benim arabada da bundan var heralde 122 tsi.dei water wetter ı ön radyatöremi doldurmamız lazım ?
Printable View
benim arabada da bundan var heralde 122 tsi.dei water wetter ı ön radyatöremi doldurmamız lazım ?
abi aynen dediğin gibi bende düşünüyordum bu olayı bu şekilde yapmayı, hazır yapılmış bir örneğini gördüğüm çok iyi oldu :) peki tapa gaz gitiğimiz zaman misal şöyle 200km hızlarda uzunca bi süre sabit kaldık, bu şekilde air ic lere oranla bi dezavantaj olurmu? yada şöyle sorayım, air ic ye göre tek dezavantajı dahafazla parçası olmsamımı? her sürüş şeklinde air cooler a göre dahamı verimli?
Her turlu air coolere gore verimli, cunku adam gibi radyatorunu koyarsan, suyu iyi cevirirsen, intercooler icindeki intake air temp, ortam sicakligi ile ayni olacaktir. Hele yuksek suratte bizim subarularin scooplarindan hava girmiyor iceri, bu sistemde her daim standart bir sogutma olacak. Her turlu tmic den iyidir sulu intercooler
Bende istiyorum nerden temin edebiliriz :)
İntercooler water spray performansı nedir? Çift nozzle kullansak?
arkadaslar peltier sogutucu ısmınde bı sogutma sıstemı mevcut cesıtlı olculerde sac levha gıbı dusunun 12 volt elektrıgı verıyosunuz bı tarafı sogutuyor dıger tarafı ısınıyo ısınan tarafa bılgısayar ıslemcılerının sogutucu gıbı bı sogutucu fanlı yaparsanız dıger tarafınıda radyatore yapıstırırsanız dolap gıbı olur emın olun zaten bu sıstemı arac dolaplarında kullanıyolar ben denemıstım fanla bırlıkte yuruttugum aracımda hararetı 90nın altına ındıremezken bu sıstemı takınca bıraz buyukce taktım ben 50 nın ustune cıkaramaz olmustuk ve fan devre dısıyken
Ic pump olarak bosch 0392 022 010 nolu olani benim tr de bulma sansim var mi? Bilen ya da yardimci olbilecek olan var mi?
elimde bi ufağı mevcut... işini rahat görür düşüncesindeyim...
yurt dışında bazı sıtelerde kuru buz koyduklarını gördüm. uzun süre erimiyor devir daim yapılan su daha soğuk oluyordu
Arkadaşlar daha önce yazdım..
Escort Rs Cosworth' ta fabrika standard olarak böyle bir intercooler koymuş ve Group A rally yarışlarında bu intercooler kullanılmış ve başarılı olmuş.
İntercooler' ın içinden geçen su, motorun içinden geçen normal soğutma suyu..Ayrı su deposu ve ayrı pompa kullanılmamış..
şimdi araçta var zaten orjinalinde ama bir iki tapa gazdan sonra kesiyor, beklemek gerekiyo, araştırdım ettim orjinallerinin traş olduğunu 010 un guncellenmişi olduğunu öğrendim o yüzden direkt bu lazım ya da meziere w136s ya da johnson c30du sanırım o ama önceşlik işte bosch 010 lu olan...
tmic verimsiz bir sistem bununla kiyaslayinca W/A intercoolerin daha verimli olmasina sasirmamak lazim.
Ama duzgun bir A/A FMIC, W/A'dan daha guvenilir bir sistem. Gereksiz ekstra bozulabilecek parcalarin olmamasi, guvenilirligi arttiran bir etken.
W/A'nin A/A'dan ustun oldugu en onemli nokta duragan halde iken A/A kadar cabuk isinmamasi ve yine duragan halde kuru buz beslemesi ile ortam sicakliginin altinda IAT'larin yakalanabilir olmasi. Tabi bunlar ancak dragda kullanilabilir.
W/A nin bir diger dezavantaji agirlik. Pompadir, radyatordur, dondurulen sividir, haznesidir derken A/A siteme gore ciddi bir agirlik farki yaratir.
Unutulmamasi gereken bir diger fark W/A sistemde IAT degisiklikleri daha "yumusak" olurken, A/A sistemde cok daha hizli olur.
Suyla sogutunca daha iyi sogur buyuk yanilgi, keza suyu sogutmak icin yine ortamdaki hava kullanildigi icin W/A da olsa A/A da olsa ortam isininca ikiside isinir bundan kacis yok. Ustelik W/A sistemde siralama > ortamdaki hava suyu sogutur, su intercoolerdan gecen havayi sogutur seklindedir ve her isi transferi sirasinda kayiplar olusur. Ancak A/A bir sistemde Hava direk havayi sogutur ve tek isi transferi ile daha az kayipli bir sistem olusturulmus olunur.
Tabi bu kadar basit degil, havanin isi sogurmasi ile sivininki bir degil, bu da sivi sogutma icin bir avantaj saglayan nokta.
Sozun ozu :
Drag icin ortam sicakliginin altina inilmesi planlanan IAT'lerde W/A, geri kalan tum uygulamalar icin A/A'yi oneririm.
mk1 escort cosworthlerde kullanılmış AA coolerın giriş kısmında motor suyuyla çalışan bir kısmı var ama çok efektif çalışmadığı nedeniyle soğutma suyundan ayırmışlar bazıları mantıklı olarak
http://i.ebayimg.com/t/Escort-Coswor...W5!~~60_35.JPG
bu sanırım
Cok ilginc ama bu :)
aslında ilginç değil
çünkü motor suyunu hep 90derece düşünüyorsunuz
hiç normal radyatörün soğuk su çıkış tarafını ölçtünüzmü ?
+ ralli arabası 90 derecede çalışıyor diye bir kuralda yok.
edit:
bana maxidisplay de çok oldu
-abi senin ekran 20 derece eksik okuyo ya
-sensörü nereye taktınız?
-radyatörün çıkışındaki hortuma ?
-heee
-haaa !!
-hıııı :)
-yaaaa :)
water to air sistem guzel ama ön tampondan görunen bir fmic de görsel olarak cok hoş bence...
bilgi yanlış. motorun soğutma suyu ile intercooler soğumaz. ama eksik yada kulaktan dolma bilginin aslı şu olabilir.
yağ radyatörü su radyatörünün içinde olabilir. yağ soğutucusu radyatör suyu ile soğuyor olabilir. zaten eskiden kullanılan bir sistemdi ama bazı durumlarda arabaya hararet yaptırdığı için kullanmaktan vazgeçildi.
birde o zamanlarda hiç su soğutmalı intercoolerli bir yarış arabası görmedim. Varsa hatırlatın da öğreneyim:D