Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıkıştırma ölçümü...
Gerçek sıkıştırmayı ölçmek için hesaplama yöntemi hariş başka ne gibi yöntemler kullanılabilir? Tecrübe eden varmı?
vkarayel
26-11-2010, 10:00
O iş için bir alet var ( adını unuttum basınçölçer ), Bujileri söküyosun, benzin pompasının sigortasını da söküyosun, ardından birisi marşa basarken bujiyi söktüğün yere tktığın basınçölçerle sıkıştırma sonucunu görebilirsin ...
O iş için bir alet var ( adını unuttum basınçölçer ), Bujileri söküyosun, benzin pompasının sigortasını da söküyosun, ardından birisi marşa basarken bujiyi söktüğün yere tktığın basınçölçerle sıkıştırma sonucunu görebilirsin ...
şu olayı artık karıştırmasanız ?
sanayide 30 senelik kendini usta zanneden tipler bile yanılıyor, hatta seninle iddalaşıyor birde !
o dediğiniz şey silindirlerin içinde oluşan basıncı ölçer,
ona kompresyon testi de denebilir, çünkü evet sıkıştırmayı ölçüyor ,
ama silindir içerisinde sıkıştırma sonucu oluşan "basıncı".
bu noktada dikkatinizi çekerim !!!
sıkıştırma basıncı ile SIKIŞTIRMA ORANI aynı şey değildir
soruyu soran arkadaş hangisini sormuş ?? tam net değil
aracın kataloglarında gördüğümüz,
10:1 sıkıştırma
12.4:1 sıkıştırma
8.0:1 sıkıştırma
işte bu bir orandır, basınç değeri değil .
sıkıştırma oranını ölçebilmek için bazı değerleri bilmek lazım
ondan sonra hesaplayabilirsiniz ,
google da "compression calculator" yazın karşınıza bir sürü hesaplama programları - formülleri gelecektir .
aynen. kompresyon cihazı ile ölçülen silindirler arası farkdan bahsetmiyorum. bildiimiz sıkıştırma oranı atıyorum 10.8:1 diye ifade edilen oranı.
hesaplama için gerekli bilgileri toplamada geç kaldık.
yani silindirin içine bişey basıp mı ölçsek nası yapsak? varmı tecrübe eden?
Kapak sökülmeden mümkün değil maalesef. Söküldükten sonra da şırınga ile piston tepesinin silindir tam tepedeyken kapladığı hacmi ve silindir kapağının hacmini ölçüp contayı hesaplayıp bulabilirsiniz.
nasil oldugunu bilmiyorum, hic ilgilenmedim.
ama neden ölcmek istiyorsunuz? ne ise yaricak. sadece bilgi icin mi ?
( motorun orjinal oladigini düsünüyorum yoksa orjinal degeri bi yerlerde yaziyordur illaki. )
Ben de Ömerin dediği gibi biliyorum...
pistonlarda biri en altta iken içeri sıvı basılsa, cc not edilse.
tepede olan diğer pistonlardan birine sıvı basılsa, cc not edilse.
iki veri birbirine bölünse;
atıyorum
alttaki piston 500cc
üstteki piston 50cc
500/50=10.0
motor kapalı olduğundan real değerler çıkacak? doğrumudur?
Evet kesin sonuca ulaşırsınız da. Motorun içine sıvı basmak:S pek emin değilim o konuda.
Evet kesin sonuca ulaşırsınız da. Motorun içine sıvı basmak:S pek emin değilim o konuda.
sıvı dediim benzin olbilir mesela. sonra güselce geri çekilip bir kaç gün beklenirse bujiler takılmadan. uçar gider kalan kırpıklar da ?
pistonlarda biri en altta iken içeri sıvı basılsa, cc not edilse.
tepede olan diğer pistonlardan birine sıvı basılsa, cc not edilse.
iki veri birbirine bölünse;
atıyorum
alttaki piston 500cc
üstteki piston 50cc
500/50=10.0
motor kapalı olduğundan real değerler çıkacak? doğrumudur?
yanlış çünkü üst kapakta valflerin yuvalarıda bir oyuk içerisinde
denkleme oranın hacmini de katmak lazım.. aslında ölçmesi zor olan kısım orası.. ama orayıda valfler kapalı konumdayken şırınga le su doldurarak ölçülebilir, yada üzerinde ölçeği olan laboratuar aletleri ile fln :)
(motorun stokuyla oluşan hacim + valf yuvası hacmi)/valf yuvası hacmi = sıkıştırma
bu arada piston en üst konumda bloğun üst çizgisini aşıyorsa işe gene değişir, denklemi güncellemek lazım :)
bu arada motor standart değil mi? piston mu değişti, hesap neden yapamıyoruz?
anlamadığım nokta valfler kapalı konumda iken çukurda da olsa, dışarı doğruda olsa neden fark etsin? sonuçda komple doldurulacak silindir içi.
sanırım yanlış anladın. makine komple kapalı iken, yani kapak filan takılı iken buji yuvasından basılacak sıvı. senin dediğin olay piston ölçileri, yanma odası ölçüleri vs ile bulunan oran. yanılıyormuyum?
burda aslında asıl merak ettiğim, benzinin silindr içinde zarar verip vermeyeceği?
anlamadığım nokta valfler kapalı konumda iken çukurda da olsa, dışarı doğruda olsa neden fark etsin? sonuçda komple doldurulacak silindir içi.
sanırım yanlış anladın. makine komple kapalı iken, yani kapak filan takılı iken buji yuvasından basılacak sıvı. senin dediğin olay piston ölçileri, yanma odası ölçüleri vs ile bulunan oran. yanılıyormuyum?
burda aslında asıl merak ettiğim, benzinin silindr içinde zarar verip vermeyeceği?
zarar vermezde sence aşağı akmazmı ?
silindirin yanlarından ,segmanların kenarlarından kartere süzülmezmi benzin ??
bence yaş o iş .
yağ dökülerekte yapılabilir..yağın bir zararıda olmaz çok az kalsada motor çalıştıktan 2 gün sonra yağ kalmaz orada.
yağ da olabilir.daha yoğun.
@maxi:
olabilir ama benzin segmanlardan geçebilirse zaten motorda sorun var demek değilmidir? komp kaçağı var anlamına gelmezmi bu durum?
boosted_pug
29-11-2010, 19:03
yağ da olabilir.daha yoğun.
@maxi:
olabilir ama benzin segmanlardan geçebilirse zaten motorda sorun var demek değilmidir? komp kaçağı var anlamına gelmezmi bu durum?
kapakla oynama yapmadıysan sadece hacimle oynadıysan şöyle bi orantıda yapabilirsin orjinal hacmin ve sıkıştırma oranın belli zaten ( bloğun bore ve stroğu )
mesela bizim araçlar için bahsedeyim bore 78.5 stroke 82
blok silindir hacmi 39.25 * 39.25 * 3.14 * 82 : 396664,0325 çıkıyo
bu hacimle oranladığında bizim arabanın orjinal sıkıştırması 10.7 oluyo
m52 80 mm piston taktığında tepesi düz olarak hesaplarsak
40 * 40 * 3.14 * 82 : 411968
burdan oran orantı yaparsak 11.1 oluyo
bu şeklidede bi hesap yapabilirsin
öyle çıkıyor dediğin gibi ama değer ürkütücü olduğu için inanmak istemiyoruz :D
gerçekden görmek amacı ile bu şekil bir ölçüm yapsakmı diyorum. acaba sıkıntı olurmu içeri basılan benzinden.mesele bu aslında :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.