hp@6750 170@4250 nm cıkarmışlar 1596 cc den ancak bu araç 120 hp den 140 a çıkmış
0 100 7.9 s
139 g/km CO2
Maksimum güç devrinde bmep değeri 168,7 psi, yani ünlü japon 1.6 hacimlerine yakın değerlerde hava emebiliyor.
Benim düşüncem NA olarak yüklemek, hem çok masraflı, hemde alacağınız güç çok kısıtlı. O yüzden direk aşırı besleme olayına girmenizi tavsiye ederim. En azından harcayağınız paranın hakkını verirsiniz. 100hp lik bir araca egzantiriktir şudur budur 120hp olacağına direk turbo ile 0,3-0,5 barda 180-200hp almak daha mantıklı geliyor bana.
o hondalarda olabilirde 1.6 focusta çok baş ağrıtır :D
krank yatakları fazladan basıncı kaldırabilecek kadar iyi değil piston kollarınında yetersiz olduğu söyleniyor ford forumlarında.. 1.6ya göre parça sıkıntısıda çok :D en iyisi 2.0a geçmek.. hem daha ucuz 2.0lar 1.6lardan :) :icon_tup:
YunusCan
01-07-2010, 16:10
iyi bir yazılım yaptır air cold intake kit ve komle egzoz yaptır. headers ile beraber kaybettiginin fazlasını alırsın ;)
YunusCan
01-07-2010, 16:13
[QUOTE=MuratGürakan;1502924]focusta
headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ güç alınıyor
Maşallah ne cevher varmış fokusta:D
aynen katılıyorum atmosferik arabanın 15 hp güç aldıgını bir yazılımdan ilk defa duyuyorum . bu benim kerim usta işine döndü aynı
konumdaki 3. vtecturbo adlı arkadaşımızı yazdıgı yorumu okursanız nedemek istedigimi anlarsınız :D
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=55954
1.6 lt 100 hp focustan headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ güç alınıyor?
Tabi bunlar güzel düşünceler. :)
Bu hikayenin sonunda çocuk kör oluyormuş öyle duydum :hehe:
pek yeri değil ama 1.6 focus motorlarından laf açılmışken sorim dedim (kısmet olursa maddiyatı düzenlenebilirse 1.6=>2.0 swap fikri varda) :D
ankarada sigorta-muayene işleriyle uğraşan bi tanıdık seneye kesin olarak motor numaralarının kalkacağını söyledi bi bilgisi olan varmıdır acaba doğruluk payı varmı bunun? :)
teşekkürler şimdiden
YunusCan
01-07-2010, 17:11
pek yeri değil ama 1.6 focus motorlarından laf açılmışken sorim dedim (kısmet olursa maddiyatı düzenlenebilirse 1.6=>2.0 swap fikri varda) :D
ankarada sigorta-muayene işleriyle uğraşan bi tanıdık seneye kesin olarak motor numaralarının kalkacağını söyledi bi bilgisi olan varmıdır acaba doğruluk payı varmı bunun? :)
teşekkürler şimdiden
zannetmiyorum
bende ama bi umut.. sormak istedim
Sierra Rs
01-07-2010, 21:33
oluyorsa yapın görelim biz de ;)
Clio aldın hala Ford düşmanlığını yenemedin :)
Clio aldın hala Ford düşmanlığını yenemedin :)
kötü araba üretiyor onun için sevmiyorum :D :D
N/A olarak ben 20 hp aldım vtec2 den, fakat 1.6 focus un bukadar güç alabileceğini hiç sanmıyorum çok hantal bi araç bana göre, heleki headers-egzoz-yazılım ile ki birde söylenilen 140+ :)
100 hp lik focustan stock internalle N/A 125+ alanın elini öperim :D
sonra bide gel deneyelim derim :D
o focusun ecu'su bitiriyo ortalığı ya :/ illa bişey yapılacaksa sanırım ilk ecu değişimi şart oda 1.6 için gereksiz.. :D
Sierra Rs
02-07-2010, 08:16
kötü araba üretiyor onun için sevmiyorum :D :D
cogu otomobil markalarından cok cok daha başarılıdır Ford.bu arada zevkler ve renkler tartışılmaz bende honda sevmiyorum misal ama kötü araba üretmiyor:icon_tup: hatta imkanım olsa bir tayyar alır gizli saklı kullanırım :D
sponsor varsa bizim fiestaya girişiriz 4 ileri otomatik.stock vs stock focusu geçebiliyor biraz. :P
o hondalarda olabilirde 1.6 focusta çok baş ağrıtır :D
krank yatakları fazladan basıncı kaldırabilecek kadar iyi değil piston kollarınında yetersiz olduğu söyleniyor ford forumlarında.. 1.6ya göre parça sıkıntısıda çok
Bence sen her forumda okuduğunu ciddiye alma.. Piston kolları gayet sağlam..
Ben 0.48 bar ile 180 hp aldım. Hadi sendeki 100 hp motor olsa o da aynı basınçlarda rahat rahat 150 hp civarına ulaşırsın. Kompresyonu düşürmeden daha fazla basmak gereksiz risk.. Kaldı ki 150 hp aldığın motor 220 nm civarı tork veriyor. Gayet yeterli o araba için.
abi senin s.c konusunu yeni okudum bunu sorim diyodum o forumlar yüzünden arabadan soğumuştum resmen :D teşekkürler ..
O arabayı sattım. Bakalım yenisinde ne maceralar yaşayacağız.. :)
hayırlı olsun abi sanırım yeni mondeo almıştın mavi yada lacivertti heralde? biraz konu dışı belki ama yeni focus nasıl olacak acaba performans yönünden eminim ford'lar üzerine forumda en fazla bilgi sahıbi olanlardan birisiniz onunla ilgili bi bilginiz varmı acaba?
Yeni mondeoydu, onu sattım gene yeni mondeo aldım. 2008 sedandı, 2011 liftback (5kapılı) oldu.
Ben gözümle görmeden araba için yorum yapamam. Gelsin görelim inceleriz.
yeniden hayırlı olsun. keşke yeni insignia/astra gibi 1.6 1.8 benzınlı turbolu gelse :/ :D
şoyle bi yerli yabancı sitelere baktımda sanki istedigim olucak gibi tabi daha kesin bi bilgi yok kısmet :D
Çıktı bile 1.6 turbo. Direk enjeksiyon yalnız pistonu falan kullanamazsın. manifoldu falan işine yarayabilir.
volvo s60, c max vs şimdilik daha sonra diğerleriyle de gelir.
ecoboostlarmı turbo olanlar?
sanırım öyle ecoboostlar turbolu olanlar. onların parçasını kullanmak değilde direk 2.0ecoboost takılı focus 3 almak olarak söylemiştim :D (2.0koyarlarmı focusa bılmıyorum ama :D )
Mertol abi porsche mi vardı sende ?
Ayrıca bu sc işi ne kadar tutar?
Hazır konum varken burdan sorayım dedim(bilgi toplam aşamasındayım) bnm arabanın egzoz çapı kaç mm? hani 57 lik ler var 63'lükler falan varya..Birde hava filtresi ile ilgli soruyorum kutusunundan nasıl çekerim şöyle güzel bir yere ?boyut ölçüsü nedir mm falan mı?Birde c-maxlerde egzoz kazanı ufakmış.Onun için kesme biçme yapmadan neler olur?
sanırım öyle ecoboostlar turbolu olanlar. onların parçasını kullanmak değilde direk 2.0ecoboost takılı focus 3 almak olarak söylemiştim :D (2.0koyarlarmı focusa bılmıyorum ama :D )
Ne gerek varki? 1.6 turbosu zaten 180 hp... Kompak bir araba için fazla bile.. :)
Mertol abi porsche mi vardı sende ?
Ayrıca bu sc işi ne kadar tutar?
Vardı gitti.
Bilmem. Kimin yapacağına hangi arabaya takacağına bağlı.
Hazır konum varken burdan sorayım dedim(bilgi toplam aşamasındayım) bnm arabanın egzoz çapı kaç mm? hani 57 lik ler var 63'lükler falan varya..Birde hava filtresi ile ilgli soruyorum kutusunundan nasıl çekerim şöyle güzel bir yere ?boyut ölçüsü nedir mm falan mı?Birde c-maxlerde egzoz kazanı ufakmış.Onun için kesme biçme yapmadan neler olur?
Akbilin çapını bize niye soruyorsun ki.. Al bi cetvel ölç :)
onn_dear
25-01-2011, 08:00
Aracını sat dizel c-max al, kutu ici ve yazılım yap daha mantıklı ;)
en maktıklısı bence de bu...
1,6TDCI 109 hp al tork var en azından c-max i daha iyi yürütür.
Öyle bir gezegen şu an için mümkün değil :D Dizel isterim ama 2.ele güvenmiyorum enjektördü turboydu falan.
onn_dear
25-01-2011, 08:54
Öyle bir gezegen şu an için mümkün değil :D Dizel isterim ama 2.ele güvenmiyorum enjektördü turboydu falan.
evet o da doğru tabi düşük km.de TDCI bulmak zor ama sonuçta arkadaşların yazdıklarını da yapmak para ve zaman gerektirecek, bu arada onun dışında memnun musun c-max ten?
Valla 2005 mayıstan beri ilk sahibi olan bende ve bu güne kadar beni bir defa olsun üzmedi.32.468 km'de her hangi bir sorunu yok :) Yakıt tüketimi klima açık-4.vites dağlık yolda-full dolu bagaj ve arka koltuklarla 8.2L/100Km..Dizellerin sadece turbo ve enjektör sorunu var.Dışında gayet sorunsuz.
Kısacası gayet memnunum :)
32 bin km de ne sorunu olacaktı ki?
Sierra Rs
25-01-2011, 09:04
127.000 km'de Sierra'm maşallah sorunsuz ama ben kılım cok sorun buluyorum emmi normal mi :D
Senin müracat adresin ben değil Haydar Dümen olmalı hacı.. :)
Sierra Rs
25-01-2011, 09:17
Senin müracat adresin ben değil Haydar Dümen olmalı hacı.. :)
küstüm oynamıyorum:icon13:
pepecura
25-01-2011, 09:58
18 JANT VE 1.6 FOCUS cok acımasız olmuş...
Iıh yok şimdi o jantlar söktüm sattım :)15 teneke sipek :D
Mert Pekcan
25-01-2011, 21:08
Bence 60lık düz boru dahada çok performans kaybı yaşatabilir.
Egzoz çapı nedir? bilen var mı?
1.6 benzinli focustan bahsediyorsak 51mm
sağol mertol abi peki 1.6 benzinli c-maxinkide aynıdır değilmi sonuçta aynı motor.
Hiç 1.6 benzinli c-max ım olmadı amca.. :küçükemrahsmaylisi.. :)
http://www.itusozluk.com/img.php/49a7ce1b3e6db08f2afd7913676b2b7510594/k%C3%BC%C3%A7%C3%BCk+emrah
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.