arkadaşlar bu chipleme işinde benzini tmm afr ile istediğimiz düzeye bakarak getiriyoruz fakat avans haritasını neye göre işlememiz gerekiyor ? detayları birşekilde birisi anlatırsa çok güzel olacak
arkadaşlar bu chipleme işinde benzini tmm afr ile istediğimiz düzeye bakarak getiriyoruz fakat avans haritasını neye göre işlememiz gerekiyor ? detayları birşekilde birisi anlatırsa çok güzel olacak
OKAN YILMAZ
..MTM & PRO STOCK GARAGE..
belirli seyler var vuruntuyu dinleyerek kulaklık la yada hortumla inleyerek yada biliyorsan voltaj değerlerine göre![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
hks afk (kulaklıgı yok ama kulaklık cıkısı var afryide gösterir)
gizzmo tuner tools(daha vardır motecin fln aklımda kalanları yazdım) gibi kulaklıklarla dinleyerek
İlker G.
MSD nin de var .
fiyatları keşke bu kadar yüksek olmasa da her birimiz koysak şu pis benzinli memleketimizde
en temizi kulaklık olsa gerektabi dinleyen kişininde içerdeki sesleri iyi ayırt etmesi gerekir.
knock sensörünün kaç voltta retart yaptığını bilirsen eğer orj ecuya göre, o voltaj değerine göre avans verebilirsin kanımca![]()
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
hımmm yani knock sensörün vuruntu oluşmadığı durumlardaki cıkış voltajını bilsek avansıda buna göre ayarlıcaz böyle yani anladığım kadarıyla
peki hondalarda bulunan knock sensörün normal değerlerdeki voltaj çıkış aralığı nedir ? yani şu değerler normal bunlar sakat diyebilecek birisi varmı
OKAN YILMAZ
..MTM & PRO STOCK GARAGE..
yok o değilde sağda solda bakıyorum konck sensör 0-5 volt arası çıkış yapıyor sanki eğer böyleyse emredeki logger ın girişini knocka bağlarsak hangi devirde knocktan nasıl bi voltaj cıkıyo log alırız gibime geliyo![]()
OKAN YILMAZ
..MTM & PRO STOCK GARAGE..
yanlız şöyle bir durum var kaan , knock sensorunden gelen voltaja anlam verebilmen için araba avans vurmaya başladığında verdiği voltajı bilmen lazım ,
normak araç ecu larında knock sensor belli voltaj verdiği zaman direk kısar arabayı , bir kere kendi arbamda yaşadım allah kimseye yaşatmasın o ECU nun knock sensorunden dolayı kesmesini..
MSD ler ebay de 250 küsür dolar. ben almayı planlıyorum mısırdan döndüğüm zaman . sende ona bir bak istiyorsan
benzznın kalııtesı oktanı degerı ve yanma hızını bılerek ATDC dan sonra motorun pıston hızına gore max torque alabılecegın dereceyı hesaplamak ta gerekıyor...
utku selamoğlu
ben çok denedim sonunda 1 marka seçtim de oda çok pahalı çok içim acımıştı zamanında o parayı verirken gerçi herifler kurs verdi onun için ama olur okadar![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
0-5 V çıkışı yok o aletlerin. Genelde mV falan çıkış seviyeleri. Vuruntu geldiğinde her sensörde ve her motorda farklı voltaj olur. Aynı marka modelde farklılık olmaz ama farklı motorlarda farklı sonuç alırsınız. Aynı şekilde aynı motor ancak farklı sensör kullanımında da farklı sonuçlar ile karşılaşırsınız. Bu knock sensörünün konumuna, tipine ve kalitesine göre değişiyor.. Örneğin fordlardaki vuruntu sensörleri 400-450 mv civarında knock algılayıp avansı geciktiriyor. Doğru bir ayar yapabilmeniz için Özgün'ün dediği gibi kulaklıkla vuruntuyu dinleyip, OEM ECU nun ve knock sensörünün loglarını eş zamanlı tutarak vuruntunun geldiği yerde ve ECU nun avansa gecikme verdiği noktada vuruntu sensörünün kaç volt çıkış yaptığını belirleyin. Sonrası ayarcının işi.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
iş bilenin kılıç kuşananın diye boşuna dememişler aga![]()
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
turbo araçta 7 derece avans açılması hissedilir bir fark yaratırmı?
Her avans açması size güç olarak geri dönmez. Ben sizin yerinizde olsam öyle afaki iş yapmazdım..
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Avansı açınca tam olarak ne oluyor valflerin açık kalma süresini mi değişiyoruz?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)