PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2011 drag kurallar taslak



E30///M3
25-01-2011, 14:01
Bu sene ulusal drag planlıyoruz 2 senedir yapılmıyor yapılmayışı potansiyeli çok arttırmadı gibi yaparsak daha iyi olacak düşüncesi doğdu bende.kurallar taslak halinde aşağıdaki gibi getirisi olan geneli düşünerek yapılan her türlü öneri taslağa
eklenecektir.yeni toparladım çok az süre kaldı göndermem lazım yazım imla her türlü hata olabilir okumadan bile ham haliyle ana hatlar buyrunn..

2.1 Katılabilir Otomobiller ve sınıflandırma
Sınıf 1 - Street (15 saniye üstü)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller).
Bu araçlardan, fabrika üretimi takılmış ( koltuk, stepne,
kapı döşemesi vs) hiçbir orijinal parça ve aksesuar
sökülemez. Avadanlıklar, (kriko, el aletleri, tk.
vs) aracın takılı parçası sayılmaz sökülüp alınabilir.
Bu gruptaki araçlar ruhsatlarında yada el kitaplarında
belirtilen kilonun altında olamazlar (bu iki ağırlıktan
daha hafif olanı dikkate alınacaktır). Tartı farkı
olarak % 3 tolerans tanınır. Araçlar yarışmanın herhangi
bir anında tartıya alınabilirler.
Fabrika üretimi gövde parçalarına monte edilmek
kaydıyla dodik, spoiler ve benzeri uzantılara izin verilir.
Gövde kiti ve tampon fiber uygulamalarına orijinal ve
imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir.
Ancak motor ve bagaj kaputu, çamurluk gibi
parçalarda fiber (karbon fiber hariç) uygulamasına
izin verilmez. Farlar ve stoplar, diğer ışıklı düzenekleri
mutlaka takılı bulunacaktır.
Bu grupta alt sınır 15 saniyedir. 15 saniyenin altında
bir derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları
bölümünde açıklanan kuralların uygulanmasından
sonra, toleranslar dışında kalmışsa bir daha bu sınıfta
yarışamaz. Otomobilin, 2,3,4,5,6 sınıflarının tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir. 15 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse, daha önceden alınan puanlar yarışılan
diğer sınıfa taşınamaz.
Bu sınıfta yarışacak üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Bu koşullara uygun olmayan otomobiller, ancak 4
noktalı, TOSFED onaylı roll bar ile yarışabilir.



Sınıf 2 - Super Street (14-15 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller).
Bu araçlardan, fabrika üretimi takılmış ( koltuk, stepne,
kapı döşemesi vs) hiçbir orijinal parça ve akse
suar sökülemez. Avadanlıklar, (kriko, el aletleri, tk. vs)
aracın takılı parçası sayılmaz sökülüp alınabilir.
Bu gruptaki araçlar ruhsatlarında yada el kitaplarında
belirtilen kilonun altında olamazlar (bu iki ağırlıktan daha
hafif olanı dikkate alınacaktır). Tartı farkı olarak % 3
tolerans tanınır. Araçlar yarışmanın herhangi bir anında
tartıya alınabilirler.
Fabrika üretimi gövde parçalarına monte edilmek kaydıyla
dodik, spoiler ve benzeri uzantılara izin verilir.
Gövde kiti ve tampon fiber uygulamalarına orijinal ve
imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir.
Ancak motor ve bagaj kaputu, çamurluk gibi parçalarda
fiber (karbon fiber hariç) uygulamasına izin verilmez.
Farlar ve stoplar, diğer ışıklı düzenekleri mutlaka
takılı bulunacaktır.
Bu grupta alt sınır 14 saniyedir. 14 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin 3,4,5,6 sınıflarının tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
14 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.
Bu sınıfta yarışacak üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir. Bu koşullara
uygun olmayan otomobiller, ancak 4 noktalı,
TOSFED onaylı roll bar ile yarışabilir.





Sınıf 3 Pro street (13-14 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller).
Bu araçlardan, fabrika üretimi takılmış ( koltuk, stepne,
kapı döşemesi vs) hiçbir orijinal parça ve akse
suar sökülemez. Avadanlıklar, (kriko, el aletleri, tk. vs)
aracın takılı parçası sayılmaz sökülüp alınabilir.
Bu gruptaki araçlar ruhsatlarında yada el kitaplarında
belirtilen kilonun altında olamazlar (bu iki ağırlıktan daha
hafif olanı dikkate alınacaktır). Tartı farkı olarak % 3
tolerans tanınır. Araçlar yarışmanın herhangi bir anında
tartıya alınabilirler.
Fabrika üretimi gövde parçalarına monte edilmek kaydıyla
dodik, spoiler ve benzeri uzantılara izin verilir.
Gövde kiti ve tampon fiber uygulamalarına orijinal ve
imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir.
Ancak motor ve bagaj kaputu, çamurluk gibi parçalarda
fiber (karbon fiber hariç) uygulamasına izin verilmez.
Farlar ve stoplar, diğer ışıklı düzenekleri mutlaka
takılı bulunacaktır.
Bu grupta alt sınır 13 saniyedir. 13 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin Sınıf 4,5,6 tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
13 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.
Bu sınıfta yarışacak üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir. Bu koşullara
uygun olmayan otomobiller, ancak 4 noktalı,
TOSFED onaylı roll bar ile yarışabilir.





Sınıf 4 - Drag (12-13 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi tarafından
talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve belli
bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için birbirinin
aynı olarak imal edilmiş otomobiller) veya seri üretim
dışındaki araçlar.
Güvenlik şartlarına uyulması zorunlu olup, teknik kontrol
sorumlusunun uygun bulmadığı araçlar yarışamaz.
Bu sınıftaki ruhsatlarında yada el kitaplarında belirtilen
kilodan %3 ağırlık toleransı dahilinde olan seri üretim
araçlarda rolbar aranmaz. %3 ağırlık toleransını aşan
seri üretim araçlar 4 noktalı, TOSFED onaylı roll bar ile
yarışabilir.
Seri üretim dışındaki araçlarda, araçlar TOSFED onaylı
8 noktalı roll cage ve taşıyıcı şasi zorunludur (profil yada
boru; malzeme, demir/çelik).
Bu sınıfta yarışacak %3 hafifletme toleransı dahilindeki
standart ve üstü açık araçlar; varsa hard topu kapatmak
ve seri üretim bir koruma barının varlığını kanıtlamak
kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Ayrıca ön rüzgar siperliği (lamine cam yada
polikarbonat) sürücünün normal oturuş pozisyonunda
kask üst hizasından daha yukarıda olmalıdır.
Bu sınıfta kilo sınırlaması (seri üretim ve %3 toleransla
fabrika ağırlığında olan araçlar hariç) yoktur.
Bu grupta alt sınır 12 saniyedir. 12 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin Sınıf 5,6 tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
12 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.










Sınıf 5 - ProDrag (11-12 saniye arası)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi tarafından
talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve belli
bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için birbirinin
aynı olarak imal edilmiş otomobiller) veya seri üretim
dışındaki araçlar.
Güvenlik şartlarına uyulması zorunlu olup, teknik kontrol
sorumlusunun uygun bulmadığı araçlar yarışamaz
Bu sınıftaki seri üretim araçlarda, ruhsatlarında yada el
ki-taplarında belirtilen kiloya bakılmaksızın, 1000 kiloya
kadar rolbar aranmaz. Seri üretim otomobilin ağırlığı fabrika çıkış ağırlığı 1000 kg altında ise, %3 toleransla rolbar aranmaz.
Bu koşulları sağlamayan seri üretim araçlarda
TOSFED onaylı 4 nokta rollbar zorunludur. Seri üretim
dışı araçlarda 8 noktalı TOSFED onaylı roll cage bulunması
zorunludur.
Bu sınıfta yarışacak %3 hafifletme toleransı dahilindeki
standart ve üstü açık araçlar; varsa hard topu kapatmak
ve seri üretim bir koruma barının varlığını kanıtlamak
kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Ayrıca ön rüzgar siperliği (lamine cam yada
polikarbonat) sürücünün normal oturuş pozisyonunda
kask üst hizasından daha yukarıda olmalıdır.
Bu sınıfta, yukarıda belirtilen şartlar dışında kilo sınırlaması
yoktur.
Bu grupta alt sınır 11 saniyedir. 11 saniyenin altında bir
derece yapan yarışmacı, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde
açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, toleranslar
dışında kalmışsa; bir daha bu sınıfta yarışamaz.
Otomobilin Sınıf 6 tarifinde belirtilen güvenlik kurallarına
uyması şartıyla, sonraki yarışmalarda bu sınıflarda yarışılabilir.
11 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse
daha önceden alınan puanlar yarışılan diğer sınıfa
taşınamaz.





Sınıf 6 -Süper ProDrag (11 sn altı)
Trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi
tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve
belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için
birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller) veya
seri üretim dışındaki araçlar veya FIA drag yönetmeliklerine
uygun araçlar.
Güvenlik şartlarına uyulması zorunlu olup, teknik
kontrol sorumlusunun uygun bulmadığı araçlar yarışamaz.
Bu sınıftaki ruhsatlarında yada el kitaplarında belirtilen
kilodan %3 ağırlık toleransı dahilinde olan seri
üretim araçlarda rolbar aranmaz. %3 ağırlık toleransını
aşan seri üretim araçlar 4 noktalı, TOSFED
onaylı roll bar ile yarışabilir.
Seri üretim dışındaki araçlarda, araçlar TOSFED
onaylı 8 noktalı roll cage ve taşıyıcı şasi zorunludur
(profil yada boru; malzeme, demir/çelik).
Bu sınıfta yarışacak %3 hafifletme toleransı dahilindeki
standart ve üstü açık araçlar; varsa hard topu
kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını
kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir.
Ayrıca ön rüzgar siperliği (lamine cam yada
polikarbonat) sürücünün normal oturuş pozisyonunda
kask üst hizasından daha yukarıda olmalıdır.
Bu sınıfta kilo sınırlaması (seri üretim ve %3 toleransla
fabrika ağırlığında olan araçlar hariç) yoktur.


a) Hiçbir grupta, motor hacmi ve ayar (chip, tunning
vs) sınırlaması yoktur. Motorlar içten yanmalı olacaktır.
Piston yada rotary/Wankel…. gaz tribünü yasaktır.
b) Hiçbir grupta, aşırı besleme (turbo, kompresör,
nos vs) sınırlaması yoktur.
c) Aracın teknik kontrol öncesi arızalanması halinde
kayıt yaptırmış olduğu gruba bakılmaksızın yarışabilir
bir araçla yarışmaya katılır.
İkinci araç başka bir gruba aitse, alabileceği puanı
kendi grubuna taşıyamaz.
d) Otomobilin Trafik kurallarına uygunluklarından yarışmacılar
kendileri sorumludurlar.
e) LPG hariç her türlü sıvı yakıtın kullanımı serbesttir.
Tüm gruplarda LPG yasaktır. Önceden LPG’li
araçlar yakıt tanklarını tamamen sökmek kaydıyla
yarışabilirler.
f) Lastikler
Bütün gruplarda güvenliği bozmamak kaydıyla jant
ve lastik seçimi serbesttir. Patlama, zedelenme ve
benzeri haller dışında teknik kontrol sonrası lastik
değiştirmek yasaktır. Ancak Yarışma Direktörü güvenlik
(yağmur vs.) nedeniyle araçların lastik değiştirmelerine
izin verebilir.



2.7.4 Zaman Cezaları
İlk altı sınıfa, yarışma içinde, 15saliseye(0.25 saniye) kadar gelişme-
iyileşme toleransı tanınmıştır. Bu sınıflarda
kayıt/start listesindeki zaman sınırlamasının tolerans
payının altında kalan derecelerde
- 15-24 salise(0.25-0.40 saniye) arası 30 salise(0.50 saniye)
- 24-45 salise(0.40-0.75 saniye)arası için 1 saniye
zaman cezası uygulanacaktır.
Girdiği grubun alt limitine göre 45 saliseden(0.75 saniyeden) daha iyi bir derece yapan sürücü, yarışmadan ihraç edilir ve sonraki
yarışlarda bu sınıfta yarışamaz.

TaGo
25-01-2011, 14:05
peki şimdi 12-13 sn arası bir turbo porschem yada subarum var. Rollcage mi yaptıracağım?

mmustu
25-01-2011, 14:07
peki şimdi 12-13 sn arası bir turbo porschem yada subarum var. Rollcage mi yaptıracağım?

kanka kilo sınırı var orda porşlu adam gidip sökmez sanırım arabasını :D

TaGo
25-01-2011, 14:11
kanka kilo sınırı var orda porşlu adam gidip sökmez sanırım arabasını :D

doğru nkanka %3 toleranstan fazla hafifletme yapan bu rollcage olayına dahilmiş, şimdi dikkatlice okudum.

E30///M3
25-01-2011, 14:17
peki şimdi 12-13 sn arası bir turbo porschem yada subarum var. Rollcage mi yaptıracağım?
lütfen dikkatli okuyalım...dediğiniz sınıf 4 ve altında net bir şekilde şu ibare var..
"Bu sınıftaki ruhsatlarında yada el kitaplarında belirtilen
kilodan %3 ağırlık toleransı dahilinde olan seri üretim
araçlarda rolbar aranmaz"

E30///M3
25-01-2011, 14:23
Ben yazımı bitirip gönderene kadar sizde farkına varmışsınız.:icon_tup:

miniks
25-01-2011, 16:37
Hasan abi ellerine sağlık

sormak istedigim soru basit ve kısa

sınıf 5 ve 6 da

1000 kg nin alna inmemek şartı ile

arka koltuklar içindeki herşey sunroof ön yolcu koltugu sökülebilinir mi

Roll bar yapmak gerekmeksizin

mmustu
25-01-2011, 16:43
evet bi ikilem var orada

sınır 1000 kg mı ? yoksa aracın ruhsat ağırlığının %3 toleranslı hali mi ?

DENON
25-01-2011, 16:50
ben şimdi 1.6 ies yapacam atmosferik, mesela 15 sanıyenın altına düşersem vtı lar ıle mi yarışacam

overblack
25-01-2011, 16:51
a) Hiçbir grupta, motor hacmi ve ayar (chip, tunning
vs) sınırlaması yoktur. Motorlar içten yanmalı olacaktır.
Piston yada rotary/Wankel…. gaz tribünü yasaktır.
b) Hiçbir grupta, aşırı besleme (turbo, kompresör,
nos vs) sınırlaması yoktur.

böyle birşey olursa atmosferik araçlara yazık edersiniz.

farzedelim benim vti yada gti bir aracım var 1600 cc.15-20 bin lira para gömdüm arabayı 15 saniyeden 13 -13,5'lere çektim.bir gc8 gelecek geçicek. o zaman kimse atm. araçla uğraşmazki?

DENON
25-01-2011, 16:53
a) Hiçbir grupta, motor hacmi ve ayar (chip, tunning
vs) sınırlaması yoktur. Motorlar içten yanmalı olacaktır.
Piston yada rotary/Wankel…. gaz tribünü yasaktır.
b) Hiçbir grupta, aşırı besleme (turbo, kompresör,
nos vs) sınırlaması yoktur.

böyle birşey olursa atmosferik araçlara yazık edersiniz.

farzedelim benim vti yada gti bir aracım var 1600 cc.15-20 bin lira para gömdüm arabayı 15 saniyeden 13 -13,5'lere çektim.bir gc8 gelecek geçicek. o zaman kimse atm. araçla uğraşmazki?aynen , akhısar draglarında bızım vtec2 14 küsür yaptı vtı ların da dereceler yakındı buna öyle olunca vtı lar çıtır çıtır yer bizi

TaGo
25-01-2011, 16:59
ama zaten yurt dışındada bu şekildeki. Sende atmo arabayla turbolu 4 çeker kadar yürüom die övüncen ;)

DENON
25-01-2011, 16:59
o zaman bu kurallardan ben şöyle bir sonuç çıkarıyorum , aracın önemi yok sürücü iyi ise kazanacak süpermiş

TaGo
25-01-2011, 17:01
hayır amaç şu olacak; 14.5 sn lik araba isen 14.00 a yaklaşabildiğin kadar yaklaşacaksınki o klasmanda 1. olasın.

DENON
25-01-2011, 17:02
ama zaten yurt dışındada bu şekildeki. Sende atmo arabayla turbolu 4 çeker kadar yürüom die övüncen ;)demekki yurtdışındada kurallar saçma :D
bırde merak ettıgım bişey var onun başka bir çaresi yokmudur: şimdi bır grupta 5 araç var ve eşleşme kuraları çekilirken biri bay çekti ve hiç kalkış yapmadan direk 2. sıraya çıkıyor ve sadece finalde en ıyı zaman yapanla yarışıyor ve onu geçerse 1. oluyor bu sizcede diğer kalkış yapıpta geçilenlere haksızlık olmuyormu? adamın şansı varsa direk 2. sırada miss gibi

overblack
25-01-2011, 17:02
aynen , akhısar draglarında bızım vtec2 14 küsür yaptı vtı ların da dereceler yakındı buna öyle olunca vtı lar çıtır çıtır yer bizi

yok aslında o durumda sen avantajlı olursun çünkü her araç zaman dilimine göre gruplandırılıyor.ama şahsen bende atmosferik bir makina olsa yarışa sokmak için 1 Allah kuruşu bile harcamam :) çünkü 20 milyarlık bir vti'a 20 milyar masraf yapıcam.gece gündüz sanayide yatıcam.sonra 20 liralık stock bir gc8 gelcek beni geçicek :D adamın salak olması lazım.çok yarışma isteği varsa alırım leş bi gc8 motor yapar çıkarım piste.

dragstar
25-01-2011, 17:28
slickslerimde var girsemmi :D tarihlere göre karar vermek lazım

DENON
25-01-2011, 18:38
ben bu kurallarla drağa falan girmem şahsen, uğraşam didinecem sınıfımdakı araçlardan daha ıyı araba yapmak için sonra benı üst sınıfa atacaklar parça pinçik edilecem :D
ne güzeldi eskıden , drag ında cılkı çıkıyo bana kalırsa

OmerRS
25-01-2011, 18:44
ben bu kurallarla drağa falan girmem şahsen, uğraşam didinecem sınıfımdakı araçlardan daha ıyı araba yapmak için sonra benı üst sınıfa atacaklar parça pinçik edilecem :D
ne güzeldi eskıden , drag ında cılkı çıkıyo bana kalırsa

Yanlış düşünüyosunuz bence. Bu kurallar çok daha iyi görünüyor kesinlikle. Eski sistemde hem kontrol etmek imkansızdı hemde çok para yatıran sınıfı domine ediyordu. Standart aracıyla insanlar çıkıp kendine uygun bir grupta gayet yakın yarışlarla derece alabilir şu an, eskiden bu mümkün değildi. Özetle ne kadar yüksek grupta yarışıyorsanız o kadar hızlısınız demektir.

DENON
25-01-2011, 18:55
Yanlış düşünüyosunuz bence. Bu kurallar çok daha iyi görünüyor kesinlikle. Eski sistemde hem kontrol etmek imkansızdı hemde çok para yatıran sınıfı domine ediyordu. Standart aracıyla insanlar çıkıp kendine uygun bir grupta gayet yakın yarışlarla derece alabilir şu an, eskiden bu mümkün değildi. Özetle ne kadar yüksek grupta yarışıyorsanız o kadar hızlısınız demektir.ee normal değilmi eski sistem , ne kadar emek verirsen para harcarsan kazanma şansın çoğalır , bu sistemde ise sadece pilotaj ön planda oluyor o zamanda kımse araç yapmaya falan uğraşmaz süresi hangi gruba yetiyosa orda pilotajını konuşturur

OmerRS
25-01-2011, 19:02
Eğer amaç sadece kupa almaksa zaten seeding de üst sınıfa geçmemek için süreyi yüksek çıkartırsınız yine 1. olursunuz.

Eski sistemde sizin aracınız ile vti ve gti lar yine aynı sınıftaydı zaten 1.6 farklı değil. Birde 1.4 standart corsa ile 1.9 strokerlı itb li vti ın aynı sınıfta olması saçma. Herneyse zaten hala yeterli katılım yok yarışlara umarım bu kurallar ilgiyi arttırır.

DENON
25-01-2011, 19:07
peki seeding te 16sn ye cıkarıp yarışta 14,00 yaparsak diskalifiye etmezlermi sadece merakımdan soruyorum ?

cem06
25-01-2011, 19:11
hipodromda olucakmı bu sene?

Görkem
25-01-2011, 19:15
peki seeding te 16sn ye cıkarıp yarışta 14,00 yaparsak diskalifiye etmezlermi sadece merakımdan soruyorum ?

kurallarda var zaten yazıyo ilk mesajın sonunda ;)

DENON
25-01-2011, 19:17
hayrılısı olur inşallah ne diyeyim , vitese kuvvet :D

sulhi
25-01-2011, 19:29
yani demek istenılen su istediğin kadar arabayı hafıfletıosun ölemi? sunrof arka koltuk istepne vs arabanın üstünde olcak ölemi?

miniks
25-01-2011, 19:31
Beyler yarışı daha iyi saniye yapan kazanmıcak

önce finişi gecen kazanıcak

saniye sadece seeding de hangi grubta yarışıcagınızı belirlemek için

yarışırken ışıgı daha iyi takip eden refleksi dah hızlı olan 14 ve 15 saniye arası kategoride yarışan iki aractan hangisi daha iyi pilotoaj sergiler ise o kazanıcak

tabiki araclar yarışmıcak pilotlar yarışıcak

Yurt dışında da bu böle adamlarda kg sınırlaması var ama mod sınırlaması yok nekadar modlarsan ona göre kategoriye dahil olursun

dahil oldugun kategoride vteclerde olur turbo vtec de olur tyoperda olur subaruda olur önemi yok sen zaten aynı saniyeleri yapıosun

daha iyi kaldır iki çeker ile 4 ceker gec misal

overblack
25-01-2011, 19:31
ee normal değilmi eski sistem , ne kadar emek verirsen para harcarsan kazanma şansın çoğalır , bu sistemde ise sadece pilotaj ön planda oluyor o zamanda kımse araç yapmaya falan uğraşmaz süresi hangi gruba yetiyosa orda pilotajını konuşturur

şaka gibi birşey olur yusuf.bugün en profesyonel adamı bile getirsen 15 kalkışın 15'ini aynı standarta yapamaz.iş tamamen şansa kalıcak yani.millet lastiğim iyi tutsun debriyajım kaçırmasın diye muska filan bağlar arabanın sağına soluna.dediğin gibi kimse araba yapmaz.parası olan alır iyi makinayı kendini eğlendirir.çünkü bahsedilen referans süreleri ve o kategorilerde yarışacak araba sayısı işi şansa sokmaktan başka birşeye yaramıyor.

sulhi
25-01-2011, 19:32
hilmi yani ne kadar hafifletilcek arabalar peki?

DENON
25-01-2011, 19:50
şaka gibi birşey olur yusuf.bugün en profesyonel adamı bile getirsen 15 kalkışın 15'ini aynı standarta yapamaz.iş tamamen şansa kalıcak yani.millet lastiğim iyi tutsun debriyajım kaçırmasın diye muska filan bağlar arabanın sağına soluna.dediğin gibi kimse araba yapmaz.parası olan alır iyi makinayı kendini eğlendirir.çünkü bahsedilen referans süreleri ve o kategorilerde yarışacak araba sayısı işi şansa sokmaktan başka birşeye yaramıyor.valla abı benımde demek ıstediğim senın yazdıklarındır , bende bu sene bişeyler yapıp katılmayı düşünüyordum ama emre gibi bazı vtı lardan iyi süre yaparız adamlar seeding te bilerek olmasa da eskaza bizle aynı sanıyeyı yapar al işte sondan birinci vtec2 :D
ben vazgeçtim araba falan hazırlamam

07LB726
25-01-2011, 21:09
merak etmeyin daha ilk yarışta çoğumuz bu acemiliği atarız zaten bencede doğru bir seçim herkes saniyesine göre yarışmalı şayet bende turbolu bir arabayla kalksam keyıflenir dahada hırslanırım

sulhi
25-01-2011, 21:10
izmitte drag olcakmı hasan abim..

dragstar
25-01-2011, 21:24
sökülmenin kaldırılması iyi olmuş saçma sapan sökük arabalar dolanıyordu

RUN
26-01-2011, 00:50
Hasan bey birşey sorabilirmiyim,

Ruhsat ağırlığının %3 altına kadar tolerans gösterilir eğer bu limit aşılırsada roll bar kullanılması gerekir yazmışsınız. Peki bu limit aşımınında bir sınırı yokmu? Yani X kişi rollbar takıp istediği kadar sökebiliyormu? Bence bunada bir limit getirilmeli.

bladerk
26-01-2011, 01:15
ben şimdi 1.6 ies yapacam atmosferik, mesela 15 sanıyenın altına düşersem vtı lar ıle mi yarışacam


a) Hiçbir grupta, motor hacmi ve ayar (chip, tunning
vs) sınırlaması yoktur. Motorlar içten yanmalı olacaktır.
Piston yada rotary/Wankel…. gaz tribünü yasaktır.
b) Hiçbir grupta, aşırı besleme (turbo, kompresör,
nos vs) sınırlaması yoktur.

böyle birşey olursa atmosferik araçlara yazık edersiniz.

farzedelim benim vti yada gti bir aracım var 1600 cc.15-20 bin lira para gömdüm arabayı 15 saniyeden 13 -13,5'lere çektim.bir gc8 gelecek geçicek. o zaman kimse atm. araçla uğraşmazki?


sökülmenin kaldırılması iyi olmuş saçma sapan sökük arabalar dolanıyordu

kurallar çok iyi beyler o sökük bol fiberli araçlarla yanyana gelmekten hep nefret ettim şimdi çıksınlar bakalım karton spec gelenler yok öyle :icon_tup:
benim katıldığım konya yarışında songur garajın N/A vti ı kendi kategorisindeki turbo şahin impreza turbo noslu saxo gibi araçları geçerek birinci oldu aynı yarışta alt kategoride aracımla ben birinci oldum kaputumuz bagaj kapağımız yerindeydi ben gurur duydum N/A yarışmaktan hiç çekinmeyin pistde herşey farklı oluyo biz de az tırsmadık değil ulan N/A bitmiş dedik herkes turbolu noslu baktıkki yeni başlamış N/A devri :icon_tup: heleki rakibi sinir edip boost açtırır alt grup süresi yaptırmayı başarırsanız sizden iyisi yok direk eleniyo onun tadı daha bi ayrı kurallara göre


hasan abi bi sorum olacak mesela konya ve ankara arasında en kötü 1-2 sec oynuyo aynı araçlarda ankarada 15 sec lik araç konyada kesin en kötü 14 görecektir ankaradaki puan çöpe gitmez mi böylece ölçümler falan nasıl olacak
çan eyrisi isterük :hahaha::hahaha:

hazar
26-01-2011, 01:20
valla abı benımde demek ıstediğim senın yazdıklarındır , bende bu sene bişeyler yapıp katılmayı düşünüyordum ama emre gibi bazı vtı lardan iyi süre yaparız adamlar seeding te bilerek olmasa da eskaza bizle aynı sanıyeyı yapar al işte sondan birinci vtec2 :D
ben vazgeçtim araba falan hazırlamam

isterseniz bir daha okuyun kuralları, örnek vermek gerekirse;
misal; vti kötü seeding yaptı ve aynı gruptasınız, sizle eşleşti.
seedingteki süresinden 15-24 salise arası daha hızlı finish gördüyse 30 salise ceza alıyor zaten. yani bi çakallık "teorik" olarak söz konusu olamaz.

eğer siz 14 saniye grubundaysanız ve bir vti'da 14 saniye grubundaysa, bunda çekincek bişey yok çünkü sizden max. 1 saniye hızlı olabilir.
o yuzden yarıştan önce "elden geldiği kadar gerçeğe yakın" 0-400 denemekte fayda var, iyi bir strateji ile başarılı olmak mümkün.

bladerk
26-01-2011, 01:26
eğer seedingde kötü süre yaparsa çekeceği var demektir örnek 15.002 yapan araçla 15.988 yapan araçlarda 15.988 yapan herkesle kalkacak en son 15.002 süre çıkartanla eşleşiyo sana gelene kadar 4 araçla kalksa zaten debriyajı falan kaçırmaya başlayacaktır onu göze alan adam zeki değil salaktır iyi seeding demek daha az rakip demek

yine kendini zeki sanıp 14 lük araçla 15 yapsa 14leri görünce zaten baybay derler ona

miniks
26-01-2011, 07:51
Beyler sınıf 1 2 3 4 teki %3 tolerans şu şekilde

katalogdaki kilonuz 1000 kg ise size 970 kg de yarışma imkanı sunuyor

oda avadanlıklarınızı attıktan sonra ki agırlıgınız gibi düşünün

sadece sınıf 4 te eger 970 kg cıkarsanız roll barlı şekilde olmanız şart

miniks
26-01-2011, 07:52
hilmi yani ne kadar hafifletilcek arabalar peki?

Sulhi sen Sınıf 5 te olursan eger aracını sürücüsüz 1000 kg yapabilirsin

tartıda 999 cıkmamalı

ama sınıf 6 da olursan eger

4 noktalı roll cage yaptırmak zorundasın ve anladıgım kadarı ile sınıf 6 daki araclar fabrika kilosunda olucaklar

E30///M3
26-01-2011, 09:34
abilerr.bütün sınıflara fabrika ağırlığı %3 toleransla giren araçlar rol bar- rollcage yapmadan girebilir.başka bir anlam çıkıyorsa oraları düzelticem.
sınıf 5 de ise kararsızım önce 850 yazdım sonra 1000 e çıkardım roll barsız bir hafifletmeye izin vereyim mi diye ama derseniz kafa karıştırıyor.%3 toleransı aşan roll barını taksın öyle yapalım sınıf 6 da olduğu gibi yani öyle yapalım.

RUN
26-01-2011, 09:39
Tamam da %3 toleransı geçip roll bar takan kişiler içinde bir ağırlık sınırlaması var mı?

E30///M3
26-01-2011, 09:48
kurallar çok iyi beyler o sökük bol fiberli araçlarla yanyana gelmekten hep nefret ettim şimdi çıksınlar bakalım karton spec gelenler yok öyle :icon_tup:
benim katıldığım konya yarışında songur garajın N/A vti ı kendi kategorisindeki turbo şahin impreza turbo noslu saxo gibi araçları geçerek birinci oldu aynı yarışta alt kategoride aracımla ben birinci oldum kaputumuz bagaj kapağımız yerindeydi ben gurur duydum N/A yarışmaktan hiç çekinmeyin pistde herşey farklı oluyo biz de az tırsmadık değil ulan N/A bitmiş dedik herkes turbolu noslu baktıkki yeni başlamış N/A devri :icon_tup: heleki rakibi sinir edip boost açtırır alt grup süresi yaptırmayı başarırsanız sizden iyisi yok direk eleniyo onun tadı daha bi ayrı kurallara göre


hasan abi bi sorum olacak mesela konya ve ankara arasında en kötü 1-2 sec oynuyo aynı araçlarda ankarada 15 sec lik araç konyada kesin en kötü 14 görecektir ankaradaki puan çöpe gitmez mi böylece ölçümler falan nasıl olacak
çan eyrisi isterük :hahaha::hahaha:

yarışan sistemi anlıyor beni anlıyor teşekkür ederim..1-2 saniye değil tam 1 sn oynuyor.onunda büyük bölümü sistemde kaynaklanıyor ankarada yeşil yanınca saymaya başlıyor konyada sen kalkınca sn sayıyor.bunuda federasyona bildirdim.bir çare bulucaz en kötü ankarada sınıflara 1 er sn ekleyeceğiz.

sulhi
26-01-2011, 09:48
abi zaten benım arabam 1300+ben 110 kg cıktı 30R setup da

şimdi benım standrt aracım 1240 kg %3 1200 kg yapıyo..

demek istediğim su hasan abi bu kg mevzusuna cok dıkkat etmelisiniz..

ardacngns
26-01-2011, 09:54
bu kurallara gore arabasını gunluk kullanpıta drag yapan kısıler draglara katılmaz

bnm anlamadıgım 11 12 sn arası dıyor 11 ın altında yaparsanz ceza alınmasından bahsedıyor

bn mı yanlıs anladım :)

E30///M3
26-01-2011, 10:00
Tamam da %3 toleransı geçip roll bar takan kişiler içinde bir ağırlık sınırlaması var mı?
sınıf 1-2-3 ismindende anlaşılacağı üzre street araçlar için % 3 ü aşınca o sınıflarda yarışamıyorsunuz.amaç gözümüz gibi baktığımız caddede bindiğimiz araçlarımızla gelip yarışmak.diğer 3 sınıfda kg sınırlaması yok fakat teknik kontrolün uygun görmediği araç yarışamaz.seri üretim 1200 kg lık bir aracı 1000 kg mın altına zor indirebilirsiniz.tüp şase araçlarla hafif arabalar yapılabilir onlardada taşıyıcı şase ve rollcage zorunlu.sınıf 5 içinde karmaşa çıkacak sınıf gibi yapalım hafifleten rolbarını taksın..

sulhi
26-01-2011, 10:02
ya hasan abi bende kıyamıorum arabama en fazla 4 tane fiber kapı koltuklarımı söokerım..

miniks
26-01-2011, 10:07
yaw kg ye roll bara nıe takılıosunuz. sızle aynı gucte olan arac 850kg olursa roll cageyapar yarısa katılır. ama korkmayın sızle aynı sınıfta olmaz sızden daha ıyı sure yapacagı ıcın.

yukarda bazı arakdaslar benle aynı snaıye yapan subaru benı gecer yazmıs. aynı sure yapan arabalar aynı gıder subaru dıe sızı gecemez. sızden ıyı suresı varsa sızınle aynı grupta olmaz.

bırkere yarısa katılın herseyı daha net anlarsınız. ben gırmıyorum boyle kural olmaz dıyorsunuz ama kuralları daha anlamamıssınız bıle.

14sn cıkan subaru vtec vtec2 aynı kategorıde yarısır. bu sınıf 400 metreyı 13.75 ve 14.25sn arası gecmek zorundadır. bu sure altına dusersenız yada cıakrsanız sn cezası alırsınız. aldtamaya gırer.

bunun dısında 14sn subaru ıle 14sn vtec2 kalkısında subaru 1 gelmez kafayı cıkarır ama vtec 2 yetısır cunku sanıyelerı aynıdır. cıkıs hızları farkldır.

korkmanıza gerek yok.


abı sınıf 5 ve 6 ıcın bence 1000kg olması lazım. roll cage olsun olmasın. cunku roll cage yaptırmadan gelmek ısteyen ler olablır. 1000kg nın altına ınmek ıcın de (ıstısnalar harıc) aracın baz yerlerı kesılıyor.

07LB726
26-01-2011, 10:29
peki diğer bir sorum da şu alacak mesela seeding te atıyorum vites kaçırdık yada hatalı kalktık tekrar kalkma şansımız var mı yanı 14 sanıyelik bir arabayla olduda 16 sanıye çıkardık yeniden kalkma şansımız var mı?

E30///M3
26-01-2011, 10:42
abı sınıf 5 ve 6 ıcın bence 1000kg olması lazım. roll cage olsun olmasın. cunku roll cage yaptırmadan gelmek ısteyen ler olablır. 1000kg nın altına ınmek ıcın de (ıstısnalar harıc) aracın baz yerlerı kesılıyor.

abii kimsenin önünü kesmeyin adam profili yatırıp aleminyum şaseden karbon fiberden bir araba yapacak engel koymayın yasaklarlar birilerini korurken bu spor gelişemez.bir madde var teknik kontrolün uygun görmediği araç yarışamaz.bu demektir benim tabirimle kamikazeler yarışamaz.sınıf 5 ve 6 pro sınıflar burda engeller olmamalı herkes saniyesine göre yerler buluyor.inşallah seneye sınıf 7 yi ekleriz 10 sn altı diye.gireceğiniz sınıfın alt sınırına toleransıda koyup kilitlenin sizi zorlayan araç geçse bile cezaya girecektir yine geçen siz olacaksınız.kilograma hacime turboya nosa bakmayın.siz 13-14 sn sınıfda istikrarlı 12.75 leri yapıyorsanız sizden korksunlar bu kadar basit.

miniks
26-01-2011, 10:43
peki diğer bir sorum da şu alacak mesela seeding te atıyorum vites kaçırdık yada hatalı kalktık tekrar kalkma şansımız var mı yanı 14 sanıyelik bir arabayla olduda 16 sanıye çıkardık yeniden kalkma şansımız var mı?

tabı kı. seedınglerde 1 kere kalkıs ypılmıyor zaten. Hasan abı yazar ama benım bıldıgım 2 ya da 3 kalkıs yapılıyor bırbırıne yakın olan 2 derece ortalaması alınıyor. yanı 1. kalkısınızda hata yapmanız gercek sanıyenızı gostermıyor. dıger kalkıslarınızda bellı olur.

miniks
26-01-2011, 10:45
abii kimsenin önünü kesmeyin adam profili yatırıp aleminyum şaseden karbon fiberden bir araba yapacak engel koymayın yasaklarlar birilerini korurken bu spor gelişemez.bir madde var teknik kontrolün uygun görmediği araç yarışamaz.bu demektir benim tabirimle kamikazeler yarışamaz.sınıf 5 ve 6 pro sınıflar burda engeller olmamalı herkes saniyesine göre yerler buluyor.inşallah seneye sınıf 7 yi ekleriz 10 sn altı diye.gireceğiniz sınıfın alt sınırına toleransıda koyup kilitlenin sizi zorlayan araç geçse bile cezaya girecektir yine geçen siz olacaksınız.kilograma hacime turboya nosa bakmayın.siz 13-14 sn sınıfda istikrarlı 12.75 leri yapıyorsanız sizden korksunlar bu kadar basit.

abı ozaman 850kg lımıtıde koymayalım. cunku standart 850kg honda cıvıc var :) 90 model. 5 ve 6 sınıf kılo lımıtı olmasın. ama teknık kontrolden gecebılır durumda olsun araclar. (roll-cage-sase guclendırme gıbı)

E30///M3
26-01-2011, 10:46
peki diğer bir sorum da şu alacak mesela seeding te atıyorum vites kaçırdık yada hatalı kalktık tekrar kalkma şansımız var mı yanı 14 sanıyelik bir arabayla olduda 16 sanıye çıkardık yeniden kalkma şansımız var mı?


2 kakışınızdan en iyi derece ön sınıflamaya ölçektir ama dilekçe ile uygun görülen istediğiniz sınıfda yarışabilirsiniz yeterki gireceğiniz sınıfın kurallarına uygun olsun aracınız.

E30///M3
26-01-2011, 10:50
abı ozaman 850kg lımıtıde koymayalım. cunku standart 850kg honda cıvıc var :) 90 model. 5 ve 6 sınıf kılo lımıtı olmasın. ama teknık kontrolden gecebılır durumda olsun araclar. (roll-cage-sase guclendırme gıbı)
aynı fikirdeyim sınıf 5 i değiştiriyorum.gerçi senin dediğini düşünerek fabrika ağırlığının %3 toleransı alt limitin altında ise roll bar aranmaz diye ama atlamışsın sende :)

barisy
26-01-2011, 12:07
ne kadar detaylı bir işmiş . Amatör gözle işin içinden çıkamadım :)

onursoytam
26-01-2011, 23:15
organizasyonları düzenleyen herkeze şimdiden teşekkürler...

bu tür kurallar ile drag organizasyonları yarışmacıları kendinden soğutuyor gibi çok detay var
biraz daha az detaya inilmesi sanki daha iyi olucak gibi

bladerk
26-01-2011, 23:31
ya aslında düşüncek olursak alt sınıflar için detay yok gündelik bindiğin aracınla stepne kriko söküp giricen olay bu hangi süreye düşersen orda yarışıcan rakiplerinin hiçbiri sana 10 boy atamaz araçlar arsında max 1 boy anca oluyo çok yakın giriyolar sadece alakasız rakip gibi görünen araçlar gelebiliyo ama yürüyosun

Vts_Power
27-01-2011, 01:47
ben her türlü varım :icon_tup:

bu kurallar hem amatörlere hemde pro yapılı araclara hitab edior,
TEK EKSİK;
KURALLARI OKUMADAN YORUM YAPMAYALIM.:soru:

bu arada bu sezonda levin le babam yarışacak 69 yaşında kendisi :)
yanyana kask takacağımız günü sabırsızlıkla bekliorum :icon_tup:

F.Dogan
27-01-2011, 11:22
dragların tarihleri hakkında fikri olan varmı?

Runaway
27-01-2011, 11:28
oh be en sonunda :) bütün babaları pistlerde görmek istiyoruz.



dragların tarihleri hakkında fikri olan varmı?

birde hangi şehirlerde düşünülüyor ?

A.Kepez
27-01-2011, 17:17
Antalya da yarış olacak mı peki? karain de yaşanan o üzücü kazadan sonra eskisi gibi yarış olmadı büyük çapta. Bu sene için bir umut var mı?

wolfracelegacy
27-01-2011, 21:47
drag tarihleri bellimi arkadaşlar.

pesimist206
27-01-2011, 21:58
kurallar gayet guzel bu sene katılınabılır daha zevklı olur sabırsızlıkla tarıhlerı beklıyoruz.. :)

sulhi
27-01-2011, 22:16
hasan abi izmitte drag olcak mı o efsana gene devm edıcek mı?

E30///M3
27-01-2011, 22:39
hasan abi izmitte drag olcak mı o efsana gene devm edıcek mı?
bu sistemde 402 mt pistlerde yarış yapılabilir.kısa pistlerde ancak mahalli yapılabilir.Akhisar-Ankara-Konya ulusalın yapılacağı pistler..

miniks
28-01-2011, 02:03
Abi bence antalya içinde çalışmalar yapılmalı diye düşünüyorum

07LB726
28-01-2011, 08:02
antalyada olması gerekiyor abi bu sene bildiğim kadarı ile bu sene bitiyor cezası.

Runaway
28-01-2011, 11:21
yarışları özledik.bi ayakda mümkünse antalyada isteriz.


antalyada olması gerekiyor abi bu sene bildiğim kadarı ile bu sene bitiyor cezası.

geçen yıl dolmuşdu cezanın süresi.

Dino®
31-01-2011, 07:42
Hasan Abi ellerine sağlık...İnşallah bu yıl ulusalda bir canlanma göreceğiz...Herkes çok uzak kaldı hakikaten...

Bu kuralların yorumuna gelince;
Detaylı okunduğunda rekabetin maksimum, haksızlığın minimum olduğunu göreceksiniz arkadaşlar. Aracınızın gücü ne olursa olsun, aracınızla denk olan araçlar ile yarışacaksınız. Biliyorsunuz ki hacme göre olan sistemde belli markaların tercih edilme sebebi de bu... 1.6 litre sınıfında Saxo VTS, 106 GTI ve Civic VTI dışında atmosferik olarak başka hazırlayabileceğiniz araba seçeneği olmuyor. Yeni sistemde ise herkesin bir kategorisi var. Herkes keyif alacak demek bu da...

İyi bir yarış sezonu olması dileklerimle... :)

Deniz

bladerk
31-01-2011, 08:14
2011 Ulusal Yarma Takvimi akland | Trkiye Otomobil Sporlar Federasyonu (http://www.tosfed.org.tr/haberler/2191/2011-ulusal-yarisma-takvimi-aciklandi.asp)

takvimde ulusal yine yok hasan abi bi değişiklik mi olacak sonradan yoksa yine ulusal yok mu bu sezon bu arada körfez açılmış belliki

miniks
31-01-2011, 08:14
Hasan Abi ellerine sağlık...İnşallah bu yıl ulusalda bir canlanma göreceğiz...Herkes çok uzak kaldı hakikaten...

Bu kuralların yorumuna gelince;
Detaylı okunduğunda rekabetin maksimum, haksızlığın minimum olduğunu göreceksiniz arkadaşlar. Aracınızın gücü ne olursa olsun, aracınızla denk olan araçlar ile yarışacaksınız. Biliyorsunuz ki hacme göre olan sistemde belli markaların tercih edilme sebebi de bu... 1.6 litre sınıfında Saxo VTS, 106 GTI ve Civic VTI dışında atmosferik olarak başka hazırlayabileceğiniz araba seçeneği olmuyor. Yeni sistemde ise herkesin bir kategorisi var. Herkes keyif alacak demek bu da...

İyi bir yarış sezonu olması dileklerimle... :)

Deniz

Deniz güzel özetlemişsin ama işte bazı arkadaşlar anlamamakta ısrar ediyorlar

Eski sistemde nekadar cok para harcayan birinci gelirken yeni sistemde öle bir şey söz konusu degil

kim daha cok para harcayıp emek verdiyse o daha iyi süre cıakrtmaya oynucak ve üst gruba cıkıcak

bu şekilde aynı marka araclar içinde hep 1 yada 2 kişi arasında mücadele gececegine herkes mücadelede yerini almış olucak inşallah

miniks
31-01-2011, 08:27
bırsey daha eklıyeyım yarısacak arkadaslar ıcın. ıllede en ıyı zamanı elde edıcem dıe kasmanıza gerek yok. bu sıstem bır nevı taktık stratejısı de ıcerıyor. dıyelım 11-12 sn arasındasınız ve o grupta sansınız yok. sız 11.25 ıken 11.02-11.05 yapan 3 arac varsa sız sonuncusunuz demek. buna gore ne yaparsınız? aracınızın gucunu kısarsınız ve kendındınız 12-13sn grubuna (mısal verıyorum sn lere takılmayın sn grupları ılk postta var) dahıl edıp 12.sn yeye en yakın sureyı cıkartarak o grupta 1.lıgı kovalarsınız. 12.01-12.05-12.06-12.08 gıbı snıye gecen aracların yarısları mukemmel olur kafa burun fınısh :)

RCkid
31-01-2011, 08:32
birincilik hedeflemek yerine herkes kendi en iyi süresini hedefleyip, onu gerçekleştirmye çalışsa herkes o zaman gerçek zevki alır bence

miniks
31-01-2011, 08:46
birincilik hedeflemek yerine herkes kendi en iyi süresini hedefleyip, onu gerçekleştirmye çalışsa herkes o zaman gerçek zevki alır bence

1.lık kovalayanlar ıcın yazdım ben. onun dısında bız en ıyı suremız ıcın yarısıcaz inşallah.

bu arada durum vazıyet ne alemde mustafa bastınız mı?

RCkid
31-01-2011, 09:14
1.lık kovalayanlar ıcın yazdım ben. onun dısında bız en ıyı suremız ıcın yarısıcaz inşallah.

bu arada durum vazıyet ne alemde mustafa bastınız mı?

ankara yarışından beri araba garajda turbo bittikten sonra:) turbo seçmeye çalışıyorum şu an:)
Allah izin verirse günlük kullanımda da ihtiyacım kalmadığından draglara yönelik hazırlıycam arabayı.
havalar düzelsin ufaktan çıkarırım

miniks
31-01-2011, 09:23
ankara yarışından beri araba garajda turbo bittikten sonra:) turbo seçmeye çalışıyorum şu an:)
Allah izin verirse günlük kullanımda da ihtiyacım kalmadığından draglara yönelik hazırlıycam arabayı.
havalar düzelsin ufaktan çıkarırım

hadı moruk turbonu sec oyle gel :) vur artık su pıstonun kafasına yaw :)

E30///M3
31-01-2011, 09:45
2011 Ulusal Yarma Takvimi akland | Trkiye Otomobil Sporlar Federasyonu (http://www.tosfed.org.tr/haberler/2191/2011-ulusal-yarisma-takvimi-aciklandi.asp)

takvimde ulusal yine yok hasan abi bi değişiklik mi olacak sonradan yoksa yine ulusal yok mu bu sezon bu arada körfez açılmış belliki

:mad:evet takvimde gözükmüyor anlamış değilim.ilerleyen saatlerde telefon açalım bakalım ne diyecekler..tarih veremediklerinden klüplerdende kaynaklanmış olabilir..

CallMeInsane
31-01-2011, 09:58
neden tüm sınıflarda trafik ruhsat aranıyor ruhsatsız araç kullanamamıyız

Gokalp-M
31-01-2011, 11:52
antalyadada bir organizasyon istiyoruz artık !

E30///M3
31-01-2011, 13:57
:(( abiler malesef kulüplerle yapılan toplantılarda anasponsor olmaması en büyük sebep gösterilerek 2011 de de ulusal drag yarışlarının yapılmaması yönünde ki görüşleri değerlendiren yönetim kurulu bu doğrultuda karar alarak 2011 takvine ulusal otodrag koymamıştır.bu senede mahallilerle devam..

E30///M3
31-01-2011, 14:01
neden tüm sınıflarda trafik ruhsat aranıyor ruhsatsız araç kullanamamıyız
bu kural standart ağırlığı %3 tolerans ile yarışa girecek araçlar için geçerlidir.zaten standart görünümde iseniz kimse size ruhsat sormayacaktır.

KSK-VTEC
31-01-2011, 14:20
:(( abiler malesef kulüplerle yapılan toplantılarda anasponsor olmaması en büyük sebep gösterilerek 2011 de de ulusal drag yarışlarının yapılmaması yönünde ki görüşleri değerlendiren yönetim kurulu bu doğrultuda karar alarak 2011 takvine ulusal otodrag koymamıştır.bu senede mahallilerle devam..

Yaaaa hasan abi ne ana sponsoru bizde tam tekmil yarış düzenledik öyle akla deve para gitmiyor, sende biliyorsun aşşa yukarı maliyeti , federasyon herhalde fazla çorba kalmıyacak diye yapmıyor. Haaa bu arada sakın yanlış anlama lafım sana değil elçiye zeval olmaz ben federasyona kızıyorum sadece

TaGo
31-01-2011, 14:31
:(( abiler malesef kulüplerle yapılan toplantılarda anasponsor olmaması en büyük sebep gösterilerek 2011 de de ulusal drag yarışlarının yapılmaması yönünde ki görüşleri değerlendiren yönetim kurulu bu doğrultuda karar alarak 2011 takvine ulusal otodrag koymamıştır.bu senede mahallilerle devam..

abi sakın üstüne alınma ama bu federasyondan cacık olmaz.

Biz çocukken bile daha fazla önem vardı otomobil yarışlarına. Topu topu 3 kanal vardı ama hepsindede otomobil yarışlarına ait programda vardı haberde vardı. Şu an olanaklar çok daha fazla ama Türkiyede Otomotivde çığ gibi büyüdü gel gelelim yarışlar için tam tersi mevcut.

E30///M3
31-01-2011, 17:12
ana sponsor olursa kulüplere 10000 tl civarında para geliyor.ANKARA yarışları hariç yarışların toplam bütcesi bu rakamı bulmuyor el elde başabaşda anca kurtarıyor gelir gideri.konu mahalli olunca aktivite olsun diye bunlar yapılıyor ve hakem gözcü gözetmen masrafları az mahallinin.ulusalda masraf fazla gelirde olmayınca klüpler yapmak istemiyor.ulusal için 1 sene daha bekleyeceğiz yönetim kurulu kararını almış elden birşey gelmez bu saatden sonra :( daha fazla yorum yapamuyorum elçiyim..BUGARU için motoru geçen hafta rektefiye ye vermiştim darton lar geçmiş hevesimiz kursağımızda kaldı.Mahallileri ulusal formatında yapmak bizim elimizde en azından bir yarış gövde gösterisi şeklinde 70-80 arabalık bir katılımla sesimizi duyuralım..bu herkesin gelebileceği Ankara olabilir mesela..

sulhi
31-01-2011, 17:16
ankara ya canla başla gelirim geceden gelirim cumadan gelirim gene gelirim..

Vts_Power
31-01-2011, 18:56
işin açığı ben ulusal yapılabilecğine pek inanmıyordum.temenni değil ama beklediğim gibi oldu.eğer ankaradaki klüp dediğini yapabilir ankarada 3 mahalli yarış düzenleyebiilrse bir hareket yakalanır bence.
bu mahalliler yapılabilirse bundan sora bize düşen mümkün olduğunca katılım sağlamak ve sesimizi duyurmak.

kendi şahsi fikrim ; en iyisi mahalli boşverin ulusalı :)

mmustu
31-01-2011, 19:06
valla abi görüyosun izmirde mustafa bi tarafını yırtıyor 1 senedir 75 liradan mahalli drag yapıyor adam yinede katılım az bizdede var kabahat :(

TaGo
31-01-2011, 19:12
valla abi görüyosun izmirde mustafa bi tarafını yırtıyor 1 senedir 75 liradan mahalli drag yapıyor adam yinede katılım az bizdede var kabahat :(

Muştum doğru diyorsun ama bir yarışanların yaş ortalamasına bak alayı 25 yaş üstü, yani pırlanta günlerinde yarışan adamlar hala yarışıyor. Yeni neslin yarışların hiçbirine ilgisi yok (tüm gençlik için demiyorum tabi kimse alınmasın). O tadı almışlar bugün pistte hala. Sen yeni yetişen nesle özendiricilik sağlamassan tabi kimse ne izlemeye gelir ne yarışmaya.

Low-Rider
31-01-2011, 19:36
Muştum doğru diyorsun ama bir yarışanların yaş ortalamasına bak alayı 25 yaş üstü, yani pırlanta günlerinde yarışan adamlar hala yarışıyor. Yeni neslin yarışların hiçbirine ilgisi yok (tüm gençlik için demiyorum tabi kimse alınmasın). O tadı almışlar bugün pistte hala. Sen yeni yetişen nesle özendiricilik sağlamassan tabi kimse ne izlemeye gelir ne yarışmaya.

Yeni nesil nasıl özenir?Devamlı yarışlar olursa özenir.

Eskiden çok sık yarış oluyordu rolling molling yokken drag kovalar takip ederdi herkes ama çok eskiye de gitmeye gerek yok 1-2sene öncesine kadar her haftasonu körfezde bir organizasyon vardı.Devamlı hareket oldu mu milletin ilgisini çekiyor,teşvik ediyor.

Ayda yılda 1 yapılan organizasyonun fotolarına bakıp geçiliyor sonra

bladerk
01-02-2011, 01:30
:mad:evet takvimde gözükmüyor anlamış değilim.ilerleyen saatlerde telefon açalım bakalım ne diyecekler..tarih veremediklerinden klüplerdende kaynaklanmış olabilir..

klüplerden ve rally severlerden kaynaklı sanırım abi bi şu drag sporunu adamlara sevdiremedik anok zaten istemiyodu neyseki boos geldi ankara drag gördü bu yazdığın kurallarla ilgili durum nedir abi tüm klüpler kabul edecek mi yoksa yine kafaya göre mi olacak çünkü sök tak yalama olacak araçlar :)


işin açığı ben ulusal yapılabilecğine pek inanmıyordum.temenni değil ama beklediğim gibi oldu.eğer ankaradaki klüp dediğini yapabilir ankarada 3 mahalli yarış düzenleyebiilrse bir hareket yakalanır bence.
bu mahalliler yapılabilirse bundan sora bize düşen mümkün olduğunca katılım sağlamak ve sesimizi duyurmak.

kendi şahsi fikrim ; en iyisi mahalli boşverin ulusalı :)

ankarada 3 tane olacakmış abi mahalli

TAM35GNY
01-02-2011, 02:06
Ben o rakami veremem ama yanima bir ya da iki firma daha bulursaniz sponsor olabilirim abi yeterki olacagina isik yaksinlar..

miocu
24-02-2011, 23:40
ii geçicek

tolgakaynak
25-02-2011, 08:56
ben o genç nesildenim mesela 25 yaş altındayım :D
katılmak istiyorum... ama kafamı kurcalıyan bikaç soru var

tolgakaynak
25-02-2011, 20:01
ben kendi stock aracımla katılabilirmiyim mesela.. katılırsamda hangi kategori oluyor

FD6 kasa honda

Vts_Power
26-02-2011, 01:02
ben kendi stock aracımla katılabilirmiyim mesela.. katılırsamda hangi kategori oluyor

FD6 kasa honda

çıkıyorsun deneme seeding sürelerini çıkarıyorsun ve grubun belli oluyor. sadece denk araçlarla kalkıyorsun yani..