PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Üretim bandından 1 araç nekadara iner ?



Flonky
04-09-2010, 02:53
Ya bu standart binek arabalar fabrikalar 1 arabayı kaça maal ediyor..demir kablo mablo işte klasik mantık :) biz 25-27bintl ye alırken standart bir aracı fabrika nasıl bir kar sağlıyor bana göre hani toptan cart curt en fazla bir araba banttan 1000 tl ye iniyordur tahminimce belki ufak bi rakam gibi ama saat baz işçilik gibi düşününce öyle geliyor..bu arada 2 yıl delphi de çalıştım askerden önce dışarda 800-2000$ a satılan klasik harnıslar biz 0.07$ gibi bir maliyet söz konusuydu..... bigisi olan varmı yaa gece gece :soru:

CasabLanca
04-09-2010, 03:01
28 liraya satılan aracın bayiye girişinin 25 bin olduğunu biliyorumda fabrika çıkışı kestiremiyorum ..

Flonky
04-09-2010, 03:13
Bence 1000 lira çok saçma bir rakam. Sacı var, astarı boyası şasesi motoru ıvır zıvırı kilo sesabı hurdaya versen o paraya gelir nerdeyse.

Harnısı kendi ellerimle üretiyordum senin yaşlardayken :D bu arabanın kablo ağı arabanın damarları yani tüm arabaya maliyeti 0,07$ burdan çık yola... ben burasını biliom gerisini nekadar acep demir zaten dönüşüm... pek bir maliyet yoktur orda hatta bazı devletler özellikle almanya sırf dönüşüm yapsın die üretim şirketlerine para ödüyor.. delpide aynı mantık vardı...bana göre en çok para neye gidiyor biliyormusun aklına dahi gelmez ama reklama :D

cem
04-09-2010, 03:21
Bu konu mantıklı ben sevdim makara yapılmasın adam gibi yazacaksanız yazın.

CGTY
04-09-2010, 03:25
Bu konu mantıklı ben sevdim makara yapılmasın adam gibi yazacaksanız yazın.

Mantıklı postum vardı bi tanesi arada kaynamış tekrar yazıyım. :)

Bana komik geldi 1000 liraya çıkar denmesi. O kadar kar bıraksa Türk´ler bu işe çoktan girerlerdi.

Yabancı firmalar da ucuza satıp sürümden, yedek parçadan kâr etmek isterler bence.

ukku
04-09-2010, 03:28
Ben BMW'de bir otomobilinin fabrika maliyetinin 3bin euro ile 5 bin euro arasında değiştiğini duymuştum..

Ahmet Saraçoğlu
04-09-2010, 03:31
herşey tamamda yeni bi aracın üretim için yapılan ar-ge , parçaların oluşturulmasındaki kalıplar vss nin de maliyete katılması gerekmezmi?

Flonky
04-09-2010, 03:36
Mantıklı postum vardı bi tanesi arada kaynamış tekrar yazıyım. :)

Bana komik geldi 1000 liraya çıkar denmesi. O kadar kar bıraksa Türk´ler bu işe çoktan girerlerdi.

Yabancı firmalar da ucuza satıp sürümden, yedek parçadan kâr etmek isterler bence.

zaten türkler var bu işin içinde :icon_tup: benim demek istediğim biz avrupadan gelen araçları bukadar pahalı alırken vatandaş olarak onların karı nedir merak etmiyorum,,merak ettiğim banttan nekadar indiği sen yedek parça diorsun bide onlarda maliyet hiç arama zaten onlar olayın yongası...tamamen kar verdikleri sadece depo parasıdır :)

Ludacris
04-09-2010, 03:36
Aracı tamamiyle değerlendirince rakam yüksek olur gibi. Motoru geliştirme,reklam,makineler,el işçiliği vs...
Araç olarak değerlendirilince 1.5-2oookilo demir,5-1okilo bakır biraz, biraz cam, elektronik,5-1o hava yastığı 4jantlastik :D bişey tutmaz
da bayiye 25e gelip 28 olayı şaka olmasın :D 3lira için takla atmazlar ya...

UnnAmeD
04-09-2010, 03:37
herşey tamamda yeni bi aracın üretim için yapılan ar-ge , parçaların oluşturulmasındaki kalıplar vss nin de maliyete katılması gerekmezmi?

+1 sadece ham maddeyı kg cınsınden hesaplarsanız belkı 1000tl olur ama onun ıslenmesı ıcın yapılan makınalar , butun arge calısmaları (testler vs) ,el ıscılıgı ,naklıyesı ,reklamı vs ısın ıcıne gırdıgı zaman bence bayıye 25000tl ye gıren aracın malıyetı mınımum 10000 vardır dıye dusunuyorum.belkı dahada fazladır hatta.

CasabLanca
04-09-2010, 03:38
Aracı tamamiyle değerlendirince rakam yüksek olur gibi. Motoru geliştirme,reklam,makineler,el işçiliği vs...
Araç olarak değerlendirilince 1.5-2oookilo demir,5-1okilo bakır biraz, biraz cam, elektronik,5-1o hava yastığı 4jantlastik :D bişey tutmaz
da bayiye 25e gelip 28 olayı şaka olmasın :D 3lira için takla atmazlar ya...

ankaradaki peugeot bayilerinden birisi akrabamız kendime araç alırken gördüm hakkaten faturayı göstermişti
ne derece doğrudur değildir bilemem

Baris
04-09-2010, 03:41
ankaradaki peugeot bayilerinden birisi akrabamız kendime araç alırken gördüm hakkaten faturayı göstermişti
ne derece doğrudur değildir bilemem

aynen doğrudur bayilerin kazancı o civarda

Ludacris
04-09-2010, 03:45
Casabım gördüysen bişey diyemem doğrudur :)
uzatmalı friendimde bayii ona "gaça geldi len bu sana" dediğimde gag-gug diyince ben gafadan 10.ooo lira anladım :D
demekki X faktör var işin içinde. Konu içinde aydınlatacak üye arkadaşlar belki yazar bizde görmüş,öğrenmiş oluruz. :)

ruudvan
04-09-2010, 04:01
arkadasların dedıgı gıbı araba para etmesede makınesı argesı reklamı ıvırı zıvırı para edıo he adam serı uretımde 100bın ıncıyı sattgında belkı kar yapmaya baslıo dedıgınız gıbı bın yuroya uretılen aractan

OmerRS
04-09-2010, 04:05
Bir transit van boyahaneden önce 300 500 euro arasına mal oluyor bütün masrafları dahil işçiye verilen yemek dahil.

ruudvan
04-09-2010, 04:38
Bir transit van boyahaneden önce 300 500 euro arasına mal oluyor bütün masrafları dahil işçiye verilen yemek dahil.

transıtte turbo varmı?

By_HaNNibaLL
04-09-2010, 06:04
transıtte turbo varmı?

Evet turbo dizel

Burak Kasim
04-09-2010, 06:29
Arkadaslar artik ole bayiler eskisi gibi %7-8 karlarla satamiyor, 3000-5000 TL kazansin bir arabadan.

Ikinci el araba satisi genel olarak sifir araba satisindan daha cok kar getiriyor.

Butun bayiler cok satip, sonra kendi servislerinde arabalarin tamirini bakimini yapmakla geciniyor diyebiliriz.

Gunde 30-35 tamir ve bakimi yapmak gayet guzel bir is.

Zaten bu garanti uzatma olayida bayilerin biraz olsun ucuza sattiklari arabalara karsin nefes almasini sagliyor, ki garantileri biten arabalar sanayiye degilde kendi bayilerine gelsin isteniyor, bunlada birlikte distributor firma parca satisindan cok ii bi para kazaniyor.

Ama en basta dedigim gibi kesinlikle cok buyuk karlara sifir arabalar satilmiyor artik, hic degilse eskisi gibi degil.

DOHC
04-09-2010, 08:22
Alfa mito 1.4 155 hp
Tavsiye edilen araç fiyatı 12172 €
ÖTV, KDV, plaka, cart curt ile liste fiyatı 20550 €
12000 € içinde fabrika karı, nakliye, bayi karı vs herşey var.
Buna göre bir fikir yürütülebilir. Bayi karı 2000 € falan olsa kalır 10000€.
Çeşitli sektörlerde olan üreticiler ile irtibat halinde olan biri olarak fabrikanın 100% karla sattığını söyleyebilirim. Bu durumda araç maliyet bedeli (malzeme, işçilik, elektrik vs) 5000 € falan olur.
Üretim için yapılan makina parkı yatırımı, kalıp maliyetini falan da düşersek ham maddeye indirirsek herhalde 3000 € falan geçmez bu arabanın malzeme bedeli

başalp
04-09-2010, 08:29
Toplamı 30.000 tl olan bir aracın maliyeti en az 20.000 tl dir. mantıklı bir konu açıkmış ama çok mantıksız cevaplar var.

barutçu
04-09-2010, 09:11
Madem bu kadar basit siz malzemeleri toplamaya başlayın.

1.000$ size maliyeti %1000 karla yapın bu işi. Ben size 10.000$ veriyorum.

Arge yapmanıza+ reklam yapmanıza + patent almanıza vs... gerek. Herhangibir model bi araçtan esinlenerek yapın...

Toplama parça olmasın...

Arkadaşlar o kadar basit değil yani... ;)

Mikrop_Ali
04-09-2010, 09:30
bu işin alt yapısı tasarımı kalıbı motoru ıvırı zıvırı maliyet hesabına bunlarıda katıp hesaplamak gerekli.
tahminen araç fiyatının yarısı kadar maliyeti oluyordur.
ama işte seri üretim oldugundan firmanın yıllık satış oranlarına bakıp kaç araç satmış cirosu nedir buralardan yola çıkılarak hesaplanabilir..

Safak
04-09-2010, 09:31
Üreticilerin otomobil başı ettikleri kar, sanıldığından çok azdır.

darkred
04-09-2010, 09:32
fabrika kalıp makine vs olarak değerlendirdiğinizde ve birim adet üretim gideri ile bu kalıp makine gibi giderleri toplayıp

toplam üretilen adet sayısına böldüğünüzde olay ortaya cıkar ancak arge gideri bir üretim gideri değildir adı üzerinde arge dir.

makine kalıp vs dediğimiz şeylerde kuruluş gideri kuruluş maliyetidir.hesaplamak istenilen alt yapı haricinde (arge,makina,kalıp vs) deki banttan iniş maliyetimi yoksa fabrika maliyetleride dahil olacakmı.

bunu en basta belirtmezseniz kimi der kalıp kimi der fabrika binası inşaatı kimi der büro mobilyası kimi der arazi parası sadece argeyle makinayla hammaddeyle bitmez bu iş...

Frid
04-09-2010, 10:08
seriye baglandıgında yatan para geri alıncagından dolayı dediginiz rakamlara yakın bir maliyet olabilir nede olsa gözünüzü yumsanız 20.000 üstü araç üretilir bir fabrikada :D

Saro-Ş
04-09-2010, 10:12
Şirkete 2004 yılında partner almıştık 24.500 TL Fiyatıydı 11.500 TL fabirka çıkış fiyatıydı fiyat listesinde öle yazıyodu :D

Tunç
04-09-2010, 10:13
bencede 30 liralık bı aracın ortalaması 8000 fakandır tum masraflar ıcınde peronelın yemegı kalıp masrafları vs. bölundugunde rakam bunu gecmez

efe_
04-09-2010, 10:32
madem bu kadar basit siz malzemeleri toplamaya başlayın.

1.000$ size maliyeti %1000 karla yapın bu işi. Ben size 10.000$ veriyorum.

Arge yapmanıza+ reklam yapmanıza + patent almanıza vs... Gerek. Herhangibir model bi araçtan esinlenerek yapın...

Toplama parça olmasın...

Arkadaşlar o kadar basit değil yani... ;)

+100000000000000000000000000000000000

s.alican
04-09-2010, 10:36
Ben BMW'de bir otomobilinin fabrika maliyetinin 3bin euro ile 5 bin euro arasında değiştiğini duymuştum..

bu rakam baya bi komik geliyor insana :).o zaman bayiler kalksın direk fabrikadan halka :D

TaGo
04-09-2010, 10:37
Unutmayinki? Bir arac daha uretilmeye kara verildiginde bile baslangic maliyeti minimum 1.5 Milton eeuro falan. Bu sadece 1 model icin, ornek fluence. Yatirim maliyetide sonic itibari ile uretim maliyetine etkir

Onuralp
04-09-2010, 10:46
Arkadaşım Berlin yakınlarında BMW motorsiklet fabrikasında üretim şefi asistanı. Ana fabrikalarını gezdiklerinde anlatılmış. Aklımda kalan 1 serisinin her türlüsünün maliyeti ortalama 6000€. Fakat firma üretilen her seri için 20 sene parça ürettirmek zorunda. Yani bunun maliyeti çok daha fazla. Bir kasa max 6 sene gider(BMW için) buna bakarak adamların eski bir kasa için ne kadar parça üreteceklerini/ürettireceklerini ön görmek daha zor ve maliyetli bir iş bana kalırsa.

OmerRS kardeşimiz daha bilgili bu konularda aslında o aydınlatabilir bizi, değil mi meister. :D

darkred
04-09-2010, 10:48
Unutmayinki? Bir arac daha uretilmeye kara verildiginde bile baslangic maliyeti minimum 1.5 Milton eeuro falan. Bu sadece 1 model icin, ornek fluence. Yatirim maliyetide sonic itibari ile uretim maliyetine etkir

abi fluence dedin neler cıktı netten bakayım dedimde :)

DÜNYADA sadece Oyak Renault'un Bursa fabrikasında üretilen Megane Sedan, baştan aşağıya yenilenerek "Fluence" (akıcı) adını aldı. Renault-Nissan ittifakının en son ve en yeni ürünü olan "Fluence" için tüm dünyada 250 milyon Euro yatırım yapılırken, bu yatırımın 110 milyon Euro'su Bursa fabrikası için harcandı. 28 ayda geliştirilen ve dünyada Renault markasıyla sadece Türkiye'de üretilecek 'Fluence', Kore'de ise Samsung markasıyla pazara çıkacak. Fluence ile birlikte Bursa'da Megane Sedan üretimi tamamen sona ererken, üretilen model sayısı yeni Symbol, 3 ve 5 kapılı Clio hatchback ve Clio Grand Tour ile birlikte yine 5 olarak devam edecek.


110 milyon Euro'nun yarısı kalıplara harcandı

OYAK Renault Fabrika Proje Direktörü Teoman Yücel, Fluence için Oyak Renault Fabrikası'nın seçilmesinde, Türk mühendis ve işçisinin yüksek eğitim seviyesi, tecrübesi, maliyetlerin rekabetçi oluşu, yüksek üretim kapasitesi, çevre ve kalite standartlarına uygun oluşunun rol oynadığını söyledi. Yücel, üretim kararı alındıktan sonra geçen 28 aylık süreçte imalatçı seçimlerin tamamlandığını ve hızla kalıpların üretimine başlandığını belirterek, "110 milyon Euro tutan yatırımın yaklaşık 54 milyon Euro'su imalatçılarımızdaki üretim kalıplarına, 37 milyon Euro'su 48 yerli imalatçıya, 35 milyon Euro’su ise proses kalıplarına harcandı" dedi.

alıntıdır...

dipnot:yıllık üretim adedi 100bin

satış fiyatı:38binTL ile 47binTL aralığında modellere göre değişiyor

100bin*38bin=380 milyonTL yıllık gelir
250milyon/100bin=2500euro araç başı düşen toplam yatırım miktarı yıllık
250milyon/500bin=500euro araç başı düşen toplam yatırım miktarı 5 yıllık

aslında rakamlar cok büyük gibi görünsede maliyetli gibi görünsede tek bir model için yapılan yatırım miktarı(arge-makina-kalıp hepsi) araç üretilmeye baslandığında araç başı maliyeti yıllık 2500euro ya düşüyor.üretimin 5 yıl olacağını düşündünüz zaman araç başı 500euro gibi bir rakam cıkıyor ortay gerisinide siz hesaplayın :D

TaGo
04-09-2010, 10:51
Ben zaten milyar yazacaktim, milion yazmisim. Gerce oda abarti olacakmis AMA durum bu. Ozellikle belirtmek isterim Demir Celik fabrikalsrinin tedarikcisiyim. **** boklu demirin olcusu biraz degissin die gecen gun 750.000 tl tadilat yaptik. Sadece mm olcu degissin die, varin siz dusunun

Mutu
04-09-2010, 11:05
Onu bilmiyorum da a3ün ney fiyatı 18bin euroyken . Piyasa da 36bin euroya satıldığını biliyorum . Bkz. A3 1.8 TFSI Net Fİyat 18.576 € Ötvcik(%60) 11.146 € kdvcik 5.350 € bandrol masrafcıgı 511 € ve karşınızda mutlu son 35.583 €

Audi r8de durum çok vahim .d 120bin euro oluyor 274bin euro ( hopp indiregandi .d ) :cool:

Kaynak , resmi audi sitesi :icon_tup:

onursumer
04-09-2010, 11:10
aracın üretime geçene kadarki kısmı çok maliyetli

ham madde olarak hesaplarsak 1 aracın maliyeti çok büyük miktarlar çıkmıcaktır zaten

mertacar
04-09-2010, 11:30
Toplamı 30.000 tl olan bir aracın maliyeti en az 20.000 tl dir. mantıklı bir konu açıkmış ama çok mantıksız cevaplar var.

toplamı 30.000 TL olan bi aracın ötv,kdv ve bandrol gideri çıkınca geriye 15-16.000 TL gibi bi rakam kalıyor. Bu rakamda maliyet-üretici karı-kargo ve bayi karı var. 4-5.000 bayi karı olsa geriye 11-12.000 TL kalıyor. maliyet-üretici karı vsvs.
Bana kalırsa üretim maliyeti ne kadar ise bi o kadarda de arge masrafı eklerler kalan parada üreticinin KAR'ı olur. NET KAR değil ama.

Flonky
04-09-2010, 12:01
ben kendi arabamım geçenlerde şöyle torpidoyu açtım baktım beyaz beyaz çizgiler var serviste elemanla öyle ayak üstü sohbet ettim abi dedi bazen boyasız tamponlar geliyor içinde sinek ölüleri var dedi meğer plastik tamamen geri dönüşümmüş :) Ayrıca mondeo serisinde 20 yıllık delphi ile anlaşma vardı olay şu yani 20 yıl boyunca aynı ürün üretilcek mondeo için model gelişsede üretilen malzeme uzunluk ve ürün aynı...artık çoğu araçta bakır kablo yok fiberoptik kablo kullanılıyor özellerikle elektronik donanım arttıkça daha çok maliyet azaltmak için daha basit sunumlar üretimler çıkıyor fiberoptik kablo bakır kablodan kat kat düşük maliyetli sizin gözünüzde model yükselsede maliyet daha çok düşüyor ayrıca malzeme anlaşmaları 10 yıllık 20 yıllık öyle araba başına hesap yok .. bence tl demişim ama işte euro ya :) 1000 euro dur fazla değildir ... hatta dahada az olabilir ama inanmak mümkün değildir neden çünkü okadar para verip aldığımız arabalara konduramıyoruz.. ha bide şöyle durum var ben standart bi arabadan bahsetmiştim bide bu firmaların firmayı ön plana çıkarmak için konsept arabaları var R8 gibi işte o araba bir maliyet Citroen in consept gt modelleri gibi bunlar reklam arabaları bunlar maliyet işte..ama standart arabalarda bunlar mümkün değil..

tool
04-09-2010, 12:16
herşey tamamda yeni bi aracın üretim için yapılan ar-ge , parçaların oluşturulmasındaki kalıplar vss nin de maliyete katılması gerekmezmi?

uretim bandi, robot sistemini aklina gelmemis maliyet hesaplayanin :)

Flonky
04-09-2010, 12:20
uretim bandi, robot sistemini aklina gelmemis maliyet hesaplayanin :)

her üretilen araba için ayrı robotmu üretiliyor???

Ahmet Saraçoğlu
04-09-2010, 12:20
+ maliyet kesabında birde tr ye gelen sıfır araca gelen %90 veya daha üstü vergiyi cıkararak yapılması lazım.Yani misal 20 000 lira aracın 9 10 bin lirası vergi.

umut01
04-09-2010, 12:27
2500 dolara dünyanın en ucuz otomobili!
Güncelleme: 23:57 TSİ 25 Ocak 2008 Cuma

YENİ DELHİ - 624 cm3’lük minik bir motora sahip “Nano” adlı otomobil, bu yıl 100 bin rupiye (2500 dolar) piyasaya sürülecek. Otomobilin temel versiyonunda klima, takviyeli direksiyon ve elektrikli cam gibi özellikler bulunmuyor.
kaynak ntvmsnbc
peki bu arabayı kaça mal ediyorlar? bende bunu merak ediyorum. tamam belki içinde donanımın d'si yok:)

tool
04-09-2010, 12:30
her üretilen araba için ayrı robotmu üretiliyor???

tek kasa uretilicekse gerek olmadigini sende biliyorsundur, bant kurulmadan tornet ustundemi gidicek bu kasa :)

tool
04-09-2010, 12:31
2500 dolara dünyanın en ucuz otomobili!
Güncelleme: 23:57 TSİ 25 Ocak 2008 Cuma

YENİ DELHİ - 624 cm3’lük minik bir motora sahip “Nano” adlı otomobil, bu yıl 100 bin rupiye (2500 dolar) piyasaya sürülecek. Otomobilin temel versiyonunda klima, takviyeli direksiyon ve elektrikli cam gibi özellikler bulunmuyor.
kaynak ntvmsnbc
peki bu arabayı kaça mal ediyorlar? bende bunu merak ediyorum. tamam belki içinde donanımın d'si yok:)

yedek parcadan kazanmak istiyolardir belki :)

Spawn
04-09-2010, 13:34
oyak renault da çalışırken taşeron olarak ( siemens ) bir ara muhabbeti geçmişti üretim depratmanından bir sorumlu ile. tüm masraflar toplandığı zaman , işçilik malzemeler elektrik su boya vs. , bir arabadan %3 kar edildiği söylenmişti .

G60
04-09-2010, 13:51
Ürettiği arabadan 5 kazanıyorsa, o arabanın yedek parça servis ile getirdiği kar 15'dir.

|| CaNeR ||
04-09-2010, 13:56
Ürettiği arabadan 5 kazanıyorsa, o arabanın yedek parça servis ile getirdiği kar 15'dir.

Tam bunu yazmak üzereydim, yedek parçadan kazandıkları para müthiş .

hddsheriff
04-09-2010, 14:10
galeriler araba satışından max. 500-1000tl arası kazanıyorlar. çok satarlarsa + prim alıyorlar. maliyet hesaplarken kullanılacak enerjiyi de hesaba katın :)

Göki,ZD
04-09-2010, 14:11
her türlü b.k gibi para kazanıyorlar :D

batucan
04-09-2010, 14:30
üretim için kullanılan makinalar
ham made
fabrika kurulumu
eleman maliyeti
yatırım maliyeti
kalite kontrol + ar-ge
ulaşım maliyeti
makinaların bakımı

daha bir sürü ıvır zıvır var... herkes ne kadar ucuza mal etmiş :)

Evrenoz
04-09-2010, 14:51
İsterse 1 liraya çıksın fabrikadan.. Maliyet hesabı yapılırken işin büyük bir kısmını AR-GE tutuyor olmalı..

Ludacris
04-09-2010, 14:54
her türlü b.k gibi para kazanıyorlar :D

özetlen olay bu :D
Bmwnin temizlik departman sorumlusu bile, garajina 2002ti,e24,e31,e30-36m3 koyuyorsa

basar13
04-09-2010, 15:01
borusandan aracimi pazarlikla 20.000 euro indirimle aldim.

efe_
04-09-2010, 19:11
borusandan aracimi pazarlikla 20.000 euro indirimle aldim.

maşallah:) üste 1 de ufak araba isterim diyip almak gibi birşey

::ZaFeR::
04-09-2010, 19:47
Bundan 2-3 sene önce bir golf GTi'ın TR'ye vergisiz geliş fiyatının 30.000 tl olduğunu hatırlıyorum.Tabi üstüne vergisi ıvırı zıvırı eklenince maaliyeti 60.000 tl felan oluyor :D

Xenomorph
04-09-2010, 20:20
borusandan aracimi pazarlikla 20.000 euro indirimle aldim.

nası verdıler oyle hayret vallahı...!! amcanız dayınız babanız mudurmu acaba ?...bı acarsanız cok merak ettım acıkcası :D

Low-Rider
04-09-2010, 20:45
nası verdıler oyle hayret vallahı...!! amcanız dayınız babanız mudurmu acaba ?...bı acarsanız cok merak ettım acıkcası :D

borusan ellerinde kalan satılmayan mz4leri büyük indirimlerle vermişti

basar13
04-09-2010, 20:54
borusan ellerinde kalan satılmayan mz4leri büyük indirimlerle vermişti

Aynen smg olsa tikir tikir satilmisti. Tr de mantik Bmw= otomatik vites sunroof xenon Allah ragzi olsun bize yaradi. Siki bi pazarlikta dondu:D

Xenomorph
04-09-2010, 20:59
vaybe 40 lira indirim yapıp vermişler hll o zmn abi hayırlı olsun allah kaza bela vermesin :D

basar13
04-09-2010, 21:07
vaybe 40 lira indirim yapıp vermişler hll o zmn abi hayırlı olsun allah kaza bela vermesin :D

az daha yapabilirdide artik dahada zorlamamak lazim dedim :D

Flonky
04-09-2010, 23:45
pek bmw yi sevmem ama z4 boru değil ben olsam zorlardım :) izmirde apaçi şahini diorlar :) ama normal modellere :) z4 başkadır...

VTİ1035
05-09-2010, 00:21
eski aracımı sattığım arkadaş for otosan fabrikasında çalışıyormuş.ford tourneo connect glx 110 ps pp modelinin kaça mal olduğunu sordum ve şok olmuştum.bayi satış fiyatı sanırım şuan 34bin civarı olması lazım.ve bu aracın imalatının max 10bin tl'yi bulmadığını söyleyince şok olmuştum.ayrıca her 1 dakikada final bölümünden 1 adet ford connect çıkmaktaymış.

Flonky
05-09-2010, 00:47
10.000 tl bile bulmaz neden çünkü bu adamlar yeni modeller çıkarıcak biton fabrikası var dünyanın 4-1 yanına reklam yapıcak çok astronomik rakamlar dönüyor bu reklam sektöründe öyle böyle değil F1 de takımlar nasıl ayakta duruyor ??? F1 bile bir reklam şirketidir... Audi denince akla sağlamlık gelir ilk başta neden ?? Lemans yarışlarından Reno diyince katile gelir akla neden f1 den 2007 li senelerde ki ben reno kullanıyorum kaliteden eser yok...reklam herşey reklam ve maliyetler çok düşük ve karmarjları anarmol fazla bize çok fazla neden vergimiz çok yüksek avrupada yok bukadar vergi...Danimarkada şimdi araba almanyada 2008 vectra full+full 9.000euro 2.el hesap edin...

ecthelion
05-09-2010, 01:53
ne kadara değilde ne kadarda indiğini söyleyeyim; haziran ayında Q7 sipariş vermiştim, üretime ağustos 2'de girdiler, 7 ağustos'ta üretimden çıktı (özel sipariş olduğu için uzun sürmüş), bu haftada Türkiyeye girdi.

Naman
05-09-2010, 01:58
Yazılanları okumadığımı belirterek ben de bir mesaj yazayım..

RCZ'in en pahalı, Kasım'da TR'ye giriş yapacak olan modeli, THP200 Carbon modelini ele alıyorum..

Bu aracın herşey dahil anahtar teslim tavsiye edilen satış fiyatı 81300TL.. Bu fiyatta Trafik Sigortası ve Kasko fiyatı HARİÇTİR. Trafik Sigortası primleri serbest bırakıldığı için artık Anah. Teslim fiyatlara sigorta ücreti dahil edilmiyor.

1.6 motor olduğundan üzerinde %18 KDV ve onun üzerinden bir de %37 ÖTV var.. Bir de 562TL kadar plaka masrafı.. Yapalım hesabı geriye doğru..
81300-562= 80737,40 TL (Aracın plaka masrafı hariç fiyatı)
80737,40/1,18= 68421,53 TL (Aracın ÖTV dahil, KDV+plaka masrafı hariç fiyatı)
68421,53/1,37= 49942,72 TL (Aracın vergiler ve plaka masrafı hariç fiyatı)

Neymiş? 81300-49942,72= 31357,28 TL Devlete giden vergiymiş.. 31 buçuk milyar yani.. Tabi devlet bu arabadan gümrükleme aşamasında da para kazandı, bu ayrıca satıştan kazandığı..
Devam edelim.. Bayi de bu işten para kazanmak durumunda: Distribütör %3 kazanacaksın bu aracın sıcak satışından demiş.. İnanmayanlar olabilir, gerçek orandır. RCZ satan bayiine max. %3 kazandırmaktadır. Ama zaten telefonda fiyat alındığında %5 indirim yapılmaktadır :) Düşelim hemen:

49942,72/1,03= 48488,08 TL (Aracın bayiye KDV hariç maliyeti, yani bayiye gelişi, yani distribütörün bayiye satış fiyatı)

Şimdi gelelim distribütör kanadına.. RCZ peynir ekmek bir ürün olmadığı için hem stok maliyeti, hem tanıtımı/reklamı, hem satış sonrası(kanunen yparça stok zorunluluğu, personel eğitimleri, aksesuar yatırımı), hem 2 sene garanti hizmetinin ortalama maliyeti, hem gümrükleme ve gemi maliyeti, lojistik maliyeti(tırla bayiye transferi vs.), PDI maliyeti(Pre-Delivery Inspection, Teslimat öncesi Muayene/servis) gibi maliyetlerden ötürü distribütör bu aracın kendine olan maliyetine %40-45 civarı bir marj koyar(yazıyla yüzde kırk-kırkbeş arası). İyimser olalım %40 Düşelim..

48488,08/1,4 = 34634,31 (Aracın Türkiye'ye fabrika tarafından satış fiyatı..)

İşin fabrika kısmı çok meşakkatli.. Özet geçmek durumundayım; fabrikanın spesifik bir aracı üreteceğinin planını senelik yapar. Yani şu sene şu kadar şu şaseden üreticez derler. Ama PSA daha da ileri gider, şu sene şu platformdan üreticez derler.. İster şase olsun ister platform olsun bir senede ne kadar çok üretim olursa araç başı maliyet o kadar düşer. Tabi yine bir tabanı var. RCZ THP200, 156'lık kardeşi gibi 308 değil, 407 Coupe platformu kullanır. Bu yüzden fabrikaya maliyeti hadsafhadadır. Bu araçların bir de yaklaşık bir aylık Fransa stok durumu vardır. Ayrıca başka yatırımsal, sabit, operasyonel, risk, Fransa vergileri, kar vb. yerel distribütöre maledilen maliyetler vardır ama detayına inersek kimse okumaz. Çok kabaca, fabrika zararsız üretim yapabilmesi için hammadde+yarımamül+işçilik(bu 3'ü baz aracın fiyatını temsil eder) fiyatlarının üzerine yaklaşık %65 bir maliyet konur. Bu da,

34634,31/1,65= 20990,59 TL demek oluyor.

Yani PSA, bizim Ahmet'e RCZ Carbon 200bg satmak istese cebinden 21000TL Ahmet için para bağlıyor.

Neymiş? 81300 TL verdiğiniz arabayı fabrikanız olsa kendiniz 21000 TL'ye yapabilirmişsiniz.. Tabi teoride:)

Bu rakamlar(üretim rakamları) da hiçbir zaman sabit değil, her sn. değişen ve hiçbir zaman 'kesin' olarak hesaplanamayacak rakamlardır. Sadece distribütörün maliyeti ve sonrası kesindir.

poseidon
05-09-2010, 02:05
Kafadan maliyet hesaplayamazsınız.
Çünkü maaliyeti hesaplamak istiyorsanız 1 araç için satınalınan her bir civatadan tutun çalışanın 1 araba için harcadığı emeğin karşılığını, 1 araba için harcanan elektriği, hammaddeyi yapılan reklamı, fabrkanın 1 araba başına ödediği kirayı, araç başına ödenen vergiyi vs...vs...vs... bilmek gerekir ki bu liste çarşaf gibi uzar. Özellikle hammadde ayağını ayırmanızın mümkünatı yok 1 araç için kaç milyon adet parça kullanılıyor bunu sadece bilgisayarlar biliyor.

Zaten fabrikalarda sadece bu işi yapan maliyet kontrol (Cost Control) departmanları var.

OmerRS
05-09-2010, 02:20
Kafadan maliyet hesaplayamazsınız.
Çünkü maaliyeti hesaplamak istiyorsanız 1 araç için satınalınan her bir civatadan tutun çalışanın 1 araba için harcadığı emeğin karşılığını, 1 araba için harcanan elektriği, hammaddeyi yapılan reklamı, fabrkanın 1 araba başına ödediği kirayı, araç başına ödenen vergiyi vs...vs...vs... bilmek gerekir ki bu liste çarşaf gibi uzar. Özellikle hammadde ayağını ayırmanızın mümkünatı yok 1 araç için kaç milyon adet parça kullanılıyor bunu sadece bilgisayarlar biliyor.

Zaten fabrikalarda sadece bu işi yapan maliyet kontrol (Cost Control) departmanları var.

Üretim maliyeti ile yatırımı ve pazarlamayı ayırmak lazım. Üretim maliyeti rahatlıkla ulaşılabilecek bir bilgi ilk sayfada da yazdım zaten. Bir aracın sıfırdan gemiye yüklenmesine kadar yapılan her harcama dahil edilerek maliyetini bulmak mümkün.

VTİ1035
05-09-2010, 02:33
Yazılanları okumadığımı belirterek ben de bir mesaj yazayım..

RCZ'in en pahalı, Kasım'da TR'ye giriş yapacak olan modeli, THP200 Carbon modelini ele alıyorum..

Bu aracın herşey dahil anahtar teslim tavsiye edilen satış fiyatı 81300TL.. Bu fiyatta Trafik Sigortası ve Kasko fiyatı HARİÇTİR. Trafik Sigortası primleri serbest bırakıldığı için artık Anah. Teslim fiyatlara sigorta ücreti dahil edilmiyor.

1.6 motor olduğundan üzerinde %18 KDV ve onun üzerinden bir de %37 ÖTV var.. Bir de 562TL kadar plaka masrafı.. Yapalım hesabı geriye doğru..
81300-562= 80737,40 TL (Aracın plaka masrafı hariç fiyatı)
80737,40/1,18= 68421,53 TL (Aracın ÖTV dahil, KDV+plaka masrafı hariç fiyatı)
68421,53/1,37= 49942,72 TL (Aracın vergiler ve plaka masrafı hariç fiyatı)

Neymiş? 81300-49942,72= 31357,28 TL Devlete giden vergiymiş.. 31 buçuk milyar yani.. Tabi devlet bu arabadan gümrükleme aşamasında da para kazandı, bu ayrıca satıştan kazandığı..
Devam edelim.. Bayi de bu işten para kazanmak durumunda: Distribütör %3 kazanacaksın bu aracın sıcak satışından demiş.. İnanmayanlar olabilir, gerçek orandır. RCZ satan bayiine max. %3 kazandırmaktadır. Ama zaten telefonda fiyat alındığında %5 indirim yapılmaktadır :) Düşelim hemen:

49942,72/1,03= 48488,08 TL (Aracın bayiye KDV hariç maliyeti, yani bayiye gelişi, yani distribütörün bayiye satış fiyatı)

Şimdi gelelim distribütör kanadına.. RCZ peynir ekmek bir ürün olmadığı için hem stok maliyeti, hem tanıtımı/reklamı, hem satış sonrası(kanunen yparça stok zorunluluğu, personel eğitimleri, aksesuar yatırımı), hem 2 sene garanti hizmetinin ortalama maliyeti, hem gümrükleme ve gemi maliyeti, lojistik maliyeti(tırla bayiye transferi vs.), PDI maliyeti(Pre-Delivery Inspection, Teslimat öncesi Muayene/servis) gibi maliyetlerden ötürü distribütör bu aracın kendine olan maliyetine %40-45 civarı bir marj koyar(yazıyla yüzde kırk-kırkbeş arası). İyimser olalım %40 Düşelim..

48488,08/1,4 = 34634,31 (Aracın Türkiye'ye fabrika tarafından satış fiyatı..)

İşin fabrika kısmı çok meşakkatli.. Özet geçmek durumundayım; fabrikanın spesifik bir aracı üreteceğinin planını senelik yapar. Yani şu sene şu kadar şu şaseden üreticez derler. Ama PSA daha da ileri gider, şu sene şu platformdan üreticez derler.. İster şase olsun ister platform olsun bir senede ne kadar çok üretim olursa araç başı maliyet o kadar düşer. Tabi yine bir tabanı var. RCZ THP200, 156'lık kardeşi gibi 308 değil, 407 Coupe platformu kullanır. Bu yüzden fabrikaya maliyeti hadsafhadadır. Bu araçların bir de yaklaşık bir aylık Fransa stok durumu vardır. Ayrıca başka yatırımsal, sabit, operasyonel, risk, Fransa vergileri, kar vb. yerel distribütöre maledilen maliyetler vardır ama detayına inersek kimse okumaz. Çok kabaca, fabrika zararsız üretim yapabilmesi için hammadde+yarımamül+işçilik(bu 3'ü baz aracın fiyatını temsil eder) fiyatlarının üzerine yaklaşık %65 bir maliyet konur. Bu da,

34634,31/1,65= 20990,59 TL demek oluyor.

Yani PSA, bizim Ahmet'e RCZ Carbon 200bg satmak istese cebinden 21000TL Ahmet için para bağlıyor.

Neymiş? 81300 TL verdiğiniz arabayı fabrikanız olsa kendiniz 21000 TL'ye yapabilirmişsiniz.. Tabi teoride:)

Bu rakamlar(üretim rakamları) da hiçbir zaman sabit değil, her sn. değişen ve hiçbir zaman 'kesin' olarak hesaplanamayacak rakamlardır. Sadece distribütörün maliyeti ve sonrası kesindir.

yani 61300 tl cuffff yalan oluyo desene :)

eline sağlık çok güzel bi mesaj olmuş :icon_tup:

Naman
05-09-2010, 02:38
Kafadan maliyet hesaplayamazsınız.
Çünkü maaliyeti hesaplamak istiyorsanız 1 araç için satınalınan her bir civatadan tutun çalışanın 1 araba için harcadığı emeğin karşılığını, 1 araba için harcanan elektriği, hammaddeyi yapılan reklamı, fabrkanın 1 araba başına ödediği kirayı, araç başına ödenen vergiyi vs...vs...vs... bilmek gerekir ki bu liste çarşaf gibi uzar. Özellikle hammadde ayağını ayırmanızın mümkünatı yok 1 araç için kaç milyon adet parça kullanılıyor bunu sadece bilgisayarlar biliyor.

Zaten fabrikalarda sadece bu işi yapan maliyet kontrol (Cost Control) departmanları var.
Fabrikanın üretim maliyetleri dediğiniz bir takım hesaplamalardan geçiyor. Çok fazla veri var. Ama bu veriyi fazlalaştıran 10binlerce parça değil. Yapılan yatırımların beklenen ve gerçekleşen geri dönüşleri, beklenen ve gerçekleşen üretimler, riskler vb. 2-3 ana kalemin 100'lerce altkırılımı spesifik bir hesap yapmayı engelliyor. Ancak ortada bilinen veya paylaşılan istatistiksel veriler de mevcut. Örneğin bir önceki mesajımdaki %65 oranı PSA'nın son 5 istatistiki verilerinden çıkan kabataslak ortalamadır. Gerçeği yansıtmayacaktır. Arka arkaya üretilen birbirinin tamamen aynı 2 aracın bile maliyetleri birbirlerinden farklıdır ona bakacak olursanız.
%40-45 distribütörün bayiye yarattığı maliyet marjını da ben uydurmuyorum. Distrübütör kendi söylüyor. %3 zaten belgeli.. %18 %37 oranları da *****. Ve özellikle sonunda teori olduğunu belirttim.
Burada oturup fabrikanın bir aracı kaça malettiğini hesaplamak ciddi mesai ve enerji ister. Fabrikaya da üreteceğin xxxx şase nolu aracı gerçek rakamla kaça maledeceksin sorusunu sorsan cevap veremez. Ürettikten sonra hesaplayabilir anca.

edit: Bir de satış sonrasında dudak uçuklatan yedekparçanın üretimdeki kuş kadar olan maliyetini bir bilseniz :)

Şöyle kaba bir örnek vereyim.. 308.. Stil paketi diye bir paket var.. Zaten bunsuz bu arabayı kimse almıyor..16" al. jant+mp3'lü teyp+ön sis farları+kasa rengi çıtalar(normalde 15" sac jant+normal cd+boyasız çıtalar oluyor).. bu paketin fiyatı 1000TL olduğu zamanlar otomotiv MYO'da okuyan bir arkadaş benden bazı bilgiler rica etmişti.. Rakamlar aklımda:
1000TL'de gelen jantın tanesinin servisteki fiyatı 348TL idi.. 5'le çarptıkmı(stepne) yaklaşık 1750TL sadece bunlar.. e tabi fabrika bu paketi koyduğu arabaya sac jant maletmiyor.. yine o zamanın fiyatı 15" sac jant 84 TL.. 5'le çarptın 420 TL, 1750'den çıkardın mı 1330TL.. Daha lastik farkları, mp3'lü teyp ve onun torpidodaki AUX girişi tesisatı, sis farı tesisatı -ki bunun için aracın master kablo demetinin komple değiştirilmesi gerekiyor %100 fabrikanın ki gibi olması istenirse.. Özetle yaklaşık 3500 TL gibi fazladan maliyet çıkıyordu.

Naman
05-09-2010, 02:52
Üretim maliyeti ile yatırımı ve pazarlamayı ayırmak lazım. Üretim maliyeti rahatlıkla ulaşılabilecek bir bilgi ilk sayfada da yazdım zaten. Bir aracın sıfırdan gemiye yüklenmesine kadar yapılan her harcama dahil edilerek maliyetini bulmak mümkün.

Maliyetleri çeşitli şekillerde ve nizamlarda, evet, ayırmak mümkün ama sonuçta bu maliyetlerin tamamı yerel distribütöre fatura ediliyor. Ben tersten giderken mecburen hepsini tek kalem olarak almak durumunda kaldım.

darkred
05-09-2010, 02:58
ayrıca suanda aklıma birşey geldi bende yazmıstım bunu sizde yazmıssınız araç üretimi ne kadar cok olursa üretim maliyeti bir o kadar düşer demiştik.Bir aracın fabrikadan cıkış maliyetini hesaplamak için kaç adet üretileceğinin de bilinmesi gerekir bence cünkü her bir araçta maliyet düşeceği için özel seri bir aracın maliyetiyle binek normal bir aracın maliyetinin aynı olamayacağıda aşikar

CLIORS
05-09-2010, 07:47
Deniz çok güzel yazmış zaten, ben başka konudan giriş yapayım. Türkiye'de araç fiyatlandırma yönünden en facia şirket bana göre Renault. Her 3 senede bir en top Sport serilerinden bir grup topluca getirir. Örneklerini bütün RS camiası bilir. Mesela 2005 Clio 182, 05-08 Megane RS ve 08 Clio 197 gibi. Bu arabalara geldikleri dönemlerde acaip fiyatlar yazılır Megane RS 85.000 tl'den ve Clio 197 69.000 TL'den fiyat kapadı onu da belirtelim. Bu araçları kendi yılları içerisinde almayı istersin çok minimal rakamlarla indirimler yapılır. Sonra araç 2 sene fabrika deposunda veya bayi elinde kalır. En son da 69 liralık Clio RS'ler 42.5 liraya satılır. Bu neye sebep olur 1) Alamayıpta kaçıranlarda moral bozukluğu 2) İkinci el ve araçların fiyatlandırmasına olan güvensizlik.

Aynı örnekler çokça verilebilir sadece Reno için yazmadım bunu mesela 2008 model Corsa GSI'lar ve 207 Lemans'lar gibi.

Bence firmalar bu forumdaki çoğu kişinin ilgisini çeken spor otomobillerdeki kar marjlarını diğer araçlara göre azaltmalılar.

firat_07
05-09-2010, 10:24
sene 2004 vw jetta 36 bin tl bayi satış fiyatıydı engelli vatandaşların yararlanmış oldugu bi yasa maddesini ortaya koydugumuzda fiyat 21 bin tl ye düşmüştü hepimizin agzı açık kalmıştı

KingoAtmo
05-09-2010, 10:57
Bence pekde mantıklı değil bu konu :D
Tam türk işi olmuş, yani hesaplama kısımları. Neyse bir makine mühendisi arkadaş çıkar belkide izah eder yaklaşık maliyeti. Hele bin liraya ortalama 1200 kilo bir arabanın hurdasını alamazsınız.
evet çokda karlı bir iştir muhakkak ama yatırım ister, girişim ister, mühendislik ister, devlet desteği ister ...

Naman
05-09-2010, 12:55
Makine mühendisi lisans eğitimiyle maliyet hesaplayamaz. Hesaplayabilmek mesele değil ama çok çok uzun. Forumluk bir mevzu değil. Case Study olarak ele alınması lazım.

darkred
05-09-2010, 14:36
Bence pekde mantıklı değil bu konu :D
Tam türk işi olmuş, yani hesaplama kısımları. Neyse bir makine mühendisi arkadaş çıkar belkide izah eder yaklaşık maliyeti. Hele bin liraya ortalama 1200 kilo bir arabanın hurdasını alamazsınız.
evet çokda karlı bir iştir muhakkak ama yatırım ister, girişim ister, mühendislik ister, devlet desteği ister ...

nazmi abi cok dğru söylüyorsun o paralara hurda satın alamazsın ama birde şöyle düşün sanayide satılan yedek parçalarla araba toplamaya kalktığında sıfır sahin yapmak istesen en kötü 50-60 bin TL yedek parça için para harcarsın !!

benim 106 yı yedek parçalarla yeniden toplamaya kalksan 100 milyarı geçer :)

o yüzden parça veya hurda fiyatı üzerinden düşünürsek yanlıs yerlere gider konu.hesaplamalar türk işi zaten tam net rakamada ihtiyaç yok tahmini bir rakam olarak hesap yapıyoruz :D

KingoAtmo
05-09-2010, 14:52
Dostum hurda derken ,sadece demir olarak düşünsek demek istedim.
demirin tonu yaklaşık 1100 tl
1.2 ton demir alsak, üşenmiyip çarptım 1320 tl etti :D