Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Avans ??



E0041
15-11-2010, 12:30
arkadaşlar bu chipleme işinde benzini tmm afr ile istediğimiz düzeye bakarak getiriyoruz fakat avans haritasını neye göre işlememiz gerekiyor ? detayları birşekilde birisi anlatırsa çok güzel olacak

Oz`
15-11-2010, 19:20
belirli seyler var vuruntuyu dinleyerek kulaklık la yada hortumla inleyerek yada biliyorsan voltaj değerlerine göre :D

!KO
15-11-2010, 20:05
hks afk (kulaklıgı yok ama kulaklık cıkısı var afryide gösterir)
gizzmo tuner tools(daha vardır motecin fln aklımda kalanları yazdım) gibi kulaklıklarla dinleyerek

Spawn
15-11-2010, 20:17
MSD nin de var .

fiyatları keşke bu kadar yüksek olmasa da her birimiz koysak şu pis benzinli memleketimizde

despe
15-11-2010, 20:56
en temizi kulaklık olsa gerek :D tabi dinleyen kişininde içerdeki sesleri iyi ayırt etmesi gerekir.

knock sensörünün kaç voltta retart yaptığını bilirsen eğer orj ecuya göre, o voltaj değerine göre avans verebilirsin kanımca :D

E0041
15-11-2010, 21:01
hımmm yani knock sensörün vuruntu oluşmadığı durumlardaki cıkış voltajını bilsek avansıda buna göre ayarlıcaz böyle yani anladığım kadarıyla

peki hondalarda bulunan knock sensörün normal değerlerdeki voltaj çıkış aralığı nedir ? yani şu değerler normal bunlar sakat diyebilecek birisi varmı

DENON
15-11-2010, 21:04
emre safc den okumuştu sanırım cıkış voltajlarını yanlış hatırlıyoda olabilirim

despe
15-11-2010, 21:16
ne safcmış beeee :D

DENON
15-11-2010, 21:18
voltajlara bakmadınmı olum sen , baktım dedın ya bana aadi despe aadisi :D

E0041
15-11-2010, 21:22
yok o değilde sağda solda bakıyorum konck sensör 0-5 volt arası çıkış yapıyor sanki eğer böyleyse emredeki logger ın girişini knocka bağlarsak hangi devirde knocktan nasıl bi voltaj cıkıyo log alırız gibime geliyo :D

Spawn
15-11-2010, 21:28
yanlız şöyle bir durum var kaan , knock sensorunden gelen voltaja anlam verebilmen için araba avans vurmaya başladığında verdiği voltajı bilmen lazım ,

normak araç ecu larında knock sensor belli voltaj verdiği zaman direk kısar arabayı , bir kere kendi arbamda yaşadım allah kimseye yaşatmasın o ECU nun knock sensorunden dolayı kesmesini..

MSD ler ebay de 250 küsür dolar. ben almayı planlıyorum mısırdan döndüğüm zaman . sende ona bir bak istiyorsan

utkuselamoglu
15-11-2010, 23:20
benzznın kalııtesı oktanı degerı ve yanma hızını bılerek ATDC dan sonra motorun pıston hızına gore max torque alabılecegın dereceyı hesaplamak ta gerekıyor...

Oz`
15-11-2010, 23:36
ben çok denedim sonunda 1 marka seçtim de oda çok pahalı çok içim acımıştı zamanında o parayı verirken gerçi herifler kurs verdi onun için ama olur okadar:D

merruse
16-11-2010, 12:53
yok o değilde sağda solda bakıyorum konck sensör 0-5 volt arası çıkış yapıyor sanki eğer böyleyse emredeki logger ın girişini knocka bağlarsak hangi devirde knocktan nasıl bi voltaj cıkıyo log alırız gibime geliyo :D

0-5 V çıkışı yok o aletlerin. Genelde mV falan çıkış seviyeleri. Vuruntu geldiğinde her sensörde ve her motorda farklı voltaj olur. Aynı marka modelde farklılık olmaz ama farklı motorlarda farklı sonuç alırsınız. Aynı şekilde aynı motor ancak farklı sensör kullanımında da farklı sonuçlar ile karşılaşırsınız. Bu knock sensörünün konumuna, tipine ve kalitesine göre değişiyor.. Örneğin fordlardaki vuruntu sensörleri 400-450 mv civarında knock algılayıp avansı geciktiriyor. Doğru bir ayar yapabilmeniz için Özgün'ün dediği gibi kulaklıkla vuruntuyu dinleyip, OEM ECU nun ve knock sensörünün loglarını eş zamanlı tutarak vuruntunun geldiği yerde ve ECU nun avansa gecikme verdiği noktada vuruntu sensörünün kaç volt çıkış yaptığını belirleyin. Sonrası ayarcının işi.

despe
16-11-2010, 14:43
iş bilenin kılıç kuşananın diye boşuna dememişler aga :D

E0041
16-11-2010, 19:17
iş bilenin kılıç kuşananın diye boşuna dememişler aga :D

işi bilen anasının karnından ben avans ayarlarım diye çıkmadıya aga ;D ;D bişi yapcağımızdan değil bilgimiz olsun

onur_S
16-11-2010, 21:02
turbo araçta 7 derece avans açılması hissedilir bir fark yaratırmı?

merruse
16-11-2010, 21:19
Her avans açması size güç olarak geri dönmez. Ben sizin yerinizde olsam öyle afaki iş yapmazdım..

aLEXander Kent
16-11-2010, 23:07
Avansı açınca tam olarak ne oluyor valflerin açık kalma süresini mi değişiyoruz?

utkuselamoglu
17-11-2010, 06:07
turbo araçta 7 derece avans açılması hissedilir bir fark yaratırmı?

yakıta baglı

MuGeN_poWer
17-11-2010, 13:41
guzel bilgilendirmeler bunlar tskeler bnm iesinki suan 12mi 12.5 mu neydi ayarlarken usta oyle bisi demisti ama bn ayarlatınca cidden cok hissedilir bi fark gordum

yani ii ayar yapan biri olursa cidden fark edilir guc alınıyor sanırsam usdatlar daha ii bilir

aLEXander Kent
17-11-2010, 18:41
avans ayarı ateslemenın yapılcagı zamanı ayarlamaktır


Tam cahilim ha :) anladım ama şimdi :) avansı arttırınca geçiktiriyoruz ateşlemeyi ve silindir içinde daha cok benzin hava karışımı birikmiş oluyor ateşleme yapınca daha yüksek bi güç ortaya çıkıyor

Doğrumudur üstadlar?

E0041
17-11-2010, 19:24
yok daha fazla hava benzin dolmuyor içeri alınan hava ile benzinin en iyi güç verecek yerde yanması sağlanıyor

merruse
17-11-2010, 21:03
Avansı arttırırsanız ateşlemeyi geciktirmiş olmazsınız. Tam tersi süreyi uzatmış olursunuz. Önemli olan avansı arttırmak ya da azaltmak değil, doğru zamanda ateşlemenin olmasını sağlamaktır. Optimum noktaya ne kadar yaklaşırsanız o kadar fazla güç alırsınız.

Avans değerini etkileyen birçok şey var. Ama temel kriterler yanma odasının basıncı ve yakıt karışım oranı. Ve pek tabii motorun yük durumu.. Bunlara dayalı olarak motorun içerisine giren havanın kütlesi ve motorun volumetrik verimliliği temel hesaplama kriterlerinden. Bir diğer değişken o anki barometrik basınç ve silindir içerisine giren havanın ısısı.. Bunlarda silindir içindeki havanın kütlesini değiştirdiklerinden etkenlerdir. Ve pek tabii kompresyon oranı. Bu direk olarak yanma odasının basıncını değiştirdiğinden etken. En önemli etkenlerden biriside benzinin yanıcılığı. Yani oktan değeri..

Kısacası avans mevzuusu önemli. Öyle benzin verdim gitti yürüdü gibi birşey değil. Fazla benzin ile abartmadığınız sürece motor falan kıramazsınız, çok çok krepaj falan yaptırırsınız ama abartılı bir avans değeri ile çatır çutur kırarsınız. Kafanıza göre oynamayın derim ben. Şu da var tabi. Benzin artışı ile güç alamazsınız. Avans değerini doğru hesaplayıp uyguladığınızda güçte gelir torkta.. Ancak bunun anlamı avans açmak demek değildir. Ben olsam bu işin sırrını iyice çözmeden, elimde yeterli donanım olmadan avans değerini üreticinin belirlediği değerden pek saptırmazdım. Ama genede siz bilirsiniz tabi..

MuGeN_poWer
18-11-2010, 09:58
vallla benim ustam yaptıgı ayar ile cidden hissedilir bir artıs oldu bn cok memnunum :D

Oz`
19-11-2010, 10:08
turbo araçta 7 derece avans açılması hissedilir bir fark yaratırmı?

7 derece armosferiktede turbodada fark edilir

Oz`
19-11-2010, 10:12
Avansı açınca tam olarak ne oluyor valflerin açık kalma süresini mi değişiyoruz?

hayır avans Ateşleme zamanını değiştirmek demektir avansı üst ölü noktadan uzaklaştirmek
kaliteli benzin herzaman için yavas yanar yani uzun süreli yanar kaliteli yanma olduğu için daaçok güç. çıkar mantığı budur :)