Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : sıkıştırma hesabı nasıl yapılır ?



DENON
23-07-2010, 13:27
arkadaslar merak ettıgım bişey var şimdi , sıkıştırması 10.5 oan bır motorun sıkıştırmasını yükseltmek için kapak taşlama işlemi yapılacak olsa 11.5 cr olabılmesi için kapagın ne kadar taşlanması gerekmektedir bunun bir formülasyonu varmıdır, bu arada daha ince conta neden kullanmıyosun dıyecekler olacaktır arac üzerindekı conta zaten en ince conta daha incesi yok bu sebepten taşlama yapılacaktır

piston çapı 75mm bu arada

despe
23-07-2010, 13:33
strok 90 mm. kol 137 mm idi zannedersem.

timucintt
23-07-2010, 13:36
kapak taşlama yerine sıkıştırmalı piston ve kol takımı girilebilir... sonuçta sıkıştırma arttığı zaman eğer oemse internaller ister istemez yoracaktır alt tarafı... onun dışında D16a9 gibi bol bol taşlanacak alanı varsa kapağın ne kadar sıkıştırma artar fikrim yok ama bir site vardı bulabilirse paylaşırım kapak işlemleri ve port açma sonucu alınan sıkıştırma güçlerin hesap edildiği bir konu vardı D serisi için yabancı bir forumda bakayım bir...

EREN34
23-07-2010, 14:38
Kurs hacmi:Pistonun ulaşabildiğini en alt ve en üst nokta arasındaki hacim
Yanma odası hacmi:Pistonun ulaşabildiği en üst noktaya ulaştığında üstünde kalan hacim
Silindir hacmi:Kurs hacmi+Yanma odası hacmi

Sıkıştırma oranı demek Silindir hacmiile yanma odası hacminin toplamının yanma odası hacmine bölümü demek.Biraz matemetiksel sadeleştirme yaparsak
Sıkıştırma oranı=1+silindirhacmi/yanma odası hacmi demek

Özetle kullandığın pistonun segmanın özelliği 2. planda kalıyor bu işte. Hesaplama bu şekilde.

initial-D
23-07-2010, 14:48
http://www.zealautowerks.com/bseries.html

yardımcı olur belki

timucintt
23-07-2010, 14:49
http://www.zealautowerks.com/bseries.html

yardımcı olur belki

hah o link :D teşekkürler

head milling rlz... ordan yavaş yavaş doğra abi bak bakalım neler oalcak :D

despe
23-07-2010, 15:09
arkadaslar merak ettıgım bişey var şimdi , sıkıştırması 10.5 oan bır motorun sıkıştırmasını yükseltmek için kapak taşlama işlemi yapılacak olsa 11.5 cr olabılmesi için kapagın ne kadar taşlanması gerekmektedir bunun bir formülasyonu varmıdır, bu arada daha ince conta neden kullanmıyosun dıyecekler olacaktır arac üzerindekı conta zaten en ince conta daha incesi yok bu sebepten taşlama yapılacaktır

piston çapı 75mm bu arada

yanlarda yazan değerlerden in dedikleri inçse eğer :D

0.04 inç taşlarsan eğer kapağı bırçet 11.51:1 cr oluyo

1.016 mm taşlamak lazım

OmerRS
23-07-2010, 15:11
0.907 mm alırsan kapaktan sıkıştırma oranın 11.5 e ulaşır.

despe
23-07-2010, 15:15
0.907 mm alırsan kapaktan sıkıştırma oranın 11.5 e ulaşır.

aslında orj sıkıştırma 10.4:1 burdan hesaplarsak eğer 1.016 mm taşlandığı zaman 11.51:1 oluyor

despe
23-07-2010, 15:19
12.5:1 için ise 0.069 inç x 25.4 mm = 1.7526 mm taşlamak gerek :D

OmerRS
23-07-2010, 15:20
aslında orj sıkıştırma 10.4:1 burdan hesaplarsak eğer 1.016 mm taşlandığı zaman 11.51:1 oluyor

Ok. 1590 cc hacim, standart 10.4 sıkıştırma için 11.5 e ulaşmak isterseniz:

1.002 mm almanız gerekiyor. Kısaca 1 mm yeterli:)

despe
23-07-2010, 15:21
evet 1 mm alındığı zaman 11.48:1 oluyor zaten :D

senna
23-07-2010, 15:29
conta yaptır kapak taşlama

DENON
23-07-2010, 15:30
bızım kapaktan 1 mm almak bıraz zor onun için 0.5 mm alıp 11.0.1 e ancak ulaşabılırız

despe
23-07-2010, 15:33
conta yaptır kapak taşlama

orj conta 0.66 mm geliyor. bundan daha incesi yapılır mı bilmiyorum.

zaten özel yaptırmaya kalkılsa fiyat artıyor bildiğim kadarıyla.

çıkma kapak bulunur. zaten bizim kapaklarda çok az bi taşlama payı var.

DENON
23-07-2010, 15:34
isteyene dolu kapak 750 tl ye bulurum :D :D

despe
23-07-2010, 15:35
150 kiyat avantasımı ahuauha :D

DENON
23-07-2010, 15:36
acık etme nen bırcet :D :D

timucintt
23-07-2010, 15:37
1mm kapaktan almak çok sakat iş.. harareti önlemek için sağlam soğutma şart.. portda açılsın barri o kadar alınacaksa :D

senna
23-07-2010, 15:41
conta yoksa o zaman piston yaptırın 1mm çok fazla gerek yok kapağı bozmaya kapaklar ne kadra bilmiyorum ama yaklaşık piston kadardır piston alın piston takın daha iyi olur

despe
23-07-2010, 15:41
çıkma kapak olursa porta girmemek ayıp olur zaten :D

despe
23-07-2010, 15:44
conta yoksa o zaman piston yaptırın 1mm çok fazla gerek yok kapağı bozmaya kapaklar ne kadra bilmiyorum ama yaklaşık piston kadardır piston alın piston takın daha iyi olur

pistonda direkt olarak uymuyor. forumda konusu geçmişti bi ara. piston eteklerini traşlamak gerekiyor.

ufuck
23-07-2010, 15:45
ayarlı kasnak takarsan we bunları yatırırsan 12 lere ulasıo :):)

senna
23-07-2010, 15:46
ayarlı kasnak takarsan we bunları yatırırsan 12 lere ulasıo :):)


ayarlı kasnakla sıkıştırma oranını kazanamazsın statik sıkıştırmayı artıramazsın dinamikle oynarsın statik tamamen hacimle alakalı




bu motora uygun piston yaprtırırsan sorun olmaz

DENON
23-07-2010, 16:13
benım nıyetım dolu kapak alıp portpolish ve sıkıstırmayı arttırarak kapak dısardayken itb montajlamak mutlaka derecelı egzantrık geresınımı duyarmıyız bılmıyorum ama derecelıde taksak bızım i-vtec lere timig yapacak adam yok bursada istanbul yolu görünür bize işte o zaman

senna
23-07-2010, 16:19
forged piston+egzantrik+itb+ecu

DENON
23-07-2010, 16:23
ecu?
ems gibi bişi lazım bıze onun içinde yıne istanbul yolları daştan özgüne ulaşabılırsek tabii :D :D

senna
23-07-2010, 16:39
bu kadra şey yaptıktan sonra mutlaka ecuya müdahele etmen gerekli:)

bladerk
23-07-2010, 21:47
pm2 piston tak isttediği cr çıkacaktır bi yeri de taşlama sakın

KingoAtmo
26-11-2012, 12:07
Bildiğim kadarı ile jp4 kapak contası , j4 den daha ince,
jp4 contasını j4 kapağa taktığımızda sıkıştırma kaç olur ?

Schumi
26-11-2012, 22:48
Motor ne motoru bilmiyorum ama kapaktan 1 mm almak çok kısa sürede o kapağı çöpe yollayacaktır. Çıkma kapak fiyatına forged piston alabilirsiniz bence. Ayrıca bilmem kaç kmde yorgun segmanları ile OEM pistonlu blok yerine sıfır tertemiz forgedli internal ile sıkıştırmalı elde etmek çok daha sağlıklı ve uzun vadede daha ucuz olur.

overblack
26-11-2012, 22:53
hangi motor bu yusuf

KingoAtmo
27-11-2012, 09:35
Yeni başlık mı açayım :) okumadan cevap yazmışsınız,

Schumi
27-11-2012, 20:57
Bildiğim kadarı ile jp4 kapak contası , j4 den daha ince,
jp4 contasını j4 kapağa taktığımızda sıkıştırma kaç olur ?

11 olan sıkıştırma 11.8 felan oluyor. Orjinal JP4 contası 1.2 mm yada 1.4 mm oluyor. Kalın kapak tamir contası hariç. 1.2 mm conta ile 11 olan sıkıştırma 0.6 olan Jp5 contası ile 11.8 civarı oluyor.