Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Maximum Yağ Sıcaklığı



Sayfa : 1 [2]

MEGFB
26-01-2013, 21:23
arkadaşlar motor yağları hakkında merak ettiğim bazı konular var onları merak ediyorum

1) motor yağları bir motorun neyine göre belirleniyor? (sıkıştırma oranı buna etken mi)

2) parlama noktası nedir ?

3)40 ve 100 derecedeki vizkoziteleriyle yağın kalitesini ömrünü verdiği performansı anlayabilir miyiz ?

4)eneos royal purple motul nulon vb yağların adı pek duyulmuyor genellikle mobil castrol bp shell elf gibi yağların ismi var neden diğer yağlar meşhur değil?

Osman Bahadır
26-01-2013, 22:14
arkadaşlar motor yağları hakkında merak ettiğim bazı konular var onları merak ediyorum

1) motor yağları bir motorun neyine göre belirleniyor? (sıkıştırma oranı buna etken mi)

2) parlama noktası nedir ?

3)40 ve 100 derecedeki vizkoziteleriyle yağın kalitesini ömrünü verdiği performansı anlayabilir miyiz ?

4)eneos royal purple motul nulon vb yağların adı pek duyulmuyor genellikle mobil castrol bp shell elf gibi yağların ismi var neden diğer yağlar meşhur değil?

1)

Motor yağları, daha doğrusu motorun veya aracın ihtiyacı olan yağ viskozitesi, yani akışkanlığı önem ve etki sırasına göre

- aracın kullanım şartlarına
- iklim koşullarına
- aracın mekanik toleranslarına

göre belirlenir.

2)

Parlama noktası; yağın veya hal değiştirebilen herhangi bir materyalin havada yanıcı buhar formuna dönüşmeye başladığı en düşük sıcaklık değeridir. Yağ için kastedilen yağın buharlaşmaya başladığı, uçucu hale geçtiği en düşük sıcaklıktır. Bu sıcaklığın üstüne yağ dayanamaz. Ama bu değer yağın yağlama yapmaya devam ettiği değer değil, buharlaşmamaya direnebildiği son değerdir.

3)

Belirli sıcaklık derecelerindeki viskozite, yani akışkanlık değerleri ile sadece o yağın farklı sıcaklıklardaki akışkanlık karakterlerini anlayabilirsin. Kalitesini anlayamazsın. Hangi sıcaklıkta ne kadar akışkanlığa ihtiyacın varsa bu değerleri inceler, ona göre yağ tercihini yaparsın.

4)

Amerika pazarı ile Avrupa pazarı sadece madeni yağ yönünden veya sadece otomotiv sektöründe değil, daha birçok yönden farklılıklar gösterir. Bunda nakliye, dağıtım ve distribütör ağı, pazarlama, marka bilinilirliği, tüketici tercihleri vs birçok etmen etkilidir.

KOSEREN
26-01-2013, 22:19
Bu sorulara polo gti sahipleri,tecrübeyle sabit cevaplar verebilir..:)

MEGFB
26-01-2013, 22:22
1)

Motor yağları, daha doğrusu motorun veya aracın ihtiyacı olan yağ viskozitesi, yani akışkanlığı önem ve etki sırasına göre

- aracın kullanım şartlarına
- iklim koşullarına
- aracın mekanik toleranslarına

göre belirlenir.

2)

Parlama noktası; yağın veya hal değiştirebilen herhangi bir materyalin havada yanıcı buhar formuna dönüşmeye başladığı en düşük sıcaklık değeridir. Yağ için kastedilen yağın buharlaşmaya başladığı, uçucu hale geçtiği en düşük sıcaklıktır. Bu sıcaklığın üstüne yağ dayanamaz. Ama bu değer yağın yağlama yapmaya devam ettiği değer değil, buharlaşmamaya direnebildiği son değerdir.

3)

Belirli sıcaklık derecelerindeki viskozite, yani akışkanlık değerleri ile sadece o yağın farklı sıcaklıklardaki akışkanlık karakterlerini anlayabilirsin. Kalitesini anlayamazsın. Hangi sıcaklıkta ne kadar akışkanlığa ihtiyacın varsa bu değerleri inceler, ona göre yağ tercihini yaparsın.

4)

Amerika pazarı ile Avrupa pazarı sadece madeni yağ yönünden veya sadece otomotiv sektöründe değil, daha birçok yönden farklılıklar gösterir. Bunda nakliye, dağıtım ve distribütör ağı, pazarlama, marka bilinilirliği, tüketici tercihleri vs birçok etmen etkilidir.

Osman bey teşekkür ederim ilginize yardımlarınız için sağolun

Can's
26-01-2013, 22:23
ben konuyu bastan sona kadar okudum aracım 128 bınde corolla t-sport sadece ayda 1 kez gece cıkıyorum oda rolıng babında yıllık 2 bın belkı yapıyorum belkı yapmıyorum aracımı calıstırdıgımda zaten ısınmadan ıstedıgım sekılde asla oynatmam yerınden suan 5w-40 castrol var ama mobil 5w-50 kullanmam daha dogru olur gıbı dogrumudur osman abi ?

MEGFB
26-01-2013, 22:25
Ben 106tıdaki yağ socaklık göstergesinin cizgileri kac dereceye geliyor kac derecede gazlamak yada gazlamamak daha iyi olur onu merak ediyorum.

Edit:10w40 PO koyduk en son.
http://g1208.hizliresim.com/10/r/c5h0z.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

ortaya gelince gazlaya bilirsin fakat po gibi markalar şahine bile koyulmaz :D

Osman Bahadır
26-01-2013, 22:31
ben konuyu bastan sona kadar okudum aracım 128 bınde corolla t-sport sadece ayda 1 kez gece cıkıyorum oda rolıng babında yıllık 2 bın belkı yapıyorum belkı yapmıyorum aracımı calıstırdıgımda zaten ısınmadan ıstedıgım sekılde asla oynatmam yerınden suan 5w-40 castrol var ama mobil 5w-50 kullanmam daha dogru olur gıbı dogrumudur osman abi ?

Atmosferik, 11.5 gibi pek de yüksek sayılmayacak bir sıkıştırmaya sahip, 8000 devir üstünü görmeyen, o devirleri de ayda bir gören bir motor için 5w40'ın üstü bence pek gerekli değil.

MEGFB
26-01-2013, 22:43
getz 1.3 için 0 40mobil new life yağ düşünüyorum bu yağı kullanmıştım ama aracım servise gittiği zaman 10 40 a çevirmişler 10 40 yüksek devirlerde eksiltiyor ama 0 40 da eksiltme yapmıyordu nedeni nedir?

Osman Bahadır
26-01-2013, 22:54
getz 1.3 için 0 40mobil new life yağ düşünüyorum bu yağı kullanmıştım ama aracım servise gittiği zaman 10 40 a çevirmişler 10 40 yüksek devirlerde eksiltiyor ama 0 40 da eksiltme yapmıyordu nedeni nedir?

Kullandığın 10w40 ile 0w40'ın 100 derece viskoziteleri işte burada önemli. En büyük etken viskozite. Bir de bazı yağların formülünde eksiltmeyi önleme amaçlı katıklar da oluyor.

Bulunduğun yerin iklimini ve kullanım şartlarını da dikkate alarak 0w40 veya 5w40'ı kullanabilirsin. Soğuk iklim ve/veya kısa mesafeli sürüşleri için kullanılıyorsa 0w40, aksi hallerde 5w40 uygundur. 10w40 yarı sentetiktir. Tam sentetik harici yağ kullanmamanı tavsiye ederim.

efe_
26-01-2013, 23:03
Bilgiler için teşekkürler Osman Bey,
2009 Megane 3 1.5 105 dizel (stage 1 yazılım) aracımda standart servisin koyduğu yağ ile kullanıyorum(elf 10W 40 fabrikanın tavsiye ettiği).Dışarıda fiyatlarına özelliklerine hiç bakmadım ama tam sentetik olmadığı kesin sanırım fiyatlarının da çok ucuz olduğunu duydum.Herhangi bir eksiltme vs yaşamadım.Sizin şunu kullansanız da olur diyebileceğiniz yağ varmıdır ?

Dou
26-01-2013, 23:08
Bilgiler için teşekkürler Osman Bey,
2009 Megane 3 1.5 105 dizel (stage 1 yazılım) aracımda standart servisin koyduğu yağ ile kullanıyorum(elf 10W 40 fabrikanın tavsiye ettiği).Dışarıda fiyatlarına özelliklerine hiç bakmadım ama tam sentetik olmadığı kesin sanırım fiyatlarının da çok ucuz olduğunu duydum.Herhangi bir eksiltme vs yaşamadım.Sizin şunu kullansanız da olur diyebileceğiniz yağ varmıdır ?

10w-40 değil bizim araçlara tavsiye edilen.

Önerilen ilk viskozite aralığı 5w-40, ikincisi 0w-40 dır.

Tam sentetik iyi marka her yağ olur bu dediğim 2 aralıkta.

efe_
26-01-2013, 23:12
10w-40 değil bizim araçlara tavsiye edilen.

Önerilen ilk viskozite aralığı 5w-40, ikincisi 0w-40 dır.

Tam sentetik iyi marka her yağ olur bu dediğim 2 aralıkta.

10W-40 koyuyorlar benim araca , Samsundada Trabzondada. İlginç

BlackEmperor
27-01-2013, 10:06
konuyu baştan sona okudum emeği geçen arkadaşlara teşekkürler.

Benim sorum şu bizim opellerde yağ ısı göstergesi yok varsada ben bulamadım ve motor çalışma sıcaklığı sürekli 95 derece servis bunun normal olduğunu söylüyor.yüksek sıcaklıkta çalışma birazda tüketim değerlerini azaltmak için diye yorumlar var. Gelelim Sorulara;

1.) motor çalışma sıcaklığından yağ sıcaklığını tahmin edebilir miyiz?

bu sorunun cevabı galiba bu

More modern petrol engines always run hotter - it makes them slightly more efficient and reduces emissions.

This is one of the main reasons that the temperature gauge was removed from the Astra-H (so I have heard), is to prevent complaints about engines running hot, when in reality they are designed that way and there is no fault.


2.) Servis kitapçığı klasik 5W/30 yağ kullanın demiş ben daha iyi koruma aralığı var diye Edge 0W/30 kullandım. aracımda yazılım ve egzoz var motor çalışma sıcaklığı yüksek ( bana göre , opele göre normal belki , ekstra yağ soğutucu sitemi vardır bilemiyorum motor kodu Z16LET) haftada 10-15 dk sıkıştırıyorsak en ideal yağ 95 derece motor çalışma sıcaklığıda göz önünde bulundurarak ne olur.?

3.) benim gördüğüm en yüksek coolant temp 104 derece oda sıkışık trafikte yazın ayrıca kapakta çok küçük bir yerde terleme yapıyor gibi yağ eksiltme yok daha ince bir yağ seçtiğim için mi bu terleme yapıyor ? ki servise sorduğumda buda normal dedi yağ buharı atabilir dedi sıkıştırdığında?


not: aynı araç için İngiltere 5w40 önermiş kendi sitesinde http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9024084&contentId=7073092

Turkiye 0w30
http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9041330&contentId=7074757

Osman Bahadır
27-01-2013, 15:44
@BlackEmperor;

Genel olarak maddelere değinelim;

1) Motor sıcaklığından yağ sıcaklığı tahmin edilebilir. Genel olarak yağ sıcaklığı motor suyu sıcaklığına büyük eşittir. Ama her zaman aynı eşit farkta beklnemez, ani ısınmalarda, yüklenmelerde fark artar, sabit sürüşlerde fark sıfıra yaklaşır.

2) Aşağıda da değindim, 5w30 emisyon ve tüketim esaslı seçilmiş bir yağdır. Yetersiz değildir. Ama 5w40 ile üst sıcaklıklarda daha güvenli bir yağlama sağlarsınız.

3) Kapaktaki terlemeler genelde conta kaynaklı olur. 5w30 ile 5w40 arasında buharlaşma derecesi açısından bariz bir fark yok.


5w30 ve 0w30 genel olarak emisyon ve tüketim odaklı normal sürüş yağlarıdır. 105 derece su sıcaklığında yağ da tahminen en fazla 120 dereceleri görür ki bu 5w30'un başedemeyeceği bir seviye olmasa da yine de ben performans odaklı bir motor ve performans odaklı bir kullanım için, iklim şartları da çok soğuk değilse, 5w40 veya 0w40 tavsiye ederim. Benzer şartlarda ve benzinli turbo kendi aracımda kendim kışın 0w40 kullanıyorum. Yazları da genelde 5w40 kullanıyorum. Kullanım mesafeniz çok kısa değilse, sık sık soğuk marş yapmıyorsanız 5w40 yaz kış işinizi görür. Üstelik verdiğiniz sıcaklık değerlerinin daha üstü değerlerde bile koruma sağlamaya devam eder.

BlackEmperor
27-01-2013, 17:37
ingiltere zaten castrol sitesinde 5w40 önermiş ki konu başından beri forum ahalisinin en cok işini görecek yağ gibi duruyor genelde aşırı beslemeli ve küçük hacimli motorlar kullandığımız göz önünde bulundurularak. Haftada 1 kısa mesafeli sürüşler yapan birisiyim ancak hafta sonu araç kullandığımızdan suan için 0w30 ilk marşta görevini daha iyi yerine getiriyor sorunsuz şekilde çalışıyor. havalar ısınında 5w40 a geçiş yapmayı düşünüyorum birde 0w30 yağın fiyatı daha pahalı 5w40 dan ince yağ üretmek daha mı maliyetli ?

Osman Bahadır
27-01-2013, 17:44
ingiltere zaten castrol sitesinde 5w40 önermiş ki konu başından beri forum ahalisinin en cok işini görecek yağ gibi duruyor genelde aşırı beslemeli ve küçük hacimli motorlar kullandığımız göz önünde bulundurularak. Haftada 1 kısa mesafeli sürüşler yapan birisiyim ancak hafta sonu araç kullandığımızdan suan için 0w30 ilk marşta görevini daha iyi yerine getiriyor sorunsuz şekilde çalışıyor. havalar ısınında 5w40 a geçiş yapmayı düşünüyorum birde 0w30 yağın fiyatı daha pahalı 5w40 dan ince yağ üretmek daha mı maliyetli ?

Her ne kadar baz yağ farklı maliyette olsa da fiyata yansıyan bu büyük fark malzeme maliyetiyle alakalı değil. 0w30'lar daha güncel ve zor emisyon normlarını da karşılayabildiğinden daha fazla onaya sahipler o kadar.

5w40'a geçiş için havaların biraz daha ısınmasını beklemeniz doğru olur.

Kadyr
27-01-2013, 17:49
Ben aracimda 5 40 tam sentetik motul kullaniyorum son iki bakimdir oda motulden haberim yoktu benim vwtech ilkan ustaya gittigimiz icin orda motul var motulunde kalitesi belli iki dir onu kullaniyoruz. Aracim 130 bine yaklasti 5-40 kullanmak hala uygunmudur? Birde motulmu castrolmu diye sorsam hangisi tercih edilir sizce
Bu soru ozellikle sana osman abi:)
Bu arada ben su yag arabaya boyle etki etti bu boyle etti bu konuda herhangi bir tecrubem yok. Kista olsa yazda olsa herzaman araci calistirdiktan sonra anlik tuketim yuksekten basliyor 1.0 yada 0.9 seviyesine inmeden hareket etmem hararet oynamadanda gaza yuklenmem.

Osman Bahadır
27-01-2013, 17:55
Ben aracimda 5 40 tam sentetik motul kullaniyorum son iki bakimdir oda motulden haberim yoktu benim vwtech ilkan ustaya gittigimiz icin orda motul var motulunde kalitesi belli iki dir onu kullaniyoruz. Aracim 130 bine yaklasti 5-40 kullanmak hala uygunmudur? Birde motulmu castrolmu diye sorsam hangisi tercih edilir sizce
Bu soru ozellikle sana osman abi:)
Bu arada ben su yag arabaya boyle etki etti bu boyle etti bu konuda herhangi bir tecrubem yok. Kista olsa yazda olsa herzaman araci calistirdiktan sonra anlik tuketim yuksekten basliyor 1.0 yada 0.9 seviyesine inmeden hareket etmem hararet oynamadanda gaza yuklenmem.

Motul'un hangi serisini kullanıyorsun bilmiyorum. Eğer 300V gibi yüksek seri bir yağ kullanıyorsan Castrol edge veya Mobil 1 serisinden üstündür. Ama standart seri yağlarını kullanıyorsan kaydadeğer bir farkı yok. Zaten fiyatta da kaydadeğer bir fark olmadığından standart seri kullanıyorsan bile yine Motul'a devam edebilirsin.

KM yükselse de aracın toleransları değişmez. KM'ye bağlı olarak oluşabilecek aşınmalardan kaynaklı yağ eksiltmelerini yağı kalınlaştırarak çözmeye çalışmak zaten başlı başına yanlış bir yaklaşımdır bana göre. Segman-gömlek toleransı artmış olabilir. Ama hala tüm kılcal aralıklar, turbo yağ beslemesi, subap hidrolik iticileri aynı toleransta yağa ihtiyaç duymaya devam ederler.

utkunoa
27-01-2013, 18:04
hazır yağ konusu açılmış iken bende bir soru sormak ıstıyorum. İlk önce konuyu açan arkadaşın sorusunu cevaplayayım biz araçlarda 5-30 castrol kullanıoruz max 125 dereceye kadar cıkıyor yag sıcaklıgı max. sıkştrmnada. normal kullanımda 90 civarında geziyor.

soruma gelecek olur isek. yarın aracın yağını değiştreceğim scirocco 1.4 tsi 160hp servisin önerisi castrol edge 5-30w acaba sizin bi öneriniz varmıdır

teşekkürler

Kadyr
27-01-2013, 18:45
Osman abi sanirim spesific serisiydi bu 505 kodlu gibi vw uyumlulugu yazan kutuydu yanlis hatirlamiyorsam.ozaman bir sikinti yok:) tesekkur ediyorum

penguinhakan
27-01-2013, 21:08
hazır yağ konusu açılmış iken bende bir soru sormak ıstıyorum. İlk önce konuyu açan arkadaşın sorusunu cevaplayayım biz araçlarda 5-30 castrol kullanıoruz max 125 dereceye kadar cıkıyor yag sıcaklıgı max. sıkştrmnada. normal kullanımda 90 civarında geziyor.

soruma gelecek olur isek. yarın aracın yağını değiştreceğim scirocco 1.4 tsi 160hp servisin önerisi castrol edge 5-30w acaba sizin bi öneriniz varmıdır

teşekkürler

İntercooler siz çözemezsin bunu ecufast yazılım varsa , en azından ben çözemedim

Dou
27-01-2013, 21:57
hazır yağ konusu açılmış iken bende bir soru sormak ıstıyorum. İlk önce konuyu açan arkadaşın sorusunu cevaplayayım biz araçlarda 5-30 castrol kullanıoruz max 125 dereceye kadar cıkıyor yag sıcaklıgı max. sıkştrmnada. normal kullanımda 90 civarında geziyor.

soruma gelecek olur isek. yarın aracın yağını değiştreceğim scirocco 1.4 tsi 160hp servisin önerisi castrol edge 5-30w acaba sizin bi öneriniz varmıdır

teşekkürler

120-130 dereceler limit ısılardır benim görüşüm. Bu derecelerde tam sentetik motor yağı yeterli koruma sağlar ama bu sıcaklıkları sıklıkla göstermek yağın ömründen çalar. Aynı yağ ile 15.000 km kullanım dayanamayabilir diye düşünüyorum.

Güvenli limit 110 derece diyelim. Eğer araç için 5w-40 öneriliyorsa geçmenizde yarar var özellikle yaz aylarında.

I-HANN
28-01-2013, 00:01
benimde şöyle bir sorum var

şantiyemizde iveco euro kargo araçlarımız kıtapcıklarında ve servisindeki tavsiye edilen yağ

ACEA E4 5w30


Ford Cargo 2532 kamyonlar içinse

acea e7- apı cı-4 10w 40

her iki araclarda 30 ar adet var. biz yağlarını 250-300 saatte bir değiştiriyoruz ( ağır tonaj ve rolantide çok çalışıyor )

bu sınıflarda buldugumuz lukoil avantgarde 5w30 ve 10w40 war

fiyat olarak daha uygun ve yerine kullanabilceğimiz başka bir yağ varmı ?

Osman Bahadır
28-01-2013, 17:00
@I-HANN;

E4 ve E7'de kalmanız gerekiyor. İkisine aynı yağı kullanmanızı önermem.

Lukoil gibi bir kaç markadan daha fiyat alınabilir, kadoil vs gibi. Hangi şartlarla ve hangi fiyatlarla alıyorsunuz bilmiyorum. Ama spot piyasadan peşin toptan alışlarda fiyat uygun hale gelebiliyor.

Teknik gereksinimleri biliyorsunuz zaten. Bu şartları sağlayan güvenilir her marka işinizi görür. Zaten oldukça sık değişim yapıyormuşsunuz. Ne lukoil ile, ne de benzer başka markalarla uygun yağı kullandığınız takdirde sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.

Osman Bahadır
28-01-2013, 17:03
hazır yağ konusu açılmış iken bende bir soru sormak ıstıyorum. ...

soruma gelecek olur isek. yarın aracın yağını değiştreceğim scirocco 1.4 tsi 160hp servisin önerisi castrol edge 5-30w acaba sizin bi öneriniz varmıdır

teşekkürler

5w30 genel amaçlı emisyon ve tüketim odaklı bir yağdır. Standart bir sürücünün işini görür. Eğer motorda veya yazılımda modifikasyon varsa, katalizör iptal edilmişse, aracın limitlerini sık sık zorluyorsanız 5w40 bir yağ seçmenizde fayda var.

Günkut
28-01-2013, 17:13
Maximumu sıcaklığı ulaşıldığı zaman en cok basıncı saglıcak olan yagı en basit şekilde nasıl anlayabiliriz.

80 derecede mesela 10-40 mı yoksa 10-60 mı daha cok basınç basar nedeni vizikoteydi galiba o mudur ?

Osman Bahadır
28-01-2013, 17:19
Maximumu sıcaklığı ulaşıldığı zaman en cok basıncı saglıcak olan yagı en basit şekilde nasıl anlayabiliriz.

80 derecede mesela 10-40 mı yoksa 10-60 mı daha cok basınç basar nedeni vizikoteydi galiba o mudur ?

Tüm yağların TDS(technical data sheet) teknik dataları yayınlanır. Bu dataların en başta geleni 40°'de ve 100°'deki viskozite değerleridir. 100° standart bir motorun çalışma esnasındaki ortalama yağ sıcaklığı olarak kabul edilir. Eğer 100°'de en yüksek basıncı istiyorsanız 100°'de en yüksek viskoziteli(cst) yağı tercih etmeniz gerekir. Bu da kaba tabirle en kalın yağdır. İkinci rakam ne kadar büyürse cst@100° o kadar artar.

Ancak önemli olan en yüksek basıncı elde etmek değil, hem soğukta, hem sıcakta, uygun, doğru basınçta çalışan en stabil yağlamayı sağlayan yağı seçmektir.

efe_
28-01-2013, 17:26
10w-40 değil bizim araçlara tavsiye edilen.

Önerilen ilk viskozite aralığı 5w-40, ikincisi 0w-40 dır.

Tam sentetik iyi marka her yağ olur bu dediğim 2 aralıkta.

Servis geçmişlerine baktım, bir kere 10w-40 koyulmuş diğerleri 5w40 dediğin gibi.
15k bakım aralığı olan araçta 7500de bir kere yağ değişimi yapıyorum yinede tam sentetik almalımıyım sizce?

Kadyr
29-01-2013, 21:15
Yari sentetik ve tam sentetik yagi karistirip koysak bi sknti olur mu acaba? Yaglar castrol 5 40 ve 10 40.normal bir aracta kullanabilir miyiz cok zarari olur mu .ornegin 1.6 benzinlide

Osman Bahadır
31-01-2013, 19:42
Yari sentetik ve tam sentetik yagi karistirip koysak bi sknti olur mu acaba? Yaglar castrol 5 40 ve 10 40.normal bir aracta kullanabilir miyiz cok zarari olur mu .ornegin 1.6 benzinlide

İki farklı yağı karıştırmanı önermem. Tam sentetik yağa yarı sentetik veya mineral bir yağı katarsan o da artık yarı sentetik olur. Ama elde yarım tam sentetik yağ varsa, araçta da yeni doldurulmuş yarı sentetik yağ varsa, her iki yağ da boşa gitmesin diye yapılabilir belki.

Kadyr
02-02-2013, 14:47
Osman abi bi soru daha sormak istiyorum.ben motul spesific kullandigimi soylemistim 300v degilse pek fark yok demistin.az once mobil 5w40 esp fiyati sordum 100 tl dediler.peki castrol edge mi mobil1 mi dersem hangisini tavaiye edersin.ben yorumuna gore yagi falan kendim alicam oyle degistirecegim
Edit esp icin 5w40 yokmus 5w30 varmis.aracta yag eksiltme yok 130 k da oldu.acaba 5w30 un farki nedir yoksa castrol edge 5w40 mi kullanmaliyim

http://a1302.hizliresim.com/16/2/jp3wn.jpg
Brosure sanirim bana gule gule demis:D

Osman Bahadır
03-02-2013, 17:36
Osman abi bi soru daha sormak istiyorum.ben motul spesific kullandigimi soylemistim 300v degilse pek fark yok demistin.az once mobil 5w40 esp fiyati sordum 100 tl dediler.peki castrol edge mi mobil1 mi dersem hangisini tavaiye edersin.ben yorumuna gore yagi falan kendim alicam oyle degistirecegim
Edit esp icin 5w40 yokmus 5w30 varmis.aracta yag eksiltme yok 130 k da oldu.acaba 5w30 un farki nedir yoksa castrol edge 5w40 mi kullanmaliyim


İstanbul iklim şartlarında 0w30 kullanmana gerek yok. 5w30 standart sürücü yağıdır. Eğer ben sıkıştırmam, stok binerim, üzmem dersen 5w30 işini görür. Ama durum böyle değilse, yer yer sıkıştırıyorsan ve/veya aracın stock değilse, modifiye veya yazılım varsa, 0w40 bile bence İstanbul iklim şartlarında 5w40 varken pek tercih edilmez. Çünkü 5w40, 0w40'tan bile genelde 100 derecedeki vizkosite değerlerinde daha üstün. 5w30'la kıyaslamıyorum bile. Bu da üst sıcaklık değerlerinde daha iyi koruma demektir.

Castrol edge 5w40 piyasada çok uygun fiyatlara bulunabiliyor. Mobil'deki dengi mobil super 3000 5w40. Mobil1 serisinde 0w40 var, 5w50 var. Motul spesifici kaça alıyorsun bilmiyorum. Eğer 100TL'nin üstündeyse 60-70 TL civarına mobil-castrol 5w40'ları da kullanabilirsin.

Kadyr
03-02-2013, 17:43
Abi aracim stok ama bazen sikistirdigimizda olmuyo degil tabi.motul 100 tl civari idi sanirim.
Ozaman benim icin edge 5w40 veya 20 tl daha ucuz olan mobilin esp olmayan 5w40 serisini alacagim

Osman Bahadır
03-02-2013, 17:46
Abi aracim stok ama bazen sikistirdigimizda olmuyo degil tabi.motul 100 tl civari idi sanirim.
Ozaman benim icin edge 5w40 veya 20 tl daha ucuz olan mobilin esp olmayan 5w40 serisini alacagim

Bana her zaman tam sentetik, uygun viskoziteli ve uygun fiyatlı yağı alıp pahalı olanda yapacağımdan daha sık yağ değişimi yapmak daha makul ve akılcı gelmiştir. Kaldı ki mobil super 3000 5w40 da gayet kaliteli bir yağdır. DPF vs için uygun son nesil yağlardan değil o kadar...

Kadyr
03-02-2013, 18:02
Bu yaglar tam sentetikti sanirim.bende zaten 10 bini beklemeden hep degistiriyorum.genelde servise gidiyodumda bu sefer yagciya yag ile yag filtresini degistirticem digerlerini ben halledicem.castrol yada mobili koyariz yola devam ederiz.sahol abi yardimci oldugun icin

derin 2012
03-02-2013, 18:46
marea 2.0 için 10w40 yazıyor kitapçıkta bende bu zamana kadar hep 10w40 kullandım. acaba 0w40 veya 5w40 kullansam ne gibi faydalar görürüm.

akın
04-02-2013, 23:33
Merhaba, öncelikle birşey öğrenmek istiyorum. 0-40 ve 10-40 daki 40 değeri aynı diyoruz. Aracımda yağ basınç ve yağ hararet göstergesi mevcut. 100 derceye geldiğinde 0-40 rolantide 0.2 bar gibi seyrediyor. castrol 5-40 0.0 bar seyrediyor 10-40 da ise 0.9 yada 1.0 bar gibi seyrediyor. Bu 40 değeri hepsinde aynı ise neden bu kadar fark oluyor? Castrol iğrenç bir yağ benim aracıma uyum sağlamadı. 80 derecede bile 0.4-0.3 bar gibi seyrediyor. 0-40 aynı sıcaklıkta 1.0 bar. Aracın fabrika değeri 100 dercede rolantide 0.8 bar Yani 10-40 koyduğumda herşey yolunda:) 10-50 yağ bulabilsem onu koyucam ama malesef. Bir ara agip de vardı. Teşekkürler:)

Osman Bahadır
04-02-2013, 23:58
Merhaba, öncelikle birşey öğrenmek istiyorum. 0-40 ve 10-40 daki 40 değeri aynı diyoruz. Aracımda yağ basınç ve yağ hararet göstergesi mevcut. 100 derceye geldiğinde 0-40 rolantide 0.2 bar gibi seyrediyor. castrol 5-40 0.0 bar seyrediyor 10-40 da ise 0.9 yada 1.0 bar gibi seyrediyor. Bu 40 değeri hepsinde aynı ise neden bu kadar fark oluyor? Castrol iğrenç bir yağ benim aracıma uyum sağlamadı. 80 derecede bile 0.4-0.3 bar gibi seyrediyor. 0-40 aynı sıcaklıkta 1.0 bar. Aracın fabrika değeri 100 dercede rolantide 0.8 bar Yani 10-40 koyduğumda herşey yolunda:) 10-50 yağ bulabilsem onu koyucam ama malesef. Bir ara agip de vardı. Teşekkürler:)

Madeni yağlar, özellikle otomobil yağları için birçok kriter, birçok sınıflandırma, gruplandırma standardı vardır. 5w40, 10w40, 0w40 şeklinde bildiğimiz SAE sınıflandırması bunlardan sadece biri. Tek başına sadece bir aralık belirtir. Tam değer belirtmez. O aralıktaki tüm yağlar aynı performansı, aynı tepkiyi, aynı akışkanlığı göstermez. SAE sınıflandırması çok genel bir sınıflandırmadır. Nokta veri vermez.

Belirli bir sıcaklıkta belirli bir viskoziteye, akışkanlığa, özellikle yağ basıncına ihtiyacınız varsa veya bir hedef belirlemişseniz o zaman aslolan o sıcaklık değerindeki viskozite, akışkanlık cst değeridir. Yani 100 derecedeki basıncı esas alıyor ve kıyaslıyorsanız sizin için gösterge 100 derecedeki cst değeridir ki bu değer tüm yağların teknik data tablolarında (TDS) muhakkak belirtilir.

Aynı SAE viskozite grubunda olmasına rağmen 100 derecede daha düşük basınç veren yağın 100 derecedeki akışkanlık direnç değer, yani cst değeri de daha düşüktür. Basınç istiyorsanız 100 derecedeki cst değeri yüksek olan yağı tercih etmeniz gerekir. Bunun için de yağların TDS'lerini okumanız, kıyaslamanız gerekir.

Yalnız 100 derecedeki basıncı hedeflerken soğuk viskozitesini de gözardı etmemek gerekir. Yine TDS'lerde bulabileceğiniz bir diğer önemli kriter de 40 derecedeki cst değeridir ki soğuk motor ilk marş basıncı ve koruması adına bilgi verir.

İstediğiniz basıncı 100 derecede korurken soğuk viskozitesi de kabul edilebilir seviyelerde kalabilen yağdır en ideal yağ.

10w50 yerine piyasada rahatlıkla bulabileceğiniz mobil1 5w50'yi kullanabilirsiniz.

Osman Bahadır
05-02-2013, 00:01
marea 2.0 için 10w40 yazıyor kitapçıkta bende bu zamana kadar hep 10w40 kullandım. acaba 0w40 veya 5w40 kullansam ne gibi faydalar görürüm.

10w40 yarı sentetik yerine 5w40 tam sentetik kullanırsanız özellikle soğuk marşta koruma seviyesini yükseltmiş olursunuz.

Ayrıca tam sentetik yağ her zaman yarı sentetik yağdan daha dayanıklıdır, daha stabildir ve daha iyi yağlama sağlar.

http://www.kewengineering.co.uk/Auto_oils/images/fig_4_synthetic_vs_mineral_oil.jpg

Kadyr
03-03-2013, 21:20
Türkiye Mobil™ | Otomobil Motor Yalar1| Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 (http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-esp-formula-5w30.aspx#)

osman abi tekrar rahatsız ediyorum seni. 5/40 olarak konuşmuştuk şimdi kullanım klavuzuna baktım 505 01 onay kodu veriyor buda mobildede castrol de de 5w30 a denk geliyor. kararsız kaldım:)

Rabbit33
11-03-2013, 20:06
Polo GTI için Motul 300V 5w40 POE koymayı düşünüyorum,Mersin sıcağı ***** 40 c leri görüyor yazın. 2 ay sonra yağ deişimi yapıcam araç stage 2 bu yağ uygun mudur? Teşekkürler

fatiii
25-04-2013, 09:16
bi soruda ben soruyum shell helix 5-40 ile aynı marka ve aynı numara dizel olanı arasında ne gibi farklar var?

sormamdaki amaç clio 1.5 dci ın bakımı geldi elimdede shell helix 5-40 yağ var ama dizel yazmıyor.arkadaki açıklamaya göre turbolu dizel araçlardada kullanılabilir yazıyor fakat madem bu kullanılabilirse 5-40 diesel ultra nıye var?

Dou
25-04-2013, 11:11
bi soruda ben soruyum shell helix 5-40 ile aynı marka ve aynı numara dizel olanı arasında ne gibi farklar var?

sormamdaki amaç clio 1.5 dci ın bakımı geldi elimdede shell helix 5-40 yağ var ama dizel yazmıyor.arkadaki açıklamaya göre turbolu dizel araçlardada kullanılabilir yazıyor fakat madem bu kullanılabilirse 5-40 diesel ultra nıye var?

İçinde TBN denilen total base number adı aldınnda bir ek madde var olması gerek dizel adı altında satılan yağların.

TBN motor içi temizlik maddesi içerir ve dizel arabalar için ne kadar yüksek o kadar iyidir.

Bir sıkıntı olur mu? Bence olmaz, ben 75.000 km benzinli motor yağı kullandım dizel arabada sıkıntısız sattım. Tabi 10.000 km de bir yağı değiştiriyordum çok uzun süre kullanmamak gerek.

fatiii
25-04-2013, 11:29
İçinde TBN denilen total base number adı aldınnda bir ek madde var olması gerek dizel adı altında satılan yağların.

TBN motor içi temizlik maddesi içerir ve dizel arabalar için ne kadar yüksek o kadar iyidir.

Bir sıkıntı olur mu? Bence olmaz, ben 75.000 km benzinli motor yağı kullandım dizel arabada sıkıntısız sattım. Tabi 10.000 km de bir yağı değiştiriyordum çok uzun süre kullanmamak gerek.

bende 10 12 bin civarı değiştiriyorum zaten..olmadı bitanede motor silk atarım içine oldu bitti.teşekkürler bilgi için

Kadyr
27-04-2013, 22:50
Aracima 5w30 mobil1 esp koymaya karar verdim fiyati 110 tl civari.sahibindende biri satiyor 70 tl diyor normal kullanici dukkan falan degil hediye geldigini soyluyor.bu yagin sahtesi varmi nasil anlasilir eger orjinalse 4lt iyi fiyat almayi dusunuyorum

Kadyr
29-04-2013, 18:19
Arkadaslar carsamba yağı almayı dusunuyorum.bilgisi olan varsa bilgisi onemli:)

hbatuhanc
21-05-2013, 14:12
Herkese selamlar,

Aracımda Castrol EDGE 5W-30 kullanıyorum yazın sakin kullanımda yağ derecesi 110-120 arasını gösteriyor. MOTUL 300V 5W40, 20W60 düşünüyorum. 5W40 daha ağır basıyor. Sizce hangisini kullanmalıyım?

ENGINeer
04-11-2013, 11:25
Osman Bey,

öncelikle çok değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Ben b5 kasa Audi 1.8T kullanıcısıyım. Dün aracımı aldım alalı ilk kez bir performans sürüşü yaptım. Aracım orjinal 185bin km'de ve türkiye'deki hatırı sayılır temizlikteki araçlardan biri. herşeyiyle stok halde.

aracımı test etmek üzere 2. vitesten itibaren 6500 rpm'lere kadar sıkıştırarak bir performans deneyimi yaptım. yol sık virajlı olduğundan bir türlü istediğim şekilde 4. vitesten 5'e geçemedim. arabam 4. vites 6300 rpm gibi bir devirde 207 km/h'yi gördü. tam 5'e alacak oluyorum viraj geliyor :) dolayısıyla 20-25 dk boyunca 3-4. vites arası 5500-6500 rpm'lerde gezinip durdum. bir süre şehiriçi normal devirde dolaşıp eve gelip turboyu soğutmak üzere boşta beklemeye başlamıştım ki, sanıyorum kartere yağ inince aracın led göstergesinden bip sesi eşliğinde yağ basınç ikazı geldi. 40 saniye kadar turbonun soğumasını bekleyip kontağı kapadım. motoru kapattığımda yağ sıcaklığı göstergesi 90-100 santigrad derece civarındaydı. öyle aşırı bir ısınma da yoktu. yaklaşık 2 saat sonra inip yağ seviyesine baktım. zaten 1 hafta önce aracın yağ filtresi yağı falan değişmişti. Castrol 5w40 yağ kullandık. Fabrika tavsiyesi de 0w30 ya da 5w40 yağ kullanılması yönünde. yağ seviyesi yağ çubuğunun max seviyesinin biraz daha üzerindeydi. Sıkıştırmadan dolayı yağ basıncının yükseldiğini ve ikazı bu sebeple verdiğini düşünüp 20-25 kilometrelik normal devirde bir deneme sürüşüne çıktım yeniden. eve döndüğümde yeniden boşta 1-2dk bekledim bu kez ikaz lambası yanmadı.

sizce yağ seviyesi fazla olduğundan dolayı bu performans sürüşünün etkisiyle mi ikaz lambam yandı? yoksa başka bir arıza mı söz konusu olabilir?

Y.Emre
04-11-2013, 12:01
Osman abi uzun süredir forumda yok, yağ sıcaklığı ile ilgili bir göstergeniz yok sanıyorum ? 90-100 santigrad dereceyi ölçtüğünüz zaman ne zamandı? Yani yağ bir miktar soğumuş muydu ?

Öyleyse sağ sıcaklığınız çok yükseldiğinden çok incelmiştir basınçla ilgili arıza lambası da yakabilir..

ofli
04-11-2013, 12:06
Son Aktivitesi: 12-02-2013 19:54
uzun zamandır yok bişeymi oldu acaba?

metrekare
04-11-2013, 12:18
Soguk kısmına fazla takılmayın. Turkiyede batı bölgelerde gördüğümüz göreceğimiz 0 derece civarı olduğundan her yağ araçlarımızı korur. Şu an yaşadığım yerde -35 dereceleri görüyor kışın ve 5-30 yağ fabrikasyon yağ kullanılıyor gayet sorunsuz şekilde.

ENGINeer
04-11-2013, 12:25
Osman abi uzun süredir forumda yok, yağ sıcaklığı ile ilgili bir göstergeniz yok sanıyorum ? 90-100 santigrad dereceyi ölçtüğünüz zaman ne zamandı? Yani yağ bir miktar soğumuş muydu ?

Öyleyse sağ sıcaklığınız çok yükseldiğinden çok incelmiştir basınçla ilgili arıza lambası da yakabilir..

Emre Bey aracın orijinalinde yağ sıcaklık göstergesi var. ben yüksek hız yaptıktan yaklaşık 25-30 dakika sonra bu lambayı yaktı ve ben de yağ sıcaklığı göstergesine o zaman baktım açıkçası. Ancak Ankarayı biliyorsanız eğer yüksek hızı yaptıktan sonra bahçeli 7. caddeye doğru gittik oranın trafiği de malumunuzçok dur kalk olan bir yer fakat o dur kalklarda falan değil de bahçeliden ayrılıp koleje kadar gelip durduktan sonra lambayı yakması kafamı kurcalayan husus oldu. İlginize teşekkür ederim.

Y.Emre
04-11-2013, 12:55
Emre Bey aracın orijinalinde yağ sıcaklık göstergesi var. ben yüksek hız yaptıktan yaklaşık 25-30 dakika sonra bu lambayı yaktı ve ben de yağ sıcaklığı göstergesine o zaman baktım açıkçası. Ancak Ankarayı biliyorsanız eğer yüksek hızı yaptıktan sonra bahçeli 7. caddeye doğru gittik oranın trafiği de malumunuzçok dur kalk olan bir yer fakat o dur kalklarda falan değil de bahçeliden ayrılıp koleje kadar gelip durduktan sonra lambayı yakması kafamı kurcalayan husus oldu. İlginize teşekkür ederim.

Abi Ankarayı yarım yamalak biliyorum açıkçası trafiği hakkında pek bir fikrim yok ama hem performanslı sürüş hemde dur kalk trafik yağ sıcaklığını arttırmaya birebir bildiğiniz gibi..
Yağ sıcaklığını aşırı yükseltmeye performanslı sürüşün ardından gelen trafik ancak yetmiş olabilir. Ardından da yükselen yağ sıcaklığı dolayısıyla yağ basıncınız düşmüştür ve arıza lambası ancak o zaman yanmıştır. (Bu durumda fazladan yağ konulmuş olması zaman kazandırmış size) Yerinizde olsam bir süre bacınç ve sıcaklığı sürekli kontrol ederdim.
Bence bir sıkıntı yoktur abi yinede daha tecrübeli abiler daha iyi bilebilir

Gunes G.
04-11-2013, 13:00
Emre Bey aracın orijinalinde yağ sıcaklık göstergesi var. ben yüksek hız yaptıktan yaklaşık 25-30 dakika sonra bu lambayı yaktı ve ben de yağ sıcaklığı göstergesine o zaman baktım açıkçası. Ancak Ankarayı biliyorsanız eğer yüksek hızı yaptıktan sonra bahçeli 7. caddeye doğru gittik oranın trafiği de malumunuzçok dur kalk olan bir yer fakat o dur kalklarda falan değil de bahçeliden ayrılıp koleje kadar gelip durduktan sonra lambayı yakması kafamı kurcalayan husus oldu. İlginize teşekkür ederim.

Garantili davranmak lazim, yaglamanin sakasi olmaz. Daha once hic karteriniz acilip yag suzgeciniz degisti mi? Yag pompaniz sokulup kontrol edildi mi? 200bine yaklasmis bir arac, hele ki yaglamadan oturu uyari verdiyse bu rastlanti degildir diye dusunuyorum. Gerekli tum kontrolleri yaptirmanizi oneriyorum.

ENGINeer
04-11-2013, 13:00
Abi Ankarayı yarım yamalak biliyorum açıkçası trafiği hakkında pek bir fikrim yok ama hem performanslı sürüş hemde dur kalk trafik yağ sıcaklığını arttırmaya birebir bildiğiniz gibi..
Yağ sıcaklığını aşırı yükseltmeye performanslı sürüşün ardından gelen trafik ancak yetmiş olabilir. Ardından da yükselen yağ sıcaklığı dolayısıyla yağ basıncınız düşmüştür ve arıza lambası ancak o zaman yanmıştır. (Bu durumda fazladan yağ konulmuş olması zaman kazandırmış size) Yerinizde olsam bir süre bacınç ve sıcaklığı sürekli kontrol ederdim.
Bence bir sıkıntı yoktur abi yinede daha tecrübeli abiler daha iyi bilebilir

Emre Bey çok teşekkür ederim. ben de bu şekilde düşünerek 2 saat sonra yeniden yola çıktım. bu kez lambayı yakmadı. Sanıyorum sizin de bahsettiğiniz gibi anlık bir yağ basıncı problemi oldu. Alakanıza çok teşekkür ederim. Görüşmek üzere

ENGINeer
04-11-2013, 13:10
Garantili davranmak lazim, yaglamanin sakasi olmaz. Daha once hic karteriniz acilip yag suzgeciniz degisti mi? Yag pompaniz sokulup kontrol edildi mi? 200bine yaklasmis bir arac, hele ki yaglamadan oturu uyari verdiyse bu rastlanti degildir diye dusunuyorum. Gerekli tum kontrolleri yaptirmanizi oneriyorum.

Güneş Bey aracım geçen hafta rutin bakımını görmüştü. karterden yağ süzülüp yeni yağ eklendi. bununla birlikte yağ filtresi de değişti. motorun keçelerinden falan yağ kaçırması yok ya da aracın karaduman atar durumu söz konusu değil. emisyon değerleri de normal. zaten şu zamana kadar hiçbir sıkıntım olmadı. Motor dediğiniz gibi 185bin km'ye geldi ancak saat gibi çalışan bakımları zamanından önce yapılan bir motor. malumunuz audi grubunun motorlarına düzgün bir kullanımla 500bin kilometreye kadar sorunsuz binen insanlar var. ben de son derece özen gösteriyorum gerek motora gerek turboya. Tabi yabana atılacak bir konu değil. yağ çubuğunu zaten ayda 2-3 kez kontrol ediyorum. bu aralar dediğiniz gibi kontrol altında tutup nüksetmesi halinde profesyonel yardıma başvurmak şart. Tavsiyenizi dikkate alacağım. teşekkür ederim.

Can's
04-11-2013, 13:16
Garantili davranmak lazim, yaglamanin sakasi olmaz. Daha once hic karteriniz acilip yag suzgeciniz degisti mi? Yag pompaniz sokulup kontrol edildi mi? 200bine yaklasmis bir arac, hele ki yaglamadan oturu uyari verdiyse bu rastlanti degildir diye dusunuyorum. Gerekli tum kontrolleri yaptirmanizi oneriyorum.

güneş abinin dediği şey çok doğru yağ şakaya gelmiyor malesef özelliklede yağ pompası bakın ben aracıma her 2 -3 binde yağ değişimi yapıp hassasiyetle baktığım halde yağ pompasının kitlenmesinden dolayı kolum bu hale geldi

http://n1311.hizliresim.com/1h/4/u6t41.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

o nedenle dikkat etmek gerek yağ ve yağ pompasını en fazla bana göre 100 bin km de değiştirmek gerek her araç için diyorum :)

ENGINeer
04-11-2013, 13:36
güneş abinin dediği şey çok doğru yağ şakaya gelmiyor malesef özelliklede yağ pompası bakın ben aracıma her 2 -3 binde yağ değişimi yapıp hassasiyetle baktığım halde yağ pompasının kitlenmesinden dolayı kolum bu hale geldi

http://n1311.hizliresim.com/1h/4/u6t41.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

o nedenle dikkat etmek gerek yağ ve yağ pompasını en fazla bana göre 100 bin km de değiştirmek gerek her araç için diyorum :)

Can bey,

Tavsiyeniz için teşekkür ediyorum. Allah beterinden saklasın dileklerimle geçmiş olsun diyebiliyorum. En kısa zamanda yağ pompasını da değiştireceğim. teşekkürler...

Gunes G.
04-11-2013, 13:46
Güneş Bey aracım geçen hafta rutin bakımını görmüştü. karterden yağ süzülüp yeni yağ eklendi. bununla birlikte yağ filtresi de değişti. motorun keçelerinden falan yağ kaçırması yok ya da aracın karaduman atar durumu söz konusu değil. emisyon değerleri de normal. zaten şu zamana kadar hiçbir sıkıntım olmadı. Motor dediğiniz gibi 185bin km'ye geldi ancak saat gibi çalışan bakımları zamanından önce yapılan bir motor. malumunuz audi grubunun motorlarına düzgün bir kullanımla 500bin kilometreye kadar sorunsuz binen insanlar var. ben de son derece özen gösteriyorum gerek motora gerek turboya. Tabi yabana atılacak bir konu değil. yağ çubuğunu zaten ayda 2-3 kez kontrol ediyorum. bu aralar dediğiniz gibi kontrol altında tutup nüksetmesi halinde profesyonel yardıma başvurmak şart. Tavsiyenizi dikkate alacağım. teşekkür ederim.

Engin Bey 500bin km sorunsuz binen insanlar oldugu kesinlikle dogrudur ancak ben yag isigi yanmis 200bin Km'ye yaklasan bir motorun tekrar yag isigi yaktirmasini asla beklemezdim. Bu buyuk bir kumar.

Bu arada not olarak ufak bir arastirma yaptim ve Audi'nin 1.8T motorlarin yag basinci isigi yakma durumunda "oil sludge" probleminden olma ihtimaline karsi "recall & extended warranty" duyurusu yaptigini gordum. Detay olarak serviste karter sokulup yag suzgeci kontrol edildiginde herhangi bir birikme ve/veya tikaniklik ya gecirgenligin azalmasi soz konusu ise ucretsiz tamir edilecekmis. Tabi Turkiye'de bu recall'dan haberleri var midir, yok mudur bilemiyorum. Varsa bile haberimiz yoktur diyebilirler, berbat bir satis sonrasi hizmeti veren ulkede yasiyoruz maalesef.

ENGINeer
04-11-2013, 13:58
Engin Bey 500bin km sorunsuz binen insanlar oldugu kesinlikle dogrudur ancak ben yag isigi yanmis 200bin Km'ye yaklasan bir motorun tekrar yag isigi yaktirmasini asla beklemezdim. Bu buyuk bir kumar.

Bu arada not olarak ufak bir arastirma yaptim ve Audi'nin 1.8T motorlarin yag basinci isigi yakma durumunda "oil sludge" probleminden olma ihtimaline karsi "recall & extended warranty" duyurusu yaptigini gordum. Detay olarak serviste karter sokulup yag suzgeci kontrol edildiginde herhangi bir birikme ve/veya tikaniklik ya gecirgenligin azalmasi soz konusu ise ucretsiz tamir edilecekmis. Tabi Turkiye'de bu recall'dan haberleri var midir, yok mudur bilemiyorum. Varsa bile haberimiz yoktur diyebilirler, berbat bir satis sonrasi hizmeti veren ulkede yasiyoruz maalesef.

:) aynen söylediğiniz gibi Güneş Bey, ülkemizdeki servislerin vehameti bizleri her konuda "aman yine mi para gidecek, ben yemiyorum bu kadar yahu" çekimserliğine ve erken teşhisle hallolabilecek sorunları daha da büyütmemize itiyor :) bu konuyu ben de bir araştırarak gerekeni yapmaya çalışacağım. teşekkürler...

kskrhnegatif
12-12-2013, 11:34
Biraz hort olacak ama konu açmaktansa burdan sorayım dedim. E36 M52 motorlu aracıma fabrikadan çıktığından beri 10w40 kullanılmış. Eksiltme hiç yok. Yağ değişim zamanı da yaklaşıyor. Benim aklımda Mobil1 5w50 veya Castrol 5w40 gibi tam sentetik bir yağa geçmek var. Ustama sorduğumda sakın 10w40'tan başka yağ koyma başına iş açarsın diye tembihledi. Sizce belirttiğim viskozite değerlerine geçiş yaparsam sorun yaşarmıyım?

Frequency_48
14-12-2013, 20:53
Subaru nun kitabında zaten yüksek performanlı sürüşler için 5w30 yağ kullanmayınız diyor. Aracımın motoru yeni değişti castrol 10w60 yağ koymuşlar. İnce yağ koyun dememe rağmen. Subaru 10w40 tarcih ediyor. bende Motul un 300v serisi 10w40 tam sentetik yarış yağını koyacağım. ***** kış ayında soğuk çalıştırmada sorun....

Motulun sayfasında bile 300v 10w40 yağı Subarı sti , GT olarak onayı var. sayfasına girip inceleyebilirsiniz. zaten 5. gurup yağ, sınıfında oldukça gelişmiş..

Subaru bile derki kitabcığında araç çöl şartlarında veya yük çekme gibi zor şartlarda çalışıyorsa 10w50 veya 15w50 gibi yağ kullanın der. 60 numara yağ her şartta kalın bir yağdır.

99 model kitapcıkta 10w40 diyor zaten o yıllarda yarı sentetik yağ vardı. şimdi çok yüksek kaliteli yağlar mevcut. Benım yağ konusundaki seçimim Stage 1 modifikasyona kadar üreticinin tavsiye ettiği en kaliteli yağı kullanın. Yağ ve yatak boşlukları ona göre ayarlıdır. İlk çalıştırmada fazla aşınma motor koruması zayıf olacaktır kalın yağda..

kskrhnegatif
17-12-2013, 10:38
Soruma cevap alamadım ama benim bildiğim kadarıyla 5w40, 10w40'tan ince değil. Sadece soğuk marş(cold start) viskozitesi daha iyi. Sıcak koruması 40 olduğu için 10w40 ile aynı görevi görüyor sıcak motorda. Yanlış mıyım?

Ers
17-12-2013, 10:49
Soruma cevap alamadım ama benim bildiğim kadarıyla 5w40, 10w40'tan ince değil. Sadece soğuk marş(cold start) viskozitesi daha iyi. Sıcak koruması 40 olduğu için 10w40 ile aynı görevi görüyor sıcak motorda. Yanlış mıyım?

sıcak motor değil,
sıcak hava 40 derece olan bölgede aynıdır yağ özellikleri,
ancak 5w40 -25 derecede kullanıalbilirken, 10w 40 -20 dercede kullanılabilir gibidir farkı.

Frequency_48
12-01-2014, 21:08
ben performanslı araçların motul 300v kullanmasını tavsiye ediyorum
aşağıda yağ grupları ve hangi yağlar hangi grupta olduğunu gösteren tablo var. şuan için türkiyede bulunan en iyi yağ motul gibi görünüyor. sıcaklık konusunda henüz çok detayıyla inceleyemedim ama daha önce daha dayanıklı olduğunun testlerini izlemiştim.

Grup I - mineral
Grup II/II+ - hydrocrak (VI <120)
Grup III - hydrocrack (VI >120, Mineral kökenli "Sözde Sentetik")
Grup IV - polyalphaolefin (insan yapısı Sentetik)
Grup V - Ester & benzeri tam sentetik maddeler (Ester veya Polyolester, super üstün seviye Sentetik, jet uçak motorları için).


Redline (Grup V Polyester)
Motul 300V (Grup V)
Motul 8100 E-Tech 0W40 (Grup IV/V Karışımı)
Mobil 1 (Grup IV)
Motul 8100 xcess 5w40 (Grup IV) ~$59 - (* O paraya alınabileceklerin en iyilerinden biri)
Alman Castrol SynTec 0w30 (Grup IV)
Amerikan Castrol SynTec 5w40 (grup III) (Bazı kaynaklara göre içinde Grup 4 de var)
Castrol Edge Sport 5w30 veya 10w60 (Grup III)
Motul 4100 Turbolight (Grup II?)


ve bu videodaki gibi belki 200 tane video var daha hiç motul gibi dynoda fark yaratan bi video testi görmedim diğer yağlarda. ancak videoların güvenilirliğini bilemem.

3cChm-dqZts


Konuyu hortlattığıma eminim..

Aracım komple forged 1500 km si rodaj olmak kaydıyla 3000 km ancak olmuştur.. Motorda 10w60 castrol yağ vardı. Bilienler bilir, Forged olduğu için Piston etek sesini çok rahatlıkla duyabiliyordum. Yağı Motul 300V 10w40 koydum.. İnanın piston sesi duyulmayacak kadar az.. Böyle motorun sesinin değişeceğini bilseydim Desibel ölçer ile kesinlikle kayda alırdım.. Aracımın yağ basıncı ısınınca sadece 0,5 bar düştü. 75 derecede rölantide 3 bar şu anda..

Bundan sonra Motul 300V !!!!

Sert@ç
12-01-2014, 21:38
Bende leonumda 300v 5w30 kullaniyorum ozellikle mars basarken tfsilarin dizel gibi mars sesi yok oldu
İtici sesi azaldi
Rolantideki titresim sifira indi dik para konulsa hareket etmez o derece

CRUEL
13-01-2014, 11:12
gazlarken 70 80 lerde gezen yağ sıcaklığım karter koruyucuyu sökünce yaklaşık 10 derece kadar düştü. aşırı ısı problemi yaşayanlar için ufak bi çare olabilir ferah ferah yellenerek gidiyor karter:D

Dou
13-01-2014, 19:55
gazlarken 70 80 lerde gezen yağ sıcaklığım karter koruyucuyu sökünce yaklaşık 10 derece kadar düştü. aşırı ısı problemi yaşayanlar için ufak bi çare olabilir ferah ferah yellenerek gidiyor karter:D

Gazlarken 70 80 derece ise keske sokmeseymissiniz :)

Normal calisma isisindaymis cunku

Tam sentetik yaglar 150 derecelerde bile dayanir.

CRUEL
13-01-2014, 22:23
Gazlarken 70 80 derece ise keske sokmeseymissiniz :)

Normal calisma isisindaymis cunku

Tam sentetik yaglar 150 derecelerde bile dayanir.

aynen zaten benim sıcaklıkla sıkıntım yok 90ı bile görmüyorum hiç. farklı bi nedenden sökmüştüm karter koruyucuyu geri takmak üzere o ara farkettiğim durumu yazdım sıkıntı yaşayanlara fikir olur die :)

SerkanKurt
13-01-2014, 23:01
Biraz hort olacak ama konu açmaktansa burdan sorayım dedim. E36 M52 motorlu aracıma fabrikadan çıktığından beri 10w40 kullanılmış. Eksiltme hiç yok. Yağ değişim zamanı da yaklaşıyor. Benim aklımda Mobil1 5w50 veya Castrol 5w40 gibi tam sentetik bir yağa geçmek var. Ustama sorduğumda sakın 10w40'tan başka yağ koyma başına iş açarsın diye tembihledi. Sizce belirttiğim viskozite değerlerine geçiş yaparsam sorun yaşarmıyım?

M52 motor kodlu 2 tane aracımız var.

birisi 528i birisi 323i

ikisindede Mobil 1 0-40 Tam sentetik kullanıyoruz.

M50 320i dede castrol 10-40 yarı sentetik kullanıyorduk.

golgeoyunu03
24-01-2014, 00:12
1.4tfsi 122hp motor sahibiyim, castrol edge 5w30 işimi görürmü?
arac tamamen stok durumda şimdilik, ara ara gazlamalar haricinde sakin kullanırım..
ilk postum umarım yardımcı olucak arkadaş çıkar :)

fthdrn
09-02-2014, 14:25
106 gti için en ideal motor yağı hangisi acaba ?

brkkksln
09-02-2014, 18:31
rodajdan sonra yağı değiştirdim mobil 10 60 koydum sıkışık trafikte 110 lara kadar tırmanıyordu yağ sıcaklığı çok rahat.castrol 10 60 koydum son değişimde daha 95 ten yukarı görmedim ne yalan söyleyim.
bundan sonra bir de motul test etmek istiyorum bu kadar övüyorsa insanlar.

not:arabayı alış veriş dahil her yere kullanıyorum.yeri geldiğinde 9000 dönüyorum yeri geliyor 3000 lerde stabil sürüyorum.mobilde 1500km de simsiyah olan yağ castrolde hala nispeten berrak.bu temizlik yapmıyor mu demek oluyor yoksa yanmadığı için kararmıyormu demek bilemem.

bomonti
19-02-2014, 08:57
Konu çok güzel olmuş emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Benimde bir sorum olacak...

122 tsi Passat sürekli uzun yolda gidiyor ve sürat sürekli 160 üzeri... Yani pek nadir 160 ta gider.. Yağ sıcaklığı 115-120 lerde geziniyor.

Bu durumda 5w-40 yağ uygun olur mu ?

Birde Focus dizel 115 var senede 2-3 kez uzun yol yapar onda da allah ne verdiyse basılır.. Yine 5w-40 uygun mudur ? Yoksa 5w-30 mu ?

Teşekkürler

Dou
19-02-2014, 09:36
Focus için önerilen yağ neyse onda kalmanızı öneririm.

Passat için ise sanırım önceden 5w-30 kullanıyordunuz, eğer yağ değişim aralığınız 10.000 km yi geçmiyorsa problem yaratmayacaktır. Daha uzun bir yağ değişim periyodunuz varsa 5w-40 a geçmenizde yarar var.

bomonti
21-02-2014, 13:54
Focus için önerilen yağ neyse onda kalmanızı öneririm.

Passat için ise sanırım önceden 5w-30 kullanıyordunuz, eğer yağ değişim aralığınız 10.000 km yi geçmiyorsa problem yaratmayacaktır. Daha uzun bir yağ değişim periyodunuz varsa 5w-40 a geçmenizde yarar var.

Bakım aralığı 15.000 km.. En azından yaz sıcağında 5w-40 koymak yararlı olur? Zira araç güney doğunun minimum 40-45 derece sıcağında geziniyor.. Son bahar gibi 5w-30 a tekrar geçerim..

Focus henüz ilk bakımına girmedi :) ama büyük bir ihtimalle 5-30 koyuyorlardır... Ayrıca ford kendi ürettiği yağı kullanıyormuş (muş)... Ben mobil kullanmak istiyorum.. Sizce doğru yapar mıyım ?

Frequency_48
22-02-2014, 18:44
Sürekli visikosite değiştirilmez... yaz kış ayrı yağ kullanılmaz.. doğru bir uygulama değildir. Sonuçta 1 avuçta olsa yeni yağa eski yağ yani değişik vizikositeli yağ karışacak..Bırakın marka değişikliğini, farklı vizikositede yağın karışması yağın özellliğini azda olsa bozar.. Madem arabanızı seviyorsunuz.. kaliteli yaz kış kullanılacak 5w40 yağ koyun.. yeterli. 5w demek nerden baksanız -35 derece demek...

dqn
23-02-2014, 08:21
Sıkışık trafikte de bende passatla çok rahat 100derece üzerini görüyorum.Neden bu kadar çabuk ısınıyor anlamıyorum.Uzun yolda zaten 110nun altına falan pek düşmüyor.

bomonti
05-03-2014, 08:21
Arkadaşlar focus' u bakıma sokacağım.. Ford kendi üretimi olan Motorcraft adlı 5w-30 yağı koyacak ben tam aksine Mobil 5w30 koymaktan yanayım..

Ne dersiniz ? ben diğer araçlarımda hep mobil kullandım bir zararını görmedim..

Fordun dediğini mi yapayım yoksa kendi bildiğimi mi?

sasuta
01-03-2019, 18:43
Hem böyle bir konuyu gündeme getirip tekrar okunmasını sağlamak hem de yağ değişimi için yapacağım seçimden tam emin olmak istedim.

Normalde aracımda (Calibra/C20XE atmosferik) Motul 6100 10w-40 yarı sentetik yağ kullanıyordum. Bu konuyu baştan sona okuyunca tam sentetik kullanmanın daha yararlı olacağına karar verdim. Fabrikanın önerdiği seçim tablosu şu şekilde.

http://i417.photobucket.com/albums/pp252/sasuta676/0%20-%20Vauxhall%20Calibra%20C20XE/0%20Genel%20Cekimler/IMG_20190301_190144-01_zpsenmsivsv.jpeg~original

İstanbul'da yaşıyorum ve aracımı günlük kullanıyorum. Çok fazla sıkıştırdığımı söyleyemem, arada sırada trafikte taciz eden olursa ya da otobanda uzun yola giderken gazladığım oluyor tabi ki.

Bu kriterleri göz önüne alınca Hangi model yağ önerirsiniz?

Hali hazırda kullanmış olduğum 6100'ün özellikleri şu şekilde.

6100 Synergie+ 10W-40
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.862
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 102.5 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 153
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 228°C / 442°F
TBN ASTM D2896 10.4 mg KOH/g

Bunun yerine 5W-40 mı kullanmak yoksa 5W-30 mu kullanmak şehir içi gündelik kullanım (Arada sırada kısa süreli gazlamak) için uygun olur. Veya sizin önereceğiniz daha optimal bir yağ var mı?

8100 X-cess 5W-40
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.851
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 85.4 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 172
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 230°C / 450°F
Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

8100 X-clean EFE 5W-30
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.851
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 70.1 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.1 mm²/s
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 169
Pour point ASTM D97 -42°C / -44°F
Flash point ASTM D92 232°C / 450°F
Sulfated ash ASTM D874 0.78% weight
TBN ASTM D2896 7.8 mg KOH/g

s1nanozk
02-03-2019, 16:38
İlk defa geçen sene Motul yağa geçtim. Muğla bölgesinde yaşıyorum, buraların kışı pek yok tahmin edersiniz lakin yazın minimum sıcaklık 35C lerde geziniyor. İstanbul'da 5/30 kullanıyordum ama buraya gelince yazın yağ ince kaldı ve yağ soğutucu contamı yedi. 5/40 ideal bence bütün bölgeler için. Hem tam sentetik hem de ne çok kalın ne çok ince bir yağ. X-cess ya da x-clean ikisini de kullanabilirsiniz aracınız benzinli ise. Dizelde dpf ten dolayı x-clean öneriliyor.

livaneli
02-03-2019, 20:21
Konu çok güzel olmuş emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Benimde bir sorum olacak...

122 tsi Passat sürekli uzun yolda gidiyor ve sürat sürekli 160 üzeri... Yani pek nadir 160 ta gider.. Yağ sıcaklığı 115-120 lerde geziniyor.

Bu durumda 5w-40 yağ uygun olur mu ?

Birde Focus dizel 115 var senede 2-3 kez uzun yol yapar onda da allah ne verdiyse basılır.. Yine 5w-40 uygun mudur ? Yoksa 5w-30 mu ?

Teşekkürler

Sürekli 160+ süratlerde gidip ceza yemiyorsanız harika.
Ciddi bir soru: nasıl yapıyorsunuz, 120'yi geçemiyorum ceza korkusundan ve şehir içinde 50 ya da 70 neyse limite kadar düşüyorum.Öneriniz var mı 150-160 nasıl gidilir korkmadan?

MazhaRR
02-03-2019, 21:33
1.2 benzinli suzuki swift kullanıyorum,10 binde bir yağ değiştiriyorum.5-30 edge kullanıyordum lpg takılınca 5-40 motul x-cess'e geçtim vibrasyon daha az eskiye nazaran(benzinde).Neden bilmiyorum motul-mobil1 varken castrol pek cazip gelmiyor.

bomonti
05-03-2019, 22:59
Sürekli 160+ süratlerde gidip ceza yemiyorsanız harika.
Ciddi bir soru: nasıl yapıyorsunuz, 120'yi geçemiyorum ceza korkusundan ve şehir içinde 50 ya da 70 neyse limite kadar düşüyorum.Öneriniz var mı 150-160 nasıl gidilir korkmadan?

Tercihim genelde gece yolculuğu olur. Gündüz yola gidildiyse otobanda nerede ne olduğunu zaten çok çok iyi biliyordum o dönemler :) Artık güneydoğuda değil iç anadoludayım :) Focus yaşlandı, passat çoktan satıldı. Hey gidi günler hey :)

livaneli
06-03-2019, 01:57
Tercihim genelde gece yolculuğu olur. Gündüz yola gidildiyse otobanda nerede ne olduğunu zaten çok çok iyi biliyordum o dönemler :) Artık güneydoğuda değil iç anadoludayım :) Focus yaşlandı, passat çoktan satıldı. Hey gidi günler hey :)

Mesajınız 2014 yılındanmış, bende okuma yazma kıt tabii, özür diliyorum :)

mikelazi
06-03-2019, 07:58
hths 3.73

5w40 x-cess king

MeRtCaN
06-03-2019, 08:40
Polo tdi aracımda yag sıcaklık gostergesı yoktu pek takıp edemıyordum ama mfa+ gostergeye gectıkden sonra

LM 4300 Toptec ceratec kullanıyorum

yagı koydugum ılk 5000-6000 km yag sıcaklıgı hıc 96 yı gecmıyordu sımdı 9000-10000 km ye yaklastık 99 - 105 gordum max

sıkı gazlamada bakalım bu hafta yag degısecek yıne paylasırım

slowmotion
06-03-2019, 08:48
hths 3.73

5w40 x-cess king

Abi bende motul kullanıyorum, muhakkak daha iyi yağlar vardır ama tr pazarında liqui mobil yada baska markalarında karsılastırmasını yaparsak direk king mi oluyor? açıkçası diğer markalara bakmadım

mikelazi
06-03-2019, 11:07
Abi bende motul kullanıyorum, muhakkak daha iyi yağlar vardır ama tr pazarında liqui mobil yada baska markalarında karsılastırmasını yaparsak direk king mi oluyor? açıkçası diğer markalara bakmadım

normal kullanım şartlarına tabi 5w40 yağlarda hths 3.5 civarıdır hep

x-cess 3.73 tür.

ısı dayanımı daha yüksek