PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : d16a9 Emme Manifoldu



ÇAĞAN
18-11-2010, 17:36
1)d16a9 emme manifolduna işlem yapmayı düşünüyorum...giriş çapını 45mm diye biliyorum bu çapı planyada 60mm kadar yükseltmeyi...içini komple kumlatma portları genişletme enjektör yuvalarına port-polish...daha önce bu tarz bir işlem yapan yararını gören varmıdır veya yararı ne derece olacaktır...

2)alternatifler de mevcut elvette skunk2 v.s fakat hem maddi açıdan hemde daha yüksek sıkıştırmalı veya turbo beslemeli araçlar için üretildiğini düşünerek çıtır modlu araçlarda kayıp yaşatabileceği kayıp yaratmasa bile paranın karşılığını veremiyeceği kanısındayım....kullanan arkadaşlar daha faydalı olurlar yorumlarıyla...

3)d16 serisinin en iyi monifoldu olarak bildiğimiz 1.6ies monifoldunu alıp si manifolduna yapacağımız işlemleri aynısını uygulayarak daha fazla verim alınabilir fakat burada +200-250 tl bir fark oluşacaktır ki değeceğinden şüpheliyim...ayrıca portları tam karşılarmı gaz kelebeği yuvaları işlem gerektirebilir mi...bilen arkadaşlarımız yardım edecektir.

maddiyat ve tatminkarlık açısından bu 3 seçenekten hangisini seçmeliyim dersiniz???

yorumlarınızı paylaştığınız için şimdiden teşekkürler !!!

akbaba78
18-11-2010, 18:58
emme manifoldunda degilde ust kapakta emme girislerini genişletip ust kapaktanda taslatırsan vtec kelebekle birlikte guzel olur:rolleyes:

by_BuRoCk
18-11-2010, 21:04
ies emmesi ile si/crx emme leri birbirinden farklı
en basitinden üst kapakta montajı yapacagın yerler birbirine uymuyor.

bladerk
18-11-2010, 22:57
kendi manifoldunun içine polish verim sağlar i es takmak mantıksız olur ama skunk2 hakkını verir daha önce denemiştik

bilalMW
18-11-2010, 23:19
d16y4'ün manifoldunu takıyordu yanlış hatırlamıyorsam eğer. d16 ile uğraşan abiler. Buda farklı bir alternatif olabilir?

bladerk
18-11-2010, 23:34
plate kestirme sonucu sohc gruba uyanların hepsi takılıyo skunk2 gibi i es de aynı plate sonucu olur ama verim konusunda pek de başarılı olunmaz sanırım

ÇAĞAN
18-11-2010, 23:47
peki bu emme monifold içini kumlatacagım bir yer varmı sonuçta detaylı bir parça ve herkez ugraşmak istemeyebilir?portları bende genişletirim ama polish işini kumlama ile yaptırma taraftarıyım...

Sİyah
19-11-2010, 10:36
ebayda satılan edelbrock ve skunk2 emme manifoltları direk uyuyormu peki sensörleri falan bide edelbrock mu yoksa skunk2 mi daha verimli?

MeRtCaN
19-11-2010, 10:44
Emme manıfoldunun ıcın kumlatmak ne gıbı + sı olur
ilk defa duydum boyle bisi Erkut?

E0041
19-11-2010, 13:17
içini kumlatmaktan öte silindire gelen portları genişlet manifoltun iç kısmındanda portlara giren yerlerin aralarındaki yuvarlaklığı alabilip sivriltirsen havayı daha pürüzsüz çekersin içeri.. emme manifoltunun silindir kapağına gelen portlarını büyüttüğünde silindir kapağı girişlerinide aynı ölçüde büyütki duvara çarpma etkisi olmasın havanın akışkanlığını bozar

M///maniac
19-11-2010, 23:19
Emme manıfoldunun ıcın kumlatmak ne gıbı + sı olur
ilk defa duydum boyle bisi Erkut?

o dememis kumlamayı ztn :D

ÇAĞAN
19-11-2010, 23:47
kumlama dediğim yüzeyi pürüzsüz hale getirmek için dedim kullama ile olcaksa... kumlama yoksa el emeği göz nuru girişecez artık...

MeRtCaN
20-11-2010, 12:00
gel çağan ben kumlayım bizim bahçede kum çok hahah :D

ÇAĞAN
20-11-2010, 12:24
gel çağan ben kumlayım bizim bahçede kum çok hahah :D


mertcan geliyimde ben , kumda oynamam lazım biraz kafayı yedim konuları kesstt :D

capcapca
20-11-2010, 14:58
erkut abi mertcanla bi probleminizmi var?

jdmpoint
20-11-2010, 19:52
ben hakkıyla aynen bu işlemi yaptım ve cok faydasını gördüm ve skunk2 ler ısrarla söylüyprum d serisi skunk2 nin portlatı si manidfolduna göre daha ufak ve bir işe yarayacağını sanmıyorum...

bladerk
20-11-2010, 20:32
erkut abi mertcanla bi probleminizmi var?
yoo alıntıyı yanlış kişiden yapmış :D


ben hakkıyla aynen bu işlemi yaptım ve cok faydasını gördüm ve skunk2 ler ısrarla söylüyprum d serisi skunk2 nin portlatı si manidfolduna göre daha ufak ve bir işe yarayacağını sanmıyorum...

işte orda yanlış düşünüyosun o zaman rbc de o kadar büyük değil k20 ye nasıl güç veriyo biz ilk si yüklerken kendi manifodlunu polishledik ardından skunk2 taktık ve daha fazla verim aldık yani direk denendi diyebilirim o portların dar ve uzun oluşu flowa hızkatıyo ve arkadaki hazne oldukça geniş

ÇAĞAN
20-11-2010, 22:21
ben hakkıyla aynen bu işlemi yaptım ve cok faydasını gördüm ve skunk2 ler ısrarla söylüyprum d serisi skunk2 nin portlatı si manidfolduna göre daha ufak ve bir işe yarayacağını sanmıyorum...

jdmpoint manifolduna yaptırdığın işlemleri bi yazarmısın bizde faydalanalım !!!!
neler ve nasıl yaptın veya yaptırdın????


bence skunk 2 faydalı olduğu kanısındayım fakat çıkır modlu araçlarda sıkıştırma ekzantirik yay kep v.s olmayan araçlarda skunk2 nin harbi sağlam alt yapısı oluşturulmuş araçlara nazaran fayda sağlamıyacagını düşünüyorum...yüklü araçlarda (atıyorum)6-7 hp verdiğini düşünelim benim aracımda 2-3 hp versin 2-3 hp içinde 650tl bağlamanın bir anlamı olmadığı kanısındayım...

bende o 2-3 hp yi harcıyacagım tahmini rakam olan 100-120 tl ile kendi manifolduma yapsam 2-3 bişiler alırız gibi geliyor.

M///maniac
21-11-2010, 01:42
ben hakkıyla aynen bu işlemi yaptım ve cok faydasını gördüm ve skunk2 ler ısrarla söylüyprum d serisi skunk2 nin portlatı si manidfolduna göre daha ufak ve bir işe yarayacağını sanmıyorum...

sennn dedigin tuner srisi için belki ama pro serisinde bnce durum bu deil...

MeRtCaN
21-11-2010, 01:43
Peki ufak tefek bir işlem yapsak B16 veya b18 lerin oem manifoldlarını d16 ya takamazmıyız?

Yanı çok başarılı emme manifoldları var?

MeRtCaN
21-11-2010, 01:45
erkut abi mertcanla bi probleminizmi var?

bi problemim olsa telefonda halledebilecegim kadar yakın arkadaşım
buralara yazmam :icon_tup:

ÇAĞAN
21-11-2010, 01:59
sennn dedigin tuner srisi için belki ama pro serisinde bnce durum bu deil...


pro serisi daha da sakat bence...skunk ın sitesine bakarsanız dyno üzerinde yapılan 2 test verisinde , birinde 4hp diğerinde 6hp veriyor...yalnız sorun bunları 7300 devirde vermesi yani sen döneceksin ki 9000 al o zaman , tr de hangi si dönsün 9000 o yüzden mantıksız geliyor. (çıtır modlu araçlarda)

ÇAĞAN
21-11-2010, 02:05
Peki ufak tefek bir işlem yapsak B16 veya b18 lerin oem manifoldlarını d16 ya takamazmıyız?

Yanı çok başarılı emme manifoldları var?

erkut abi kesin bakmıştır ona kaçırmaz o :D ama uydurabilsek ne kadar güzel olur b18c5 inki fln :D

bladerk
21-11-2010, 02:20
Peki ufak tefek bir işlem yapsak B16 veya b18 lerin oem manifoldlarını d16 ya takamazmıyız?

Yanı çok başarılı emme manifoldları var?

malesef yapılması gereken hiç de ufak tefek işlemler değil bi ara ikisinin de contalarını üst üste incele ve bunu uydurmayı dene anklından eminim yenisini yapma fikri geçer :D


bi problemim olsa telefonda halledebilecegim kadar yakın arkadaşım
buralara yazmam :icon_tup:
yalan söylüyo hiç aramaz bugün ben aradım hatta :hahaha:


pro serisi daha da sakat bence...skunk ın sitesine bakarsanız dyno üzerinde yapılan 2 test verisinde , birinde 4hp diğerinde 6hp veriyor...yalnız sorun bunları 7300 devirde vermesi yani sen döneceksin ki 9000 al o zaman , tr de hangi si dönsün 9000 o yüzden mantıksız geliyor. (çıtır modlu araçlarda)

hp değil gücü nereden alıp nereye taşıyosun bu emme için geçerli değil tüm yöneldiğin setup için geçerli bişey gücü aktardığın bölgeye güç taşırsan hp değerini bilmem ama o şey güzel yürüyecektir bi de her parça hep aynı hp leri vermiyo yani gaz kelebekli sıkıştırmalı portları işli bi araçta farklı yerlerde farklı değişiklikler görmem mümkün bence si motoru gücü üst devirlere taşıdığında ve aktardığında sinir bozucu bi makine haline geliyo

jdmpoint
21-11-2010, 17:30
yoo alıntıyı yanlış kişiden yapmış :D



işte orda yanlış düşünüyosun o zaman rbc de o kadar büyük değil k20 ye nasıl güç veriyo biz ilk si yüklerken kendi manifodlunu polishledik ardından skunk2 taktık ve daha fazla verim aldık yani direk denendi diyebilirim o portların dar ve uzun oluşu flowa hızkatıyo ve arkadaki hazne oldukça geniş


ben kendi deneyip gördüğüm deneyimi yazdım portların düz olması durumunda haklısın flow a hız katabilir ama hakkıyla yapılmış portları genişletilmiş ve polishlenmiş bir si manifoldunun yerini tutacağını hala zannetmiyorum ve benim elimde yaparken skunk2 emme de vardı yanyana koyup gayet güzel karşılaştırma imkanımda oldu ana kazan si ınkisi daha büyük...

M///maniac
21-11-2010, 21:06
ben kendi deneyip gördüğüm deneyimi yazdım portların düz olması durumunda haklısın flow a hız katabilir ama hakkıyla yapılmış portları genişletilmiş ve polishlenmiş bir si manifoldunun yerini tutacağını hala zannetmiyorum ve benim elimde yaparken skunk2 emme de vardı yanyana koyup gayet güzel karşılaştırma imkanımda oldu ana kazan si ınkisi daha büyük...

senin dedgin emme tuner sierisi bn almıstım o emmeyi takmadan sattım tuner serisi o radardan almıstım hatta takmadan sattm

jdmpoint
23-11-2010, 12:09
senin dedgin emme tuner sierisi bn almıstım o emmeyi takmadan sattım tuner serisi o radardan almıstım hatta takmadan sattm

o bizim mehmetindi bende pro serisi vardı.sohc vtec yaptığımız bi arkadaşa sattım...

M///maniac
23-11-2010, 12:14
o bizim mehmetindi bende pro serisi vardı.sohc vtec yaptığımız bi arkadaşa sattım...

sen muratın arkı ayhansın dimi simdi tanıdım seni:D

jdmpoint
23-11-2010, 18:36
evet ayhanımda bikaç tane murat arkadaşım var :D

CRX_Power
23-11-2010, 18:40
JG Engine Dynamics te D16A9 için race ve street serisi emme manifoldları mevcut.Kendi manifolduyla uğraşıp boşa vakit harcamayın.

M///maniac
23-11-2010, 18:42
evet ayhanımda bikaç tane murat arkadaşım var :D

radardan motort parçaları alırken tanısmıstık b.evler murattan basediorm jg engineeri n emmesini bnde gördm fakat erkut abi pek önermio bakalım bnde sıra emmede bnde emme takıcam ama karar vermek ve para bulmak lazım:D

ÇAĞAN
23-11-2010, 19:56
JG Engine Dynamics te D16A9 için race ve street serisi emme manifoldları mevcut.Kendi manifolduyla uğraşıp boşa vakit harcamayın.

:D

vakitten ziyade verdiğin bütçeye karşılık aldığı güç önemseniyor burada....skunk2 veya edelbrock nereden baksan tr gelişi en iyi ihtimal 500tl + plate alıcaksın veya yaptırıcaksın 150-200 arası + taktım söktüm attım tuttum derken...geldi sana 750-800 sonuç (değişti heralde :rolleyes: , tabi tabi değişti :rolleyes: , değişmiştir :rolleyes: , değişti gibi :rolleyes: olmamalı , 800 tl bayılmışsın sonuç olarak...;)

CRX_Power
23-11-2010, 20:03
Skunk2 veya edelbrock manifoldlar D16a sohc serisi için yapılmış manifoldlar.Fakat bu JGE firması D16a dohc serisi için üretiyolar bu manifoldları yani Skunk veya edelbrock la bunu kıyaslama.Veya hiçbiriyle uğraşma bitane custom ITB yap en azından emeğinin karşılığını alırsın.

bladerk
23-11-2010, 22:29
Skunk2 veya edelbrock manifoldlar D16a sohc serisi için yapılmış manifoldlar.Fakat bu JGE firması D16a dohc serisi için üretiyolar bu manifoldları yani Skunk veya edelbrock la bunu kıyaslama.Veya hiçbiriyle uğraşma bitane custom ITB yap en azından emeğinin karşılığını alırsın.

kaç sıkıştırmaya

CRX_Power
24-11-2010, 07:29
kaç sıkıştırmaya

Neyi sorduğunu anlamadım ?

M///maniac
24-11-2010, 10:22
Neyi sorduğunu anlamadım ?

sanırım 9.3 cr bi makinada ıtb nın ne alaka oldugunu sormus:D

DENON
24-11-2010, 10:46
Peki ufak tefek bir işlem yapsak B16 veya b18 lerin oem manifoldlarını d16 ya takamazmıyız?

Yanı çok başarılı emme manifoldları var?takarsın ve hiçte zor olmaz, yeterkı port eksenleri tutsun bırbırını gerisi kolay

CRX_Power
24-11-2010, 12:08
Sıkıştırma için mutlaka yüksek olması verim bakımından artık olur.Ancak D16 dohc motorlar için yüksek sıkıştırma üreten bir tek firma var onunda ortalama geliş maliyeti 750 800 dolar civarında ve sıkıştırma 11:0 gibi bir değer veriyo.Veya d16 sohc ların sıkıştırmalı pistonunu kullanırsın ancak dohc ların silindir kapak cc si yüksek olduğu için max 10-10.5 civarı bi sıkıştırma sağlar.Bunlarla bukadar uğraşmanın anlamı yok benim fikrim.

Ayrıca b16 veya b18 in emme manifoldu takılabilecek gibi değil flanşla fln olacak iş değil yani,runner lar arası mesafe çok farklı birbirinden.

M///maniac
24-11-2010, 12:13
Sıkıştırma için mutlaka yüksek olması verim bakımından artık olur.Ancak D16 dohc motorlar için yüksek sıkıştırma üreten bir tek firma var onunda ortalama geliş maliyeti 750 800 dolar civarında ve sıkıştırma 11:0 gibi bir değer veriyo.Veya d16 sohc ların sıkıştırmalı pistonunu kullanırsın ancak dohc ların silindir kapak cc si yüksek olduğu için max 10-10.5 civarı bi sıkıştırma sağlar.Bunlarla bukadar uğraşmanın anlamı yok benim fikrim.

Ayrıca b16 veya b18 in emme manifoldu takılabilecek gibi değil flanşla fln olacak iş değil yani,runner lar arası mesafe çok farklı birbirinden.

sizin dedginiz emmenin (jg engine dynmc) runner ları çok kısa genis ama kısa onlarında verimli olmama sevbebinin bu oldugu söyleniyor zaten...

joker
28-11-2010, 23:58
senin dedgin emme tuner sierisi bn almıstım o emmeyi takmadan sattım tuner serisi o radardan almıstım hatta takmadan sattm

tuner seriside pro seriside aynı arkadaşlar bende ikiside vardı biliyorsun tolga sadece birinin üzerinde logo var portu yuvası herseyi aynı

joker
29-11-2010, 00:20
emmeyle ilgili bikaç bilgi paylaşım arkadaşlar ben bu riski alıpta paramı yatıran biriyim erkut abi tanır tolga zaten benide aracıda yakından tanır skunk2 nun motora girdiği portu daha dar olabilir si orjinaline göre yan yana incelendiğinde orjinal manifoldunda tüpün hemen çıkış kısımlarının dar olduğu görülür orj. portlar birbirine cok yakındır vede orjinalde tüpün altından havayı motora iletir skunk2 daysa tüp daha büyüktür motora kelebekten giren hava direk sağdan motora aktarılır hava motora daha kolay yoldan iletilmiş olur skunk2 için plate gerekli bende fazladan var isteyene gönderirim ama iş plate lede bitmiyo skunk2 daha büyük olduğu için emme göğüse yaklaşıyo rolanti müşürleri fren borularına takılıyo burda çözüm frenle oynamak yerine manifolda rekorcuda rekor yaptırıp rolanti müşürünü 2 hortum vasıtasıyla başka yere taşımak bu işlemden sonra hava filtrenizi takmak için küçük bi işlem gerekicek benzin fitresinin yerini değiştirmeniz lazım bütün bu işlemlere değdimi derseniz bence değdi arabanın yürürünü bilenler biliyor emmeyle aracın sesi bile cok cok farkediyor peki aracı yürüten sadece emmemi hayır biliyorsunuz bunlar birbirini tamamlıyan seyler sağlıklı motor sağlıklı vede güçlü aktarım headers cai vs vs 800-900 lira para tutuyor emme işi bu para başka yere kullanılırmı evet kesinlikle kullanılır zaten emme işine paranızı başka yerlere kullandıktan sonra başlayın... bence yapılan her işlemde izlenicek yolun cok iyi araştırılıp secilmesi lazım adım adım ilerlendiğinde si cokta keyifli bi araç

joker
29-11-2010, 00:25
http://img526.imageshack.us/img526/156/fotoraf0292h.jpg (http://img526.imageshack.us/i/fotoraf0292h.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img13.imageshack.us/img13/4413/fotoraf0295.jpg (http://img13.imageshack.us/i/fotoraf0295.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

bladerk
29-11-2010, 00:26
denemeyen teorici adamlara pratikteki sonucumu tahminleriyle çürütme çabasının ardından yine pratikte verim almış bi adam yazdı ya şuraya eline sağlık serdar

zevkle şunu yazıyım bari

trde 2 araçta denedip verim alınmış başka teorisi olan

joker
29-11-2010, 00:31
denemeyen teorici adamlara pratikteki sonucumu tahminleriyle çürütme çabasının ardından yine pratikte verim almış bi adam yazdı ya şuraya eline sağlık serdar

abi herzaman söylüyorum biz kulaktan kulağa pireyi deve yapan bi milletiz kanımızda vardır bu o yüzden normal... ben onca olumsuz yoruma rağmen denedim iyikide denemişim

bladerk
29-11-2010, 00:37
abi herzaman söylüyorum biz kulaktan kulağa pireyi deve yapan bi milletiz kanımızda vardır bu o yüzden normal... ben onca olumsuz yoruma rağmen denedim iyikide denemişim

ya yok yalan söylüyoruz işte D yürümez verimse alınmaz kaybedilir :hahaha: bizimki psikolojik drag ve roll sonuçları da hatalı :hahaha::D intala yürümez işte :D

joker
29-11-2010, 00:46
ya yok yalan söylüyoruz işte D yürümez verimse alınmaz kaybedilir :hahaha: bizimki psikolojik drag ve roll sonuçları da hatalı :hahaha::D intala yürümez işte :D


abi beygirler zaten harada satılıyor ne gerek var uğraşmaya :) filtre 5hp egsoz 8 ila 10 hp headersta takarsan 15 olur emme vericek 2-3hp değermi uğraşmaya çamur at izi kalır nasılsa sonra biliyorsun yanyana geldimi araya tır giriyo eski konulardan hatırla :)

joker
29-11-2010, 00:50
Skunk2 veya edelbrock manifoldlar D16a sohc serisi için yapılmış manifoldlar.Fakat bu JGE firması D16a dohc serisi için üretiyolar bu manifoldları yani Skunk veya edelbrock la bunu kıyaslama.Veya hiçbiriyle uğraşma bitane custom ITB yap en azından emeğinin karşılığını alırsın.

hep merak etmişimdir ITB yapınca börtü böcek girmiyormu motora otobanda harfiyat kamyonunun arkasında seyrederken pistonlar bayram ediyormu :) şu itb yi yakından tanıyan arkadaşlar bi yorum yapsında öğrenim daha tanışmadım kendisiyle o yüzden yanlış yorum yapmim

M///maniac
29-11-2010, 10:14
tuner seriside pro seriside aynı arkadaşlar bende ikiside vardı biliyorsun tolga sadece birinin üzerinde logo var portu yuvası herseyi aynı

portların içi aynı deil ondan bahsettim serdar içi aynı deil ztn ama d16a9 a yeter ama pro daha absarılı..