bu konuyu ben bı arastırayım gelısmelerı burdan yazarım tartısırız konusuruz hepberaber bu arada turbolu kadetı sen mı yapmıstın?
bu konuyu ben bı arastırayım gelısmelerı burdan yazarım tartısırız konusuruz hepberaber bu arada turbolu kadetı sen mı yapmıstın?
Detaylı bilgi istiyorsan yabancı forumları takip etmelisin özellikle turbosport forumu takip et o forumda bu motorlar ile uğraşan çok kişi var.Yada maddi durumun müsaitse burtonpower dan bahsettiğim kapaklardan getirtebilirsin fakat yanlış hatırlamıyorsam tanesine 3000 küsür euro para istiyorlardı.
Evet kadett bir zamanlar turboydu başarısızlıkla sonuçlanan bir turbo uygulamasıydı benimki.Şimdi 2.0 taunus motor swaplı nasip olursa supercharger olacak yakında.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
aynen oyle olacak![]()
Şu hesaplama nasıl yapılıyor bir anlatın da öğrenelim.bunu ölçebilecek aletin varsa ölçelim ve bana bildir daha sonra ortalama 1. bar turbo basabilmen için sıkıştırma oranını ne kadar düşürmen gerektiğini hesaplayıp söylerim.
Tekrar ediyorum sıralama bence şöyle olmalı : Egzos manifoldu, turbo, intercooler, gaz kelebeği, yakıt , emme manifoldu. LPG den anlamadığım için bunu yazmadım.
sıralama güzel olmuş ama yakıt denince lpg yakıt sınıfına girmiyor mu????
Kaledeyim dikkat
Sol omuzumun üstündeki cevap verme diye beni uyarıyor fakat sağ omuzumun üstündeki salak tarafım cevap vermen centilmenlik gereğidir diyor.
Şimdi gelelim nasıl hasapladığıma.
LPG den anlamadığımı söylemiştim gerçekten anlamıyorum.
Ben olsam ucuzundan çıkma iki küçük turbo alırım egsozları elimde yaparım turboları takarım sonra 50mm boru ile 5-6 litrelik intercoolerda birleştiririm sonra 60mm boru ile karbüratöre bağlarım.
Piston sıkıştırma oranınıda 9.2 olan orijinal den 8.0 veya en fazla 8.5 oranına düşürürüm. Bunuda şöyle yaparım orijinal conta tahmini 1.2mm + 0.8 kalınlık Toplam 2.0mm conta koyarım. Bu da yeterli güvenlik sağlar en fazla 1.0 bar basarım motor içine çok yüklenmemek için.
Ben cahilden bu kadar inşallah sınavdan geçmişimdir.
cift turbo takmayı dusunmuyorum cunku olaya kabaca bakıyosunuz bu motorda bı tarafın basıncıyla dıger tarafın basıncı ayarlamak bırı bıttıgınde dıgerıyle devam ettırmek bunlar hep sorun bunlara kafamı yoracagıma tek turbo attım cozdum olayı gerıye kalan zamanımıda kaportasına yordum yanı cok cok ınce detaylara gırmedım o gordugunuz manıfoldu zaten kendım yaptım su ankı amacım motorum calısıyo bı sornum sıkıntım yok bı an once kaporta boya elektrık tesısatını halledıp aracı trafıge sokmak ondan sonra kapının onunde motoru ındırır bındırırım sorun degıl zamanla gfantazı yapar twine gecerım yada bu turboyu buyuturum elımde 2 adet c3 den cıkma turboda var ayrıca subarudan cıkma bılyalı buyuk turboda var az cok anlamısındır olayı ve benım herhangı bı ayarda yapmam gerekmıyo motorum forged turbo full acık otesı yok artık sorunsuz calısıyo gıttıgı yere kadar en baba kol cıkarır pıston erıtır fazla kafaya takmamak gerek takıyosanda bu ıslere gırmemen gerekır.
Sanirim size sorulan (ki benimde cok merak ettigim konu) sizin soylemis oldugunuz 'bana motorun detaylarini soyle sana 1 bar icin sikistirmayi kaca dusurmen gerektigini hesapliyim' sozunuz.
Turbo icin dusuk sikistirmami gerekiyor? Eger bu sart ise nasil kac barda kac sikistirma olmasi gerektigini hesapliyorsunuz?
Ben araba motoru imal edecek düzeyde teknik bilgiye sahip makina mühendisi değilim.
Motor fabrikalarının ürettiği örneklere bakarak söylüyorum. Bir çok fabrika 1.0 bar basacağı motorun sıkıştırmasını 8.0 ila 8.5 olarak yapmış. Daha sonra 2.0 bar basacak olan motorsport yarış takımları bunu 7.2 civarına indirmiş.
Nasıl hesapladığıma gelince belki doğru belki yanlış o da bende kalsın.
Tecrübelere bakarsak orijinal sıkıştırma oranlı motorlara turbo basanlar genelde conta veya başka yerleri patlaşmıştır.
Burada insanlari yonlendiriyorsaniz kusura bakmayinda belki dogru belki yanlis bende kalsin diyemezsiniz! O zaman konusmayin bildikleriniz sizde kalsin!
Allah sukur burada yeteri kadar bilgili ve ayni zamanda deneyimli arkadaslarimiz varda insanlar sizin sacma sapan fikirlerinize inanip telef olmadan dogrusunu ogretiyoruz.
Burasi trnin en fazla teknik bilgiye sahip insanlarinin bulustugu bir platform, dogrunuzu yanlisinizi kendinize saklayin yada sadece kendi araclarinizda deneyin. Burada insanlar sizin kobayiniz degil.
Yasiniza saygidan dolayi insanlar size inaniyor, insanlari yaniltmayin.
Sonradan eklemissiniz 'orj. Sikistirmayla turbo yapanlar ya conta yada baska yerleri patlatmistir' lafinizada cevap vereyim.
Orj. Sikistirma type-r yada s2000lerin binlerce km sorunsuz yol yaptigini biliyoruz. Uygun yazilim yapilan hicbir arac conta yakmaz yada bir yerini patlatmaz! Dusuk oktan yada baska bir sebepten yuksek egt nedeniyle yakabilir. Bir diger ihtimal aracin artik yetmedigini dusunup basinc acmaktir.
Gerci bunlari 2013 yilinda CHİPine uygun turbo arayan birisine anlatmak ne kadar dogru ondanda emin degilim?
Bütün dediklerinizde haklısınız efendimiz.
Burdan yanlış yönlendirip telef ettiğim herkesten özür dilerim..
Ben cahili lütfen affediniz.
Sizler bu Türkiyenin en bilgili insanlarısınız efendimiz.
Biliyorumki sizin gibi yüksek bilgiye sahip büyük insanlar bizim gibi cahilleri eğitmek için bu platformu kurdunuz lütfen diğer üyeleri eğittiğiniz gibi benide eğitiniz ki bir daha sizlere karşı gelmiyeyim.
Bundan sonra her dediğinize evet deyip sesimi çıkarmamak için elimden geleni yapacağım efendimiz.
Benimle tanışmak istediğinizi söylemiştiniz aman zahmet etmeyiniz ben cahilin seviyesine inmeyiniz efendimiz.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)