PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : aklıma takılan soru (teker çapı hakkında )



turbo16
11-01-2011, 18:34
simdi ön çeker bir araç düsünelim arac orj. de 14 jant biz bunu 16 jant yaptık ama

yuvarlanma capı ve direncini(agırlıkları esit) sabit tuttuk aracın bg gücünü etkilermi

birde iki tekerlegin toplam agırlıgının 1kg lik artış ne kadar bg götürür.bunu hesaplayan bir formülve program varmı:soru:

beyler varsayımlara degil gercek bilgiye ihtiyacım var cevaplar bu yönde olsun:)

Enes-x
11-01-2011, 19:09
Varsayıma gerek yok..Çok net herşey 14 inçden 16 inçe geçildiğinde kilo eşit olduğunu varsayalım çapı aynı tutabilmek için taban genişliğini arttırıp yanak genişliğini daraltmak gerekiyor.Dolayısı ile taban genişliği artınca sürtünme muhakkak arttığından tekerleğin dönüşü zorlaşıyor.

turbo16
11-01-2011, 19:17
Varsayıma gerek yok..Çok net herşey 14 inçden 16 inçe geçildiğinde kilo eşit olduğunu varsayalım çapı aynı tutabilmek için taban genişliğini arttırıp yanak genişliğini daraltmak gerekiyor.Dolayısı ile taban genişliği artınca sürtünme muhakkak arttığından tekerleğin dönüşü zorlaşıyor.

tamam eyvallah senin dedigin dogruda bu kadar hasas hesaba gerek yok bence agırlık cok etkili olur gibi geliyor ama varsayım bu bana net lazım

Enes-x
11-01-2011, 19:25
Şöyle bir konu buldum.Lastik ağırlığınıda göz ardı etmemek lazım.

http://www.techturkey.com/forum/yol-tutus-amp-aktarma-ve-frenler/32733-sacjant-lastik-agirliklari-amp-orjinal-jant-lastik-agirliklari.html


14" fiesta sac jantı 175-65-14 lastikle beraber 12.9 kilo.

17"o.z superleggera 6.7 kilo + 205-40-17 lastikle 15 küsür oluyordu.

16"enkei rpf1 +195-45-16 lastik 14.5 gibi hatırlıyorum.

17"o.z superturismo 205-40-17 lastikle beraber 19.5 kiloydu..

Geçmişte kafayı kırıp yaptığım ölçümler bunlardı :) 1-2 ufak hata olabilir (aradan 1 sene geçti)fakat kabataslak doğru rakamları söylemişimdir..


Şu anda kullandığım mcs 17" spoke jantların 12 kilo olduğu söyleniyor ama hiç ölçmedim merak edip..Sanırsam onlarda lastiklerle beraber 21 kiloyu zorlar..

-batu-
11-01-2011, 20:17
Jant+lastik aynı kiloda ve çapta kalsada ağırlık eskisine göre dışarıda kalacağından jantın atalet momenti artar, buda aracı bir miktar yavaşlatır.

Low-Rider
11-01-2011, 20:23
175 70 13 ölçüsünden 195 50 15 'e geçtim

Hesaplayınca %0.1 gibi bir fark oluyor , sürüşte etkisi hissedilmiyor zaten

Sercan AKCAN
11-01-2011, 20:39
bende 195 65 15 den 205 40 17 ye geçtim jantlar 6.8 kg sizce cok büyük aşırı bi yavaşlama olmuşmudur?

turbo16
11-01-2011, 20:47
Jant+lastik aynı kiloda ve çapta kalsada ağırlık eskisine göre dışarıda kalacağından jantın atalet momenti artar, buda aracı bir miktar yavaşlatır.

neye göre agırlık merkeze olan uzaklık yüzeye dagıttıgımızda cok fark edermi...

onursumer
11-01-2011, 20:50
yuvarlanma dairesini çok az düşürüp taban genişletildiğinde birşey fark ediceğini düşünmüyorum

jant ağırlığı biraz daha on planda olabiliyor bazen :D

mesela benim getzde kullandığım 175/65/14 ebadı ile 185/55/15 ebadı arasında hiçbir fark yok bunu direk soyleyebilirilm ;)

semprimena
11-01-2011, 22:04
simdi ön çeker bir araç düsünelim arac orj. de 14 jant biz bunu 16 jant yaptık ama

yuvarlanma capı ve direncini(agırlıkları esit) sabit tuttuk aracın bg gücünü etkilermi

birde iki tekerlegin toplam agırlıgının 1kg lik artış ne kadar bg götürür.bunu hesaplayan bir formülve program varmı:soru:

beyler varsayımlara degil gercek bilgiye ihtiyacım var cevaplar bu yönde olsun:)

Şu link yardımcı olabilir size sanırım... Lastik ls (http://www.cardanadam.com/forum/lastik.htm)

turbo16
11-01-2011, 23:57
Şu link yardımcı olabilir size sanırım... Lastik ls (http://www.cardanadam.com/forum/lastik.htm)

bu sadece mesafe ile ilgili sorun bg ne yapar

-batu-
12-01-2011, 00:05
neye göre agırlık merkeze olan uzaklık yüzeye dagıttıgımızda cok fark edermi...

Fizik 101 :D

ağırlık merkezden ne kadar uzaktaysa, dönmeye karşı göstereceği direnç o kadar fazla olur.

fangio
12-01-2011, 00:08
( yayılı yük olarak düşünülünce) ağırlıkları değişmiyorsa yuvarlanma dirençleri de değişmez zaten. Ayrıca taban genişliği ilk sürtünmeyi yenene kadar etkiler ondan sonraki etkisi oldukça azdır. İhmal edilebilir. Sadece yanal g ve frenlemede lehinize olur. Ama jant büyürken ağırlığın sabit kalmasını sağlamanız şartıyla...

İbrahim Erdem
12-01-2011, 13:13
Fizik 101 :D

ağırlık merkezden ne kadar uzaktaysa, dönmeye karşı göstereceği direnç o kadar fazla olur.

Yalnız ağırlık merkezi gene aynı paralel eksen (Jant göbeğinden geçen)üstünde kalıyor. Ağırlık ve çap değişimi daha çok etkiler sanki.

OmerRS
12-01-2011, 13:19
Atalet momenti ağırlık merkeziyle hesaplanmaz zaten. Yoksa hepsi aynı çıkardı aynı ağırlıkta olan jantlar için. Önemli olan kütlenin merkezden ne kadar uzaklıkta toplandığıdır, uzalktaysa atalet artar yakındaysa azalır.

İbrahim Erdem
12-01-2011, 13:39
İngilizce eğitimin sorunlarından biri. Bir dönem fizik gördüm atalet mometi ne be diyordum :D Meğersem Moment of Inertia imiş :D

SOMEONESPECIAL
12-01-2011, 13:52
Tire size calculator (http://www.miata.net/garage/tirecalc.html)

Bu site faydalı olacaktır

turbo16
12-01-2011, 18:49
Tire size calculator (http://www.miata.net/garage/tirecalc.html)

Bu site faydalı olacaktır

malasef bu da mesafe ile ilgili benim amacım atıyorum 180 bg bi arabada 2 kg lik bir fark ne yapar

lnd_samet
12-01-2011, 19:10
180 ise 175 dir şuanda:D:D
attım:D:D

turbo16
12-01-2011, 19:42
180 ise 175 dir şuanda:D:D
attım:D:D

coook yaratıcı:)

lnd_samet
12-01-2011, 20:44
şaka bir yana 15 ve 17 ile yarım saat arayla dyno ya cıkmıştım bir fark cıkmadı
tabii orda dynoya lastik ölcüsü giriliyor o da var...

turbo16
12-01-2011, 21:00
şaka bir yana 15 ve 17 ile yarım saat arayla dyno ya cıkmıştım bir fark cıkmadı
tabii orda dynoya lastik ölcüsü giriliyor o da var...

agırlıklar nasıldı arkadasım yakınmıydı:soru:

lnd_samet
12-01-2011, 21:02
fark edilmeyecek kadar az bi fark vardı

turbo16
12-01-2011, 21:06
fark edilmeyecek kadar az bi fark vardı

bu iyi oldu kafamdaki gibi oluyor demekki:)

-batu-
12-01-2011, 21:20
şaka bir yana 15 ve 17 ile yarım saat arayla dyno ya cıkmıştım bir fark cıkmadı
tabii orda dynoya lastik ölcüsü giriliyor o da var...

jant lastik motor gücüne nasıl etki edebilir :)

lnd_samet
12-01-2011, 21:25
yer aktarılan güçten bahsediyorduk biz ama:)

turbo16
12-01-2011, 21:27
jant lastik motor gücüne nasıl etki edebilir :)

eyvah beya

-batu-
12-01-2011, 21:29
yer aktarılan güçten bahsediyorduk biz ama:)

oda pek etkilenmez aslında, hafif volan takmakla aynı etkiyi yapar.

Sonuçta ortadan kaybolan bir enerji yok dynoda aktarma kaybıda ölçülüyor.

turbo16
12-01-2011, 21:31
oda pek etkilenmez aslında, hafif volan takmakla aynı etkiyi yapar.

Sonuçta ortadan kaybolan bir enerji yok dynoda aktarma kaybıda ölçülüyor.

ya 1000 yakın mesaj atmısın hiç mi okumadın nasıl etkilemez biz gram hesabı yapıyoruz:)

-batu-
12-01-2011, 21:33
ya 1000 yakın mesaj atmısın hiç mi okumadın nasıl etkilemez biz gram hesabı yapıyoruz:)

hocam ciddimisin sen?

1000 kglık arabayı dynoya bagajında 500 kilo yükle çıkarırsan teker gücü değişirmi?

peki gidişi değişirmi?

turbo16
12-01-2011, 21:36
hocam ciddimisin sen?

1000 kglık arabayı dynoya bagajında 500 kilo yükle çıkarırsan teker gücü değişirmi?

peki gidişi değişirmi?

okumuyorsun herhalde biz jantların agırlıgından bahsediyoruz bknz başlık

-batu-
12-01-2011, 21:36
neyse bişey demiyorum,

bence birazda siz okuyun ;

Eylemsizlik momenti - Vikipedi (http://tr.wikipedia.org/wiki/Eylemsizlik_momenti)

turbo16
12-01-2011, 21:41
neyse bişey demiyorum,

bence birazda siz okuyun ;

Eylemsizlik momenti - Vikipedi (http://tr.wikipedia.org/wiki/Eylemsizlik_momenti)

diyorsun ki bu kadar firma hafif jant yapmaya bosuna ugrasıyor :)

-batu-
12-01-2011, 21:42
diyorsun ki bu kadar firma hafif jant yapmaya bosuna ugrasıyor :)

hiç bişey demiyorum :)

Kakus
12-01-2011, 21:48
hiç bişey demiyorum :)

Ya ne cahil adamsın 1 saattir yazmiym diyorum ama... Zaten 1000 tane mesajın var yok... Biliyosan konuş örnek alsınlar bilmiyoçan alkışlasınlar bıyık bursunlar tamam mı!??!!!

gokhandonmez
23-01-2011, 00:09
çap değişirse arabanın bütün mühendislik hesapları bozulur.göstergedeki hız ve kilometre sayacı fazla veya az gösterir.

fastchild
23-01-2011, 00:37
ya peki benim aklıma takılan soru lastiğin tabanın genişliğini arrtırınca ne far ediyor mesela bizim arabanın lastikler 225 fabrika çikışlı (yani öyleymiş) ben bu arabaya 235-245 takalım diyorum ne gibi bi fark oluşur babam diyorki yorar arabayı ben sadece arkalar biraz daha önlere göre geniş olsun istiyorum

Y.Emre
23-01-2011, 01:14
ya peki benim aklıma takılan soru lastiğin tabanın genişliğini arrtırınca ne far ediyor mesela bizim arabanın lastikler 225 fabrika çikışlı (yani öyleymiş) ben bu arabaya 235-245 takalım diyorum ne gibi bi fark oluşur babam diyorki yorar arabayı ben sadece arkalar biraz daha önlere göre geniş olsun istiyorum

yere basan yüzey alanı arttığı için sürtünme biraz artar yakıt sarfıyatınca önemsenmeyecek bi artış olur. ama bence jant ebatı vs değişmeden öyle pekte hissedilecek bi sorun olmaz.

SifirinciMurat
23-01-2011, 02:12
corolla117 boşuna uğraşıyorsun, boşver geç.

_Burak_
23-01-2011, 02:23
Lastik Ölçüsü (http://www.maxigauges.com/lastik.htm)

Hakan abi hazırlamış
kesinlikle yararlı olacaktır

ygtrn
23-01-2011, 09:55
yazılanların hepsini okumadım ama lastik tabanı genişleyince drenç artacak diyen arkadaşların lastik yanaklarının yarattığı direncinde azalacağını düşünmeleri gerek, lastik yanağı ufalırsa daha az esneme olur lastik daha rahat döner......