Orijinalini görmek için tıklayınız : emme manifoldu temizliği
herkese selam,
bir süredir oil catch can ve EGR meselesini inceledim.
- 1. sorum; bütün modern motorlarda krank muhafazasında oluşan + hava basıncını tahliye etmek için bir sistem kullanılıyor mu? yani -her arabada- PCV valfi var mı?
- 2. sorum, PCV valfinden gelen havayı emme manifolduna verelim derken manifold içi pislenmiyor mu? uzun vadede (+50,000km, +80,000km) gaz kelebeği, emme manifoldu, emme portlarında vs. birikim olmaz mı?
- 3. sorum, EGR sistemi ile yine emme manifolduna verilen egzos gazı bu pislenmeyi arttırmıyor mu?
forumda dizel araba kullanan arkadaşların düzenli olarak emme manifoldu temizliği yaptırdıklarını okudum. bu temizlik yukarıdaki sebeplerden dolayı biriken pisliği temizleyip manifold performansını hep en yüksekte tutmak için mi yapılıyor?
bu soruların çoğuna evet diyeceğinizi tahmin ediyorum; ancak asıl anlamaya çalıştığım motorun bütününü düşündüğümüzde oil catch can kullanımı/EGR iptali/emme manifoldu temizliği/port polish gibi uygulamaların birbirlerine olan olumlu-olumsuz etkileridir...
berkay_aydin
12-10-2011, 15:06
bende merak ediyorum ?
Osman Bahadır
12-10-2011, 15:07
Açılışı güzel bir konuyla yapmışsın. Hoşgeldin öncelikle.
PCV modern motorların hepsinde vardır. Emisyon meselesi 90'ların başından bu yana gündemde. Bu yüzden hemen hemen tüm motorlarda vardır diyebiliriz.
PCV yağ buharını atmosfere salmak yerine emmeye verip yanmasını sağlar. Burada amaç emisyondur. Tabi ki manifold kirlenecektir. Bu yüzden emmede zamanla yağ buharı bir katman oluşturur. Temizlenmesinde fayda var.
Bunu önlemek için oil catch can var. Hem positif krank basıncını tahliye ediyorsunuz, hem de yağ buharındaki yağı süzüyorunuz. Yani özellikle basıncı yüksek, aşırı beslemeli motorlarda kullanılmasında fayda var. Ama atmoferik motorlarda krankcase basıncı aşırı artmadığından akış da sınırlı olacaktır.
Diğer taraftan birçok üretici artık PCV valfinden gelen yağ buharını filtrenin önüne bırakır. Bu sayede filtre kirlenir ama emmeyi temiz tutar. Filtreyi değiştirir kurtulurunuz. Örneğin güncel ford focus larda sistem bu şekildedir.
EGR apayrı bir sistemdir. Tek ortak noktası emisyon değerlerini tutturmak amacıyla kullanılmasıdır. Burada amaç emiş sıcaklığını artırmaktır. Bu sayede emisyon oranları düşürülmeye çalışılınır. Dizel arabada emmeyi biraz kurumlayabilir.
Port polish hem temizlik açısından, hem de yüzeyin pürüzsüzleştirilmesi açısından faydalı. Daha pürüzüz bir yüzeyde daha zor tutunan yağ, daha geç emmeyi kirletecektir. Hava akışının daha düzgün olması da cabası.
o.b.k.,
cevap için teşekkürler. bu durumda oil catch can ve EGR iptali -sadece emme manifoldunun temiz kalarak havayı optimum şekilde iletmesi açısından- mantıklı gözüküyor.
peki klasik sanayi ortamında ustam manifoldu temizletmek istiyorum dediğimizde ne yapacaklar? emme manifoldu ve gaz gelebeği sistemi sökülüp nasıl bir temizlik yapıyorlar? solventle yağ & kurum çözme vs. mi yapıyorlar?
manifold temizlettiren arkadaşlar bilgi verirler ve hatta resim koyarlarsa çok açıklayıcı olur...
Osman Bahadır
12-10-2011, 15:21
o.b.k.,
cevap için teşekkürler. bu durumda oil catch can ve EGR iptali -sadece emme manifoldunun temiz kalarak havayı optimum şekilde iletmesi açısından- mantıklı gözüküyor.
peki klasik sanayi ortamında ustam manifoldu temizletmek istiyorum dediğimizde ne yapacaklar? emme manifoldu ve gaz gelebeği sistemi sökülüp nasıl bir temizlik yapıyorlar? solventle yağ & kurum çözme vs. mi yapıyorlar?
manifold temizlettiren arkadaşlar bilgi verirler ve hatta resim koyarlarsa çok açıklayıcı olur...
Klasik sanayi ortamında manifoldu söküp mazotla yıkar, geri takarlar.
Bence hazır sökülmüşken ehil ellerde port-polish yapılmalı.
Klasik sanayi ortamında manifoldu söküp mazotla yıkar, geri takarlar.
Bence hazır sökülmüşken ehil ellerde port-polish yapılmalı.
plastik manifolda polish yapılır mı parçaya zarar vermeden?
plastik manifolda polish yapılır mı parçaya zarar vermeden?
Yapılır abi benim araçta var ppr yaptı.
Yapılır abi benim araçta var ppr yaptı.
ankarada yapan yok mu? :)
ankarada yapan yok mu? :)
Sadece o iş üzerine çalışan yok muhtemelen :)
bende bişey sorayım
özellikle kelebek için yapılan özel bi temizleme şekli varmıdır,ve en güzeli ve saglıklı hangi ürünle yapmalıyız ?
teşekkürler
Osman Bahadır
12-10-2011, 15:55
bende bişey sorayım
özellikle kelebek için yapılan özel bi temizleme şekli varmıdır,ve en güzeli ve saglıklı hangi ürünle yapmalıyız ?
teşekkürler
Sökülüp karbüratör temizleyici spreyler kullanılabilir. Kesinlikle fırça veya aşındırıcı bir malzeme sürülmemeli. OEM kelebeklerin yüzeyi kaplamalıdır. Bu kaplamayı kazımamaya dikkat etmeli.
Sökülüp karbüratör temizleyici spreyler kullanılabilir. Kesinlikle fırça veya aşındırıcı bir malzeme sürülmemeli. OEM kelebeklerin yüzeyi kaplamalıdır. Bu kaplamayı kazımamaya dikkat etmeli.
bu spreyin marka filan bişeyi varmıdır ? teşekkürler ;)
würth balata sprey ve temizleyicisi var onunla yapıyo çoğu kişi
Osman Bahadır
12-10-2011, 16:02
bu spreyin marka filan bişeyi varmıdır ? teşekkürler ;)
Hemen hemen her markanın karbüratör temizleme spreyi var. Sonax'tan tutun da würth'e, dayson'a kadar. Google'a "karbüratör temizleyici sprey" yazarsanız birçok marka çıkacaktır.
Hemen hemen her markanın karbüratör temizleme spreyi var. Sonax'tan tutun da würth'e kadar. Google'a "karbüratör temizleyici sprey" yazarsanız birçok marka çıkacaktır.
eywallah :icon_tup:
PPR nedir?
Link vererek açıklayayım..
https://www.facebook.com/pages/PPR-Motorsport-Engineering-For-Performance/192074424163952
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.