PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : A kasa vectra turbo projesi ile ilgili yardım



Emre İlbi
17-02-2011, 20:56
değerli büyüklerim ve kardeşlerim 6 yıldır stock kullandığım 94 model 2.0i opel vectra aracımı turbolamaya karar verdim,elimde şuan bir adet Garrett turbo ve markasını bilmediğim bir intercooler var,turbonun üzerinde GT1444 yazıyor,başka bir yerindede M4 A/R 42 yazıyor alt alta,bu turbo ve intercooler'ı arkadaşımın 1.4 dizel yeni nesil toyota corollasından çıkardık,stock motoru turbolamayı düşünüyorum,bir kaç ustaya gösterdim 0.4-0.5 barda doğru ayarlarla sorun çıkarmadan yürüyeceğini söylediler.turbo ve cooler'a headers,contalar,yağ ve hava filtresi vs. eklenerek bu projenin yürüyeceğini söylediler,ancak bana göre yürümez,
Downpipe
Wastegate (turbonun üzerinde olup olmadığını bilmiyorum)
OEM ECU yeterli olur mu?
daha büyük enjektörler gerekli diye düşünüyorum,turbo konusunda daha önceden hiç bir deneyime sahip değilim,bildiklerim okuduklarımla sınırlı,bu konuda bana yardımcı olmanızı rica ediyorum,A kasa vectra turbo olarak bildiğim ankaradaki MLR var,araç sahibi abimde siteye üye,eğer konuyu görüpte yardımcı olursa sevinirim,tahmini kaç HP güç elde edebilirim(stock motorla),şimdiden hepinize çok teşekkür ederim,turbo ve cooler fotoğrafları :)
not:aracın yol tutuşunda,aktarmasında ve fren sisteminde ne gibi iyileştirme yapmam gerekecek,bu konudada yardımlarınızı beklemekteyim:)

http://i53.tinypic.com/282or4y.jpg

http://i54.tinypic.com/eq82s7.jpg

http://i52.tinypic.com/zvx30y.jpg
Arabamın kaput altı:)
http://i52.tinypic.com/29pp8qb.jpg

http://i56.tinypic.com/25um83d.jpg

tool
17-02-2011, 21:02
oem ecu yeterli olur bitanede 5. enjktor taktinmi tamam...

not: desemde inanmayin, bikere 1.4dizelin turbosuna sorun cikarmaz diyen ustadan direk kacarak ise baslayin...

EEE
17-02-2011, 21:04
o motorun kodu c20ne galiba hıc ugrasma
MLR c20let kodlu motora sahıp yanı senın yapacagınla onun arasında bır dag kadar fark var eger yapmak ıstıyorsan soyle yap senın blokla c serısı 2.0 bloklar aynı krank kol kapak degısıklıgıyle baslarsan MLR tadında olur...
MLR oem pıstonla yuruyor 3076 turboyla kalan tum hesaplar sana kalmıs

palamut
17-02-2011, 21:12
güzel projeymiş başarılar...

Emre İlbi
17-02-2011, 21:15
oem ecu yeterli olur bitanede 5. enjktor taktinmi tamam...

not: desemde inanmayin, bikere 1.4dizelin turbosuna sorun cikarmaz diyen ustadan direk kacarak ise baslayin...

abi aynen bende öyle yaptım:) sence bu proje yürür mü,yürürse biraz bilgi verebilirmisin:)


o motorun kodu c20ne galiba hıc ugrasma
MLR c20let kodlu motora sahıp yanı senın yapacagınla onun arasında bır dag kadar fark var eger yapmak ıstıyorsan soyle yap senın blokla c serısı 2.0 bloklar aynı krank kol kapak degısıklıgıyle baslarsan MLR tadında olur...
MLR oem pıstonla yuruyor 3076 turboyla kalan tum hesaplar sana kalmıs

evet MLRnin motoru ecotech,benimkinin onun gibi yürümesi imkansız,kendi çapımızda bişeyler yapmaya çalışacaz,öneriler için teşekkür ederim,aklınıza bişeyler geldikçe paylaşırsanız sevinirim:)

palamut
17-02-2011, 21:17
evet MLRnin motoru ecotech,benimkinin onun gibi yürümesi imkansız,kendi çapımızda bişeyler yapmaya çalışacaz,öneriler için teşekkür ederim,aklınıza bişeyler geldikçe paylaşırsanız sevinirim:)

benim motormu ecotec? :D benim motoruma pancar motoru demeniz hoş olmadı :D

Emre İlbi
17-02-2011, 21:17
güzel projeymiş başarılar...

abi teşekkür ederim,yardımlarını bekliyorum:)

tool
17-02-2011, 21:19
abi aynen bende öyle yaptım:) sence bu proje yürür mü,yürürse biraz bilgi verebilirmisin:)



)

bitane passat turbosu bulursan eger k03,
gayet keyifli olur. oem ecuyle ben bakkala bile gitmem ama sen bilirsin.

bitane megasquirt alirsan eger sokerken baska arabaya takarsin zararinda az olur, motorda daha az riske girer...

not: motor kac binde, segmanlar ve yataklar ilk riske giricek parcalar...

EEE
17-02-2011, 21:20
ben ecotech mı dedım

EEE
17-02-2011, 21:21
benim motormu ecotec? :D benim motoruma pancar motoru demeniz hoş olmadı :D

pancar pancar sana motor yaptı dıyenler bıle var yok yapmadı dıyorum yaptı yaptı dıyor hee dedım sonrada

palamut
17-02-2011, 21:25
pancar pancar sana motor yaptı dıyenler bıle var yok yapmadı dıyorum yaptı yaptı dıyor hee dedım sonrada

kim nereye diyo ya :D sinan ağadan sonra 50bin km yaptım en az 40binde o yapmıştır daha çetonun 2007de gazlıkalemle yazdıkları duruyodur contanın altında :D 2 kerede turbo büyüttüm daha 2 sene gider...

Emre İlbi
17-02-2011, 21:27
benim motormu ecotec? :D benim motoruma pancar motoru demeniz hoş olmadı :D

afedersin abi yanlış biliyorum demek ki :)

Emre İlbi
17-02-2011, 21:30
bitane passat turbosu bulursan eger k03,
gayet keyifli olur. oem ecuyle ben bakkala bile gitmem ama sen bilirsin.

bitane megasquirt alirsan eger sokerken baska arabaya takarsin zararinda az olur, motorda daha az riske girer...

not: motor kac binde, segmanlar ve yataklar ilk riske giricek parcalar...

abi şuan için turbo almam pek mümkün değil,bu turbo elimde hazır,ECUya bende hiç güvenmiyorum,abi arabam şuan 205binde,sence motora girmem gerekebilir mi?

tool
17-02-2011, 21:31
kim nereye diyo ya :D sinan ağadan sonra 50bin km yaptım en az 40binde o yapmıştır daha çetonun 2007de gazlıkalemle yazdıkları duruyodur contanın altında :D 2 kerede turbo büyüttüm daha 2 sene gider...

arkadasin sorusuna cevap oluyormu bu ikili konusma,
arkadasa yardimci olsaniz keske?

EEE
17-02-2011, 21:32
kim nereye diyo ya :D sinan ağadan sonra 50bin km yaptım en az 40binde o yapmıştır daha çetonun 2007de gazlıkalemle yazdıkları duruyodur contanın altında :D 2 kerede turbo büyüttüm daha 2 sene gider...

burdan soylemıyım :D

EEE
17-02-2011, 21:33
arkadasin sorusuna cevap oluyormu bu ikili konusma,
arkadasa yardimci olsaniz keske?

arkadas yaklasık 10.000 TL butce fınanse etmesı lazım oncebosa anlatmayalım parayı ayarlasın uzun uzun anlatırız

palamut
17-02-2011, 21:35
Dostum o pistonla o iş olmaz oyarak kalın conta koyarakda sağlıklı bir iş olmaz bence turbo yapacağına c20xe ye çevir hem çok daha sağlıklı hemde şu setupundan daha hızlı olursun altyapın daha büyük kısmı hazır olur ilerde c20let yaparsın 8 valf motorda turbo deneyimleri pek hoş sonuçlanmıyor ohv de overlape müdahale şansın da kısıtlı. yani işin aslı iki türlüde masrafın yüksek ve birinde sonuç garanti diğerinde değil. bence c20xe yapmanın yollarına bak sonra c20let parçaları topla

illede denemek istiyorum diyorsan sen bilirsin.

palamut
17-02-2011, 21:36
arkadasin sorusuna cevap oluyormu bu ikili konusma,
arkadasa yardimci olsaniz keske?

yardımcı olmaya çalışıyoruz bizde canım...

Emre İlbi
17-02-2011, 21:42
Dostum o pistonla o iş olmaz oyarak kalın conta koyarakda sağlıklı bir iş olmaz bence turbo yapacağına c20xe ye çevir hem çok daha sağlıklı hemde şu setupundan daha hızlı olursun altyapın daha büyük kısmı hazır olur ilerde c20let yaparsın 8 valf motorda turbo deneyimleri pek hoş sonuçlanmıyor ohv de overlape müdahale şansın da kısıtlı. yani işin aslı iki türlüde masrafın yüksek ve birinde sonuç garanti diğerinde değil. bence c20xe yapmanın yollarına bak sonra c20let parçaları topla

illede denemek istiyorum diyorsan sen bilirsin.

teşekkür ederim abi,böyle çok riskli olacak olursa orası kesin,motoru toplamayı pek düşünmemiştim,bu şekilde ya turbolarım,yada senin dediğine uygun bir SFI GT alırım :)

palamut
17-02-2011, 21:45
teşekkür ederim abi,böyle çok riskli olacak olursa orası kesin,motoru toplamayı pek düşünmemiştim,bu şekilde ya turbolarım,yada senin dediğine uygun bir SFI GT alırım :)

öyle yapman senin açından çok daha mantıklı calibra turboda düşünebilirsin tabii ama fiyatları ve ne kadar az deforme olduklarını bilemiyorum. bu ohv motora turbo işini zamanında çok denemişlerdi olmaz diye birşey yok ama harcıycağın paraya 156lık alır chipler binersin en azından c20let altyapısına sahip olursun. ilerde imkanın olunca parça toplar let yaparsın.
şimdi turbo yapman baya çileli ve masraflı karar senin

Emre İlbi
17-02-2011, 21:51
öyle yapman senin açından çok daha mantıklı calibra turboda düşünebilirsin tabii ama fiyatları ve ne kadar az deforme olduklarını bilemiyorum. bu ohv motora turbo işini zamanında çok denemişlerdi olmaz diye birşey yok ama harcıycağın paraya 156lık alır chipler binersin en azından c20let altyapısına sahip olursun. ilerde imkanın olunca parça toplar let yaparsın.
şimdi turbo yapman baya çileli ve masraflı karar senin

evet abi temiz bişey bulmak gerekli,istelince temiz araç bulunabiliyor,sadece biraz sabırlı olmak gerekiyor,senin tavsiyelerinden dolayıda bu konuda(turbolama konusunda) biraz sabırlı olacağım:)

palamut
17-02-2011, 21:56
evet abi temiz bişey bulmak gerekli,istelince temiz araç bulunabiliyor,sadece biraz sabırlı olmak gerekiyor,senin tavsiyelerinden dolayıda bu konuda(turbolama konusunda) biraz sabırlı olacağım:)

aynen acele edip çakma turbo yapıcağına atmosferiğin sağlamını yap.

Emre İlbi
17-02-2011, 21:57
aynen acele edip çakma turbo yapıcağına atmosferiğin sağlamını yap.

:icon_tup: değerli yorumların için çok teşekkür ederim abi,allah tekerine zeval vermesin:)

kRo_bOy
17-02-2011, 22:12
benim elimdede var 20se kodlu motor seninkiyle aynı blok sanıyorum egzantriklerle piston sıkıştırmaları farklı kadett e koycam motoru bende fakat nissan projemden dolayı erteledim projeyi bikaç ay rektefiyecide duruyor motorum bakalım bende başlıcam bikaç aya inşallah seninkide iyi olur benim senden avantajım kadett baya bi hafif bakalım inşallah hayırlısı olur kolay gelsin

Emre İlbi
17-02-2011, 22:16
benim elimdede var 20se kodlu motor seninkiyle aynı blok sanıyorum egzantriklerle piston sıkıştırmaları farklı kadett e koycam motoru bende fakat nissan projemden dolayı erteledim projeyi bikaç ay rektefiyecide duruyor motorum bakalım bende başlıcam bikaç aya inşallah seninkide iyi olur benim senden avantajım kadett baya bi hafif bakalım inşallah hayırlısı olur kolay gelsin

teşekkür ederim,bende size başarılar dilerim,haberlerinizi ve önerilerinizi dört gözle bekleyeceğim:)

0M42
17-02-2011, 23:25
O turbo sizin motora biraz ufak gelmezmi ? GT25 çok daha iyi bir seçim olur sanki ama alamam diyorsunuz.

tolga900
17-02-2011, 23:28
arabanıı araya verme demezz
çok istiyorsann
swap turbo calibra motoruu
olabilir

Emre İlbi
17-02-2011, 23:55
arabanıı araya verme demezz
çok istiyorsann
swap turbo calibra motoruu
olabilir

genel düşünce bu motorla bu işin olmayacağı yönünde,güzel yorumun için teşekkür ederim abi :)

1.24
20-02-2011, 15:55
aslında çok güzel olur.0.5-0.6 barla.
beyin megasquirt olursa çok şahane olur.maliyet azaltmak istersen headers yerine kendı manıfolduna flanş yaptırarak baglayabılırsın turboyu.yalnız intercool'ün kenarlarındaki plastik kazanları alumınyuma cevirmen şart bence.yoksa patlayabilir.enjektörlerini de iyi bi ayarla denemekte fayda var.o masraftan da kaçabilirsin.yapacagın masraflar pek fazla tutmaz.intercool hortumları-yağ hortumu,karter geri dönüş hortumu,başkada bişey lazım değil.en çok ugrasacagın şey beyın olur. bu masraflar dısında şimdilik yapacagın bişey yok.

diyelim ki olmadı,elinde kalan malzemeleri sonra yıne kullanabilirsin.bence denemekte fayda var.ben yaptım oldu mesela. :D

TaGo
20-02-2011, 16:05
1.4 aracin 4500dd le maksimum kullandigi turbo 2000cc ve yaklasik 7000dd donen motora uygun olamaz.

T3-t4-gt25 tarzi turbo ile, bunlarin yaninada regulator vs (tabi c20xe kapakla) olmayacak sey degil

raptor_98
20-02-2011, 16:48
kardeşim c20let yada z20leh çok güsel olur fakat masrafı tabi..ama bana kalırsa al gusel bı dereceli,emme bide güsel bı yazılım takıl bu c20 nelerde gusel oluyo,ama derece yuksek olcak bıraz :)

Emre İlbi
20-02-2011, 20:38
aslında çok güzel olur.0.5-0.6 barla.
beyin megasquirt olursa çok şahane olur.maliyet azaltmak istersen headers yerine kendı manıfolduna flanş yaptırarak baglayabılırsın turboyu.yalnız intercool'ün kenarlarındaki plastik kazanları alumınyuma cevirmen şart bence.yoksa patlayabilir.enjektörlerini de iyi bi ayarla denemekte fayda var.o masraftan da kaçabilirsin.yapacagın masraflar pek fazla tutmaz.intercool hortumları-yağ hortumu,karter geri dönüş hortumu,başkada bişey lazım değil.en çok ugrasacagın şey beyın olur. bu masraflar dısında şimdilik yapacagın bişey yok.

diyelim ki olmadı,elinde kalan malzemeleri sonra yıne kullanabilirsin.bence denemekte fayda var.ben yaptım oldu mesela. :D

önerilerin için çok teşekkür ederim,turbo projesinden vazgeçtim,yaza arabayı değiştirebilirim(temiz bir SFI GT düşünüyorum),eğer değiştirmezsemde atmosferik yükleme yapmayı düşünüyorum:)
turbodan vazgeçme sebebime gelecek olursakta,büyüklerim bu işin çok uğraştırıcı,zaman gerektireceğini ve maliyetinin yüksek olacağını söylediler,zaten kayseride böyle bişey yapmak oldukça zordu,bende vazgeçtim:)

Emre İlbi
20-02-2011, 20:42
1.4 aracin 4500dd le maksimum kullandigi turbo 2000cc ve yaklasik 7000dd donen motora uygun olamaz.

T3-t4-gt25 tarzi turbo ile, bunlarin yaninada regulator vs (tabi c20xe kapakla) olmayacak sey degil

abi ben vazgeçtim bu işten,seninde dediğin gibi bu turbo benim aracın motoruna küçük gelirmiş,diğer taraftan 8 valf OHV motorun turbo projelerinin pekte başarılı sonuçlar vermediğini öğrendim(araştırmalarımdan),tabi olmaz olmaz diye bişey yok,ama ben daha yolun başındayım,onun için ilk projemde bu kadar problemli bir işle uğraşmak istemiyorum :)


kardeşim c20let yada z20leh çok güsel olur fakat masrafı tabi..ama bana kalırsa al gusel bı dereceli,emme bide güsel bı yazılım takıl bu c20 nelerde gusel oluyo,ama derece yuksek olcak bıraz :)

abi teşekkür ederim yorumların için,bende atmosferik yükleme düşmeye başladım,tabi arabayı değiştirmezsem :)
derecelide ne önerirsin,farklı düşünlerin varsa paylaşırsan sevinirim,şimdiden çok teşekkür ederim:)

alperx
20-02-2011, 21:20
ya bu araca bu şekilde binmeni ya da bu aracı satmanı tavsiye ediyorum.

Emre İlbi
20-02-2011, 21:37
ya bu araca bu şekilde binmeni ya da bu aracı satmanı tavsiye ediyorum.

teşekkür ederim abi önerin için,bende değiştirmeyi düşünüyorum,ama satmazsam,atmosferik yükleme fikrim var,çünkü arabam oldukça temiz,özenle inip biniyorum,bu arada daha önceden tecrübeli gibisin abi:)

XSi
21-02-2011, 08:25
bu konudaki mesajlar bu foruma yakışmıyor ya..

uğraşma
değmez
bırak elleme

Chatin
21-02-2011, 19:01
bu konudaki mesajlar bu foruma yakışmıyor ya..

uğraşma
değmez
bırak elleme

bir de farklı bir açıdan bakmayı dene..

daha az para ile daha çok güç almak varken bundan ısrar etme demeye çalışıyorlar. iyi niyetlerinden kaynaklanan bir yaklaşım bence. ha bu araba ile devam etmek isterse onun da yollarını yazarlar ama erken teşhis diye birşey var bilirsin.. sonradan keşke şunu yapsaydım dememesi için böyle yazılıyor.

ki bunları yazanlar konuya öylesine bakıp yazan kişiler değiller farkındaysan bu motorları artık ezberleyen ve nasıl daha iyi hale getirilir üzerine yıllar boyu kafa yormuş ve bu konuda yapılan eski projelerden bilgileri olan insanlar.

misal 1.2 motorlu bir araç aldın ve tutturdun gt42 koyacağım buna diye.. demezler mi hacı yapma etme diye..

EEE
21-02-2011, 22:03
bir de farklı bir açıdan bakmayı dene..

daha az para ile daha çok güç almak varken bundan ısrar etme demeye çalışıyorlar. iyi niyetlerinden kaynaklanan bir yaklaşım bence. ha bu araba ile devam etmek isterse onun da yollarını yazarlar ama erken teşhis diye birşey var bilirsin.. sonradan keşke şunu yapsaydım dememesi için böyle yazılıyor.

ki bunları yazanlar konuya öylesine bakıp yazan kişiler değiller farkındaysan bu motorları artık ezberleyen ve nasıl daha iyi hale getirilir üzerine yıllar boyu kafa yormuş ve bu konuda yapılan eski projelerden bilgileri olan insanlar.

misal 1.2 motorlu bir araç aldın ve tutturdun gt42 koyacağım buna diye.. demezler mi hacı yapma etme diye..

yurube kım tutar :D
gt42 yı ben koyacam
7000 de doldurup 7500 vıtes atacam

mbulur
22-02-2011, 00:31
Motor için OHV deniyor ancak motor OHC yani bloktan değil üstten egzantrikli. Bencede bir şekilde C20let'e swap yapmak daha mantıklı.

palamut
22-02-2011, 01:07
Motor için OHV deniyor ancak motor OHC yani bloktan değil üstten egzantrikli. Bencede bir şekilde C20let'e swap yapmak daha mantıklı.

evet ohc swap yapmaya gerek yok blok aynı üstünü xe yapabilir yada daha az bütçe ayırarak direkt gt alabilir :D. ironisi burda.


uğraşma
değmez
bırak elleme

denilen aslında uğraşma dan ziyade daha az masrafla çok daha güçlü bir altyapıyı elde edebileceği. 2-3 milyar farkla direkt olarak gt alıp şu an 4500 lira tutan bir conversiondan kurtarması ve tamponundan koltuğuna süspansiyonundan jantına daha sportif bir modeli ve çok sağlam tabanı olan bir aracı elde edip yapacağını onun üzerinde yapması daha mantıklı olur.

ha bizimki 8 valften çevirme imkan olsaydı direk 16dan başlanırdı daha da iyi noktada olurdu. arkadaşımızın iyi sonuç alması için ekonomisini de yönetmesi gerekiyor c20ne den c20xe ye çevirmeniz için alıcağınız parçaların ve harcancak işçiliklerin farkındaysanız neyin daha mantıklı olduğunu önermemizi daha iyi anlayabilirsiniz

XSi
22-02-2011, 07:45
misal 1.2 motorlu bir araç aldın ve tutturdun gt42 koyacağım buna diye.. demezler mi hacı yapma etme diye..

hocam böyle denilse zaten problem yok ki..

benim yanlış olduğunu bu forumda yeri olmadığını düşündüğüm laflar:

bu araçla uğraşma, bu motoru elleme, bırak olduğu gibi kalsın, bunu sat git bu modelin gti, vts, GSI, turbo sunu al..

yoksa bu motora bu turbo ufak, bu motor yerine x bi motor kullanılabilir daha sağlam altyapı olur, bu ekipman iyidir bu ekipman kötüdür lafları zaten olması gereken laflar..

XSi
22-02-2011, 07:55
evet ohc swap yapmaya gerek yok blok aynı üstünü xe yapabilir yada daha az bütçe ayırarak direkt gt alabilir :D. ironisi burda.



denilen aslında uğraşma dan ziyade daha az masrafla çok daha güçlü bir altyapıyı elde edebileceği. 2-3 milyar farkla direkt olarak gt alıp şu an 4500 lira tutan bir conversiondan kurtarması ve tamponundan koltuğuna süspansiyonundan jantına daha sportif bir modeli ve çok sağlam tabanı olan bir aracı elde edip yapacağını onun üzerinde yapması daha mantıklı olur.

ha bizimki 8 valften çevirme imkan olsaydı direk 16dan başlanırdı daha da iyi noktada olurdu. arkadaşımızın iyi sonuç alması için ekonomisini de yönetmesi gerekiyor c20ne den c20xe ye çevirmeniz için alıcağınız parçaların ve harcancak işçiliklerin farkındaysanız neyin daha mantıklı olduğunu önermemizi daha iyi anlayabilirsiniz

önerilere lafım yok, ama senin bahsettiğin conversion zaruri değilki? öneri olur ama, bunla uğraşma git bu aracın şu versiyonu al demek teknik foruma yakışmıyor bence..

aracın orjinal haline turbo yapsada arkadaşın ağzı kulaklarına varacak.. her turbo yapan 300-500 hp güç almak zorunda değil diye düşünüyorum.. 0.4 - 0.5 bar basınç ile 160-180 hp güç alınabilir bu motordan, yetmez mi bu? keyfi yeter zaten :)

raptor_98
22-02-2011, 13:55
kardeşim benım kanka da war aynı makınadan,muzaffer abıye(bestservıs) sorduk.ayarlı kasnak ve rölantı bozuklugunu göze alırsan 315 dereceye kadar kaldırıo dedı,yazılım,emme manıfoldu,headers son susturucu vs ile 170 180 hp arası alırsın dedı.bu motorlar gaddar oluomus baya,bısde yenı öğrendık,atmosferıkte baya tatmın eder!

palamut
22-02-2011, 14:13
önerilere lafım yok, ama senin bahsettiğin conversion zaruri değilki? öneri olur ama, bunla uğraşma git bu aracın şu versiyonu al demek teknik foruma yakışmıyor bence..

aracın orjinal haline turbo yapsada arkadaşın ağzı kulaklarına varacak.. her turbo yapan 300-500 hp güç almak zorunda değil diye düşünüyorum.. 0.4 - 0.5 bar basınç ile 160-180 hp güç alınabilir bu motordan, yetmez mi bu? keyfi yeter zaten :)

ben o versiyonada bunada yapıp ikisininde çilesini çektiğimiz atmosferiğin de her türlüsünü gördüğümüz için arkadaşın daha az parayla daha çok gücü nası elde edeceği konusunda yönlendirmeye çalıştım araçla bir duygusal bağı yoksa mantıklı olan öyle yapmasıdır diye düşünüyorum 8v turbonun gideceği nokta belli seçim kendisinin çok seviyosa illede buna yapmak istiyorsa zaten ona da yardımcı olmaya çalışır burdaki insanlar. ama elimdekiler yeterlimi nasıl olur gibi bir soru olduğundan herkesin altına rahatça girip pişman olabileceği 8v turbo yükünü biraz daha net anlatmak istedim. kendinden emin ve kararlıysa zaten bizim dememizle durmaz ki :D yanlış mıyım

Emre İlbi
22-02-2011, 18:19
kardeşim benım kanka da war aynı makınadan,muzaffer abıye(bestservıs) sorduk.ayarlı kasnak ve rölantı bozuklugunu göze alırsan 315 dereceye kadar kaldırıo dedı,yazılım,emme manıfoldu,headers son susturucu vs ile 170 180 hp arası alırsın dedı.bu motorlar gaddar oluomus baya,bısde yenı öğrendık,atmosferıkte baya tatmın eder!

abi çok teşekkür ederim,ciddi anlamda düşünüyorum atmosferiği,zaten 0.4-0.5 bar basarakta 170-180 civarı olurdu galiba,ama elimdeki turboyla bu projenin yürüyemeyeciğini çok fazla kişiden duydum(dizel toyotadan söktüğümüz içn),daha öncedende söylediğim gibi ilk projemde bu kadar sıkıntılı bir işle uğraşmak istemem,tabi birde kayseri faktörü var,belki ankara,istanbul,izmir gibi bir şehirde yaşıyor olsaydım,gözüm kapalı güvenebileceğim bir usta çok rahat bulabilirdim,sonuçta kayserideyim ve temiz bir GT vectra bulamazsam,bunu atmosferik yürütmeye çalışmak en mantıklısı,ve en sağlıklısı gözüküyor:)
değerli düşüncelerini paylaştığın içinde çok teşekkür ederim:)

Emre İlbi
22-02-2011, 18:24
arkadaşım yapmak isityorsan kimse engel olamaz sana ..güzel bir beyin enjector iyi bir dükkanla binersin ama o motorla ilgili söyliyceğim benim denk geldiklerimde çoğunda hararet problemi vardı belki bana çok denk geldi .eğer aklında kalıcaksa bin arabana yap ..o markasını bilmediğin intercooler resimlerden accentin intercoolerına benziyor..

abi cooler'ı toyotadan söktük,sizlerin düşünceleri benim için çok önemliydi,onun için buraya bu konuyu açtım,sizlerden bilgi almaktı amacım,ve yorum yapan herkesten allah razı olsun,hararet olayı opellerde genetik malesef,100dereceyi geçince fan açıyor,biraz değişik bi yapısı var motorun,90dereceninde altına pek düşmüyor,yani turboda bu daha büyük problemlere sebep olabilir,onun için ciddi manada vazgeçtim bu projeden:)

Emre İlbi
22-02-2011, 18:29
ben o versiyonada bunada yapıp ikisininde çilesini çektiğimiz atmosferiğin de her türlüsünü gördüğümüz için arkadaşın daha az parayla daha çok gücü nası elde edeceği konusunda yönlendirmeye çalıştım araçla bir duygusal bağı yoksa mantıklı olan öyle yapmasıdır diye düşünüyorum 8v turbonun gideceği nokta belli seçim kendisinin çok seviyosa illede buna yapmak istiyorsa zaten ona da yardımcı olmaya çalışır burdaki insanlar. ama elimdekiler yeterlimi nasıl olur gibi bir soru olduğundan herkesin altına rahatça girip pişman olabileceği 8v turbo yükünü biraz daha net anlatmak istedim. kendinden emin ve kararlıysa zaten bizim dememizle durmaz ki :D yanlış mıyım

abi özelliklede sana çok teşekkür ederim,gerçekten çok ilgilendin,değerli bilgilerini benimle paylaşmakla kalmadın,yol gösterdin,maddi olarak ne kaybedeceğimi bile hesapladın,bunları bu zamanda kim kime yapar ki,belki bir abi kardeşine yapardı:)
onun için abimsin,engin bilgilerin için tekrar tekrar çok teşekkür ederim,eğer temiz bir SFI GT bulamazsam,bunu atmosferik yükleyeceğim,o zamanda gene yardımlarını beklerim:)

tuvalrones_23
23-02-2011, 16:54
c20ne aslında iyi fakat çok kısıtlanmış bir motor.bu yüzden atmosferikte yapacağın her uygulama diğer motorlara yapılan uygulamalardan daha fazla güç vericektir.
c20ne emme egzos manifoldları buna portları da dahil aşırı dar.motorun rahat nefes alıp vermesini engellemişler.buna göre enjektörleri de küçük.c20ne nin sanırım 164 cc enjektörleri varken c20xe nin 214 cc..
ve c20ne nin en kötü tarafıda f18 denilen o uzun şanzımana sahip olması.vites oranları iyi değil gücünü yere iyi aktarmıyor.zaten c20neye nasıl bir uygulkama yaparsan yap o şanzımanı kesinlikle değiştirmelisin.
bunların yanında
MTEC hafif volant 5,6 kg
MTEC baskı balata
c20xe krank piston ve piston kolları
headers
üst kapak port polish
dereceli egzantrik
enjektör + beyin
f20 şanzıman
son susturucu cai kit ....
ve bunların yanında aracın kmsine bakarak benzin ve yağ pompaları da değişelebilir.
tabi paran kısıtılı miktarda ise bunları yapman çok zor..ya c20xe ye çevirirsin yada satıp bi gt almak senin için daha ucuza gelicektir.
Kolay gelsin..

tuvalrones_23
12-07-2011, 23:51
konuyu tekrardan hortlatmak istiyorum.c20ne ye iyi bi turbo bassak 300-350 hpleri yakalayabilirmiyiz?

yalnız c20ne motorun tork egrisi bence pek guzel değil bu egriyi değiştirebilmek mumkun mu? 2600 devirde max. torkunu verip 3500 lerden sonra direk düşüş egrisi var. bunu değiştirebilir miyiz..C20XE yi let e cevirmek artık bir standart oldu. c20neye yüklenmek daha leyifli olur gibime gel,yor ne dersiniz arkadaşlar

palamut
13-07-2011, 01:10
konuyu tekrardan hortlatmak istiyorum.c20ne ye iyi bi turbo bassak 300-350 hpleri yakalayabilirmiyiz?

yalnız c20ne motorun tork egrisi bence pek guzel değil bu egriyi değiştirebilmek mumkun mu? 2600 devirde max. torkunu verip 3500 lerden sonra direk düşüş egrisi var. bunu değiştirebilir miyiz..C20XE yi let e cevirmek artık bir standart oldu. c20neye yüklenmek daha leyifli olur gibime gel,yor ne dersiniz arkadaşlar

tek egzantrikli motorda overlapi ayarlayamayacağın için özellikle turbo için yapılmış bir egzantrik bulmadığın sürece üst devir verimliliği alamazsın. c20ne turbo altyapısı için pek iyi bir seçim değil c20xe ye çevirmek bu kadar kolayken c20ne üzerinde çok emek ve zaman harcayan ve bu kitleye parça üretenler çok daha kısıtlı. ayrıca c20xe/let lerin asıl numarası cosworth dizaynı coscast kapakta subaplar ve açılarda saklı kapak dışında diğer araçlara göre çok da iyi olduğu bir nokta yok. c20ne kapağı ise sportif altyapı için tasarlanmış bi kapak değil. c20ne turbo ile de çok uğraşıldı ama senelerce kapak açmadan binebileceğini kafanın uzun yola çıkabilecek kadar rahat olacağını ve en önemlisi istediğin kadar hızlanamayacağını tecrübeye dayanarak söyleyebilirim.

hedeflediğin beygirleri herşeyden alabilirsin 2.0 olan ama ne kadar süreyle ne kadar dayanıklı alacağın asıl sorun bence