Orijinalini görmek için tıklayınız : Aurisi yere daha iyi tutundurmak?
hasan çağri
30-08-2010, 13:49
Sene başında Tostos u aldığımdan beri Tech Turkey i ve başka forumları takip ediyorum araştırıyorum. Ama gördüm ki en doğru cevapları burada bulabileceğim.
52binde 2007 model bir auris aldım yıl başında çok araştırarak ve öğrenerek. Sorunsuzluğu ile beni çok çok tatmin ediyor.
Yol tutuşu ne kadar iyi olsa da zaman zaman kafadan kaydığını hissediyorum arabanın. Üstünde kendi orjinal 16" jantları ve 205 R16 55 lastikleri var.
Lastikler daha çok yeni olduğu için jant lastik için en azından bu kışın geçmesini bekleyeceğim. Fakat ilk etapta alacağım helezonları doğru seçebilmek adına aşağıdaki modellerden birinin 17 5*114.3 olanını almaya karar verdim...
OZ Crona
Enkei Rp03
Lenso D01
Şimdi en azından orjinal amortisörlerim ile sorun yaşayana kadar amortisörlerimi değiştimeyi düşünmüyorum yada ihtiyaç duyana kadar.
H&R için daha sert, Eibach için daha konforlu deniyor. Ama Eibach Sportline ile H&R gibi olur deniyor. Arabaya en fazla 4 kişi oda 5000km dir belki 5 defa ya binmiştir ya binmemiştir. sadece kendim kullandığım için konfor sıkıntısı yok.
Benim hedefimde şu var;
Eibach Sportline helezonları alıp yeni yılın ilk aylarında uygun (araca uygun) bulduğum amortisörler ile desteklemek. Ama bu amortisörler hangisi olmalı neye göre seçmeliyim.
Yada H&R veya Eibach Pro Kit helezonları tercih edip ilerde coilover a geçmek.
Bu arada kule gergisi aramasına başladım bile..
Şimdi sormak istediğim şu;
Auris aracı olup da bu helezonları deneyen yada çevresinde denemiş biri olan arkadaşların yorumları nelerdir?
Sportline Helezonları amortisör alana kadar tek kullanmak anlatıldığı kadar sorun yaşatırmı? Yol tutuş açısından. Aurisler sonuçta çok yüksek araçlar kolay kolay altının vuracağını sanmıyorum ama 17" jantlarıda sürtmez herhalde...
Bu arada bütün şartlarda jantlar en sonda 17" ve aynı lastik seçimi ile kullanılacak.
H&R Helezonlar ile 17" jantlar mı yoksa Pro Kit ve 17" jantlar mı?
Sportline helezonlar amortisör ve 17" jantlar mı daha iyi yol tutuş sağlayacaktır.
H&R Helezonlar ile 17" jantlar mı yoksa Pro Kit ve 17" jantlar mı?
H&R kullanmanı tavsıye ederım
452.000 km 2007 model ? Çok araştırarak ? Umarım bi rakam hatası vardır.
Shadow_Dancer
30-08-2010, 13:52
taksi çıkması sanırım
hasan çağri
30-08-2010, 13:53
4 fazla kaçmış 52 tabikide :D
bence son şık en iyi kombinasyon eibach 5 cm sportline + 17 jant ve bir sonraki adım olarakta konilerle desteklemek...birde kule gergisi bulursan 10 numara olur...bu kombinasyon en iyi düşüklüğü ve konforu sağlayacaktır emin olabilirsin...
Kendi aracımda Koni ve 3,5cm Eibach kullanıyorum çok memnunum.
levent--
30-08-2010, 17:25
Auris çok yüksek araç gibi gözüküyor ama seni sakın yanıltmasın. Aurislerde 5lik yay yoktu ben de auris varken. 3.5luk almıştım 18 jantlarla bile çok altını vurmuşluğum var.
Şu an a3 var 17jant ve 3.5luk yay daha bir kere bile vurmadım. Dediğim gibi auris yerden yüksek gözüksede altında çok yakın noktalar var ve küt diye vuruyor..
eibach 35mm ve konilerimle mutluyum hem kondorlu hem yol tutus iyi tavsiye ederim
beklentilerine göre verdiğin seçenekler arasında da değişiklik olabilir.
bir de orjinal shock larınla sadece yay oalrak süper bir performans beklentisine girmemeni temenni ederim . tabiki araç yere yaklaştığı için bir ilerleme olacak , fakat aracın yine de kafadan kayma ihtimali var..
yüksek performans için shocklarınla birlikte yaylarını değiştirmek gerekir.
fakat sadece şehir içi için araç biraz daha güven versin diyorsan bence orjinal shocklarınla 5 cm yay kullanma . süspansiyonlarının ömrü çok fazla derecede azalacak , ayrıca süspansiyonlar bound-rebound tepkisi de değişmeyeceği için aracın yere yaklaşacak ve aynı derecede yukarı ve aşşağı esneyecek süspansiyonlardan , bu da yüksek hızlarda dalgalı yollardan geçerken altının sürtmesine yada lastiklşerinin davlumbaza sürtmesine sebep olabilir...
benim önerim 3.5 luk kullanmak. marka konusunda ben tein kullanmıştım ( araç auris değil ) memnundum. koni-eibach işbirliği süspansiyon+yay setinin de ünü pek az değil..
Orjinal şekilde auris 'in süspansyon sistemi başarılı değil....yol tutuş , darbe emme açısından...
5lik yay stock amortisörlerle çok uyumlu olacağını düşünmüyorum ....
eibach'in aracınız için ürettiği coil-over felan varmı acaba baktınızmı ?
orhansah
30-08-2010, 20:26
ben olsam lastik çapını değiştirmez, 215x50 lastik ve -35 mm H&R yayları takıp devam ederdim. yine tatmin olmazsanız amortisör işine bakarsınız.
hasan çağri
30-08-2010, 22:30
O zaman 3.5takmak en iyisi olacaktır diye aklıma yattı şimdilik... Alttaki resimdeki de 3.5 luk helezon ve 17" jant ile hazırlanmı. Bu araca marşpiyelleri ve ön arka lipleri takınca zaten basık duru ama önemli olan yol tutuş benim için...
http://i38.tinypic.com/2livle0.jpg
Peki o zaman 3.5 luklar içerisinde konfor değil de performansa ve ileride amortisör terfisinin de yapılacağını düşünürsek Eibach mi? H&R mi? Yoksa Vogtland mı? daha iyibir tercih olur?
Yoksa amortisör alınca yayları da mı değiştirmek gerekicek tekrardan ? Eğer öyle ise KW nin Variant Coilover larını getirtmeye uğraşmak mı daha mantıklı olur?
Helezon = 350 lira civarı
Amortisör = ortlama 1000lira (birde yeniden yay almak gerekirse 1300 lira)
İkisi toplamda 1600 lira ederki o zaman 2000lira civarına KW Coillerini getirtmeye değecek kadar fark edermi yol tutuş için?
Birde jant genişliği seçerken neye önem vermeliyim Auris te standartta 6.5 ve jantlar çamurluklara göre oldukça içeriye gömük duruyor alacağım 17" jantlarda 7 veya 7.5 olacak muhtemelen genişlik o ebatlarda 6.5 jant olmadığından.
Bu durumda lastiklerin yere bastığı noktalar biraz daha dışarı taşınmış olacak ve iz genişliği artacak bu bana pozitif bir etki mi yapar yoksa yol tutuştan götürür mü? Amortisörlere yaptığımız yatırımı kaybedermiyiz yoksa üstüne daha da faydası mı olur bu artış..
Coilover a değer yol tutuş için, bu fotoyu sanırım avusturalya sitesinden bulmuşsunuz zaten, orda baya uğraşan var auris ile, bilimum gergileri de mevcut aracın.
auris kafadan çok zor kayan arkayı daha kolay bırakan bi araç benim kullanımımla, sadece yay ile yol tutuş iyileşir ama sizi tatmin etmeyecektir diye düşünüyorum. o yüzden coilover direk olarak, imkanınız varsa kw variant 2 yada 3 tavsiye ederim, tein type flex modeli coilover da mevcuttur aracınız için satın alabileceğiniz seçenekler var bayağı.
bazı seçenekleri yazıyorum süspansiyon ile ilgili.
TRD Suspension Parts:
TRD Springs (~25-30mm drop) – MS250-12002 (48130-ZE500)
TRD Front Sway -
-- Eibach Springs – Pro-kit springs, Toyota Auris (E15) -30mm front, -35mm rear. Part number E10-82-024-05-22 (10755, 100286861)
-- Tanabe DF/NF/GF Coilovers
-- BC Racing Coilovers
-- Pedders eXtreme XA Coilovers – Part Number: 160069
Front Camber Kit: 81290 81290
Flexible extension 125mm: 191001
Flexible extension 250mm: 191002
-- Teins Type Flex Coilovers
-- RSR Best-i/Black Coilovers
-- Cusco Suspension Parts:
Cusco Front Strut
Cusco Rear Sway (16mm) - Part Number: 942 311 B16
-- C-One Suspension Parts
C-One Front Strut
C-One Front Sway
bu arada 17 jant kullanacaksanız eğer lastik ölçünüzü 215-45r17 yerine 225-45r17 olarak seçin, orj ölçünüzden çok farklı yuvarlanma çapı yok 225'inde, daha etkili olur yol tutuşu aracınızın en azından sadece yay kullansanız bile.
hasan çağri
31-08-2010, 00:31
Coilover a değer yol tutuş için, bu fotoyu sanırım avusturalya sitesinden bulmuşsunuz zaten, orda baya uğraşan var auris ile, bilimum gergileri de mevcut aracın.
auris kafadan çok zor kayan arkayı daha kolay bırakan bi araç benim kullanımımla, sadece yay ile yol tutuş iyileşir ama sizi tatmin etmeyecektir diye düşünüyorum. o yüzden coilover direk olarak, imkanınız varsa kw variant 2 yada 3 tavsiye ederim, tein type flex modeli coilover da mevcuttur aracınız için satın alabileceğiniz seçenekler var bayağı.
bazı seçenekleri yazıyorum süspansiyon ile ilgili.
TRD Suspension Parts:
TRD Springs (~25-30mm drop) – MS250-12002 (48130-ZE500)
TRD Front Sway -
-- Eibach Springs – Pro-kit springs, Toyota Auris (E15) -30mm front, -35mm rear. Part number E10-82-024-05-22 (10755, 100286861)
-- Tanabe DF/NF/GF Coilovers
-- BC Racing Coilovers
-- Pedders eXtreme XA Coilovers – Part Number: 160069
Front Camber Kit: 81290 81290
Flexible extension 125mm: 191001
Flexible extension 250mm: 191002
-- Teins Type Flex Coilovers
-- RSR Best-i/Black Coilovers
-- Cusco Suspension Parts:
Cusco Front Strut
Cusco Rear Sway (16mm) - Part Number: 942 311 B16
-- C-One Suspension Parts
C-One Front Strut
C-One Front Sway
Evet kafadan kaymasını ve arkasını bırakmasını sık sık hissediyorum ama abartmasına fırsat vermeden. Ama bu kaymalarda üstündeki lastiklerin daha büyük etken olduğunu dğşğnğyorum ben.
Toyota forumunda buldum gerçi son hali değişmiş ama olsun.
Bu arada parça listesini araştırmaya baaşlayayım oldukça detaylı olmuş. Acemi biri olarak iyi bir kaynak oldu...
Bu arada KW nin TR de bir dist. var sanırım onların üstünden almak istersem çok mu pahalıya gelir? Yada zaman zaman yurt dışına çıkıyorum ya da gelen oluyor birinin yanına alıp getirebileceği ebatta bir paket mi oluyor coil pakedi...
Çünkü şuan yurt dışı forumlardada burada da gördüğüm kadarı ile oldukça fark ediyor...
oldukça fark ediyo gümrük dahilinde bile, yayların paketi gayet büyüktü benim coil paketide vardır bi o kadar tahminen :)
kendi getirme imkanınız varsa o şekilde yapın derim, sormak lazım dist. e fiyat olarakta ona göre duruma bakılarak yola çıkılır artık..
elden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım netten de olsa bende araştırma aşamasında falan.
hasan çağri
31-08-2010, 01:01
Getirtme imkanım kendim getirme imkanımdan az... Esas işim bisiklet... Scott ve Giant markalarının distribütörüyüz firma olarak. Bisiklet parçaları yükte hafif küçük olduğundan sıkıntı olmuyor pahada ağır olsada ama araba parçası hiç almadım ... Gerçi yurt dışında alıp bana yollayabilecek arkadaşım çok ama kişiden kişi ye paketlerde takılma oluyor mu bilemedim şuan...
Peki bu genişleyen lastik durumuna nasıl bir yorum yapılabilir... Amacım önce iyi yol tutan, sonra iyi giden sonra iyi görünen bir auris elde edebilemk...
Aile olarak aldığımız arabaları en az 10 sene kadar kullanmak gibi bir alışkanlığımız var :D Bunu alırken sattığım araba 10 senedir bizde idi, peder kendi arabasını değiştirdiğinde 11 yıllık :D yıllık ortalama 7 bin biniyoruz keyifle binmek istiyorum o sebeple :D
yolu tutturduktan sonra gitmesi kolay, biz 1.6vvti avensise supercharger taktık mesela :)
anladım durumu, genişleyen lastik bi nebze kesebilir aracını ama alıcağın jantın ağırlığına bağlı bu lastikten daha çok :) ki seçeneklere bakarsak kaliteli jant tercih edeceksin, enkei rpf01 öneririm sana süper durur az ufak görünsede ama yakışır, en hafif jantlardan birisidir ayrıca. yuvarlanma çapı değişmeyeceği için pek birşey farketmez yakıtın biraz artabilir o kadar da olur artık :)
aurise görüntü bazında yapılabilcek en iyi şey coilover bana göre, tabi far karartma + xenon ve arka bagaj üstü spoilerle olay biter diyorum :)
hasan çağri
31-08-2010, 01:28
yolu tutturduktan sonra gitmesi kolay, biz 1.6vvti avensise supercharger taktık mesela :)
anladım durumu, genişleyen lastik bi nebze kesebilir aracını ama alıcağın jantın ağırlığına bağlı bu lastikten daha çok :) ki seçeneklere bakarsak kaliteli jant tercih edeceksin, enkei rpf01 öneririm sana süper durur az ufak görünsede ama yakışır, en hafif jantlardan birisidir ayrıca. yuvarlanma çapı değişmeyeceği için pek birşey farketmez yakıtın biraz artabilir o kadar da olur artık :)
aurise görüntü bazında yapılabilcek en iyi şey coilover bana göre, tabi far karartma + xenon ve arka bagaj üstü spoilerle olay biter diyorum :)
Zaten görsel olarak sade sevdiğimiçin bende sadece tavan spoilerı ve xenon faları düşünüyorum...Zaten kısmetse iyi bir jant ve amortisör kombinayonu ile duruşu yeterince iyi olucak :D
Benim şimdilik sadece simota intake kitim var :) aracın km si ilerledikçe bakım istedikçe toptan yada parça parça değişir performans parçaları aşırı besleme de gözüm yok :D N/A ne gelirse :)
Zaten görsel olarak sade sevdiğimiçin bende sadece tavan spoilerı ve xenon faları düşünüyorum...Zaten kısmetse iyi bir jant ve amortisör kombinayonu ile duruşu yeterince iyi olucak :D
Benim şimdilik sadece simota intake kitim var :) aracın km si ilerledikçe bakım istedikçe toptan yada parça parça değişir performans parçaları aşırı besleme de gözüm yok :D N/A ne gelirse :)
n/a olarakta filtre kitin varmış zaten, sesi güzeldir biz arkadaşa k&n 3250 ile kit yapmıştık mmt de bile güzel sesi vardı :) komple egsoz yapılabilir 51 lik güzel bi son susturucuyla kullanılabilir, önce şu sizin yay-coil olayını halledelim, amortisör yerine coil derim ;)
hasan çağri
31-08-2010, 08:12
Valla bende artık coillere bakmaya başladım açıkçası...
Para durumunuda ona göre arayacağım bugün şu KW dist ine mail atıcam acaba kaça patlar ordan alırsak. Ona göre Almanyadaki arkadaşıma yollattırmaya çalışıcam...
coil maddi olarak 2 takım yay + amort. parasına geliyo ama yay + amortisörden çok daha fazlasını sunucak sonuçta istediğin gibi ayar yapabileceksin kullanım tarzına göre sonuçta :)
hasan çağri
01-09-2010, 08:21
Evet maliyeti fazla ama dediğiniz gibi imkanı çok...
Yaptığım iş sebebi ile bir şeyi çok iyi öğrendim, bir malzeme alacaksan ve bir şekilde iyisini almaya gücün yetiyor ise al değiştiririm yapmayacaksın. İyi araştırıcaksın doğru ürünü bir seferde alıp kullanıcaksın...
Evet maliyeti fazla ama dediğiniz gibi imkanı çok...
Yaptığım iş sebebi ile bir şeyi çok iyi öğrendim, bir malzeme alacaksan ve bir şekilde iyisini almaya gücün yetiyor ise al değiştiririm yapmayacaksın. İyi araştırıcaksın doğru ürünü bir seferde alıp kullanıcaksın...
işte o yüzden coilover al. Bir kere pişman olmazsın :icon_tup:
hasan çağri
01-09-2010, 08:49
işte o yüzden coilover al. Bir kere pişman olmazsın :icon_tup:
Burda bir takım Coilover parasına ben bisiklet amortisörü satıyorum zaten: Zamanında alıyoduk ta sütten ağzımız yandı yaşımız daha küüklerde iken şimdi ince eliyip sık dokuyorum.
Fiyat araştırmalarına başladım.
Şuan Türkiye de KW kullanan çok kişi demekki insanlar memnun birde en çok Tein markasını duyuyorum...
KW de Variant 2 ve Variant3 seçeneklerim var. Variant3 geritepme ve sıkışma hızı ayarlarının da yapılabildiği bir model. Variant 2 alırsak bu ayarların eksikliğini hissedermiyiz.
aslında çok prof olarak hissedilmez ama gün gelir neden v3 almadım denilebilir :)
sonuçta insanoğlu doyumsuz oldumu en iyisi olucak :D
Amortisör + Yay yada coilover olmadan standart amortisör üstüne yay ile iyi bir sonuç alamazsınız bana göre.
Amortisör + Yay yada coilover olmadan standart amortisör üstüne yay ile iyi bir sonuç alamazsınız bana göre.
orjinale göre farkediyor düzlüklerde ama bozuk yollarda viraj içinde sekmesi ürkütüyor, orj amortisörün darbeyi fazla emişi yüzünden oluşan sekme.
hasan çağri
02-09-2010, 13:32
Evet Koil olarak KW V3 almaya karar verdim arkadaşlar ama nerden baksam bakayım bana 1300-1400€ lara gelicek herşeyi ile... O sebeple o gelene kadar en azından bir yay alayım diyorum... Hem araba leylek gibi durmasın hemde biraz içim ferahlasın :)
O sebeple performans için; Eibach, H&R, Vogtland dan hangisini seçersem daha memnun kalırım? Hepsini aratırdım alçalma olarak 30mm reel olan deniyor? Yol tutuşunda hangisi daha pozitif etki yapar ona göre bu haftasonuna kalmadan bitircem helezon işini sonra KW için para atmaya başlıycam...
Birde kule gergilerine bakıyorum var ama fiyatlar ve getirmesi ile uçuk rakamlara geliyor yurt dışından. Site de görüyorum el yapımı kule gergisi olayını... Kim yapar, nasıl yapar, performansı nedir (yani ne kadar iş görür), tabi bide duygusallığı ne civardadır...
H&R daha serttir Eibach yumuşaktır, Vogtland ortasıdır ikisinin konfor olarak diyebiliriz, yol tutuş olaraksa Vogtland güzel tepkiler verir diye düşünüyorum.
leventtin kullandığı markadanda düşünebilirsiniz ben ilk kez bindim ve beğendim
leventtin kullandığı markadanda düşünebilirsiniz ben ilk kez bindim ve beğendim
yani Maxtrac :icon_tup: yaklaşık olarak Vogtland ile Eibach arası benimkiler, Vogtland'lı E12 ye de bindim o daha sertti benimkine göre.
hasan çağri
05-09-2010, 10:49
Ya eibach yada H&R alıcam... Sanırım sert olandan yana olucak tercihim H&R gibi... Hangisi ucuza gelirse ***** çok para bağlamak istemiyorum KW leri alabilmek için kenara para atıyorum...
Şimdi sıra jant aramaya geldi...
İlk başta 17 demiştim ama Çamurluklar çok geniş küçük mü kalır diyorum 18" alsam nasıl olur çok fazla olur karar veremiyorum tecrübesizlikten...
17" te 7j yada 7.5j jantlar var ama 18" te genelde 8j jantlar fazla mı geniş olur acaba? gerçi biraz german hevesim var biraz daha dar lastik kullanıp verimi yol tutuşu nasıl olur bilmiyorum... Önce emniyet sonra görsel...
18" Enkei rp03varmı bilmiyorum zaten Enkei ile ilgili bilgi kimsen hangi dükkandan öğrenirim kesin olarak bulamadım kim satar falan?
Enkei olmassa Lenso almayı düşünüyorum.. Sizce kalitesi nasıldır... Öyle uçuk fiyatları yok ağır mıdır? Çünkü 17" içinde Lenso dan beğendiğimbir jant var...
KW v3 dışında diğer KW'leri tavsiye etmem. Eğer bütçe sebebiyle KW v3 ten vazgeçersen onun yerine H&R yada Bilstein öneririm.
hasan çağri
05-09-2010, 14:07
KW dışında birkaç marka daha var ama içlerinde yorumları en iyi olan KW... Bende ondan dolayı onu tercih edicem...
jant olarak 17" ölçüde 7j genişlik tavsiye etmem ben auris için, 7.5j iyidir, 18 de ise 8j iyidir, 225 taban kullandığınızda gayet dolduracaktır çamurluk içlerini.
rafi abiyle yada mechanix mustafa abiyle görüş , mustafa abi de rafi abiye yönlendirir jant için baya büyük stokları var jant seçenekleri de bol, KW v3 iyidir bencede coilover için :) H&R de 330-350tl aralığında olması lazım fiyat olarak , emin değilim, SRKSHOP Serkan'da vardır belki , site içinden sorabilirsin onu da .
floodlight
15-09-2010, 16:20
benim araçta eibach 30 mm.lik yay var. inanın ki araca yay takmadan önce altını daha çok vuruyordum. yaylar takıldıktan sonra biraz daha dikkatli gitmeye başladım ve bikaç kez sürttüm altını. altını sürttüğüm yerlerde hangi araç olsa sürterdi zaten.
performans olarak ise şunları söyleyebilirim. aracın virajlardaki savrulması cidden değişti. 80 Km. ile zor aldığım viraja 100'le giriyorum. aynı viraj. tabi sadece bu değil. konfor açısından ise çok bi değişiklik olmadı. lastikleri değiştirmedim çünkü. konfor denilen olay ise lastikler daha önemli. markası, boyutu. 17" ince yanak lastik konforu çok düşürecektir. daha çok hissettirecek çünkü. yakıtı arttıracaktır.
ama görünüş olarak jantlarımı değiştirme isteği bile duymuyorum artık. çünkü cidden iyi bir görünüşe sahip oldu araç yaylardan sonra.
bizim aurislere yay şart. arkayı toplaması için de spoiler takmanızı tavsiye ederim ben de var.
benım eskı aurisimde 5 lık yay vardı antalya dönüşü maalesef amortisörleri patlattım yenı kasa 2011 auris aldığımda 35 lik h&r yay koydum şu anlık gayet memnunum bence h&r 35 lik ideal bir yay auris için
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.