PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Saxo vts 106 gti turbomu atmosferikmi sizce??



cliver
08-01-2011, 10:58
http://www.pugeotek.co.uk/images/106-GTI-TURBO-1_600px.jpg
SİZCE HANGİSİ DAHA İYİDİR TURBO YAPMAKMI ATMOSFERİK DOLDURMAKMI + LARI NELERDIR -LERİ NELERDIR GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLIYORUM ARKADASLAR???

wekoo
08-01-2011, 11:31
sıkıntısız sehir içi biniyorsan ben atmosferik derim en güzeli 106 gti artık....
şimdi satarkende alırkende stok araba tercih ediliyor.kendi sahsi fikrim..
en güzeli inceden bişi yapıcam diyorsan 106 gti 13/61 kısa cihp filitre eksoz boru sana harikalar yaratır...yetmessede piston egzantrik alırsın hem istedigin zaman alırsın parçayı hemde istedigin zaman satarsın herkesin talebi olur fiyatı cazip olduktan snra..ama turboda ayrı zevk ama derdi tasası ıvıvrı zıvırı insanın kafasında şaç bırakmaz. 2,bi araban zaten olmassa olmaz kara senin...

Şahan
08-01-2011, 12:10
bizim arabalar zaten standartta bile dertli, kronik sorunu çok..ondan dolayı ben sadece egsoz ve filtre kullanıyorum..bir önceki arabam pistonlu ince contalı chipli kısalıydı...belki yapanlardan belkide arabanın temeli sağlam olmadığından çok dert çektim..turboyu hiç düşünmedim..ben olsam (ki öyle yapıyorum) sürekli gazlamayacaksan, rolling yapmayacaksan, draglara katılmayacaksan, bu arabanın standardı bile çok çok yeterli..

mad_max1978
08-01-2011, 12:19
ne gibi sıkıntılar çektiniz acaba?bende ileriye dönük piston düşünüyorumda.

Şahan
08-01-2011, 12:27
ne gibi sıkıntılar çektiniz acaba?bende ileriye dönük piston düşünüyorumda.

Yapan usta, ince conta kullanmamış, contanın 3 yaprağından 1 yaprağını koparmış araba su, yağ karıştırdı..ayrıca ince conta + yüksek sıkıştırmalı piston sebebi ile hararet problemi yaşadım...yüksek hararet nedeni ile yağ incelip eksiliyordu..sonunda 2 kez üst kapağı açtırıp normal conta kullandım, dolayısıyla sıkıştırma düştü..ancak ondan sonra rahat edebildim..yazılım hatası sebebi ile araba sık sık 1500-2000 devirde asılı kalıyordu :) sonrasında sıkıldım 14e aldığım arabanın üzerine 5000 daha harcayıp 11'e sattım..şimdi chip bile yapmayı düşünmüyorum..ama dediğim gibi, ya yapan ustalardan, yada temeldeki sorunlardan yaşadım bunu bilmiyorum..

mad_max1978
08-01-2011, 12:33
takip ettiğim kadarıyla biliyorum 106 nızı hatta bi ara arkadasımda almaya niyetlenmişti.bende özellikle piston takıldıktan sonra hararet olayından tırsıyorum.kıl adamım bir sorun çıkarsa arabadan soğurum.cvbınız için çok tşk ederim.

Alicanrs
08-01-2011, 12:35
yapılan ustalığa bağlı pek sorun yaşıcağınızı sanmıorm işçilik önemli yapan kişi önemli .. yüksek sıkıştırmalı pistonla ince conta koymuş normaldir böle şeler yaşaman bendede piston var kaç km'dr Allaha şükür sorun yaşamıyorum saat gibi :)

Alper_
08-01-2011, 12:58
yapılan ustalığa bağlı pek sorun yaşıcağınızı sanmıorm işçilik önemli yapan kişi önemli .. yüksek sıkıştırmalı pistonla ince conta koymuş normaldir böle şeler yaşaman bendede piston var kaç km'dr Allaha şükür sorun yaşamıyorum saat gibi :)

aynen :icon_tup:

Şahan
08-01-2011, 13:18
yapılan ustalığa bağlı pek sorun yaşıcağınızı sanmıorm işçilik önemli yapan kişi önemli .. yüksek sıkıştırmalı pistonla ince conta koymuş normaldir böle şeler yaşaman bendede piston var kaç km'dr Allaha şükür sorun yaşamıyorum saat gibi :)

aynen öyle bende usta faktörü diye düşünüyorum..ince contada koymamış, contanın bi yaprağını koparmış, sanki ince conta üretilmiyomuş gibi..umarım sorunsuz devam edersin sende..

FaBeRgE
08-01-2011, 13:26
0,3bar bile olsa turbo derim...

Cihan Çizmeci
08-01-2011, 14:11
Bence güç istiyorsan ve illaha bunu turbo ile yapıyım diyorsan sat arabanı üstüne koy masraf ediceğin parayı eski model güzel orj.de turbolu araçlarla münakaşaya gir derim ben :)

KingoAtmo
08-01-2011, 14:26
atmosferiği hakkını verekek yapınca turbodan daha ucuza gelmiyor, Daha pahalıya bile gelebilir.
kazanılan güçlerde çok farklı.
Şahan sen yağ pompasını sıfırlamışmıydın pistonlar değiştiğinde ? eski halindeyse o sebeb olmuş olabilirmi ?

Şahan
08-01-2011, 16:55
atmosferiği hakkını verekek yapınca turbodan daha ucuza gelmiyor, Daha pahalıya bile gelebilir.
kazanılan güçlerde çok farklı.
Şahan sen yağ pompasını sıfırlamışmıydın pistonlar değiştiğinde ? eski halindeyse o sebeb olmuş olabilirmi ?

Ben aldigimda pistonluydu araba, yag su karistrinca hrm ust kapak sifirlandi hemde yag sogutucusu sifirlandi ama hararet sikistirdigin anda cosuyodu..sonra mecbur kaldik contayi kalin tutmaya..o lanet yag sogutucusuda ne paraydi yaa :)

oğuz
08-01-2011, 16:59
çoğu yorumlar turbo çok uğraştırır ıvır zıvırla denılıyor.
normal turbo araçta en azından bakımlı kullanımda 50 bin belkide daha fazla gidiyor
peki sonradan turbolanan araçlarda neden şu bozuldu bu bozuldu olayları oluyor.
yüksek güç oldugu için mi yoksa?...

bilalMW
08-01-2011, 19:30
Forumda baya bi vts ve gti ile ilgili problem sorun gördüm. filtre egsoz modifikasyonu hariç stock haline getirir temiz temiz gezerim.

Selcuk_RoL
08-01-2011, 19:36
Bence güç istiyorsan ve illaha bunu turbo ile yapıyım diyorsan sat arabanı üstüne koy masraf ediceğin parayı eski model güzel orj.de turbolu araçlarla münakaşaya gir derim ben :)

++ 10 kesinlikle katılıyorum

wekoo
09-01-2011, 00:52
çoğu yorumlar turbo çok uğraştırır ıvır zıvırla denılıyor.
normal turbo araçta en azından bakımlı kullanımda 50 bin belkide daha fazla gidiyor
peki sonradan turbolanan araçlarda neden şu bozuldu bu bozuldu olayları oluyor.
yüksek güç oldugu için mi yoksa?...

orj turbolu araçlar fabrikasyon herşeyi düşünülüp yazılıp çizilip yapılıyor..

snradan yapılan turbo ise yaglaması benzin pompası enjektörü bujisi beyini ıvırı zıvırı oldukça oluyor herzaman bir şeyin orj herzaman iyidir. ama biz insan ogluna yetmiyor yetmedikçede girdikçe giriyor taaaa kiiii lanet olsun diyene kadar...

boosted_pug
09-01-2011, 01:26
2006 dan beri 35.000 km den fazla yapmışımdır turbo ile hemde bunu 15.000 nin de beyin bile yokdu kara düzen turbolamıştık kulanılan malzeme yapan usta ve arabasını bilen bi şöför çok önemli

sözüm meclisden dışarı ama kimse kusura bakmasın bisürü 106 saxo sahibi görüyorum tanıyorum tanışıyorum - ya ucuz olsun hızlı gitsin ya abi şunu yapıcam nekadar tutar ? en az X kadar tutar - way arkadaş araba zaten bukadar okadar paramı harcanır üzerine bi okadar daha koyar onu alırım - yok şurdaki usta turboyu X paraya takıyo ben ona yaptırtcam clio turbosu headır interkol blow bide çatara patara takıyomuş süper oluyomuş :S
mesela piyasada 150 lirayada neüdüğü belirsiz chipleri alıp takanlarda war bunun yanında sabahlara kadar widebanddan diğer programlardan log alıp chip yazdırıp arabasını deniyen yüzlerce lira para veren adamlarda war

gibi şeyler artı draglarda görüyoruz saatlerce boşda kesiciye sokanlar mahalle aralarında her saat başı her dönüşde motor sıcakmış soğukmuş demeden dibine kadar gazlıyanlar felan ....... belki hepimizin arabaları hayatında en az birkere butarz uygulamalara maruz kalmıştır ondan sonra alan adamda yaww bukadar sorunlu şukadar sorunlu burası kırıldı şurası kırıldı vs. vs.

piyasadaki temiz araba sahibi olan arkadaşlarıda biliyoruz hangisi sorun yaşıyo arabasıyla motoruyla yada herhangi biyeriyle bu arabalar oynanmadığı sürece güzel ama rahat duramıyoruz en basitinden direksiyon pompası arızası yada akis arızaları hangimizin arabası en az 3 cm den daha az düşük yada orjinal ? belki bir yada iki gibi

bence bukadar hor kullanılıp hala yarışabilen sağlam arabalardan biridir 106 saxo


soruna gelince turboda 220 - 250 hp lik bi setupla uzun zaman arabanı sıkıntısız kullanabilirsin ortalama 7 ila 9 lira arasında güzel bi araban olur üzerine çıkayım dersen bi turbo parası daha harcarsın

atmosferikdede en az turbo kadar çok paran gider ama söktüğünde satman kolay olur parçaları elden çıkartırsın arabayıda orjinal die satarsın turboda işin baya zor

bana sorarsan atmosferik yap turbo yaptığında denemek isteyen rakip araba sayısı çok düşüyo artı olarak turbo basınca bakıyo nekadar boost okadar hp ama atmosferik tamamen detaylara bakıyo

KingoAtmo
09-01-2011, 18:39
artı olarak turbo basınca bakıyo nekadar boost okadar hp ama atmosferik tamamen detaylara bakıyo

mehmet ali gayet güzel anlatmış :D


benim arabada her top speed denememde sağ taraftaki (yağ basıncıydı sanırım)
gösterge artıyor nasıl iş anlamadımi hararette çok bir fark olmuyor bu esnada:soru:

boosted_pug
09-01-2011, 20:08
mehmet ali gayet güzel anlatmış :D


benim arabada her top speed denememde sağ taraftaki (yağ basıncıydı sanırım)
gösterge artıyor nasıl iş anlamadımi hararette çok bir fark olmuyor bu esnada:soru:

oil coolerı iptal edip mocal ın radyatörlü olanını alırsan ilerisi içinde iyi olmuş olur o sorunuda kökünden çözer

Cihan Çizmeci
09-01-2011, 20:55
mehmet ali gayet güzel anlatmış :D


benim arabada her top speed denememde sağ taraftaki (yağ basıncıydı sanırım)
gösterge artıyor nasıl iş anlamadımi hararette çok bir fark olmuyor bu esnada:soru:

Basınç değilde ısı abi :icon_tup: Onun yükseldiğinde kesinlikle hararette ona bağlı olarak azda olsa artıyor aslında mantıkende olması gereken zaten :icon_tup:

Ne yağ kullandığınızı bilmiyorum ama üst posttada olduğu gibi oil cooler yardımıza koşar :)

Motoru ısınızda sorun yok ama yağ soğutmanız yeterli olmuyor demekki

-ER-
10-01-2011, 00:24
Atmosferiktir tercihim çünkü PUGlara o daha yakışıyor :)
performansından çok verimi atmosferik daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

GOKTAN
12-01-2011, 15:02
gırtlak dolu atmo...rolantideki sesi herşeye değer... :) mahalleye girdimmi herkes benim geldiğimi anlıyor :)

dragstar
12-01-2011, 17:57
kısaca ne kdr ileri gideleceği önemli ama ucuz diye bişey söz konusu değil belirli güçlere kdr 3 aşağı 5 yukarı aynı paralara mal oluyor

turboda tu bloğun limitini ahmet abi gördü görmeyede deva ediyor ama atmosferikte gırtlak araba görmedim ben türkiyede

boosted_pug
12-01-2011, 21:30
kemal welcome back :)

KingoAtmo
16-01-2011, 08:16
kısaca ne kdr ileri gideleceği önemli ama ucuz diye bişey söz konusu değil belirli güçlere kdr 3 aşağı 5 yukarı aynı paralara mal oluyor

turboda tu bloğun limitini ahmet abi gördü görmeyede deva ediyor ama atmosferikte gırtlak araba görmedim ben türkiyede
sizce gırtlak atmosferik olması için spec. listesi ne olmalı? genel değilde , a dan z ye bir liste yazarsanız çok sevinirim

EEE
16-01-2011, 10:13
pug ve saxo da sorun yasamassın sahanın sansına evvelıyatı bozuk bır araba denkgelmıs.....
bence turbo yap derım atmo gırtlak arabada rısk pt52 egsantrık falan koyup doldursanda yuksek devır cevırdıgınden subaplar sıkıntı yapıyor yap turbo ortalama 5-6 bin TL paran gıder sectıgın turboya gore sonra yapıstır yapıstır dur:D

boosted_pug
16-01-2011, 11:54
itb
beyin
enjektör
piper yay şapka itici
egzantrik
big port silindir kapağı
high comp piston
acl yatak
k1 kol
forget krank + 1 - 2mm stroke verilebilir
fidanza volan
helix debriyaj
süpersprint komple egzost
biraz hafifletme

aklıma gelmiyen bir iki eksikle atmosferiğin son noktasına yanaşır ama aynı hp lerdeki bi turbo setup dan daha fazla tutar

Schumi
17-01-2011, 00:03
itb
beyin
enjektör
piper yay şapka itici
egzantrik
big port silindir kapağı
high comp piston
acl yatak
k1 kol
forget krank + 1 - 2mm stroke verilebilir
fidanza volan
helix debriyaj
süpersprint komple egzost
biraz hafifletme

aklıma gelmiyen bir iki eksikle atmosferiğin son noktasına yanaşır ama aynı hp lerdeki bi turbo setup dan daha fazla tutar

Büyük Sübap. JP4 kapak gibi. Belki birde iyi bir COP ateşleme.

boosted_pug
17-01-2011, 19:30
Büyük Sübap. JP4 kapak gibi. Belki birde iyi bir COP ateşleme.

:icon_tup: :icon_tup: