User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo projesi için bilgilenme amaçlı sorularım

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo projesi için bilgilenme amaçlı sorularım

    Abilerim kardeşlerim . Öncelikle merhaba . Elimde görmüş olduğun... dur öyle değildi bi saniye,

    Neyse konuya gelelim... 1976 Model 1.9 Opel Manta sahibiyim. 1976 dan bu yana hiç motor açılmamış ve bu motor bi yerde açılıp rektefiye isteyecek. Ben de bu durumdan istifaden minik bir turbo projesi içine gireceğim.

    Pig motor dedikleri döküm bloğun içinde 86.00mm lik 4adet pistonum var ve 76 dan beri değişmemiş. Rektefiyede değişeceğini düşnüyorum (daha doğrusu göze alıyorum) . küçük bi dizel turbosu ile 0.5 - 0.6bar almak istiyorum (120 - 130 hp Tekerde)

    1. Sorum şu: ECU ile oynamadan k-jetronik bir motora turbo takarsam performans alırmıyım ? (4 nokta enjeksiyon (mekanik enjeksiyon da deniyor))

    2. Sorum : Emme ve egzoz aynı yönde yer o kadar fazla değil dolayısı ile . emişe intercooler ile yeterince soğuk hava alabilirmiyim ? ( şehir içi kullanım olucak her an her dakika 5k 6k çevirmeyecek motor)

    3. Sorum : Araca lpg takılalı 1 yıl olmadı . lovato marka yarı sıralı sistem var. yani çalışırken benzinde çalışıyo sonra gaza geçiyo . sistem yeterli olur mu? yaprak mikser dedikleri şey var akışmetrenin önünde.

    4. Sorum ise : Pig motor dayanıklı piston gömlek değiştirmeden turbolasan bile blok kaldırır dediler. arabada 6.6k kesici var. en korktuğum şey ise para harcadıktan sonra kol bacak çıkarır mı ?

    Yani demek istedğim kısaca şu; Ben stock hali 105 hp olan bi motora turbo ile 120 - 130 hp verirsem pistonlardan birisi "Hadi Allaha emanet olun, ben çıkıyorum." der mi ?

    Yapmak istediğim şey arabaya 3-4 ay turbolu binmek ardından rektefiye ve tertemiz bi 2.0 atmosferik elde etmek . sağlıklı olacağını bilsem rektefiye sonrası da turbolu gezebilirim ama risk almaya değer mi

    Herkes düşüncesini fikrini eleştrisini lütfen yazsın . Eksiğim ve ya abartı düşüncem varsa ya da daha sağlıklı bi fikir ... Elbette dinlerim

    konu umarım doğru yerdedir. Heyecanlı bi üyeyim, kusura bakmayın
    Teşekkürler. Saygılar

  2. #2
    umu_vtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock motora soradan turbo herzaman risk kimse bunun garantisini veremez ki aracının 76 dan beri kapak açmadığını kendin sölüyosun sence ne kadar sağlıklı olabilir benm düşüncem eğer sorun çıkartırmı diye düşünüyosan bnce hiç turbo olayına girme ama zaten soradan motor yaptırıcam gittiği yere kadar diyosan kırana kadar turboyla devam

  3. #3

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı umu_vtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stock motora soradan turbo herzaman risk kimse bunun garantisini veremez ki aracının 76 dan beri kapak açmadığını kendin sölüyosun sence ne kadar sağlıklı olabilir benm düşüncem eğer sorun çıkartırmı diye düşünüyosan bnce hiç turbo olayına girme ama zaten soradan motor yaptırıcam gittiği yere kadar diyosan kırana kadar turboyla devam
    motor yeniden yapılıcakmış, ben olsam araştırıp eğer yapılıyorsa forged yapardım riskleri kaldırırdım ortadan o güçlere

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaten forged olayına girersem ki o da en kötü bana 4e 5 e patlar ömürlük turbo olur . pig motoru herkes övüyo...

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı umu_vtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stock motora soradan turbo herzaman risk kimse bunun garantisini veremez ki aracının 76 dan beri kapak açmadığını kendin sölüyosun sence ne kadar sağlıklı olabilir benm düşüncem eğer sorun çıkartırmı diye düşünüyosan bnce hiç turbo olayına girme ama zaten soradan motor yaptırıcam gittiği yere kadar diyosan kırana kadar turboyla devam
    işte kırmasa iyi olur tabi ya kapalı kutu sonuçta içerde ne var ne yok bilmiyoruz

    turbo ile bloğu yararsa ( en zor olanı gibi bu diyolar. (düşük basınçta)) Babamla "azcık" (?) tartıştıktan sonra 2.0 sfi motor koyarım tertemiz binerim . Ve bu en son ihtimal sanırım. Babamı ikna edemiyorum sfi motora. Bu haliyle bile durmakta ara sıra güçlük çekiyorum ...

  6. #6
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Satılıklarda 2.6lt opel motor var belki swap düşünebilirsin.

    Turbo konusunda ise jetronik sistemle turboyu hiç düşünme. Ama eski tip lpg sistemiyle turboda yürütebilirsin. Ayrıyeten vakumlu platinli filan ateşleme sistemi varsa turboda yine sıkıntı çıkarır. En azından elektronik ateşleme yaparsan çok işine yarar. Aynı motorun turbolanmışıda üretilmiş, Türkiye'ye geldimi bilmiyorum. Adı ''Turbomanta'' olarak geçiyor. 156hp karbüratörlü. Ne gibi değişiklikler yapmışlar araştırırsan işine yarayabilir.

    Forged olayına girersen, kare çap-strok dedikleri 86mm çapta birçok turbolu aracın pistonu uyabilir. Aklıma gelenler; Opel 2.0t, Mitsubishi 2.0t evo... 86mm oem forged pistonlar, hem kolay hemde nispeten ucuz bulabilirsin.
    Unutmadan, kazasız belasız bin, Manta B çok sevdiğim bir otomobil.

  7. #7
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Motor 105 Hp. Tekerlekte 120-130 demek, krankta nereden baksan 150-160 civarı.

    Bunu elde etmek için (kabaca tahmin ediyorum) yaklaşık .5 - .6 bar besleme gerekecek.
    Avans konusunda ihtiyatlı olduğun sürece piston, kol vs yeteli gelecektir.

    Ancak...

    Hatırladığım kadar ile K-Jetronic kallavi bir diyaframı olan bir AFM sistemi ile çalışıyor. Karışımı belirleyen esas sistem de bu. Sıkıntı buradan çıkar. Yapacağın tüm ayarlar haritanın her tarafında eşit miktarda zenginlik ya da fakirlik yaratır. Bu da, 100 kpa altında istenmeyen durumlar anlamına gelir.

    Bu durumda en akıllı çözüm, MS ve dört adet enjektör olacak. Kemal Ertek böyle bir dönüşüm yaptı mesela.
    Bu da, yakıt, ateşleme boost kontrol, kıvır, zıvır sorunlarını kökten çözer.

    Demek istediğim, bütçe planlarken motorun içindeki parçaları değil, besleme/intercooler ve motor yönetimi bileşenlerini hesaba katmak en akıllıcası olur.

    Piston kırmak, bloğu delmek, kol çıkarmak, istisnasız kötü/bilinçsiz ayar, ya da, yetersiz/allaha emanet motor yönetim sistemlerinin yarattığı bir sonuçtur. (Ha, yağsız çalıştırırsın, o başka mesele...)

    Toparlamak gerekirse, önce motor yönetimi. Hem de, motorun içini hiç kurcalamadan.

  8. #8

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Satılıklarda 2.6lt opel motor var belki swap düşünebilirsin.

    Turbo konusunda ise jetronik sistemle turboyu hiç düşünme. Ama eski tip lpg sistemiyle turboda yürütebilirsin. Ayrıyeten vakumlu platinli filan ateşleme sistemi varsa turboda yine sıkıntı çıkarır. En azından elektronik ateşleme yaparsan çok işine yarar. Aynı motorun turbolanmışıda üretilmiş, Türkiye'ye geldimi bilmiyorum. Adı ''Turbomanta'' olarak geçiyor. 156hp karbüratörlü. Ne gibi değişiklikler yapmışlar araştırırsan işine yarayabilir.

    Forged olayına girersen, kare çap-strok dedikleri 86mm çapta birçok turbolu aracın pistonu uyabilir. Aklıma gelenler; Opel 2.0t, Mitsubishi 2.0t evo... 86mm oem forged pistonlar, hem kolay hemde nispeten ucuz bulabilirsin.
    Unutmadan, kazasız belasız bin, Manta B çok sevdiğim bir otomobil.
    aynen platinli ateşleme...

    teşekkür ederim. Babamı ikna edebilirsem swap olayına ben de sıcak bakyorum. ama bütün mesele büyük patronda bitiyo

    swap olmazsa forged ve dereceli ile idare edicem . bi diğer planım da bu ...

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motor 105 Hp. Tekerlekte 120-130 demek, krankta nereden baksan 150-160 civarı.

    Bunu elde etmek için (kabaca tahmin ediyorum) yaklaşık .5 - .6 bar besleme gerekecek.
    Avans konusunda ihtiyatlı olduğun sürece piston, kol vs yeteli gelecektir.

    Ancak...

    Hatırladığım kadar ile K-Jetronic kallavi bir diyaframı olan bir AFM sistemi ile çalışıyor. Karışımı belirleyen esas sistem de bu. Sıkıntı buradan çıkar. Yapacağın tüm ayarlar haritanın her tarafında eşit miktarda zenginlik ya da fakirlik yaratır. Bu da, 100 kpa altında istenmeyen durumlar anlamına gelir.

    Bu durumda en akıllı çözüm, MS ve dört adet enjektör olacak. Kemal Ertek böyle bir dönüşüm yaptı mesela.
    Bu da, yakıt, ateşleme boost kontrol, kıvır, zıvır sorunlarını kökten çözer.

    Demek istediğim, bütçe planlarken motorun içindeki parçaları değil, besleme/intercooler ve motor yönetimi bileşenlerini hesaba katmak en akıllıcası olur.

    Piston kırmak, bloğu delmek, kol çıkarmak, istisnasız kötü/bilinçsiz ayar, ya da, yetersiz/allaha emanet motor yönetim sistemlerinin yarattığı bir sonuçtur. (Ha, yağsız çalıştırırsın, o başka mesele...)

    Toparlamak gerekirse, önce motor yönetimi. Hem de, motorun içini hiç kurcalamadan.
    kendi arabasını mod.lar gibi uğraşacak ama bu işi daha önceden yapmış bi usta lazım demek ki

    teşekkür ederim tüm tavsiyeleri göz önünde bulunduracağım

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabayı hırpalayarak kullanan birisi değilim zaten . Çok nadir sıkıştırırım arabayı . Sıkıştırmak dediğim de ışıklarda heyecanlı arkadaşlarla kalkarım, 1- 2- kesici - 3 der; bırakırım

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yurt dışında stok motora turbo uygulayan mutlaka vardır araştır bak bakalım neler diyorlar.Enjeksiyon olayı zor gelirse K-jet sistemi söküp karburatöre çevir motorunu bu şekilde supercharger ile emişli sistem kur enjeksiyon haricinde izleyeceğin en mantıklı yol bu olur diğer türlü afr yi belki kontrol altına alırsın ama avans sorun çıkartır motor kırarsın.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #12
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.9 motor ve dizel turbosu yanyana geldiğinde hiçde iyi sonuçlar meydana çıkmaz en kötü passat 1.8 t den çıkan k03 veya benzeri, bulunamıyosa büyüğü bi turbo almalısın yaklaşık 500 700 tl buna bi manifold lazım 500 ufak bi cooler 150 borudur silikondur egzostdur vs.işcilikdir 3000 tlye motora girmeden öle üstden turboyu takarsın Dükkanda çikdın hadi bakalım nasıl olmuş dedin gaza yapıştırdın önce bi metal sesi peşine gaz pedalında bi hissizlik hobaa 3000 tl çöp oldu

    bunun yerine kararını düzgün verip gerek bu motor gerekse swap yapıp paranla daha faydalı malzemeler alabilirsin bence bloğuna bişi olmaz 86mm birsürü piston, şahin pistonu bile 0.5 0.6 larda kırılmıyo kollarada bişi olmaz 350 400 tlye ms1 ler var rover 220 turbo enjektörü 150 200 tl ebay regülatör 100 tl blow off yine çin malı 100, 150 tl bunları biriktirip seni fazlasıyla tatmin edicek bi araç yapabilirsin bence hızlı davranıp üstün körü iş yaapmak boşa zaman ve para kaybı bikere yap temiz olsun son olaral sfi motor koymak için aklında nekadar bütce ayırıyosan iki ile çarp lanet motorun tekidir benden söylemesi

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.9 motor ve dizel turbosu yanyana geldiğinde hiçde iyi sonuçlar meydana çıkmaz en kötü passat 1.8 t den çıkan k03 veya benzeri, bulunamıyosa büyüğü bi turbo almalısın yaklaşık 500 700 tl buna bi manifold lazım 500 ufak bi cooler 150 borudur silikondur egzostdur vs.işcilikdir 3000 tlye motora girmeden öle üstden turboyu takarsın Dükkanda çikdın hadi bakalım nasıl olmuş dedin gaza yapıştırdın önce bi metal sesi peşine gaz pedalında bi hissizlik hobaa 3000 tl çöp oldu

    bunun yerine kararını düzgün verip gerek bu motor gerekse swap yapıp paranla daha faydalı malzemeler alabilirsin bence bloğuna bişi olmaz 86mm birsürü piston, şahin pistonu bile 0.5 0.6 larda kırılmıyo kollarada bişi olmaz 350 400 tlye ms1 ler var rover 220 turbo enjektörü 150 200 tl ebay regülatör 100 tl blow off yine çin malı 100, 150 tl bunları biriktirip seni fazlasıyla tatmin edicek bi araç yapabilirsin bence hızlı davranıp üstün körü iş yaapmak boşa zaman ve para kaybı bikere yap temiz olsun son olaral sfi motor koymak için aklında nekadar bütce ayırıyosan iki ile çarp lanet motorun tekidir benden söylemesi
    Atmosferik oyna diyorsunuz yani ? ya da yapıyorsan A dan Z ye yap ? benim bütçem 1000 1500 arası, yani büyük patrondan destek almadan...

    Kafam çok karışık bi sürü plan var kafamda ama en doğrusu ve en sağlıklsını seçemiyorum

  14. #14

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yurt dışında stok motora turbo uygulayan mutlaka vardır araştır bak bakalım neler diyorlar.Enjeksiyon olayı zor gelirse K-jet sistemi söküp karburatöre çevir motorunu bu şekilde supercharger ile emişli sistem kur enjeksiyon haricinde izleyeceğin en mantıklı yol bu olur diğer türlü afr yi belki kontrol altına alırsın ama avans sorun çıkartır motor kırarsın.
    yurt dışında para var imkan var

    Adamlar aynı motordan turbosuz 303hp güç elde ediyolar 16valf üst kapak ile. İzledikçe müthiş canım sıkılıyo

  15. #15

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selam ben 86 model e30 318 i turboladım standart halıyle yuruttum ama sırası ıle bazı sorunlarla karsılastım bu iş turbo manıfold turbo ve ıntercolerle bıtmıyor
    sırayla baslarsın benzın pompası benzın reguletoru conta aktarma organlarının durumu nedır
    0,6 barda standart ecu ıle kullanıyorum. buda bugun cekılen vıdeo https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muratakdag Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam ben 86 model e30 318 i turboladım standart halıyle yuruttum ama sırası ıle bazı sorunlarla karsılastım bu iş turbo manıfold turbo ve ıntercolerle bıtmıyor
    sırayla baslarsın benzın pompası benzın reguletoru conta aktarma organlarının durumu nedır
    0,6 barda standart ecu ıle kullanıyorum. buda bugun cekılen vıdeo https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater
    Getrag 240 şanzıman var şaft ise ona uyumlu sorun çıkaracağını sanmıyorum . Diferansiyel desen yağ kaçağı bile yok ... lpg de istediğin performansı alamazsın diyosanız ki zaten gazlayacağım zaman benzine alırım . enjektörleri 440-550cc arası bi şey yapmayı planlıyorum zaten .benzin pompası yeterli olmaz ise zaten sanayiden çıkmıyorum bütün günüm. (sevdiğimiz bi ustamızın yanında geçiyo ankarada olduğum sürece). benzin yetiştiremezse dediğiniz gibi bi benzin pompa- regülatör alıcam sorunu çözmek için.

    bu arada sizin araçta kilit yok sanırım ?

  17. #17

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kilit yok bakıyoruz uygun bırsey oranında karar veremedık burada dayno testı yapacak yerde olmadıgı ıçın gucun kaç hp oldugunuda bılmıyoruz onun ıçın dıff konusunda kararsızım. tatmın edecek guc alırsın ınsallah.

  18. #18

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaynak spec %100 kilidin en ucuz yolu

  19. #19
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle 20-30 Beygirle birsey olucağını sanmıyorum açık konuşayım amma 76 dan beri kullanılan bir motorun semanları çok iyi durumda olmayabilir

    manifold ile aynı yönde olması sana çok zarar vermez dizel turbosu çok küçük kaç litre araban ?

    ben senin yerinde olsam aşağıda değil biraz daha büyük bişiy alıp orta band ve üst battta olsun die düşünürdüm

    kjetronic için ise bas 2 enjektor daha emmeden süper işte
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •