User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
75 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: gazdan ayağı çekince stop eden araç

  1. #1
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    gazdan ayağı çekince stop eden araç

    Merhaba arkadaşlar,
    1985 model mercedes benz 190e 2.3 16V aracım var ve son bir kaç gündür sabahları calıstırınca arabayı ayagımı gazdan cekmeye göreyim, stop ediyor. tekrar calıstırıyorum devam ediyorum 80 dereceye varsa bile motor ısısı aynı şeyi tekrarlıyor, ancak 80i biraz gecince bir nebze normale dönüyor, o da gazdan ayağımı çektiğimde rolanti nerdeyse sıfırlara iniyorda zar zor kendini kurtarıyor gibi oluyor..

    Araç mekanik enjektör sistemli bir araç ve enjektör karbüratör işi yapan bir ustaya götürdüm, açıldı temizlendi edildi, rolanti valfini de değiştirdik denedik.. ı ıh, sonuc yine aynı.. motor sogukken aynı durum devam ediyor, ısındığında da yine aynı durum, yani tam stop etmeye yakın devir yükseliyor 900-1000 civarına.

    Emme manifoldunu sökmek ciddi zahmet bu aracta ki bunu en son çare olarak düşünüyoruz ama, civataları felan kontrol edildi, hani pek kaçıracak gibi durmuyor, vakuma bağlı hortumlar tek tek kontrol edildi onlarda sapa sağlam..

    ne yapacağımı şaşırmış durumdayım, eğer fikirlerinizi benimle paylaşırsanız bir şekilde yeni bir yol izleyebilirim.

    Teşekkürler..

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Su sıcaklık sensörüne bakın derim. Aklıma ilk gelen parça. Tabi eğer araç oto jigle ise

  3. #3
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç 245 binde bu arada bir kere motor yapılmış.. ekstra bir sorunu yok, yakışta aşırı artma veya herhangi bir kaçak göcek de yok, bunuda yazayım dedim

  4. #4
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Su sıcaklık sensörüne bakın derim. Aklıma ilk gelen parça. Tabi eğer araç oto jigle ise
    su sıcaklık sensörü? tam anlayamadım ama, fan açıyor, hararet durumunda da sıkıntı yok, bu sorun olmadan evvel sabahları calıstıgında bir süre yüksek calısıp sonra normale dönüyordu.. bir kaç gündür tam tersi çalışıyor ama yükselmiyor

  5. #5

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    368
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    büyük ihtimal emme dir oralardan bir yerden hava alıyordur.
    Her düşüş bi öğreniş ne düşüş biter ne öğreniş

  6. #6
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    su sıcaklık sensörü? tam anlayamadım ama, fan açıyor, hararet durumunda da sıkıntı yok, bu sorun olmadan evvel sabahları calıstıgında bir süre yüksek calısıp sonra normale dönüyordu.. bir kaç gündür tam tersi çalışıyor ama yükselmiyor
    Müşür yada termostat değil bahsettiğim. Motor bloğu üstünde olur. Motor bloğundaki suyun sıcaklığını ölçer. Araç motor soğukken oto jigleyi ondan aldığı datayı kullanarak ayarlar. Günümüz araçlarında bozuldumu arıza lambası yakar ve data olarak su 20 derece sıcak der ama söz konusu sizin arabada işler azda olsa farklı olabilir. Fakat çalışma prensibi aynıdır.

  7. #7
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu çok mantıklı Eren çok teşekkür ederim, bunu kontrol listeme ekliyorum.
    1- su sıcaklık sensörü..

  8. #8
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı b16a2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    büyük ihtimal emme dir oralardan bir yerden hava alıyordur.
    emmeden hava alıyor olsa stop etmesi için ciddi şekilde bir içeri kaçak olması lazım değilmi acaba? hani arada bir rolanti yükselir, dengesiz çalışır felan.. bizde bu durum yok, o yüzden merak ediyorum. rolantim yükselmiyor hiç, gaz verdiğim zaman devir saati hareket ediyor, bıraktığım zaman bitiyor herşey.

  9. #9
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu çok mantıklı Eren çok teşekkür ederim, bunu kontrol listeme ekliyorum.
    1- su sıcaklık sensörü..
    İnş. ucuz yollu kurtulursun bu işten. Trafikte adamı kanser eder bu arıza

    Hava alma kontrolü içinde şüphenilen yere balata spreyi sıkın diyen bir kaç ünlü usta ve yazılımcı gördüm. Tezlerine göre balata spreyi yanıcılığı fazla olduğundan eğer motor içine girerse direk hissedilir bir fark olur ve kaçak olduğunu rahatlıkla anlarsınız. Benim bu tarz bir şüphem olmadı olsaydı cesaret edermiydim eminde değilim. Öyle dip not bilgi olsun diye yazayım dedim

  10. #10
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ciklen açmıyor, ya cikle tertibatın yada su sıcaklık sensörü arızalı...

  11. #11
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnş. ucuz yollu kurtulursun bu işten. Trafikte adamı kanser eder bu arıza

    Hava alma kontrolü içinde şüphenilen yere balata spreyi sıkın diyen bir kaç ünlü usta ve yazılımcı gördüm. Tezlerine göre balata spreyi yanıcılığı fazla olduğundan eğer motor içine girerse direk hissedilir bir fark olur ve kaçak olduğunu rahatlıkla anlarsınız. Benim bu tarz bir şüphem olmadı olsaydı cesaret edermiydim eminde değilim. Öyle dip not bilgi olsun diye yazayım dedim
    Aman Allah korusun bir kere o balata spreyini gaz kelebeğinden içeri sıktım da sıkmaz olaydım, yok valla balata spreyiyle felan sakat işler onlar ya gerçi bu hareketi clio da yapmıştım ama Çıldıracak gibi oluyorum evet, trafikte düşünsenize, ışıklara yaklaşıyorsunuz, frene basıyorsunuz ve araba duruyor.. durmakla kalmayıp stop ediyor.. tekrar marş.. hele yanınızda yönünüzde devamlı sizi kesen böyle sinir stres olduğunuz birisi varsa iş dahada rezalet bir hal alıyor

  12. #12
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ciklen açmıyor, ya cikle tertibatın yada su sıcaklık sensörü arızalı...
    Evet bu su sıcaklık sensörünü ilk iş kontrol edeceğim, nasıl kontrol edeceğim bilmiyorum gerçi ama.. sanırım gidip yenisini alıp takmak en mantıklısı..

  13. #13
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet bu su sıcaklık sensörünü ilk iş kontrol edeceğim, nasıl kontrol edeceğim bilmiyorum gerçi ama.. sanırım gidip yenisini alıp takmak en mantıklısı..
    Sensör nerede emin değilim ama genelde üstlerde bir yerde olur... Soğuk suya sokup ölç, birde kaynattığın suya sokup ölç. Farklı ölçüler elde etmelisim. Bozuksa genelde aynı rakamları verir hep.

    Arıza onda değilse, onun kablolama hattına bir bak...

  14. #14
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sensör nerede emin değilim ama genelde üstlerde bir yerde olur... Soğuk suya sokup ölç, birde kaynattığın suya sokup ölç. Farklı ölçüler elde etmelisim. Bozuksa genelde aynı rakamları verir hep.

    Arıza onda değilse, onun kablolama hattına bir bak...
    soguk suya yada sıcak suya soktundan sonra nasıl ölçüm yapılmalı? cihazla, akım ölçerle v.s. mi acaba?

  15. #15
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    soguk suya yada sıcak suya soktundan sonra nasıl ölçüm yapılmalı? cihazla, akım ölçerle v.s. mi acaba?
    Herhangi bir ölçü aleti ile ölçebilirsin... Bir elektronikçiye gitsen elinde sensör oda ölçer. Çalışıp çalışmadığını söyleyebilir.



    Buna benzeyen bir sensör.

  16. #16
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunun aynısı bir sensör var, hemen triger zincirinin v.s döndüğü yerin üst kısmına dogru, hatta yanında fan'ı açan sensörde mevcut, bir sensör daha var yanında ama onun ne oldugunu bilmiyorum, muhtemelen ikisinden birisidir

  17. #17
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hemen ön tarafta bakınız

  18. #18
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    K-jetronic değil mi? Bu motorda sensörle rölanti ayarı olduğunu sanmıyorum. Bu gibi motorlarda sıcaklık sensörleri fan ve gösterge için kullanılır genelde.

    Otomatik jiklede sorun olabilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #19
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunun aynısı bir sensör var, hemen triger zincirinin v.s döndüğü yerin üst kısmına dogru, hatta yanında fan'ı açan sensörde mevcut, bir sensör daha var yanında ama onun ne oldugunu bilmiyorum, muhtemelen ikisinden birisidir
    Dediğin gibi onlardan biridir.

    Ne zaman başladı bu arıza? Aldığında var mıydı?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •