Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo'da çift egzoz
Selam
sesi azaltmak adına
76mm düz gelen boruyu aracın altında ters Y şeklinde ikiye ayırsak
ve 51 mm'lik iki ayrı egzoz arkadan çıkarsak, ve bunlara da birer tane 42-43 mm'lik sessiz fabrikasyonlardan susturucu taksak
tek 76mm'dan ne farkı olur ? performansı düşürebilecek birşey olur mu ?
ses nasıl olur ?
amaç : turbodan 76mm çıkışlı ama sesi az performansı düşürmeyen bir egzoz sistemi.
her halükarda kayıplar artar gazı ne kadar dolaştırmadan sıkıştırmadan atarsak o kadar iyi performans kaybı olur mutlaka ama tek sisteme göre belki biraz daha az olur
cut out deneyin
turboda sessiz ve performans kaybı olmadan en güzel çözüm cut out .. hem istediğnizde sesi de açabilirsiniz
ama ses hiç istemiyorum açmama ihtiyaç yok inanın yok
yavuz364
25-01-2011, 23:39
o zaman mutlaka performans kaybınız olucak... Zaten turbo aracı susturmak çok ta zor değil, ortaya bi susturucu, bide sona düzgün birşey koyarsanız gayet güzel susar..
ama ses hiç istemiyorum açmama ihtiyaç yok inanın yok
tamam.
performans kaybı olsun, razıyım.
peki..
76mm bir egzoz sistemiyle karşılaştırırsak, son güç son hız giderken motora ya da turboya ne gibi bir etkisi olur ?
Mesela 2 adet 51'lik type-r susturucu oldugunu düşünün.
turbo bi araç neden yapıldı peki ses istenmiyorsa :S
ses için mi turbo yapılır :)
ses için mi turbo yapılır :)
evet :)
o kadar verimi almak için turbo yapıyosun sonra ses çok diyorsun sonra sesi azaltmak için performanstan gitsin önemli değil diyorsun :) :) şimdi zevk için yaptım ettim filan diceksin abi hiç deme benide yanlış anlama, bi düşün mantıksız geliyor yani :)
gokhan035
30-01-2011, 22:52
hedeflediğin güçlerde ki bir araç için sıkıntılı bir sistem olur. Gazın tahliye edilme süresi açık tipe göre geç gerçekleşir bu da turbo ya özellikle üst devirlerde sıkıntı yaratabilir.
bana göre en mantıklı çözüm 2 adet içi düz(yivli ya da çıkıntılı değil) geniş kazanlı 76mm lik orta susturucular kulanman.
Bu şekilde sona hks tarzı açık tip bi son susturucu taksan dahi sesden rahatsız olmazsın. Hatta üst devirlerde de çok keyifli bi sesi olur, hem turbo yu zorlamazsın hem de performansını negatif etkilemez.
evet :)
o kadar verimi almak için turbo yapıyosun sonra ses çok diyorsun sonra sesi azaltmak için performanstan gitsin önemli değil diyorsun :) :) şimdi zevk için yaptım ettim filan diceksin abi hiç deme benide yanlış anlama, bi düşün mantıksız geliyor yani :)
+300 beygir alıp 50 beygir kaybetmek problem degil.
hmm integrada öyle bi yer olsa keşke de normal orta susturucu takacak yer bile o kadar ufak ki..
hedeflediğin güçlerde ki bir araç için sıkıntılı bir sistem olur. Gazın tahliye edilme süresi açık tipe göre geç gerçekleşir bu da turbo ya özellikle üst devirlerde sıkıntı yaratabilir.
bana göre en mantıklı çözüm 2 adet içi düz(yivli ya da çıkıntılı değil) geniş kazanlı 76mm lik orta susturucular kulanman.
Bu şekilde sona hks tarzı açık tip bi son susturucu taksan dahi sesden rahatsız olmazsın. Hatta üst devirlerde de çok keyifli bi sesi olur, hem turbo yu zorlamazsın hem de performansını negatif etkilemez.
hmm integrada öyle bi yer olsa keşke de normal orta susturucu takacak yer bile o kadar ufak ki..
varex lazim size Varex egzoz sistemi | İzlesene.com Video (http://www.izlesene.com/video/varex-egzoz-sistemi/2234077)
tamam.
performans kaybı olsun, razıyım.
peki..
76mm bir egzoz sistemiyle karşılaştırırsak, son güç son hız giderken motora ya da turboya ne gibi bir etkisi olur ?
Mesela 2 adet 51'lik type-r susturucu oldugunu düşünün.
sanırım bununla EGT niz normale göre yüksek olucaktır ... varex düşünün ozaman
Cut out kullanmamanda ki amaç nedir? Hep kapalı kalır hiç ses çıkmaz elektroniktir zaten bir tuşa basacaksın o kadar. Rolle falan gidersende açarsın yine tek tuşa basıp.
Cut out kullanmamanda ki amaç nedir? Hep kapalı kalır hiç ses çıkmaz elektroniktir zaten bir tuşa basacaksın o kadar. Rolle falan gidersende açarsın yine tek tuşa basıp.
aynen katılıyorum , bende o yüzden söylemiştim cutout u .. hem sondada orijinal susturucu koyulur , hem görüntü hemde ses olarak polislede baş belaya girmez
amaç polisten korunmak degil.
az sesle gazlamak mümkün degil mi yani ?
hiçbir şekilde aşırı ses istemiyorum ben cunku..
yarış pistlerindeki gibi aracın bağırmasını istemiyorum..
örnek : YouTube - Seat Leon Cupra R (http://www.youtube.com/watch?v=XfnQOrX0_2g)
265 hp cupra R gayet az sesli.
mesela 300 hp için az sesli bi egzoz sistemi yapılamaz mı ?
Aracina uygun kit bak bence remus siprint fln tabi varsa komple borulari orta susturucusu sonu fln olan dyno verileride yazar zaten su kiti takarsan sukadar hp olur fln diye ama biraz tuzlu gelebilir.
exhaust system HONDA ACURA INTEGRA Coupé 1.8 V-TEC TYPE-R (190 Hp) ' 98 ??, exhaust system components HONDA ACURA INTEGRA Coupé 1.8 V-TEC TYPE-R (190 Hp) ' 98 ?? (http://www.supersprint.com/USP000honacu3.asp)
arkadaşım araç turbo ortalama 350-400 hp
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.