Orijinalini görmek için tıklayınız : m42 318 is turbo
nickelback
03-07-2007, 09:33
bu yeni ///Makine siteye bayaaaaaaadır girmiyodum aklıma geldi gelmişken bi göstereyim dedim...
http://img468.imageshack.us/img468/5411/dsc00764mediumja2.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/3858/dsc00745mediumhd1.jpg
http://img455.imageshack.us/img455/2106/dsc00723mediumxg7.jpg
http://img125.imageshack.us/img125/7540/p1000620wd9.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/2280/p1000618fy2.jpg
http://img509.imageshack.us/img509/4845/p1000623kk6.jpg
http://img353.imageshack.us/img353/9848/p1000627yn1.jpg
http://img353.imageshack.us/img353/5960/p1000630jh9.jpg
http://img169.imageshack.us/img169/867/photo0003bk7.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/751/photo0016fy6.jpg
http://img178.imageshack.us/img178/7853/photo0017nv5.jpg
http://img53.imageshack.us/img53/6005/photo0111xo7.jpg
maşallah çok tatlı.kazasız belasız.buarada kac barda ve kac hp?
kazasız belasız kullanın,çok güzel..
maşallah
beyaz 36 da fenaymış
nickelback
03-07-2007, 09:43
saolun arkadaşlar.e36 fenadır
cok güzel dostum maşaLLah kazasız beLasız.
maşallah kazasız belasız daha detaylı bilgi verirsen turbo hakkında gzl olur.
kazasız belasız, bilgi isteriz ;)
Berent.t
03-07-2007, 18:26
güzel olmuş..kazasız belasız
TURBO CİVİC
03-07-2007, 20:00
masallah guzel olmus.yanlız ole resimle olmaz bol bol video isteruuk
nickelback
03-07-2007, 20:24
http://www.youtube.com/watch?v=8HjxS0vJNgU
videosu bu arkadaşlar bi tane war şimdilik idare edin :)
motor orjinali zate 156 hp t3 turbo war garett pistonlar m pistonu kırmızı enjektörler war bide boru emmeye girmeden bitane daha enjektör war fazladan o yarışlar için ama biz yarıştırmaya kıyamıyoz :) hks sqv blow off war çuf çuf hasabı kilit war 364 hep yengeç gibi araba :D ikitane intercooler war biri panjurun içinde dieri tamponun hiç belli olmuyo turbo olduu dışardan.
saolun arkadaşlar bundan sora daha fazla online olucam bol bol görüşürüz :heyoo:
nickelback
03-07-2007, 20:31
ha bu arada orjinali 156 hp modifiyelerden sonra tahmini 230 falan şlimdilik 0.5 barda 1.5 e kadar yolu war :)
M42B18 güzel alettir..Egzantrik zincirinden çıkan sesde bir ayri tat verir....Güle güle kullan....
nickelback
04-07-2007, 09:51
gerçekten güzel alet ama zincirin gergi paletlerinden nefret ediyorum bazen gewşeyince çok ses yapıyo :ofk: mecburen palet deiştirioz
kazasız belasız bende bursadayım şuan 35 plaka turuncu bı saxo gorurusen durduruver tanışırız
nickelback
04-07-2007, 10:56
kazasız belasız bende bursadayım şuan 35 plaka turuncu bı saxo gorurusen durduruver tanışırız
denk gelişirsek tanışırız gökan ;)
dükanım yıldırımda TUNING16 beklerim
ertan allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin çok güzel alet
nickelback
04-07-2007, 16:08
saol dennis unutmadım sanma videoları bekliorum haala :D
tuning16 netarafta ben yabancıyım bıraz
ertan maşallah nazar değmesin kadran videosu falanda koy ya :) görüşrüüz.
saol dennis unutmadım sanma videoları bekliorum haala :D
cd ye çektim duruo hala, bi çay ısmarlarsan gelirim :D
emreekin
05-07-2007, 00:23
masallah......bu kasalardan hep korkmusumdur...:D :D
gerçekten başarılı tebrik ederim allah kaza bela vermesin
Masallah, karafar da yakısır :)
318is(m42 & m44).....bence bir efsane...
///M çatısı altında geliştirilmiş, standartında dereceli egsantrik, kısa şanzıman ve 4-2-1 header bulunan..motor bloğu e30 m3 ile aynı olan bi araç...
iki arkadaşımda e36 318is var...gerçekten çok keyifli ve mantıklı bir araç
kazasız+ belasız+ cezasız = keyifli günlerde kullanırsın inş.
3000-5000ytl civarı bir masrafla e30m3 motoruna sahip olmakta ciddi bir alternatif olur...
maşallah . güle güle kullan
nickelback
09-07-2007, 12:53
318is(m42 & m44).....bence bir efsane...
///M çatısı altında geliştirilmiş, standartında dereceli egsantrik, kısa şanzıman ve 4-2-1 header bulunan..motor bloğu e30 m3 ile aynı olan bi araç...
iki arkadaşımda e36 318is var...gerçekten çok keyifli ve mantıklı bir araç
kazasız+ belasız+ cezasız = keyifli günlerde kullanırsın inş.
3000-5000ytl civarı bir masrafla e30m3 motoruna sahip olmakta ciddi bir alternatif olur...
motor deiştirmek istemiyorum motoru güzel zaten performansından çok memnunum arabayı satabilirim belki niyetim e30 cabrio almak bakalım hayırlısı olsun satılırsa cabrio satılmazsa buna dewam :icon_tup:
yorumlar için teşekkürler
maşallah x 41 = 41 kere maşallah :)
motor deiştirmek istemiyorum motoru güzel zaten performansından çok memnunum arabayı satabilirim belki niyetim e30 cabrio almak bakalım hayırlısı olsun satılırsa cabrio satılmazsa buna dewam :icon_tup:
yorumlar için teşekkürler
hayırlısı ne ise o olsun o zaman....:icon_tup:
318is(m42 & m44).....bence bir efsane...
///M çatısı altında geliştirilmiş, standartında dereceli egsantrik, kısa şanzıman ve 4-2-1 header bulunan..motor bloğu e30 m3 ile aynı olan bi araç...
iki arkadaşımda e36 318is var...gerçekten çok keyifli ve mantıklı bir araç
kazasız+ belasız+ cezasız = keyifli günlerde kullanırsın inş.
3000-5000ytl civarı bir masrafla e30m3 motoruna sahip olmakta ciddi bir alternatif olur...
1- Aracın sahibinin dediği gibi 150 küsür değil aracın orjinali fabrika çıkışı 136hp dir.
2- blok e30m3 ile yanı değildir, m10 bloklar e30 m3 ile aynıdır. m42 bişi ile aynı değildir
3- m42 motorun üzerindeki egzantrik standart dereceli değildir.
4- Şanzıman kısa değil bilindik 5 ileri 245 getrag marka şanzımandır.
5- 3000-5000ytl ye e30 m3 makinası olmaz. ne olur bilemem. çünkü dediğim gibi alt yapısından tutun 4 silindir olması dışında hiçbişi aynı değildir.
Benimde merakım, malyet ne oldu bu araçta? Beygir ve Tork dağılımı nasıl, dyno çıktısı var mı?
yusufbatırel
16-07-2007, 17:05
tebrıkler kardesım boncuk olmus kazasız belasız
keske herkes senın gıbı cam gıbı cekıp koysa turboladım dedıklerı aracının resımlerını
nickelback
16-07-2007, 17:12
özür dilerim cahilliğime wer kendi arabam hakkında hiç bişi bilmiyorum ben ama şöle bişi diim hiç ihtiyacım olmadı arabanın orjinal werilerine sen çok biliyosun bu hoşuma gitti bende gurur yaptım orjinal werilerini koydum burdan okur öğrenirim artık. :)
Marka BMW
Model 318iS
Üretim Yılı 1990
Model Ailesi E30
Karoser Tipi 4/5S SAL
Kapı Sayısı 2
Dingil Mesafesi 2570 mm (101.2 in)
Ön İz Genişliği 1405 mm (55.3 in)
Arka İz Genişliği 1415 mm (55.7 in)
Uzunluk 4325 mm (170.3 in)
Genişlik 1646 mm (64.8 in)
Yükseklik 1380 mm (54.3 in)
Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1.68
Ağırlık 1200 kg (2643.2 lb)
Ağırlık Dağılımı (ön/arka)
Yakıt Kapasitesi 55 litre (12.1 Imp gal , 14.5 US gal)
Motor Özellikleri
Motor Üreticisi BMW
Motor Yeri Ön
Motor Yerleşimi Uzunlamasına
Motor Yapısı
Soğutma Türü Su
Motor Tipi DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi S-4
Silindir Başına Subap Sayısı 4 (toplam 16 adet)
Motor Hacmi 1796 cc (109.6 cu in)
Çap 84 mm (3.31 in)
Strok 81 mm (3.19 in)
Çap / Strok Oranı 1.04
Silindir Başına Düşen Hacim 449 cc/silindir (27.4 cu in/silindir)
Krank Ana Yatak Sayısı 5
Sıkıştırma Oranı 10 : 1
Yakıt Besleme Tipi Bo Motronic ML 1.7 fuel inj.
Hava Besleme Türü Normal
Kompresör Tipi -
İntercooler Türü Yok
Katalitik Konvertör Var
Maksimum Motor Gücü 134 HP (99.9 kW)
Maksimum Güç Devri 6000 d/d
Maksimum Tork 172 N.m (126.9 lb.ft , 17.5 kg.m)
Maksimum Tork Devri 4600 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 159 N.m (6000 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 111.7 HP/ton (83.3 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı 74.6 HP/litre (55.6 kW/litre)
CO2 Emisyonu
Performans
0 - 60 mph 9.3 s
0 - 100 km/h 9.9 s
0 - 160 km/h
80 - 120 km/h (son viteste)
0 - 400 m Hızlanma 17.2 s
Son Sürat 200 km/h (124.3 mph)
Şanzıman ve Aktarma
şanzıman Türü 5M
Son Vites Dişlisi Oranı 0.8 : 1
Son Dişli Oranı 4.1 : 1
Aktarma RWD
Kullanım, Yürüyen Aksam ve Frenler
Direksiyon Türü rack & pinion PAS
Direksiyon Turu
Dönüş Çapı 10.5 m (34.5 ft)
Süspansiyon (ön) I.MS.
Süspansiyon (arka) I.STA.CS.ARB.
Fren Türü (ön/arka) Di/Di-S
Jantlar (ön) 5.5J
Jantlar (arka) 5.5J
Lastikler (ön) 195/665 HR 14
Lastikler (arka) 195/65 HR 14
Tebrik ediyorum... ;)
Aracın Turbo uygulamasından sonraki tork verisi nedir? Dyno ölçümü vs yapıldımı. Rakam tahmini mi?
nickelback
16-07-2007, 19:18
dyno yapılmadı bursadakilere tam güwenmediimizden yani tam weri alamıycamızdan istanbulda ölçtürcez ama orayada bi türlü arabayla yolumuz düşmedi daha bursada rahat yürütmüyo poliz istanbula gelmeye pek yemiyo açıkcası :)
1- Aracın sahibinin dediği gibi 150 küsür değil aracın orjinali fabrika çıkışı 136hp dir.
2- blok e30m3 ile yanı değildir, m10 bloklar e30 m3 ile aynıdır. m42 bişi ile aynı değildir
3- m42 motorun üzerindeki egzantrik standart dereceli değildir.
4- Şanzıman kısa değil bilindik 5 ileri 245 getrag marka şanzımandır.
5- 3000-5000ytl ye e30 m3 makinası olmaz. ne olur bilemem. çünkü dediğim gibi alt yapısından tutun 4 silindir olması dışında hiçbişi aynı değildir.
Benimde merakım, malyet ne oldu bu araçta? Beygir ve Tork dağılımı nasıl, dyno çıktısı var mı?
dostum ii güzel açıklamışsın..tebrik ederim...gerçi direk kapak yapma çabası sezdim ama canın sağosun...:icon_tup:
fakat eminmisin..???:beuj:
nickelback
16-07-2007, 20:07
tebrıkler kardesım boncuk olmus kazasız belasız
keske herkes senın gıbı cam gıbı cekıp koysa turboladım dedıklerı aracının resımlerını
+318 :icon_tup:
dostum ii güzel açıklamışsın..tebrik ederim...gerçi direk kapak yapma çabası sezdim ama canın sağosun...:icon_tup:
fakat eminmisin..???:beuj:
Hayat uzun herzaman öğrenecek birşeyler vardır...:icon_tup:
Hayat uzun herzaman öğrenecek birşeyler vardır...:icon_tup:
bu eminim demek sanırım...
PEKİ;)
bende m3 ten farklı diye biliyorum. m3 te efsanevi m10 bloğu ve 3.5 6 silindir motorun 4 silindirli halindeki kapak var.
araç çok guzel keyifli sürüşler.
Şöle gelişiyor hadise, Bu blok ilk olarak e10 ve e12 2002 lerde kullanıyor daha sonra e21 lerde. e21 lerdeki 2.0 olan blok yani 3.20/4 ( krank çift salma 1.6 ve 1.8 lerde ise tek salmadır ) 'ün pist versiyonu hazırlanıyor, bu pist versiyonu için bu motora çift egzantrkli üst kapak tasarlanıyor, Daha sonra BMW tarafından bu motorun 1500cc lik versiyonuna Turbo uygulanarak 1001hp güç elde ediliyor, formula 1 de kullanılan bu motorunun m10 blok ve m10 2.0 kranktan oluşması. bu motorun kendini ispat etmesine yeterli oluyor. Ve büyük başarılara imza atıyor.
Tabi o dönemler ///M yok. E30 un üretilmesi ile M10 blok gene kullanılıyor 3.16 ve 3.18i modellerinde biri 1.8 karbüratörlü diğeri de 1.8 enjektörlü olarak. Daha sonra üretilen m3 lerde hacim 2.3 e çıkaralarak 2.0'ın çift salma krankı ve yeni tasarlanmış çift egzantkli silindir kapağı kullanılıyor. İtalya normaları içinde italyan m3 leri 2.0 olarak üretiliyor. Bunlarada İtalyan M3 ü deniyor. E30 M3 ün motor kodu S14B23'tür
Yani demek oki... E30 M3 2.3'ün motor bloğu ve krankı m10. Ama geri kalanının alkası yoktur.
Şu anda bir ustamız e21 3.20/4 ünü s14 e çevirmeye çalşıyor...Baya uzun vadeli bir çalışmaydı çok zaman para harcandı parçaların toplanması bulunması vs. Bu işlem tamamlanırsa sizlerle yaplaşırım. Tabi kendiside müsade ederse.
M30 un M10 ile pek alakası yoktur. İkiside aynı benzer teknolojili motorlarıdır. Ama M30 da döneminin M5 lerine can vermiş bir bloktur.
m40 ise m10 bloktan sonra geliştirlen daha ekonomik daha hafifi alışımlı ve daha yüksek teknoloji ürünü bir blok, motor sporlarında kullanılmadı çünkü çıktığı dönemde artık BMW tamamen 6 silinidire adapte olmuştu...
m42 ler de m40 lardan güncellenerek hazırlanmış makinalardır, M42'nin asıl üretim amacı 80 sonunda ve 90 başlarında japonların 1.6 ile 2.0 16v motorlar arasında pazaralarına girerek liderleşmeleriydi. BMW de bende yaparım gibisinden bir davranışla sadece ''2 sene'' e30 3.18is leri üsretmiştir. M42 e36 da da 2-3 kere güncellenerek bazı kronik sorunları yok edilmeye çalışıldı en son Z3 lerde kullanılan 1.9 makina kullanıldı sonrada tariha karıştı.
Yakıt Tüketimi ne alemde Turbo 3.18is in ?
Şöle gelişiyor hadise, Bu blok ilk olarak e10 ve e12 2002 lerde kullanıyor daha sonra e21 lerde. e21 lerdeki 2.0 olan blok yani 3.20/4 ( krank çift salma 1.6 ve 1.8 lerde ise tek salmadır ) 'ün pist versiyonu hazırlanıyor, bu pist versiyonu için bu motora çift egzantrkli üst kapak tasarlanıyor, Daha sonra BMW tarafından bu motorun 1500cc lik versiyonuna Turbo uygulanarak 1001hp güç elde ediliyor, formula 1 de kullanılan bu motorunun m10 blok ve m10 2.0 kranktan oluşması. bu motorun kendini ispat etmesine yeterli oluyor. Ve büyük başarılara imza atıyor.
Tabi o dönemler ///M yok. E30 un üretilmesi ile M10 blok gene kullanılıyor 3.16 ve 3.18i modellerinde biri 1.8 karbüratörlü diğeri de 1.8 enjektörlü olarak. Daha sonra üretilen m3 lerde hacim 2.3 e çıkaralarak 2.0'ın çift salma krankı ve yeni tasarlanmış çift egzantkli silindir kapağı kullanılıyor. İtalya normaları içinde italyan m3 leri 2.0 olarak üretiliyor. Bunlarada İtalyan M3 ü deniyor. E30 M3 ün motor kodu S14B23'tür
Yani demek oki... E30 M3 2.3'ün motor bloğu ve krankı m10. Ama geri kalanının alkası yoktur.
Şu anda bir ustamız e21 3.20/4 ünü s14 e çevirmeye çalşıyor...Baya uzun vadeli bir çalışmaydı çok zaman para harcandı parçaların toplanması bulunması vs. Bu işlem tamamlanırsa sizlerle yaplaşırım. Tabi kendiside müsade ederse.
M30 un M10 ile pek alakası yoktur. İkiside aynı benzer teknolojili motorlarıdır. Ama M30 da döneminin M5 lerine can vermiş bir bloktur.
m40 ise m10 bloktan sonra geliştirlen daha ekonomik daha hafifi alışımlı ve daha yüksek teknoloji ürünü bir blok, motor sporlarında kullanılmadı çünkü çıktığı dönemde artık BMW tamamen 6 silinidire adapte olmuştu...
m42 ler de m40 lardan güncellenerek hazırlanmış makinalardır, M42'nin asıl üretim amacı 80 sonunda ve 90 başlarında japonların 1.6 ile 2.0 16v motorlar arasında pazaralarına girerek liderleşmeleriydi. BMW de bende yaparım gibisinden bir davranışla sadece ''2 sene'' e30 3.18is leri üsretmiştir. M42 e36 da da 2-3 kere güncellenerek bazı kronik sorunları yok edilmeye çalışıldı en son Z3 lerde kullanılan 1.9 makina kullanıldı sonrada tariha karıştı.
heh...şimdi oldu, teşekkür ederim...
nickelback
28-09-2007, 17:27
Yakıt Tüketimi ne alemde Turbo 3.18is in ?
tam ölçme iimkanımız olmadı ama aşırı yüksek rrakamlar deil bi ara tam ölçünce yazarım bura
güzel araç kazasız belasz
Tayfun-E30
20-10-2007, 16:31
Şafak-e30 Cover Center :D .....
2inci foto izmir yolumu :S
nickelback
02-11-2007, 15:32
görükle semaları bi organizasyon için ordaydık.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.