Orijinalini görmek için tıklayınız : MJT-JTD fiat-opel-alfa
darkmann
16-11-2011, 23:06
geçen bir yerde kısaca bastıkta sanki öyle açamıyıcakmışım geldi bana bi deneme yapayım astrayla :)onuda yakında chipliyicez büyük ihtimal
haftasonu güzel olur, bi video patlatın dizel night yapın gözümüz gönlümüz açılsın artık
ben daha iştirak etmem size iyi eğlenceler. işi olan arkadaşlar burdan boş atarlar yapmasın saygılar ...
seviyeyi bozma istersen işi yanlış yerlere götürme madem yazıyosun buraya kontrolunude yapıcaksın benim geçilip geçilmem kimseyi enterese etmez dyno ya çıkarım çıkmam oda benim sorunum numaran bende yok sadece msjla sormuştum benim aracımın nasıl gittiğini herkezde biliyo konuyu bulandırmayalım daha fazla ;)
teneke parçası için birbirinizi kırmayın atar coşar yapmayın, deneneceksede adamakıllı yapılır bu işin içine hırs girerse selam sabahta kalmaz onu baştan diyeyim, yavuzuda tanırım doğanıda, niyet edilirse gün belirlenir alolaşılır hallolur herkes her zmn müsait olacak diye bir şey yok, 2 teneke parçası için kimse kimseye kırıcı olmasın, bigün bu araçlarda gider dostluk baki kalsın
darkmann
17-11-2011, 16:00
bende bi dynoya çıkmayı düşünüyorum en uygunu paşaoğlunun dynosumudur?
ben yavuz'la dalga geçiyodum muhabbet nereye gelmiş...
haberi olsa müsait olsa niye gelmesin ...
gençlik kimsenin sesi çıkmıyor :D
hadi bu aksam bulusalım bi :D
75hp lik 1.3cdti (z13dtj) motorlarda kronik problem varmıdır?
69hplik z13dt deki gibi volan arızası,pompa oringlerinden kaçırma vs gibi?
bilinen kronik bi sorun yok bnm aracım 69 hplik versiyon volan arızasıyla karsılasmadım, pompa oringlerinden kaçırdı oda sonucta lastik ve cürüyen bi parça ısıyı soğuğu görmekten su an yenilendi hardcore bi yazılımla kullanmama rağmen sıkıntı yok çok şükür
75hp lik 1.3cdti (z13dtj) motorlarda kronik problem varmıdır?
69hplik z13dt deki gibi volan arızası,pompa oringlerinden kaçırma vs gibi?
Debriyaj değişimlerinin son raddesine kadar beklememek gerekiyor cunku volan hasar görürse biraz pahalı oluyor (600 tl kadarcık)
Birde yağ separatöründen yağ sızdırabiliyor şanzımanın üstünden kartere doğru.. O da ucuz bi parca ancak hiç bi parcacida bulunmuyor..
2005 sonrası ön takım daha saglam , direksiyon kutusu kronik problemini bi nebze aşmışlar.
Osman Bahadır
23-11-2011, 15:54
Fiorino, Astra J 95 hp multijet II'de yazılım seçenekleri nelerdir? Yapanlar, yaptıranlar, yorumlarınızı, stock internal-turbo-egsoz ile elde edilen çıktıları paylaşırsanız sevinirim.
darkmann
23-11-2011, 16:34
benim bi arkadaşım aldı 2012 asta j Ecufastten bilgi aldım 120 hp civarı yazılımla elde ediliyor sadece
118-120 hp civarı bi güç sağlıyor yazılımla
Herkese selam;
Fiat Punto mk2b 1.3 Multijet araca sahibim. Aracım 120bin kmyi devirdi.
Aracım 2500 devirden sonra çok atak oluyor, bana kalırsa turbo 2500-2700 gibi devreye giriyor. Bu değer bana çok yüksek geldi, internetten yaptığım araştırmada 2000 devir gibi devreye girmesi gerektiği yazıyor.
Elimde fiat grubu araçlar için diagnostic programı mevcut. Motor devri & boost pressure için araç durağan haldeyken log tuttum. Tablo aşağıdaki gibi. Turbo basıncı 2000 devirden sonra yükselmeye başlıyor, ama azmıdır çokmudur bilemiyorum. Ustaların yorumunu rica edeceğim.
Teşekkürler.
Time Engine Speed Boost Pressure
sec rpm mBar
0 847 1012
0,3 848 1012
0,7 846 1012
1 852 1012
1,4 856 1012
1,7 856 1013
2,1 852 1012
2,4 855 1012
2,7 854 1013
3,1 851 1012
3,4 848 1012
3,8 858 1012
4,1 1012 1011
4,5 1011 1013
4,8 993 1014
5,1 1076 1014
5,5 1117 1015
5,8 1166 1016
6,2 1229 1018
6,5 1294 1020
6,8 1330 1023
7,2 1394 1025
7,5 1435 1030
7,9 1479 1032
8,2 1517 1037
8,5 1540 1041
8,9 1559 1045
9,2 1584 1046
9,6 1603 1050
9,9 1611 1051
10,3 1607 1051
10,6 1618 1053
10,9 1631 1053
11,3 1682 1056
11,6 1749 1061
12 1798 1067
12,3 1822 1070
12,7 1837 1074
13 1848 1077
13,3 1855 1079
13,7 1871 1081
14 1870 1082
14,4 1878 1083
14,7 1895 1085
15,1 1918 1086
15,4 1944 1089
15,7 1951 1092
16,1 2004 1096
16,4 2056 1101
16,8 1920 1095
17,1 1794 1087
17,5 1893 1086
17,8 1980 1092
18,2 2039 1098
18,5 2050 1102
18,8 2059 1106
19,2 2068 1108
19,5 2070 1110
19,8 2072 1110
20,2 2083 1112
20,5 2096 1114
20,9 2093 1114
21,2 2103 1115
21,6 2107 1115
21,9 2114 1117
22,2 2125 1118
22,6 2145 1121
22,9 2153 1124
23,3 2177 1125
23,6 2187 1127
24 2199 1129
24,3 2196 1131
24,6 2209 1131
25 2202 1131
25,3 2206 1132
25,7 2212 1133
26 2219 1134
26,4 2235 1136
26,7 2252 1138
27 2274 1142
27,4 2279 1144
27,7 2310 1147
28,1 2339 1152
28,4 2373 1157
28,8 2393 1162
29,1 2423 1168
29,4 2436 1172
29,8 2458 1175
30,1 2469 1179
30,5 2489 1184
30,8 2525 1190
31,2 2565 1198
31,5 2612 1208
31,8 2663 1219
32,2 2718 1229
32,5 2775 1247
32,9 2836 1259
33,2 2881 1270
33,6 2919 1282
33,9 2953 1290
34,3 2984 1305
34,6 3003 1311
34,9 3022 1316
35,3 3045 1322
35,6 3061 1333
36 3099 1338
36,3 3141 1352
36,6 3171 1360
37 3201 1371
37,3 3247 1389
37,7 3346 1417
38 3439 1443
38,3 3521 1463
38,7 3608 1484
39 3670 1495
39,4 3707 1491
39,7 3631 1464
40,1 3453 1425
40,4 3297 1395
40,8 3136 1356
41,1 3000 1326
41,4 2874 1298
41,8 2770 1272
42,1 2714 1255
42,5 2676 1245
42,8 2630 1234
43,2 2589 1222
43,5 2528 1211
43,8 2464 1198
44,2 2408 1187
44,5 2328 1171
44,8 2255 1158
45,2 2197 1148
45,5 2184 1141
45,9 2156 1136
46,2 2117 1131
46,6 2063 1122
46,9 1935 1109
47,3 1761 1094
47,6 1483 1077
47,9 1211 1064
48,3 945 1050
48,6 833 1039
49 863 1029
49,3 846 1024
49,6 859 1021
egeturbo
27-11-2011, 10:39
gençlik kimsenin sesi çıkmıyor :D
sizden ses yok abi hadi artık yeni yıl geliyor yükleme vakti gelio abi noel baba elinde bi çift egzantirikle gelecek değil ya :D
ardacım aracı satıyorum :(
redline53
29-11-2011, 14:39
bendede palio 1,3 pek oynama yok ama devamı gelecek...Peki 100 hp nin üzerine çıktığında şanzıman ne kadar dayanıklı kalacak?
GP 1.3 75-90 HP almayı planlıyorum konuyun başından sonuna kadar okudum.. hangi güçtekini tercih etmeliyim amacım ekonomi yapmak biraz da atak olursa fena olmaz..
yardımcı olabilirseniz sevinirim.. :)
By_HaNNibaLL
29-11-2011, 16:02
bendede palio 1,3 pek oynama yok ama devamı gelecek...Peki 100 hp nin üzerine çıktığında şanzıman ne kadar dayanıklı kalacak?
105 hp 1.3 doblolarinda şanzumanlarinin oranlarinin ayni olduğunu duymuştum cok farklari yok yani kalkipta 200 hp güç alinmayacak
bendede palio 1,3 pek oynama yok ama devamı gelecek...Peki 100 hp nin üzerine çıktığında şanzıman ne kadar dayanıklı kalacak?
benim aracım şuan 130+ civarında şanzımanda bi sıkıntı yok
maşallah doğan kardeş allah bol bol beygirler versin :D
maşallah doğan kardeş allah bol bol beygirler versin :D
amin kardeşimm inşallah :))
redline53
02-12-2011, 20:39
[QUOTE=DOGAN__;2820014]benim aracım şuan 130+ civarında şanzımanda bi sıkıntı yok[
Valla iyimiş 130 hp:D
redline53
02-12-2011, 20:40
benim aracım şuan 130+ civarında şanzımanda bi sıkıntı yok
iyimiş 130 hp:D
iyimiş 130 hp:D
teşekürler daha da ileri taşıcaz şuan 1 bar da 1.6 bar basıcaz yetmezse turbo yu değişicez
BlackEmperor
03-12-2011, 09:48
teşekürler daha da ileri taşıcaz şuan 1 bar da 1.6 bar basıcaz yetmezse turbo yu değişicez
peak 1 bar mı ? cont 1 bar mı ?
peak 1 bar mı ? cont 1 bar mı ?
peak 1.4 cont 1br
şu stabil tutma işinide halledicez kankim daha üstlere çekmek lazım continuous basıncını
aynen kanka çok düşüyo basınç peak ve cont arasında 0.2 falan oynaması lazım normalde
kalite bi boost controller ve ext. wastgate işini çözer snn
kalite bi boost controller ve ext. wastgate işini çözer snn
bende wastgage düşünüyorum kanka bakalım hayırlısı herşey maddiyata bakıyo biliyosun
bu işte malesef herşey para :(
bu işte malesef herşey para :(
imkan olsa en iyisini herkez yapmak istiyoda kardeşimm hayırlısı diyelim hamdolsun
barakuda26
11-12-2011, 21:17
Techturkeye yeni yeni bakinmaya basladim konuyuda yeni farkediyorum daha..butun yorumları okudum.senelerdir palio kullanicisiyim son 1.5 senedir mk3 palio 1.3 mjt kullaniyorum.ogrencıilikten dolayi firsat gectikce elimize biseyler yapmaya calisiyoruz :) chip turbo kat iptali duz boru islemlerini bende dusunuyorum fakat motorda farkli problemler acmasindan cekiniyorum birazda maddiyat tabi.
Aracimda map sensorunden kaynaklanan 2000 rpmden degilde 2500lerden ıitibaren gelen tork yuzunden bi devirlenme sorunu var sanirim fakat eskisehirde dogru durust bir usta olmadigi icin ve okul dolayisiyla nazıilide oldugum icin arabayla pek ilgilenemiyorum.yakitta bu sikinti yuzunden 6.8lerde geziyor normal kullanimda..simdilik soyliyeceklerim bu kadar konuyu takipteyim :)
By_HaNNibaLL
11-12-2011, 22:39
Techturkeye yeni yeni bakinmaya basladim konuyuda yeni farkediyorum daha..butun yorumları okudum.senelerdir palio kullanicisiyim son 1.5 senedir mk3 palio 1.3 mjt kullaniyorum.ogrencıilikten dolayi firsat gectikce elimize biseyler yapmaya calisiyoruz :) chip turbo kat iptali duz boru islemlerini bende dusunuyorum fakat motorda farkli problemler acmasindan cekiniyorum birazda maddiyat tabi.
Aracimda map sensorunden kaynaklanan 2000 rpmden degilde 2500lerden ıitibaren gelen tork yuzunden bi devirlenme sorunu var sanirim fakat eskisehirde dogru durust bir usta olmadigi icin ve okul dolayisiyla nazıilide oldugum icin arabayla pek ilgilenemiyorum.yakitta bu sikinti yuzunden 6.8lerde geziyor normal kullanimda..simdilik soyliyeceklerim bu kadar konuyu takipteyim :)
hoşgeldiniz forumda güzel bilgiler var işinize yarayacak map sensörünün kablosunu cıkartıp denediniz mi ayni sorun devam ediyor mu ?
aracin normal kullanimda 6.8 yakmasi cok fazla değil mi ben gazladiğimda o kadar yakiyorum
Techturkeye yeni yeni bakinmaya basladim konuyuda yeni farkediyorum daha..butun yorumları okudum.senelerdir palio kullanicisiyim son 1.5 senedir mk3 palio 1.3 mjt kullaniyorum.ogrencıilikten dolayi firsat gectikce elimize biseyler yapmaya calisiyoruz :) chip turbo kat iptali duz boru islemlerini bende dusunuyorum fakat motorda farkli problemler acmasindan cekiniyorum birazda maddiyat tabi.
Aracimda map sensorunden kaynaklanan 2000 rpmden degilde 2500lerden ıitibaren gelen tork yuzunden bi devirlenme sorunu var sanirim fakat eskisehirde dogru durust bir usta olmadigi icin ve okul dolayisiyla nazıilide oldugum icin arabayla pek ilgilenemiyorum.yakitta bu sikinti yuzunden 6.8lerde geziyor normal kullanimda..simdilik soyliyeceklerim bu kadar konuyu takipteyim :)
kardeşim hoş geldin yabancılık çekmezsin ben burdayım :)
barakuda26
11-12-2011, 23:51
hoşgeldiniz forumda güzel bilgiler var işinize yarayacak map sensörünün kablosunu cıkartıp denediniz mi ayni sorun devam ediyor mu ?
aracin normal kullanimda 6.8 yakmasi cok fazla değil mi ben gazladiğimda o kadar yakiyorum
Tesekkurler hosbulduk..evet sensoru cikartip denedik sonuc yine degismedi sikinti turboda desek ustalar sikinti olmadigini soyluyor.tekrar yetkili servise goturucem eskisehire dondugumde.yakit normalden fazla normali 6.1lerde olmasi gerek filtre falanda yeni ama anlayamadim yakit ve cekis sikintisi ayni sebepten diye tahmin ediyorum.yine servise gittikten sonra sonucu paylasirim tekrar..
barakuda26
11-12-2011, 23:55
kardeşim hoş geldin yabancılık çekmezsin ben burdayım :)
Tesekkurler dogan abim hosbulduk :)
berkay_aydin
11-12-2011, 23:56
Araç kaç binde? Kurum seviyesine baktırın bence
barakuda26
12-12-2011, 00:12
Suan 82binde yaklasik 2bin kmdir boyle
berkay_aydin
12-12-2011, 00:18
Suan 82binde yaklasik 2bin kmdir boyle
Bosh servisleri yapıyor carbon clean ve emme manifoldu temizliği sorun çözülmese bile performans'ta fark eder :)
barakuda26
12-12-2011, 00:26
Carbon clean onermeyenlerde var fakat aklimda var denicem enazindan dediginiz gibi faydasi olacaktir mutlaka
Carbon clean onermeyenlerde var fakat aklimda var denicem enazindan dediginiz gibi faydasi olacaktir mutlaka
kardeşim sen millete bakma carbom clean sadece bizim araçlarda enjektörlere yapılır söktirip yaptır zaten egr iptal durumda senin motorunda emmen falan kurum olmamıştır ben söktürdüm baktırdım ;)
barakuda26
12-12-2011, 21:39
Yaptirdigimda sonucu yine sizlerle paylasirim burada..
darkmann
13-12-2011, 21:27
istanbulda kalibarasyonu düzgün bi dyno arıyorum araba ne zamandır chipli daha hiç ölçtürmedim nereyi tavsiye edersiniz?
SHOCKİNG
14-12-2011, 10:15
Arkadaşlar bu alfa 159 1.9 jtd 150hp-320 nm tork manuel vites. bu araçlardaki motor nasıldır ? yakıt tüketim,kronik sorun vs. birde yazılımla ne kadar hp-tork elde ederiz ?
Arkadaşlar bu alfa 159 1.9 jtd 150hp-320 nm tork manuel vites. bu araçlardaki motor nasıldır ? yakıt tüketim,kronik sorun vs. birde yazılımla ne kadar hp-tork elde ederiz ?
iyi bir yazılımla 45-50 hp 80-90 nm tork alabilirsin yani 190+ hp 400+ nm gibi süper değerler olur
aracın kaderi değişir resmen
BthnKrkt
14-12-2011, 12:27
Aynı motor olan astra gtc var bende hibrid turbo kat egr iptal ve suan soft yazılımla bide 1 2 3 sarmaktan kendını alamıyor:)
Aynı motor olan astra gtc var bende hibrid turbo kat egr iptal ve suan soft yazılımla bide 1 2 3 sarmaktan kendını alamıyor:)
ahmetin yaptığı bi diesel king daha :)
darkmann
15-12-2011, 15:47
bugün highway'de dynoya çıkardım arabayı 90 hp çıktı ordaki arkadaş avans sesinin biraz fazla olduğu söyledi yarın bi ecufaste uğrayıcam bununla ilgili sizce sonuç nasıl?
http://i.imgur.com/9HjUMl.jpg
bakımda servis yazılımı güncellediyse orjinale dönmüş olabilir
darkmann
15-12-2011, 16:00
yok abi bakımda servisi tembihledim yapmadılar.Zaten bol bol duman attı dynoda:)
darkmann, yazılımını kime yaptırdın?
BthnKrkt
16-12-2011, 12:01
ahmetin yaptığı bi diesel king daha :)
aynen abi Ahmet abi yaptı:) araba yazılım pek dumalı olmamasına rağmen çok çok iyi gidiyor:) debriyajımız hemen elveda dedi:) değişim sornası güzel araçlarla denemeler gelcek:)
darkmann, yazılımını kime yaptırdın?
darkmann
16-12-2011, 14:50
abi yazılımı ecufast alper abi yaptı bugün konuştuk biz dynoda eksik ölçme durumu olabiliyormuş 3 aşağı beş yukarı paşaoğlundada çıkıcam bakalım orda sonuç ne olucak
bugün highway'de dynoya çıkardım arabayı 90 hp çıktı ordaki arkadaş avans sesinin biraz fazla olduğu söyledi yarın bi ecufaste uğrayıcam bununla ilgili sizce sonuç nasıl?
avans ayarı derken ?
avans ayarı derken ?
multijetlerde avans sesi duyuluyormu?
benim puntoda tirtirdan baska bisey anlamiyorum :rolleyes:
darkmann
16-12-2011, 22:38
valla alper abi bugün baya güldü bunu söylediğimde arkadaşın bana bahsettiği enjektörlerin sesi sanırım :)
pompa ve enjektör sesi geliyor dediğin gibi sonuçta normal çalışmasından daha yükseklerde çalıştığı için vuruntulu çalışması normal
darkmann
17-12-2011, 11:08
pompa ve enjektör sesi geliyor dediğin gibi sonuçta normal çalışmasından daha yükseklerde çalıştığı için vuruntulu çalışması normal
aynn bahsettiğimiz ses bu zararı olmaz değilmi?
aynn bahsettiğimiz ses bu zararı olmaz değilmi?
bi zararı olmaz kardeşim gönül rahatlığıyla kullan :)
darkmann
17-12-2011, 12:15
dumanlı dumanlı devam o zaman kullanmaya :)
aracıma c.tesi günü emulator bağlatıp basıcı açtım boost saatinden 28 psıları okudum aracımın gidişi ciddi mağnada değişti en son intercooler hortumunun çıkmasıyla durmak zorunda kaldım :)
iyi bir yazılımla 45-50 hp 80-90 nm tork alabilirsin yani 190+ hp 400+ nm gibi süper değerler olur
dımsport var bende.
bmc hava fıltresıyle suan 190+hp 390+nm
daha fazlası stock olarak araca zararlı.tam kıvamında oluyor araba.
tuketımde fabrıka degerlerının altına dusuyor(0.5lt/100km kadar)
2011 dizel 1.6 giulietta stock 105 bg 280 tork
bgn pasaoglunda dynoya cıktım aracımda ecufast yazılım emil usta downpipe var
degerler max güc 141.8 hp
max torq 389.1 Nm
buda grafik ....
http://a1201.hizliresim.com/t/b/1q7l3.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
barakuda26
14-01-2012, 13:35
degerler gayet iyi maşallah diyelim.. yakıtında nasıl bi değişim var yazılım ve downpıpe öncesi sonrası olarak ?
degerler gayet iyi maşallah diyelim.. yakıtında nasıl bi değişim var yazılım ve downpıpe öncesi sonrası olarak ?
ben azalma oldugunu düsünüorum eskiden yaktıgım degerleri gercekten görmüorum ...
josefsalvatini
15-01-2012, 19:54
2011 dizel 1.6 giulietta stock 105 bg 280 tork
bgn pasaoglunda dynoya cıktım aracımda ecufast yazılım emil usta downpipe var
degerler max güc 141.8 hp
max torq 389.1 Nm
buda grafik ....
http://a1201.hizliresim.com/t/b/1q7l3.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
stok halı 105 bg 320 nm olması lazım bır yanlıslık olmasın ?
darkmoon
15-01-2012, 20:04
konun başlığında ekleme yapabilirsiniz aynı motoru saab tdi olarak kullanıyor yada ttdi (çift turbolu) suzukide ddi oalrak kullanıyor.
stock hali 290 nm 105 hp lerin, 120 hp olan versiyonlarda 320 nm üretiyor
josefsalvatini
16-01-2012, 13:46
http://www.alfaromeo.com.tr/tr/PublishingImages/giulietta_teknik_ozellikler.pdf
1.6 105 320 nm tork
zaten alfada 120 lık yok bravo da var oda 320 tork
arkadaslar yanlıs biliorsunuz hemen düzeltiorum normal modda 105 bg 280 tork 1500 rpm de gelio ...
dynamic modda 105 320 tork 1750 rpm de gelio ben dynoda normal modda ölctügüm icin bu degeri verdim dynamic mod arka tekerler dönmedigi icin ölçülemio dynoda ;)
josefsalvatini
16-01-2012, 18:38
arkadaslar yanlıs biliorsunuz hemen düzeltiorum normal modda 105 bg 280 tork 1500 rpm de gelio ...
dynamic modda 105 320 tork 1750 rpm de gelio ben dynoda normal modda ölctügüm icin bu degeri verdim dynamic mod arka tekerler dönmedigi icin ölçülemio dynoda ;)
zaten ben arabanın yoldakı degerlerınden bahsedıyordum:)
zaten ben arabanın yoldakı degerlerınden bahsedıyordum:)
iste normalde yoldada 280 veriyo ben dynamic moda almadıkca :)
josefsalvatini
16-01-2012, 18:53
iste normalde yoldada 280 veriyo ben dynamic moda almadıkca :)
ok onu anladım bravo tjet 150 lıklerde ektra boost gibi
ama her zmaan verır degeri
ben unutuyorum sürekli motor aynı ama ufak tfk farklar var fiattakiyle karıstırıyorum
By_HaNNibaLL
17-01-2012, 19:40
1.6 mjet doblolara yazilim yaptik arabanin resmen kaderi değişti yakiti inanilmaz düştü benim 1.3den az yakiyo kafayi yiyecem.
Bursa içi denemek isteyen olursa denerim cok zevkli hale geldi yazilimdan sonra
yerimi bilmiyorum ama 2 hafta önce 2003 corsa 1.7dtı aldım aldığım gün yağ yağ filtresi polen filtresi hava filtresi mazot filtresini değiştirdim sabahları çalıştırdığımda fena dumanlı çalıyor rolantide ama aşırı az buz değil birkaç kişiye gösterdim motorda herhangi bir sıkıntı olmadığını çalışmasının gayet düzgün olduğunu sölediler bir yer carbon clear yapmak lazım dedi nasıl bir yol izlemem lazım yada anadolu yakasında bu araçtan anlıyan birileri varmıdır teşekkürler..
Onur1984
19-01-2012, 10:15
Selam arkadaşlar, konuya balıklama dalıyorum ama kusuruma bakmayın lütfen...
Küçük bir sorunumuz var, belki aramızda yaşamış olanlar vardır aynı şeyi diye danışmak istedim.
Aracımız 9-3 dizel; 150 beygirlik CDTI motor... Alfa ve Opel kullanıcıları bilirler motoru.
Yolda seyir halinde iken araç ciddi bir vuruntu ve silkeleme yapmaya başladı ve uzun süre devam etti bu, hız 70-80 km/s civarlarındaydı.
Yol üstünde bir sanayiye girdik, baktılar pek bir şey anlamadılar. Motor üst plastik koruyucu kapağını söktüler, silindirlere giden ve başında sarı soket bulunan 4 ayrı kalın kablo var. Bunları söküp iki fıs fıs yapıp yerine taktılar sorun düzeldi... Bu şimdilik geçici bir çözüm tabi. Merak ettiğimiz bu soketler nedir, ne işe yarar? Ateşleme ile ilgili bir sıkıntı mı var acaba? Araç 144.000 km'de Bujiler değişmedi hiç, acaba onlarda mı sorun vardır?
BthnKrkt
19-01-2012, 10:25
Selam arkadaşlar, konuya balıklama dalıyorum ama kusuruma bakmayın lütfen...
Küçük bir sorunumuz var, belki aramızda yaşamış olanlar vardır aynı şeyi diye danışmak istedim.
Aracımız 9-3 dizel; 150 beygirlik CDTI motor... Alfa ve Opel kullanıcıları bilirler motoru.
Yolda seyir halinde iken araç ciddi bir vuruntu ve silkeleme yapmaya başladı ve uzun süre devam etti bu, hız 70-80 km/s civarlarındaydı.
Yol üstünde bir sanayiye girdik, baktılar pek bir şey anlamadılar. Motor üst plastik koruyucu kapağını söktüler, silindirlere giden ve başında sarı soket bulunan 4 ayrı kalın kablo var. Bunları söküp iki fıs fıs yapıp yerine taktılar sorun düzeldi... Bu şimdilik geçici bir çözüm tabi. Merak ettiğimiz bu soketler nedir, ne işe yarar? Ateşleme ile ilgili bir sıkıntı mı var acaba? Araç 144.000 km'de Bujiler değişmedi hiç, acaba onlarda mı sorun vardır?
dizel araba ? buji:soru:
Onur1984
19-01-2012, 10:35
Yok mu dizelde buji? Rezalete cahilliğe bak :)
Doğru söylüyorsun, ben ateşleme buji ile oluyor sanıyordum...
Peki ne olabilir burdaki sorun?
Teşekkür ederim düzeltmen için ayrıca :)
by_speedvw
19-01-2012, 10:37
aracıma c.tesi günü emulator bağlatıp basıcı açtım boost saatinden 28 psıları okudum aracımın gidişi ciddi mağnada değişti en son intercooler hortumunun çıkmasıyla durmak zorunda kaldım :)
28 psi larımı gördün boost saatin bu kadarını ölçe biliyormu :confused::confused: yanlışlama oldu galiba 2.8 dicektin anladığım kadarıyla cok cok iyi bi değer motor stock mu ?:icon_tup:
by_speedvw
19-01-2012, 10:40
Yok mu dizelde buji? Rezalete cahilliğe bak :)
Doğru söylüyorsun, ben ateşleme buji ile oluyor sanıyordum...
Peki ne olabilir burdaki sorun?
Teşekkür ederim düzeltmen için ayrıca :)
yanlış bilgilendirme olmasın dizelde buji var fakat çalışma sistemi benziliden cok farklı aracı calıştırmadan önce kontağı açtıgınızda devreye girer ve ilk yanmanın kolaylaşmasını sağlar motor çalıştıktan sonra devreden cıkar. ismide kızdırma bujisidir. herhangi bir kızdırma bujiside bozuldugunda ısıtmaz ve aracın geç çalışmaya başlar bunun kontrolüde sökülerek yapılabilir.:heyoo:
Onur1984
19-01-2012, 10:54
yanlış bilgilendirme olmasın dizelde buji var fakat çalışma sistemi benziliden cok farklı aracı calıştırmadan önce kontağı açtıgınızda devreye girer ve ilk yanmanın kolaylaşmasını sağlar motor çalıştıktan sonra devreden cıkar. ismide kızdırma bujisidir. herhangi bir kızdırma bujiside bozuldugunda ısıtmaz ve aracın geç çalışmaya başlar bunun kontrolüde sökülerek yapılabilir.:heyoo:
Kızdırma bujisini biliyorum, dediğiniz gibi soğuk havalarda çalışmayı kolaylaştırmak için marş basmadan 3-5 saniye bu bujinin ısıtmasını bekliyoruz. Teşekkür ederim bilgi için.
Şu sarı soketli kabloları çözemedim...
BthnKrkt
19-01-2012, 10:55
yanlış bilgilendirme olmasın dizelde buji var fakat çalışma sistemi benziliden cok farklı aracı calıştırmadan önce kontağı açtıgınızda devreye girer ve ilk yanmanın kolaylaşmasını sağlar motor çalıştıktan sonra devreden cıkar. ismide kızdırma bujisidir. herhangi bir kızdırma bujiside bozuldugunda ısıtmaz ve aracın geç çalışmaya başlar bunun kontrolüde sökülerek yapılabilir.:heyoo:
kızdırma bujısı normal bujı ile aynı görevde olmadığı için yazmadım. ayrıca bahsettıgı parcanın kızdırma bujısı olmadıgını sizde biliyorsunuz :heyoo:'a gerek yok:icon_tup:
Onur1984
19-01-2012, 11:05
Neyse arkadaşlarım, ben yarın sanayi yollarını bir tutayım en iyisi :) teşekkür ederim alakanıza...
by_speedvw
19-01-2012, 11:15
kızdırma bujısı normal bujı ile aynı görevde olmadığı için yazmadım. ayrıca bahsettıgı parcanın kızdırma bujısı olmadıgını sizde biliyorsunuz :heyoo:'a gerek yok:icon_tup:
bahsettiği parça derken ben konuya hakim olamadım sadece aracı dizel kızdırma bujisiyle ilgili bir problem var sandım.:heyoo:
by_speedvw
19-01-2012, 11:19
Selam arkadaşlar, konuya balıklama dalıyorum ama kusuruma bakmayın lütfen...
Küçük bir sorunumuz var, belki aramızda yaşamış olanlar vardır aynı şeyi diye danışmak istedim.
Aracımız 9-3 dizel; 150 beygirlik CDTI motor... Alfa ve Opel kullanıcıları bilirler motoru.
Yolda seyir halinde iken araç ciddi bir vuruntu ve silkeleme yapmaya başladı ve uzun süre devam etti bu, hız 70-80 km/s civarlarındaydı.
Yol üstünde bir sanayiye girdik, baktılar pek bir şey anlamadılar. Motor üst plastik koruyucu kapağını söktüler, silindirlere giden ve başında sarı soket bulunan 4 ayrı kalın kablo var. Bunları söküp iki fıs fıs yapıp yerine taktılar sorun düzeldi... Bu şimdilik geçici bir çözüm tabi. Merak ettiğimiz bu soketler nedir, ne işe yarar? Ateşleme ile ilgili bir sıkıntı mı var acaba? Araç 144.000 km'de Bujiler değişmedi hiç, acaba onlarda mı sorun vardır?
Kusura bakmayın mesajı şimdi gördüm o baktıkları kablolar %90 enjektör kablolarıdır bazı enjektörler yakıtı kabloya gönderebiliryor hava tuttuklarında eğer havaya bir mazot kokusu yayılmıs ise o enjektör arızalıdır değiştirmeniz gereke bilir.
Onur1984
19-01-2012, 11:45
Haydi hayırlı olsun o zaman enjektör işine giriyorsak :)
İnşallah enjektörler ile ilgili bir sıkıntı yoktur... Peki bu enjektörlerin normal şartlarda değişim periyodu nedir bilginiz var mı?
by_speedvw
19-01-2012, 12:28
herhangi bir km si yok ama ortalama 160.000 km birde 1 tanesni değiştiriyorsun başlıyor tek tek 3 5 ay sonra diğeri cıkıyo.
28 psi larımı gördün boost saatin bu kadarını ölçe biliyormu :confused::confused: yanlışlama oldu galiba 2.8 dicektin anladığım kadarıyla cok cok iyi bi değer motor stock mu ?:icon_tup:
psi olarak ölçüyorsa sıkıntı yok. Çünkü 28psi sadece 2 bar yapıyor. Şaşılacak bir durum yok yani
by_speedvw
19-01-2012, 14:45
psi olarak ölçüyorsa sıkıntı yok. Çünkü 28psi sadece 2 bar yapıyor. Şaşılacak bir durum yok yani
yinede stock bir motora fazla değil mi bu besleme ??:rolleyes: birde saatler genelde bar olduğu için biraz kafa karışması oldu.
yinede stock bir motora fazla değil mi bu besleme ??:rolleyes: birde saatler genelde bar olduğu için biraz kafa karışması oldu.
stock dizel bir motor icin fazla deil , trbosu basıosa sıkıntı yok :D bnm ki 1.6-1.7 yi gecemio :(
@tago
2 barda öle kücümsenicek bi rakam deil "sadece 2 bar yapıyor " biraz kücümsemek gibi durmus ...
barakuda26
20-01-2012, 12:33
1.3 multijetimde kontagı çeviriyorum bi süre bekledikten sonra çalıştırıyorum sürekli.fakat arada bir sarı bir simge makasın tutacak yeri gibi bir işaret yanıp sönüyor sanırım bujı ile ilgili bi kablonun ısınmasıyla alakalı bi durum bu. bunu neden yapıyor olabilirki sürekli yapmıyor sadece arada yapıyor bu sorunu
1.3 multijetimde kontagı çeviriyorum bi süre bekledikten sonra çalıştırıyorum sürekli.fakat arada bir sarı bir simge makasın tutacak yeri gibi bir işaret yanıp sönüyor sanırım bujı ile ilgili bi kablonun ısınmasıyla alakalı bi durum bu. bunu neden yapıyor olabilirki sürekli yapmıyor sadece arada yapıyor bu sorunu
kardeşimm ısıtma bujilerinden biri arızalıdır ilk çalışmada yanar söner sonra ısınınca araç durur yolda bırakıcak bir parça değildir merak etme
by_speedvw
20-01-2012, 22:45
[QUOTE=barakuda26;2998247]1.3 multijetimde kontagı çeviriyorum bi süre bekledikten sonra çalıştırıyorum sürekli.fakat arada bir sarı bir simge makasın tutacak yeri gibi bir işaret yanıp sönüyor sanırım bujı ile ilgili bi kablonun ısınmasıyla alakalı bi durum bu. bunu neden yapıyor olabilirki sürekli yapmıyor sadece arada yapıyor bu sorunu[/QUOTE sürekli yapsa ısıtma bujilerinin biri arızalıdır diyeceğim ama senn arada bir yanması garip elekrtiksel bir arıza olma ihtimali yüksek örnek bujiden tek + kablosu geçer şaseyi bağlantı yerinden alır artı kısmı oksitlenmiş bir ısıtma bujisi olabilir arada temassızlık yapıyordur ;)
barakuda26
21-01-2012, 12:29
Isıtma bujılerını elden gecırmek gerek o zaman bı tesekkurler :)
Onur1984
22-01-2012, 20:24
Tekrar selam arkadaşlar,
Cuma günü aracı biraz elden geçirttik... Enjektörler söküldü bakımları yapıldı, 1 tanesine onarım yapıldı. Silkeleme sorunu şimdilik ortadan kalktı gibi, 2-3 gündür sorun yok, sabahları ilk çalıştırmada beyaz duman da kesildi tamamen. Gaz kelebeğinin ağzı temizlendi epeyce bir kurum oluşmuş. Bir de yağı, filtreleri değişti. Her şey güzel ancak biraz sesli çalışmaya başladı gibi..
Yorumlarınız ve bilgilendirmeleriniz için tekrar teşekkürler...
by_speedvw
23-01-2012, 07:43
Tekrar selam arkadaşlar,
Cuma günü aracı biraz elden geçirttik... Enjektörler söküldü bakımları yapıldı, 1 tanesine onarım yapıldı. Silkeleme sorunu şimdilik ortadan kalktı gibi, 2-3 gündür sorun yok, sabahları ilk çalıştırmada beyaz duman da kesildi tamamen. Gaz kelebeğinin ağzı temizlendi epeyce bir kurum oluşmuş. Bir de yağı, filtreleri değişti. Her şey güzel ancak biraz sesli çalışmaya başladı gibi..
Yorumlarınız ve bilgilendirmeleriniz için tekrar teşekkürler...
geçmiş olsun :)
Onur1984
24-01-2012, 23:00
Sağolasın dostum :)
ARMADA_FB
25-01-2012, 22:25
doblo 1.9 jtd ile bizde buralardayız..rodaj ile uğraşıyorum şimdilik
Onur1984
27-01-2012, 19:37
Arkadaşlar bir şey sormak istiyorum,
Bu 1.9 Cdti motorlara 150.000 km'de ağır bakım gibi bir şey gerekiyor mu?
120.000'de triger seti vs... değişmiştik.
agır bakım ıcın 3sene 120.000 bakım onerılıyor.
30000km sonra tekrar agır bakıma gırmeye gerek yok.
(3sene doldurmadıysa agır bakımdan sonra.)
Onur1984
27-01-2012, 20:53
Sağol dostum :)
josefsalvatini
27-01-2012, 21:02
agır bakım ıcın 3sene 120.000 bakım onerılıyor.
30000km sonra tekrar agır bakıma gırmeye gerek yok.
(3sene doldurmadıysa agır bakımdan sonra.)
barıs naber ya nasılsın?
corsa c cdtı triger zincir değiştiren varmı? yada kac binde değişmesi gerekiyor:)
barakuda26
28-01-2012, 14:14
corsa c cdtı triger zincir değiştiren varmı? yada kac binde değişmesi gerekiyor:)
100binde değiştirilmesinde fayda var.triger önemli bir parça kuzenimin 1.9 jtd stilosu seyir halindeyken zincir koparttı 160bin kmdeydi o günden beri randıman vermiyor araç yarı yarıya gitti performansı şuan 207binde
benimki 155 bine geldi yağsını filtresini 8binde değiştirirmde kafam iyice bulandı koparmı diye:) en iyisi kafamı rhatlatmak saolasın:)
130-140bin gibi değiştirmek lazım normalde zinciri.
Benim 90bin küsürde ses yapmaya başladığı için ben değiştirmiştim.
Risk alınacak bir parça değil, sonra çok daha fazla zarara sokabilir seni.
barıs naber ya nasılsın?
ıyılık abi.sen :)
CIMG1232 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=5skzVKFyP5A&feature=youtu.be)
:D sıukıntıdan ne yapacağımı bilmez F-16 spec :D
onur 2500 watt elektrik süpürgesi gibi olmuş :)
kankam ciğer büyük napsın çekiyor işte hayvan terli :)
barakuda26
06-02-2012, 23:07
litresi 3.88den 30 liralık mazotla 86 km yol yaptım.havalar sıfırın üstüne pek çıkmıyor neredeyse
1.3 multijetle ortalama 8 litre yakıyorum anlamına geliyor bu 100 kmde.sakin kullanımda bu degerleri aldım normal gibi gelmiyor bana pek ne sıkıntısı olabilir ki ?
litresi 3.88den 30 liralık mazotla 86 km yol yaptım.havalar sıfırın üstüne pek çıkmıyor neredeyse
1.3 multijetle ortalama 8 litre yakıyorum anlamına geliyor bu 100 kmde.sakin kullanımda bu degerleri aldım normal gibi gelmiyor bana pek ne sıkıntısı olabilir ki ?
nerdeyse 350 kardeşim gerçekten aşırı yakıyo yani ama hesapta buyuk ihtimal bi hata vardır ışık yanarken aldın yeniden ışık yandığında 86 olmuştur buyuk ihtimal bu hesaplar yanıltıcı fulleyip 100 km gidip yeniden fulleyerek daha düzgün bi hesap yapmış olursun araçlar sogukta geç ısınıyo ve yakıtı çok yakıyo işte ne yazıkki :mad:
barakuda26
07-02-2012, 00:29
aynen dediğin gibi yapıyorum abicim hesabı yanılma payı olabilir olsun olsun 10 km olsun yinede 100 bile yapamıyorum.. tsı motor benimkinden daha az yakıyodur :)
aynen dediğin gibi yapıyorum abicim hesabı yanılma payı olabilir olsun olsun 10 km olsun yinede 100 bile yapamıyorum.. tsı motor benimkinden daha az yakıyodur :)
yok yok kardeşim yakmıyo emin ol:) bakımların gelsiyse etkiler yakıtını bide akışmetreni bi kontrol ettir
plekumat
08-02-2012, 18:12
Selamlar
Daha önceden cevabı verilmiş sorular soruyorum galiba ama aradığım cevaplarını bulamadım.
Hazır konu açılmışken sorayım dedim, bir yere toplanmış olur hem.. :)
'06 Astra H 1.3 CDTi Ecoflex yazılımlı 103ooo Km Stock
Modifiye sayılır mı bilmiyorm ama arıza ışığı yaktığından dolayı EGR'nin fişini söktüm.
7 8bin kmde bir 5-40 Castrol Edge kullanarak yağ filtre vs değiştiriyorum.
Şimdilik debriyaj durumu iyi gibi gözüküyor.
Aracımı satma durumum pek olmadığından daha keyifli bir hale getireyim istiyorum.
Konuyu okudum ve aklıma -Yazılım, downpipe, düz boru, orj susturucu- işlemleri yapayım istiyorum.
Çok bir bütçem yok ama yavaş yavaş yapabilirim..
İstanbul'a gelmem imkansıza yakın. Ankara'ya gidiyorum çoğu zaman..
Yazılım için illa İstanbul'a gelmem gerekli mi??
Düz boru 51lik seçildiğinde, içten ölçüm mü yoksa dıştan ölçülümde mi 51mm olacak??
Orj Son'la kullanmak Dp ve düz boru'yu öldürür mü?
Teşekkürler
EDIT: Biraz daha araştırdım da dp ve kat iptali benim gibi 1500 2500 arası binenlere gelmiyormuş galiba.
Alt devirlerin ölmesi vs..
darkmann
09-02-2012, 18:25
1.3 75 hp corsaya kutu içi filtre ne önerirsiniz arkadaşlar kn bmc vb. yağlı filtre sensörü bozuyormuş diye duydum bu konunun aslı astarı nedir?
plekumat
10-02-2012, 04:39
Benim de aklıma takılan bir soru bu..
Sensör değil de akışmetre problemi var, siz de onu demek istediniz galiba.
Öğrendiğime göre yağ sırkılıp akışmetreye geliyormuş..
Birkaç arkadaş var atmo benzinli akışmetereli araçlarında yağlı filtre kullanıyorlar ve sıkıntı çıkmadı şimdiye kadar ama Turbo olayı olunca nasıl olur bilmiyorum..
Selamlar
Daha önceden cevabı verilmiş sorular soruyorum galiba ama aradığım cevaplarını bulamadım.
Hazır konu açılmışken sorayım dedim, bir yere toplanmış olur hem.. :)
'06 Astra H 1.3 CDTi Ecoflex yazılımlı 103ooo Km Stock
Modifiye sayılır mı bilmiyorm ama arıza ışığı yaktığından dolayı EGR'nin fişini söktüm.
7 8bin kmde bir 5-40 Castrol Edge kullanarak yağ filtre vs değiştiriyorum.
Şimdilik debriyaj durumu iyi gibi gözüküyor.
Aracımı satma durumum pek olmadığından daha keyifli bir hale getireyim istiyorum.
Konuyu okudum ve aklıma -Yazılım, downpipe, düz boru, orj susturucu- işlemleri yapayım istiyorum.
Çok bir bütçem yok ama yavaş yavaş yapabilirim..
İstanbul'a gelmem imkansıza yakın. Ankara'ya gidiyorum çoğu zaman..
Yazılım için illa İstanbul'a gelmem gerekli mi??
Düz boru 51lik seçildiğinde, içten ölçüm mü yoksa dıştan ölçülümde mi 51mm olacak??
Orj Son'la kullanmak Dp ve düz boru'yu öldürür mü?
Teşekkürler
EDIT: Biraz daha araştırdım da dp ve kat iptali benim gibi 1500 2500 arası binenlere gelmiyormuş galiba.
Alt devirlerin ölmesi vs..
Yazılım kutuici fltre dp komple egzos ıyıdır, sona oem kullanırsan cok sokar aracı bnm aracım asırı sıkıyor su an mesela bendede dp 51 boru sonda oem var muayeneden dolayı
plekumat
10-02-2012, 07:13
Ben soft takılayım diyorm, dp 51 komple öldürmesin altları??
Birde izleyeceğim sıralama filtre ->yazılım ->51 komple ->dp olarak belirledim. Yazılımdan önce düz boru dp'nin pek önemi yokmuş galiba..
izleyeceğin sırayı söylüyorum sana hepsini yapmış biri olarka hatta bunların hepsini bir arada yaptırabilirsen çok iyi olur, kutu içi filtre, downpipe, 51 mm ara borular sona güzel bi son susturucu ve yazılım yazılım yaparken kutu içi filtre ve egzos sistemin olduğunuda belirt
plekumat
10-02-2012, 20:48
Ya işte hepsi bir anda sıkıntılı olacak arası 4 5 ay aralı ancak olur..
Ankara'da dp düz boru için gidebileceğim yer var mı işi bilen fiyat olarak üzmeyecek?
bn adanada downpıpe ve grlık boru cektırmeye 400 lıra verdım
plekumat
11-02-2012, 17:38
Eyvah eyvah.. Neyse Ankara'da belki o kadar üzmezler..
asıl orda daha çok üzerler downpipe ve komple borular için 400 lirada çok bi fiyat değil
bi kadran çekelim dedik çıtırdan:)
http://www.techturkey.com/forum/videolar/111643-dogan__-palio-0-100-a.html
barakuda26
13-02-2012, 00:53
güzel sonuç dogan abim :)
barakuda26
17-02-2012, 14:37
1.3 multijetimde shell kullanıyodum sürekli.. ama ciddi anlamda fazla yakıyordu araç.
şuan opet kullanıyorum hem litre fiyatından tasarruf hemde yakıtım 0.5 kuruş düştü
shellde 0.34 kuruş yakıyorken opette 0.29 lardayım..kullanım koşullar aynıdır..bilginize..
bu ölçümlerde shell litre fiyatı 3.88 opet litre fiyatı 3.81dir..
berkay_aydin
17-02-2012, 14:44
katılıyorum... Full'den mazot aldım araba neredeyse 40 krş civarı yaktı, şimdi düzenli opetten alıyorum 25 krş civarı yakıyor.. Shell'den denemedim ama shell'den alırsam performans gerçekten farkediyor..
opet in yakıtı multijete gerçekten yarıyoo çok denedim
barakuda26
17-02-2012, 15:30
katılıyorum... Full'den mazot aldım araba neredeyse 40 krş civarı yaktı, şimdi düzenli opetten alıyorum 25 krş civarı yakıyor.. Shell'den denemedim ama shell'den alırsam performans gerçekten farkediyor..
performans farkediyor fakat cebe zarar veriyor :)
Full denemedim ama corsacı bir arkadasım aldı bakalım onun degerleri nasıl olucak..
mazotu petroturkten alıyorum 3.52 tl litresi bildigin dolmuscu mazotu her 2-3 depoda würth common rail katkısı koyuyorum sıkıntısız mis gibi
barakuda26
17-02-2012, 15:57
mazotu petroturkten alıyorum 3.52 tl litresi bildigin dolmuscu mazotu her 2-3 depoda würth common rail katkısı koyuyorum sıkıntısız mis gibi
adı pek belli olmayan petrollerden korkuyorum ben almaya fiyatları uygun gerçekten fakat ileride daha büyük bir problem açmasın yakıt kalitesi ne bilmiyoruz sonuçta.. gerçi adı belli olan yerlerden de illaki problem çıkıyo ama birazda önyargılıyız bu konuda..
darkmann
17-02-2012, 16:54
bende opetciyim shellden alınca menzil 80km ffalan düşüyo tam depoda
mazotu petroturkten alıyorum 3.52 tl litresi bildigin dolmuscu mazotu her 2-3 depoda würth common rail katkısı koyuyorum sıkıntısız mis gibi
kanka katlılar sorun çıkarıyo tavsiye etmiyolar bosch bayi den enjektörlere zarar kat sayısını artırma :)
wlla würth özellikle öneri ve tavsiye üzerüne kullanıyorum setan sayısınıda arttırdığı için daha verimli oluyor hatta enjektör problemlerini bile çözdüğü görülmüştür, gtl almak yerine dandik mazota würth katkı tavsiye ederim
adı pek belli olmayan petrollerden korkuyorum ben almaya fiyatları uygun gerçekten fakat ileride daha büyük bir problem açmasın yakıt kalitesi ne bilmiyoruz sonuçta.. gerçi adı belli olan yerlerden de illaki problem çıkıyo ama birazda önyargılıyız bu konuda..
PETROTURK (http://www.petroturk.com.tr/tr/)
cingılı bilem var :D
barakuda26
17-02-2012, 22:24
PETROTURK (http://www.petroturk.com.tr/tr/)
cingılı bilem var :D
iyiymiş bu :D
iyiymiş bu :D
yok ya öyle çokta merdivenaltı petrolden almıyorum bunlar dağıtım firması su an 3.54 lira lt fiyatı
By_HaNNibaLL
27-02-2012, 20:22
mjetler için filtre kiti fotoraflarinizi paylaşirmişiniz arkadaşlar bende yapmak istiyorum ama en verimli nasil olur
gunay olm cukunu kesecem bak kac kere yolladım gordun resmlerı daha he ıstıyon :) daha nerden hava alacak ya k.ıcı yada yolladıgım fotolardakı gbı
1,3 mjt 70bg için zincir değişim km'si kaçtır?
barakuda26
29-02-2012, 14:28
120bın gıbı degıstırmekte fayda var ne olur ne olmaz garantıye almak lazım 200bıne kadar dayandıgını soylıyenler var ama rıske atılıcak bır parca degıl seyır halınde koptugunda motorun bıdaha randıman vermesı cok zor oluyor.
By_HaNNibaLL
29-02-2012, 14:31
gunay olm cukunu kesecem bak kac kere yolladım gordun resmlerı daha he ıstıyon :) daha nerden hava alacak ya k.ıcı yada yolladıgım fotolardakı gbı
Ya söyle krom borularla sis farinin oraya indirsem sis farinida söksem aem filtremi taksam atarli olmaz mi daha fazla yürümez mi benim gitmeyen punto :D
barakuda26
29-02-2012, 14:33
Arkadaslar benım palıonun yol bılgısayarı ortalama anlık tuketımı gosterırken ornegın motor frenınde 50.0ı gosterıyor 90 90 gıderken 23.0 29.0larda gezıyor neden boyle ters aldıgımdan berı anlayamadım 50.0- gosterdıgınde aslında+- gosterıyor. Bunun nedenını bılen varsa benı aydınlatabılırmı acaba sızın araclarınızda boylemı gosterıyor ?
By_HaNNibaLL
29-02-2012, 14:38
Arkadaslar benım palıonun yol bılgısayarı ortalama anlık tuketımı gosterırken ornegın motor frenınde 50.0ı gosterıyor 90 90 gıderken 23.0 29.0larda gezıyor neden boyle ters aldıgımdan berı anlayamadım 50.0- gosterdıgınde aslında+- gosterıyor. Bunun nedenını bılen varsa benı aydınlatabılırmı acaba sızın araclarınızda boylemı gosterıyor ?
50 litre mi yoksa 5 litre mi ? 90 90 giderken 110 ile giderken 5.0 litre yakiyorum ben hava filtreniz dolmuş olabilir
barakuda26
29-02-2012, 14:52
Yok oyle bır problem degıl yanı bılgısayar 0 gostermeso gerekırken 50.0 gosterıyor terslık burda 170lerde 3.0ları falan gosterıyo yanı anlatmak ıstedıgım bu yol bılgısayarında bır terslık var dıger palıolarda boylemı gosterıyor benımkındemı bır problem var onu ogrenmek ıstıyorum
punto_multijet
29-02-2012, 14:57
Yok oyle bır problem degıl yanı bılgısayar 0 gostermeso gerekırken 50.0 gosterıyor terslık burda 170lerde 3.0ları falan gosterıyo yanı anlatmak ıstedıgım bu yol bılgısayarında bır terslık var dıger palıolarda boylemı gosterıyor benımkındemı bır problem var onu ogrenmek ıstıyorum
yol bilgisayarından değiştir ayarı. sende km/lt ayarında suanda onu lt/km olarak değiştirmen lazım
By_HaNNibaLL
29-02-2012, 15:00
yol bilgisayarından değiştir ayarı. sende km/lt ayarında suanda onu lt/km olarak değiştirmen lazım
eğer problem düzelmezse servisde yeniden kadran kalibrasyonu yapiyorlar düzeliyor
punto_multijet
29-02-2012, 15:00
eğer problem düzelmezse servisde yeniden kadran kalibrasyonu yapiyorlar düzeliyor
yok Günay arkadasın problemi kalibrasyonluk değil bu km/lt ile lt/km olayında
barakuda26
29-02-2012, 15:02
Onu nasıl degıstırıcez pekı hıc gozume carpmadı cunku oyle bır ozellık arac actıve modelı
By_HaNNibaLL
29-02-2012, 15:05
Onu nasıl degıstırıcez pekı hıc gozume carpmadı cunku oyle bır ozellık arac actıve modelı
Menüden değiştirilmesi gerekiyo
barakuda26
29-02-2012, 15:09
Menüden değiştirilmesi gerekiyo
Menuyu kurcalamıstım ama bıdaha bakayım bakalım bı olucakmı tesekkurler arkadaslar..
Osman Bahadır
29-02-2012, 15:29
Arkadaşlar yazmışlar gerçi...
Sen 100km'de tüketilen yakıt olması gereken ayarı, yani "lt/100km" yi, "km/lt" yani bir litre ile gidilen km olarak ayarlamışsın. Bu yüzden gazdan ayağını çektikçe 50'ye doğru yükseliyor birlitre yakıt ile gidebileceğin yol.
Menüde var ayarı. Oradan değiştirebilirsin.
active modellerınde menuden degıstırılemıyor bnm aracımda yok bnm aracmda actıve, o gordugun deger 1 lt ıle katedecegin yol miktarı
barakuda26
15-03-2012, 17:56
Grubumuzda sessızlık hakım uzun suredır :)
Canlandiralim... RS den sonra yine multijet Bravo ile burdayim :)
Chip + Box + Downpipe ile 170 hp civarindayim
ufuk_punto
15-03-2012, 20:48
1.3 mjet 75 hp punto evo var.17 janttan sonra yakıt tüketimi arttı..mazot oldu 4 tl 100km'yi 24 tl gideceğiz artık..buarada yakıt tüketimini azaltmak için sizce yazılım yaptırmak mantıklı mı??
sadece tasarruf için mantıklı değil ama performans artışıda olacağı için mantıklı bir uygulama.
BlackEmperor
16-03-2012, 11:05
Canlandiralim... RS den sonra yine multijet Bravo ile burdayim :)
Chip + Box + Downpipe ile 170 hp civarindayim
arac 1.9 mu ?
arac 1.9 mu ?
1.6 120 Hp multijet
koray ozan
16-03-2012, 17:49
1.3 mjet 75 hp punto evo var.17 janttan sonra yakıt tüketimi arttı..mazot oldu 4 tl 100km'yi 24 tl gideceğiz artık..buarada yakıt tüketimini azaltmak için sizce yazılım yaptırmak mantıklı mı??
basmazsan 1 lt yakin tuketim dusuyor. turboyu doldura doldura gidersen 0.4 lt civari artar.
barakuda26
17-03-2012, 07:26
Canlandiralim... RS den sonra yine multijet Bravo ile burdayim :)
Chip + Box + Downpipe ile 170 hp civarindayim
çok verimli bi sonuç almışsınız denediğiniz araçlar varmı acaba bu haliyle hangi sonuçları alıyosunuz ?
japonbalikcisi
02-04-2012, 17:06
basmazsan 1 lt yakin tuketim dusuyor. turboyu doldura doldura gidersen 0.4 lt civari artar.
daha önceden 2004 model 1,3mjt paliom vardı. bildiğiniz üzere 2400d/dk civarı turbo açıyordu. şimdi kullandığım 2006 model yine 1,3mjt palio. mk2 kasaya göre mk3 ler 1800d/dklarda turbo açıyor.
yeni aldığım aracı uzun yolda deneme şansım olmadı ama şehir içinde eski mk2 paliomdan daha az yakıyor mk3 paliom. bunun sebebi turbonun daha düşük devirde kendini hissettirmesi olabilirmi?
yazılımda turbonun açma devrini düşürürsek (eğer öyle bir şansımız varsa:)) yakıt tüketimini dahada aşağılara çekme şansı olabilirmi arkadaşlar?
Bu arada merhaba koray :)
japonbalikcisi
02-04-2012, 17:08
bu arada konu epeydir suskunmuş...
yeni farkettim:)
darkmann
02-04-2012, 18:32
konuyu canlandıralım biraz geçen bir arkadaşımın 1.6tdi 105hp dsg golfuyle denedik 30dan 170e kadar bastık yarım boy falan önünde gidiyorum 4den 5e atınca 1.5 boy önünde oluyorum açıkcası 75hp +chipli arabam en fazla 100hp dir gidişi beni çok memnun etti:)
konuyu canlandıralım biraz geçen bir arkadaşımın 1.6tdi 105hp dsg golfuyle denedik 30dan 170e kadar bastık yarım boy falan önünde gidiyorum 4den 5e atınca 1.5 boy önünde oluyorum açıkcası 75hp +chipli arabam en fazla 100hp dir gidişi beni çok memnun etti:)
Chipin tadi baskadir :)
Yanliz 1.6 tdi yi gecmek kolay degildir. Tebrikler
BlackEmperor
02-04-2012, 19:19
1.6 120 Hp multijet
dyno var mı ? biraz uçmuş gibisiniz bglerde :)
170 sade chip box downpipe ile zor gibi geldi. artık yazılım ne kadar agresif bişeyse. :)
dyno var mı ? biraz uçmuş gibisiniz bglerde :)
Tabiki var, merak etmeyin bizde sallamasyon olmaz. Bire bir dyno olcumu yapildi.
170 sade chip box downpipe ile zor gibi geldi. artık yazılım ne kadar agresif bişeyse. :)
Musait oldugunda deneyebiliriz :)
malesef deneyecek kadar hızlı bir aracım yok. Ama dyno sheetini koymanızı isterim. :)
ve vaktiniz olupta dbn yaparsanız çok güzel bir paylaşım olur. :)
berkay_aydin
02-04-2012, 20:31
dyno varsa bende merak ettim :D
japonbalikcisi
02-04-2012, 20:38
konuyu canlandıralım biraz geçen bir arkadaşımın 1.6tdi 105hp dsg golfuyle denedik 30dan 170e kadar bastık yarım boy falan önünde gidiyorum 4den 5e atınca 1.5 boy önünde oluyorum açıkcası 75hp +chipli arabam en fazla 100hp dir gidişi beni çok memnun etti:)
arkadaşın yürütememiş olabilirmi golf ü? ciddi anlamda çok iyi yürümüş aracın tebrikler ;)
konuyu canlandıralım biraz geçen bir arkadaşımın 1.6tdi 105hp dsg golfuyle denedik 30dan 170e kadar bastık yarım boy falan önünde gidiyorum 4den 5e atınca 1.5 boy önünde oluyorum açıkcası 75hp +chipli arabam en fazla 100hp dir gidişi beni çok memnun etti:)
Kanka bizde de 105 hp dsg leon varda banada iyi yürümüyor gibi geliyor bir ara 50-150 ölçmüştüm süreyi şuan hatırlamıyorum ama cidden kötüydü. Birde aracı S moduna alıptamı gazladı yoksa kendimi attı kanka çok fark ediyor çünkü. Yanlış anlama geçemezsin demiyorum bencede geçersinde merak ettim sadece. :)
darkmann
02-04-2012, 23:55
Kanka bizde de 105 hp dsg leon varda banada iyi yürümüyor gibi geliyor bir ara 50-150 ölçmüştüm süreyi şuan hatırlamıyorum ama cidden kötüydü. Birde aracı S moduna alıptamı gazladı yoksa kendimi attı kanka çok fark ediyor çünkü. Yanlış anlama geçemezsin demiyorum bencede geçersinde merak ettim sadece. :)
valla ne desem yalan ilk kalkışta vites ayarlamak için manuele aldı sonrasını sormadım ama çocuk arabaya hakim biri bunca zaman farketmiştir heralde s de mi manueldemi daha iyi yürüdğüne:)
fiat grande punto 1.3 yazılım+ filtre
opel corsa 1.3 yazılım+filtre+turbo modifiye+dp..
Grande punto 1.3 vs opel corsa 1.3 with chips - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=xUc2Yk3WelM)
berkay_aydin
03-04-2012, 00:52
fiat grande punto 1.3 yazılım+ filtre
opel corsa 1.3 yazılım+filtre+turbo modifiye+dp..
Grande punto 1.3 vs opel corsa 1.3 with chips - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=xUc2Yk3WelM)
Maşallah Punto iyi yürümüş :) Yakın olsaydık denemek isterdim :)
Maşallah Punto iyi yürümüş :) Yakın olsaydık denemek isterdim :)
2 aracta +1 kısı vardı
draglar öncesi denedik her cuma sahil de bulusup aktivite yapıyoruz .bir gün bekleriz misafirimiz olun. m.gazihan, magıc touch:)
punto_multijet
03-04-2012, 07:55
2 aracta +1 kısı vardı
draglar öncesi denedik her cuma sahil de bulusup aktivite yapıyoruz .bir gün bekleriz misafirimiz olun. m.gazihan, magıc touch:)
tamamen standart hatta en agırından full paket evo var bende denk gelirsek denemek isterim farkı görmek için gider falan yok yanlıs anlasılmasın. daha önce birkac aracla denemiştim sizinlede durumu görmek isterim mümkünse
tamamen standart hatta en agırından full paket evo var bende denk gelirsek denemek isterim farkı görmek için gider falan yok yanlıs anlasılmasın. daha önce birkac aracla denemiştim sizinlede durumu görmek isterim mümkünse
rica ederim olabilir .bu hafta ege rally si dolayısı ıle yogunum 7-8 nısan yarıslar var onumuzdekı hafta olabılır.tanısıp sohbet ederız.:icon_tup:
valla ne desem yalan ilk kalkışta vites ayarlamak için manuele aldı sonrasını sormadım ama çocuk arabaya hakim biri bunca zaman farketmiştir heralde s de mi manueldemi daha iyi yürüdğüne:)
Anladım erol maşallah diyelim corsa ya. :)
rica ederim olabilir .bu hafta ege rally si dolayısı ıle yogunum 7-8 nısan yarıslar var onumuzdekı hafta olabılır.tanısıp sohbet ederız.:icon_tup:
tebrikler asrac güzel yürüyor, bu araç gazihanın drag mod yazılım attığı gp değilmi?
barakuda26
03-04-2012, 21:06
grande iyi yürümüş yazılım sonrası dyno ölçtünüzmü acaba verileri nasıl tork hp olarak ?
tebrikler asrac güzel yürüyor, bu araç gazihanın drag mod yazılım attığı gp değilmi?
evet mehmet gazihan ..draglar için farklı modlama ve yazılım yaptı 0-400 için
grande iyi yürümüş yazılım sonrası dyno ölçtünüzmü acaba verileri nasıl tork hp olarak ?
standart bir proje olmadıgı için öncesi ve sonrası ölçümlerimiz oldu tabıkı :)
soft cadde yazılımı 70 kw .
bende gazihan yazılım kullanıyorum 97~98 sadece maple aldım ekstralarımla su an 110 civarı guc uretıyor, dumanı gorunce turbo basıncını bıraz acarsanız hem duman azalır hemde arac bayagı bayagı guce bıner
darkmann
03-04-2012, 22:30
Anladım erol maşallah diyelim corsa ya. :)
eyv. kardeşim ,bu ara utandırmıyo beni kerata :)
Scuderia FIAT - PALIO MAXI RALLY - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ojJlONYX3J8#)!
berkay_aydin
03-04-2012, 23:43
Scuderia FIAT - PALIO MAXI RALLY - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ojJlONYX3J8#)!
Kusura bakmayın isminizi bilmiyorum, drag'larda dizel kategorisinin videoları var mı ?
atakan-:) yarıs pıstının cekım ekıbı yayınladıkca paylasıyoruz .zahmet edıp yukleseler sevınıcez..
ezeli rakip corsacılar:)
Opel corsa drag 2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=colg8vMS0jQ&context=C4a60186ADvjVQa1PpcFMper0gTREmDgb2x2f43wEV 7s8_GiKkvzw=)
berkay_aydin
03-04-2012, 23:54
ezeli rakip corsacılar:)
Opel corsa drag 2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=colg8vMS0jQ&context=C4a60186ADvjVQa1PpcFMper0gTREmDgb2x2f43wEV 7s8_GiKkvzw=)
Tam istediğim buydu ya teşekkürler.. :)
izmirde her cuma aksamı ***** cafe de bulusup gazlıyor gencler:) illegal drag ve roll fazlasıyla yasanıyor burda. sohbet paylasım saygı cercevesınde atarsız :)
15 nisan drag yarıslarına dizel katogorisinde katılımcı arakadaslara kayıt ve lisans konusunda yardımcı olabılırım.
yaa bugün nette gezerken gt 1749vm diye bi turbo buldum bikac yabancı sitede 1.6 multijet icin bahsetmisler sizce uyum saglar mı bilgisi olan var mı ???
edit : gt2052 de olabilir ??
teknik olarak cvp bı vardır .google da search yaptıgında bır bılgı cıkmıyormu!!
1,3 75 lik punto için kutu içi filtre ne öneririsiniz? artısıs eksisi ne olur filtrenin ? zaten 7500 km bir bakıma giden birisiyim tavsiyelerinizi bekliyorum
1,3 75 lik punto için kutu içi filtre ne öneririsiniz? artısıs eksisi ne olur filtrenin ? zaten 7500 km bir bakıma giden birisiyim tavsiyelerinizi bekliyorum
bmc,kn olabılır. erken degısım yapıyor olmanızda iyi.
bmc,kn olabılır. erken degısım yapıyor olmanızda iyi.
nereden alabilirim net üstünden uygun fiyatta ? birde temizlee olayı nasıl ?
nette arattır cıkar.onlıne alısverıs magzasında ve cevre sanayıde buluna bılır.urun
1,3 mutijete yazılım dışında ne yapabilirim güç almak için? 51 lük düz boru kutu içi filtre dışında ne yapabilirm ?
chip+filtre+dp+51 mm egzos+hybrid turbo+boost arttırma işlemler gerçekleştirebilirsin daha ilerisi için enj ve intercooler değişimide var bu snn istediğin güce bağlı ben üsttekilerin hepsini yaptım enjektör ve intercooler hariç 110 hp civarı gibi bi güç üretiyor aracım
hepsi aynı andamı yaptınız? sırasını söylermisin ?
barakuda26
02-05-2012, 15:37
hava,yağ,mazot,polen filtreleri değişti, castrol edge 5-40 yağ, ön iki disk ve ön iki balata değişti, arka diskler ve balatalar temizlendi. hava akış metresi temizlendi kızdırma bujisi arıza gösteriyordu teki değişti sorun kalktı.. işçilik dahil 370 tl toplam tutarı bütün parçalar opar orjinal parça.
araç 1.3 multijet palio.çekişte artış oldu filtre değişimleri ve hava akış metre temizlendikten sonra.
bakımı kesinlikle 10.000 kmye kadar beklememek gerekiyo ben 8.000de değiştirdim..
bakım yaptırıcak olanlara belki bi fikir verebilir..
hava,yağ,mazot,polen filtreleri değişti, castrol edge 5-40 yağ, ön iki disk ve ön iki balata değişti, arka diskler ve balatalar temizlendi. hava akış metresi temizlendi kızdırma bujisi arıza gösteriyordu teki değişti sorun kalktı.. işçilik dahil 370 tl toplam tutarı bütün parçalar opar orjinal parça.
araç 1.3 multijet palio.çekişte artış oldu filtre değişimleri ve hava akış metre temizlendikten sonra.
bakımı kesinlikle 10.000 kmye kadar beklememek gerekiyo ben 8.000de değiştirdim..
bakım yaptırıcak olanlara belki bi fikir verebilir..
kardeşim hangi akla hizmet multijet motora castrol yağ koyabiliyolar bu motorun canı selenia yağdır :icon_tup:
hepsi aynı andamı yaptınız? sırasını söylermisin ?
valla hepsini aynı anda yapacak para nerdee :) yavas yavas ama yazılımla komple egzos aynı anda yapıldı
valla hepsini aynı anda yapacak para nerdee :) yavas yavas ama yazılımla komple egzos aynı anda yapıldı
yazılımla komple egzos nasııl performansı ? egzosu biraz daha açarmısın ? şu an yazılım var ama egzosu yapmakla yapmamak arasında arada kaldım katalizörü temizlemekle birlikte
egzos yaparsan alt devirlerin gidecek ama 3000 devir üstü hızlanacak devirlenmen rahatlıcak. avantaj ve dezavantajları bunlar seçim sana ait
alt devirlerim cok iyi onları kaybedemem :) o zaman katalizörü temizletebilirim demi ama ?
Bu konuyu yeni gordum ya dizel varmis burdada :D
bende dizelciyim artıkın :D
Edit : artı olarak 2010 bravo ya ne yapabilirim acaba :) ?
bende dizelciyim artıkın :D
Edit : artı olarak 2010 bravo ya ne yapabilirim acaba :) ?
Ne istersen yapariz sorun yok :)
Bu konuyu yeni gordum ya dizel varmis burdada :D
yuhannes emre :D konuyu açalı o kadar uzun süre olduki :D
bende dizelciyim artıkın :D
Edit : artı olarak 2010 bravo ya ne yapabilirim acaba :) ?
yapılabilecek tek şey hayalgücün ve cüzdan kalınlığın ;) cüzdan ne kadar kalınsa sınırlar o kadar azalır
Ne istersen yapariz sorun yok :)
abii nerden başlayalbiliriz mesela ?
abii nerden başlayalbiliriz mesela ?
Goruntuden mi motordan mi ?
Goruntuden mi motordan mi ?
abi görüntü de motorda ama ilk önce görüntü düşünüyorum
One lip, arkaya tampon eki yapabilirsin. Cift cikisli egzos olmazsa olmas zaten :)
Devaminda farlari karartip mercekodifiyesi ve angel led yapilabir.
Ic kisimda ise double din tesisat, ve ic aydinlatmalari maviye donusturebilirsin.
One lip, arkaya tampon eki yapabilirsin. Cift cikisli egzos olmazsa olmas zaten :)
Devaminda farlari karartip mercekodifiyesi ve angel led yapilabir.
Ic kisimda ise double din tesisat, ve ic aydinlatmalari maviye donusturebilirsin.
öne lip derken ? çok arıyorum bu arada :D nerde nasıl bulcam :soru:
barakuda26
12-05-2012, 16:25
kardeşim hangi akla hizmet multijet motora castrol yağ koyabiliyolar bu motorun canı selenia yağdır :icon_tup:
neden öyle dedin dogan abi castrol yaramazmı :)
neden öyle dedin dogan abi castrol yaramazmı :)
yaramaz kardeşim selenia multijetin kanıdır 0 rh- ;)
1.3 lerin zincir ömrü ne kadar?
barakuda26
13-06-2012, 23:49
fabrika verisi 160bin km fakat 120bin gibi değiştirmekte fayda var zira koparsa çok büyük sıkıntı olur garantiye almak lazım
1.3 multijet corsaya gt1544 turbo takamaz mıyım? dolduramaz mıyım?
selam dizelciler konuyu yeni gördüm bende ;) corsa dtc cdti 190nm tork 75hp
1.3 multijet corsaya gt1544 turbo takamaz mıyım? dolduramaz mıyım?
1544 1.9 multijet turbosu sanırım benim elimde mevcut takmayı düşünüyorum burdan bilgilendiririm ama hybrid turbo 2800 devirlerde geliyo 3200-3400 arası gelir diye tahminim var
darkmann
20-06-2012, 02:03
baskı balata konusunda sıkıntı var bu aralar 40binde arabam yazılım var ne tavsiye edersiniz sabit volandan falan bahsettiler yaptırmaya değermi?
baskı balata konusunda sıkıntı var bu aralar 40binde arabam yazılım var ne tavsiye edersiniz sabit volandan falan bahsettiler yaptırmaya değermi?
gerek yok kardeşim orjinal baskını tak devamm baskın arabaya tork gelince cortlamıştır bide kullanımda önemli tabi 40 binde sıkıntı garip kaçırıyomu kokumu var nedir şikayet
darkmann
20-06-2012, 21:13
gerek yok kardeşim orjinal baskını tak devamm baskın arabaya tork gelince cortlamıştır bide kullanımda önemli tabi 40 binde sıkıntı garip kaçırıyomu kokumu var nedir şikayet
abi yürüyüşte yani 2 ve diğer viteslerde sıkıntı yok 1de ve kalkışlarda araba dolu olduğunda tam debriyajı hızlı bırakınca tırt diye ses yapıyor birde debriyaj baya sert sürekli ş içi kullanıyorum ama yarım debriyaj falanda yapmıyorum koku falan yapmadı hiç orjinali luk markaymış heralde sanayide bi yerden fiyat aldım herşey dahil 550 tl denildi ben yolda bırakana kadar deiştirmeyi düşünmüyorum ne yapmamı önerirsiniz?
birde el freni çekip 3 cü viteste kaldırınca stop etmiyor
abi yürüyüşte yani 2 ve diğer viteslerde sıkıntı yok 1de ve kalkışlarda araba dolu olduğunda tam debriyajı hızlı bırakınca tırt diye ses yapıyor birde debriyaj baya sert sürekli ş içi kullanıyorum ama yarım debriyaj falanda yapmıyorum koku falan yapmadı hiç orjinali luk markaymış heralde sanayide bi yerden fiyat aldım herşey dahil 550 tl denildi ben yolda bırakana kadar deiştirmeyi düşünmüyorum ne yapmamı önerirsiniz?
birde el freni çekip 3 cü viteste kaldırınca stop etmiyor
valla kardeşim koku falan yoksa normal şekilde 100.000 götürmesi lazım hadi tork geldi desek en az 60-70 bin devam et böyle bence koku olana kadar boş masrafa gerek yok ;) ama çok sıkıntı yapıyosan bi ustaya baktır ne olur ne olcaz belki sıkıntı başka yerdedir
darkmann
21-06-2012, 01:58
valla kardeşim koku falan yoksa normal şekilde 100.000 götürmesi lazım hadi tork geldi desek en az 60-70 bin devam et böyle bence koku olana kadar boş masrafa gerek yok ;) ama çok sıkıntı yapıyosan bi ustaya baktır ne olur ne olcaz belki sıkıntı başka yerdedir
bi ustaya gösterip fikir alayım birde bu dakikadan sonra yazılımı kıstırmam bi fayda sağlarmı?ömrünü uzatırmı
bi ustaya gösterip fikir alayım birde bu dakikadan sonra yazılımı kıstırmam bi fayda sağlarmı?ömrünü uzatırmı
kardeşim yazılımı açtır niye kıstırıyosun bırak koşsun :))
darkmann
22-06-2012, 01:35
kardeşim yazılımı açtır niye kıstırıyosun bırak koşsun :))
böyle devam diyosun abi hee :)duman spec zaten gittiği yere kadar gitmeyi düşünüyorum
Ne kadar duman ..okadar randuman :)
valla benim turboda patladı patlıcak :)
abi yürüyüşte yani 2 ve diğer viteslerde sıkıntı yok 1de ve kalkışlarda araba dolu olduğunda tam debriyajı hızlı bırakınca tırt diye ses yapıyor birde debriyaj baya sert sürekli ş içi kullanıyorum ama yarım debriyaj falanda yapmıyorum koku falan yapmadı hiç orjinali luk markaymış heralde sanayide bi yerden fiyat aldım herşey dahil 550 tl denildi ben yolda bırakana kadar deiştirmeyi düşünmüyorum ne yapmamı önerirsiniz?
birde el freni çekip 3 cü viteste kaldırınca stop etmiyor
benimkide stop etmiyor arkayı sürüklüye sürüklüye götürüyor :D
olm bronz caktır sende :D subarularda bile kullanıyorlar sana köklü cözüm olur , ömürlük ;)
darkmann
24-06-2012, 11:22
benimkide stop etmiyor arkayı sürüklüye sürüklüye götürüyor :D
olm bronz caktır sende :D subarularda bile kullanıyorlar sana köklü cözüm olur , ömürlük ;)
bronz takınca sert oluyor diye duydum debriyajım zaten ağır bacak kası yapmaya gerek yok :Dorjinal ile gidebilceğim kadar gidicem nerde kalırsa
Onur1984
24-06-2012, 21:24
Arkadaslar selam, hazır debriyaj - baskı konuları acilmisken bir şey sorayım kafama takılan; abimin 9-3'ü 160.000 e dayandı. 1.9 dizel otomatik. Baskısı debriyaji falan değişmesi gerekir mı otomatik olmasına rağmen? Yaklaşık 80.000 kimdir bizde, bizden önce degismemistir diye düşünüyorum...
2006 palio 1.3mjt var 130binde araç 102bindeyken daha seri gibiydi sanki ya şimdi daha hantal yada ben turboya alışınca öyle geldi anlamadım.Bunun hakkında bilgi vereek olan var mı?
diğer bi sorumda araçlarınız 1litreyle kaç km götürüyor yol bilgisayarında onları paylaşırsak iyi olacaktır
barakuda26
07-08-2012, 15:39
hava şartlarından kaynaklanıyor olabilir gündüz veya gece diye bir ayrım yapabilirmisiniz? sıcak havada pek performans vermiyo çünkü araçlar enazından benimkisi öyle aynı aracı kullanıyorum 87binde
ortalama 6.4 litre civarı yakıyorum 24 ve 26 kuruş arası değişiyor yakıtım. yol bilgisayarı biraz ilginç bizim araçlarda çok güvenmemek gerek o yüzden..
hava şartlarından kaynaklanıyor olabilir gündüz veya gece diye bir ayrım yapabilirmisiniz? sıcak havada pek performans vermiyo çünkü araçlar enazından benimkisi öyle aynı aracı kullanıyorum 87binde
ortalama 6.4 litre civarı yakıyorum 24 ve 26 kuruş arası değişiyor yakıtım. yol bilgisayarı biraz ilginç bizim araçlarda çok güvenmemek gerek o yüzden..
gündüz gece pek fark etmiyor.
15kilometrede 1 litre diye gösteriyor evet pek güvenmemk lazım aslında yol bilgisayarına
bronz takınca sert oluyor diye duydum debriyajım zaten ağır bacak kası yapmaya gerek yok :Dorjinal ile gidebilceğim kadar gidicem nerde kalırsa
Aynen erol zaten arabayı günlük kullanıyosun ve pek rolling kovalamıyosun , o yüzden bronza hiç gerek yok :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.