PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : coilover sertlik hakkında ???



ÇAĞAN
09-10-2010, 22:52
yükseklik ve sertlik ayarlı kaliteli bir coilover aldık diyelim :rolleyes: yazın aracımızı basıp kışın ise standart haline geri getirmeyi düşünüyoruz...kışın standart araba ile aynı boyutlara getirdiğimizde aynı orjinal konforunu yakalayabilirmiyiz bu yükseklik sertlik ayarlı coiloverlarda?????

Schumi
10-10-2010, 13:22
Şimdi şöyle düşünmek gerekiyor. Aynı aracın spor ve dizel modellerinde farklı süspansiyonlar geliyor. Misal 206 HDI da yumuşak süspansiyon var iken 206 RC de farklı süspansiyon var. Coiloverlar ise kasaya özel üretilir yani dizel yada spor diye fark etmiyor. O yüzden alıcağın coilover en yumuşak hali ile bile orjinal süspansiyonundan biraz daha sert olabilir. Ancak aracın spor versiyon ise en yumuşak hali aracının orjinal halinde bile yumuşak olabilir.

Biraz karışık oldu ama umarım anlarsın.

OnurS
10-10-2010, 14:35
alıcağın marka ve modele göre değişr.Bende bilsteinin coili var en yumuşağı bile bel sakatlar cinsten

Schumi
10-10-2010, 15:09
alıcağın marka ve modele göre değişr.Bende bilsteinin coili var en yumuşağı bile bel sakatlar cinsten

PSS9 var o zaman sende sertlik ayarı olduğuna göre. Helper springi söktünüz sanırım daha fazla basmak için. Bu konforu baya etkiler. Normalde Bilstein'lerin çok tatlı bir sertliği vardır.

V.İ.P
10-10-2010, 17:55
alacagın markaya göre değişir benım arkadasımda var bomz marka en yumusağı bile arkadasın dedıgı gıbı bel agrısı yaratan cinsten kaliteli birşey almanda fayda var

Tansu
10-10-2010, 17:58
bence sert olur yumuşağı bile standardından

Manimillion
10-10-2010, 18:01
http://www.iagperformance.com/images/service/corner_balance/image_04_635.jpg

Coiloverlarin asil amaci araci istedigin zaman basip kaldirmak degil, arabanin kose agirliklarinin alinip, coilover lar ile agirlik dagilimi en esit hale getirmektir.

-----------------


Bunun disinda, soruna cevap olarakta fabrika cikisi ile ayni konfora gelmesi icin, yaylanma oranlarinin ayni olmasi gerekir.

erkin006
10-10-2010, 18:02
FK nasıldır a3,golf,leon,scirocco için bilgisi olan varmı?

hazır konu açılmışken sorayım dedim...

Manimillion
10-10-2010, 19:50
FK nasıldır a3,golf,leon,scirocco için bilgisi olan varmı?

hazır konu açılmışken sorayım dedim...

FK nin tam olarak hangi modelini istiyorsun?

Arabani yere gommek istiyorsan, VW cilerin dedigine FK larin cogu bayagi iyi, fakat Koni ler en dusuk ayarinda daha komforluymus.

gökberk
10-10-2010, 19:52
Aynen damdan düşer gibi olduk ama
K-sport kullanan oldu mu peki ?

Schumi
10-10-2010, 20:46
Coiloverlarin asil amaci araci istedigin zaman basip kaldirmak degil, arabanin kose agirliklarinin alinip, coilover lar ile agirlik dagilimi en esit hale getirmektir.

Ağırlık dağılımı konusunda haklısın ama motorsportlarında asıl tercih edilme sebepleri kolayca ve ucuzca yaylarının değiştirilebilinmesi. Farklı pistler ve lastikler de kullanmak için değişik kilogramlarda yayların kolayca takılabilinmesi. Tabi bahsettiğim klasik ayarlı amortisör ve klasik yay tipi yerin insert tip ayarlı amortisör üstüne progressive yay takılması.

alicancalis
10-10-2010, 20:50
Ben Mini'mde Koni coilover kullanıyordum. Yumuşak ayarında, orijinal halinden çok daha alçakteyken bile, çok çok daha konforluydu.

Bizler genelde arabayı basmak için sadece helezon kullandığımız için, alçalan arabada sıkışan helezon bir tümsekten geçtikten sonra arabayı ciddi zıplatıyor, yani rebound tepkimeleri çok fazla oluyor. Bu sebeple arkasını kolay bırakan arabalarda coilover arabanın dünyasını değiştiriyor, kesinlikle tavsiye edilir.

alicancalis
10-10-2010, 20:52
Ağırlık dağılımı konusunda haklısın ama motorsportlarında asıl tercih edilme sebepleri kolayca ve ucuzca yaylarının değiştirilebilinmesi. Farklı pistler ve lastikler de kullanmak için değişik kilogramlarda yayların kolayca takılabilinmesi. Tabi bahsettiğim klasik ayarlı amortisör ve klasik yay tipi yerin insert tip ayarlı amortisör üstüne progressive yay takılması.

biraz önce yazdığım gibi sadece yay pek önemli değil, hatta limitlerde birçok arabada sıkıntı yaratabilecek bir parça. yay ve amörtisor kombine edilmeli, yani en güzelinden coilover:)

dragstar
10-10-2010, 21:00
Coiloverlarin asil amaci araci istedigin zaman basip kaldirmak degil, arabanin kose agirliklarinin alinip, coilover lar ile agirlik dagilimi en esit hale getirmektir.

-----------------


Bunun disinda, soruna cevap olarakta fabrika cikisi ile ayni konfora gelmesi icin, yaylanma oranlarinin ayni olmasi gerekir.

haklısında Türkiyede böyle kantar ben bulamadım :o

en yumuşağa alındığında fazla basılmadan orjianle göre çok sert olucağını zannetmiyorum tabi marka modelde bu konuda önemli

ama cadde amortisörleri veya coiloverları öyle tahmin edilen kadar sert beton gibi olmuyor BENCE bunu bindiğim ve kullandığım arabalara binayen söylüyorum

Schumi
10-10-2010, 21:01
biraz önce yazdığım gibi sadece yay pek önemli değil, hatta limitlerde birçok arabada sıkıntı yaratabilecek bir parça. yay ve amörtisor kombine edilmeli, yani en güzelinden coilover:)

Bende coilover aldım tonla para döküp orası başka. :) Benim bahsettiğim şey başka. :)

Schumi
10-10-2010, 21:02
haklısında Türkiyede böyle kantar ben bulamadım :o

en yumuşağa alındığında fazla basılmadan orjianle göre çok sert olucağını zannetmiyorum tabi marka modelde bu konuda önemli

ama cadde amortisörleri veya coiloverları öyle tahmin edilen kadar sert beton gibi olmuyor BENCE bunu bindiğim ve kullandığım arabalara binayen söylüyorum

Atolye Kazaz tartı üstü coilover ayarı yapıyor diye duymuştum.

Manimillion
10-10-2010, 21:06
Ağırlık dağılımı konusunda haklısın ama motorsportlarında asıl tercih edilme sebepleri kolayca ve ucuzca yaylarının değiştirilebilinmesi. Farklı pistler ve lastikler de kullanmak için değişik kilogramlarda yayların kolayca takılabilinmesi. Tabi bahsettiğim klasik ayarlı amortisör ve klasik yay tipi yerin insert tip ayarlı amortisör üstüne progressive yay takılması.

Dedigin yay + amortisor den ornegin varmi? Bunu ilk kez senden duyuyorum, yaylarin kolayca degismesi icin oldugundan, yanlissin demiyorum, bunu destekleyen bir kaynak gosterebilirmisin?

Cunku herhangi bir amortisorden yay lari sokmek pek zor degil, cogu piste yonelik olan suspansiyon larin yaylarida zaten yolda kullanim icin yapilmis olan yaylardan kisa oluyor.

Ben nerede duydusam, gorduysem vede okuduysamda coil overlarin asil amaclarinin agirlik dagilimi olduguydu, agirlik dagilimi derkende 50/50 her zaman icin optimal degil, ornek olarak cogu hizli viraji saga dogru olan bir pist icin coil over araciligi ile arabanin sol tarafina olan agirlik dagalimini azaltarak araci o piste uyarlayabilinir. Ikinci amaclari daha kisa yay takabilme, vede araci bu sekilde yere daha yakin olmasidir. Gordugum dedigim kisiler, arkadaslarim vede 24hr Sebring, 24hr Daytona gibi yarislara katilip bu isi asiri ciddiye alan sahislardir.

Saf bir pist araci icin, progressive spring takilmasi zaten pek mantiklica degil, vede gorulmeyen birsey zaten.

Schumi
10-10-2010, 22:06
Ben ağırlık dağılımı işine yaramıyor demedim ki. Kaldıki bir araca göre competition tipi süspansiyon yaparlarken zaten aracın tüm bilgileri ellerinde. İsteseler tabla ayarından yada yanında verdikleri yaylar ile %50-%50 ye yakın şekilde ayarlı halde sabit ayarlıda üretebilirler. Klasik tip yayın ağırlık taşıma yeteneği aynı şartlar altında coilover tipi düz yaydan daha başarılıdır aslında.
Peugeot sport kataloglarında farklı yarış kondisyonlarında kullanılmak için 2 farklı amortisör tipi üzerinde 8 farklı yay çeşidi sunuyor. Ayrıca helper spring olmamasına rağmen yayın kolayca sökülebilinmesi için ayar mekanizması oldukça aşağılara kadar devam ediyor. Ancak ayar mekanizmasının uzun olması aracı maksimum alçaltmak için değil. Yay kelepçeleri yada mengelerini olmadan yayı söküp takabilmek. Zaten katalogtada aynen bu şekilde yazıyor. Kaynak olarak sadece sana Peugeot Sport katalogunu sunabilirim.

OnurS
10-10-2010, 22:29
PSS9 var o zaman sende sertlik ayarı olduğuna göre. Helper springi söktünüz sanırım daha fazla basmak için. Bu konforu baya etkiler. Normalde Bilstein'lerin çok tatlı bir sertliği vardır.

o nedir yaa (=ben hiç anlam o işte.Çok basık diyil araba

OnurS
10-10-2010, 22:31
En iyi coilover ayarını nerede yaptırabiliriz istanbulda?sakın nam demeyin gittiğide adam yerde metreyle ölçtü heryer aynı olunca tamam dedi:S

dragstar
10-10-2010, 22:34
oktankan kardeşlere gidebilirsiniz çok güzel ve vezkli ayar yapıyorlar:D

suprolla
10-10-2010, 23:21
Aynen damdan düşer gibi olduk ama
K-sport kullanan oldu mu peki ?

hala kullanıyorum
doğru ayarda değişik markaların pek farkını anlamadım ama ayar herşeymiş coiloverda onu anladım :)

dragstar
10-10-2010, 23:32
hala kullanıyorum
doğru ayarda değişik markaların pek farkını anlamadım ama ayar herşeymiş coiloverda onu anladım :)

batunun arabadan sonra dimi ufuk:D bide oktaykana ayara gitmemiz lazım nezih abinin eli değmeden olmaz

gökberk
10-10-2010, 23:35
Kaça almıştın sen ufuk :)
özele gel bakem

suprolla
10-10-2010, 23:51
batunun arabadan sonra dimi ufuk:D bide oktaykana ayara gitmemiz lazım nezih abinin eli değmeden olmaz
batudan sonra ben eve geldim 1 hafta masa başında ayarla uğraştım eskiden takılıyken üstünde zıplayıp esnetemediğim yayları şimdi elimle esnetebildim :)
tekrar takıcağım zaman ayara kesinlikle götürcem 3 sene katillik yaptım resmen

Kaça almıştın sen ufuk :)
özele gel bakem

2007de dolar 1.1lirayken 1250$ a aldım :)

rcpyldz
22-10-2010, 15:04
Yeni konu açmak yerine bu konuyu hortlatayım istedim :)
04 civic aracımda nam yapımı coilover var arkadaşımda 2.el skunk2 pro-series coil var hangisini tavsiye edersiniz (skunk2 ye bakım yaptırmak gerekirmi) nam ı söküp skunk2 takmaya değermi ?

Schumi
22-10-2010, 17:34
Yeni konu açmak yerine bu konuyu hortlatayım istedim :)
04 civic aracımda nam yapımı coilover var arkadaşımda 2.el skunk2 pro-series coil var hangisini tavsiye edersiniz (skunk2 ye bakım yaptırmak gerekirmi) nam ı söküp skunk2 takmaya değermi ?

Değmez olurmu. Tabiki değer. NAM'ı sök at Shunk2'yi tak. Tabi sadece coilyay değil komple coilover modelinden değil mi Shunk2'nin.

rcpyldz
22-10-2010, 17:51
coilover kit olarak