cevabımı düzelttim dizelle benzinli karıştı çünkü konuda
Printable View
şimdi özetlersek benzinli modellerde 116 ve 118i modelleri 1.6 motorlar 328 2.0 motor. Dizeller de de eskiden 316-318 bunlar 2.0 motordu kısık halleriydi. mevcut durumda 116 ed satılıyor zaten türkyie oda yeni 1.6 dizel motor.
dizellerin 3,30d ye kadar hepsi 4 silindir ve de 1995 motorlu... benzinlilerde ise 320-328 1997 motor... 316-318 hacim olarak aynı 1500küsür...
Benim konum basliktan da anlasilacagi gibi 1.16i yani benzinli olan :)
Dünyadan bir haber yaşıyoruz :D
Sadece yazılımla 200hp alınıyorsa 116i alsaydık keşke :)
116 dizelin 2000cc olduğunu da ilk kez duyuyorum.
türkiyede yapılan birkaç 116i 170hp verdi sadece. 200hp daha prof çalışmalarla belki
İsimlendirmeden dolayı karıştıranlar olmuş.
BMW 1-2 modelini saymazsak yıllardır sürdürdüğü hacime göre isim vermeyi sonlandırdı.
eskiden 1600 cc ise 3.16 2000 cc ise 3.20 diyordu.
Yeni kasalarda hacime bakmaksızın o kasada ki en düşük güce 3.16 bir üstüne 3.18 gibi isim veriyor. Yani tamamen güce göre isim veriyor.
eski 2 litre motorlu olanlar tabiki 2 litreden :D ama ben türkiye de olduğunu sanmıyorum onlardan
bu motor Mini Cooper S deki 1.6 turbo ile aynımı?
Totalde asırı besleme arac güzel gucler cıkar , suda varkı Dynopack de gayet rakamları yuksek cıkaran bır dynometre 200hpye fazla takılmayalım.
Kosiflere bakıma gittiğimde arabayı beklerken f30'u test ettim.Dizeli e90'dan bildiğim için benzinli olarak 3.16 vardı onu kullandım.Aracı bilmeyenlerin klasik 3.16 armasına bakarak atarlanması hezimetle sonuçlanabilir,gayet canlı özellikle spor mod çok dinamikti.Araç ne yapmak istediğini senden önce anlıyo sanki.Ben çok başarılı bulmuştum şahsen 1.6 136 ps'i..
ablamda var 116i gidişi güzel ama yazılımla 200 hp çok zor belki 118den çıkar 200hp. 116 nın hızlanması hiç kötü değil şanzıman güzel 8 ileri tptronik. 116d ler 1998cc değil 1598cc.
Evet bu motor 206 gti da pejo rcz de kullanılan BMW - Pejo ortak yapımı THP motor.
1.16 ile 1.18 arasında fark egsoz sistemi ve cooleri diye biliyorum, onun dışında aynen dediğin gibi map değişik sadece.
Evotechin sitesinde 200hp güç veriyor diyor ama sanırım TR de henüz kullanan olmadı.
Benim asıl merak ettiğim 3 serisinde 320 efficent dynamics diye bir motor çıktı 1.6 170 hp, acaba bu da aynı motor mu yoksa farklılıklar var mı blok kol malzemesinde çok merak ediyorum.
Ben hep gecerim ki, picanto, f30 farketmez, rakipsizim:)
Saka bir yana dusuk devir verim acisindan her zaman daha iyidir. Alt devirlerde torku o kadar iyiki 90 km/h ile 8. Viteste 4 kusur litre benzin yakiyor.
Genel olarak o kadar agirlik ve tam otomatik vitese ragmen cok ekonomik ve gayet atak. Ust vitesler inanilmaz uzun, 3 bin devirde 180 yapan 1.6 araba mi olur.
Aracin turbosu ve motoru ust devirlere gore degil ne yaparsan yap ust taraf tirt kalacka bence. Chiple 136 dan 170 e ciksa pek guzel olurnama...
Mini s motoru ile aynı olduğu düşünülürse 3500 devire kadar S3 üm den daha tak diyebiliriz. Ancak arkadaşarında azdığı gibi turbo fındık kadar olduğu için üst devirler ölü.
Bende var 118i mantik ayni dizel mantigi normal kullanimda yuksek vites dusuk devir 80-90 la giderken bile 8.viteste arac ve o sekilde gaza duzgun basilirsa vites bile kucultmeden toparliyor arac. Ben ayda yaklasik 3.000km falan yapiyorum genel ortalamam 8.7lt.
Vites oranlarida cok iyi bence 170 le giderken 3.000 devirde oluyor. Sportif kullanima gelirsek bundan once ki aracim leon 2.0tdi fr di yine 170hp gidisi ayni fr la f20 nin. Hatta 200den sonra f20 daha istekli hizlaniyor diyebilirim. E90 F30 F10 dan roll ve dragda min 2-3 boy onde ve yerler biraz islak olursada hic kasmadan su yonca dedikleri sapaklari guzel bi aciyla komple yan donebilirsiniz
Merak edilen bisey olursa elimden geldigince cevaplamaya calisirim. Ve arac cift turbo degil twinscroll turbo diye gecen sistem charger ve bir adet minicik turbosu var