Orijinalini görmek için tıklayınız : Impreza sti 2.5
DoDo_hamann
21-07-2007, 15:36
max:
http://www.youtube.com/watch?v=jV9khfArEqU
0-170:
http://www.youtube.com/watch?v=KUZ5uqkNs2c
VeNoM_35
21-07-2007, 15:55
max videosunda devir daha çok vardı, yol rüzgarlı yada çok hafif yokuş flnmı yoksa okadarmı gidiyo?
DoDo_hamann
21-07-2007, 15:58
Video baslangicinda yol hafif asagiya egimli idi,daha sonra (200 ve sonrasi) yol düzdü,250de kaliyor gittigi max bu kadar yani ayni yolda e46 m3 270 rahat rahat gördü :)
0-170 videosunda aracın ciddi ciddi gitmedığını dusundum..
dier video daha iyi ona göre ama çok kastı 250 de..bi egsozla kendıne gelır:)
Top speed yaparken araç 4x4temiydi yoksa önden yada arkadanmıydı?
DoDo_hamann
21-07-2007, 18:05
Araba gerçekten banada yürümüyor gibi geldi,eksozlu sti'lara alışmışız :)
Video'daki top speed denemesinde %65 arka 35 önde idi,daha sonra 4x4 olarakta denedim,sonuç farklı değil..
Araçta bi problem var o zmn.Standart 2.5 STi bu kdr kötü kapatmıyor çünkü.iLk kalkışı wrx e göre biraz daha yavaştır ama uzunda hızla kapatır 250 260 a kadar.
VeNoM_35
21-07-2007, 18:15
Eğerki 0-170te sonuna kadar gaza bastıysa (ki hiç kasmadan kullanılmış gibi gözüküyor o yüzden sordum) kesin bi sorun var 0-100 8-9 saniye fln dikkat edersen. yoksa ben mi yanlış görüyorum?
ben 8-9 değilde bi 6-7 saniye çıkarttım ki yinede fazla bi saniye.
DoDo_hamann
21-07-2007, 18:18
Araç 12 bin km'de daha..Daha önce çok subaru kullandım ama nasıl desem sanki araba hep yürümüyor gibi geldi,eksozdandır diye düşündüm çünkü daha önce stock subaru'ya binmemiştim..0-170'de çok devirli kaldırılmadı farkındaysan dediğin gibi kasılmadı ama genelde dip gaza yakın gidildi..Başka yeni sti kullanmadığım için mukayese şansım yok ama denemek lazım tabi..Bİrde şöyle bişey var hava sıcaklığı 38-39 gösteriyordu :)
Yeni StiLarın gaz telleri ztn elektronik 0dan kalkısta onun biraz etkisi var.Ztn bu makinalar çok devir çevirmeyi sevmiyor.Yani honda gibi 8-9binler subaru icin bos devir.Max güclerini 5 ile 6bin devir arasında attığın zaman gücü hissedebiliyorsun.;)
M_PROJECT
21-07-2007, 20:39
o devir cevırememenın gaz telıyle alakası yok . 0 dan doldurup kalkarkende cok bı farkl olmuyor gaz telı . o fark wrx ıcın td04 un 5500 den sona sackurutma makınesı olamsı stı ıcınse bu devır bıraz daha yukarda okadar. 12bın devır cevıren subaruda var unutmayalım :D ama devır cevırmek demek dııldırkı cok super sekılde hızlanıorum.
barız bu vıdeoda yavas kalmıs bence maftan dıorum sıcak felan ambole olmus arac :D
DoDo_hamann
21-07-2007, 23:15
evet hava olmadığı kadar sıcaktı ve bu videodan öncede arabayı baya baya zorladım :) Bununda etkisi büyüktür diye düşünüyorum,biliyoruzki subaru sıcağı hiç sevmez :D
turbo araçlar sıcagı sevmez desek:D ama 250max yapmanız ilginç std sti ile 260ı görürsün:icon_tup:
o devir cevırememenın gaz telıyle alakası yok :D
ben devir çevirmeyi gaz teline bağlamadım mustafa :) onu ayrı dile getirmeye çalıştım.o kdr mal deilim yani.Gaz teliyle devir çevirmeyi bağlaym :D komik olmuş
Standart bos bi sti 8e kdr çevirse ne etki edicek onuda yazdm.12 çevireninide gördük tabiki.
devir= kapak+turbo
standart EJ257 stilar cok iyi yurumuyor. videoyu izlemeden yorum yapiyorum. standart intakeli bir arabada outside tempde 39 derece gordugunuz zaman, buyuk ihtimal intake temp 40 hatta 50 lerde olabilir. standart mapte 40 derecede %10 boost ve ignition retard var. 50 derecenin uzerinde %20 bu deger.
257 ler dediginiz gibi devir cevirmeyi ,gerek 79 luk krank ve nisbeten kisa kollari gerekse kapak yapisi sebebi ile, standart haliyle 7000 uzerini sevmez. hatta saglikli guc bandi OEM vf43 ile 6500 lerde biter.
207 ler ise vf35 ile 6500 daha iyi bir turbo ile misal 34,39,18G,20G 7600-8000 lere kadar gider.
hondalarla subarularin standart eculeri ve motorlari ile mantiklari tamamen farklidir. hondalarin teknolojisi ve kapak yapisi kucuk hacimlerden devir cevirerek buyuk hpler cikarmak uzerine dayalidir. subaru da ise yine kendi rakiplerine gore dusuk kabul edilebilecek hacimden turbo yardimi ile alt devirlerde tork uretmek uzerinedir temel mantik.
simdi videoyu izledim. bu kadar da kotu olmamali kesinlikle ya araba retard ediyor ya baska bir sikinti var. bu gidis hic normal degil.
devir= kapak+turbo
standart EJ257 stilar cok iyi yurumuyor. videoyu izlemeden yorum yapiyorum. standart intakeli bir arabada outside tempde 39 derece gordugunuz zaman, buyuk ihtimal intake temp 40 hatta 50 lerde olabilir. standart mapte 40 derecede %10 boost ve ignition retard var. 50 derecenin uzerinde %20 bu deger.
257 ler dediginiz gibi devir cevirmeyi ,gerek 79 luk krank ve nisbeten kisa kollari gerekse kapak yapisi sebebi ile, standart haliyle 7000 uzerini sevmez. hatta saglikli guc bandi OEM vf43 ile 6500 lerde biter.
207 ler ise vf35 ile 6500 daha iyi bir turbo ile misal 34,39,18G,20G 7600-8000 lere kadar gider.
hondalarla subarularin standart eculeri ve motorlari ile mantiklari tamamen farklidir. hondalarin teknolojisi ve kapak yapisi kucuk hacimlerden devir cevirerek buyuk hpler cikarmak uzerine dayalidir. subaru da ise yine kendi rakiplerine gore dusuk kabul edilebilecek hacimden turbo yardimi ile alt devirlerde tork uretmek uzerinedir temel mantik.
usta konusmus:)
sıcaklıkla olcak iş deıl.. sıkıntı olduu kesın bi yerde..
DoDo_hamann
22-07-2007, 08:10
http://www.youtube.com/watch?v=QRkShhQbWrg
buda bizim kendi aracımız,gc8.. video çözünürlüğü kötü,40 sn sonrası daha açık olur:)
Arabada düşündüğüm gibi bir sorun var ozaman dediğiniz gibi,sıcakla beraber bu sorun dahada büyüdü heralde..Çünkü öyle gitmiyor gibi geldiki,dedim benim minim bunu geçer :)
cagricesmeci
22-07-2007, 09:31
Bir yerden sonra mavi mavi şekiller görünce öbür tarafa intikalettiniz sandım allah korusun :). aman diyim arkadaşlar yavaş...
cagricesmeci
22-07-2007, 09:39
Bir de 39 derecede 200+ hızlarda turbo değil hiç bi arabayı zorlamamak lazım...Malumunuz radyatördeki zorlanmış hava taşınımı direk olarak ortam sıcaklığına bağlıdır...
aracta sikinti olabilir ama olmayadabilir.
bu ara ankaradaki benzinler tahmin edilemeyecek kadar kotu. ust uste bilimum arabalar motor kiriyor. uzerinde hicbir modifikasyon olmayan arabalarda bile sikinti yasandigi oldu. bizde bunu merak ettik ve araclardan cikan benzinlere baktik benzinden baska herseye benziyor.
bu videodaki arabadada sanirim intake temp. sebebebi ile araba kendini %20 civari geriye cekiyor.
birde yakit kalitesi ve knock sensor ile ilintili caisan avans carpani var (2006 ve uzerinde 0-1 araliginda, oncekilerde 1-16 araliginda). bu avasn carpani arabanin kotu yakit sebebi ile kirilmasini engellemek icin ufak bir avans bile gorse avansi kisiyor, devam ederse sikinti daha zengin olan ikinci benzin haritasina geciyor. mesala map te 20 derece avans yazili olan 4500-5000 rpm devir araliginda araba eger kendini kisiyors,a avans carpaninin 0.50 ye dustugunu kabul edelim 10 derece avansa dusuyor, ki yaklasik 1 derece avans 300 hplik bir arabada minimum 10-15 hp guce esittir.
yani birsuru sebebi olabilir bu sikintinin kotu benzin, sicak hava, kirli hava filtresi, kirli yakit filtresi vs. en kotu olasilik ise 2006 stilarin zafiyeti olan standart zayif sekmaninin kirilmis veya catlatmis olma olasiligidir, ki boyle bir sikinti varsa en fazla 300-500 km sonra farkederseniz.
DoDo_hamann
22-07-2007, 14:39
güzel bilgilendirme,teşekkürler..
Deneme'den önce shell 100 oktan alındı,ona rağmen bu performans..dediğiniz gibi benzinler bu derece kötüyse sorun bu yönde olabilr,birde kullanımada bağlı ilk sahibi arabayı ne şekilde kullandı,devir olarak nasıl kullandı bunları bilmiyoruz,bunlarda önemli..Arabanın motoru kaba tabirle'sağır kalmış' da olabilir..Başka bir sti ile denenirse gerçekler daha çabuk anlaşılacaktır..
stidan bol birsey yok, tork garaja gelin deneriz:)
videoyu izledim moralim bozuldu ya :D
bidaha son hız görücem diye bitaraflarımı yırtmıcam :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.