PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Egsoz sistemi ile ilgili bir soru.



0M42
02-05-2011, 20:25
Merhabalar.

Aracım 1.2 motor opel kadett aracımdan turbo sistemini söküp fabrikasyon haline getirmeyi istiyordum.Bir kaç gün önce sistemi söktüm bu gün egsoz sistemini yaptırmak üzere egsozcuya bıraktım aracı.Manifoldum çift çıkış manidolddan çift çıkıp biraz ileride teke düşüyor ve tek devam ediyor.Boru çapını 45 mm olarak seçtim iyimi yaptım kötümü yaptım bilmiyorum.Arada bir adet küçük ebatta free flow susturucu var ve sonda renault torosların perdeli odacıklı artık ismi neyse (bir ucundan bakınca karşısı görünmeyen) susturucusu var.

Bu akşam aracı aldığımda farkettim araçta felaket bir tutukluk var hani turbo nun boost bağlantısını iptal edersinizde türbin kısmı motoru sıkar motor gazı rahat atamadığı için tutuk kalır ya ya aynı öyle bir sorun özellikle 3000 devirden sonra motor resmen sıkışıyor araç gitmiyor acaba bu perdeli denilen susturucunun marifetimi bu ? Toroslar bildiğim kadarı ile 1.4 motor bu egsoz işlerinden anlamıyorum ama susturucunun motora ufak gelme olayı olabilirmi ? Egsozcuya tekrar gidip son susturucuyuda free flow bir susturucu ile değiştirmeyi düşünüyorum bu bu sorunu giderirmi ?

0M42
02-05-2011, 20:32
Şöyle bir durumda var aracımda turbo var iken boru çapını 60 mm. yaptırmıştım şimdiki gibi arada fre flow susturucu ve sonda perdeli susturucu koydurmuştum ve motor tıpkı şimdiki gibi tutuk kalmıştı yani sanki sıkışıyor gazı dışarıya rahat atamıyor gibi bir durum oluşmuştu sonra sona koyduğum perdeli susturucuyu çıkarıp free flow koydurmuştum araç kendine gelmişti acaba şimdide bu yolu izlesem bir işe yararmı yoksa başka bir sorunmu var motorda ?

Not : Aracın manifoldu orjinali ve sıfır km yani tıkanıklık olma ihtimali yok.