Orijinalini görmek için tıklayınız : yay sertleştirme
arkdasalr aracların normal yayları uzerınde bır pres işlemi uygulanarak sanırsam istenilen dusukluk saglanabılıyormus bunun hakkında bır bılgısı olanlar paylasırsa sevınrım ....
okanturan
01-10-2010, 22:18
maslak nam yapıyor bu işlemi yeni yaptırdık e36 cabrioya standart yaylar 5 cm basıldı 1,5 cm miller kesildi sertleştirildi gayet başarılı oldu
ısıtıyosun 10 numara oluyo :D
ama işi bilen usta şart yoksa sonucları kotu olur
serhat306
01-10-2010, 22:21
maslak namıstayn yapıyor sakır ustaya gıt selam soyle ıstedıgın kadar dusursun..
Emir_b16a
01-10-2010, 22:22
ısıtıyosun presliyosun 10 numara oluyo yay bütün özelliğini kaybedio yolda giderken şans eseri hayatta kalıyosun ...
kırılmaya kdr yol açabiliyo o ddiğin işlem gidip aracın için üretilmiş yayları alman çok daha mantıklı seçim olur bn kesinlikle karşıyım yapanada şaşıyorum
standart amortisörlerle 3.5 cm altı yay kullananlara bile karşıyım
saygılar
ben bu işlemin sağlıklı olacağını düşnmüyorum açıkçası;bunu yaptırana kadar,üzerine biraz daha ekleyerek yay almanı öneririm...
ogunozcan
01-10-2010, 22:26
yavuz abı cok guzel olum tehlıkesı olayını gorurse anlatır burda
Low-Rider
01-10-2010, 22:27
yaptıranlar kullananlar memnun
zten nam da duydum bu olayı parasından degıl 300 gıbı rakam soluyor adamda gıdıp yay alsan zten 320 330 sadece szlerınden yorumunu okumak ıstedım sonucta dusundurucu bır olay
valla cevremde o kadar cok o sekılde kullanan varki inan sayısını unuttum vede daha bugune kadar bikere yok koptu yok kırıldı vırrık oldu cırrık oldu dıyen duymadım..
zten nam da duydum bu olayı parasından degıl 300 gıbı rakam soluyor adamda gıdıp yay alsan zten 320 330 sadece szlerınden yorumunu okumak ıstedım sonucta dusundurucu bır olay
gerek yok;git al bir tane yay;hem parformansı daha iyi olur;hem de sağlıklı olur;yarın öbür gün de istediğin zaman orjinaline dönebilirsin...
artı onu yapacana git yay al diyen arkadaslar 70 e 10 numara ısıtıyolar 70 e yay varmı?
yayın bir tansıyonu vardır bı sertlık derecesı direncı vardır bunu ısıttınız zaman ıllakı kopucak kırılcak ortadan 2 ye ayrılcak dıe bı kural yok yuksek suratlerde bı anda saga sola donebılır asırı derecede araba seke seke gıdıbılır araba sacma sapan sekılde kontrolu bı anda kaybetmeye kadar yol acar sonrası ***** zaten ha illa olucak dıe bı kural yok ama rısk dozu fazla bı iş artı yayın sertlık derecesı baya hesap kıtap gerektıren bır ıs bunu sanayıdekı bır usta olcmeden bıcmeden göz kararı ıle ısıtarak tansıyonunu 4 yay ıcınde aynı sekılde ayarlıycagını dusunmuyorum.sadece duz yolda arabanın duz durup durmamasını göz kararı ıle ayarlar gerısı zaten onun ıcın önemlı bıle degıldır
kop varsa yapılacak araban getir yaptırıyım bendende garanti rahat ol..sanayideki usta nası hesap nası kitap yapıyo gorursun ;)
hatta gelmemede gerek yok ivedikte ayanlar amortiseor alpere gidiyosun o işini yapar...he parası olanada gıtsın ısıttırsın demiyoruz.o an icin yoksa 350 lirası leylek spec gezmekte istemiyosa gidip ısıttıracak
arkdasın dedıgı gayet mantıklı ole kolay bır ıs degıl bunlar uretılırken arac ıcın belırlı olcumler yapılıyor sonucta zten cok kafama yatmamıstı yay alırım sıkılınca degıstırırım barı ..
arkdasın dedıgı gayet mantıklı ole kolay bır ıs degıl bunlar uretılırken arac ıcın belırlı olcumler yapılıyor sonucta zten cok kafama yatmamıstı yay alırım sıkılınca degıstırırım barı ..
niye konu actın hacı o zaman git yay al paran varsa :)
valla benım o ıslerle hıc ısım olmaz saol ;) ben kıl adamım o konularda yaptıranı cok gordum bınen memnun olanınıda gordum ama ben hıc bır zaman o işten yana olmadım para yoksa mecburen leyleklıkden kurutulmak göz zevkı ıcın yaptırılır ama benım ılgımı ceken bır ıs degıl
niye konu actın hacı o zaman git yay al paran varsa :)
param var dıye yanı soru sormayalımmı ?
artı onu yapacana git yay al diyen arkadaslar 70 e 10 numara ısıtıyolar 70 e yay varmı?
kendi görüşümü yazdım;kendi görüşündür beni ilgilendirmez gidip ucuza ısıttırabilirsin sen yaylarını ;burada sağlıklı olan uygulama hangisi ise onu tavsiye ediyoruz arkadaşa...
Fatih Kavak
01-10-2010, 22:58
Şahsi fikrim aracım için aftermarket ürünleri olmadığı zaman custom işlere başvururum her işin bir ustası var.Şimdi illaki yok hesap var kitap var mühendislik var diyen olucaktır ki ''herkezin fikrine saygım sonsuz'' örn. vermek gerekirse Civic Es7 lere 5 cm yay takıyorsun arabanın önü havada arka yerde nerde kaldı hesap kitap mühendislik der fitli ateşlerim :D Kısacası avatardan anladığım kadarı ile Corsaya takıcaksın zaten piyasada yayları mevcut ne gerek var.Olmasaydı yaptırırdın.
param var dıye yanı soru sormayalımmı ?
yapacagın isin dogru olmadıgını biliyon,tehlikeli oldugunu biliyon,yay almayıda gozune kestirmisin daha ne diye soruyon onu merak ettim
kendi görüşümü yazdım;kendi görüşündür beni ilgilendirmez gidip ucuza ısıttırabilirsin sen yaylarını ;burada sağlıklı olan uygulama hangisi ise onu tavsiye ediyoruz arkadaşa...
vay arkadas ya siz konuyu anlamıyonuz ya ben anlamıyom
Low-Rider
01-10-2010, 23:02
yahu boşuna tartışmayın bu konular sayfalarca konuşuldu
tehlikeli sakat yaptırma diyende çook yaptır diyende çok
sonuçta yaptırmak isteyen yaptırıp kullanıyor
yapacagın isin dogru olmadıgını biliyon,tehlikeli oldugunu biliyon,yay almayıda gozune kestirmisin daha ne diye soruyon onu merak ettim
konunun en basındada yazdım kullanan bılen arkdaslar yardım etsın dıye belkı herkez derdıkı cok guzel cok basarılı bır olay spor yay takıp amortısor takmıycaksan eger kendı orjınalını yaptırıp kullanman daha ıy olur gıbı kafama yatardı? ama ısı bılen arkdasları kırılma olacagını vs yazıyorlar bende kafamda netlestırıyorum ... herhalde sımdı daha acıklayıcı oldu
vay arkadas ya siz konuyu anlamıyonuz ya ben anlamıyom
tek soru;diyelim ki cebinde hem ısıtmaya hem de yay almaya yeticek paran var...hangisini seçersin?
Yay falan ısıtılmaz yahu naptınız, yayın bir özelligi varsa o da gider ısıtırsan sertlestirirsen bastırırsan vs.
Amortisör sertlestir, hatta yay kes ama gidip yayı ısıtma, ezme vs.
Hos su anki aklımla hicbirini yapmam, gecmiste yaptım bir sefer yay yerinden cıktı bir sefer amortisör koptu ama ölmedik :)
Ben olsam paraya kıyar coilover alırdım, hakkını tamamıyla veriyor cünkü.
o işi bilen arkadaslar hayatında hic yay ısıttırmısmı bi sor bakıyım ;)
neyse paran varsa yay al tabi gidip ısıttırılmaz,tekrar diyorum yoksa o an icin 350 liran baska yolun yok ya leylek spec yada ısıtma spec :)
Yay falan ısıtılmaz yahu naptınız, yayın bir özelligi varsa o da gider ısıtırsan sertlestirirsen bastırırsan vs.
Amortisör sertlestir, hatta yay kes ama gidip yayı ısıtma, ezme vs.
Hos su anki aklımla hicbirini yapmam, gecmiste yaptım bir sefer yay yerinden cıktı bir sefer amortisör koptu ama ölmedik :)
Ben olsam paraya kıyar coilover alırdım, hakkını tamamıyla veriyor cünkü.
tesekur butonun olaydı tıkladıydım:hahaha::hahaha:
Low-Rider
01-10-2010, 23:09
Yay falan ısıtılmaz yahu naptınız, yayın bir özelligi varsa o da gider ısıtırsan sertlestirirsen bastırırsan vs.
Amortisör sertlestir, hatta yay kes ama gidip yayı ısıtma, ezme vs.
Hos su anki aklımla hicbirini yapmam, gecmiste yaptım bir sefer yay yerinden cıktı bir sefer amortisör koptu ama ölmedik :)
Ben olsam paraya kıyar coilover alırdım, hakkını tamamıyla veriyor cünkü.
senin ki insan işi değildi ki
beton gibi amortisörler,her hafta nam'a uğruyodun her hafta sökülüp takılıyodu
Ben almam, alanada mani olmam. Herkesin tarzı aynı olamaz sonuçta.
hondafit
01-10-2010, 23:11
bende daha önce duymuştum daha yarım saat önce aklımdan geçirdim acaba olurmu diye konu iyi oldu teşekkürler
Corsa icin mi Compact icin mi bakıyorsun bilmiyorum ama Corsa icinse hic aramaya gerek yok.
Tarıgın yayları HR miydi neydi dip basıyor zaten yayla.
Compact icinse yine eibach 5cm gayet iyi basıyordu arkadasımda vardı.
Hic maceraya gerek yok.
Ya da FK sitesine falan gir coiloverlar uygun fiyatlı, kargosuyla vs max 1 liraya gelir.
Zaten 400 yaya 400 amortisör sertlestirme vs sökme takmaya veriyorsun 800 ediyor.
senin ki insan işi değildi ki
beton gibi amortisörler,her hafta nam'a uğruyodun her hafta sökülüp takılıyodu
Amortisör sertlestirsin hatta yay kessin ben ona da bisey demiyorum.
Ama yay ısıttıgında sekmenin önüne gecemezsin + yol tutus berbat oluyor.
Araba virajda ani direksiyon hareketlerinde abuk subuk tepkiler veriyor.
Corsa icin mi Compact icin mi bakıyorsun bilmiyorum ama Corsa icinse hic aramaya gerek yok.
Tarıgın yayları HR miydi neydi dip basıyor zaten yayla.
Compact icinse yine eibach 5cm gayet iyi basıyordu arkadasımda vardı.
Hic maceraya gerek yok.
Ya da FK sitesine falan gir coiloverlar uygun fiyatlı, kargosuyla vs max 1 liraya gelir.
Zaten 400 yaya 400 amortisör sertlestirme vs sökme takmaya veriyorsun 800 ediyor.
Amortisör sertlestirsin hatta yay kessin ben ona da bisey demiyorum.
Ama yay ısıttıgında sekmenin önüne gecemezsin + yol tutus berbat oluyor.
Araba virajda ani direksiyon hareketlerinde abuk subuk tepkiler veriyor.
corsayada yay taktım compacttada var zten onlardan memnunum sadece hanı yay takınca orjınal amortısorle uyumlu olmadıgı ıcın acaba ıstmada orjınal yay kullanıldııgndan merak ettım audı a3 ıcın dusundum
GokhanRS
01-10-2010, 23:34
valla cevremde o kadar cok o sekılde kullanan varki inan sayısını unuttum vede daha bugune kadar bikere yok koptu yok kırıldı vırrık oldu cırrık oldu dıyen duymadım..
bi pejo GTI ın coil yaptırıp sol arkasının patlamasıyla yayın kırılmasıyla hastanelik olmasına sebep olan olayı sana kimse anlatmamıştır. zaten o aracın sahibide sağda solda pek konuşmak istemiyor aracının başına gelenleri.
neyse yani duymadığın olmadığı anlamına gelmiyor ben canlı şahit oldum yani bende duymadım gözümle gördüğüm bir olaydı ve bu pres miş yapma coilover mış gibi olaylar yüzünden arkadaşımızın ölmediğine seviniyoruz sadece.
arkadaşlar gidin ya coil kit alın paraya kıyıp.
yada fk dan 220 liraya yay alın. bys den dün fiyat aldım 220 lira dediler spor yay kitine. niye 300 lira bayılalım başımıza bişey gelmesi için :)
senin ilacın kolaylı (http://www.techturkey.com/forum/member.php?u=3164) ;)
leylek gezerim orj. yayları ellletmem hatta orj. amortisörle beraber spor yay bile beni düşündürüyo sanırım orj. amörtisörün ömrünü yiyo. BU arada benim araba için coil konusunda yardımcı olabilecek varsa danışmak isterimm şimdi değil ama 2-3 aylık bi süre sonra alıcam
ben ısıtmadan bahsediom adamlar cakma coilin faturasını bile bana kestiler :D:D
GokhanRS
01-10-2010, 23:43
yaw sana fatura kesmiyor kimse. sadece ısıtmada olsa yapma coilde olsa hepsi orjinallere göre sakat işler demek istiyoruz. sadece kişisel bi düşüncemiz. hayatını seven yaptırmasın. kimse bana ısıtmanın orjinal kadar güvenli olacağını ıspatlayamaz hatta kimseye ıspatlayamaz...
S.Özeren
01-10-2010, 23:46
araç benzinliydi sanırım HR bendede takılı ama benzinlide aynı tepkiyi verirmi bilmiyorum :) şuanda keşke coil yaptırsaydım kafalara diye düşünüyorum bu ay içindede yaptırıcam sanırım en güzeli coil olur istediğin ayarı istediğin şekilde yapabilirsin..
yaw zten ben bole uyduruk kaydırık ıslerı sevmıyorumda ılk duydgumda mantıklı gıbı geldı ondan fıkır edıneyım dedım
A3 icin en cok basan yayı arastır, onu al derim ;)
Coilover icinse buraya bak, Türkce dil secenegi de mevcut.
http://www.fk-automotive.de/
NAM coiloverdan memnun olan da var olmayan da var, sana kalmıs o kısmı. Zaten ucuz yapmıyorlar 1000 liralardan bahsediyorlar son dönemde.
FK da o paralara gelir, en azından markalı fabrikada üretilmis testleri yapılmıs bir ürün sahibi olursun.
Murat Süslü
02-10-2010, 00:14
yayları ısıttırıp basıyolar ama arabada ne konfor kalıyo ne bişey kütük gibi oluyo :D
Eibach h&r gibi markaların yaylarını takıp yok arkası yüksekti, önü alçaktı istediğim görüntü olmadı gibi konuşan insanların yay üretimi konusundaki mühendisliği eleştirmesini eshefle kınıyorum. Burada çoğu kişi bilir Sarı Koni ve Eibach Pro-Kit elde edebileceğin en mükemmel yol tutuşu verir konforla birlikte. Performans tipi yay, başta araç güzel gözüksün diye değil, daha iyi yol tutsun diye üretilir, bu sebeple aynı marka yaylarda her farklı marka araçta ön arka farklı düşürme mevcut olabilir. Bunun sebebi aracın alçalmasıyla beraber ideal ağırlık merkezi transferini yakalamk. Konu başlığıyla alakası yok fakat, konu içinde 1-2 post gözüme çarptı. Kusura bakmayın kendimi zorunlu hissettim açıklama yapmaya. Yazan arkadaşlara da birşey demiyorum, bildikleri vardır illaki. Feragat meselesi biraz bu işler.
slayeremre
02-10-2010, 13:07
Benim şahsi fikrimde sonuçta bu yayları üreten firmalar matematiksel hesaplar çekme sertlık gibi bi ton hesap yapıyorlar ve bunları göze alarak yaylarda kullanılan malzeme esneme özellği vs dayanarak yayları üretiyorlar.. Peki biz hadi şu usta kesiyor şu usta ısıtyor şu usta yüksek basınçla basıyor. Yok şurdaki direk kovanlardan basıyor. Can bu tehlikeye atılmaya gelmez yeri geliyor 200km hızla gittiğimizde oluyor bu işin mühendislği neyse onu yapmak en makülüdür
dragstar
02-10-2010, 13:20
ısıtıyosun presliyosun 10 numara oluyo yay bütün özelliğini kaybedio yolda giderken şans eseri hayatta kalıyosun ...
kırılmaya kdr yol açabiliyo o ddiğin işlem gidip aracın için üretilmiş yayları alman çok daha mantıklı seçim olur bn kesinlikle karşıyım yapanada şaşıyorum
standart amortisörlerle 3.5 cm altı yay kullananlara bile karşıyım
saygılar
hatta çoğu arabada standart amortisöre eibach dıişında yay takmaya karşıyım
samet_61
02-10-2010, 13:30
virajda preslenen yayın kırılma ıhtımali cok yuksek ve sonucu takla atarsın... cok arkdas gıttı bu yuzden 300 400 den kacma canın daha onemli...
maslak nam ın telefon ve adres bilgilerini alabilirmiyim arkadaşlar
212 276 63 27
maslak atatürk oto sanayi sitesi 2.kısım 31. sokakta protac ın sokağında
o işi bilen arkadaslar hayatında hic yay ısıttırmısmı bi sor bakıyım ;)
neyse paran varsa yay al tabi gidip ısıttırılmaz,tekrar diyorum yoksa o an icin 350 liran baska yolun yok ya leylek spec yada ısıtma spec :)
Basit bir fizik sorusu..
Suyunu almış bir metal tekrar ısıtıldığında ne olur?
dragstar
07-10-2010, 21:04
arkdasalr aracların normal yayları uzerınde bır pres işlemi uygulanarak sanırsam istenilen dusukluk saglanabılıyormus bunun hakkında bır bılgısı olanlar paylasırsa sevınrım ....
kasaplığın teknolojiye ayak uydurmuş hali
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.