Orijinalini görmek için tıklayınız : Clio 1.4 16V & GT15 Turbo & Stock Internal..
Aslında başlıkta herşeyi özet geçtim:)Turbo hakkında fazla bilgisi olan birisi değilim.Aracım 05 Renault Clio 1.4 16V.Motor kodu Renault K4J.İnternetten araştırdığım kadarıyla Polonya'da bi garaj aynı motora Turbo uygulaması yapmış.Elde ettikleri güç 150hp.Ben daha fazlasını beklemiorum ve istemiyorum zaten.Maksadım 150 hp güç ve tork,bu yüzden stock internalla,fazla bar basmadan ( misal 0.4 gibi olabilir ), sorun çıkarmıcak bi turbo uygulaması yapmak.
Adamların yaptıkları işlem&kullandıkları parçalar aşağıda..
Turbo Garrett GT15 - ufak bi dizel turbosu diye biliyorum.
TOMSON kendi yapımları borular.
TOMSON Intercooler kullanmışlar.
TOMSON kendi yapımları tibular manifold.
Yanma odasına modifikasyon uygulanmış.
SMT 6 beyin
54 mm paslanmaz çelik egzos sistemi yine kendi yapımları TOMSON yani..
Greddy komple gösterge kiti kullanmışlar,bir de son yükleme EGT die bşi yazıo,anlamadım.
Polonya dilinde yazılmış,o yüzden önce Polish-english sözlük kullanmak zorunda kaldım..
http://galerie.tomson.com.pl/album10
Linktede gayet güzel resimlerini çekmişler..?Yorumları alalım ustalardan:)Parçalar bana az gibi geldi,ekstra enjektöre falan ihtiyaç olmazmı:confused:B Yavaş yavaş parçaları toparlayacağımdan zamana yaymayı planlıyorum herşeyi.Maddi durumum çok iyi olsa zaten stock internal tercih etmem..Değecek değmeyecek yargılamasından ziyade,olur olmaz ya da şöyle şöyle daha iyi olur şeklinde yorumlar bekliyorum;)Teşekkürler.
gt15 biraz ufak ama 150 hp çıkarırsa problem yok:)
çoğu parça Tr'dede yapılır yakıt sisteminde belki regulator ve pompa yeterli olmuştur, bazen illa enjektor büyütmeye gerek yok yada ekstraya bu tune sırasında belli olur zaten,
temiz bi çalışma olmuş eğer stock internal 150 çıkarıyosa hoş olur
greddy egt peak&hold elektroniktir muhtemelen
Stock zaten fabrika çıkışı 98 hp..Dynoda 105 verio.Paşaoğlunun dynosunda.Bi ark.ın çıktısı flnda vardı,gerçi paşaoğlunun dyno kw-hp hesabını yanlış yapıo ama.Yani GT15le bi 45-50 hp almış adam.
Stock zaten fabrika çıkışı 98 hp..Dynoda 105 verio.Paşaoğlunun dynosunda.Bi ark.ın çıktısı flnda vardı,gerçi paşaoğlunun dyno kw-hp hesabını yanlış yapıo ama.Yani GT15le bi 45-50 hp almış adam.
gt15 100 200 hp arası verimli, bu proje için uygun bi turbo, megane dci ların yada kangooların turbolar sanırım gt15di yanlış hatırlamıyosam geçen bi incelemiştim.
güzel bi proje olur eğer güzel yapılırsa motor sağlıklıysa
gt15 100 200 hp arası verimli, bu proje için uygun bi turbo, megane dci ların yada kangooların turbolar sanırım gt15di yanlış hatırlamıyosam geçen bi incelemiştim.
güzel bi proje olur eğer güzel yapılırsa motor sağlıklıysa
Evet çoğu dizelde GT15 kullanılıyor..Bana da çok temiz iş gibi geldi.Fazla zorlamadan,kasmadan..Yapayım olsun diyorum:)Zaten performansı çok kötü bi araç değil.150hp benim için hayli hayli yeterli.Ekstra masraflar olabilir mi?Misal şanzıman kaldırır mı vs..
Evet çoğu dizelde GT15 kullanılıyor..Bana da çok temiz iş gibi geldi.Fazla zorlamadan,kasmadan..Yapayım olsun diyorum:)Zaten performansı çok kötü bi araç değil.150hp benim için hayli hayli yeterli.Ekstra masraflar olabilir mi?Misal şanzıman kaldırır mı vs..
debriyaj kaçırabilir muhtemeln aftermarket bi debriyajla iş hallolabilr şanzıman ise sert davranmassan çok sert drag falan yapmassan yağına falan dikkat ettikten sonra bi sorun çıkarıcanı zannetmiyorum yalnız çok sert davranma, torkta ciddi oranda bi artış olucak turbodan sonra belki şanzımanın toleransının üzerine çıkabilir tabi buda risk yaratabilir bazı durumlarda
Debriyaj için Group N clutch şansım olabilir.Mevcut böle bi parça.Şanzımana ne yapılabilir kuvvetlendirmek için?Bide şöyle bi olay daha var..Anlayamadığım..Mesela araştırdım..Şanzımanın parçaları (sadece 1.4ün :confused:) 172lik RSle ortak.RSle aynı şanzıman olabilirmi?Saçma olcak belki ama?
Debriyaj için Group N clutch şansım olabilir.Mevcut böle bi parça.Şanzımana ne yapılabilir kuvvetlendirmek için?
şanzımanın toleranslarını bilmediğim için hangi kısımda problem çıkar tam emin değilim, belki hiç bi problem çıkmadan bu gücü çok rahat olarak kaldırıcak şu an verileri görmeden konuşmak biraz yanlış olabilir bu yüzden ama eğer iyileştirmeye gidilecek yerler varsa bunlar vites dişlileri senkromeçler olabilir
tabi dediğim gibi toleranslara bağlı belki hiçbi iyileştirme istemeden çok rahat bu torkları kaldırıcak
şanzımanın toleranslarını bilmediğim için hangi kısımda problem çıkar tam emin değilim, belki hiç bi problem çıkmadan bu gücü çok rahat olarak kaldırıcak şu an verileri görmeden konuşmak biraz yanlış olabilir bu yüzden ama eğer iyileştirmeye gidilecek yerler varsa bunlar vites dişlileri senkromeçler olabilir
tabi dediğim gibi toleranslara bağlı belki hiçbi iyileştirme istemeden çok rahat bu torkları kaldırıcak
Anladım..Şimdi şanzımanın parçalarına bakıyorum:)
turbo guzel olur tabi de. neden rs ler varken rs almayı düşünmüyorsun. fiyatları da çok abartı değil bildiğim kadarıyla. ayrıca onların şasi ayarları da çok daha guce uygundur. starndart clio nun 150 hp ile tutuş ve aktarma olarak başetmesi zor bence.
turbo guzel olur tabi de. neden rs ler varken rs almayı düşünmüyorsun. fiyatları da çok abartı değil bildiğim kadarıyla. ayrıca onların şasi ayarları da çok daha guce uygundur. starndart clio nun 150 hp ile tutuş ve aktarma olarak başetmesi zor bence.
ben katılmıyorum ömer sana malesef, bence 1.4 turbo gayet hoş olur.değişik bi uygulama ve kimsede yok tr'de bildiğim kadarıyla.hatırladığım kadarıyla megane dci'da bzm corolla d-4d'de gt15 mevcut, yani semih abinin dediği doğru.stock internallerle eğer 150hp civarı alınırsa bence çok güzel, şanzımanda fazla zorlamadıktan sert olmadıktan sonra dayanır gibi geliyor.
hayırlısı olsun diyelim, semih abi varken bende aynı şeyleri yazdım ama olsun :o
turbo guzel olur tabi de. neden rs ler varken rs almayı düşünmüyorsun. fiyatları da çok abartı değil bildiğim kadarıyla. ayrıca onların şasi ayarları da çok daha guce uygundur. starndart clio nun 150 hp ile tutuş ve aktarma olarak başetmesi zor bence.
Gerekli ekipman mevcut Ömer..Şasi yeterince dayanıklı..En azından sana şu kadarını sölim..Polonya'daki uygulamada adam sadece Eibach Pro Kit yayla desteklemiş şasiyi..16" OZ Superturismo jantları vardı birde..Benim yol tutuş açısından fazla bir eksiğim yok..Belki kule gergisi önlü arkalı takılabilir..Aktarmayıda araştırdım&araştırıyorum dayanacak tahminimce..Dayanmasa bile imkanım var,parçalarda mevcut zaten.Ekstra fren sistemi kuvvetlendirilmeli..RS'ten daha zevkli bi makina olacağını düşünüyorum..Ayrıca neden kullanılmış bi RS alayım?Hepsi hor kullanılmış vaziyetteyken?
hmm fren sistemi konusnda haklısın. ne diyelim bekliyoruz :) gerçekten orijinal bişi olacaktır.
Yavaş yavaş..Daha çok araştırıcam:):)
hAdı bakalım kolay gelsin...
SMT7 konusunda şansım olabilir mi arkadaşlar? 6'nın wiring diagramı vs var. 7 makinaya olur mu acaba?SMT 7'nin wiring diyagramı Renault için gözükmüyor perfectpower.com'da?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.