User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
76 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Üretim bandından 1 araç nekadara iner ?

  1. #1
    Flonky
    Misafir

    Üretim bandından 1 araç nekadara iner ?

    Ya bu standart binek arabalar fabrikalar 1 arabayı kaça maal ediyor..demir kablo mablo işte klasik mantık biz 25-27bintl ye alırken standart bir aracı fabrika nasıl bir kar sağlıyor bana göre hani toptan cart curt en fazla bir araba banttan 1000 tl ye iniyordur tahminimce belki ufak bi rakam gibi ama saat baz işçilik gibi düşününce öyle geliyor..bu arada 2 yıl delphi de çalıştım askerden önce dışarda 800-2000$ a satılan klasik harnıslar biz 0.07$ gibi bir maliyet söz konusuydu..... bigisi olan varmı yaa gece gece

  2. #2
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    28 liraya satılan aracın bayiye girişinin 25 bin olduğunu biliyorumda fabrika çıkışı kestiremiyorum ..

  3. #3
    Flonky
    Misafir
    Alıntı CGTY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence 1000 lira çok saçma bir rakam. Sacı var, astarı boyası şasesi motoru ıvır zıvırı kilo sesabı hurdaya versen o paraya gelir nerdeyse.
    Harnısı kendi ellerimle üretiyordum senin yaşlardayken bu arabanın kablo ağı arabanın damarları yani tüm arabaya maliyeti 0,07$ burdan çık yola... ben burasını biliom gerisini nekadar acep demir zaten dönüşüm... pek bir maliyet yoktur orda hatta bazı devletler özellikle almanya sırf dönüşüm yapsın die üretim şirketlerine para ödüyor.. delpide aynı mantık vardı...bana göre en çok para neye gidiyor biliyormusun aklına dahi gelmez ama reklama

  4. #4
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konu mantıklı ben sevdim makara yapılmasın adam gibi yazacaksanız yazın.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  5. #5
    CGTY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konu mantıklı ben sevdim makara yapılmasın adam gibi yazacaksanız yazın.
    Mantıklı postum vardı bi tanesi arada kaynamış tekrar yazıyım.

    Bana komik geldi 1000 liraya çıkar denmesi. O kadar kar bıraksa Türk´ler bu işe çoktan girerlerdi.

    Yabancı firmalar da ucuza satıp sürümden, yedek parçadan kâr etmek isterler bence.
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet olası sokak yarışçıları...
    dekagrup.sahibinden.com

    instagram.com/cagataycora

  6. #6
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben BMW'de bir otomobilinin fabrika maliyetinin 3bin euro ile 5 bin euro arasında değiştiğini duymuştum..

  7. #7
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herşey tamamda yeni bi aracın üretim için yapılan ar-ge , parçaların oluşturulmasındaki kalıplar vss nin de maliyete katılması gerekmezmi?

  8. #8
    Flonky
    Misafir
    Alıntı CGTY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mantıklı postum vardı bi tanesi arada kaynamış tekrar yazıyım.

    Bana komik geldi 1000 liraya çıkar denmesi. O kadar kar bıraksa Türk´ler bu işe çoktan girerlerdi.

    Yabancı firmalar da ucuza satıp sürümden, yedek parçadan kâr etmek isterler bence.
    zaten türkler var bu işin içinde benim demek istediğim biz avrupadan gelen araçları bukadar pahalı alırken vatandaş olarak onların karı nedir merak etmiyorum,,merak ettiğim banttan nekadar indiği sen yedek parça diorsun bide onlarda maliyet hiç arama zaten onlar olayın yongası...tamamen kar verdikleri sadece depo parasıdır

  9. #9
    Ludacris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    2.186
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracı tamamiyle değerlendirince rakam yüksek olur gibi. Motoru geliştirme,reklam,makineler,el işçiliği vs...
    Araç olarak değerlendirilince 1.5-2oookilo demir,5-1okilo bakır biraz, biraz cam, elektronik,5-1o hava yastığı 4jantlastik bişey tutmaz
    da bayiye 25e gelip 28 olayı şaka olmasın 3lira için takla atmazlar ya...
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ludacrıs ne ıcıosun sen? alman mısın,bmw fabrıkası senın mı? ama senın spec bıraz farklı.. ben stı alırım keyfımın kahyası mısın?)
    ....05412424032

  10. #10
    UnnAmeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    TR-Ankara/Marmaris
    Mesaj
    633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herşey tamamda yeni bi aracın üretim için yapılan ar-ge , parçaların oluşturulmasındaki kalıplar vss nin de maliyete katılması gerekmezmi?
    +1 sadece ham maddeyı kg cınsınden hesaplarsanız belkı 1000tl olur ama onun ıslenmesı ıcın yapılan makınalar , butun arge calısmaları (testler vs) ,el ıscılıgı ,naklıyesı ,reklamı vs ısın ıcıne gırdıgı zaman bence bayıye 25000tl ye gıren aracın malıyetı mınımum 10000 vardır dıye dusunuyorum.belkı dahada fazladır hatta.

  11. #11
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ludacris Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracı tamamiyle değerlendirince rakam yüksek olur gibi. Motoru geliştirme,reklam,makineler,el işçiliği vs...
    Araç olarak değerlendirilince 1.5-2oookilo demir,5-1okilo bakır biraz, biraz cam, elektronik,5-1o hava yastığı 4jantlastik bişey tutmaz
    da bayiye 25e gelip 28 olayı şaka olmasın 3lira için takla atmazlar ya...
    ankaradaki peugeot bayilerinden birisi akrabamız kendime araç alırken gördüm hakkaten faturayı göstermişti
    ne derece doğrudur değildir bilemem

  12. #12
    Baris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    519
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ankaradaki peugeot bayilerinden birisi akrabamız kendime araç alırken gördüm hakkaten faturayı göstermişti
    ne derece doğrudur değildir bilemem
    aynen doğrudur bayilerin kazancı o civarda

  13. #13
    Ludacris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    2.186
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Casabım gördüysen bişey diyemem doğrudur
    uzatmalı friendimde bayii ona "gaça geldi len bu sana" dediğimde gag-gug diyince ben gafadan 10.ooo lira anladım
    demekki X faktör var işin içinde. Konu içinde aydınlatacak üye arkadaşlar belki yazar bizde görmüş,öğrenmiş oluruz.
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ludacrıs ne ıcıosun sen? alman mısın,bmw fabrıkası senın mı? ama senın spec bıraz farklı.. ben stı alırım keyfımın kahyası mısın?)
    ....05412424032

  14. #14
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadasların dedıgı gıbı araba para etmesede makınesı argesı reklamı ıvırı zıvırı para edıo he adam serı uretımde 100bın ıncıyı sattgında belkı kar yapmaya baslıo dedıgınız gıbı bın yuroya uretılen aractan

  15. #15
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir transit van boyahaneden önce 300 500 euro arasına mal oluyor bütün masrafları dahil işçiye verilen yemek dahil.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  16. #16
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir transit van boyahaneden önce 300 500 euro arasına mal oluyor bütün masrafları dahil işçiye verilen yemek dahil.
    transıtte turbo varmı?

  17. #17
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ruudvan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    transıtte turbo varmı?
    Evet turbo dizel

  18. #18
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaslar artik ole bayiler eskisi gibi %7-8 karlarla satamiyor, 3000-5000 TL kazansin bir arabadan.

    Ikinci el araba satisi genel olarak sifir araba satisindan daha cok kar getiriyor.

    Butun bayiler cok satip, sonra kendi servislerinde arabalarin tamirini bakimini yapmakla geciniyor diyebiliriz.

    Gunde 30-35 tamir ve bakimi yapmak gayet guzel bir is.

    Zaten bu garanti uzatma olayida bayilerin biraz olsun ucuza sattiklari arabalara karsin nefes almasini sagliyor, ki garantileri biten arabalar sanayiye degilde kendi bayilerine gelsin isteniyor, bunlada birlikte distributor firma parca satisindan cok ii bi para kazaniyor.

    Ama en basta dedigim gibi kesinlikle cok buyuk karlara sifir arabalar satilmiyor artik, hic degilse eskisi gibi degil.

  19. #19

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.048
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alfa mito 1.4 155 hp
    Tavsiye edilen araç fiyatı 12172 €
    ÖTV, KDV, plaka, cart curt ile liste fiyatı 20550 €
    12000 € içinde fabrika karı, nakliye, bayi karı vs herşey var.
    Buna göre bir fikir yürütülebilir. Bayi karı 2000 € falan olsa kalır 10000€.
    Çeşitli sektörlerde olan üreticiler ile irtibat halinde olan biri olarak fabrikanın 100% karla sattığını söyleyebilirim. Bu durumda araç maliyet bedeli (malzeme, işçilik, elektrik vs) 5000 € falan olur.
    Üretim için yapılan makina parkı yatırımı, kalıp maliyetini falan da düşersek ham maddeye indirirsek herhalde 3000 € falan geçmez bu arabanın malzeme bedeli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •