Orijinalini görmek için tıklayınız : Mercedes-Benz,CC yapma özürlü mü?
Başlıkta da yazdığım gibi;Mercedes-Benz,CC yani Coupé-Cabrio türü araba yapamıyor/yapmıyor mu?
Yakındığım şey;Mercedes-Benz'in Bmw ya da Peugeot gibi katlanır tavanlı araçlar yap(a)maması.Bugün Bmw ve Peugeot bu işi çok güzel bir şekilde yapıyor.Peugeot yaklaşık 9 yıldan beri;Bmw ise yaklaşık 3 yıldır bu işi yapmaya başladı.Bmw üstelik hakkını vererek yaptı bence;E92-E93 3 Series Convertible'lar gayet te yakışıklı araçlar.Yani arka tasarımları bir Focus CC gibi sırıtmıyor.Üstelik mekanizmaları da sorunsuz bir şekilde çalışıyor.
Ancak Mercedes-Benz;2011 oldu,hâlâ müşterisine tenteli araçlar sunuyor.E Cabrio'lar segment olarak 3 Serisi'nden bir üst sınıftalar ancak özellikle fonksiyonellik olarak çok gerisindeler.Bilhassa tavan olayında.Bmw'de ne güzel tek tuşla açma-kapama işlemi yapılırken;Mercedes-Benz'de hâlen tenteli sistem çalışıyor.
Mercedes-Benz böyle bir sistemi yapmıyor mu;yapamıyor mu?
E350 Cabrio
http://arabam.dmcimg.com/HaberFotograflari/000/288/150/288150.jpg
E92 335i
http://www.bmw-e92.com/bmw-e93-pictures/bmw-e93-4.jpg
tuner faruk
15-12-2010, 21:32
Bence yapamıyor değil yapmıyor ve kötüde durmuyor açıkçası benim tenteli daha hoşuma gidiyor.
O sistemi çıkaran Mercedes-Benz zaten. En iyisini yapan da o.
Low-Rider
15-12-2010, 21:34
BMW tentelerin çok ses gıcırdama yaptığını duymuştum.
Tenteli tavan çok daha güzel bence.
O sistemi çıkaran Mercedes-Benz zaten. En iyisini yapan da o.
Hangi modelde çıktı?
aybarsdnr
15-12-2010, 21:37
bindiğim cc bmwlerin tavanları hep gıcırdıyor..bence mercedes ve audi nin tente kullanması daha güzel.özellikle audilerde ki beyaz-bordo tente uyumuna bayılıyorum
slklarda olması lazı
Doğru.Güncel SLK'lar dahil böyle.Şimdi hatırladım.
Yalnız E-Klasse gibi bir araçta dahi tente sunmaları bana çok ta anlamlı gelmiyor.Nitekim prestij arabası;ama üstünde siyah bir bez..
Tentenin bagajda yer kaplaması metal tavana göre çok daha az
Ağırlık avantajı da var, metal tavana göre
S2000 lerdeki gibi sadece bir kat tente değil, içinde yalıtım malzemesi de mevcut ısı ve sese karşı baya kalın.
SLK larda metal tavan var mesela, ilk kasada bile kullanılıyordu hatta.
Benim üstüne basmak istediğim nokta performans;ağırlık vs. değil.
E-Klasse'tan bahsediyoruz.Yani E sınıfı bir araç.Rakibi doğal olarak 5 Serisi ve A6.Bu sınıf bir aracın cabrio modelinde tente sistemi vasat değil mi?Ben sadece işin kolaylık yönüne bakıyorum.Yoksa ağırlık-performans konularında haklısınız.
Gerekli yalıtım malzemeleriyle tente sisteminin dezavantajlarını ortadan kaldırarak, avantajlarıyla birlikte kullanıyorlar yani.
E serisi cabrio boyutları daha büyük olmasına ve daha üst sınıf olmasına rağmen, 3 serisi cabrio ile ağırlıklar hemen hemen aynı, 50 kg bile fark yoktur arada.
Görüntü olarak iyidir hoştur kötüdür orası ayrı, ki adamlar simsiyah tente bile koymuyor renk opsiyonu sunuyorlar.
onursumer
15-12-2010, 21:45
yapamıyor olsa SLK yı zamanında çıkarmazlardı veya SL :)
bence tenteli daha güzel ;)
cabriolet
15-12-2010, 21:57
ben e93 kullanıyorum ama keşke tenteli olsaydı diyorum cabrio araba tenteli olunca güzel :) mesela bmwnin bi üst sınıf cabriosu 6 seriside tenteli yani saç tavan olunca güzel oluyo diye bişey yok :)
sac tavan cabriolar anca babası tenteli arabaya karşı olanlar için güzel :D
GokhanE.
15-12-2010, 22:09
bmw nin 6 kasaları da tenteli sanırım,ses yapmadıktan ve su almadıktan sonra bir sorun yok bence..üstelik tenteli araçlarda bmw lerdeki tente sesi mercedeslerde minimumdur,sağlam olduktan sonra sorun yok,görüntüsü de bence güzel açıkcası,inceleme fırsatım olmasa da son kasa e series coupler bence cok başarılılar
Emir_b16a
15-12-2010, 22:10
özürlü mercedesmi olur yaa :D
ben e93 kullanıyorum ama keşke tenteli olsaydı diyorum cabrio araba tenteli olunca güzel :) mesela bmwnin bi üst sınıf cabriosu 6 seriside tenteli yani saç tavan olunca güzel oluyo diye bişey yok :)
sac tavan cabriolar anca babası tenteli arabaya karşı olanlar için güzel :D
Aslında konuyu açmamdaki amaç güzellikten ziyade işlevsellik.Çünkü güzellik göreceli bir kavram.
Ağırlık-performans konularına girmiyorum.Çünkü tenteli sistem açık ara önde o hususta.
Ama tek tuşla açma-kapama dururken insan neden tente ile uğraşsın ki?Özellikle ani hava değişimlerinde?
Misal arkadaşımda E46 320ci vardı hardtop'lu.Resmen eziyet o hardtop'u çıkarıp takması..Üstelik sadece güzel havaları beklemek zorundasın binmek için.Hâlbuki metal tavanda öyle değil.Basınca 2 dk sürmeden kapanma şansı var..
Emir_b16a
15-12-2010, 22:15
Aslında konuyu açmamdaki amaç güzellikten ziyade işlevsellik.Çünkü güzellik göreceli bir kavram.
Ağırlık-performans konularına girmiyorum.Çünkü tenteli sistem açık ara önde o hususta.
Ama tek tuşla açma-kapama dururken insan neden tente ile uğraşsın ki?Özellikle ani hava değişimlerinde?
Misal arkadaşımda E46 320ci vardı hardtop'lu.Resmen eziyet o hardtop'u çıkarıp takması..Üstelik sadece güzel havaları beklemek zorundasın binmek için.Hâlbuki metal tavanda öyle değil.Basınca 2 dk sürmeden kapanma şansı var..
yeni nesil tenteli araçların tentesi kapandığında coupe den çok bi farkı kalmıyo :) onlarda 1 tuşla kapanıp açılabilio :)
SULTANOGLU
15-12-2010, 22:15
tek tuşla yapılır derken mercedesinki kaç tuş ?
ford 57 senesinde yapmış bunu mercedesmi yapamıcak.
Low-Rider
15-12-2010, 22:23
Aslında konuyu açmamdaki amaç güzellikten ziyade işlevsellik.Çünkü güzellik göreceli bir kavram.
Ağırlık-performans konularına girmiyorum.Çünkü tenteli sistem açık ara önde o hususta.
Ama tek tuşla açma-kapama dururken insan neden tente ile uğraşsın ki?Özellikle ani hava değişimlerinde?
Misal arkadaşımda E46 320ci vardı hardtop'lu.Resmen eziyet o hardtop'u çıkarıp takması..Üstelik sadece güzel havaları beklemek zorundasın binmek için.Hâlbuki metal tavanda öyle değil.Basınca 2 dk sürmeden kapanma şansı var..
İyi güzel diyorsun da o sınıfta bir araç alıpta devamlı tepende gıcırdayan bir metal tavan olmasını ister misin?
Elbette tente kapandığında Coupé'lardan bir farkı kalmıyor ama illa ki görüntüsü bana göre şu metal tavanlar gibi olmuyor.Kapandığını gördüğümde bile birşeyler eksikmiş gibi geliyor..Ya da öyle düşünmek istiyorum(?)..
Bende tenteli seviyorum s2000 dahil hardtopa bile karşıyım :D
Bu işin yakın tarihteki öncüsü Mercedes zaten, SLK'ların ilk çıktığı zamanları hatırlarım hayran kalmıştık mekanizmaya ama arkadaşların da belirttiği gibi gıcırdama vs gibi birçok olumsuzluk görülmüş olacakki Mercedes bu işten vazgeçmiş. MErcedes yapmıyorsa bir bildiği vardır, eminim mantıklı bir nedeni vardır ;)
Doğru.Güncel SLK'lar dahil böyle.Şimdi hatırladım.
Yalnız E-Klasse gibi bir araçta dahi tente sunmaları bana çok ta anlamlı gelmiyor.Nitekim prestij arabası;ama üstünde siyah bir bez..
Bentley GTC'de de tente var. Prestij metal tavanla olmuyor yani.
Aslında konuyu açmamdaki amaç güzellikten ziyade işlevsellik.Çünkü güzellik göreceli bir kavram.
Ağırlık-performans konularına girmiyorum.Çünkü tenteli sistem açık ara önde o hususta.
Ama tek tuşla açma-kapama dururken insan neden tente ile uğraşsın ki?Özellikle ani hava değişimlerinde?
Misal arkadaşımda E46 320ci vardı hardtop'lu.Resmen eziyet o hardtop'u çıkarıp takması..Üstelik sadece güzel havaları beklemek zorundasın binmek için.Hâlbuki metal tavanda öyle değil.Basınca 2 dk sürmeden kapanma şansı var..
Elektrikli tente diye bir şey icat edildi.
Neyse;polemik vs. amaçlı açmadım konuyu zaten.
Sadece aklıma geldi;o yüzden sordum.
Yapmıyorlarsa bile;şu cevaplardan çıkan nedeni genel olarak ağırlık-performans vb. etmenlerden ötürü.
Aracın tasarımı-bütün görünmesi vb. gibi hususlar 2.planda MB için..
Cevap veren arkadaşlara teşekkürler.;)
Low-Rider
15-12-2010, 22:44
Neyse;polemik vs. amaçlı açmadım konuyu zaten.
Sadece aklıma geldi;o yüzden sordum.
Yapmıyorlarsa bile;şu cevaplardan çıkan nedeni genel olarak ağırlık-performans vb. etmenlerden ötürü.
Aracın tasarımı-bütün görünmesi vb. gibi hususlar 2.planda MB için..
Cevap veren arkadaşlara teşekkürler.;)
Yanlış bakıyorsun olaya.
BMW'den örnek veriyorsun ama yine BMW modeli 6 serisi tenteli tavana sahip , ozaman bütün görünmesi gibi hususlar BMW içinde önemsiz ki Mercedes zaten SLK'da metal tavana sahip yani hiç kullanmıyor değil.
Segmente göre şekillendiriyorlar seçimi bence.
Segmente göre şekillendiriyorlar seçimi bence.
İşte Özgür hocam asıl kafama takılan husus ta o zaten.Kullanım kolaylığını vs. geçtim her ne kadar Bentley'de bunu yapsa da E-Klasse sonuçta 3 Series'ten bir üst sınıfta.Yani her ne kadar gıcırtılı da olsa metal bir sistemi görmeyi;bez sistem görmeye tercih ediyorum bu sınıf araçta;bu özellikle MB'yse..
Tamam 6 Series Convertible'lar da öyle ama 3 Series Convertible'larda öyle bir yaptılar ki adamlar..Doğrusu aynı şeyi E Cabrio çıkacak haberini okuduğum zamandan itibaren de bekliyordum MB'den ama yapmadı.Elbette bahsettiğiniz ağırlık olsun,performans faktörü olsun,kapladığı alan olsun etkisi var.Onlar tartışılmaz ama illa ki gözüme batıyor bu husus son 1 senedir.
Sonuçta insan görmek istediği gibi görür derler ya;benimki de o hesap bu hususta..Ama bir üst segment aracın tente olması yine de aklımı kurcalıyor..:D
walla ben şahsi fikrimi söliiim bende 95 transam firebird cabrio wardı.
Bir gün deli gibi yagmurda köprü trafiginde kaldım bir sigara içiiim dedim donuma kadar ıslandım :D
bir daha cabrio alırsam buna s2000 m3 filanda dahil hardtopsız kesinlikle almam..
HondatugraL
15-12-2010, 22:52
açılma sistemı bakımından en guzelı ve ilginç olanı kesınlıkle delsol :)
tenteli olanlarda içi çok soğuk oluyormu?
ya da çok ses alıyormu? üstüne bişey düşse pat içerdemi?
Tente tavanlar hakkında pek bilgim yokta ondan soruyorum. :)
He bir de bıçaklanma olayları var tentede..:D
Memlekette geçen sene dişçinin birisi 2002 Porsche Boxster S almıştı.Aldığının haftasında 3-5 yerinden bıçak sokmuşlardı tentesine..
Ahahaha adam SLK yapmıs, herkes onu taklit etmis.
Mercedes neden yapamıyor yazmıssın :D
Ahahaha adam SLK yapmıs, herkes onu taklit etmis.
Mercedes neden yapamıyor yazmıssın :D
Abi SLK ilk etapta aklıma gelmedi.R129 SL filan düşündüm;bu yeni kasa E Cabrio filan aklıma geldi.O yüzden böyle konu açtım.
Ama yine de gönlüm E Cabrio'yu metal tavanlı görmek isterdi..:D
sakimert
16-12-2010, 00:25
Tenteden tenteye fark var, Mercedes tentesi bile faklı yahu :)
ALPER-VNS
16-12-2010, 00:31
tente olsun kimin tepesi açılıyo belli olsun :D ben de tenteyi daha çok sewiyorum.. diğeri sanki cabrio arabadan utanıyomuş da coupe gibi göstermeye çalışıyomuş gibi gelio bana
belli bir boyuttan sonra, tentesiz açılır kapanır tavan ses ve mekanik sorunlara sebebiyet veriyor. teknoloji o kadar ilerlemedi e coupe nin tavanı cc yapararsa bazı dezavantajları olur diye yapmamışlardır.
dragon07
16-12-2010, 01:17
beyaz üstüne BORDO tente ezer !
hddsheriff
16-12-2010, 01:24
İlk CC otomobil 1935-1942 yılları arasında üretilen Peugeot 402 Eclipse dir. :)
206 cc nin ilk reklamında görülen araç
http://www.youtube.com/watch?v=KRZIkseNJHE
http://apavlik0.tripod.com/blog/092406_Peugeot402_04.jpg
http://www.autowallpaper.de/Wallpaper/Peugeot/Peugeot_402_Eclipse/bilder/Peugeot_402_Eclipse_Typ%20E4Y%20(2).JPG
edit: video linki eklendi.
emre yeşil
16-12-2010, 01:35
Tente çok daha şık duruyor mercedes kullanıcıların çoğu aracını zaten garaja çektiği için metal tavana gerek yok deforme olmuyor sebep bu. unutmayalım dünya genelinde araçlar merdeces ve diğerleri diye anılır rakibi çokda olsa hiç bir otomobil mercedes olamaz.
kırmızı tenteli a4 cabriodan gayrı geri kalan hiç bir tenteyi sevemedim nedense :D
Tente gayet guzeldir yahu. Ozellikle Acik renk aracta Yesil, Lacivert, Kiremit tente cok rijit duruyor.
turbo&quattro
16-12-2010, 07:08
tenteli olanlarda içi çok soğuk oluyormu?
ya da çok ses alıyormu? üstüne bişey düşse pat içerdemi?
Tente tavanlar hakkında pek bilgim yokta ondan soruyorum. :)
1 sene kadar Nissan 350z cabrio kullandim...Roadster oldugu icin ici kucucuk ve dolayisi ile ustunu kapayinca tabut gibi birsey oluyordu :) Yuksek hizlarda cok fazla ruzgar aliyordu ve sol on cam tarafindan arada sirada birkac damlada olsa yagmur aliyordu...Burada daha gormedim ancak TR'de bezin kesilme ihtimali fln var..Ikinci araba olarak sadece yazin ustu acik sekilde kullanilacaksa cabrio arac iyidir ama yaz kis gunluk kullanim icin rahatsiz edici...
fsunnetci
16-12-2010, 08:10
Mercedes bu tente işinde çok başarılı bence ve konuyu açan arkadaşa görüntüye fazla bakma ve takılma derim..Hele ki bahsettiğin ve eleştirdiğin firma Mercedes 1991'de w124 kasaya elektrikli tente icat ettiğinde ödül almış bir kaliteye sahiptir ve bu 1991-1992 üretimli araçların tentesi hala günümüzde sorunsuz çalışmaktadırlar;)
cabriolet
16-12-2010, 08:18
mercedes e cabrio ve audi a5 cabrionun tek kötü yanı sanırım arkada oturan varsa üstünü açamıyosunuz.. kafaların sıkışma tehlikesi var audi a5 cabrioda olduğuna eminimde mercedes e cabrioda emin değilim..
bu olay dışında saçma bişey yok bence.. ben bmw 3 cabrioda bu sorunu hiç duymadım tentelide olsa sac da olsa.. :)
mercedes e içinde bi ara düşünmüştü sac tavanlı yapmayı ama ne olduysa vazgectiler üretim araba cabrio ise tentelı olacak kesınlıklekı cabrıo oldugu bellı olsun :) ayrıca sac tanav olayında mercedes SL lerde sunroof bile yapmıs bmw de olmayan bısı bu
by serçe
16-12-2010, 09:49
ben clk cabrio kullanıyorum gayette memnunum yalıtımı olsun açılıp kapanması ve duruşu gayet beni memnun ediyor şimdikilerde cabrio havası yok sanki cabrio dediğin tenteli olur ;)
Puglarda bile kullanılıyor demişsin ama nasıl gıcırdadığından haberin yok sanırsam lak lak lak diye ses bile yapıyor :)
Mercedes tente yapıyorsa zaten mercedes olduğu içindir ;)
ChtArdARSL
16-12-2010, 12:06
tenteli kasa durumunda kaza durumda daha rısklı degılmı?
Mercedes isterse en iisini yapar :D yapıoda herkesin stili farklı :D
tenteli kasa durumunda kaza durumda daha rısklı degılmı?
Takla anında yukarı yükselen çelik barlar var arka koltuk kafalıklarının arkasında
cabriolet
16-12-2010, 12:20
ses konusunu tartışmaya gerek yok bence tentede olsa sacda olsa ses yapıyo zaten seslere katlanamayan birinin cabrio araba almasını tavsiye etmem.. bi önce ki kasa z4 üm vardı ufacık tentesi bile gacır gucur tangır tungur ses yapıyodu şimdi sac tavanlı e93 kullanıyorum bu da farksız gerçi z4 den daha sessiz ama yine ses var..
mercedes e cabrionun tenteside sessiz değil yeterince ses yapıyo hatta sac tavanlı slklarda su bile alıyo mercedes yaparsa iyi yapar diye bişey yok.. zaten kul yapımı sonuçta gökten inmiyo arabalar her markanın hatası olur.. peugeot 10 milyarsa mercedes 40 milyar arada ki 30 lira fark kullanırken hissedilir tabi ama bu peugeot çok dandik demek değildir bence peugeotta 40 lira olsa eminim mercedes kadar sağlam yapar..
yani bu demek oluyo ki ne kadar ekmek o kadar köfte.. :)
mercedesin sanırım beceremediği tek konu; yüksek devirli motora sahip bir araba üretmek :D
hepsi devir düşmanı mersoların.. :)
Aslında konuyu açmamdaki amaç güzellikten ziyade işlevsellik.Çünkü güzellik göreceli bir kavram.
Ağırlık-performans konularına girmiyorum.Çünkü tenteli sistem açık ara önde o hususta.
Ama tek tuşla açma-kapama dururken insan neden tente ile uğraşsın ki?Özellikle ani hava değişimlerinde?
Misal arkadaşımda E46 320ci vardı hardtop'lu.Resmen eziyet o hardtop'u çıkarıp takması..Üstelik sadece güzel havaları beklemek zorundasın binmek için.Hâlbuki metal tavanda öyle değil.Basınca 2 dk sürmeden kapanma şansı var..
bence cabrio lar hakkında daha fazla araştırma yapmalısın e92 tek tuşla acılıp kapanıyorda e class ta elinlemi kapatıyorsun ani hava deişimleri demişsin güneşli havada giderken bi anda -10 olup lapa lapa karmı yağıyor yağsa bile çek kenara 20 saniyede kapa tenteyi ayrıca yeni e class 40km/h a kadar acılıp kapanma imkanıda sunuyor arkadaşında e46 varmış yazın takmasın hardtop u amacına uygun kullansın yazında tenteyle takılsın cabrio nun tente olması farklı renk secenekleri sunması başlı başına bir kalitedir zaten
E CLASS
Mercedes-Benz E Sınıfı’nın sedan karoserlisinin aksine, daha sonra çıkan E Sınıfı Coupe, Mercedes ürün gamında CLK’nın yerini almıştı. Fotoğrafları kısa bir süre önce ortaya çıkan E Sınıfı Cabrio da CLK Cabrio’nun boşluğunu dolduracak. 2010 ilkbaharında yollara çıkacak E Sınıfı Cabrio’da kullanılan tente tavan 40 km/s hıza kadar açılıp kapanabiliyor. Tavan açma-kapatma işleminin süresiyse 20 saniye olarak açıklanıyor. Mercedes E Cabrio’daki en büyük yenilik kuşkusuz ki AirCap türbülans önleme sistemi. Bu sayede otomobilin iç mekanında oluşan rahatsız edici hava akımının önüne geçmek mümkün olmuş. Tıpkı 2004 yılında tanıtılan AirScarf sistemi gibi Mercedes-Benz’e özgü AirCap sisteminde, şu an satılmakta olan otomobillerdeki rüzgar deflektörüne ek olarak, ön camın üst kısmında 6.1 cm kadar yükselebilen bir ağ bulunuyor. Sunroof ağına benzeyen bu ağ bir düğme yardımıyla elektrikli olarak açılarak içeride türbülans oluşması engelleniyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.