Orijinalini görmek için tıklayınız : Oem Beyinde Büyük Enjektör Uygulaması
VAG 1.8T ve 2.0T ci arkadaşlarda görüyorum özellikle. Oem beyin ile beraber büyük enjektör kullanıyorlar. Yanlızca araçlarda remap oluyor. Bu enjektörlerde empedansları haricinde açılma kapanma zamanlarıda kullanım için etken olduğunu göz önüne alırsak bir aracın orjinal beyni ile sadece yazılımla büyük enjektör kullanmak istediğimizde eski enjektörler ile nasıl bir uyum olması lazım. Empedans hariç. (High ve Low olayı yani)
Hangi araç neden büyük enjektör soruları gibi sorular yerine direk beyin kodunu vereyim.
Marelli IAW 6LPA.01
enjektorlerin fiziki sartları da onemli. yani boyu, besleme yeri gibi.. empedansları da uygun oldugu surece orjinal beyinde de buyuk enjektor surulebilir. beyinden enjektor skalası yeniden ayarlanır ve ona gore yapılan remaple arac sıkıntısız yuruyebilir..
enjektorlerin fiziki sartları da onemli. yani boyu, besleme yeri gibi.. empedansları da uygun oldugu surece orjinal beyinde de buyuk enjektor surulebilir. beyinden enjektor skalası yeniden ayarlanır ve ona gore yapılan remaple arac sıkıntısız yuruyebilir..
Fiziksel montaj ile alakalı her türlü sorun halledilebilinir. Benim merak ettiğim sizin açıkladığınız gibi empedans uyumu dışındaki diğer uyumlar. Yani aynı empedansda kütüğe emme manifolduna vs.vs. fiziksel olarak tam uyum sağlayan her enjektörü kullanabiliriz öylemi. :) Ona göre alınacak enjektör. :)
dyom sana gel greentop takıp bkalım ne olacak :D
enjektör tipi olarak ev6 ve ev12 kullanıyorlar 1.8tler genelde.,örneğin agular ev6 ve high empedance enjektörle kullanılıyor 12ohm.Ama bunların dışında bakacak olursak
yurtdışında sadece empedans ve enjektör tipine dikkat ediliyor.Başka hiç kriter yok benim gözlemlediğim kadarıyla.Ancak püskürtme açılarınada önem veriyorlar.Oem e en yakın şekilde olması en verimli yanmayı sağlıyordur.
http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=index&cPath=10_44
Mesela AGU 1.8t ler için greentoplar çok iyi seçim, hatta volvo c70 in di sanırım oem enjektörleride 1 e 1 cuk oluyor 318cc olması lazım onlarında..
vtecturbo
22-10-2010, 12:19
impedans dısında en onemlı etken acılma ve kapanma zmanlaması sende bılıyosun zaten.
bunun dısında puskurtme nın benzını ne kadar parcalayabıldıgı bu da ucundakı delıklerden,ve enjectorun kendı puskertme basıncından fark edıyor.hondacı vatandasın bırının yaptıgı testte rc1000 ıle bosch 1000 lık enjector arasında 9-10 whp lık bır fark oldugunu yazıyordu.ama ne kadar benzın basıncı ve turbo basıncında denemııs bılmıyorum.
ayrıca enjector modellerıne gore benzın kutugundekı basıncınca baglı olarak verim farkıda olabılır.yanı enjectorun en verımlı calıstıgı benzın basıncı(kutuktekı basınc)
cembozbey
22-10-2010, 12:35
mesela bende 3.0 yerine 3.2 enjektöru taksam nolur =)
Soruyu başka bir tarafa çekelim. Peki MAP sensörünü vakum değilde basınç okuyacak şekilde yeniden kalibre edebilirmiyiz yada başka bir MAP sensörü takabilirmiyiz. :)
mesela bende 3.0 yerine 3.2 enjektöru taksam nolur =)
Karışım değerin değişir. :)
O konuda kalibrasyon yapılmasına gerek yok. sadece 0-1 bar arası okuyabilen bir MAP zaten bildiğim kadarı ile yok. En paspalları bile 2-2.5 bara kadar okuyabiliyor.
Başka MAP takılır tabi ama MAP skalasını yeninden yazmak gerekir. MAP lineer çalışıyor. Yani 0-5V çalışan 3 Bar son limitli bir MAP sensörü kullanıyorsanız 0 V=0 bar, 5V= 3 bar gibi korelasyon kurabilirsiniz. Ama ECU ya hiçbirşey yapmadan kalkıp bunun yerine 5 barlık bir sensör takarsanız, 0V gene 0 bar yani mutlak boşluk olur ama 5V 3 bar olmaz. Onu 3V=3 bar olacak şekilde tekrar scale etmeniz gerekir.
En paspalı bile 2 bar okuyosa iyi. Acep OEM ECU nasıl tepki veriyor pozitif basınçta.
ben bizim arabada obdII'den okuduğum max limit 12psi oem map sensörü için. hiç sorun olmadı. map sensoru sıkıntısız o2 ler çok problemli
ben bizim arabada obdII'den okuduğum max limit 12psi oem map sensörü için. hiç sorun olmadı. map sensoru sıkıntısız o2 ler çok problemli
0.8 bar gibi okuyor yani. Peki O2 sensörlerini wideband'ın narrow band emulation çıkışından alsak. Ne gibi tam olarak sorun orjinalinde.
En paspalı bile 2 bar okuyosa iyi. Acep OEM ECU nasıl tepki veriyor pozitif basınçta.
2 Bar absolute demek Max. 1 bar boost demek..
Eğer OEM ECU nun tablolarında pozitif basınca yönelik herhangibir skala varsa sorun olmaz. Yoksa en üst değerde kalır.
0.8 bar gibi okuyor yani. Peki O2 sensörlerini wideband'ın narrow band emulation çıkışından alsak. Ne gibi tam olarak sorun orjinalinde.
ben fic le beceremedim emulation'ı. kaç gün harcamamıza rağmen.
limp mode'a çok kolay giriyor. orjinal ecu beklemediği bir afr yle karşılaştığında en fazla 3-4 saniye izin veriyor. ayağını gazdan çektiğin an buuumm limp mode
şimdi bizim arabada rölantiyi tutturmak için gaz kelebeiğini de kullanıor. büyük enjektörle rölantiyi tutturmak zorlaştırcak. biz mekanik gaz kelebeğine geçmeden önce tutturmakta baya zorlandık. bir numara yaptık çözdük ama:) anlatırım
Eyup Duygun
23-10-2010, 12:39
aslında orgn ecu kullanılarak pararel motoru calıstırmak ıcın ecu takmak daha mantıklı gıbı elektrıklı bogazdanda kurtulunmus olunur ama butce veya arac orjınallıgı burada zorlanıyor..
Araç orjinalliği ve ESP ön plana çıkıyor. Yoksa Mustafa'nın yaptıklarını 1-1 uygulamak daha mantıklı ama. İsteklerim farklı.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.