Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : portpolish--hakkinda yardim?



golfcu0101
30-09-2011, 13:52
portpolish
aceba bu uygulama nasil oluyor artilari arac icin eksileri nelerdir.benim 2000 model 1.6 tüplü focus mk1 aracima uygulanirmi uygulatsam maliyeti ve arti-eksileri ne olur aceba????

golfcu0101
30-09-2011, 21:20
bilgisi olan yokmu günceli

Alicanrs
30-09-2011, 21:22
japantuner(Kaan) görürse baya bi yardımcı olur kendisi

PPR engineering
30-09-2011, 21:26
bilinçli şekilde ölçülüp hesaplanarak yapılırsa artısı çok olur..göz kararıyla yapılırsa şansınıza geriliyede düşürebilir göz kararıyla yapılacak bir iş değil..bu şekilde bilgi verebilirim..

bektas-15
02-10-2011, 21:55
Kesinlikle artısı olacaktır ve hiçbir eksisi yoktur.

berkay_aydin
02-10-2011, 21:55
ortalama fiyatları ne kadardır?

easy_rider
02-10-2011, 21:59
Her araca olmaz emme monifoltu metal olması gerekir. Kaan çok sağlıklı yapıyor. Bende kendi aracımda kullanıyorum

emre_
02-10-2011, 22:02
kesinlikle her şekilde + sı var kelebek emme araca göre değişiklik olabilir ama sonuçda kesinlikle faydalı :)

Osman Bahadır
02-10-2011, 22:03
Focus'un manifoldu plastik.

JDM VTİ
02-10-2011, 22:06
plastik manifold da yapıyor kaan abi..

emre_
02-10-2011, 22:07
emme manifolduna ve gaz kelebeğine yaptırırdım ben yerinizde olsam kesinlikle fark alırsınız :)
kaan yapar plastik metal ayarlar bi şekilde :D

F4R
02-10-2011, 22:11
madem bu konu açılmış benimde soracaklarım vardı, burdan devam edeyim. manifold + silindir kapağında olmasının + - leri nelerdir? benim aracımda kapakta da var, 60 lık düz boru ve sonda ss var. ben ortaya ufak bi susturucu koyucam sesi kesmek için. kapakta polish olması etki eder mi? bi zararı var mıdır?

berkay_aydin
02-10-2011, 22:12
ortalama fiyatları ne kadardır?

Bilgisi olan yok galiba :D

JDM VTİ
02-10-2011, 22:14
emme manifolduna ve gaz kelebeğine yaptırırdım ben yerinizde olsam kesinlikle fark alırsınız :)
kaan yapar plastik metal ayarlar bi şekilde :D

ayarlar değil oğlum o nasıl tabir lan ayarlamayı kasaplar yapıyor :D:D

ona göre malzemesi vs. herşeyini aldı adam, bu port polish olayı basit bi iş değil hesap önemli el becerisi önemli

emre_
02-10-2011, 22:15
madem bu konu açılmış benimde soracaklarım vardı, burdan devam edeyim. manifold + silindir kapağında olmasının + - leri nelerdir? benim aracımda kapakta da var, 60 lık düz boru ve sonda ss var. ben ortaya ufak bi susturucu koyucam sesi kesmek için. kapakta polish olması etki eder mi? bi zararı var mıdır?


hiç bir şekilde etkisi olmaz polishin o yönde orta susturucu koyabilirsiniz ama aracın sesini azaltacağınız gibi performance danda bir miktar kaybınız olur o kadar hiç birşeye zararı olmaz
manifold+kapak olmasının artısı aracın verimini kesinlikle çok çok artırır :)

Emir-Sb3R
03-10-2011, 16:47
emme manifolduna ve gaz kelebeğine yaptırırdım ben yerinizde olsam kesinlikle fark alırsınız :)
kaan yapar plastik metal ayarlar bi şekilde :D

Fiyat aşağı yukarı nedir peki bende yaptırıcam da duruma göre hemen yaptırabilirim :)
Bu arada benim de manifold plastik

Emir-Sb3R
04-10-2011, 14:30
evet kiminle iletişime geçmeliyim bende yaptırıcam günceli :)

hasan çağri
04-10-2011, 14:35
Japan Tuner ile iletişime geçiniz :) Farkını görürsünüz...

Bende Emme (Plastik) ve gaz gelebeği var farkını gördüm 60lık boru ile bile... Direk filtrenin sesi bile değişti. Şimdi sıkıştırmayı arttırmak için 51E geçicem daha da artısını göreceğimi düşünüyorum.

Bu arada işlem sonrası ahava akışı rahatladığı ve arttığı için AFR değerlerinde biraz oynama olabiliyor. Ben safc ile onuda ufaktan gıdıklamayı düşünüyorum...

Emir-Sb3R
04-10-2011, 14:41
ben sana o zaman söylemiştim senin arabaya 60lık çok fazla diye , hatta siz bana 60lık yap demiştiniz :) hatırladın mı :),
saolasın bi iletişime geçiyim ben

hasan çağri
04-10-2011, 14:42
ben sana o zaman söylemiştim senin arabaya 60lık çok fazla diye , hatta siz bana 60lık yap demiştiniz :) hatırladın mı :),
saolasın bi iletişime geçiyim ben

60lık boruları ve egzozu saklayacağım onlar için ileriye dönük bir projem var çünkü :) Atmosferik kullanacağım süreyi 51 ile devam edeceğim.

Emir-Sb3R
04-10-2011, 14:46
60lık boruları ve egzozu saklayacağım onlar için ileriye dönük bir projem var çünkü :) Atmosferik kullanacağım süreyi 51 ile devam edeceğim.

Eyvah turbo geliyor :D

golfcu0101
04-10-2011, 20:15
simdi arkadaslar benim arabam focus 2000 model mk1 kasa 1.6 sonda remus oval son susturucu orjinal krom 51 lik ara borular ve kat iptali mevcut ha ortada asiri ses olmasin diye abart bi orta susturucu var.simdi kafama takilanlar sunlar
1-tam olarak maliyeti nedir???
2-aracin neresine ve ne islem yapiliyor???
3-en önemlisi artisi tam olarak nedir????
4-ha unutmadan aracta tüp de mevcut ona göre

hasan çağri
05-10-2011, 08:40
simdi arkadaslar benim arabam focus 2000 model mk1 kasa 1.6 sonda remus oval son susturucu orjinal krom 51 lik ara borular ve kat iptali mevcut ha ortada asiri ses olmasin diye abart bi orta susturucu var.simdi kafama takilanlar sunlar
1-tam olarak maliyeti nedir???
2-aracin neresine ve ne islem yapiliyor???
3-en önemlisi artisi tam olarak nedir????
4-ha unutmadan aracta tüp de mevcut ona göre

Maliyetini ancak yapan arkadaş söyleyebilir :)

Gaz kelebeği, emme manifoldu ve üst kapakta gaz akışını iyleştirmek, giren ve çıkan gazların kolay hareketini sağlayarak daha verimli bir çalışma sağlanabiliyor.

Gaz gelebeği parlatılarak temizlendiğinde daha düzgün ve rahat hava girişi sağlanıyor.

Emme manifoldunda ise manifolun bağlandığı noktalardaki yerler temizleniyor ve kelebekten daha rahat giren havanın silindirlere aynı şekilde rahat ulaşması sağlanıyor.

Üst kapakta subap ağızlarında ve ulaşılabilen iç kısımlarda yapılıyor diye biliyorum ve görüyorum. O işlemde silidiren giren havanın ve çıkan egzoz gazının hareketini kolaşlaştırdığı için verimi ve performansı arttırıyor.

LPG ile ilgili kısmı gene yapan arkadaşlar yazacaktır detaylı olarak.

http://www.techturkey.com/forum/videolar/77800-japantuner-typer-bs-typer.html

JapanTuner nickli arkadaşa danışabilirsin.

F4R
06-10-2011, 20:44
şimdi burda olay giren havanın akışını kolaylaştırmak mı yoksa giren hava miktarını arttırmak mı? hava artıyorsa polishli arabanın afr si değişmeyecek mi? afr ye müdahale etmek gerekmeyecek mi? ama hava akışı kolaylaşıyorsa olay farklı olur tahminim. afr ayarlamaya gerek kalmaz hava miktarı artmayacağından. yanlış mıdır bu mantık?

hasan çağri
06-10-2011, 21:17
şimdi burda olay giren havanın akışını kolaylaştırmak mı yoksa giren hava miktarını arttırmak mı? hava artıyorsa polishli arabanın afr si değişmeyecek mi? afr ye müdahale etmek gerekmeyecek mi? ama hava akışı kolaylaşıyorsa olay farklı olur tahminim. afr ayarlamaya gerek kalmaz hava miktarı artmayacağından. yanlış mıdır bu mantık?

Hava miktarida artiyor zaten. Afr takip ederseniz 0.5 falan artiyor.

F4R
06-10-2011, 21:35
Hava miktarida artiyor zaten. Afr takip ederseniz 0.5 falan artiyor.

sadece manifold işleme ile mi 0,5 artıyor afr? benim araçta kapakta işli? üzerinde custom yazılım var. yazılım bu afr ye göre ayarlar mı kendini?

hasan çağri
06-10-2011, 21:45
Bende kelebek ve manifold ile o ksdar fark etti. Ama her araca gore degisir diye dusunuyorum, uzmani ben degilim :-)

cliver
06-10-2011, 21:49
60'lık boru dedınızde konuyu kırletmeden bır soru sormak ısterım orjınalı 51 lık olan 1800 cc bır arabanın ara boruları kac olmalıdır sızce 60 yetermı? yoksa 70 mı yapmalı port polısh benımde aklımda en yakın zamanda kaan la ıletısıme gecıcem nasıp olursa

Emir-Sb3R
06-10-2011, 22:45
Bence maksimum 60 , 1.8 atmosferik bi arabada 70 iyice öldürür alt devirleri , güç kaybedersiniz

onur_S
06-10-2011, 23:51
standart turbo araçlarda ne fayda sağlıyor mesela,yapılan işlem ne ,alınan ölçülmüş güç ne,1.4 tsi yaptınızmı hiç

ferhatgunes
06-11-2011, 12:09
yakıta etkisi nasıl?

XSi
06-11-2011, 13:50
standart turbo araçlarda ne fayda sağlıyor mesela,yapılan işlem ne ,alınan ölçülmüş güç ne,1.4 tsi yaptınızmı hiç

atmosferik araca göre daha fazla farkın olur..

karşılaştırmak için oransal veri söylüyorum..

atmosferik araçta motoru etkileyen basınç 1 bar (açık hava basıncı), turbo araçta ise 1 bar + örnek olarak 0.5 bar basınç var. toplamda 1,5 bar oldu.

içeri giren hava oranı 1 e 1,5..

üst kapaktaki geliştirmeden elde edeceğin fayda da turbo araçta fazla olacaktır.