egeturbo
17-01-2011, 20:24
Başlığı görünce belki biraz şaşırmış olabilirsiniz.Ama eminimki gurulanacaksınız.
Billet turbo teknolojisi yeni çıkmış olup oldukça iyi yorumlar almaktaydı.1.5 Yıllık bir araştırma içerisinde oldukça keyifle bi projemiz vardı.Billet kanat sistemlerini turbo büyütme işlemlerimizde kullanmaktı.Garrett in performans turbolarıda kullandığı bu teknolojiyi KKK İhi turbo gibi firmalar da performans turbolarında kullandığını hepimiz biliyoruz.Fakat bu turbolar pist araçları için yapılmıştı.Peki dizel bi araçta ve günlük bu turboları kullanmamız bizim için oldukça zor bir işlemdi.Yaklaşık 3 aydır yedek parça sıkıntıs yaşamaktaydım.Turbo büyütürken kanatları büyütmek yada 360 derece thrust bearing kit kullanmak zevksiz bi hale geldi.Billet kanatları stoklarımıza oldukça yüklü bir şekilde aldıktan sonra.KKK Turboların KP Seriside kullanma vakti gelmişti.KKK Turbolarının BW39 serisinde billet kanatlara benzeyen bir kanat kullandığını biliyoruz.Ama biz yeni geliştirilen Billet kanatları KKK KP Serisinde kullanmak istiyorduk.BW serisinin kanatlarını kullanmak baa mantıksızca geldi ve KP Serisi için Büyük Bİllet kanatlarımızı getirdik.Getirmek ve geliştirmek okadar zorduki neyseki azim ve iyi bir arge ile bu problem aşıldı.Ve KP serisi turbolarda bu sistemi kullandım.Peki yada neden KP biliyorsunuzki 1.3 multijetlerde stage 6 ya kadar büyük turbolar hazırlamıştım.Ve Kp serisinde kendimi çok geliştirdim.Şimdi gelelim uygulamaya.
Aracımız 2008 Model 1.9 VW Caddy TDİ 105 HP.KP39 Serisi turbo kullanmaktadır.
Kendi turbosunu geliştirmek istemedim.Ve hemen elimdeki Turbo parçalarından bir turbo hazırladım.Bu turbo yaklaşık 6 saatte hazırlandı .Benim için oldukça uzun çabalar ve büyük beklentiler içerisindeydi.
Öncelikle Billet KP39 Emme kanadımızı kullanmaya hzır hale getirdik.
Ardından KP39 egzoz milini creeping işlemi yaptım.
Back plate üzerinde bir hayli işlem yaptıktan sonra
Turbonun gövde adını verdiğimiz parçanın içine polish işlemi yaparak ayna gibi parlak yaptık.Böylece yağ akışını hızlandırdık.
Ardından 360 derece thrust bearinge sahip tamir kitini taktım.Daha geniş bir emme sekmanı ve sekman taşıyıcısı kullandım.
Mil ve pervaneye rotor balanslarını makinen verdiği toleransların altında yaptıktan sonra 160 000 devirde (oldukça turbo için yüksek bir devir) ses balans işlemi yaptık.Aynı zamanda bu işlemde turbonun yağ verip vermediğini aynı araç üzerinde gibi görme şansı tanıyor ve test ediyoruz.
Turbonun kartuşunu hazırladıktan sonra emme eskisine göre daha büyük olduğu için emme salyangozunu torna işlemine soktum ve içinden hava geçen tüm yüzeyleri polisaj yaparak tırıkları ortadan kaldırdım böylece hava daha rahat çıkış yapacaktı.
Ardından egzoz salyangozundaki Vnt sisteminin içine özel bir işlem yaparak daha yüksek devirlerde dayanıklı bir vnt sistemine sahip oldum.Her şey bittikten sonra.Araca uyguladık ve Marcellonun yardımı ile bir yazılım yükledk teste kendim çıktım.Oldukça zevkli bir hale geldi aracımız.Ne kadar test aracını Vw caddy seçsemde hiç mutsuz değildim aracın ağır olması turboya daha fazla yük bindireceği için turbo daha fazla yorulacaktı.Ama geliştirdiğimiz büyütme işlemi sayesinde bu kuşkuda ortadan kalkmış oldu.
Sonradan turbo büyütme işleminde Billet kanat uygulaması Dizel bir araçta şuan KPve BW serisi turboda Dünyada bir ilk!olduğunu düşünmekteyiz. Nerden biliyorsun diye soracak olursanız 1.5 yıllık bir araştırma ve Billet kanatları yeni satışa sunulduğunu bildiğimiz için ve şuana kadar yapılsada hiç bir paylaşım olmaması.
Artık BW yada KP grubu tüm turbolarda billet kanatlarıı kullanacağım.Buda turbo büyütme revizyon g,b, işlemlerde nekadar araştırıp ve yaptığımız işi sevdiğimizi gösterdiğini düşünüyorum.
Rotor balansı yaparken
http://img835.imageshack.us/img835/9711/sam2413.th.jpg (http://img835.imageshack.us/i/sam2413.jpg/)
Ekrandan bir görüntü
http://img204.imageshack.us/img204/9932/sam2414.th.jpg (http://img204.imageshack.us/i/sam2414.jpg/)
Balans çıktısı
http://img338.imageshack.us/img338/1660/sam2415.th.jpg (http://img338.imageshack.us/i/sam2415.jpg/)
Creep işlemi yapmadan milin önceki hali
http://img152.imageshack.us/img152/3750/sam2419d.th.jpg (http://img152.imageshack.us/i/sam2419d.jpg/)
ve billet kanadımız
http://img703.imageshack.us/img703/5875/sam2417.th.jpg (http://img703.imageshack.us/i/sam2417.jpg/)
Kanadın salyangozun içinden bir görüntüsü
http://img200.imageshack.us/img200/7452/sam2424.th.jpg (http://img200.imageshack.us/i/sam2424.jpg/)
ve bir görüntü daha
http://img593.imageshack.us/img593/7851/sam2425.th.jpg (http://img593.imageshack.us/i/sam2425.jpg/)
Kapağın içinden aldıktan sonra
http://img842.imageshack.us/img842/561/sam2418u.th.jpg (http://img842.imageshack.us/i/sam2418u.jpg/)
Tarafımca incelenirken
http://img96.imageshack.us/img96/566/sam2427.th.jpg (http://img96.imageshack.us/i/sam2427.jpg/)
ve turbo tamamen bittikten hemen sonra
http://img411.imageshack.us/img411/3816/sam2429.th.jpg (http://img411.imageshack.us/i/sam2429.jpg/)
Billet turbo teknolojisi yeni çıkmış olup oldukça iyi yorumlar almaktaydı.1.5 Yıllık bir araştırma içerisinde oldukça keyifle bi projemiz vardı.Billet kanat sistemlerini turbo büyütme işlemlerimizde kullanmaktı.Garrett in performans turbolarıda kullandığı bu teknolojiyi KKK İhi turbo gibi firmalar da performans turbolarında kullandığını hepimiz biliyoruz.Fakat bu turbolar pist araçları için yapılmıştı.Peki dizel bi araçta ve günlük bu turboları kullanmamız bizim için oldukça zor bir işlemdi.Yaklaşık 3 aydır yedek parça sıkıntıs yaşamaktaydım.Turbo büyütürken kanatları büyütmek yada 360 derece thrust bearing kit kullanmak zevksiz bi hale geldi.Billet kanatları stoklarımıza oldukça yüklü bir şekilde aldıktan sonra.KKK Turboların KP Seriside kullanma vakti gelmişti.KKK Turbolarının BW39 serisinde billet kanatlara benzeyen bir kanat kullandığını biliyoruz.Ama biz yeni geliştirilen Billet kanatları KKK KP Serisinde kullanmak istiyorduk.BW serisinin kanatlarını kullanmak baa mantıksızca geldi ve KP Serisi için Büyük Bİllet kanatlarımızı getirdik.Getirmek ve geliştirmek okadar zorduki neyseki azim ve iyi bir arge ile bu problem aşıldı.Ve KP serisi turbolarda bu sistemi kullandım.Peki yada neden KP biliyorsunuzki 1.3 multijetlerde stage 6 ya kadar büyük turbolar hazırlamıştım.Ve Kp serisinde kendimi çok geliştirdim.Şimdi gelelim uygulamaya.
Aracımız 2008 Model 1.9 VW Caddy TDİ 105 HP.KP39 Serisi turbo kullanmaktadır.
Kendi turbosunu geliştirmek istemedim.Ve hemen elimdeki Turbo parçalarından bir turbo hazırladım.Bu turbo yaklaşık 6 saatte hazırlandı .Benim için oldukça uzun çabalar ve büyük beklentiler içerisindeydi.
Öncelikle Billet KP39 Emme kanadımızı kullanmaya hzır hale getirdik.
Ardından KP39 egzoz milini creeping işlemi yaptım.
Back plate üzerinde bir hayli işlem yaptıktan sonra
Turbonun gövde adını verdiğimiz parçanın içine polish işlemi yaparak ayna gibi parlak yaptık.Böylece yağ akışını hızlandırdık.
Ardından 360 derece thrust bearinge sahip tamir kitini taktım.Daha geniş bir emme sekmanı ve sekman taşıyıcısı kullandım.
Mil ve pervaneye rotor balanslarını makinen verdiği toleransların altında yaptıktan sonra 160 000 devirde (oldukça turbo için yüksek bir devir) ses balans işlemi yaptık.Aynı zamanda bu işlemde turbonun yağ verip vermediğini aynı araç üzerinde gibi görme şansı tanıyor ve test ediyoruz.
Turbonun kartuşunu hazırladıktan sonra emme eskisine göre daha büyük olduğu için emme salyangozunu torna işlemine soktum ve içinden hava geçen tüm yüzeyleri polisaj yaparak tırıkları ortadan kaldırdım böylece hava daha rahat çıkış yapacaktı.
Ardından egzoz salyangozundaki Vnt sisteminin içine özel bir işlem yaparak daha yüksek devirlerde dayanıklı bir vnt sistemine sahip oldum.Her şey bittikten sonra.Araca uyguladık ve Marcellonun yardımı ile bir yazılım yükledk teste kendim çıktım.Oldukça zevkli bir hale geldi aracımız.Ne kadar test aracını Vw caddy seçsemde hiç mutsuz değildim aracın ağır olması turboya daha fazla yük bindireceği için turbo daha fazla yorulacaktı.Ama geliştirdiğimiz büyütme işlemi sayesinde bu kuşkuda ortadan kalkmış oldu.
Sonradan turbo büyütme işleminde Billet kanat uygulaması Dizel bir araçta şuan KPve BW serisi turboda Dünyada bir ilk!olduğunu düşünmekteyiz. Nerden biliyorsun diye soracak olursanız 1.5 yıllık bir araştırma ve Billet kanatları yeni satışa sunulduğunu bildiğimiz için ve şuana kadar yapılsada hiç bir paylaşım olmaması.
Artık BW yada KP grubu tüm turbolarda billet kanatlarıı kullanacağım.Buda turbo büyütme revizyon g,b, işlemlerde nekadar araştırıp ve yaptığımız işi sevdiğimizi gösterdiğini düşünüyorum.
Rotor balansı yaparken
http://img835.imageshack.us/img835/9711/sam2413.th.jpg (http://img835.imageshack.us/i/sam2413.jpg/)
Ekrandan bir görüntü
http://img204.imageshack.us/img204/9932/sam2414.th.jpg (http://img204.imageshack.us/i/sam2414.jpg/)
Balans çıktısı
http://img338.imageshack.us/img338/1660/sam2415.th.jpg (http://img338.imageshack.us/i/sam2415.jpg/)
Creep işlemi yapmadan milin önceki hali
http://img152.imageshack.us/img152/3750/sam2419d.th.jpg (http://img152.imageshack.us/i/sam2419d.jpg/)
ve billet kanadımız
http://img703.imageshack.us/img703/5875/sam2417.th.jpg (http://img703.imageshack.us/i/sam2417.jpg/)
Kanadın salyangozun içinden bir görüntüsü
http://img200.imageshack.us/img200/7452/sam2424.th.jpg (http://img200.imageshack.us/i/sam2424.jpg/)
ve bir görüntü daha
http://img593.imageshack.us/img593/7851/sam2425.th.jpg (http://img593.imageshack.us/i/sam2425.jpg/)
Kapağın içinden aldıktan sonra
http://img842.imageshack.us/img842/561/sam2418u.th.jpg (http://img842.imageshack.us/i/sam2418u.jpg/)
Tarafımca incelenirken
http://img96.imageshack.us/img96/566/sam2427.th.jpg (http://img96.imageshack.us/i/sam2427.jpg/)
ve turbo tamamen bittikten hemen sonra
http://img411.imageshack.us/img411/3816/sam2429.th.jpg (http://img411.imageshack.us/i/sam2429.jpg/)