Frid
11-11-2010, 21:05
http://foto.gazetevatan.com/newpics/news/101120102213500025043_2.jpg
Autoshow'da yapılan ankete göre, elektrikli otolar yola çıkmadan Türk halkının gözdesi oldu
Türk halkının gözdesi oldu! GfK’NIN Autoshow fuarını gezen ziyaretçilerle yaptığı ankete göre, Türk halkı artık araç alırken tasarım ve fiyat yerine yakıt ekonomisine dikkat ediyor. ‘Çevreci oto’ denince akla ilk olarak henüz satışa sunulmasa da elektrikli modeller geliyor.
Uluslararası İstanbul Otomotiv Kongresi automotivİST 2010, 8 Aralık’ta Çırağan Sarayı’nda gerçekleşecek. Otomotiv sektörünün ulusal ve uluslararası otoritelerini, fikir önderlerini ve yöneticilerini aynı platformda buluşturacak kongrenin açılışını Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün ile Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç gerçekleştirecek. “Otomotivde Enerji Dönüşümü ve Emisyon” teması ile düzenlenecek kongrede, çevreci teknolojiler, elektrikli ve hibrid otomobiller masaya yatırılacak.
Soylu ve Cengiz Danışmanlık tarafından bu yıl 3’üncüsü düzenlenecek automotivist’in tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantıda, otomotiv sektörünün üst düzey yöneticileri, elektrikli araçlar ve çevreye duyarlı teknolojiler konusundaki görüşlerini paylaştı.
Toplantıda konuşan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Renault’nun elektrik motorlu otomobillerinin çevre koruma anlamında bir çözüm olduğunu kaydederek, “Amacımız karbondioksit emisyonlarını yüzde 20-30 seviyesinde azaltmak değil, sıfır karbondioksit emisyonlu araçlar üretip bunları herkesin kullanımına sunmak” dedi.
Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu ise Türkiye’nin sera gazı salınımında ilk sıralarda yer aldığına ve sera gazı salınımını azaltmak için farklı önlemler almak durumunda olduğuna değindi.
Bilaloğlu, elektrikli araçların gelecekte şehir içerisindeki çözümlerden biri olacağına işaret ederek, şunları kaydetti:
“Elektrikli araçların tam anlamıyla çevreye katkısı olabilmesi için elektrik üretiminde de yenilenebilir enerjinin kullanılması lazım. Konvansiyonel olarak üretilmiş elektrikle bu araçları beslerseniz, bunların çevreyi koruma özellikleri azalacak. Bütün bu süreci inceleyip, tartışıp çözüm önerileri çıkaracağımız bir kongre olmasını diliyorum.”
Toyota TürkiyeCEO’su Ali Haydar Bozkurt da Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olan otomotivin, uzun yıllar ekonominin “kötü çocuğu” olarak adlandırıldığını belirterek, “Son 3-5 yıllık süreçte ithalat-ihracat dengesinde alnımızın akıyla artı değerler vererek, aslında ekonominin iyi çocuğu olduğumuzu anlatmayı başardık” dedi. Sektör olarak “örnek olmak” gibi ödevleri olduğunu düşündüğünü ifade eden Bozkurt, kongrenin bu yılki temasının bir fırsat olarak değerlendirilebileceğini söyledi.
Yakıt ekonomisi ilk sırada
Toplantıda, GfK’nın konuyla ilgili Autoshow’da yaptığı araştırmanın ön sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre, Türk halkı daha yollara çıkmadan elektrikli araçlara büyük ilgi göstermeye başladı. Yapılan ankette “otomobil” ve “çevre” denince akla gelen ilk 3 başlık, yüzde 22 ile çevre kirliliği, yüzde 13’le emisyon, yüzde 12.5’le egzoz nedeniyle oluşan hava kirliliği olarak sıralandı.
“Bir aracın çevreci olması için için gereken özellikler” sorulduğunda yüzde 24.9’la “elektrikli olması” yanıtı ilk sırada yer aldı. Onu yüzde 19.7’yle düşük emisyon, yüzde 18’le yakıt kalitesi izledi.
Otomobil tercih ederken dikkat edilenler, yüzde 15.9’la yakıt ekonomisi, yüzde 10.3’le markası, yüzde 10.1’le tasarımı ve yüzde 8.9’la fiyatı oldu.
Oto üretimi milyona dayandı, 630 bin araç ihraç edildi
Küresel ekonomik kriz yılı olan 2009’da yara alan otomotiv sektöründe yüzler bu yıl gülüyor. Otomotiv Sanayi Derneği’nin (OSD) verilerine göre, Ocak-Ekim döneminde toplam 893 bin adet taşıt aracı üretilerek, 1 milyonluk seviyelere yeniden yaklaşıldı. Bu yılın ilk 10 ayında toplam üretim, 2009’un aynı dönemine göre yüzde 27.7 oranında artış göstermiş oldu.
İlk 10 ayda üretimin yüzde 71’ini oluşturan 630 bin taşıt dünya pazarlarına gönderildi. İlk 10 ayda otomobil üretimi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 oranında artarak 501 bin adet düzeyinde gerçekleşti.
İhracat ve yurtiçi pazardaki canlılığa paralel olarak Ocak-Ekim döneminde üretim küçük kamyonda yüzde 525, büyük kamyonda yüzde 162, minibüste yüzde 43, kamyonette yüzde 38 ve midibüste yüzde 10 oranında arttı. Otobüs üretimi ise yüzde 15 oranında geriledi.
İhracat yüzde 25.3 arttı
Ocak-Ekim döneminde 371 bin adedi otomobil olmak üzere, toplam 630 bin 943 adet taşıt ihraç edildi. Söz konusu dönemde gerçekleşen taşıt aracı ihracatı, 2009 yılına aynı dönemine göre yüzde 25.3 oranında yükseldi.
SATILAN 3 OTONUN 2’Sİ İTHAL OLDU
Otomobil satışlarında ithalatın pazar payı ilk 10 ayda yüzde 69 oldu. Geçen yılın aynı döneminde bu
oran yüzde 66’ydı.
Autoshow'da yapılan ankete göre, elektrikli otolar yola çıkmadan Türk halkının gözdesi oldu
Türk halkının gözdesi oldu! GfK’NIN Autoshow fuarını gezen ziyaretçilerle yaptığı ankete göre, Türk halkı artık araç alırken tasarım ve fiyat yerine yakıt ekonomisine dikkat ediyor. ‘Çevreci oto’ denince akla ilk olarak henüz satışa sunulmasa da elektrikli modeller geliyor.
Uluslararası İstanbul Otomotiv Kongresi automotivİST 2010, 8 Aralık’ta Çırağan Sarayı’nda gerçekleşecek. Otomotiv sektörünün ulusal ve uluslararası otoritelerini, fikir önderlerini ve yöneticilerini aynı platformda buluşturacak kongrenin açılışını Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün ile Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç gerçekleştirecek. “Otomotivde Enerji Dönüşümü ve Emisyon” teması ile düzenlenecek kongrede, çevreci teknolojiler, elektrikli ve hibrid otomobiller masaya yatırılacak.
Soylu ve Cengiz Danışmanlık tarafından bu yıl 3’üncüsü düzenlenecek automotivist’in tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantıda, otomotiv sektörünün üst düzey yöneticileri, elektrikli araçlar ve çevreye duyarlı teknolojiler konusundaki görüşlerini paylaştı.
Toplantıda konuşan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Renault’nun elektrik motorlu otomobillerinin çevre koruma anlamında bir çözüm olduğunu kaydederek, “Amacımız karbondioksit emisyonlarını yüzde 20-30 seviyesinde azaltmak değil, sıfır karbondioksit emisyonlu araçlar üretip bunları herkesin kullanımına sunmak” dedi.
Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu ise Türkiye’nin sera gazı salınımında ilk sıralarda yer aldığına ve sera gazı salınımını azaltmak için farklı önlemler almak durumunda olduğuna değindi.
Bilaloğlu, elektrikli araçların gelecekte şehir içerisindeki çözümlerden biri olacağına işaret ederek, şunları kaydetti:
“Elektrikli araçların tam anlamıyla çevreye katkısı olabilmesi için elektrik üretiminde de yenilenebilir enerjinin kullanılması lazım. Konvansiyonel olarak üretilmiş elektrikle bu araçları beslerseniz, bunların çevreyi koruma özellikleri azalacak. Bütün bu süreci inceleyip, tartışıp çözüm önerileri çıkaracağımız bir kongre olmasını diliyorum.”
Toyota TürkiyeCEO’su Ali Haydar Bozkurt da Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olan otomotivin, uzun yıllar ekonominin “kötü çocuğu” olarak adlandırıldığını belirterek, “Son 3-5 yıllık süreçte ithalat-ihracat dengesinde alnımızın akıyla artı değerler vererek, aslında ekonominin iyi çocuğu olduğumuzu anlatmayı başardık” dedi. Sektör olarak “örnek olmak” gibi ödevleri olduğunu düşündüğünü ifade eden Bozkurt, kongrenin bu yılki temasının bir fırsat olarak değerlendirilebileceğini söyledi.
Yakıt ekonomisi ilk sırada
Toplantıda, GfK’nın konuyla ilgili Autoshow’da yaptığı araştırmanın ön sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre, Türk halkı daha yollara çıkmadan elektrikli araçlara büyük ilgi göstermeye başladı. Yapılan ankette “otomobil” ve “çevre” denince akla gelen ilk 3 başlık, yüzde 22 ile çevre kirliliği, yüzde 13’le emisyon, yüzde 12.5’le egzoz nedeniyle oluşan hava kirliliği olarak sıralandı.
“Bir aracın çevreci olması için için gereken özellikler” sorulduğunda yüzde 24.9’la “elektrikli olması” yanıtı ilk sırada yer aldı. Onu yüzde 19.7’yle düşük emisyon, yüzde 18’le yakıt kalitesi izledi.
Otomobil tercih ederken dikkat edilenler, yüzde 15.9’la yakıt ekonomisi, yüzde 10.3’le markası, yüzde 10.1’le tasarımı ve yüzde 8.9’la fiyatı oldu.
Oto üretimi milyona dayandı, 630 bin araç ihraç edildi
Küresel ekonomik kriz yılı olan 2009’da yara alan otomotiv sektöründe yüzler bu yıl gülüyor. Otomotiv Sanayi Derneği’nin (OSD) verilerine göre, Ocak-Ekim döneminde toplam 893 bin adet taşıt aracı üretilerek, 1 milyonluk seviyelere yeniden yaklaşıldı. Bu yılın ilk 10 ayında toplam üretim, 2009’un aynı dönemine göre yüzde 27.7 oranında artış göstermiş oldu.
İlk 10 ayda üretimin yüzde 71’ini oluşturan 630 bin taşıt dünya pazarlarına gönderildi. İlk 10 ayda otomobil üretimi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 oranında artarak 501 bin adet düzeyinde gerçekleşti.
İhracat ve yurtiçi pazardaki canlılığa paralel olarak Ocak-Ekim döneminde üretim küçük kamyonda yüzde 525, büyük kamyonda yüzde 162, minibüste yüzde 43, kamyonette yüzde 38 ve midibüste yüzde 10 oranında arttı. Otobüs üretimi ise yüzde 15 oranında geriledi.
İhracat yüzde 25.3 arttı
Ocak-Ekim döneminde 371 bin adedi otomobil olmak üzere, toplam 630 bin 943 adet taşıt ihraç edildi. Söz konusu dönemde gerçekleşen taşıt aracı ihracatı, 2009 yılına aynı dönemine göre yüzde 25.3 oranında yükseldi.
SATILAN 3 OTONUN 2’Sİ İTHAL OLDU
Otomobil satışlarında ithalatın pazar payı ilk 10 ayda yüzde 69 oldu. Geçen yılın aynı döneminde bu
oran yüzde 66’ydı.