Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti piston???
arkadaşlar merhaba.
aranıza yeni katıldım. adım mahmut.
yakın zamanda pistonları wiseco yapıcam ama ölçüsünü kaç mm yapmam gerektiği konusunda kararsız kaldım. 78,5 mm mi yapayım yoksa 80 mm mi? :beuj:
80 mm yapmak istiyorum ama yaparsak dezavantajları nolur?
eksisi olmaz artısı olur ne kadar sıkıştıma oo kadar güç demektir ki 106 tıda sıkıştırmayla yürüyen bir araçç 12.2 wiseco düşün derim güzelde bi yazılımla desteklersen gayet güzel tatminkar bir şekide yürür araç ... kendim fikrim ve bilgilerimi paylaşmak amacıyla yazdım benden çok çok tecrübeli insanlar var sitede onlarada fikir danışmanda tavsiye ederimm...
by_hayali
06-01-2011, 17:03
ilk önce kendinizi bi tanıtsaydınız...
ilk önce kendinizi bi tanıtsaydınız...
sanırım arkadaşın kapak falan açık direk işleme geçicekler :)
kardeşim tecrübeLerime dayanarak söyLüyorum sana normaL hayatta kuLLanıcaksan asLa 11.5 üstü sıkıştırmaLı yapma ama araban 2. araba oLcaksa o zaman istedigini yap ama 80 mm konusunda sonuna kadar destekLerim hacim cok güzeL bişey 106 da :D
boosted_pug
06-01-2011, 18:25
78.5mm lik orjinal bloğun gömleğinin kalınlığı 3.2mm civarındadır aşınma oranını saymıyorum sen buna 80mm takmak için 1.5mm honlaman gerekicek sana 1.7mm gömlek kalıcak ( yağ boşluğunu unutmuşum :D ) bide o war 1.7mm i bi kumpasla ölç nekadar ince kaldığını görmüş olursun o yüzden hiçde sağlıklı olmaz
illa 80mm takıcam dersen bloğunun komple honlanması ve yeni gömlek çakılması gerekir o şekilde diğerine nazaran sağlıklı olur ama ozamanda çok düzgün bi ayara sahip olman lazım 150 liralık chiplerle yürütemezsin çünki arabanın hacmi 1587cc den 1647cc ye sıkıştırmasıda 10.8 den 12.2 ye çıkmış olucak
bence 79mm takarsan iyi bir yazılımlada gömlek çaktırtmadan sağlıklı olur
kardeşim tecrübeLerime dayanarak söyLüyorum sana normaL hayatta kuLLanıcaksan asLa 11.5 üstü sıkıştırmaLı yapma ama araban 2. araba oLcaksa o zaman istedigini yap ama 80 mm konusunda sonuna kadar destekLerim hacim cok güzeL bişey 106 da :D
dostum sende 80 mm mi var?
80 mm varsa ne gibi sorunlar yaşadın? hararet mesela önemli olan. hararet sorunun var mı?
hacim artışıyla beraber dereceli egzantrik kullanmak illa gerekir mi? yoksa orj egzantrik yükü kaldırabilir mi?
paylaşırsan sevinirim.. ;)
bir de ben max 11,5 sıkıştırmalı düşünüyorum. ama piston takarken biraz da hacim artsın istiyorum.
ikinci bir arabam yok neyazık ki :)
günlük kullanıcam arabamı...
78.5mm lik orjinal bloğun gömleğinin kalınlığı 3.2mm civarındadır aşınma oranını saymıyorum sen buna 80mm takmak için 1.5mm honlaman gerekicek sana 1.7mm gömlek kalıcak ( yağ boşluğunu unutmuşum :D ) bide o war 1.7mm i bi kumpasla ölç nekadar ince kaldığını görmüş olursun o yüzden hiçde sağlıklı olmaz
illa 80mm takıcam dersen bloğunun komple honlanması ve yeni gömlek çakılması gerekir o şekilde diğerine nazaran sağlıklı olur ama ozamanda çok düzgün bi ayara sahip olman lazım 150 liralık chiplerle yürütemezsin çünki arabanın hacmi 1587cc den 1647cc ye sıkıştırmasıda 10.8 den 12.2 ye çıkmış olucak
bence 79mm takarsan iyi bir yazılımlada gömlek çaktırtmadan sağlıklı olur
ben 106ların orjinal bloğunda gömlek yok diye biliyorum. yanlışsam düzelt lütfen.
bir de silindir genişliğini 78,5 dan 80'e çıkardığımızda gömlek kalınlığı 1,5 mm azalır diye yazmışsın. 0,75 mm olmıcak mı o rakam :beuj:
78,5 ve 80 rakamları çap sonuçta. yanlışsam yine düzelt lütfen :)
bir de arkadaşlar bu konuda şöyle olur böyle olur tahminlerinden çok, 80 mm yapıp kullanan arkadaşlarımdan yardım istiyorum. illa ki sitede 80 mm yapıp kullanan vardır.
11,5 sıkıştırma 106 için ideali heleki günlükte kullanıcaksan tercih edilmesi gereken bir sıkıştırmadır.ben kendi aracımda 79 mm kullanıyorum wiseco'yu,80 mm işine pek girmek istemedim sağlıklı olsun avansla falan uğraşmiyim dedim,ama avdanlı nickli kardeşim mehmet 80 mm kullanıyor ve sorunda yaşamıyor,tercih senin ama naaparsan yap güzel bir yazılım şart....
boosted_pug
07-01-2011, 00:41
ben 106ların orjinal bloğunda gömlek yok diye biliyorum. yanlışsam düzelt lütfen.
bir de silindir genişliğini 78,5 dan 80'e çıkardığımızda gömlek kalınlığı 1,5 mm azalır diye yazmışsın. 0,75 mm olmıcak mı o rakam :beuj:
78,5 ve 80 rakamları çap sonuçta. yanlışsam yine düzelt lütfen :)
gömleksiz blok ben daha görmedim belki wardır ama 106 o grupda değil bloğa baktığında görememen çok normal hiç belli olmuyo
haklısın 0.75mm olucak :) 80mm m52 kullananlar genelde hararetden şikayet ederler yağ soğutucusu almanı öneririm.. wiseco olması kırılmıcağı anlamına gelmiyo arkadaşlarında dediği gibi çok düzgün bi yazılıma sahip olman gerekli
Çok yakın bir abimin aracında 12.2 var ve hiç bir sıkıntı yaşamıyor fena şekildede yürüyor tabi bu tercih meselesi inş sorunsuz şekilde toplarsın aracını şimdiden kolay gelsin...
Cihan Çizmeci
07-01-2011, 10:26
Bence Wiseco değilde Wössner alın almışken
Cihan Çizmeci
07-01-2011, 10:29
gömleksiz blok ben daha görmedim belki wardır ama 106 o grupda değil bloğa baktığında görememen çok normal hiç belli olmuyo
haklısın 0.75mm olucak :) 80mm m52 kullananlar genelde hararetden şikayet ederler yağ soğutucusu almanı öneririm.. wiseco olması kırılmıcağı anlamına gelmiyo arkadaşlarında dediği gibi çok düzgün bi yazılıma sahip olman gerekli
M52 eteklidir bunun yerine illaha bmw pistonu alınacaksa m50 daha iyidir.
M52 kırılma sorunu yaşıyor genelde ama sağlam pistondur ve performanslarıda iyidir cidden.
M52'de Wiseco 12.5 ta kullandım ama ben Wössner derim.Şimdiki aklım olsa Wössner'den şaşmazdım.
Bu arada ne piston alırsanız alın ne kadar sağlam olursa olsun önemli olan motoru toplayan işleyen ustanın sağlam olmasıdır bunu ön planda tutun
dragon07
07-01-2011, 10:31
önemli olan yazılım ve ayar :) ama en güvenlisi megasquirtle yürütmek.
Cihan Çizmeci
07-01-2011, 10:33
önemli olan yazılım ve ayar :) ama en güvenlisi megasquirtle yürütmek.
Tabiki en önemli olay yazılım olacak katılıyorum.
Ama kanka bir piston taktık diye MS e girmesine gerek yok :) Tabiki en sağlıklısı o ama o kadarda abartmamak lazım :)
Hadi üst kapakta dolsa o zaman tamam şart diyelim :icon_tup:
dragon07
07-01-2011, 10:37
bro 12.2 takmayı düşünüyorlar 11.2 11.5 problem olmaz ama 12.2 12.5 80mm ile kırılır yürüse bile ömrü çok fazla olmaz :)
kaldıki defalarca üst kapakları taşlanıyor 106ların ölçüler ne alemde :) açıp bakmak lazım.
Cihan Çizmeci
07-01-2011, 10:39
bro 12.2 takmayı düşünüyorlar 11.2 11.5 problem olmaz ama 12.2 12.5 80mm ile kırılır yürüse bile ömrü çok fazla olmaz :)
kaldıki defalarca üst kapakları taşlanıyor 106ların ölçüler ne alemde :) açıp bakmak lazım.
Tabiki kanka ben yazılımı çok iyi yapılmış bir 106 ve düzgün motor işçiliği + düzgün blok olaylarını söyleyerek yazdım.Diğer türlü sağlıksız olucağı aşikar diye böyle dedim :)
bende 11.2 78.50 wiseco var performanstan gayet memnunum :)
KingoAtmo
07-01-2011, 12:13
peki beyler K 1 kol takan varmı aramızda ?
standart koldan daha hafif diyor sahibinden.com daki bir ilanda bilgisi olan var mı
bro 12.2 takmayı düşünüyorlar 11.2 11.5 problem olmaz ama 12.2 12.5 80mm ile kırılır yürüse bile ömrü çok fazla olmaz :)
kaldıki defalarca üst kapakları taşlanıyor 106ların ölçüler ne alemde :) açıp bakmak lazım.
motor orjinal, hatta hiç açılmamış kız gibi :)
kapakta taşlama olduğunu sanmıyorum, satın alırken yok denmişti.
wiseco 11,5 düşünüyoruz. 12,2 veya 12,5 değil. günlük kullanıcaz çünkü.
sıkıntı 80 mm taktığımızda hararet, yağ eksiltmesi gibi sorunlarla uğraşmak istememek.
bir de 80 mm 11,5 takarsak orjinal yazılımla sıkıntı olacak mı?
Cihan Çizmeci
07-01-2011, 12:30
peki beyler K 1 kol takan varmı aramızda ?
standart koldan daha hafif diyor sahibinden.com daki bir ilanda bilgisi olan var mı
Hafifliği bilmiyorum ama k1 pahalı ama çok iyi :icon_tup:
Cihan Çizmeci
07-01-2011, 12:40
motor orjinal, hatta hiç açılmamış kız gibi :)
kapakta taşlama olduğunu sanmıyorum, satın alırken yok denmişti.
wiseco 11,5 düşünüyoruz. 12,2 veya 12,5 değil. günlük kullanıcaz çünkü.
sıkıntı 80 mm taktığımızda hararet, yağ eksiltmesi gibi sorunlarla uğraşmak istememek.
bir de 80 mm 11,5 takarsak orjinal yazılımla sıkıntı olacak mı?
Motor bahsettiğiniz gibi ise ben hiç ellemeyin derim sadece piston koyacaksanız :icon_tup: Ne zaman açılmak ister o zaman girişin bence.
Şimdilik conta ile idare etseniz? Madem illaha biyer açıcaksınız :) Ben onu bile koymadım.
Kendi adıma konuşıyım aracımı almamdaki en büyük etken açılmamış çok iyi durumda olmasıydı ve açmadımda açmamda :)
Bana sorarsanız açılmadıkça sizde açmayın millet cayır cayır düzgün durumda orjinal 106 motoru ararken :)
Motor bahsettiğiniz gibi ise ben hiç ellemeyin derim sadece piston koyacaksanız :icon_tup: Ne zaman açılmak ister o zaman girişin bence.
Şimdilik conta ile idare etseniz? Madem illaha biyer açıcaksınız :) Ben onu bile koymadım.
Kendi adıma konuşıyım aracımı almamdaki en büyük etken açılmamış çok iyi durumda olmasıydı ve açmadımda açmamda :)
Bana sorarsanız açılmadıkça sizde açmayın millet cayır cayır düzgün durumda orjinal 106 motoru ararken :)
araba şu anda çok yağ yakıyo ama.
10.000 km'de 5 litre civarı. segmanları sanırım bitti.
geçende buji değiştirmek için bujileri çıkardığımda 2 tanesi yağ içindeydi bujilerin.
açılma zamanı gelmiş sanırım :)
amaç hem motoru yenilemek, hem de hazır yenilencekken pistonları değiştirmek...
Cihan Çizmeci
07-01-2011, 13:38
araba şu anda çok yağ yakıyo ama.
10.000 km'de 5 litre civarı. segmanları sanırım bitti.
geçende buji değiştirmek için bujileri çıkardığımda 2 tanesi yağ içindeydi bujilerin.
açılma zamanı gelmiş sanırım :)
amaç hem motoru yenilemek, hem de hazır yenilencekken pistonları değiştirmek...
Öyleyse işler değişir tabiki :icon_tup: Onun zaten vadesi gelmiş..
Dediğim gibi bence Wössner'i bir araştırın ben Wiseco'dan daha sağlam olduğu düşüncesindeyim :icon_tup:
Ki halen Wössner Alman yapımı olarak devam ediyor artık biçoğu çin üretimi oldu.
wiseco wössner dusunmeyın derım omega da 106 ıcın hazır pıstonlar var veya cp de pıston yaptırılabılır bunun yanında dıamond da dusunulebılır
dragon07
07-01-2011, 18:36
motor açılmamıssa 11.5 piston yada- 11.2 piston+conta 78.5 YAZILIM güzelcene binin :)
omega-wössner-wiseco sıralamada böyle olabilir :) çok para varsa cp özel yapım.
boosted_pug
07-01-2011, 19:11
je yada acralite de takabilirsiniz yurtdışı forumlarda wiseco takanına rastlamadım açıkcası genelde wössner kullanıyolar
80 mm 11,5 sıkıştırma wiseco alıcaz arkadaşlar aksilik olmazsa.
tabi motoru açtıktan sonra kesinleşecek...
arkadaşlar silindirler 78,5 çıktı ama ovalleşme varmış.
kapak ta çatlak çıktı. niye böyle olur bu yaww :S
arabanın gidişinde bi sorun yoktu halbuki it gibi yürüyodu..
alpergti
05-03-2011, 21:08
hararetten dolayı kapağın çatlamış olabilir...silindirler ovalleşmiştir doğal olarak hararetten...79 veya 80 mm wiseco alıp devam edebilirsin...kapağıda unutma kapağı kaynattırma gibi bir hata yapma sakın...
orjinal pistonlarda mı ovalleşme var orjinal se olabilir kmye bağlı. Kapaga gelince arabanın hararet falan gördümü yada senden önceki sahibinde görmüş olabilirmi ?
alpergti
05-03-2011, 21:42
orjinal pistonlarda mı ovalleşme var orjinal se olabilir kmye bağlı. Kapaga gelince arabanın hararet falan gördümü yada senden önceki sahibinde görmüş olabilirmi ?
pistonda olmaz erkan blokta olur ovalleşme:icon_tup:
arkadaşlar silindirler 78,5 çıktı ama ovalleşme varmış.
kapak ta çatlak çıktı. niye böyle olur bu yaww :S
arabanın gidişinde bi sorun yoktu halbuki it gibi yürüyodu..
hararetten dır
hararetten dır
je yada acralite de takabilirsiniz yurtdışı forumlarda wiseco takanına rastlamadım açıkcası genelde wössner kullanıyolar
işi bilenlere soralım oznm siz olsanız hangi pistonu kullanırdırz.:) ikinizde bu motorla haşır neşirsiniz
wiseco wössner dusunmeyın derım omega da 106 ıcın hazır pıstonlar var veya cp de pıston yaptırılabılır bunun yanında dıamond da dusunulebılır
işi bilenlere soralım oznm siz olsanız hangi pistonu kullanırdırz.:) ikinizde bu motorla haşır neşirsiniz
cp de yaptırmayı dusunuyorum 10 15 ğune maddıyatı ayarlıyalımda paylasırız fotoları:icon_tup:
boosted_pug
05-03-2011, 22:48
cp de yaptırmayı dusunuyorum 10 15 ğune maddıyatı ayarlıyalımda paylasırız fotoları:icon_tup:
işi bilenlere soralım oznm siz olsanız hangi pistonu kullanırdırz.:) ikinizde bu motorla haşır neşirsiniz
bikaç takım fazla sipariş edersiniz bide coatingli olarak aldınızmı süper olur mevcut olanlar içinden derseniz omega yada wössner alırdım muhtemelen
80 değilde 79.5 kullanırsan biraz daha sağlıklı olur . . . 80 de silindirler arası mesafe de çok inceldiğinden üst kapak contasının herhangi bir hararet durumunda problem çıkarması çok kolay olur
oysa ki 79.5 un 80 e göre toleresi biraz daha fazla
sıkıştırma olarak 11.2 de düşünebilirsin bence
hararetten dolayı kapağın çatlamış olabilir...silindirler ovalleşmiştir doğal olarak hararetten...79 veya 80 mm wiseco alıp devam edebilirsin...kapağıda unutma kapağı kaynattırma gibi bir hata yapma sakın...
çatlaklar bütün silindirlerde buji yuvasından subaplara doğru ikişer tane var ama su kanalına gelmemiş henüz çatlak, yani su almamış motor hiç..
silindirlerin hepsini 79 yapıcaz, 79 mm 11,5 wiseco siparişi verdik, 3 haftaya gelicek onlar da...
usta eğer motor yapılcaksa bu kapak idare eder diyemem garanti vermem dedi. yeni kapak al dedi. onu da aldık artık..
orjinal pistonlarda mı ovalleşme var orjinal se olabilir kmye bağlı. Kapaga gelince arabanın hararet falan gördümü yada senden önceki sahibinde görmüş olabilirmi ?
evet pistonlar orjinalmiş. araba 205.000 deydi.
usta da öle dedi zaten hararet görmüş bu dedi. ben motoru açmadığıma, hararet yaptırmadığıma göre önceki arkadaş o haltı yemiş :)
80 değilde 79.5 kullanırsan biraz daha sağlıklı olur . . . 80 de silindirler arası mesafe de çok inceldiğinden üst kapak contasının herhangi bir hararet durumunda problem çıkarması çok kolay olur
oysa ki 79.5 un 80 e göre toleresi biraz daha fazla
sıkıştırma olarak 11.2 de düşünebilirsin bence
79 11:5 wiseco alıyoruz, umarım sıkıntı olmaz bi daha..
ama hayret ettiğim bişey oldu. benim contanın durumu çok kötüydü, hep yandan yağ vermiş motorun dışına,silindirler arası olan kısmı da çok kötüydü, üstelik kapak da çatlaktı. segmanlar desen onlar da kötü. o sıkıntılı haliyle bile canavar gibi gidiyodu. motor güzelce toplandıktan sonra nası gidcek çok merak ediyorum açıkcası :)
15-20 bg güç artışı gibi bişey hissettircek sanırım..
79 11:5 wiseco alıyoruz, umarım sıkıntı olmaz bi daha..
ama hayret ettiğim bişey oldu. benim contanın durumu çok kötüydü, hep yandan yağ vermiş motorun dışına,silindirler arası olan kısmı da çok kötüydü, üstelik kapak da çatlaktı. segmanlar desen onlar da kötü. o sıkıntılı haliyle bile canavar gibi gidiyodu. motor güzelce toplandıktan sonra nası gidcek çok merak ediyorum açıkcası :)
15-20 bg güç artışı gibi bişey hissettircek sanırım..
yazılımsız 15 20 alamassınız ?
güzel bir ayar ve yazılım olursaki istenilen perpormansı alasın..
hararetten dolayı kapağın çatlamış olabilir...silindirler ovalleşmiştir doğal olarak hararetten...79 veya 80 mm wiseco alıp devam edebilirsin...kapağıda unutma kapağı kaynattırma gibi bir hata yapma sakın...
katılıyorum. 79 mm 11,5 üzerine çıkma bence. ne kadar çok sıkıştırma okadar çok sorun kafa ağrısıdır. wiseco güzel bir tercih bence. ama çok güzel bir yazılım şart. megasquirt tarzı beyinle kullanılması daha iyi olacaktır.;) Yazılım şart.
iyi bi yazılım illaki şart... ;)
Sadece pistonlarımı değiştireceksin ?
Sadece piston ise değiştirecegin malzeme gerek yok egz siz güç alman zor olur gerçi burda sürekli söküp çıkaran arkadaşlar var onlar daha iyi bilir biz bilmeyiz cahiliz biz :)
orjinal pistonla wisecco lu arabayı geçen arabalar oldu zamanında ayar meselesi ustalık meslesi ,parayala rezil olmakda var ;)
Kimse üstüne alınmasın alması gerekenler aldı :) :D
11.5 üstüne çıkma sıkıştırmada derim. Eğer üstüne çıkıcaksan iş ince ayar işi yazılımda. Orjinal beyinde sıradan map işleri ile altından kalkamayacağınız durumlar olabilir. O yüzden ya 11.5 yada birde beyin ekleyin listeye.
80 mm 11,5 wiseco taktık.
rodajdayım şu an. takmak isteyenlere tavsiyem 80'dir..
boosted_pug
06-05-2011, 18:09
daha gazlamamışsın bile neye dayanarak tavsiye ettiğini anlamadım doğrusu ?
daha gazlamamışsın bile neye dayanarak tavsiye ettiğini anlamadım doğrusu ?
aynen abicim sna katılıyorum bende ?? bi rodaj bıtsın bıraz sık dynoya cık kaç bg aldın ? çip yaptın mı beyın mı aldın ? sunları bıze dha detaylı acıklarsan çok güzel olur :) kazasız belasız iyi rodajlar :):)
daha gazlamamışsın bile neye dayanarak tavsiye ettiğini anlamadım doğrusu ?
hararet tabiki.. kafamdaki en büyük soru işareti hararetti...
aynen abicim sna katılıyorum bende ?? bi rodaj bıtsın bıraz sık dynoya cık kaç bg aldın ? çip yaptın mı beyın mı aldın ? sunları bıze dha detaylı acıklarsan çok güzel olur :) kazasız belasız iyi rodajlar :):)
çip vardı zaten 8000 çeviren ne olduğunu bilmediğim.. ama değiştirebiliriz motor hacmi büyüdü sonuçta.. şimdilik no problem saat gbi çalışıyor.
dyno myno rodajdan sonra. yeni beyin gerekli olacağını da sanmıyorum.
alpergti
07-05-2011, 00:52
daha gazlamamışsın bile neye dayanarak tavsiye ettiğini anlamadım doğrusu ?
bu adam ilk defa kullanmadı tr de bu pistonu...daha öncede kullanıldı bu mal...tabi bizim zihniyet başka orası ayrı nüral piston alıp elin hansından daha dayanıklı olacağını sanıyoruz :icon_tup:
alpergti
07-05-2011, 00:59
hararet tabiki.. kafamdaki en büyük soru işareti hararetti...
radyatörün orjinalse hiç bişey olmaz kafana takma :icon_tup:
bu adam ilk defa kullanmadı tr de bu pistonu...daha öncede kullanıldı bu mal...tabi bizim zihniyet başka orası ayrı nüral piston alıp elin hansından daha dayanıklı olacağını sanıyoruz :icon_tup:
ben kraldan cook kralcılara kızıyorum adamsın
Koyunun olmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derler bundan kaynaklanıyor
KingoAtmo
07-05-2011, 10:12
Ben de 80mm lik kullanıyorum, rodaj yeni bitti henüz hiç sıkıştırmadığımdan avantaj - dezavantajını göremedim.Km artıkça bende paylaşırım.
boosted_pug
07-05-2011, 11:35
bu adam ilk defa kullanmadı tr de bu pistonu...daha öncede kullanıldı bu mal...tabi bizim zihniyet başka orası ayrı nüral piston alıp elin hansından daha dayanıklı olacağını sanıyoruz :icon_tup:
hangi sözümden çıkarttın nüral pistonun hansın pistonundan daha dayanıklı olduğunu ? kafanmı güzel amacınmı farklı yoksa......... ben 2006 dan beri turbo saxoya biniyorum daha beyin nedir kimse bilmezken ms getirtip kendi arabama takmıştım ne adamın arabasına nede taktığı mala *** atıcak yaşı çokdan geçtim takılacak başka birini bul.............:heyoo:
artı illa zamanında bi kişi denedi die aynımı olucak ozaman kimse araba yapmasın bi kişi yapsın herkes onu izlesin sen denedin die aynı sonuç alınacak die bişi yok zananında gördük hanssız arabaların dolu arabalara neler yaptığını
hangi sözümden çıkarttın nüral pistonun hansın pistonundan daha dayanıklı olduğunu ? kafanmı güzel amacınmı farklı yoksa......... ben 2006 dan beri turbo saxoya biniyorum daha beyin nedir kimse bilmezken ms getirtip kendi arabama takmıştım ne adamın arabasına nede taktığı mala *** atıcak yaşı çokdan geçtim takılacak başka birini bul.............:heyoo:
artı illa zamanında bi kişi denedi die aynımı olucak ozaman kimse araba yapmasın bi kişi yapsın herkes onu izlesin sen denedin die aynı sonuç alınacak die bişi yok zananında gördük hanssız arabaların dolu arabalara neler yaptığını
sendedemı nural pıston warda alındınkı mengu adam yazmıs kımseyı sawundugum felan yok veya tartısma cıksın dıyede yazmıyorum
kırmızıyla ısaretledıgım yere gelınce orda bı yanlısın var sız turbo ıken 5 ıncı enjektor yapıp 5 ıncı enjektoruun dugmesıne basarken afr tuturmak ıcın ben atmosferık arabada aem kullanıyordum 2006 yıllarında bazı seylerı yanlıs anlatyorsun yada hatırlıyorsun deıdıgıım gıbı amacım tartısma felan degıl fakat benım sınırımı bozuyor ılk ben yaptım ilk ben bılıyordumlar :) ben motor ıtb sınden arabaya uyarlarken sanayıde herkez bana guluyordu ole işmi olur dıye sımdılerde bakıyorumda herkez ıtb yapıyor 106 saxoya :) cıkar yakında bırılerı turkıyede ılk ben yaptım 106 saxo ya ıtb dıye :)
boosted_pug
07-05-2011, 21:57
sendedemı nural pıston warda alındınkı mengu adam yazmıs kımseyı sawundugum felan yok veya tartısma cıksın dıyede yazmıyorum
kırmızıyla ısaretledıgım yere gelınce orda bı yanlısın var sız turbo ıken 5 ıncı enjektor yapıp 5 ıncı enjektoruun dugmesıne basarken afr tuturmak ıcın ben atmosferık arabada aem kullanıyordum 2006 yıllarında bazı seylerı yanlıs anlatyorsun yada hatırlıyorsun deıdıgıım gıbı amacım tartısma felan degıl fakat benım sınırımı bozuyor ılk ben yaptım ilk ben bılıyordumlar :) ben motor ıtb sınden arabaya uyarlarken sanayıde herkez bana guluyordu ole işmi olur dıye sımdılerde bakıyorumda herkez ıtb yapıyor 106 saxoya :) cıkar yakında bırılerı turkıyede ılk ben yaptım 106 saxo ya ıtb dıye :)
onur bende nüral piston olmasa niye alınganlık yapayımki ben nüral pistonla turbo iken kalın conta kullanıp 233 hp aldım artı benim arabam şuan 1.8 o pistonlarla bile sıkıştırmam 11.5 dan fazla çıkıyo wiseco felan koysam 13 14 sıkıştırma çıkıcak sanki ben ne gerek war wisecoya misekoya tak nüralı gitsin yazmışım gibi arkadaş cvp atınca alındım haliyle
5. 6. enjektör ok wardı ama smt 6 ile sürüyodum ben onları artı avansıda kısmıştım ki sende bilirsin ozamanlar beyin enjektör wideband üçlüsü motor toplama parasını geçiyodu
Ben de 80mm lik kullanıyorum, rodaj yeni bitti henüz hiç sıkıştırmadığımdan avantaj - dezavantajını göremedim.Km artıkça bende paylaşırım.
sen ne marka piston taktın?
alpergti
08-05-2011, 02:00
hangi sözümden çıkarttın nüral pistonun hansın pistonundan daha dayanıklı olduğunu ? kafanmı güzel amacınmı farklı yoksa......... ben 2006 dan beri turbo saxoya biniyorum daha beyin nedir kimse bilmezken ms getirtip kendi arabama takmıştım ne adamın arabasına nede taktığı mala *** atıcak yaşı çokdan geçtim takılacak başka birini bul.............:heyoo:
artı illa zamanında bi kişi denedi die aynımı olucak ozaman kimse araba yapmasın bi kişi yapsın herkes onu izlesin sen denedin die aynı sonuç alınacak die bişi yok zananında gördük hanssız arabaların dolu arabalara neler yaptığını
beyinle turbonun ne alakası var konuda anlamadım:beuj:beni ilgilendirmiyo 2006 da neler yapıp yapmadığın...nüral piston olayına gelince bmw pistonu demek istedim tabi sen alınmışsın doğal olarak...inş çok hızlı olur araban benim yazdığım cümleden anlayanlar anladı ne olduğunu :icon_tup:
alpergti
08-05-2011, 02:03
106 ya ITB yapıpta o ITB nin hakkını vererek yurutebilen varmı merak ettim?
vardı vakti zamanında dc 106 emerald beyinli dbilias throttle 2006 dan önce :icon_tup:
h.guroglu
08-05-2011, 07:33
vardı vakti zamanında dc 106 emerald beyinli dbilias throttle 2006 dan önce :icon_tup:
o dc 106 efsane zaten ozamanlar onun gibi giden araç bir elin parmaklarını geçmezdi hatta satılık şu anda toplanmış vaziyette
vardı vakti zamanında dc 106 emerald beyinli dbilias throttle 2006 dan önce :icon_tup:
kac hp alınmıştı aractan?
kac hp alınmıştı aractan?
pt 54le tekere yuk tıpı dynoda 160 olması lazım.
KingoAtmo
09-05-2011, 07:56
sen ne marka piston taktın?
seninkiyle aynı marka
seninkiyle aynı marka
benim rodaj daha 300 km oldu ya :o çok var çook :)
eskiden motor sıcaklığı düz yolda 90 derece, rampalarda 95-100 falandı. motor rektefiye ve pistondan sonra düz yolda 75-80, rampalarda da 90 oldu. böyle normal mi anlamadım :confused: sende nasıl motor sıcaklığı?
KingoAtmo
09-05-2011, 09:13
Benim arabamda sıcaklığı net olarak gösterecek gösterge yok dostum, orjinal göstergeden takip ediyorum, orta seviyeyi geçmiyor. Rektefiyeden önceki halinden az sıcaklık.
Bana da 80mm hareret yapar gibi laflar söylemişlerdi, ki zaten benim arabam en ufak sıkıştırmada yağ sıcaklığı yükselirdi, bende korkudan ve mengü'nün tavsiyesi üzerine
mocal yağ soğutucusu aldım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.