Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo açtığında gelen flüt sesi ?



0M42
18-12-2010, 23:05
79 model kadett sahibiyim aracımda turbo uygulaması var ani gaza yüklenmelerde turbo açtıktan sonra değişik bir ses gelmeye başlıyor ıslık sesi gibi ama daha kalınca flüt sesine benziyor turbo ile birlikte devam ediyor turbo devre dışı iken bu ses yok ve gaza yavaş yavaş bastığım zamanda ses gelmiyor sadece ani hızlanmalarda pedalı diplediğimde vs. böyle bir ses oluşuyor neyin nesi olabilir ?

yan53
18-12-2010, 23:13
üflüyorsa sanırım yakında gidicidir.ince ıslık gibi yani...

senna
18-12-2010, 23:18
boşluk varmı milde?

housingle pal arası boşluk nasıl keçe conta vs iyimi?_

uluckaban
18-12-2010, 23:19
Turbo'yu değiştirdinizmi hiç?
Arkadaşımın arabada aşır ses vardı aracı aldığı kişi çin malı uydurma bir turbo bağlamış

0M42
19-12-2010, 00:35
Milde boşluk var evet ama turbolar konusunda pek deneyimim yok yani ne kadar boşluk hatrı sayılır vs. bilemiyorum belkide turbonun miadı dolmuştur zaten aşırı olmasada yağ veriyor açıkçası ben karburatörden şüpheleniyordum sanırım turbodan çıkacak sorun :)

uLuc araç sonradan turboya çevrilme turboyu ikinci el almıştım.

yavuz364
19-12-2010, 01:06
hoop bi dakka :D ben turboyu yollarken hiç bişi yoktu, hatta testini de yaptım, arabamda sıkıntısız çalışıyodu :)
Tabi bozulmuş olma ihtimali yok değil.. Video çekme imkanı var mı acaba ??? sesi bi duysak .. belki de normaldir.. K03 çok ince ses çıkaran bi turbo çünkü...

semihx
19-12-2010, 01:10
selam

projenizi okumustum,

kullandiginiz turbo k03.015 KKK nin turbosu, bilyali olmadigi icin biraz bosluk, arac calismaz iken normaldir. motor calistigi zaman yag basinciyla bosluk kaybolmasi gerekir. ( calisir halde boslugu kontroletmeye calismayin, turbo hava basmasada pervanesi dönüyor olucaktir !!! )

birde turbaya giren yag basincini 3 barin altinda tutmayin , mümkünse turboya baglamadan önce yag basincini turbo yaglanma hortumundan ölcün. yagsiz kalan turbo nun arizalanmasi 2 dk i gecmez!

ayriyetten herhangi bir restrictor ( türkcesini bilmiyorum) takmayin , restrictor 3 bar ve üzeri yag basinclarinda garrett in GT serisi ( bilyali turbolar) icin kullanilir, bu sekilde tuboya verilen yag basinci 1.5 bar a kadar güsürülür. ( restrictor ün delik capi 3-4 bar yag basinci altinda 1,5 mm , 5 bar da ise 1mm olmasi gerekir, yanlis hatirlamiyorsam. aksi taktirde GT turbo yag basicaktir. ufak bi bilgi olarak kalsin. birinin isine yarar illaki )



saygilar...

izo
19-12-2010, 01:21
contadandir, celik mi contan? yanmisitir..

0M42
19-12-2010, 01:28
hoop bi dakka :D ben turboyu yollarken hiç bişi yoktu, hatta testini de yaptım, arabamda sıkıntısız çalışıyodu :)
Tabi bozulmuş olma ihtimali yok değil.. Video çekme imkanı var mı acaba ??? sesi bi duysak .. belki de normaldir.. K03 çok ince ses çıkaran bi turbo çünkü...

Yok hocam estafurullah ne demek her ne olduysa artık bende oldu tabiki :icon_tup:


selam

projenizi okumustum,

kullandiginiz turbo k03.015 KKK nin turbosu, bilyali olmadigi icin biraz bosluk, arac calismaz iken normaldir. motor calistigi zaman yag basinciyla bosluk kaybolmasi gerekir. ( calisir halde boslugu kontroletmeye calismayin, turbo hava basmasada pervanesi dönüyor olucaktir !!! )

birde turbaya giren yag basincini 3 barin altinda tutmayin , mümkünse turboya baglamadan önce yag basincini turbo yaglanma hortumundan ölcün. yagsiz kalan turbo nun arizalanmasi 2 dk i gecmez!

ayriyetten herhangi bir restrictor ( türkcesini bilmiyorum) takmayin , restrictor 3 bar ve üzeri yag basinclarinda garrett in GT serisi ( bilyali turbolar) icin kullanilir, bu sekilde tuboya verilen yag basinci 1.5 bar a kadar güsürülür. ( restrictor ün delik capi 3-4 bar yag basinci altinda 1,5 mm , 5 bar da ise 1mm olmasi gerekir, yanlis hatirlamiyorsam. aksi taktirde GT turbo yag basicaktir. ucak bi bilgi olarak kalsin. birinin isine yarar illaki )

saygilar...

Açıkçası turboya giren yağın basıncı nedir bilmiyorum ancak motorum yeni rektifiyeden çıktı yağ pompasını da yenilemiştim turbonun yağlamasını yağ filtresinin bağlandığı kütük üzerinden alıyorum yani yağ filtreye giriyor ve çıkıp hem turboya ayrılıyor hemde motora gidiyor önceden yağlamayı aldığım yerde kör tapa vardı turbodan önce.Ve bahsettiğiniz restrictor dediğiniz parça bende mevcut değil kütükten direk yağ çıkıyor ve turboya giriyor çünkü ama benimde kafama takıldı dediğiniz gibi turboya girek yağ hattı üzerine bir saat bağlayıp basıncı bir ölçeyim bir ara.

Bu arada dediğim gibi bendeki ıslık sorunu karburatördende kaynaklanabilir hayatından bezmiş bir karburatörüm var çünkü yani bilemiyorum tabi ama o sesi kaydetmeye çalışırım sanırım o şekilde daha net teşhis koyulacak.

0M42
19-12-2010, 01:32
contadandir, celik mi contan? yanmisitir..

Contadan olamaz motor zaten şu an rodajda rektifiyeden çıkalı bir ay olmadı yani conta patlatacak kadar zorlamadım arabayı zaten motorun çalışmasında hiç bir anormal durum yok yani conta patlatma durumu vs. görünmüyor ve motoru rektifiyeye sokmadan öncede vardı bu ses daha doğrusu bu ses turboyu araca taktığım günden bu yana var herhalde ya turbodur ya karburatör sanıyorum.

boosted_pug
19-12-2010, 08:57
muhtemelen biyerde boost kaçağı var yada arkadaşlarında dediği gibi turbo gidici

0M42
19-12-2010, 10:52
Şu slx karburatör uygulamasını yapıp birde öyle deneyeyim bakalım ne olacak.

BravoHGT86
19-12-2010, 19:48
Turboda boost kacağı olup olmadığını nasıl anlıyabiliriz sadece sestenmi , aleti fln yokmu bağlayıp ölcecek?

TaGo
19-12-2010, 19:51
zaten milde sizin anlayabileceğiniz kadar bir boşluk var ise turbo sağlıklı çalışmıyordur. Yağ vermeside bunun bir başka göstergesi. Sizi rahatsız etmiyorsa gittiği yere kadar kullanın. Yok sök tak beni üzmez tamir takım fiyatıda fark etmez ise sizin için. Sökün ve revize ettirin.

0M42
20-12-2010, 10:23
Şayet turbodan ise tago nunde söylediği gibi gittiği yere kadar gider ben durumu toparlayana kadar bu şekilde kullanacağım zaten mecburum ilerde sıfır km bir turbo ile değiştirebilrim tabi turbodan kaynaklanıyorsa :)

1.24
13-03-2011, 13:38
bi de ben tecrübemden bişeyler yazayım dedim.geç oldu ama yeni gordum konuyu kusura bakma artık. :D

o sesi çok iyi tanıyorum,hatta benim çok hoşuma gidiyor.telaşlanacak bişey yok.westegate'e giden hortumdan kaynaklanıyor o ses. :) bi sıkıntı yok yani

0M42
13-03-2011, 16:54
İnşallah öyledir arif henüz bir terslik yok zaten :)

1.24
13-03-2011, 21:24
korkma o sesten.hiçbi sıkıntı çıkarmaaz.ki o sesin çıkması lazım zaten.asıl westegate'i açmadıgında korkman gerekiyo.turbolu araç videolarını izlerken cok iyi bi kamerayla çekilmiş videolarda bu sesi duyabılırsın.

sadece burada paylaşmak için yazıyorum,çoğu arkadaş zaten biliyordur bunu. korkman gereken bi ses var o da çıt çıt çıt diye gelen bi ses.ya yüksek sıcaklıktan ya yüksek boost'tan yada en önemlisi olan yüksek avanstan kaynaklanır ki bu ses de zaten avans vurma diye tabir edilen kendiliğinden ateşleme olayının sesidir. turbolu araçların bir numaralı düşmanıdır.
bunu tetikleyen en önemli mekanik etkenlerden biri de sıkıtırma oranıdır. :)

0M42
13-03-2011, 22:42
Yok çok şükür öyle bir sıkıntım yok ama ateşlememin hala tam teşekkül olduğunu sanmıyorum daha öncede konuştuğumuz gibi senin aracın distribitörü gibi bir distribitör lazım bana bendeki bilgiğin üzere vakum referanslı.

1.24
15-03-2011, 00:50
Yok çok şükür öyle bir sıkıntım yok ama ateşlememin hala tam teşekkül olduğunu sanmıyorum daha öncede konuştuğumuz gibi senin aracın distribitörü gibi bir distribitör lazım bana bendeki bilgiğin üzere vakum referanslı.

bence vakumlu olsun yıne ama vakumunu başka bi yerden alabilirsin.basınca geçmicek bi yerden.mesela westinghouse hortumundan olabılır.kendı distributorunu begenmıyorsan slxlerinkini kullanabılırsın

lnd_samet
15-03-2011, 15:40
k03 te olur cok ufak bir ses
sürtünme sesi degilde normal ince ıslık geliyorsa gayet normal sıfırdada aynısını yapıyor.

0M42
15-03-2011, 16:10
bence vakumlu olsun yıne ama vakumunu başka bi yerden alabilirsin.basınca geçmicek bi yerden.mesela westinghouse hortumundan olabılır.kendı distributorunu begenmıyorsan slxlerinkini kullanabılırsın

Westinghouse hortumu doğrudan manifolda bağlı yani westinghouse dan da alamam zaten mantık şu aslında artık manifold hattında vakum yok benim turbo çok erken dolmaya başlıyor hep basınç var yani mesela senin distributorun belirli bir devirden sonra (distributor milinin devri) içindeki ağırlıklar merkez kaç yöntemi ile açılmaya başlıyor ve açıldıkça avans tablasını çevirmeye başlıyor böylece avans veriyor devir düştükçe merkez kaç etkisi azaldığından tekrar kapanıyor normale dönüyor.Benimkisi ise motorun belirli devirinde oluşturduğu vakum ile distributor uzerindeki vakum otomatiğini emerek distributor içerisindeki avans tablasını hareket ettiriyor avansı ileri geri atıyor.

Vakum alma sorunum var bu yüzden bana sendeki distributorden lazım şimdi hurdacıya gidiyorum bakalım varmı elinde.