User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
59 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo Egsoz Yapımı?

  1. #1
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo Egsoz Yapımı?

    arkadaşlar V6 biturbo için egsoz işine girişeceğim, eskisinin hali aşağıdaki gibi:





    fikir almak istediğim noktalar şunlar;

    DP dahil sona kadar kaynaksız CNC büküm kromdan mı yapsam?

    51 mm yeterli mi?çünkü son susturucularım maserati özel yapım ve daha iyisi yok diyor deneyenler, son susturucu girişlerimi daha fazla büyütmek istemiyorum...

    DP için her hangi bir uygulama önerisi olan var mı? bazıları DP yi ayrı yapıp devamıyla flanşla birleştiriyor...

    her bank için bir tane küçük susturucu düşünüyorum hem sesi biraz kıssın (cidden etraf rahatsız oluyor) hem de alt devirleri çok az tutsun, Gürcell le EVC ayarlarken response u ayarlarken alt devirleri doldurdukça sonlardaki basıncımız az da olsa düştü çünkü...

    malzemeyi kendim alıp atölyede yapacağım o nedenle her türlü öneriye açığım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    parçlı üretim yapın bence yarın bir gün herhangi bir şekilde hasar arıza olduğnda komple egzoz indirmeyin yada vurursunuz vs altını o kısmı söker atarsınız araya flex atın, araba sallandıkça egzoz arabadan bağımsız hareket ettikçe ağırlık farklı yerlere binecek bunu engeller bi nebze


    aklıma şu geliyor mesela kaynaksız komple turbodan itibaren yaptınız bunu takozla bağladınız arabaya, egzoz sallandıkça turboyu bağlantıyı sallamak isticek zayıf yerlerden kasıp kıracak o yüzden parçalı üretim yapın bence hem sökme takma kolay olur
    körler sağırlar

  3. #3
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki ufak 2 tane susturucu olayına ne dersin? zaten onları takarsam mecburen ek olacak onları flanşlı yapabilirim...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bülent abi, Semih'in de dediği gibi, orjinalinde nerede flex, havşa varsa yine oraya koy, öncesi veya sonrasında da flanşla ayır derim ben. Komple tek parça boru hem sök tak için, hem tamir açısından, hem de kasıntı açısından sıkıntı olabilir. Downpipe ayrı, geri kalan horizontal kısım ayrı iki parçalı olabilir.

    Çap için turbo egzoz türbininin çapına ve motor hacmine bakmak lazım. Senin ghibli 2.0 mı 2.8 miydi hatırlayamadım.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Osman benimki 2,0...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #6
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)




    yurt dışında ciddi bir üretici bunu satıyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Osman benimki 2,0...

    O zaman bence 51'likte kalmakta fayda var. 51x2 daire alanından 72'lik boruya denk gelecek zaten. Bütüyütüm desen geometrik olarak alan artacak, üstelik çift hat...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman bence 51'likte kalmakta fayda var. 51x2 daire alanından 72'lik boruya denk gelecek zaten. Bütüyütüm desen geometrik olarak alan artacak, üstelik çift hat...
    tamam fotodaki de 51 lik zaten, sana geçen bahsettiğim geçiş borularını farkettin mi? wideband sensörünü oraya takmışlar sonrasında...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  9. #9
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi o aradaki borular sadece yapıyı güçlendirmek içinmi yoksa geçiş için izin veriyormu?
    körler sağırlar

  10. #10
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Semih hocam bu açıklayıcı olur sanırım

    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #11
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi sahsi fikrim bu tip bir uygulama bana gore O bolgelerde turbulansa yol acacak kayip olacak genel olarak bana kalirsa mantiksiz ama neden boyle birsey yapmislar su an icin dusunemedim ama tasarim olarak bir avantaj saglarmi bilemedim, ogrendiklerime gore yaratmaz bence

    Osman'inda fikrini gormek isterim belki ben tek yonlu bakiorum

    Ayrica ara baglantilari v bandde yapabilirsin abi
    körler sağırlar

  12. #12
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Osman da oradan geçiş olmaz ilk anda oraya dolan gaz ne ise orda kalır demişti... ben de ikilemde kaldım, aslında deneyip ne derece değiştiğine bakmak lazım diyeceğim ama sök tak tekrar yap vs çok uzun iş... ben de bu köprünün işe yarayacağını düşünmüyorum belki köprü yapılan borunun çapı büyütülebilir... peki orta susturucu için fikir alayım?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #13
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bülent abi,

    Ben iki bankın hatlarını birbirinden epey ayrı gidiyor diye düşünmüştüm görmediğim için. Ortada bu denli birlikte, yanyana gidiyorsa sensöre yer yapılabilir. Hem bu yakınlık, okumadaki etkinliği de artıracaktır.

    Ancak Semih'in de dediği gibi dik kesen bağlantılar türbülans yapacak ve o bölgede akış sağlıklı olmayacaktır.

    Hatları birleştirme fikri bence temelinde zaten çok makul değil.

    Benim kendi aracım olsa, iki hatta da wideband yeri yapar, birine bağlar ayarımı yapar, ötekine tapa takar, değerleri takip eder, sonra kontrol için de arada bir ötekine bağlardım. Böylelikle hem bank1 ve bank2'nin ne derece sağlıklı çalıştığını da ayrı ayrı gözlemleyebilirken, hem de türbülans oluşturmamış, iki ayrı hattın mantığındaki düzgün akışı bozmamış olurdum.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  14. #14
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Osman senin dediğin gibi yapacağım, orta susturucu ve de sensör yerlerine ne diyorsunuz? EGT nin yeri bir hayli aşağıda ama bu aracın bütün modifiyeli egsozlarında hemen hemen aynı yere koymuşlar, O2 sensörünü DP nin hemen bitimine koyarım EGT yi nereye koymalı? hemen belirteyim turbo ile manifolt arasına koyma şansım yok eli bile girmiyor bırakın bir şey takmayı...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  15. #15
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi wideband sensörü hatların birbirine yaklaştığı yere koyman bence uygundur. Böylelikle hem ondan ona söküp takması da kolay olur, hem de çok uzaklaşmazken, sensör sağlığı açısından da çok yaklaşmamış olur.

    EGT yeri ile ilgili Hakan abi(Maxi) görürse daha iyi bir fikir verecektir. Turbo sonrası olacak olması dezavantaj.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egt normalde turbo ile silindir kapak arasında manifoldun üstüne biryere takılmalıdır, fakat kullanılan turbolar genelde pahalı olduğu için sensörün erimesi vs. durumlarda kopan parçaların turboya zarar vereceği düşünülerek turbo sonrasına takar herkes bende turbo sonrasına koydum sensörü o şekilde 80-100 derece kadar düşük okuduğu söyleniyor limit değerleri göz önünde bulundurarak gözlemlenebilir diye düşünüyorum sıcaklık.

  17. #17
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en iyi ihtimalle buraya koyabilirim...

    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  18. #18
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bülent abi,

    Ben iki bankın hatlarını birbirinden epey ayrı gidiyor diye düşünmüştüm görmediğim için. Ortada bu denli birlikte, yanyana gidiyorsa sensöre yer yapılabilir. Hem bu yakınlık, okumadaki etkinliği de artıracaktır.

    Ancak Semih'in de dediği gibi dik kesen bağlantılar türbülans yapacak ve o bölgede akış sağlıklı olmayacaktır.

    Hatları birleştirme fikri bence temelinde zaten çok makul değil.

    Benim kendi aracım olsa, iki hatta da wideband yeri yapar, birine bağlar ayarımı yapar, ötekine tapa takar, değerleri takip eder, sonra kontrol için de arada bir ötekine bağlardım. Böylelikle hem bank1 ve bank2'nin ne derece sağlıklı çalıştığını da ayrı ayrı gözlemleyebilirken, hem de türbülans oluşturmamış, iki ayrı hattın mantığındaki düzgün akışı bozmamış olurdum.


    Bence cift sensor kullanilabilir boyle bir durumda ki guzelde olur aslinda
    körler sağırlar

  19. #19
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iki tarafa da yerini açacağım zaten çift sensörü ben de istiyorum... bir de sayın arkadaşlar şu orta susturucu hakkındaki fikirlerinizi 1905. kez sorayım
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •