Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW 6 silindir Stroker Yapımı (2.0 convert 2.5 2.8 3.0)
peki m10 motor için ne söylenebilir
okanackgz
25-03-2019, 03:32
Bir soruda ben sorayım m52b28 e36 aracım var orjinal pistonlarım 84 mm 84.5 mm 3.0 piston ve krank ile stoker yapmayı düşünüyorum blok 84.5 mm ye göre honlanıp direk piston takılabiliyormu yoksa gömlek çakılması şartmıdır? M52 nin silindirleri farklı bi malzeme olduğu için gömleksiz olmaz diye söyleyenler var bu konuda beni aydınlatabilecek var mı ?
M52 alüminyum blok olduğundan gömlek çaktırmadan olmuyor, m50 olsa istemez...
0.5 piston büyütmek gereksiz,honlama yapılıp gömlek le olur sorunsuz ancak masrafa değmez, m3 piston olsa tamam 86.50 den verim alırsınız onun dışında ,krank atin yeter derim
Eray Yümsel
20-04-2022, 23:27
Cümleten selamun aleyküm konuyu güncelliyim bir dostumun son paylaşımı
#Stroker #m50b30 #m50b32
Arkadaşlar özelden veya direk veya dolaylı yollardan m50 blok ile strokerle alakalı bir çok soru geliyor
Bloklar ile başlayalım
M50b20 bloğunuz var vede bu bloğu kullanarak max güvenli hacim piyasadan rahat şekilde ulaşılabilecek malzemeler ile 3050cc yapabilirsiniz
B20 blok max 84.50mm e açılır vede son rektefesidir yani bir sonraki ölçü olan 85mm e açılamaz
M50b20 motor std pistonlarıyla 80mm yani silindirler büyütülmeden sadece krank değişimiyle piston çapıyla oynamadan tabiki uygun kollarla çeşitli hacimler elde edilir.
Örneğin b25 krank ile 2260cc
b28 krank ile 2530cc
b30 krank ile 2700cc hacim elde eder
Yukarıdaki setuplar da kapak değişimine gerek yoktur
Piston 84e açıldığında ise seçenekler 25 krank ile 2500cc
2.8 krank ile 2800cc
3.0 krank ile 3000cc hacim elde edilir
Gelelim m50B25 bloğuna yani std 84mm olan blok
Bi geride b20 bloğun yani std 80mm olan bloğun max 84.50mm ye açılacağını söyledik yani +4.5mm
Fakat orj std 84mm blokta bu +4.5mm e açamayız
B25 blokta max açılır 87mm dir ve buda B25 bloğun sonudur ki B25 blok genellikle max 86.7 ye açılır
B25 blokda std ölçüde piston yani 84mm ile zaten 2500cc de başlar B25 krank ile
2.8 krank ile 2800cc
3.0 krank ile 3000cc hacim alınır
Şimdi gelelim yine ulaşılabilir malzemeler ile yapılacak setuplara
İlk önce 3000cc den başlayalım
Bu 3000cc hem 3.0 krank ilede alınır hem 2.8 krank ilede alınır
3.0 krank ile olanı yazdık
2.8 krank ile nasıl 3.0 hacim alınır sorusunun cevabı 86mm pistonlardır
2.8 krank ve 86mm pistonlar size +- 3000cc verir
Bununda kendine göre artıları eksileri vardır diğer 3.0 krank ve 84mm pistonlar ile yapılan 3000cc ye göre
Biraz daha açalım yani +86 pistonlar ile yani 86.40 86.70mm ve 87mm pistonlar ve 2.8 krank ile olan hacimler
Yukarıda 2.8 krank ve 86mm kullanarak hacim - +3000cc dedik ama şimdi net rakamlar kullanacaz
2.8 krank 86mm piston ile 2920cc
2.8 krank 86.40mm piston ile 2953cc
2.8 krank 86.70mm piston ile 2973cc
2.8 krank 87.00 piston ile 2994cc hacim alınır
Şimdi gelelim 3.0 krank kullanarak 86 ve üzeri pistonlar ile alınacak hacimlere
3.0 krank 86mm piston ile 3121cc
3.0 krank 86.40mm piston ile 3150cc
3.0 krank 86.70mm piston ile 3172cc
3.0 krank 87.00mm piston ile 3194cc
Şimdi gelelim şu meşhur 400 veya kapakların kralı 840 kapağa yani piyasa tabiri ile 2.5 kapağa
2.5 bloğu std 2.5 piston ve krank ile 2.5 olarak kullanmak için 2.5 kapak kullanılması şiddetle önerilir
2.5 bloğu 2.8 krank ile std pistonlarla 2.8 olarak kullanacaksak 2.5 kapak şiddetle tavsiye edilir
ŞİMDİ BURAYA DİKKAT
2.5 BLOĞU veya 2.0 bloğu 84mm e açarak 3.0 KRANK VE STD YANİ 3.0 IN YANİ M54B30 UN PİSTONLARIYLA 3.0 YAPACAKSAK BURDADA ŞİDDETLE 2.0 KAPAK TAVSİYE EDERİM
Bunun sebebi ise m54b30 un pistonu 3.0 krank ve kollar kullanarak 3.0 yapıldığında piston blok yüzeyinden 1.7mm civarında yüzeyin altında kalır ve eğer 2.5 kapak kullanılır ise sıkıştırmamız düşük olur ama 2.0 kapak kullanırsak ideal sıkıştırmaya ulaşırız
Şimdi bi kardeşimiz şunu sorabilir peki bu 3.0 krank kol pistonlar kendi orjinal motorunda yani m54b30 da 3.0 kapağı ile bu sıkıştırma dahada düşüktür ozaman!!! Düşünce doğru fakat sonuç yanlış hayır m54b30 da ideal sıkıştırma vardır çünkü sebebi m54 bloğu yüksekliği m50/m52 den 1mm kısadır vede M54 silindir kapak contası incedir neredeyse m50/m52 nin yarısı kalınlığındadır bunlarda ideal sıkıştırmayı sağlatır
Şimdi bu setuplar çeşitli extra uygulamalar ile dahada şenlenir
Mesela eksantrik girilir
Farklı kollar kullanılır
Farklı pistonlar kullanılır
Kapak işlenir siboplar büyür port polish vs
Beyin girilir
Enjektör girilir
Egzost yapılır
Vanoslu ise vanos yenilenmesi
Volant hafifletir damper vs şeyler
Açık hava filtresi ve bujiler
Bobin işi bence gereksiz turbo veya sc olmadıktan sonra
Tüm anlatılanların dışında extrem uygulamalarda yapılır yani çok marjinal sayılabilecek malzemeler ile mesela M57d30 krank veya ara ölçü pistonlar mesela 85 veya 85.50mm gibi veya kollar vs
Daha çok fazla yazılacak şeyler var fakat şimdilik bu kadar
CİHANGİR ASİ
Cümleten selamun aleyküm konuyu güncelliyim bir dostumun son paylaşımı
#Stroker #m50b30 #m50b32
Arkadaşlar özelden veya direk veya dolaylı yollardan m50 blok ile strokerle alakalı bir çok soru geliyor
Bloklar ile başlayalım
M50b20 bloğunuz var vede bu bloğu kullanarak max güvenli hacim piyasadan rahat şekilde ulaşılabilecek malzemeler ile 3050cc yapabilirsiniz
B20 blok max 84.50mm e açılır vede son rektefesidir yani bir sonraki ölçü olan 85mm e açılamaz
M50b20 motor std pistonlarıyla 80mm yani silindirler büyütülmeden sadece krank değişimiyle piston çapıyla oynamadan tabiki uygun kollarla çeşitli hacimler elde edilir.
Örneğin b25 krank ile 2260cc
b28 krank ile 2530cc
b30 krank ile 2700cc hacim elde eder
Yukarıdaki setuplar da kapak değişimine gerek yoktur
Piston 84e açıldığında ise seçenekler 25 krank ile 2500cc
2.8 krank ile 2800cc
3.0 krank ile 3000cc hacim elde edilir
Gelelim m50B25 bloğuna yani std 84mm olan blok
Bi geride b20 bloğun yani std 80mm olan bloğun max 84.50mm ye açılacağını söyledik yani +4.5mm
Fakat orj std 84mm blokta bu +4.5mm e açamayız
B25 blokta max açılır 87mm dir ve buda B25 bloğun sonudur ki B25 blok genellikle max 86.7 ye açılır
B25 blokda std ölçüde piston yani 84mm ile zaten 2500cc de başlar B25 krank ile
2.8 krank ile 2800cc
3.0 krank ile 3000cc hacim alınır
Şimdi gelelim yine ulaşılabilir malzemeler ile yapılacak setuplara
İlk önce 3000cc den başlayalım
Bu 3000cc hem 3.0 krank ilede alınır hem 2.8 krank ilede alınır
3.0 krank ile olanı yazdık
2.8 krank ile nasıl 3.0 hacim alınır sorusunun cevabı 86mm pistonlardır
2.8 krank ve 86mm pistonlar size +- 3000cc verir
Bununda kendine göre artıları eksileri vardır diğer 3.0 krank ve 84mm pistonlar ile yapılan 3000cc ye göre
Biraz daha açalım yani +86 pistonlar ile yani 86.40 86.70mm ve 87mm pistonlar ve 2.8 krank ile olan hacimler
Yukarıda 2.8 krank ve 86mm kullanarak hacim - +3000cc dedik ama şimdi net rakamlar kullanacaz
2.8 krank 86mm piston ile 2920cc
2.8 krank 86.40mm piston ile 2953cc
2.8 krank 86.70mm piston ile 2973cc
2.8 krank 87.00 piston ile 2994cc hacim alınır
Şimdi gelelim 3.0 krank kullanarak 86 ve üzeri pistonlar ile alınacak hacimlere
3.0 krank 86mm piston ile 3121cc
3.0 krank 86.40mm piston ile 3150cc
3.0 krank 86.70mm piston ile 3172cc
3.0 krank 87.00mm piston ile 3194cc
Şimdi gelelim şu meşhur 400 veya kapakların kralı 840 kapağa yani piyasa tabiri ile 2.5 kapağa
2.5 bloğu std 2.5 piston ve krank ile 2.5 olarak kullanmak için 2.5 kapak kullanılması şiddetle önerilir
2.5 bloğu 2.8 krank ile std pistonlarla 2.8 olarak kullanacaksak 2.5 kapak şiddetle tavsiye edilir
ŞİMDİ BURAYA DİKKAT
2.5 BLOĞU veya 2.0 bloğu 84mm e açarak 3.0 KRANK VE STD YANİ 3.0 IN YANİ M54B30 UN PİSTONLARIYLA 3.0 YAPACAKSAK BURDADA ŞİDDETLE 2.0 KAPAK TAVSİYE EDERİM
Bunun sebebi ise m54b30 un pistonu 3.0 krank ve kollar kullanarak 3.0 yapıldığında piston blok yüzeyinden 1.7mm civarında yüzeyin altında kalır ve eğer 2.5 kapak kullanılır ise sıkıştırmamız düşük olur ama 2.0 kapak kullanırsak ideal sıkıştırmaya ulaşırız
Şimdi bi kardeşimiz şunu sorabilir peki bu 3.0 krank kol pistonlar kendi orjinal motorunda yani m54b30 da 3.0 kapağı ile bu sıkıştırma dahada düşüktür ozaman!!! Düşünce doğru fakat sonuç yanlış hayır m54b30 da ideal sıkıştırma vardır çünkü sebebi m54 bloğu yüksekliği m50/m52 den 1mm kısadır vede M54 silindir kapak contası incedir neredeyse m50/m52 nin yarısı kalınlığındadır bunlarda ideal sıkıştırmayı sağlatır
Şimdi bu setuplar çeşitli extra uygulamalar ile dahada şenlenir
Mesela eksantrik girilir
Farklı kollar kullanılır
Farklı pistonlar kullanılır
Kapak işlenir siboplar büyür port polish vs
Beyin girilir
Enjektör girilir
Egzost yapılır
Vanoslu ise vanos yenilenmesi
Volant hafifletir damper vs şeyler
Açık hava filtresi ve bujiler
Bobin işi bence gereksiz turbo veya sc olmadıktan sonra
Tüm anlatılanların dışında extrem uygulamalarda yapılır yani çok marjinal sayılabilecek malzemeler ile mesela M57d30 krank veya ara ölçü pistonlar mesela 85 veya 85.50mm gibi veya kollar vs
Daha çok fazla yazılacak şeyler var fakat şimdilik bu kadar
CİHANGİR ASİ
wikipedia gibi adamsın maşallah
Cümleten selamun aleyküm konuyu güncelliyim bir dostumun son paylaşımı
#Stroker #m50b30 #m50b32
Arkadaşlar özelden veya direk veya dolaylı yollardan m50 blok ile strokerle alakalı bir çok soru geliyor
Bloklar ile başlayalım
M50b20 bloğunuz var vede bu bloğu kullanarak max güvenli hacim piyasadan rahat şekilde ulaşılabilecek malzemeler ile 3050cc yapabilirsiniz
B20 blok max 84.50mm e açılır vede son rektefesidir yani bir sonraki ölçü olan 85mm e açılamaz
M50b20 motor std pistonlarıyla 80mm yani silindirler büyütülmeden sadece krank değişimiyle piston çapıyla oynamadan tabiki uygun kollarla çeşitli hacimler elde edilir.
Örneğin b25 krank ile 2260cc
b28 krank ile 2530cc
b30 krank ile 2700cc hacim elde eder
Yukarıdaki setuplar da kapak değişimine gerek yoktur
Piston 84e açıldığında ise seçenekler 25 krank ile 2500cc
2.8 krank ile 2800cc
3.0 krank ile 3000cc hacim elde edilir
Gelelim m50B25 bloğuna yani std 84mm olan blok
Bi geride b20 bloğun yani std 80mm olan bloğun max 84.50mm ye açılacağını söyledik yani +4.5mm
Fakat orj std 84mm blokta bu +4.5mm e açamayız
B25 blokta max açılır 87mm dir ve buda B25 bloğun sonudur ki B25 blok genellikle max 86.7 ye açılır
B25 blokda std ölçüde piston yani 84mm ile zaten 2500cc de başlar B25 krank ile
2.8 krank ile 2800cc
3.0 krank ile 3000cc hacim alınır
Şimdi gelelim yine ulaşılabilir malzemeler ile yapılacak setuplara
İlk önce 3000cc den başlayalım
Bu 3000cc hem 3.0 krank ilede alınır hem 2.8 krank ilede alınır
3.0 krank ile olanı yazdık
2.8 krank ile nasıl 3.0 hacim alınır sorusunun cevabı 86mm pistonlardır
2.8 krank ve 86mm pistonlar size +- 3000cc verir
Bununda kendine göre artıları eksileri vardır diğer 3.0 krank ve 84mm pistonlar ile yapılan 3000cc ye göre
Biraz daha açalım yani +86 pistonlar ile yani 86.40 86.70mm ve 87mm pistonlar ve 2.8 krank ile olan hacimler
Yukarıda 2.8 krank ve 86mm kullanarak hacim - +3000cc dedik ama şimdi net rakamlar kullanacaz
2.8 krank 86mm piston ile 2920cc
2.8 krank 86.40mm piston ile 2953cc
2.8 krank 86.70mm piston ile 2973cc
2.8 krank 87.00 piston ile 2994cc hacim alınır
Şimdi gelelim 3.0 krank kullanarak 86 ve üzeri pistonlar ile alınacak hacimlere
3.0 krank 86mm piston ile 3121cc
3.0 krank 86.40mm piston ile 3150cc
3.0 krank 86.70mm piston ile 3172cc
3.0 krank 87.00mm piston ile 3194cc
Şimdi gelelim şu meşhur 400 veya kapakların kralı 840 kapağa yani piyasa tabiri ile 2.5 kapağa
2.5 bloğu std 2.5 piston ve krank ile 2.5 olarak kullanmak için 2.5 kapak kullanılması şiddetle önerilir
2.5 bloğu 2.8 krank ile std pistonlarla 2.8 olarak kullanacaksak 2.5 kapak şiddetle tavsiye edilir
ŞİMDİ BURAYA DİKKAT
2.5 BLOĞU veya 2.0 bloğu 84mm e açarak 3.0 KRANK VE STD YANİ 3.0 IN YANİ M54B30 UN PİSTONLARIYLA 3.0 YAPACAKSAK BURDADA ŞİDDETLE 2.0 KAPAK TAVSİYE EDERİM
Bunun sebebi ise m54b30 un pistonu 3.0 krank ve kollar kullanarak 3.0 yapıldığında piston blok yüzeyinden 1.7mm civarında yüzeyin altında kalır ve eğer 2.5 kapak kullanılır ise sıkıştırmamız düşük olur ama 2.0 kapak kullanırsak ideal sıkıştırmaya ulaşırız
Şimdi bi kardeşimiz şunu sorabilir peki bu 3.0 krank kol pistonlar kendi orjinal motorunda yani m54b30 da 3.0 kapağı ile bu sıkıştırma dahada düşüktür ozaman!!! Düşünce doğru fakat sonuç yanlış hayır m54b30 da ideal sıkıştırma vardır çünkü sebebi m54 bloğu yüksekliği m50/m52 den 1mm kısadır vede M54 silindir kapak contası incedir neredeyse m50/m52 nin yarısı kalınlığındadır bunlarda ideal sıkıştırmayı sağlatır
Şimdi bu setuplar çeşitli extra uygulamalar ile dahada şenlenir
Mesela eksantrik girilir
Farklı kollar kullanılır
Farklı pistonlar kullanılır
Kapak işlenir siboplar büyür port polish vs
Beyin girilir
Enjektör girilir
Egzost yapılır
Vanoslu ise vanos yenilenmesi
Volant hafifletir damper vs şeyler
Açık hava filtresi ve bujiler
Bobin işi bence gereksiz turbo veya sc olmadıktan sonra
Tüm anlatılanların dışında extrem uygulamalarda yapılır yani çok marjinal sayılabilecek malzemeler ile mesela M57d30 krank veya ara ölçü pistonlar mesela 85 veya 85.50mm gibi veya kollar vs
Daha çok fazla yazılacak şeyler var fakat şimdilik bu kadar
CİHANGİR ASİ
Bilgiler için sonsuz teşekkürler.. Benim ufak bir sorum olucak. M50b25 blok üzerine setup kurarken 3.2 hacim elde etmek isteyenler için krank ve kol kodları nelerdir? Parça ararken hangi krankı kolu aramamız lazım? Piston olarak m3 kullandığımızı düşünürsek..
8.000rpm
10-05-2022, 16:29
Eray harikasın
bu konu da harika
anlatım şekli , detay seviyesi falan süper
bmw dünyasına hoşgeldiniz :):):)
Seyfettin777
21-09-2023, 09:29
Aklıma takılan birkaç konu var aydınlatabilecek abiler kardeşler var ise sevinirim.
Elimdeki aracın üzerinde M50b20 vanoslu bir motor var, araç komple restore oluyor ama 2.0 olduğu için çok keyifsiz, kapak contası yaktığı için araca stroker da yapalım dedik.
Ben aracı çoğunlukla gündelik kullanacağım, genel olarak da ben ve araç Adana'da olacak. 84mm honlanmış 2.0'ların bazıları burada özellikle bu sene hararet sıkıntısı yaşadılar, malzeme inceldiği için çabuk ısınıyor sanırım ve motoru 84mm açarsak tekrar rektefiye etme şansımız da kalmıyor bu yüzden ben orijinal ölçü devam etmek istiyorum, 80mm piston ile.
Yukarıda m54b30 krankla 2.7 hacim alacağımız yazılı, ancak bu durumda sıkıştırma ne olur gündelik kullanıma müsaade eder mi? Setup ne olmalı pistonlar 80mm eyvallah krank da 3.0 ama kol ve kapak ne kullanacağız bilemiyorum. Görüş ve desteklere açığım ya da bu işleri layığıyla yapan birileri var ise iletişime geçebilirim.
BurakYozgat.
21-09-2023, 13:29
Aklıma takılan birkaç konu var aydınlatabilecek abiler kardeşler var ise sevinirim.
Elimdeki aracın üzerinde M50b20 vanoslu bir motor var, araç komple restore oluyor ama 2.0 olduğu için çok keyifsiz, kapak contası yaktığı için araca stroker da yapalım dedik.
Ben aracı çoğunlukla gündelik kullanacağım, genel olarak da ben ve araç Adana'da olacak. 84mm honlanmış 2.0'ların bazıları burada özellikle bu sene hararet sıkıntısı yaşadılar, malzeme inceldiği için çabuk ısınıyor sanırım ve motoru 84mm açarsak tekrar rektefiye etme şansımız da kalmıyor bu yüzden ben orijinal ölçü devam etmek istiyorum, 80mm piston ile.
Yukarıda m54b30 krankla 2.7 hacim alacağımız yazılı, ancak bu durumda sıkıştırma ne olur gündelik kullanıma müsaade eder mi? Setup ne olmalı pistonlar 80mm eyvallah krank da 3.0 ama kol ve kapak ne kullanacağız bilemiyorum. Görüş ve desteklere açığım ya da bu işleri layığıyla yapan birileri var ise iletişime geçebilirim.
3.0 krankla 2.7
2.8 krankla 2.6 gibi bi hacim alıyosun ama pistona işlem gerekiyor bu halde pistonlar blok dışına çıkıyor.
Düzgün yapılmış sorun yaşatmayan nice 84e açılı 20'ler var. Bence tamamen işçiliğe bakıyor.
Seyfettin777
21-09-2023, 14:06
BurakYozgat.
Doğrudur sıkıntısız yürüyen de çok araç var ama herhangi bir durumda kırıldığında 84mm açtığımız bloğa revizyon yapamayacak olma ihtimalimiz var.
Bir de bu sene gerçekten çok sıcaktı burası, 50 dereceden günlerce aşağı inmediği zamanlar oldu, Tekir-Pozantı rampası kitlenmişti hararet yapan araçlardan, o yüzden ben stock ölçüde bırakmak istiyorum bore'u.
Anladığım kadarıyla tornada pistonların tepesinden tıraşlayacağız, peki kol ve kapak ne kullanacağız? Ben sıkıştırmayı kalın contayla düşürmek de istemiyorum. :D
Oguzhan.Ozturk
01-10-2023, 09:47
m52b20 blok al su kanalları biraz daha tolere ediyor stroke u , rektefiyeci gömlekleri düzgün geçirir sende soğutma ile alakalı her parçayı kaliteli kullanır değişirsen sıkıntı yaşamazsın.. ama bu işin garantisi b25 blok.. 3.30 m54b30 aracımı 84.5 a çıkardım rektefiye ederken gözüm yiyip m3 piston takamadım orj motoru bile beceremeyen ustalarla dolu ortalık..
Seyfettin777
03-10-2023, 07:31
M52 düşünmüyorum hem elimde hali hazırda M50 motor var hem de blok aluminyum 52'lerde, bana kalırsa o açıdan M50 nimet.
E46 316 arabanın motor ve bloğu bitik durumda değişmesi gerekiyor,
Araç sahibi farklı bir motor ve blokla devam etmek istiyor 1,6 arabaya masraf yapmak yerine,
İstanbul'da düzgün bilgi alabileceği, çok koparmayacak nereyi önerebilirsiniz?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.