Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 ies(d16y) vti(b16) olabilir mi?
Sefa_vts
13-06-2007, 11:31
Aslında tam olarak mevcut bloklarını koruyup korumadığını bilmiyorum ama eğer böyle bir imkan varsa bazı düşüncelerim için güzel olucak demektir..Yada bir b18 oturtabilmek ne kadara çıkar tahmini:soru:..K20 felan diyip 10 milyarı aşkın bir fiyatı motora verme düşüncem yok.. O yüzden daha makul şeyler düşünüyorum..Bu dediklerim dahilinde de her türlü öneriye açığım..:icon_tup:
Yardımlarınız için teşekkürler :heyoo:
illa dohc vtecmi olucak sohc vtec turbo iyidir:rolleyes:
Sefa_vts
13-06-2007, 11:50
Aklımdaki ilk düşünce bu yönlü ama diğer türlü başka bir motora atmosferik çalışıp daha verimli sorunsuz olur diye düşünüyorum..Tabi avantajları dezavantajları neler henüz kestirmek zor.. Peki direk d16 dan b16 ya çevirmeye çalışsak güvenli olur diyebilir miyiz?
Malesef bloklar farklı D serisi ve B serisi.
Atmosferik birşeyler yapılmak isteniyorsa B serisi kesinlikle.Ama benim
tavsiyem sohc vtec turbo daha az maliyet kat kat güç.illa turbo yapınca
limitlerde yapılıcak diye birşeyde yok safe yapıp güzel güçler alabilirsin sohc,
gucude baya tatmin eder.
Sefa_vts
13-06-2007, 12:16
Evet o konuda bir yanılgım var,blokların geçişi gibi birşey mümkün olmadığı içinde doch istiosam sanırım tek şart komple motor değişikliği....Ben ilk önce atmosferik düşündüm aslında herşeyi ama bakalım..Buarada teşekkürler cem..Turbo işine biras daha soğuk bakıorum sanki.. ;)
dedigim gibi saglam parcalarla limitleri zorlamadan guzel ayarla sorunsuz
kullanabilirsin günlük.Turbo işine soguk bakılması sebebi cogu arkadas hard tune
turbonun hakkını sonuna kadar almak istiyor e dogal olarak cok titiz bakım
sorunsuz ayarlar istiyor bazı istenmeyen sonuclar doğabiliyor ondan olabilir.
Sohc vtec yapablirsin üst kapak beyinle D serisini güzel oluyor.
Sefa_vts
13-06-2007, 12:36
Aynen dediğin gibi hard tune ayarlarına kadar yüklenmemek lazım ama insanoğlu işte doyumsuz :D ben kendimi biliorum,yüklenirim daha sonra dayanamam :) Biraz daha bilgi topladıktan sonra herşey zaten ağustos gibi netleşicek.. Tavsiyeni dikkate alıcam.. Piston felan bulabilir miyiz? Hondanın yabancısıyım aslında :) b16 için olan parçalar uyum gösterir mi?
Aynen dediğin gibi hard tune ayarlarına kadar yüklenmemek lazım ama insanoğlu işte doyumsuz :D ben kendimi biliorum,yüklenirim daha sonra dayanamam :) Biraz daha bilgi topladıktan sonra herşey zaten ağustos gibi netleşicek.. Tavsiyeni dikkate alıcam.. Piston felan bulabilir miyiz? Hondanın yabancısıyım aslında :) b16 için olan parçalar uyum gösterir mi?
Göstermez ... d serisi parçalara bakıcaksın... swap işlemi yapmaktansan bencede turbo yapman daha mantıklı daha fazla güç alıcağın kesin... swap yapıcaksanda 1.6ies kasasına yapman anlamsız olur üstüne harcıycağın parayı koysan zaten vti alabilirsin...
Sefa_vts
13-06-2007, 14:40
Sanırım önüme sadece iki seçenek gelio en mantıklı şekilde.. bi soch turbo diğeri ise direk vti edinmek...
Göstermez ... d serisi parçalara bakıcaksın... swap işlemi yapmaktansan bencede turbo yapman daha mantıklı daha fazla güç alıcağın kesin... swap yapıcaksanda 1.6ies kasasına yapman anlamsız olur üstüne harcıycağın parayı koysan zaten vti alabilirsin...
katılıorum....
d16 da turbo ile güzel sonuçlar alınıo... fiyatlarda makul dıe bılıorum....
IES+vtek kapak+turbo :icon_tup:
IES+vtek kapak+turbo :icon_tup:
iese b16a2 kapak takılıp cift egzantrik yapılabilirmi?
O kapagı takamazsın iese.
d16 si motorumudur ?
cevap veren herkese teşekkür ederim :Deli::fire:
cevap veren herkese teşekkür ederim :Deli::fire:
d16 tek bir modelde yok . D serisi 16 1600cc D14 var d serisi 1400cc.
Si , ies farklı kodlarda bulunur. ieste D16Y4 mesela.
cevap veren herkese teşekkür ederim :Deli::fire:
bahsi gecen motor si motoru değildir 1.6ieslerdeki tek egzantrikli motordur... Ama si motoruda d16 motor koduyla başlar ama d16a9 dur.
peki cemcim saol si motoru düz atmosferik dimi vtec değil.
peki cemcim saol si motoru düz atmosferik dimi vtec değil.
Evet D16A9 Dohc ZC (non vtec) motor war .
neyse ben kafamı bulandırmıyım arkadan itişli alayım yine :) si, vti falan sıkılırım.
neyse ben kafamı bulandırmıyım arkadan itişli alayım yine :) si, vti falan sıkılırım.
S2000 verelim :smokin:
S2000 verelim :smokin:
cıx temiz S14A bulamazsak onu alırız hoş şase lazım bana sadece motoru olmasada olur :D
iese b16a2 kapak takılıp cift egzantrik yapılabilirmi?
vtek kapak demisim ben,
b16 demedim,
sohc vtek kapak miss ;)
Örnek ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Hw2V6Q1Rk_U
http://www.youtube.com/watch?v=K1tKcStISe4&mode=related&search=
The car(stock sleeve) makes 349 whp 253 wht on 93 oct on 20 psi.
http://www.youtube.com/watch?v=aOIdr0aVtsE
Biraz ayıp olcak ama ,
568 WHP 404 WTQ
D16z6
GT3567R
34 psi
> http://i27.photobucket.com/albums/c169/hybrdthry911/synapse/sizedcomparison.jpg
emreekin
13-06-2007, 18:12
bende daaha iyisi varda göstermim şimdi fazla ayıp olur...:D :D :D :D :D
Dip not 0 - 230 km 10 saniyecik .
D serisi iyidir :)
emreekin
13-06-2007, 18:18
bendekide aynısıymış...568whp lik olan....ulen cem...:D :D :D :D :D
bende daaha iyisi varda göstermim şimdi fazla ayıp olur...:D :D :D :D :D
emre yavaş canım :)
bak bakalm:)
http://i97.photobucket.com/albums/l209/rota92/DynoApril14033.jpg
acaba bu motorda yag çuubuğunu çıkarmak için cımbız mı kullanıo? ne len bu parmak girmez öyle doldurmuş herif kaputaltını...:D
vtec kapak dediin hangi modelin kapagi?
vtec kapak dediin hangi modelin kapagi?
IES icin tabiki d16y8
http://www.rit.edu/~ltk6260/media/my-bewst/DSC02689.JPG
cem o araç galiba 568 krank beygiri üretmi$ :S
gt35r ile 34psi :S 1.6 hacimle 5500dolayında turbonun dolması ise $a$ırtıcı gerçekten.. Havasımıdır suyumudur neyinden bilmem ama bu yabancılar güzel $eyler yapıyorlar
vtec kapak dediin hangi modelin kapagi?
yakında yakından inceleme fırsatın olur :D d16z6 da öyle
http://www.hondashowoff.com/profile_images/full/3880_1088171876.jpg
Sefa_vts
15-06-2007, 20:26
Hmm.. d16y8 kapak arayışlarına girişmek lazım yani..Hangi araçlardan çıkar nedir ne değildir? Eğer detayları varsa yada tr de yapılmış bi uygulaması varsa,biras daha bilgi isteyebilir miyim bu yönden? Çok teşekkürler herkese yardımlarından dolayı tekrardan,yavaş yavaş fikir ediniorum.. Nettekiler benide çok şaşırttı açık konuşmak gerekirse,adamlar birascık gırtlak muhabbetine girmiş ve ben bu kadar beklemiodum ... :)
Biraz ayıp olcak ama ,
568 WHP 404 WTQ
D16z6
GT3567R
34 psi
> http://i27.photobucket.com/albums/c169/hybrdthry911/synapse/sizedcomparison.jpg
Merak ettiğim bu otomobili notmalde kullanmak mümkün mü?
5500d/d tork 150lbft, yaklaşık 6750d/d civarı 400lbft'e ulaşıyor. 5500d/d öncesi 150-160hp'lik bir otomobil gibi hissettiriyor grafikten okuduğum kadarıyla.
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=7155
Burdan i,zleyeblrsn merdan
D16y8 :)
http://www.youtube.com/watch?v=kbZg8QBJaMM
Cevap için teşekkürler.
Otomobil muhteşem güç üretiyor. Yarışlar için tamam da demek istediğim normal yolda kullanılması biraz sorun olur gibi geliyor bana.
E biraz öle tabiki sonucta sohc bir d16 dan beklenmeyecek bir güç.
D serisinide ezmeyin diye yapmış adam :)
D16y8 :)
http://www.youtube.com/watch?v=kbZg8QBJaMM
Net sesi duymak için ideal ehehehe
ohaaaa böyle filtrem olsun kolum bacağım olmasın hatta turbom olmasın :D
yanda oturanın kulaklar pert:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.