User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: sıkıştırma hesabı nasıl yapılır ?

  1. #1
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    sıkıştırma hesabı nasıl yapılır ?

    arkadaslar merak ettıgım bişey var şimdi , sıkıştırması 10.5 oan bır motorun sıkıştırmasını yükseltmek için kapak taşlama işlemi yapılacak olsa 11.5 cr olabılmesi için kapagın ne kadar taşlanması gerekmektedir bunun bir formülasyonu varmıdır, bu arada daha ince conta neden kullanmıyosun dıyecekler olacaktır arac üzerindekı conta zaten en ince conta daha incesi yok bu sebepten taşlama yapılacaktır

    piston çapı 75mm bu arada

  2. #2
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    strok 90 mm. kol 137 mm idi zannedersem.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  3. #3
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kapak taşlama yerine sıkıştırmalı piston ve kol takımı girilebilir... sonuçta sıkıştırma arttığı zaman eğer oemse internaller ister istemez yoracaktır alt tarafı... onun dışında D16a9 gibi bol bol taşlanacak alanı varsa kapağın ne kadar sıkıştırma artar fikrim yok ama bir site vardı bulabilirse paylaşırım kapak işlemleri ve port açma sonucu alınan sıkıştırma güçlerin hesap edildiği bir konu vardı D serisi için yabancı bir forumda bakayım bir...

  4. #4
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kurs hacmi:Pistonun ulaşabildiğini en alt ve en üst nokta arasındaki hacim
    Yanma odası hacmi:Pistonun ulaşabildiği en üst noktaya ulaştığında üstünde kalan hacim
    Silindir hacmi:Kurs hacmi+Yanma odası hacmi

    Sıkıştırma oranı demek Silindir hacmiile yanma odası hacminin toplamının yanma odası hacmine bölümü demek.Biraz matemetiksel sadeleştirme yaparsak
    Sıkıştırma oranı=1+silindirhacmi/yanma odası hacmi demek

    Özetle kullandığın pistonun segmanın özelliği 2. planda kalıyor bu işte. Hesaplama bu şekilde.

  5. #5
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  6. #6
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hah o link teşekkürler

    head milling rlz... ordan yavaş yavaş doğra abi bak bakalım neler oalcak

  7. #7
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar merak ettıgım bişey var şimdi , sıkıştırması 10.5 oan bır motorun sıkıştırmasını yükseltmek için kapak taşlama işlemi yapılacak olsa 11.5 cr olabılmesi için kapagın ne kadar taşlanması gerekmektedir bunun bir formülasyonu varmıdır, bu arada daha ince conta neden kullanmıyosun dıyecekler olacaktır arac üzerindekı conta zaten en ince conta daha incesi yok bu sebepten taşlama yapılacaktır

    piston çapı 75mm bu arada
    yanlarda yazan değerlerden in dedikleri inçse eğer

    0.04 inç taşlarsan eğer kapağı bırçet 11.51:1 cr oluyo

    1.016 mm taşlamak lazım
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  8. #8
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0.907 mm alırsan kapaktan sıkıştırma oranın 11.5 e ulaşır.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  9. #9
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.907 mm alırsan kapaktan sıkıştırma oranın 11.5 e ulaşır.
    aslında orj sıkıştırma 10.4:1 burdan hesaplarsak eğer 1.016 mm taşlandığı zaman 11.51:1 oluyor
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  10. #10
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    12.5:1 için ise 0.069 inç x 25.4 mm = 1.7526 mm taşlamak gerek
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  11. #11
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında orj sıkıştırma 10.4:1 burdan hesaplarsak eğer 1.016 mm taşlandığı zaman 11.51:1 oluyor
    Ok. 1590 cc hacim, standart 10.4 sıkıştırma için 11.5 e ulaşmak isterseniz:

    1.002 mm almanız gerekiyor. Kısaca 1 mm yeterli
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  12. #12
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet 1 mm alındığı zaman 11.48:1 oluyor zaten
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  13. #13
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    conta yaptır kapak taşlama
    körler sağırlar

  14. #14
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bızım kapaktan 1 mm almak bıraz zor onun için 0.5 mm alıp 11.0.1 e ancak ulaşabılırız

  15. #15
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    conta yaptır kapak taşlama
    orj conta 0.66 mm geliyor. bundan daha incesi yapılır mı bilmiyorum.

    zaten özel yaptırmaya kalkılsa fiyat artıyor bildiğim kadarıyla.

    çıkma kapak bulunur. zaten bizim kapaklarda çok az bi taşlama payı var.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  16. #16
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    isteyene dolu kapak 750 tl ye bulurum

  17. #17
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    150 kiyat avantasımı ahuauha
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  18. #18
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    acık etme nen bırcet

  19. #19
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1mm kapaktan almak çok sakat iş.. harareti önlemek için sağlam soğutma şart.. portda açılsın barri o kadar alınacaksa

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •