PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Jant Sorunsalı | Nasıl boyanır?



plekumat
16-04-2011, 17:47
Selamlar

Çıkma aldığım jantlarım çok kötü boyanmış. Yıkamacı da dibine girdiği için şöyle bir görüntü oluştu :
http://img862.imageshack.us/img862/7780/dscf0009hasar.jpg

Bütün jantlarda var bu izler..

Önce üstündeki boyayı çıkartıp sonra saclarda olduğu gibi zımp+astar+sprey boya yapsam olur mu?
(Bu boya çıkarma işlemi nasıl olur??)
Afyon'da Boyacılara sordum çok garip fiyatlar verdiler. Bende kendim yapayım istiyorum..

Veya Plastidip mi yapsam :D

İyi günler

EREN34
16-04-2011, 18:17
Bu tarz olayda boyayı çıkarmanın en etkili yolu fren hidroliğidir.

Jantları lastiklerden ayırın.Fren hidroliği ile bir leğende fırça yardımı ile yıkayın.Zaten boya namına birşey kalmaz jantta.Daha sonra bildiğiniz zıpmara astar boya vernik işlemlerini yaparsınız.Hatta fotolara bakılırsa zımparalaralık bir olayda yok gibi jantlarda.Direk skoç boya vernikte olur.

plekumat
16-04-2011, 20:34
Eyvallah Abi.
Kendim yapabilirim galiba.

Boya seçimim nasıl olmalı sence? Bildiğimiz kaliteli sprey (duck vs.) olur mu?

Monrock griye yakın bir renk olsun diye düşünüyorum ama spreyde bulmak sıkıntılı olur galiba.
Standox'cuya veya başka yere boya kardırıp, kompresörle boyasak, jantın fırınlanmasına gerek var mı?

CasabLanca
16-04-2011, 20:50
bu konuda arkadaş detaylı şekilde açıklamıştı bence incelemelisin
http://www.techturkey.com/forum/body-kit/72743-cizilen-rengini-begenmediginiz-jantlarinizi-kendiniz-boyayin-fotografli-anlatim.html

plekumat
16-04-2011, 21:18
Eyvallah hocam arayıp bulamamıştım konuyla ilgili ..

Bende çizik yok ama zımparadan macun işine bakayım .

CasabLanca
16-04-2011, 21:22
linkini verdiğim konu dışında ben kendimde jant boyuyorum keyfe keder
en başta jantın durumuna göre kalın zımpara ile girişiyorum (260 sana uyar) daha sonra tesviye işine girişiyorum macunlanacak yerleri macunluyorum, macun kuruduktan sonra tekrar 500lük zımpara ile girişiyorum, en son kılcal çizikleri gidermek için 1200lük zımpara yapıyorum. bu işlemler bittikten sonra astar boyasını atıyorum o kuruyunca normal boyayı atıyorum, boya attıktan 15 dk sonra çekmeye başlarken vernik atıyorum.

plekumat
18-04-2011, 13:38
Eyvallah Hocam. Bilgiler için teşekkür ederim ..

Benim deneyimim hiç yok aslında bu konularda ama deneyip göreceğim..
Sacları boyamıştım, pek vasat olmamıştı. Bakalım bunlar nasıl olacak :)

EREN34
18-04-2011, 19:34
Standox baya iyi markadır boyada.Standox gibi kaliteli bir boya yaptırıp tabanca ile atarsan bence güzel çıkar jantların.

Boya kodu olayına gelince jantın boyaları şu an baya dandik.Çakmak ile bile ısıtıp spatula ile bir parça kazısan levha gibi gelir o boya.O parçayı götürüp direk bu renkten istiyorumda diyebilirsin

plekumat
19-04-2011, 22:32
Abi aynı renk olsun istemiyorum ya. Şöyle koyu bir renk, daha asil durur gibime geliyor.
Gunmetal veya moonrock gri gibi..

Tabancayla atma şansım pek yok gibi de bir bakayım sanayideli arkadaşlara.
Spreye doldurturum büyük ihtimal.

EREN34
19-04-2011, 22:35
Spreye doldurtma tabiki tabanca gibi olmaz ama başarılı sonuç alınmaz anlamına gelmez.Sabırla güzel bir işçilikle iyi sonuçlar alınabilir. Satılıklar bölümünde O.Z. f1 jantıvar füme renge boyanmış.O konuya bir bak orda boya kodu yazıyordu.Renk benim sevdiğim renklerden

plekumat
20-04-2011, 22:48
Abi bugün gittim servise Standox kataloğundan güzel bir renk beğendim gibi.
Bakalım ilk fırsatta düşeyim üstüne..

bixenon topluyorum şimdilerde..

ArMy
20-04-2011, 23:01
Ne zaman bascan sen o arabayı..Eskiden basıktı sanki?

EREN34
20-04-2011, 23:33
Abi bugün gittim servise Standox kataloğundan güzel bir renk beğendim gibi.
Bakalım ilk fırsatta düşeyim üstüne..

bixenon topluyorum şimdilerde..

Yeni nesil hella mercek kullan bi-xenon işinde.Hem motorları daha sorunsuz ve hızlı hemde merceğin arkaya doğru boyutu daha kısa olduğundan far içine daha rahat oturtur ve sığdırırsın

ergin
21-04-2011, 18:35
linkini verdiğim konu dışında ben kendimde jant boyuyorum keyfe keder
en başta jantın durumuna göre kalın zımpara ile girişiyorum (260 sana uyar) daha sonra tesviye işine girişiyorum macunlanacak yerleri macunluyorum, macun kuruduktan sonra tekrar 500lük zımpara ile girişiyorum, en son kılcal çizikleri gidermek için 1200lük zımpara yapıyorum. bu işlemler bittikten sonra astar boyasını atıyorum o kuruyunca normal boyayı atıyorum, boya attıktan 15 dk sonra çekmeye başlarken vernik atıyorum.

güzel acıklamışssınız yüzeyın boyaya hazırlanış katmanlarını ama tahmınım unuttugunuzu dusunuyorum yazarken astar atıldıktan sonra astarıda tekrar zımparalayıp yoklama macunu ıle astardakı hataları tekrar kapatıp tekrar ince yani 1500 yada 2000 zımpara ıle uygulama yapıp boyama yüzeyine ulaşırsınız. ayrıca boyayı kaldırmak ıcınde fren hıdrolıgı kullanmayın evet boyayı kaldırır ama netıcede hıdrolıkde yag ıceren bı urun oldugu ıcın boyanacak yuzeyı temızlemekte baya zorlanırsınız eger duzgun temızleyemezsenız boyanız sılıkonlanma ve tekrar yuzeyden kalkma yaşayacaktır bunun ıcın en uygun urun kalıtelı markalardan boya sıkucu almaktır zaten pahalı bı urun de degıl ortalama en kalıtelısı 10 tl cıvarı dır kılosu kullanmadıgınıza degmez. yardımcı olabılecegım bırşey olursa elımden gelenı yaparım boya ıle alakalı.

pejocan
21-04-2011, 18:37
bence sen uğraşma iki masraf olur sana :D

plekumat
22-04-2011, 01:43
Ne zaman bascan sen o arabayı..Eskiden basıktı sanki?

Yok ya hiç basılmadı daha. Fotoşop sağolsun şöyle bir baktık nasıl olacak diye :)
Yay'lı Astra'lar sekiyor ya.
Param çıkarsa Coilover işine koşturacağım..


Yeni nesil hella mercek kullan bi-xenon işinde.Hem motorları daha sorunsuz ve hızlı hemde merceğin arkaya doğru boyutu daha kısa olduğundan far içine daha rahat oturtur ve sığdırırsın

Yok Abi uğraşmadım o işle ya,
Çıkma far bakarken Duy, ballast vs. de uygun fiyata buldum. Otostart'ta indirim yapmışlar 2 Orjinal sıfır far aldım. Cosmo gibi olacak inşallah :)
Mercek oturtma işinden parasal olarak çok pahalı değil. Birde yaptım olmadı şu bu derdi olmadı.

Siparişler geçildi parçaları bekliyorum.


güzel acıklamışssınız yüzeyın boyaya hazırlanış katmanlarını ama tahmınım unuttugunuzu dusunuyorum yazarken astar atıldıktan sonra astarıda tekrar zımparalayıp yoklama macunu ıle astardakı hataları tekrar kapatıp tekrar ince yani 1500 yada 2000 zımpara ıle uygulama yapıp boyama yüzeyine ulaşırsınız. ayrıca boyayı kaldırmak ıcınde fren hıdrolıgı kullanmayın evet boyayı kaldırır ama netıcede hıdrolıkde yag ıceren bı urun oldugu ıcın boyanacak yuzeyı temızlemekte baya zorlanırsınız eger duzgun temızleyemezsenız boyanız sılıkonlanma ve tekrar yuzeyden kalkma yaşayacaktır bunun ıcın en uygun urun kalıtelı markalardan boya sıkucu almaktır zaten pahalı bı urun de degıl ortalama en kalıtelısı 10 tl cıvarı dır kılosu kullanmadıgınıza degmez. yardımcı olabılecegım bırşey olursa elımden gelenı yaparım boya ıle alakalı.

Teşekkürler Hocam.
Standox boya kodu aldım servisten geçenlerde.
Memlekete gidemiyorum. Gitsem hemen girişeceğim :)


bence sen uğraşma iki masraf olur sana :D

Hocam memlekete tanesine 70TL para istedi boyacı. O yüzden kendim boyayayım istiyorum.
Beceremesemde tecrübe olur. Sıkıntı yok :icon_tup:

EREN34
22-04-2011, 20:43
Hayırlı olsun