E30///M3
25-01-2011, 14:01
Bu sene ulusal drag planlıyoruz 2 senedir yapılmıyor yapılmayışı potansiyeli çok arttırmadı gibi yaparsak daha iyi olacak düşüncesi doğdu bende.kurallar taslak halinde aşağıdaki gibi getirisi olan geneli düşünerek yapılan her türlü öneri taslağa
eklenecektir.yeni toparladım çok az süre kaldı göndermem lazım yazım imla her türlü hata olabilir okumadan bile ham haliyle ana hatlar buyrunn..
2.1 Katılabilir Otomobiller ve sınıflandırma
Sınıf 1 - Street (15 saniye üstü)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller).
Bu araçlardan, fabrika üretimi takılmış ( koltuk, stepne,
kapı döşemesi vs) hiçbir orijinal parça ve aksesuar
sökülemez. Avadanlıklar, (kriko, el aletleri, tk.
vs) aracın takılı parçası sayılmaz sökülüp alınabilir.
Bu gruptaki araçlar ruhsatlarında yada el kitaplarında
belirtilen kilonun altında olamazlar (bu iki ağırlıktan
daha hafif olanı dikkate alınacaktır). Tartı farkı
olarak % 3 tolerans tanınır. Araçlar yarışmanın herhangi
bir anında tartıya alınabilirler.
Fabrika üretimi gövde parçalarına monte edilmek
kaydıyla dodik, spoiler ve benzeri uzantılara izin verilir.
Gövde kiti ve tampon fiber uygulamalarına orijinal ve
imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir.
Ancak motor ve bagaj kaputu, çamurluk gibi
parçalarda fiber (karbon fiber hariç) uygulamasına
izin verilmez. Farlar ve stoplar, diğer ışıklı düzenekleri
mutlaka takılı bulunacaktır.
Bu grupta alt sınır 15 saniyedir. 15 saniyenin altında
bir derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları
bölümünde açıklanan kuralların uygulanmasından
sonra, toleranslar dışında kalmışsa bir daha bu sınıfta
yarışamaz. Otomobilin, 2,3,4,5,6 sınıflarının tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir. 15 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse, daha önceden alınan puanlar yarışılan
diğer sınıfa taşınamaz.
Bu sınıfta yarışacak üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Bu koşullara uygun olmayan otomobiller, ancak 4
noktalı, TOSFED onaylı roll bar ile yarışabilir.
Sınıf 2 - Super Street (14-15 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller).
Bu araçlardan, fabrika üretimi takılmış ( koltuk, stepne,
kapı döşemesi vs) hiçbir orijinal parça ve akse
suar sökülemez. Avadanlıklar, (kriko, el aletleri, tk. vs)
aracın takılı parçası sayılmaz sökülüp alınabilir.
Bu gruptaki araçlar ruhsatlarında yada el kitaplarında
belirtilen kilonun altında olamazlar (bu iki ağırlıktan daha
hafif olanı dikkate alınacaktır). Tartı farkı olarak % 3
tolerans tanınır. Araçlar yarışmanın herhangi bir anında
tartıya alınabilirler.
Fabrika üretimi gövde parçalarına monte edilmek kaydıyla
dodik, spoiler ve benzeri uzantılara izin verilir.
Gövde kiti ve tampon fiber uygulamalarına orijinal ve
imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir.
Ancak motor ve bagaj kaputu, çamurluk gibi parçalarda
fiber (karbon fiber hariç) uygulamasına izin verilmez.
Farlar ve stoplar, diğer ışıklı düzenekleri mutlaka
takılı bulunacaktır.
Bu grupta alt sınır 14 saniyedir. 14 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin 3,4,5,6 sınıflarının tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
14 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.
Bu sınıfta yarışacak üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir. Bu koşullara
uygun olmayan otomobiller, ancak 4 noktalı,
TOSFED onaylı roll bar ile yarışabilir.
Sınıf 3 Pro street (13-14 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller).
Bu araçlardan, fabrika üretimi takılmış ( koltuk, stepne,
kapı döşemesi vs) hiçbir orijinal parça ve akse
suar sökülemez. Avadanlıklar, (kriko, el aletleri, tk. vs)
aracın takılı parçası sayılmaz sökülüp alınabilir.
Bu gruptaki araçlar ruhsatlarında yada el kitaplarında
belirtilen kilonun altında olamazlar (bu iki ağırlıktan daha
hafif olanı dikkate alınacaktır). Tartı farkı olarak % 3
tolerans tanınır. Araçlar yarışmanın herhangi bir anında
tartıya alınabilirler.
Fabrika üretimi gövde parçalarına monte edilmek kaydıyla
dodik, spoiler ve benzeri uzantılara izin verilir.
Gövde kiti ve tampon fiber uygulamalarına orijinal ve
imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir.
Ancak motor ve bagaj kaputu, çamurluk gibi parçalarda
fiber (karbon fiber hariç) uygulamasına izin verilmez.
Farlar ve stoplar, diğer ışıklı düzenekleri mutlaka
takılı bulunacaktır.
Bu grupta alt sınır 13 saniyedir. 13 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin Sınıf 4,5,6 tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
13 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.
Bu sınıfta yarışacak üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir. Bu koşullara
uygun olmayan otomobiller, ancak 4 noktalı,
TOSFED onaylı roll bar ile yarışabilir.
Sınıf 4 - Drag (12-13 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi tarafından
talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve belli
bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için birbirinin
aynı olarak imal edilmiş otomobiller) veya seri üretim
dışındaki araçlar.
Güvenlik şartlarına uyulması zorunlu olup, teknik kontrol
sorumlusunun uygun bulmadığı araçlar yarışamaz.
Bu sınıftaki ruhsatlarında yada el kitaplarında belirtilen
kilodan %3 ağırlık toleransı dahilinde olan seri üretim
araçlarda rolbar aranmaz. %3 ağırlık toleransını aşan
seri üretim araçlar 4 noktalı, TOSFED onaylı roll bar ile
yarışabilir.
Seri üretim dışındaki araçlarda, araçlar TOSFED onaylı
8 noktalı roll cage ve taşıyıcı şasi zorunludur (profil yada
boru; malzeme, demir/çelik).
Bu sınıfta yarışacak %3 hafifletme toleransı dahilindeki
standart ve üstü açık araçlar; varsa hard topu kapatmak
ve seri üretim bir koruma barının varlığını kanıtlamak
kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Ayrıca ön rüzgar siperliği (lamine cam yada
polikarbonat) sürücünün normal oturuş pozisyonunda
kask üst hizasından daha yukarıda olmalıdır.
Bu sınıfta kilo sınırlaması (seri üretim ve %3 toleransla
fabrika ağırlığında olan araçlar hariç) yoktur.
Bu grupta alt sınır 12 saniyedir. 12 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin Sınıf 5,6 tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
12 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.
Sınıf 5 - ProDrag (11-12 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi tarafından
talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve belli
bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için birbirinin
aynı olarak imal edilmiş otomobiller) veya seri üretim
dışındaki araçlar.
Güvenlik şartlarına uyulması zorunlu olup, teknik kontrol
sorumlusunun uygun bulmadığı araçlar yarışamaz
Bu sınıftaki seri üretim araçlarda, ruhsatlarında yada el
ki-taplarında belirtilen kiloya bakılmaksızın, 1000 kiloya
kadar rolbar aranmaz. Seri üretim otomobilin ağırlığı fabrika çıkış ağırlığı 1000 kg altında ise, %3 toleransla rolbar aranmaz.
Bu koşulları sağlamayan seri üretim araçlarda
TOSFED onaylı 4 nokta rollbar zorunludur. Seri üretim
dışı araçlarda 8 noktalı TOSFED onaylı roll cage bulunması
zorunludur.
Bu sınıfta yarışacak %3 hafifletme toleransı dahilindeki
standart ve üstü açık araçlar; varsa hard topu kapatmak
ve seri üretim bir koruma barının varlığını kanıtlamak
kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Ayrıca ön rüzgar siperliği (lamine cam yada
polikarbonat) sürücünün normal oturuş pozisyonunda
kask üst hizasından daha yukarıda olmalıdır.
Bu sınıfta, yukarıda belirtilen şartlar dışında kilo sınırlaması
yoktur.
Bu grupta alt sınır 11 saniyedir. 11 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin Sınıf 6 tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
11 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.
Sınıf 6 -Süper ProDrag (11 sn altı)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller) veya
seri üretim dışındaki araçlar veya FIA drag yönetmeliklerine
uygun araçlar.
Güvenlik şartlarına uyulması zorunlu olup, teknik
kontrol sorumlusunun uygun bulmadığı araçlar yarışamaz.
Bu sınıftaki ruhsatlarında yada el kitaplarında belirtilen
kilodan %3 ağırlık toleransı dahilinde olan seri
üretim araçlarda rolbar aranmaz. %3 ağırlık toleransını
aşan seri üretim araçlar 4 noktalı, TOSFED
onaylı roll bar ile yarışabilir.
Seri üretim dışındaki araçlarda, araçlar TOSFED
onaylı 8 noktalı roll cage ve taşıyıcı şasi zorunludur
(profil yada boru; malzeme, demir/çelik).
Bu sınıfta yarışacak %3 hafifletme toleransı dahilindeki
standart ve üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Ayrıca ön rüzgar siperliği (lamine cam yada
polikarbonat) sürücünün normal oturuş pozisyonunda
kask üst hizasından daha yukarıda olmalıdır.
Bu sınıfta kilo sınırlaması (seri üretim ve %3 toleransla
fabrika ağırlığında olan araçlar hariç) yoktur.
a) Hiçbir grupta, motor hacmi ve ayar (chip, tunning
vs) sınırlaması yoktur. Motorlar içten yanmalı olacaktır.
Piston yada rotary/Wankel…. gaz tribünü yasaktır.
b) Hiçbir grupta, aşırı besleme (turbo, kompresör,
nos vs) sınırlaması yoktur.
c) Aracın teknik kontrol öncesi arızalanması halinde
kayıt yaptırmış olduğu gruba bakılmaksızın yarışabilir
bir araçla yarışmaya katılır.
İkinci araç başka bir gruba aitse, alabileceği puanı
kendi grubuna taşıyamaz.
d) Otomobilin Trafik kurallarına uygunluklarından yarışmacılar
kendileri sorumludurlar.
e) LPG hariç her türlü sıvı yakıtın kullanımı serbesttir.
Tüm gruplarda LPG yasaktır. Önceden LPG’li
araçlar yakıt tanklarını tamamen sökmek kaydıyla
yarışabilirler.
f) Lastikler
Bütün gruplarda güvenliği bozmamak kaydıyla jant
ve lastik seçimi serbesttir. Patlama, zedelenme ve
benzeri haller dışında teknik kontrol sonrası lastik
değiştirmek yasaktır. Ancak Yarışma Direktörü güvenlik
(yağmur vs.) nedeniyle araçların lastik değiştirmelerine
izin verebilir.
2.7.4 Zaman Cezaları
İlk altı sınıfa, yarışma içinde, 15saliseye(0.25 saniye) kadar gelişme-
iyileşme toleransı tanınmıştır. Bu sınıflarda
kayıt/start listesindeki zaman sınırlamasının tolerans
payının altında kalan derecelerde
- 15-24 salise(0.25-0.40 saniye) arası 30 salise(0.50 saniye)
- 24-45 salise(0.40-0.75 saniye)arası için 1 saniye
zaman cezası uygulanacaktır.
Girdiği grubun alt limitine göre 45 saliseden(0.75 saniyeden) daha iyi bir derece yapan sürücü, yarışmadan ihraç edilir ve sonraki
yarışlarda bu sınıfta yarışamaz.
eklenecektir.yeni toparladım çok az süre kaldı göndermem lazım yazım imla her türlü hata olabilir okumadan bile ham haliyle ana hatlar buyrunn..
2.1 Katılabilir Otomobiller ve sınıflandırma
Sınıf 1 - Street (15 saniye üstü)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller).
Bu araçlardan, fabrika üretimi takılmış ( koltuk, stepne,
kapı döşemesi vs) hiçbir orijinal parça ve aksesuar
sökülemez. Avadanlıklar, (kriko, el aletleri, tk.
vs) aracın takılı parçası sayılmaz sökülüp alınabilir.
Bu gruptaki araçlar ruhsatlarında yada el kitaplarında
belirtilen kilonun altında olamazlar (bu iki ağırlıktan
daha hafif olanı dikkate alınacaktır). Tartı farkı
olarak % 3 tolerans tanınır. Araçlar yarışmanın herhangi
bir anında tartıya alınabilirler.
Fabrika üretimi gövde parçalarına monte edilmek
kaydıyla dodik, spoiler ve benzeri uzantılara izin verilir.
Gövde kiti ve tampon fiber uygulamalarına orijinal ve
imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir.
Ancak motor ve bagaj kaputu, çamurluk gibi
parçalarda fiber (karbon fiber hariç) uygulamasına
izin verilmez. Farlar ve stoplar, diğer ışıklı düzenekleri
mutlaka takılı bulunacaktır.
Bu grupta alt sınır 15 saniyedir. 15 saniyenin altında
bir derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları
bölümünde açıklanan kuralların uygulanmasından
sonra, toleranslar dışında kalmışsa bir daha bu sınıfta
yarışamaz. Otomobilin, 2,3,4,5,6 sınıflarının tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir. 15 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse, daha önceden alınan puanlar yarışılan
diğer sınıfa taşınamaz.
Bu sınıfta yarışacak üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Bu koşullara uygun olmayan otomobiller, ancak 4
noktalı, TOSFED onaylı roll bar ile yarışabilir.
Sınıf 2 - Super Street (14-15 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller).
Bu araçlardan, fabrika üretimi takılmış ( koltuk, stepne,
kapı döşemesi vs) hiçbir orijinal parça ve akse
suar sökülemez. Avadanlıklar, (kriko, el aletleri, tk. vs)
aracın takılı parçası sayılmaz sökülüp alınabilir.
Bu gruptaki araçlar ruhsatlarında yada el kitaplarında
belirtilen kilonun altında olamazlar (bu iki ağırlıktan daha
hafif olanı dikkate alınacaktır). Tartı farkı olarak % 3
tolerans tanınır. Araçlar yarışmanın herhangi bir anında
tartıya alınabilirler.
Fabrika üretimi gövde parçalarına monte edilmek kaydıyla
dodik, spoiler ve benzeri uzantılara izin verilir.
Gövde kiti ve tampon fiber uygulamalarına orijinal ve
imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir.
Ancak motor ve bagaj kaputu, çamurluk gibi parçalarda
fiber (karbon fiber hariç) uygulamasına izin verilmez.
Farlar ve stoplar, diğer ışıklı düzenekleri mutlaka
takılı bulunacaktır.
Bu grupta alt sınır 14 saniyedir. 14 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin 3,4,5,6 sınıflarının tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
14 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.
Bu sınıfta yarışacak üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir. Bu koşullara
uygun olmayan otomobiller, ancak 4 noktalı,
TOSFED onaylı roll bar ile yarışabilir.
Sınıf 3 Pro street (13-14 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller).
Bu araçlardan, fabrika üretimi takılmış ( koltuk, stepne,
kapı döşemesi vs) hiçbir orijinal parça ve akse
suar sökülemez. Avadanlıklar, (kriko, el aletleri, tk. vs)
aracın takılı parçası sayılmaz sökülüp alınabilir.
Bu gruptaki araçlar ruhsatlarında yada el kitaplarında
belirtilen kilonun altında olamazlar (bu iki ağırlıktan daha
hafif olanı dikkate alınacaktır). Tartı farkı olarak % 3
tolerans tanınır. Araçlar yarışmanın herhangi bir anında
tartıya alınabilirler.
Fabrika üretimi gövde parçalarına monte edilmek kaydıyla
dodik, spoiler ve benzeri uzantılara izin verilir.
Gövde kiti ve tampon fiber uygulamalarına orijinal ve
imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir.
Ancak motor ve bagaj kaputu, çamurluk gibi parçalarda
fiber (karbon fiber hariç) uygulamasına izin verilmez.
Farlar ve stoplar, diğer ışıklı düzenekleri mutlaka
takılı bulunacaktır.
Bu grupta alt sınır 13 saniyedir. 13 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin Sınıf 4,5,6 tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
13 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.
Bu sınıfta yarışacak üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir. Bu koşullara
uygun olmayan otomobiller, ancak 4 noktalı,
TOSFED onaylı roll bar ile yarışabilir.
Sınıf 4 - Drag (12-13 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi tarafından
talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve belli
bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için birbirinin
aynı olarak imal edilmiş otomobiller) veya seri üretim
dışındaki araçlar.
Güvenlik şartlarına uyulması zorunlu olup, teknik kontrol
sorumlusunun uygun bulmadığı araçlar yarışamaz.
Bu sınıftaki ruhsatlarında yada el kitaplarında belirtilen
kilodan %3 ağırlık toleransı dahilinde olan seri üretim
araçlarda rolbar aranmaz. %3 ağırlık toleransını aşan
seri üretim araçlar 4 noktalı, TOSFED onaylı roll bar ile
yarışabilir.
Seri üretim dışındaki araçlarda, araçlar TOSFED onaylı
8 noktalı roll cage ve taşıyıcı şasi zorunludur (profil yada
boru; malzeme, demir/çelik).
Bu sınıfta yarışacak %3 hafifletme toleransı dahilindeki
standart ve üstü açık araçlar; varsa hard topu kapatmak
ve seri üretim bir koruma barının varlığını kanıtlamak
kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Ayrıca ön rüzgar siperliği (lamine cam yada
polikarbonat) sürücünün normal oturuş pozisyonunda
kask üst hizasından daha yukarıda olmalıdır.
Bu sınıfta kilo sınırlaması (seri üretim ve %3 toleransla
fabrika ağırlığında olan araçlar hariç) yoktur.
Bu grupta alt sınır 12 saniyedir. 12 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin Sınıf 5,6 tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
12 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.
Sınıf 5 - ProDrag (11-12 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi tarafından
talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve belli
bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için birbirinin
aynı olarak imal edilmiş otomobiller) veya seri üretim
dışındaki araçlar.
Güvenlik şartlarına uyulması zorunlu olup, teknik kontrol
sorumlusunun uygun bulmadığı araçlar yarışamaz
Bu sınıftaki seri üretim araçlarda, ruhsatlarında yada el
ki-taplarında belirtilen kiloya bakılmaksızın, 1000 kiloya
kadar rolbar aranmaz. Seri üretim otomobilin ağırlığı fabrika çıkış ağırlığı 1000 kg altında ise, %3 toleransla rolbar aranmaz.
Bu koşulları sağlamayan seri üretim araçlarda
TOSFED onaylı 4 nokta rollbar zorunludur. Seri üretim
dışı araçlarda 8 noktalı TOSFED onaylı roll cage bulunması
zorunludur.
Bu sınıfta yarışacak %3 hafifletme toleransı dahilindeki
standart ve üstü açık araçlar; varsa hard topu kapatmak
ve seri üretim bir koruma barının varlığını kanıtlamak
kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Ayrıca ön rüzgar siperliği (lamine cam yada
polikarbonat) sürücünün normal oturuş pozisyonunda
kask üst hizasından daha yukarıda olmalıdır.
Bu sınıfta, yukarıda belirtilen şartlar dışında kilo sınırlaması
yoktur.
Bu grupta alt sınır 11 saniyedir. 11 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin Sınıf 6 tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
11 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.
Sınıf 6 -Süper ProDrag (11 sn altı)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller) veya
seri üretim dışındaki araçlar veya FIA drag yönetmeliklerine
uygun araçlar.
Güvenlik şartlarına uyulması zorunlu olup, teknik
kontrol sorumlusunun uygun bulmadığı araçlar yarışamaz.
Bu sınıftaki ruhsatlarında yada el kitaplarında belirtilen
kilodan %3 ağırlık toleransı dahilinde olan seri
üretim araçlarda rolbar aranmaz. %3 ağırlık toleransını
aşan seri üretim araçlar 4 noktalı, TOSFED
onaylı roll bar ile yarışabilir.
Seri üretim dışındaki araçlarda, araçlar TOSFED
onaylı 8 noktalı roll cage ve taşıyıcı şasi zorunludur
(profil yada boru; malzeme, demir/çelik).
Bu sınıfta yarışacak %3 hafifletme toleransı dahilindeki
standart ve üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Ayrıca ön rüzgar siperliği (lamine cam yada
polikarbonat) sürücünün normal oturuş pozisyonunda
kask üst hizasından daha yukarıda olmalıdır.
Bu sınıfta kilo sınırlaması (seri üretim ve %3 toleransla
fabrika ağırlığında olan araçlar hariç) yoktur.
a) Hiçbir grupta, motor hacmi ve ayar (chip, tunning
vs) sınırlaması yoktur. Motorlar içten yanmalı olacaktır.
Piston yada rotary/Wankel…. gaz tribünü yasaktır.
b) Hiçbir grupta, aşırı besleme (turbo, kompresör,
nos vs) sınırlaması yoktur.
c) Aracın teknik kontrol öncesi arızalanması halinde
kayıt yaptırmış olduğu gruba bakılmaksızın yarışabilir
bir araçla yarışmaya katılır.
İkinci araç başka bir gruba aitse, alabileceği puanı
kendi grubuna taşıyamaz.
d) Otomobilin Trafik kurallarına uygunluklarından yarışmacılar
kendileri sorumludurlar.
e) LPG hariç her türlü sıvı yakıtın kullanımı serbesttir.
Tüm gruplarda LPG yasaktır. Önceden LPG’li
araçlar yakıt tanklarını tamamen sökmek kaydıyla
yarışabilirler.
f) Lastikler
Bütün gruplarda güvenliği bozmamak kaydıyla jant
ve lastik seçimi serbesttir. Patlama, zedelenme ve
benzeri haller dışında teknik kontrol sonrası lastik
değiştirmek yasaktır. Ancak Yarışma Direktörü güvenlik
(yağmur vs.) nedeniyle araçların lastik değiştirmelerine
izin verebilir.
2.7.4 Zaman Cezaları
İlk altı sınıfa, yarışma içinde, 15saliseye(0.25 saniye) kadar gelişme-
iyileşme toleransı tanınmıştır. Bu sınıflarda
kayıt/start listesindeki zaman sınırlamasının tolerans
payının altında kalan derecelerde
- 15-24 salise(0.25-0.40 saniye) arası 30 salise(0.50 saniye)
- 24-45 salise(0.40-0.75 saniye)arası için 1 saniye
zaman cezası uygulanacaktır.
Girdiği grubun alt limitine göre 45 saliseden(0.75 saniyeden) daha iyi bir derece yapan sürücü, yarışmadan ihraç edilir ve sonraki
yarışlarda bu sınıfta yarışamaz.