Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : gazdan ayağı çekince stop eden araç



mehmetRS
08-10-2011, 23:38
Merhaba arkadaşlar,
1985 model mercedes benz 190e 2.3 16V aracım var ve son bir kaç gündür sabahları calıstırınca arabayı ayagımı gazdan cekmeye göreyim, stop ediyor. tekrar calıstırıyorum devam ediyorum 80 dereceye varsa bile motor ısısı aynı şeyi tekrarlıyor, ancak 80i biraz gecince bir nebze normale dönüyor, o da gazdan ayağımı çektiğimde rolanti nerdeyse sıfırlara iniyorda zar zor kendini kurtarıyor gibi oluyor..

Araç mekanik enjektör sistemli bir araç ve enjektör karbüratör işi yapan bir ustaya götürdüm, açıldı temizlendi edildi, rolanti valfini de değiştirdik denedik.. ı ıh, sonuc yine aynı.. motor sogukken aynı durum devam ediyor, ısındığında da yine aynı durum, yani tam stop etmeye yakın devir yükseliyor 900-1000 civarına.

Emme manifoldunu sökmek ciddi zahmet bu aracta ki bunu en son çare olarak düşünüyoruz ama, civataları felan kontrol edildi, hani pek kaçıracak gibi durmuyor, vakuma bağlı hortumlar tek tek kontrol edildi onlarda sapa sağlam..

ne yapacağımı şaşırmış durumdayım, eğer fikirlerinizi benimle paylaşırsanız bir şekilde yeni bir yol izleyebilirim.

Teşekkürler..

EREN34
08-10-2011, 23:48
Su sıcaklık sensörüne bakın derim. Aklıma ilk gelen parça. Tabi eğer araç oto jigle ise

mehmetRS
08-10-2011, 23:48
araç 245 binde bu arada bir kere motor yapılmış.. ekstra bir sorunu yok, yakışta aşırı artma veya herhangi bir kaçak göcek de yok, bunuda yazayım dedim

mehmetRS
08-10-2011, 23:50
Su sıcaklık sensörüne bakın derim. Aklıma ilk gelen parça. Tabi eğer araç oto jigle ise

su sıcaklık sensörü? tam anlayamadım ama, fan açıyor, hararet durumunda da sıkıntı yok, bu sorun olmadan evvel sabahları calıstıgında bir süre yüksek calısıp sonra normale dönüyordu.. bir kaç gündür tam tersi:D çalışıyor ama yükselmiyor

b16a2
08-10-2011, 23:52
büyük ihtimal emme dir oralardan bir yerden hava alıyordur.

EREN34
08-10-2011, 23:52
su sıcaklık sensörü? tam anlayamadım ama, fan açıyor, hararet durumunda da sıkıntı yok, bu sorun olmadan evvel sabahları calıstıgında bir süre yüksek calısıp sonra normale dönüyordu.. bir kaç gündür tam tersi:D çalışıyor ama yükselmiyor

Müşür yada termostat değil bahsettiğim. Motor bloğu üstünde olur. Motor bloğundaki suyun sıcaklığını ölçer. Araç motor soğukken oto jigleyi ondan aldığı datayı kullanarak ayarlar. Günümüz araçlarında bozuldumu arıza lambası yakar ve data olarak su 20 derece sıcak der ama söz konusu sizin arabada işler azda olsa farklı olabilir. Fakat çalışma prensibi aynıdır.

mehmetRS
08-10-2011, 23:55
bu çok mantıklı Eren çok teşekkür ederim, bunu kontrol listeme ekliyorum.
1- su sıcaklık sensörü..

mehmetRS
08-10-2011, 23:58
büyük ihtimal emme dir oralardan bir yerden hava alıyordur.

emmeden hava alıyor olsa stop etmesi için ciddi şekilde bir içeri kaçak olması lazım değilmi acaba? hani arada bir rolanti yükselir, dengesiz çalışır felan.. bizde bu durum yok, o yüzden merak ediyorum. rolantim yükselmiyor hiç, gaz verdiğim zaman devir saati hareket ediyor, bıraktığım zaman bitiyor herşey.

EREN34
09-10-2011, 00:00
bu çok mantıklı Eren çok teşekkür ederim, bunu kontrol listeme ekliyorum.
1- su sıcaklık sensörü..

İnş. ucuz yollu kurtulursun bu işten. Trafikte adamı kanser eder bu arıza:D

Hava alma kontrolü içinde şüphenilen yere balata spreyi sıkın diyen bir kaç ünlü usta ve yazılımcı gördüm. Tezlerine göre balata spreyi yanıcılığı fazla olduğundan eğer motor içine girerse direk hissedilir bir fark olur ve kaçak olduğunu rahatlıkla anlarsınız. Benim bu tarz bir şüphem olmadı olsaydı cesaret edermiydim eminde değilim. Öyle dip not bilgi olsun diye yazayım dedim :)

Safak
09-10-2011, 00:05
Ciklen açmıyor, ya cikle tertibatın yada su sıcaklık sensörü arızalı...

mehmetRS
09-10-2011, 00:05
İnş. ucuz yollu kurtulursun bu işten. Trafikte adamı kanser eder bu arıza:D

Hava alma kontrolü içinde şüphenilen yere balata spreyi sıkın diyen bir kaç ünlü usta ve yazılımcı gördüm. Tezlerine göre balata spreyi yanıcılığı fazla olduğundan eğer motor içine girerse direk hissedilir bir fark olur ve kaçak olduğunu rahatlıkla anlarsınız. Benim bu tarz bir şüphem olmadı olsaydı cesaret edermiydim eminde değilim. Öyle dip not bilgi olsun diye yazayım dedim :)

Aman Allah korusun :) bir kere o balata spreyini gaz kelebeğinden içeri sıktım da sıkmaz olaydım, yok valla balata spreyiyle felan sakat işler onlar ya:) gerçi bu hareketi clio da yapmıştım ama :D Çıldıracak gibi oluyorum evet, trafikte düşünsenize, ışıklara yaklaşıyorsunuz, frene basıyorsunuz ve araba duruyor.. durmakla kalmayıp stop ediyor.. tekrar marş.. hele yanınızda yönünüzde devamlı sizi kesen böyle sinir stres olduğunuz birisi varsa iş dahada rezalet bir hal alıyor

mehmetRS
09-10-2011, 00:06
Ciklen açmıyor, ya cikle tertibatın yada su sıcaklık sensörü arızalı...

Evet bu su sıcaklık sensörünü ilk iş kontrol edeceğim, nasıl kontrol edeceğim bilmiyorum gerçi ama.. sanırım gidip yenisini alıp takmak en mantıklısı..

Safak
09-10-2011, 00:10
Evet bu su sıcaklık sensörünü ilk iş kontrol edeceğim, nasıl kontrol edeceğim bilmiyorum gerçi ama.. sanırım gidip yenisini alıp takmak en mantıklısı..

Sensör nerede emin değilim ama genelde üstlerde bir yerde olur... Soğuk suya sokup ölç, birde kaynattığın suya sokup ölç. Farklı ölçüler elde etmelisim. Bozuksa genelde aynı rakamları verir hep.

Arıza onda değilse, onun kablolama hattına bir bak...

mehmetRS
09-10-2011, 00:11
Sensör nerede emin değilim ama genelde üstlerde bir yerde olur... Soğuk suya sokup ölç, birde kaynattığın suya sokup ölç. Farklı ölçüler elde etmelisim. Bozuksa genelde aynı rakamları verir hep.

Arıza onda değilse, onun kablolama hattına bir bak...

soguk suya yada sıcak suya soktundan sonra nasıl ölçüm yapılmalı? cihazla, akım ölçerle v.s. mi acaba?

Safak
09-10-2011, 00:14
soguk suya yada sıcak suya soktundan sonra nasıl ölçüm yapılmalı? cihazla, akım ölçerle v.s. mi acaba?

Herhangi bir ölçü aleti ile ölçebilirsin... Bir elektronikçiye gitsen elinde sensör oda ölçer. Çalışıp çalışmadığını söyleyebilir.

http://www.parcayedek.com/10990-10805-home/renault-kango-isi-muuru-crx625-7700737571-vernet.jpg

Buna benzeyen bir sensör.

mehmetRS
09-10-2011, 00:17
bunun aynısı bir sensör var, hemen triger zincirinin v.s döndüğü yerin üst kısmına dogru, hatta yanında fan'ı açan sensörde mevcut, bir sensör daha var yanında ama onun ne oldugunu bilmiyorum, muhtemelen ikisinden birisidir

mehmetRS
09-10-2011, 00:18
hemen ön tarafta bakınız :)
http://2.bp.blogspot.com/-ABFlmXNmtzU/TnCbNecL1GI/AAAAAAAAI-c/9IqCFH5OC5A/s640/Mercedes+190E+Cosworth+11.jpg

Osman Bahadır
09-10-2011, 00:19
K-jetronic değil mi? Bu motorda sensörle rölanti ayarı olduğunu sanmıyorum. Bu gibi motorlarda sıcaklık sensörleri fan ve gösterge için kullanılır genelde.

Otomatik jiklede sorun olabilir.

Safak
09-10-2011, 00:19
bunun aynısı bir sensör var, hemen triger zincirinin v.s döndüğü yerin üst kısmına dogru, hatta yanında fan'ı açan sensörde mevcut, bir sensör daha var yanında ama onun ne oldugunu bilmiyorum, muhtemelen ikisinden birisidir

Dediğin gibi onlardan biridir.

Ne zaman başladı bu arıza? Aldığında var mıydı?

Safak
09-10-2011, 00:20
K-jetronic değil mi? Bu motorda sensörle rölanti ayarı olduğunu sanmıyorum. Bu gibi motorlarda sıcaklık sensörleri fan ve gösterge için kullanılır genelde.

Otomatik jiklede sorun olabilir.

K*jet oldğuna bakma... Teknolojiden nasiplenmiş makinalardır.

mehmetRS
09-10-2011, 00:21
K-jetronic değil mi? Bu motorda sensörle rölanti ayarı olduğunu sanmıyorum. Bu gibi motorlarda sıcaklık sensörleri fan ve gösterge için kullanılır genelde.

Otomatik jiklede sorun olabilir.

motorda , emme manifoldunun hemen altında bir rolanti valfi var, üzerinde rolanti ayarı için bir vida mekanizması bile var aslında..?

mehmetRS
09-10-2011, 00:22
Dediğin gibi onlardan biridir.

Ne zaman başladı bu arıza? Aldığında var mıydı?

Aldığımda yoktu, son bir kaç gündür var arıza

Osman Bahadır
09-10-2011, 00:24
K*jet oldğuna bakma... Teknolojiden nasiplenmiş makinalardır.

Enjeksiyon mekanik olduktan sonra istediği kadar teknolojik olsun. Sensörle rölanti kontrolü mekanik enjeksiyonda mümkün değil.

@mehmetRS
Dediğin rölanti valfini kontrol et. Kelebeğin yakınındaki o valf rölantideki hava akışını düzenler.

Safak
09-10-2011, 00:24
motorda , emme manifoldunun hemen altında bir rolanti valfi var, üzerinde rolanti ayarı için bir vida mekanizması bile var aslında..?

k-jet makinaların düzgün ayarları ile fazla oynamamak lazım...

Sorun sensör değilse bu makinalardan sistemlerden iyi anlayan yada tecrübeli birine ihtiyacın var. Günümüz EFi larına pek benzemezler birçok işi mekanik yaparlar, Bir yerden oynayacağın 2 vida bütün ayarı yerlebir eder. Dikkat etmelisin.

Senin aracın şu anda motorun soğuk olduğunu ya algılayamıyor
yada algılayıpişlem yapamıyor.

Rölantindeki saçmalama ise ya bunlarla alakalı yada başka birşey ile.

Sensörden başlamalısın.

Kolay gelsin.

mehmetRS
09-10-2011, 00:28
Enjeksiyon mekanik olduktan sonra istediği kadar teknolojik olsun. Sensörle rölanti kontrolü mekanik enjeksiyonda mümkün değil.

@mehmetRS
Dediğin rölanti valfini kontrol et. Kelebeğin yakınındaki o valf rölantideki hava akışını düzenler.

rolanti valfini iki farklı valf takarak ve bir kaç farklı ayarda denedik.. sonucta hiçbir değişiklik olmuyor, etkilemiyor yani, biraz yükseliyor normale göre, yine stop ediyor yada iyice dipte kalıp yine stop ediyor.


k-jet makinaların düzgün ayarları ile fazla oynamamak lazım...

Sorun sensör değilse bu makinalardan sistemlerden iyi anlayan yada tecrübeli birine ihtiyacın var. Günümüz EFi larına pek benzemezler birçok işi mekanik yaparlar, Bir yerden oynayacağın 2 vida bütün ayarı yerlebir eder. Dikkat etmelisin.

Senin aracın şu anda motorun soğuk olduğunu ya algılayamıyor
yada algılayıpişlem yapamıyor.

Sensörden başlamalısın.

Bu sensör işini halledeceğim öncelikle o zaman.. umarım sensörden kaynaklı bir sorundur sadece..
diyelim sensör sağlam çıktı? devamı ne olabilir sizce?

Safak
09-10-2011, 00:30
rolanti valfini iki farklı valf takarak ve bir kaç farklı ayarda denedik.. sonucta hiçbir değişiklik olmuyor, etkilemiyor yani, biraz yükseliyor normale göre, yine stop ediyor yada iyice dipte kalıp yine stop ediyor.



Bu sensör işini halledeceğim öncelikle o zaman.. umarım sensörden kaynaklı bir sorundur sadece..
diyelim sensör sağlam çıktı? devamı ne olabilir sizce?

Su eksiltme var mı aracında?

mehmetRS
09-10-2011, 00:32
Su eksiltme var mı aracında?

hayır, su eksiltme yok..

Safak
09-10-2011, 00:36
hayır, su eksiltme yok..

İstanbulda bu sistemden kim iyi anlar bilemiyorum, göstermelisin.

Buradan yanıltmak istemem, ama soğuk motorda bir türlü toparlanamam sorunu cikle vb bir sistemin çalışmıyor.

Isınınca gazı bıraktığında rölantinin çok düşmesi K-Jet sistemle alakalı olabilir.

Belki ikiside aynı sorunun yansımalarıdır.

Kapak contan falan sağlam sanırım hiç değilse su eksiltmiyor.
Onada bir bak. Benzer birşey e30 da yaşamıştım, böyle stop edecek gibi sersem çalışıyor arada hızlanırken gazda kesiklik yapıyordu, kapak contası gitmişti.

Yıllarca antifrizsin çalışmış makinaya antifrizi basınca, bütün kanalları açmıştım :D

mehmetRS
09-10-2011, 00:39
İstanbulda bu sistemden kim iyi anlar bilemiyorum, göstermelisin.

Buradan yanıltmak istemem, ama soğuk motorda bir türlü toparlanamam sorunu cikle vb bir sistemin çalışmıyor.

Isınınca gazı bıraktığında rölantinin çok düşmesi K-Jet sistemle alakalı olabilir.

Belki ikiside aynı sorunun yansımalarıdır.

Kapak contan falan sağlam sanırım hiç değilse su eksiltmiyor.
Onada bir bak. Benzer birşey e30 da yaşamıştım, böyle stop edecek gibi sersem çalışıyor arada hızlanırken gazda kesiklik yapıyordu, kapak contası gitmişti.

Yıllarca antifrizsin çalışmış makinaya antifrizi basınca, bütün kanalları açmıştım :D

Çok teşekkür ederim ilginiz için, bütün arkadaşlara çok teşekkürler tabi..
su eksiltme yağ eksiltme gibi bir sıkıntı yok, yine elektriksel bir sıkıntı gibi sanki.. sensördür v.s. dir.. önce şu sensörü göstereceğim, o sırada enjektör sisteminede baktırmak gerek tabi.. gelişmelerden haberdar ederim artık;)

Safak
09-10-2011, 00:46
Kolay gelsin.

mehmetRS
09-10-2011, 00:48
Kolay gelsin.

Teşekkür ederim

ahmet3425
09-10-2011, 02:53
potansıyometreyede bakmanızı onerırım benım arabamda 92 model eskı teknolojı rolantı duzeyını potansıyometre uzerınden ayarlıyoruz.

Kadyr
09-10-2011, 03:57
Aracta gaz varmi varsa beyini kOntrol edin dicektim.yoksa basla bir fikrim yok.

ERkut 205
09-10-2011, 09:02
Bahsettiğiniz mekanik enjeksiyon sistemi 205 gti lerde de kullanılmakta..Genelde her 205 ci yaşar bu tip sorunlar...Isı müşürünüz CTS müşürü arkadaşlarında dediği gibi ohm ölçümünü bir elektronikçiye yaptırabilirsiniz...Yeniside zaten ucuz bir parça eğer aynı üstündeki koddan bulamazsanız ona yakın ohm değerlerini veren jetronik sistem kullanan o yılki bütün otomobillerden birini uydurabilirsiniz...
Anlattığınıza göre tekleme bozuk çalışma ekstra bir yerden hava alma ihtimalinin olmadığını düşünerek sorun büyük ihtimal rölanti valfi yada jikle çeşitli isimler ile söyleniyor...

http://img4.imageshack.us/img4/2489/techinjectionkjet14.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/4/techinjectionkjet14.jpg/)

Bu silindir kapağına bağlı yada silinidir kapak suyunun geçtiği bir yere dışardan bağlıdır.Alt yüzeyi ısı ve soğuk algıalyıp içerdeki hava geçişini mekanik olarakda kapatır ama bu işlemi geç yapar...(Motor belirli sıcaklığa geldiğinde soketten gelen akım durur ve bu yüzeyden aldığı sıcaklık ile içerdeki valf tamamen kapalı konuma geçer taki motor suyu soğumaya başlayana kadar)Birde buna yardımcı olarak gördüğünüz gibi bir soket vardır buda içeri düşük volt değerlerinde akım yollar ve içerdeki hava deliğinin motor ısısı arttıkça rölantiniz yükseleceği için yavaş yavaş kapatılmasını sağlar... Direk 12 volt verir iseniz bu valf 2-3 dakika içerisinde tamamen kapanır buda yeterli bir süre değildir zaten ;)

Şimdi sizin dediğiniz sorunun 2 sebebi olabilir diye düşünüyorum.Birincisi rölanti valfinin üzerinde bir ayar somunu vardır hiç ellenmemiş olanlarda ayar vidasının üstünde bir boya vardır ve iç valfin açıklığı orjinal değerdedir...Bunun ayarı ile oynanıp iç açıklığı arttırıldığı zaman motor soğukken ayak gaza basılmadan rölantinin belirli seviyelerde durması sağlanabilir isterseniz soğukken rölantiniz 2000-3000 devirlere bile getirebilirsiniz... Çünkü bu malzeme çok soğuk ülkelerdeki kış hava şartlarında işlev görebilmesi açısından geniş yelpazeli bir malzeme...
2. sebebi ise muhtemel bu durum, birden bire oldu ise.Valf mekanik olduğundan ve bulunduğu yerde motordan gelen ters bir yağ vermesi pislenmesi sonucuda valf sıkışabiliyor...Yani ya tamamen kapalı kalabiliyor soğuduğunda açılmıyor...Yada eskiden olduğu açıklık mesafesi kadar açılamıyor sıkışmış oluyor...
Bence valfi tekrar söküp bir balata spreyi gibi birşey ile içini iyice temizleyip bir bakın derim,Balata spreyini yeteri kadar püskürtüp temizliği yaparken bir tornavida yardımı ilede içerdeki valfe müdahale edip el yordamı ile hareket ettirin sıklık ile. Sonrada düşük yada 12v yada düşük bir volt vererek bekleyin ve valfin açılıp kapanma aralığını gözlemleyin ve nekadar sürede gerçekleştiğini...Bunu CTS ısı müşürünü değiştirdikden sonra denerseniz daha sağlıklı bir sonuç almış olursunuz...Başka bir ihtimal gözükmüyor gibi...

Bu dediklerimizin hepsi normal çalışıyor olsa ve jigleden geçen emme manifolduna giren hava hortumlarında yırtık vs... zaten olsa araç dediğiniz gibi bozuk çalışır emisyon sapıtır gidişi bi anormalleşir ve rölantiniz 900-1000 seviyelerine geldiğinde de normalin dışında bir dalgalanma olur böyle bir sorunumuz yok ise zaten diğer bu saydığımız yerlerde gibi sorun...
Kolay Gelsin.

İbrahim33
09-10-2011, 09:59
Eğer araçta lpg varsa , lpg nin beyninden kaynaklı bir durumdur.

mehmetRS
09-10-2011, 13:44
Bahsettiğiniz mekanik enjeksiyon sistemi 205 gti lerde de kullanılmakta..Genelde her 205 ci yaşar bu tip sorunlar...Isı müşürünüz CTS müşürü arkadaşlarında dediği gibi ohm ölçümünü bir elektronikçiye yaptırabilirsiniz...Yeniside zaten ucuz bir parça eğer aynı üstündeki koddan bulamazsanız ona yakın ohm değerlerini veren jetronik sistem kullanan o yılki bütün otomobillerden birini uydurabilirsiniz...
Anlattığınıza göre tekleme bozuk çalışma ekstra bir yerden hava alma ihtimalinin olmadığını düşünerek sorun büyük ihtimal rölanti valfi yada jikle çeşitli isimler ile söyleniyor...

http://img4.imageshack.us/img4/2489/techinjectionkjet14.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/4/techinjectionkjet14.jpg/)

Bu silindir kapağına bağlı yada silinidir kapak suyunun geçtiği bir yere dışardan bağlıdır.Alt yüzeyi ısı ve soğuk algıalyıp içerdeki hava geçişini mekanik olarakda kapatır ama bu işlemi geç yapar...(Motor belirli sıcaklığa geldiğinde soketten gelen akım durur ve bu yüzeyden aldığı sıcaklık ile içerdeki valf tamamen kapalı konuma geçer taki motor suyu soğumaya başlayana kadar)Birde buna yardımcı olarak gördüğünüz gibi bir soket vardır buda içeri düşük volt değerlerinde akım yollar ve içerdeki hava deliğinin motor ısısı arttıkça rölantiniz yükseleceği için yavaş yavaş kapatılmasını sağlar... Direk 12 volt verir iseniz bu valf 2-3 dakika içerisinde tamamen kapanır buda yeterli bir süre değildir zaten ;)

Şimdi sizin dediğiniz sorunun 2 sebebi olabilir diye düşünüyorum.Birincisi rölanti valfinin üzerinde bir ayar somunu vardır hiç ellenmemiş olanlarda ayar vidasının üstünde bir boya vardır ve iç valfin açıklığı orjinal değerdedir...Bunun ayarı ile oynanıp iç açıklığı arttırıldığı zaman motor soğukken ayak gaza basılmadan rölantinin belirli seviyelerde durması sağlanabilir isterseniz soğukken rölantiniz 2000-3000 devirlere bile getirebilirsiniz... Çünkü bu malzeme çok soğuk ülkelerdeki kış hava şartlarında işlev görebilmesi açısından geniş yelpazeli bir malzeme...
2. sebebi ise muhtemel bu durum, birden bire oldu ise.Valf mekanik olduğundan ve bulunduğu yerde motordan gelen ters bir yağ vermesi pislenmesi sonucuda valf sıkışabiliyor...Yani ya tamamen kapalı kalabiliyor soğuduğunda açılmıyor...Yada eskiden olduğu açıklık mesafesi kadar açılamıyor sıkışmış oluyor...
Bence valfi tekrar söküp bir balata spreyi gibi birşey ile içini iyice temizleyip bir bakın derim,Balata spreyini yeteri kadar püskürtüp temizliği yaparken bir tornavida yardımı ilede içerdeki valfe müdahale edip el yordamı ile hareket ettirin sıklık ile. Sonrada düşük yada 12v yada düşük bir volt vererek bekleyin ve valfin açılıp kapanma aralığını gözlemleyin ve nekadar sürede gerçekleştiğini...Bunu CTS ısı müşürünü değiştirdikden sonra denerseniz daha sağlıklı bir sonuç almış olursunuz...Başka bir ihtimal gözükmüyor gibi...

Bu dediklerimizin hepsi normal çalışıyor olsa ve jigleden geçen emme manifolduna giren hava hortumlarında yırtık vs... zaten olsa araç dediğiniz gibi bozuk çalışır emisyon sapıtır gidişi bi anormalleşir ve rölantiniz 900-1000 seviyelerine geldiğinde de normalin dışında bir dalgalanma olur böyle bir sorunumuz yok ise zaten diğer bu saydığımız yerlerde gibi sorun...
Kolay Gelsin.

benim rolanti valfimin bu fotograftakiyle alakası yok..orjinalinden hariç bir tane sıfır bir tane cıkma olmak üzere iki tane rolanti valfiylede denedik durumu, rolanti valfi değişikliği ve ayarlarında yapılan değişikliklerinde sorun hep aynı kalıyor, yine ayagımızı gazdan cekince stop ediyor..

Bu arada araçta lpg yok, aslada olmayacak :)

edit : fotograftakiyle alakası yok dedim ama yanlıs anlasılmasın, calısma sistemini anlatmak adına yazmışsınız tabi, ben sadece durumu belirtmek istedim

HALUK
09-10-2011, 14:23
mekanik ördek denen bir parça var, havanın flowuna bağlı olarak yukarı aşagı hareket ederek yakıt kontrol düzeneğini harekete geçirip silindirlere giden yakıt miktarını ayarlıyor. senin sorunun o arkadaşım bende kullandım bu makinadan, çok güzel ama çok yakıyor;)

Osman Bahadır
09-10-2011, 15:13
mekanik ördek denen bir parça var, havanın flowuna bağlı olarak yukarı aşagı hareket ederek yakıt kontrol düzeneğini harekete geçirip silindirlere giden yakıt miktarını ayarlıyor. senin sorunun o arkadaşım bende kullandım bu makinadan, çok güzel ama çok yakıyor;)

:icon_tup: Katılıyorum.

Mekanik arabada hatayı elektronik sensörde aramak anlamsız. Hava akışını düzenleyen mekanik parçalara bakın. Ötesi zaman kaybı olur.

mehmetRS
09-10-2011, 15:57
mekanik ördek denen bir parça var, havanın flowuna bağlı olarak yukarı aşagı hareket ederek yakıt kontrol düzeneğini harekete geçirip silindirlere giden yakıt miktarını ayarlıyor. senin sorunun o arkadaşım bende kullandım bu makinadan, çok güzel ama çok yakıyor;)

mekanik ördek, alttaki gaz kelebeği v.s. hepsi söküldü, kontrol ettiler calısmasını v.s. gerçi ustanın yalancısıyım ama.. alttan bunların bir ayarı v.s. varmış, birde üstte bir ayarlama zımbırtısı var, onlardan da ayar yapıldı, temizlikten sonraki ilk iki gün cok güzeldi, sonra bu sorun meydana geldi.. bir kaç gündürde böyle.. anlam veremedim vallahi

mehmetRS
09-10-2011, 15:59
Bu arada az önce su sıcaklığı sensörünü değiştirdim, aksaray sağolsun iki tane acık mercedesci vardı hatta şansıma:) gittim aldım parcayı, 20 liralık bir parça zaten, iki tane aldım farklıca birisini geri götürüp iade etmek üzere, ikisinide denedim, ikisinde de arac ısınana kadar sorun aynı, araç ısındıgında da o kılpayı stoptan kurtulma olayı devam ediyor..

HALUK
09-10-2011, 18:39
mekanik ördek, alttaki gaz kelebeği v.s. hepsi söküldü, kontrol ettiler calısmasını v.s. gerçi ustanın yalancısıyım ama.. alttan bunların bir ayarı v.s. varmış, birde üstte bir ayarlama zımbırtısı var, onlardan da ayar yapıldı, temizlikten sonraki ilk iki gün cok güzeldi, sonra bu sorun meydana geldi.. bir kaç gündürde böyle.. anlam veremedim vallahi

arkadaşım her şeyi yapmışsın , sana zahmet bulabilirsen eger bu ördegide degiştir, sende rahat et cebinde, yoksa aracına 10 tl lik balata spreyinin bir kısmını sıkıp 20 tl alan ustalarla kanka olmaya devam edersin.
tamir edilecek veya tornavida ile sıkılıp gevşetilecek bir şey degil, bu ördek şamandıra gibi havaya yakıtı uyduruyor ;)
bunu şöyle düşün su sızdıran klozet rezarvuarını degiştirmek yerine tamir etmeye çalışmak ;) suyun sızmasını önlemek için tek çare komple rezarvuarın içindeki parçayı degiştirmektir diger yapılanlar sadece hikayedir.

mehmetRS
09-10-2011, 19:06
arkadaşım her şeyi yapmışsın , sana zahmet bulabilirsen eger bu ördegide degiştir, sende rahat et cebinde, yoksa aracına 10 tl lik balata spreyinin bir kısmını sıkıp 20 tl alan ustalarla kanka olmaya devam edersin.
tamir edilecek veya tornavida ile sıkılıp gevşetilecek bir şey degil, bu ördek şamandıra gibi havaya yakıtı uyduruyor ;)
bunu şöyle düşün su sızdıran klozet rezarvuarını degiştirmek yerine tamir etmeye çalışmak ;) suyun sızmasını önlemek için tek çare komple rezarvuarın içindeki parçayı degiştirmektir diger yapılanlar sadece hikayedir.

haklısınız.. fakat endişem gidip 200-250 liraya buldugum çıkma ördeği alacağım ve takacağız, ve sorun tekrar ederse ne yapacağız? yada gittik ördeği sıfır aldık bulabilirsek diyelim.. ki daha pahalıdır sıfır fiyatı muhakkak; o zaman ne yapacağız?

EREN34
09-10-2011, 20:26
Mehmet sensörden olmamasına üzüldüm. Çözersin inş. bir an evvel

mehmetRS
09-10-2011, 20:30
Mehmet sensörden olmamasına üzüldüm. Çözersin inş. bir an evvel

Erencim en azından denedik ve bir alternatifi elemiş olduk, teşekkür ederim verdiğin bilgi için, gitmişken iki tane almıstım hatta biri belki bozuk cıkar diye:D bi para değil zaten 20 liralık sensörmüş:) şu ördek meselesine yöneleceğim yarın artık ama o da cok komplike bir yapı değil, bir tane genel vakum ayar vidası var, gerisi mekanik olarak ayarla müdahele edemediğin bir sistem ama.. işte baktıracağım yarın tavsiyeye uyup

HALUK
09-10-2011, 20:53
çıkmacıya gidince konuş benim sıkıntım bu, 1 hafta denerim eger olmazsa geri getiririm, koysun işaretini taktıgı parçaya kullan 2 gün belli olur zaten sorunun o olup olmadıgı,

mekanik enjektörlü araçların lpg ile çalışamama sorununun en büyük sebebi olan bu ördek lpg patlama yaptımı ördek vuruldugunu sanıp yamuluyor :) ondan sonrada aylarca lpg ci dolaşıyorsun ama olmuyor ;)

Osman Bahadır
09-10-2011, 20:56
Çıkmacıya kendi arabandaki ördeği götür. Onu ver, başkasını al. O da saklasın onu. İşine yaramazsa geri götürür kendi ördeğini geri alırsın. Tabi ki paranı da alırsın. Hurdacıyla baştan anlaşabilirsin bu şekilde. Anlaşmasan bile en fazla 50 lira kesinti yapar. Buna da değer ama.

mehmetRS
09-10-2011, 21:01
bu değişim olayını deneyeyim madem.. cünkü başka çarem kalmadı, bakacak yer kalmadı motorda anasını satayım

ahmet3425
09-10-2011, 23:49
haklısınız.. fakat endişem gidip 200-250 liraya buldugum çıkma ördeği alacağım ve takacağız, ve sorun tekrar ederse ne yapacağız? yada gittik ördeği sıfır aldık bulabilirsek diyelim.. ki daha pahalıdır sıfır fiyatı muhakkak; o zaman ne yapacağız?


Bu bahsettıgınız onemlı bır konu dedıgınız gıbı aldınız parcayı taktınız ıse yaramadı paranız cop oldu.

Benım sıze tavsıyem benım yaptıgımı yapın aracınızın bır ıkızını bulabılırsenız rıca edın aracları yan yana cekıp suphelendıgınız parcaları bırbırıyle degıstırın.

Benım aracımda da tekleme ve stop etme problemı vardı ıstanbuldakı dıger ıkızıyle sorunu cozduk nadır bulunan araclardan oldugu ıcın dıger turlu sıkıntıyı cozmek cok zor oluyor. Bır bakın bulabılırsenız sızın ıcın cok faydalı olur.

mehmetRS
09-10-2011, 23:55
ahmet kardeş teşekkür ederim ama.. bunu kim kabul ederki, bu ördek denen parcayı sökmek bile nerdenbaksanız 45 dakka, yok benzin bağlantısı yok kabloydu kelebekti v.s. derken baya uzuyor

mehmetRS
10-10-2011, 00:04
Allahım beni göğe çek

ahmet3425
10-10-2011, 00:53
valla bız 3-4 saat ugrastık ve dıger aracın sahıbıyle ılk kez tanısmıstım. hemen hemen degıstırmedıgımız sensor kalmadı beyın ve atesleme sıstemıde cabası.

Benımkı sadece tavsıye bende cıldırmak uzereydım kı cok sukur renault club sıtesınden arkadası buldum bu sekılde sorunumu cozdum.

İnsallah sende en kısa surede problemını cozer huzura kavusursun.

mehmetRS
10-10-2011, 08:03
inşallah dostum..

gurcell
10-10-2011, 09:03
Ördek vs. ile uğraştık bizde. Sonra komple aracı elektronik enjeksiyon ve ateşlemeye çevirdik.

İhtiyacın olan bir tane ecu (megasquirt veya haltech vb.) , 4 tane 250 cc enjektör , krank tekerleği ve sensörü , ucuz yollu ford edis sistemi ve bobin, veya pahalı yollu 4 adet chevy ls-1 bobin.

Yemişim o ördeği. Bizde de aynı dert vardı, komple söktük attık, hatta biz turbo yaptık, çok mutluyuz.

https://www.facebook.com/video/video.php?v=10150232886626408&saved

mehmetRS
10-10-2011, 09:07
Ördek vs. ile uğraştık bizde. Sonra komple aracı elektronik enjeksiyon ve ateşlemeye çevirdik.

İhtiyacın olan bir tane ecu (megasquirt veya haltech vb.) , 4 tane 250 cc enjektör , krank tekerleği ve sensörü , ucuz yollu ford edis sistemi ve bobin, veya pahalı yollu 4 adet chevy ls-1 bobin.

Yemişim o ördeği. Bizde de aynı dert vardı, komple söktük attık, hatta biz turbo yaptık, çok mutluyuz.

https://www.facebook.com/video/video.php?v=10150232886626408&saved

dün gece arkadaşla mesajlaştım, sanırım bizde bu yolu izleyeceğiz, MS takılıp yeni nesil enjektörlü sisteme çevrilecek. sonrasında sanırım kafam rahat edecek cünkü şu an gerçekten her dakika bu mevzu aklımda. Nerede yaptırdınız nasıl yapıldı özel mesaj olarak atabilirmisiniz? elimde clio rs enjektör takımı var, 3 barda 280 cc kadar bir değer veriyor sanırım bu enjektörler yeterli olacaktır?

gurcell
10-10-2011, 09:10
Biz turbo olduğu için 2.5 sti enjektörü kullandık.

Turbo manifoldu 200sx ler için olan bir manifold, boruları ile kapağın delikleri uydu, sadece kapağa vidalamak için laserde flanş kestirip 200sx manifolduna kaynakladık.

Emme manifoldu ve benzin rayını aracın sahibi olan Alpaslan bey kendisi yaptı.

Boğaz kelebeği amerikan gm araçlarından gelme 4.0 litrelik bir makinenin.

Sizin enjektörler atmosferik için yeterli.

Ecu'muz Haltech E6X , siz MS 2 de kullanabilirsiniz.

Krank tekeri ve sensörü BMW M42 makinenin 60-2 tekeri .

Sorunuz olursa cevaplarım, çok güzel yürüyor şu an makine.

gurcell
10-10-2011, 09:13
Bir kişisel not daha, aracından çıkacak bir sürü parçayı ihtiyacı olan k-jetro sahiplerine çoook güzel satarsın, o para ile komple EMS yapılır. Biz yaptık ordan biliyorum :D

mehmetRS
10-10-2011, 09:28
hali hazırda jetronic düzeneği arayan birilerini bulmak lazım o halde :) şu jetronic iptalini yaptıktan sonra birde güzel maxidisplay.. tamamdır buarabanın işi :)

orcunnn
10-10-2011, 09:59
bence aracının orjinal halini hiç bozma onu yapabilcek tek arıza ördek ile ilgili olur bence iyi bir mercedes anlayan kişiye git ve ördegin hemen üstünde bi ayar var onu ayarlasın daha sonra hava valfinden rolantini hiç bir sorun kalmaz en 50 lira gerek yok o kadar masrafa

mehmetRS
10-10-2011, 10:02
orcuncum ördekten defalarca ayarladık ama ı ıh.. sonuc aynı. yapmısken bu şekilde yapayım diyorum. belki turbolarız ileride

edit : belkide hiçbirşey yapmayız.

gurcell
10-10-2011, 10:10
Bu arada araç 0.3 bar boost altında , k-jetro hali ile aynı yakıyor. Yaşasın EMS , kahrolsun k-jetronic.

orcunnn
10-10-2011, 10:11
yapmaması lazım en azından hava valfi den ayarladıktan sonra tutması lazım 2 3 kere saglam gaz bas soguk ken ondan sonra hiç gaza basmadan çalırtır ördek bi kendine gelsin ama düzgün bi ustaya git bence ben o kadar kullandım hiç böyl bi sorun olmadı en kötü motoru yapan yere götürelim çözsünler abi dünynın parası verildi sonuçta

mehmetRS
10-10-2011, 10:15
yapmaması lazım en azından hava valfi den ayarladıktan sonra tutması lazım 2 3 kere saglam gaz bas soguk ken ondan sonra hiç gaza basmadan çalırtır ördek bi kendine gelsin ama düzgün bi ustaya git bence ben o kadar kullandım hiç böyl bi sorun olmadı en kötü motoru yapan yere götürelim çözsünler abi dünynın parası verildi sonuçta

yok orcuncum sorun bende oldu zaten, yani ben aldıktan bir süre sonra rolanti dalgalanmaya başladı, götürdüm bir karbüratörcüye temizlettim o temizlik işinden bir kac gün sonra bu olay peydah oldu. Halledecez bir şekilde dostum, sen içini ferah tut:)

samet_61
10-10-2011, 10:22
varas gaz kelebek ponatsıyometre sensoru veya stepper rolantı motoruna bakılsın

mehmetRS
10-10-2011, 10:22
Bu arada araç 0.3 bar boost altında , k-jetro hali ile aynı yakıyor. Yaşasın EMS , kahrolsun k-jetronic.

bunu okudugum cidden cok iyi oldu :)

gurcell
10-10-2011, 10:23
K-jetroniğin püskürttüğü yakıtın %20si fuzuli...

mehmetRS
10-10-2011, 10:23
varas gaz kelebek ponatsıyometre sensoru veya stepper rolantı motoruna bakılsın

potansiyometrede kontrol edildi, gerçi değiştirmedik..rolanti düzenleyicide iki farklı şekilde değişti.. ama sonuc yine aynı

mehmetRS
10-10-2011, 10:24
K-jetroniğin püskürttüğü yakıtın %20si fuzuli...

evet, bu ayarsızlıktan dolayı biraz yakışta fazla.. stop etmese rolanti tutsa yakıt yine bir nebze, halledilebilir düşünülebilir ama.. EMS olayı kafama yattı

orcunnn
10-10-2011, 10:28
bak turbo yaparsan kullanmaya gelirim o degil dün akşam full den gaz aldım :) :) :)

araç fena gidiyor denerim yani roling falan

mehmetRS
10-10-2011, 10:29
deneriz :D ama cherokeeyi yiyebileceğini sanmıyorum bu haliyle :)

orcunnn
10-10-2011, 10:32
aynen geçen golf 3 -4 GTİ LAR ARANDI AMA ŞİMDİ JEEP LE DE ROLİNG Mİ YAPIYORSUN DEMESİNLER DİYE ÇIKMADIM BİRAZ KAÇINIRLARSA CHOREKYŞDE GURCALRIM SAPLARIN GTİ LERE :) :) :)

mehmetRS
10-10-2011, 10:36
aynen geçen golf 3 -4 GTİ LAR ARANDI AMA ŞİMDİ JEEP LE DE ROLİNG Mİ YAPIYORSUN DEMESİNLER DİYE ÇIKMADIM BİRAZ KAÇINIRLARSA CHOREKYŞDE GURCALRIM SAPLARIN GTİ LERE :) :) :)

jeep rollinge gelmez:)

orcunnn
10-10-2011, 10:41
Yok öyle çapa yok ama çok bilenler olursa bi kere ders veririm yani

Osman Bahadır
10-10-2011, 11:25
Bence de MS'le elektronik enjeksiyona geçmek sonrası açısından mantıklı olur. Benimm k-jet makinem olsa direkt MS'e geçerim. Tabi hep stok binilecekse, yeri geldiğinde satılacaksa orjinal kalmalı.

mehmetRS
10-10-2011, 11:47
yani mutlaka yeri geldiğinde satılacak ama zaten 85 model 2.3 cosworthu da almayı düşünen adam.. ne bileyim işte neyse derin mevzu bu satış işi:)

Schumi
10-10-2011, 22:11
Ben olsam arabayı almadan önce elektronik enjeksiyona geçmek için gerekli beyin kelebek gibi şeyleri alırdım. :) Mekanik enjeksiyon heleki k-jetronik ile uğraşılmaz.