wet nos 50lik tmm dır 1.6 arac için ;) turbo araclardada lazım die düşünyorum bence cok gerekli bşii faydalıda egtyi düşüruyo acıkcası
Printable View
wet nos 50lik tmm dır 1.6 arac için ;) turbo araclardada lazım die düşünyorum bence cok gerekli bşii faydalıda egtyi düşüruyo acıkcası
turbo arabalarda inter cooler soğutmak için kullanılıyo zannedersem faydasıda war yanlız atmosferik arabalara zararı olmadığı söleniyo bn inanmıyorum iç ısıyı düşürdüğü söleniyo doğrudur yanmadan öne düşürür ama yanınca iç ısı normalden fazla yükselmiyomu ki metali bi anda soğutup ısıtınca metal yorulur buda motorun ömrünü baya bi etkiler bnce mos işide turbo kdr ilgi istemesede uzun ömür için gerekli alaka takıldıktan sonrada gösterilmeli
stndart motora nos uygulaması ne gıbı zararlar cıkarır 5o lık nos?
gökan motor gücünüde yaz istersen.
1400 cc benım aracım
araban kaç binde ?
104 binde cem 97 model gecen senle konuşcaktım unuttum bı sorayım dedım bilig alayım:)
1.4 demisken...
Benim araca taktik Dry nos kitini.once 50 lik noozle la arac avans vurdu.hemen soktuk ve daha dusuk avans verdirmeyen bisiler taktik(avk -volkan usta 30 dedi).
bu durumda 50 lik takmak icin aracin avans ayarinin deismesi gerekmekte..chip i yaptirdigim yere danistim.log alinip,logun almanyaya gonderilmesi ve bu dogrultuda tekrar yazilmasi gerektigini solediler...
peki bu gibi bir durumda avans ayarinin deismesi araca ne gibi bir zarar verir? yada NOS basildigi zaman ne gibi bir zarar verebilir??
-- bir diger sorum ise bujimi deistiricem tabiki hangi marka ve modeli onerirsiniz?
tesekkurler..
not:ayrica avansi actirmanin daha kolay yolu varmidir(serviste fln...arac 03`seat ibiza sport)
atmosferik araclara CHİP daha ii gitsin diye yapılıor bu chiplerde de genellikle avans acılıor biraz
şimdi siz nos taktıgınızda eger avans vuruosa ve siz nos la avans vurmaması için yeni bir avans programı yükleticekseniz
aracınızda eskiden oldugu gibi atmosferik halinde bir güç alamassınız
cünkü bu sefer avans siz sadece nos kullanırken avans vurmaması için kısılcak
ben sizin yerinizde olsam onu wete ceviririm bir de hava yakıt karışımını ayarlıcak bişey tavsiye ederim chip tende avans porgramı yaptırtırsınız bunlara göre
avans dışardan ayarlanmıo sizin aracta
haklisiniz tabi fakat ilk etapta bende wet basicaktim yaniz emme plastik dokum oldugu icin yatti o is.
Volkan usta nin dedigine gore avans ayarini belirli bi komutta yazilsa olurmu? mesela `sicaklik -5 oldugunda avansi kapat.`
gibi...
ama yine avans kapandiginda chipten gelen gucu alamicakmiyim dogru durust?
peki avans icin benzin pompami deistirmemin yarari olurmu?
tesekkurler..
benzin pompası ile avansın yani ateşlemenin bi alakası yok :)
nosu nerden verdınız yanı nereye bagladınız emmeyemı yoksa hava fıltresıne mı ?
tabi ki filitreye mustafa
bizim buralarda direct port biraz sevilmio :)
her nekadar daha saglıklı olsada
nosu filtreden verkdik evet.
peki avansin arttirilmasinin tek yolu chip i yeniden mi programlattirmaktir?
kafam karisti simdi biraz...avansi arttirinca performans dusucek chipten gelen dogrumu?
gecici bisi olabilirmi peki daha oncede dedigim gibi? mesela belirli bi degerde belirli oranda avans arttirilsin... gib/?
maf yok benim arabada....
Valla okumaya üşendim ama okuduğum kadarıyla bana çok şey öğretti saol...
1400 cc 35 lıkmı 5o lıkmı daha uygun fazla basımda motora ne zararı olabılır? bas cek yapılabılırmı?
Hangi viteslerde basmak daha sağlıklıdır ve boşta basılınca kırdığını duydum , doğru mudur ? ayrıca yalnızca direksiyona veya sağa sola takılan düğmelerle mi nos basılabilir ?
99 model 99binde honda 1.6 ies var
dry olarak 35 bg düşünüorum,uygun mudur sizce?
yada vet için neler gerekli ekstra
Özgün bey,, bi arkdaşım amerikadan gelicek 1 aya kadar ebay da satılan ZEX nos kitlerinden birtane getiricek benim için (bayaa uygun fiyat :) ) aşağıdaki linklerden bakabilirmsiinz hangisi uygun olur ve kit harici başka bir parça alınması gerekiyormu?? (astra h için) Lütfen helme mee...
Pardon linkler burdan :))
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ZEX-8...em140217147961
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ZEX-8...em280210707605
Biraz uuzun oldu ama yanlış bişey yapmak istemiyrm bu linkte de var galiba 2.el bu
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/zex-n...em230235031329
herkese mrb. ben bu nosla ilgili tam bir karar verememiş durumdayım. benim yerimde olsanız ne yapardınız yardımcı olan olursa sevinirim.
benim araç 3.0 231hp bmw. 50binde. araca filtre ve chipte yaptırmayı düşünüyorum. bu nosun ıslağı var, kurusu var. takıldığı yerler değişiyor, nosuna göre çipi takılıyor çip programına göre afr miydi öyle bir parça takılıyor. ben motor sağlığını ön planda tutmak istiyorum. hangi nos? ne tip bir sistem? nasıl bir çip? komple nasıl bir şey tavsiye dersiniz? 3.0bmwye takan kullanan varmı?
kuru(dry) nos ta motora sadece nos basarsınız 50shot idealdir böyle bi sistem için bana göre
ıslak(wet) ise nosla beraber aynı zamanda benzinde verirsiniz motora bu sayede hava yakıt karışımını daha dengede tutmayı bir miktar sağlamış olursunuz
afr dediğiniz air fuel ratio hava yakıt oranı Türkçesi, wideband ile motorda yakılan karışmın oranı hakkında fikir elde edebilirsiniz.
nos için başta ne kadar güç istediğiniz önemli ona göre bi kite karar verirsiniz.bana kalırsa wet nos sistemi kullanmanız biraz daha mantıklı olacaktır.fakat nos basıldığındaki afr oranı iyi bir tune gerektirmektedir düzgün sağlıklı bir motor isteniyorsa bunun içinde bence chip biraz yetersiz kalıyor gözümde belki piggy back yada mümkünse nos mapi olan ems ler bu iş için daha ideal çözümler eğer bunlar biraz aşırıya kaçarsa motora uygun nozzlelar ile wet nos yüksek ihtimalle işinizi görecektir.
araç otomatik vites bu arada.
peki wet nosu hava filtresinin ordanmı bağlamalıyım. birisi uzaklığından bahsetmiş, demiş gaz kelebeği plastik aksamı yanıyor diye. bmwler plastikmi bilmiyorum.
çipin piggy backe göre yetersiz kalması nedemek biraz açabilirmisiniz? pigy back nedir?
bu apexi safc2 var bu işimi görürmü araçta/beyinde falan problem çıkarırmı?
75bg bana yeterde artar. 50bgde yeter aslında. bir iddiam yok nosun tadını alim bana yeter. o yüzden arabaya yazık etmek istemiyorum.
şöyle bişey yazılmış okuduklarımın arasında: "çip takınca avans ayarı artırıldı, nos takınca avans ayarı düşürmek gerekiyor, araç avans vuruyor, çip takınca avansı düşürünce bu sefer çipin faydası kalmıyor...." vs gibi yazılar okudum. bunlar benim kafamı karıştırdı.
benim anladığım çip+safc2+nos bu üçlü işimi görür gibi yanlışmı anlamışım yoksa. doğruysa hangisi nasıl detaylara sahip olmalı ondan anlamıyorum açıkçası??? bu detaylar bir açıklığa kavuşursa yaptıracam artık.
okuduklarım arasında şöyle bir şeyde var:
"Tabii ki her iki sistemin de kendine özgü avantaj ve dezavantajları vardır. Dry sistem fazladan bağlantılar ve tüpte yakıt depolamayı gerektirmemesi açısından avantajlıdır ancak her silindire giden nitrous, benzin ve hava miktarının aynı olamaması gibi bir dezavantajı vardır.
Wet sistemde her silindire tam tamına gerekli oranlarda benzin ve nos karışımı gönderme imkanı vardır. Fakat bu sistemin dezavantajı da hava ve yakıt aktarmasıdır. Emme manifoldu hava, nitro ve benzin karışımını aktarmak zorunda kalmaktadır. Sadece hava aktarmak için dizayn edilmiş olan bu aksam, hava benzin karışımını aktarmakta çok da etkili değildir. Ayrıca tüpteki benzin azaldıkça, gönderilen benzinin basıncıda azalmakta ve sonlara doğru performansta kayıplar olmaktadır."
dry da zannedersem safc ile benzini fazladan göndersek bile pistonlara eşit nos gönderemiyoruz dimi? wet te de emme manifoldu sıvı göndermeye uygun değil diyor. yukarı tükürsen bıyık, aşağı tükürsen sakal oldu bu :)
NOS Pro Shot Fogger Wet Kit + Progressive Nitrous Controller vs.. vs.. ıvırzıvırı ile nos un kontrolünüde herbişiyide kendisi yapıyor sen gaza basıp vites deişiyorsun o belirgin biyerde ufaktan başlıyor avansı çekiyor sonra nos azalmaya başlıyor eski avansa dönüyor istediğin viteste istediğin kadar nos basıosun vs.. vs.. sağlıklıca hatta bu akşam konuştuk bunu Angelle o daha detaylıca yazar okuyunca sanırım ...
benim anladığım bildiğim bu nosla alakalı yoksa wet falan hiç girme düşük shot dry nos bas devam et ama nos kullanmış birinden işin inceliklerini sorup oren sorun yaşamamak için ...
burda şu sonuca varabilirmiyiz: düşük güçler için çip+safc2+dry nos en iyi kombinason??.
peki çip (stock+hava filtresi için yazılmış yaptırdık)+ safc2 ile nosa basacağımız zaman, ayarları çekiyoruz ve nosa basıyoruz. peki 50-75 hp güçlerde, her pistona farklı miktarda giden nitrojen hava karışımının motora vs sürüşe bir zararı bir dengesizliği olmazmı?
ef186 arkadaşımızın dediğide aklıma çok yatıyor. sorun çıkabilecek noktaları kontrol edecek bir ünite takmakta gayet akıllıca olur. verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...
plastik emme manifoldlu arabalarda direct port system ve wet system niye yapılamıyor onu anlayamadım nedenini açıklayabilirmisiniz
güncel arkadaşlar
eğer herhangi bir arıza yada egzantriğin yapıısından dolayı emme kısmına alev gelirse ki bu çoğu yüksek performanslı otomobilde olabilir ufak bir hatayla, kötü sonuçlar doğurabilir wet ve direct portta zaten benzin hattıda bulunduğundan dolayı istenmeyen sonuçlar olabilir
ki ayrıca nos içeride sıcaklıktan dolayı genleştiği zaman basınç yükselmesi illa olacaktır buda manifoldun zarar görmesine neden olabilecek zararlar verebilir
back fire olayını diyorsunuz şimdi anladım genelde amarikanlarda gördüğüm bir olaydır
hımm o zmn ben palstik emme manifoldlu saxoma dry sistem takıyım gaz kelebeğinin 5 cm önünden
teşekkürler