User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
33 sonuçtan 20 ile 33 arası

Konu: Karburatorlu arabaya turbo uygulamasi

  1. #20
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hızlı_Fransız Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şuan ank. civarı ve bir cok yerdeki tüplü şahinler öyle çalışıyo


    turbomu yoksa atmosferikmi?
    körler sağırlar

  2. #21
    Kaaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    192
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo sanirim

  3. #22
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ankarada turbo+lpg li şahinlerin gezdiğini bende duymuştum ama kendim görmedim henüz
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  4. #23
    s.alican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Tr/Ant , Ekaterinburg/Ru
    Mesaj
    980
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla ben gözlerim ile gördüm lpgli turbo şahin
    Alıntı erkin006 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ezel de 47 numara ayak varmış haftasonu gazetede yazıyordu...varın siz düşünün malzemeyi

    göz döndümü eyşan meyşan paklamaz

  5. #24
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo lpg li ivedikte bol miktarda var bende gördüm
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  6. #25
    Kaaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    192
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu dagilmis lpg li bide turbolu sahin olmus

  7. #26
    ozyrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye istanbul
    Mesaj
    662
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahh ahhh benimde başım yandı 1.3 corolla turboda düzgün usta ŞARTTTT

  8. #27
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam yapılır yapılamaz demiyorum lpg ile turbo ama turbo emişinden vermek biraz riskli bence tabi ilk çalıştırmada nasıl çalışıcak karışım nasıl ayarlanıcak turbodan dolayı muamma biraz
    körler sağırlar

  9. #28
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ankarada turbo+lpg li şahinlerin gezdiğini bende duymuştum ama kendim görmedim henüz
    Turbo LPG civic var istanbulda ama enjeksiyonlu tabi.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #29
    Kaaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    192
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne lpg mis

  11. #30
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozyrace Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ahh ahhh benimde başım yandı 1.3 corolla turboda düzgün usta ŞARTTTT
    nedemek istiyon len
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  12. #31
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hızlı_Fransız Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yukardaki listede sadece r5-r11 ler karblüdür digerlerinin hepsi enjeksiyonlu.... r5-lede r11 motorları civtasına kadar ayhnıdır tek fark kulaklar
    Sayın Hızlı fransız, dikkatli okuduğunuz ve düzeltmeniz için teşekkürler, listede R21'i yanlışlıkla eklemişim, doğrusunuz, onda da 8V enjeksiyonlu bir motor vardı, düzeltmemi yaptım.
    Maserati BiTurbolarda ise ilk modeller çift barelli Weber karbüratörlüdür, son yıllarında enjeksiyona geçmiştir. 2.0 V6 twin IHI turboları ile karbüratörlü turbo araçlarda fabrikaların son denemesidir, ondan sonra karbüratörlü turbo araç yapılmamıştır.

    LPG'li araçlar konusunda da, LPG'li olmaz demiyorum, örneklerini ben de gördüm-kullandım, ama ne kadar sıklıkla motor yediklerini de gördüm. Herhangi bir sanayideki lpg-turbo yapılmış araç sahibine sorun, eğer samimi ise; söyleyecektir ne kadar sık motor kırdığını. LPG-hava karışımını karbüratörlü sistemde turbo basıncına refere etmek zor olduğu için genelde motolar boost altında fakir karışımdan kırarlar.

    Ben turboladığın araçta gücü iki katından fazlaya çıkardım, ama bu süreçte araca harcadığım para, o anki piyasa değerinin 2.5 katını geçti. En mantıklı olan yol, aracı satıp daha güçlüsüne geçmektir, ama insan her zaman "peyderpey yaparım, zamanla hallolur" düşüncesi ile önce elindekini yapmak istiyor.
    Bu arada düşüülmesi gereken bir konu daha var:
    Motora turbo takmakla iş bitmiyor, daha hararetli çalışacak motora daha büyük radyatör, aracı durdurmak için daha büyük frenler, yol tutuşu için süspansiyon, daha güçlü aktarma organları: şaftlar, akslar, poryalar, artan gücü kavrayacak daha büyük ve sert debriyaj, daha geniş lastikler, vs vs liste uzadıkça uzuyor. Listede yapmayıp eksik bırakılan harşey daha sonra kırılarak veya kazaya sebebiyet vererek daha çok masrafa yol açıyor. Bu yüzden, fabrikadan sistem olarak turbo tasarlanmış bir araçla uğraşmak en mantıklısı. Çünkü turbo motora takılan bir aksesuar değil, komple bir sistemdir. Aracın tamamında gerekli değişiklikleri yapmak gerekir, aksi halde sonuç masraf ve hayal kırıklığı olur, tehlikesine girmek bile istemiyorum...

    Selamlar, kolay gelsin...

  13. #32
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    580
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SubieGuy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın Hızlı fransız, dikkatli okuduğunuz ve düzeltmeniz için teşekkürler, listede R21'i yanlışlıkla eklemişim, doğrusunuz, onda da 8V enjeksiyonlu bir motor vardı, düzeltmemi yaptım.
    Maserati BiTurbolarda ise ilk modeller çift barelli Weber karbüratörlüdür, son yıllarında enjeksiyona geçmiştir. 2.0 V6 twin IHI turboları ile karbüratörlü turbo araçlarda fabrikaların son denemesidir, ondan sonra karbüratörlü turbo araç yapılmamıştır.

    LPG'li araçlar konusunda da, LPG'li olmaz demiyorum, örneklerini ben de gördüm-kullandım, ama ne kadar sıklıkla motor yediklerini de gördüm. Herhangi bir sanayideki lpg-turbo yapılmış araç sahibine sorun, eğer samimi ise; söyleyecektir ne kadar sık motor kırdığını. LPG-hava karışımını karbüratörlü sistemde turbo basıncına refere etmek zor olduğu için genelde motolar boost altında fakir karışımdan kırarlar.

    Ben turboladığın araçta gücü iki katından fazlaya çıkardım, ama bu süreçte araca harcadığım para, o anki piyasa değerinin 2.5 katını geçti. En mantıklı olan yol, aracı satıp daha güçlüsüne geçmektir, ama insan her zaman "peyderpey yaparım, zamanla hallolur" düşüncesi ile önce elindekini yapmak istiyor.
    Bu arada düşüülmesi gereken bir konu daha var:
    Motora turbo takmakla iş bitmiyor, daha hararetli çalışacak motora daha büyük radyatör, aracı durdurmak için daha büyük frenler, yol tutuşu için süspansiyon, daha güçlü aktarma organları: şaftlar, akslar, poryalar, artan gücü kavrayacak daha büyük ve sert debriyaj, daha geniş lastikler, vs vs liste uzadıkça uzuyor. Listede yapmayıp eksik bırakılan harşey daha sonra kırılarak veya kazaya sebebiyet vererek daha çok masrafa yol açıyor. Bu yüzden, fabrikadan sistem olarak turbo tasarlanmış bir araçla uğraşmak en mantıklısı. Çünkü turbo motora takılan bir aksesuar değil, komple bir sistemdir. Aracın tamamında gerekli değişiklikleri yapmak gerekir, aksi halde sonuç masraf ve hayal kırıklığı olur, tehlikesine girmek bile istemiyorum...

    Selamlar, kolay gelsin...
    abı cok guzel yazmısın

  14. #33
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çocuğu olsa okula başlardı...
    K.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •