Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vw 1.9 Tdi 105 Hp Billet teknolojisi ile Turbo büyütme işlemi



egeturbo
17-01-2011, 20:24
Başlığı görünce belki biraz şaşırmış olabilirsiniz.Ama eminimki gurulanacaksınız.
Billet turbo teknolojisi yeni çıkmış olup oldukça iyi yorumlar almaktaydı.1.5 Yıllık bir araştırma içerisinde oldukça keyifle bi projemiz vardı.Billet kanat sistemlerini turbo büyütme işlemlerimizde kullanmaktı.Garrett in performans turbolarıda kullandığı bu teknolojiyi KKK İhi turbo gibi firmalar da performans turbolarında kullandığını hepimiz biliyoruz.Fakat bu turbolar pist araçları için yapılmıştı.Peki dizel bi araçta ve günlük bu turboları kullanmamız bizim için oldukça zor bir işlemdi.Yaklaşık 3 aydır yedek parça sıkıntıs yaşamaktaydım.Turbo büyütürken kanatları büyütmek yada 360 derece thrust bearing kit kullanmak zevksiz bi hale geldi.Billet kanatları stoklarımıza oldukça yüklü bir şekilde aldıktan sonra.KKK Turboların KP Seriside kullanma vakti gelmişti.KKK Turbolarının BW39 serisinde billet kanatlara benzeyen bir kanat kullandığını biliyoruz.Ama biz yeni geliştirilen Billet kanatları KKK KP Serisinde kullanmak istiyorduk.BW serisinin kanatlarını kullanmak baa mantıksızca geldi ve KP Serisi için Büyük Bİllet kanatlarımızı getirdik.Getirmek ve geliştirmek okadar zorduki neyseki azim ve iyi bir arge ile bu problem aşıldı.Ve KP serisi turbolarda bu sistemi kullandım.Peki yada neden KP biliyorsunuzki 1.3 multijetlerde stage 6 ya kadar büyük turbolar hazırlamıştım.Ve Kp serisinde kendimi çok geliştirdim.Şimdi gelelim uygulamaya.
Aracımız 2008 Model 1.9 VW Caddy TDİ 105 HP.KP39 Serisi turbo kullanmaktadır.
Kendi turbosunu geliştirmek istemedim.Ve hemen elimdeki Turbo parçalarından bir turbo hazırladım.Bu turbo yaklaşık 6 saatte hazırlandı .Benim için oldukça uzun çabalar ve büyük beklentiler içerisindeydi.
Öncelikle Billet KP39 Emme kanadımızı kullanmaya hzır hale getirdik.
Ardından KP39 egzoz milini creeping işlemi yaptım.
Back plate üzerinde bir hayli işlem yaptıktan sonra
Turbonun gövde adını verdiğimiz parçanın içine polish işlemi yaparak ayna gibi parlak yaptık.Böylece yağ akışını hızlandırdık.
Ardından 360 derece thrust bearinge sahip tamir kitini taktım.Daha geniş bir emme sekmanı ve sekman taşıyıcısı kullandım.
Mil ve pervaneye rotor balanslarını makinen verdiği toleransların altında yaptıktan sonra 160 000 devirde (oldukça turbo için yüksek bir devir) ses balans işlemi yaptık.Aynı zamanda bu işlemde turbonun yağ verip vermediğini aynı araç üzerinde gibi görme şansı tanıyor ve test ediyoruz.
Turbonun kartuşunu hazırladıktan sonra emme eskisine göre daha büyük olduğu için emme salyangozunu torna işlemine soktum ve içinden hava geçen tüm yüzeyleri polisaj yaparak tırıkları ortadan kaldırdım böylece hava daha rahat çıkış yapacaktı.
Ardından egzoz salyangozundaki Vnt sisteminin içine özel bir işlem yaparak daha yüksek devirlerde dayanıklı bir vnt sistemine sahip oldum.Her şey bittikten sonra.Araca uyguladık ve Marcellonun yardımı ile bir yazılım yükledk teste kendim çıktım.Oldukça zevkli bir hale geldi aracımız.Ne kadar test aracını Vw caddy seçsemde hiç mutsuz değildim aracın ağır olması turboya daha fazla yük bindireceği için turbo daha fazla yorulacaktı.Ama geliştirdiğimiz büyütme işlemi sayesinde bu kuşkuda ortadan kalkmış oldu.
Sonradan turbo büyütme işleminde Billet kanat uygulaması Dizel bir araçta şuan KPve BW serisi turboda Dünyada bir ilk!olduğunu düşünmekteyiz. Nerden biliyorsun diye soracak olursanız 1.5 yıllık bir araştırma ve Billet kanatları yeni satışa sunulduğunu bildiğimiz için ve şuana kadar yapılsada hiç bir paylaşım olmaması.
Artık BW yada KP grubu tüm turbolarda billet kanatlarıı kullanacağım.Buda turbo büyütme revizyon g,b, işlemlerde nekadar araştırıp ve yaptığımız işi sevdiğimizi gösterdiğini düşünüyorum.
Rotor balansı yaparken
http://img835.imageshack.us/img835/9711/sam2413.th.jpg (http://img835.imageshack.us/i/sam2413.jpg/)
Ekrandan bir görüntü
http://img204.imageshack.us/img204/9932/sam2414.th.jpg (http://img204.imageshack.us/i/sam2414.jpg/)
Balans çıktısı
http://img338.imageshack.us/img338/1660/sam2415.th.jpg (http://img338.imageshack.us/i/sam2415.jpg/)
Creep işlemi yapmadan milin önceki hali
http://img152.imageshack.us/img152/3750/sam2419d.th.jpg (http://img152.imageshack.us/i/sam2419d.jpg/)
ve billet kanadımız
http://img703.imageshack.us/img703/5875/sam2417.th.jpg (http://img703.imageshack.us/i/sam2417.jpg/)
Kanadın salyangozun içinden bir görüntüsü
http://img200.imageshack.us/img200/7452/sam2424.th.jpg (http://img200.imageshack.us/i/sam2424.jpg/)
ve bir görüntü daha
http://img593.imageshack.us/img593/7851/sam2425.th.jpg (http://img593.imageshack.us/i/sam2425.jpg/)
Kapağın içinden aldıktan sonra
http://img842.imageshack.us/img842/561/sam2418u.th.jpg (http://img842.imageshack.us/i/sam2418u.jpg/)
Tarafımca incelenirken
http://img96.imageshack.us/img96/566/sam2427.th.jpg (http://img96.imageshack.us/i/sam2427.jpg/)
ve turbo tamamen bittikten hemen sonra
http://img411.imageshack.us/img411/3816/sam2429.th.jpg (http://img411.imageshack.us/i/sam2429.jpg/)

egeturbo
17-01-2011, 20:32
Bu arada küçük bir NOT: Bugun bazı turbocular emme kanadını gördüğünde Caddynin Bw serisi turbosu olduğunu düşündüler Normal kanattan 3 mm daha büyük

By_HaNNibaLL
17-01-2011, 20:34
Maşallah kanka Gene bomba gibi bi proceee yapmişim valla

ama fotoya bittim inceden :D
http://img96.imageshack.us/img96/566/sam2427.th.jpg (http://img96.imageshack.us/i/sam2427.jpg/)

Eyup Duygun
17-01-2011, 21:19
Emeginize saygı maşallah aracın teknık verilerinide yazabilrseniz cok güzel olur.En basıtınden kadran videosu vsvs..

güneşbalkan
17-01-2011, 21:37
toplamda araç sahibine maliyeti ne oldu ? yada dışardan biri aynı uygulamayı yaptırmak istese ne kadara mal olur ?

Ufuk
17-01-2011, 21:40
Normal işleme göre bu tekniğin farkı nedir tam oalrak bizim daha rahat anlayacağımız dille ltfen :D
Veya işte normal turbo büyütme ile 20 hp kazanılıyorsa bununla 25 hp mi?
Türkiye'de ilk sanırım :) Maşallah diyelim :)

Jackson
17-01-2011, 23:08
Normal işleme göre bu tekniğin farkı nedir tam oalrak bizim daha rahat anlayacağımız dille ltfen :D
Veya işte normal turbo büyütme ile 20 hp kazanılıyorsa bununla 25 hp mi?
Türkiye'de ilk sanırım :) Maşallah diyelim :)

Aslında mantık basit fakat terimler karışık.

En basit yoldan anlatırsam; aynı trim lere sahip bir titanyum diğeri alüminyum 2 farklı kompresör pervanesi aynı ilkelerde fakat farklı aerodinamiklere sahiptirler. Yani düz bir turboşarj dan alüminyum pervaneyi çıkarıp yerine titanyum olanı takarsanız turboşarj gücünde %24 e varabilecek bir artış almış olursunuz.

Ardanın bahsettiği clipping işleminde ise egosz milinin daha rahat hava tahliyesi söz konusu olduğundan daha rahat bir egsoz gaz çıkışı söz konusu.

Basit bir deyişle bu turboyu kullanan ve standart turboyu kullanan iki araç arasında mutlak bir çekiş farkı söz konusu. Henüz kağıt üzerinde bile iken...

Ayrıca belirtmek gerekiyor ki Titanyum pervaneler alümünyum lara göre daha uzun süre balans ataletini koruyabiliyor ve ömürleri şu an için sonsuza yakın sayılıyor.

dragstar
17-01-2011, 23:21
arda 1.6 tdi 105 hp turbo büyütme zannettim kalpden gidiyordum :D

maşallah titanyum pal olayı iyiymiş biraz araştırayım merak ettirdin :D

levent
17-01-2011, 23:50
arda 1.6 tdi 105 hp turbo büyütme zannettim kalpden gidiyordum :D

maşallah titanyum pal olayı iyiymiş biraz araştırayım merak ettirdin :D

turbo mu büyütsek kemal? :icon_tup:

ardacım ellerinize sağlık kardeşim, dyno verilerini de yada ufak bi video olarakta ekleyebilirsen gelişimi hakkında fikir sahibi oluruz :)

Jackson
18-01-2011, 20:34
Benim düşüncem ticari araçlarda stage 1 kıvamında turbo yükseltmesi yapmak gelir/gider oranını olumlu etkileyebilir.

Aynı şekilde chip tuning ticari araçlar için kaçınılmaz olmalı.

Birde işin şu açısı var, maalesef pek çok ticari kullanıcısı dyno ile vakit ve nakit kaybetmek istemiyor.

Kanımca bu iş için size kadran ve dyno verisi vermemiz imkansıza yakın. Müşterileri çoğu zaman tanımıyoruz bile. Balans sonuçlarında da daha çok servislerin adları yazıyor zaten.

Not: BorgWargner firması yakın zamanda BW ailelerinin pek çoğuna bu işlemi uyguladı zaten. Karşılaşırsanız şaşırmayın

levent
18-01-2011, 20:41
peki emre bey, bu tarz bi uygulama sonucunda test drive tarzı bişey yaptığınızda ufak bi video çekebilirseniz seviniriz diyelim o zaman :) öyle bi imkan olursa ;)

Jackson
18-01-2011, 20:45
Ben müşterilerin arabalarını sürmeye korkuyorum :D

Adam geliyo mesela, gardaş çekiş düşük bu turbo basmıyo diyo; diyorum doğrudur amca ben bilmem ki çekişi falan.

Araba 80 i geçtimi dizlerim titriyo korkudan :D Ben alışmışım motoru bitik 3 silindir suzuki maruti me bakıyorum dalgama 60 60 düz yolda

Onu arda ile konuşacaksın hocam

levent
18-01-2011, 21:23
arda yada sen farketmez valla , 1-2 . vites görsek yeter :D

Yogi
18-01-2011, 21:25
turbo büyütme işlemi için bir fiyat alabilirmiyim pm den
teşekkürler

dragstar
19-01-2011, 09:51
arda yada sen farketmez valla , 1-2 . vites görsek yeter :D

3. ten sonra yürüyor bnm arabada,

izmire geldiğimde %90 ihtimalle söker turboyu yaparız böyle bşy, o kdr yapmışkende coolerla oynarım:D

efe_
19-01-2011, 13:04
BV39 KKK , megane 106larla aynı turbo , meggye uygulansa nasıl güçler çıkar acaba? veya motor kaldırırmı?

senna
16-04-2011, 13:42
Aslında mantık basit fakat terimler karışık.

En basit yoldan anlatırsam; aynı trim lere sahip bir titanyum diğeri alüminyum 2 farklı kompresör pervanesi aynı ilkelerde fakat farklı aerodinamiklere sahiptirler. Yani düz bir turboşarj dan alüminyum pervaneyi çıkarıp yerine titanyum olanı takarsanız turboşarj gücünde %24 e varabilecek bir artış almış olursunuz.

Ardanın bahsettiği clipping işleminde ise egosz milinin daha rahat hava tahliyesi söz konusu olduğundan daha rahat bir egsoz gaz çıkışı söz konusu.

Basit bir deyişle bu turboyu kullanan ve standart turboyu kullanan iki araç arasında mutlak bir çekiş farkı söz konusu. Henüz kağıt üzerinde bile iken...

Ayrıca belirtmek gerekiyor ki Titanyum pervaneler alümünyum lara göre daha uzun süre balans ataletini koruyabiliyor ve ömürleri şu an için sonsuza yakın sayılıyor.



%24 artış aynı basınçtamı?

TaGo
16-04-2011, 13:55
Aynı noktaya takıldım %24 aynı basınç için olması çok değilmi? Çünkü sanmıyorumki %80 ler verimine sahip normal bir turboda bu verimin %100 e çekilebilmesi anlamına gelir.


Tüm bunların dışında; Helal len Arda sen bu işi çözüyorsun artık. Sonsuz takdirim var sana.

Bir diğer husus, yemin ediyorum bak dayak yicen arkadaş, yaptım ettimleri bir ÖNCESİ-SONRASI videosu ile göster. Müşteriden bi 50tl fazla al 2 defa dynoya sok. Birde yoll videosu çek Erhan kardeşimiz gibi.

MuratGürakan
16-04-2011, 14:17
Ses var goruntu yok...

egeturbo
16-04-2011, 17:36
%24 artış aynı basınçtamı?
bıllet tarzı upgradelerde bıllet kullanıdığında %24 turbo eskısıne nazaran daha güçlu bir basınç uretiminde

Aynı noktaya takıldım %24 aynı basınç için olması çok değilmi? Çünkü sanmıyorumki %80 ler verimine sahip normal bir turboda bu verimin %100 e çekilebilmesi anlamına gelir.


Tüm bunların dışında; Helal len Arda sen bu işi çözüyorsun artık. Sonsuz takdirim var sana.

Bir diğer husus, yemin ediyorum bak dayak yicen arkadaş, yaptım ettimleri bir ÖNCESİ-SONRASI videosu ile göster. Müşteriden bi 50tl fazla al 2 defa dynoya sok. Birde yoll videosu çek Erhan kardeşimiz gibi.

Abi şuan için gerçekten oldukça fazla çalışmalar yapıyoruz.Türkiyede fabrikasyon turbolu dizel ve benzinli tüm araçlara neredeyse hepsine upgrade seçeneklerini hazırladık.Bunun içinde 7 serisi Bmw ler bile var.
Tarkan abi aslına bakarsan 50 TL ile ne ben zengin olurum nede musteri.Fakat biz yuk tipi dyno ile ölçüm yapmak istiyoruz.İzmirde bi tek muzaffer abide var oda ***** nedenlerden dyno üzerine çıkamıyoruz.Bu aralar o dyno ilede ilgileniyoruz çözüm noktası desek yeridir.Gökhan abiler Maha yı getirsin İzmire tüm bu upgradeler yük tipi dynoda tek tek ölçümlenecekler.Yük tipi ne zaman İzmirde Tüm upgradeler için ölçüme çıkmaya hazılırız.
Video olayına gelince benim müşteri arabasına binmek gibi bi isteğim yok ***** adamın aracında özel eşyası v.s oluyor.Anca normal ufak test sürüşlerinde araçlara biniyoruz.SIkıp gazlamalık iznimiz yok bide videoya çekeriz nete koyarız araç sahibi yanımızda olmaz videoyu nette görür vay benim arabamla gazlanmış v.s demesin.Yoksa video çekmek sorun değil .
Ama İzmirde olupta 1.3 mjet 1.4 tjet 1.6 mjet 1.9 JTD Transporter T5 174 luk hemen gazlamaya hazır insanlar var askere gitmeden bi 2 3 araç denenebilir :)
birazdan 6.35 bmw upgrade ekliycem

tdipower
16-04-2011, 20:31
''Vnt sisteminin içine özel bir işlem yaparak daha yüksek devirlerde dayanıklı bir vnt sistemine sahip oldum.''


bunu açarmısınız biraz? nasıl başardınız

Jackson
16-04-2011, 22:07
%24 artış aynı basınçtamı?

Evet tamamen ayni basincta %24 e varabilen bir artis. Tabi bunu ben iddia etmiyorum duzenli olarak bize ulastirilan BW kataloglari soyluyor. Zaten standart bir kanat ve titanyumu karsilastirdiginizda sadece gordugunuz manzara bile etkileyici. BW kataloglarina internetten ulasabilir ve inceleyebilirsiniz

korki
17-04-2011, 00:32
anladığım kadarıyla getirdiğiniz titanyum malzeme billet kanatlarını değişik tip turboların gövde kısmını kullanıp modifiye ederek turbo sisteminde değişiklik yapıyosunuz ama vnt olayında ne gibi bir değişiklik yaptığınızı anlayamadım

Jackson
17-04-2011, 09:37
Aslinda bu kucuk bir meslek sirri. Tam aciklamayacagim ama kucuk bir ornekleme vermek gerekirse;

Pompa enjektor arizasi olan araclarda VNT ler ince yapilari yuzunden asiri sicakliga maruz kalmak suretiyle yanarak islevlerini kaybediyorlar. Vnt ler dogal sekilleri ve yapilari bozulmaksizin bir cesit kaplamayla biraz daha guclendirildiklerinde +75C+100C kadar sicakliga daha dayanikli hale getirilebiliyorlar. Arda nin bahsettigi bu aslinda. Tabi Turkce kullanimi ancak oyle bir anlam cikmasina sebep olmus. :hahaha:

tdipower
17-04-2011, 11:45
Aslinda bu kucuk bir meslek sirri. Tam aciklamayacagim ama kucuk bir ornekleme vermek gerekirse;

Pompa enjektor arizasi olan araclarda VNT ler ince yapilari yuzunden asiri sicakliga maruz kalmak suretiyle yanarak islevlerini kaybediyorlar. Vnt ler dogal sekilleri ve yapilari bozulmaksizin bir cesit kaplamayla biraz daha guclendirildiklerinde +75C+100C kadar sicakliga daha dayanikli hale getirilebiliyorlar. Arda nin bahsettigi bu aslinda. Tabi Turkce kullanimi ancak oyle bir anlam cikmasina sebep olmus. :hahaha:

meslek sırrı olacak birşey yok ortada tüm dünyada böyledir bu durum yüksek EGT, vnt sistemini bozar birsüre sonra kitlenip kalır bunları saklamaya gerek yok :) araç sıkıntılıysa yakıt karışımları vs. düzgün değilse vnt hiçbirşekilde adam akıllı çalışmaz özellikle soğuk havalarda sıkışma yapar. konu açıyorsunuz birşeyler paylaşmak adına sonra meslek sırrı .. gerek yok bunlara herkes herşeyin bilincinde zaten.

Swift
17-04-2011, 12:49
bu arada vnt nedir?

bilalMW
17-04-2011, 15:45
bu arada vnt nedir?

YouTube - Garrett VNT turbocharger cutaway animation (http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc)

Jackson
20-04-2011, 10:50
bu arada vnt nedir?

VNT yeni nesi turboşarj lar da aracın alt devirlerde turboşardan maksimum verim alınmasını sağlayan ve üst devirlerde turboşarjın hemen hemen devre dışı kalmasını sağlayan bir çeşit kanatçık sistemidir. Güzel bişeydir ;)

MCN21
06-04-2012, 23:39
@ ege turbo yularda sölediginiz 1.6 mjet 105 liklerden mi ??? eger öleyse bende yardımınızı istiorum :) kac aydır büyütücem diye ugrasıorum turboyu mjetten anlayan bulamadım bir turbocu yaparız dedi yaptı bir tane verdi taktık 7 hp - 70 torq geri düstüm ... hibrit turbo tarzında deilde daha cok direk garrett tarzı hazır bi turbo düsünüorum var mı bir öneriniz tesekkürler :)