User Tag List

Sayfa 2/5 İlkİlk 1234 ... SonSon
94 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Süpercharger... Nerde Hata Yapıyoruz?? Yardım..

  1. #20

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    şu an ilk deneyeceğim şekil sizin de çizimde yaptığınız gibi..

    resimde uğraşmış emek harcamışsınız teşekkür ederim.. elinize sağlık..

    inşallah biri çıkıp şimdi oldu hah tamam öyle der
    + olarak birşey daha, muhtemelen defalarca düşünülüp kontrol edilmiştir ama bypass valfin yönü doğru mu?

    bypass valfininin çıkıntısı superchargerın emişine doğru olacak, teorik olarak vakumu motordan değil superchargerın girişinden okuyacak.

    birkaç resim daha bypass valfin çıkıntısı supercharger ın emişine doğru olmalı




  2. #21
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bmwstyle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    alakasız yerden olacak ama, beyin olarak ne kullanmayı düşünüyosunuz ?
    ilham kaynağım downing atlanta da beyin yok sadece ayarlı yüksek basınçlı benzin regülatörü var bende beyin düşünmüyorum şimdilik.. benzin basıncını artıracaz ama zaten araçı benzinde kullanmıyoruz Sıralı sistem LPg de kullanıyoruz LPG sistemim ve yazılım istediğim gibi yakıtı artırmama izin veriyo.. 8 lik rekorlar büyük kafa LPg regülatörü var ve LPg beyninden girip Fuel map ı ayarlıyorum.. şimdilik plan bu.. bu işe yaramazsa ki yarayacağını düşünüyorum o zaman beyin yada yazılım olacak mecbur..

  3. #22
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rica ederim, paintte 2 çiziktirdim işte

    yani aslında senin yaptığın bağlantıda teorik olarak normal geliyor bana.. ama pratikte sorunla karşılaşmışsın. cooper s ' in sistemi teorik olarak bu şekilde olduğundan denemekte fayda var.
    ewet teoik olarak aynı şey gibi gözüküyor ama rölantı motoru direk emmeye verince ister istemez SC da gönderiyo hava emmeye haliyle fazla geliyor.. eğer SC dan öncesine verirse rölantı motoru havayı gerekli hhava emmeye gidecek fazlası bypass dan sirkülasyon yapma şansı bulacak yada bir başka deyişle rölantı motorunun gönderdiği hava da SC by pass sirkülasyonuna dahil edilmiş olacak ve pratikte bu da fazla hava sorununu çözecek... yani sanırım çözecek

  4. #23
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    obd1 'de atılıyor olması lazım evet.. fakat araç üstünde ayar nasıl olur onu bilmiyorum.
    M. The most powerful letter in the world.

  5. #24
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    + olarak birşey daha, muhtemelen defalarca düşünülüp kontrol edilmiştir ama bypass valfin yönü doğru mu?

    bypass valfininin çıkıntısı superchargerın emişine doğru olacak, teorik olarak vakumu motordan değil superchargerın girişinden okuyacak.

    birkaç resim daha bypass valfin çıkıntısı supercharger ın emişine doğru olmalı
    valla bypass valfi baya bi hengameden geçti yerini ayarlamak için kestik doğradık tekrar kaynak filan yönü konusunda emin değilim ama bypass aktive olması çin gelen vakumun SC ın hemen önünden olması benim kafama yatmıyor orda az yada çok her zaman emiş var ve emiş oldukça by pass kelebeği açık... bu durumda bypassın aktif hale gelmesi için gereken vacum emme den olsa çalışma mantığı olarak daha mantıklı rölantıda emiş ver emme de bypass kelebeği açık ve emmeye hava basılmıyor gaza yüklenir yüklenmez emme deki emiş sıfıra iniyor ve anında bypass kapanıyor ve emmeye boost verilmeye başlıyor teoride mantıklı ama pratik de görecez.. bu konuyu daha önce de tartıştık bi topic açmıştım kesin bişey söylenmemişti bazı yorumlar vardı sadece..

  6. #25
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın rolanti valfinin normalde nerde durduğunu bilmediğim için o konuda yorum yapamıycam fakat benim kayış sisteminde ki hata gözüme çarptı, charger ın kasnağına kayış çok az temas ediyor, çok daha fazla sarması lazım, basınç basmaya başladığında muhtemelen kayış sıyırıcaktır ve basıncın düşmesine sebep olucaktır,

    charger ın kayışının bağlı olduğu hemen altında ki kasnakla, charger kasnağının arasına gergi kasnağı konulması gerekiyor bence.

  7. #26
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla bypass valfi baya bi hengameden geçti yerini ayarlamak için kestik doğradık tekrar kaynak filan yönü konusunda emin değilim ama bypass aktive olması çin gelen vakumun SC ın hemen önünden olması benim kafama yatmıyor orda az yada çok her zaman emiş var ve emiş oldukça by pass kelebeği açık... bu durumda bypassın aktif hale gelmesi için gereken vacum emme den olsa çalışma mantığı olarak daha mantıklı rölantıda emiş ver emme de bypass kelebeği açık ve emmeye hava basılmıyor gaza yüklenir yüklenmez emme deki emiş sıfıra iniyor ve anında bypass kapanıyor ve emmeye boost verilmeye başlıyor teoride mantıklı ama pratik de görecez.. bu konuyu daha önce de tartıştık bi topic açmıştım kesin bişey söylenmemişti bazı yorumlar vardı sadece..

    o konuda anlattığım sistemde ben kesin söylemiştim hala da söylüyorum, yorum değil

  8. #27
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokhan035 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracın rolanti valfinin normalde nerde durduğunu bilmediğim için o konuda yorum yapamıycam fakat benim kayış sisteminde ki hata gözüme çarptı, charger ın kasnağına kayış çok az temas ediyor, çok daha fazla sarması lazım, basınç basmaya başladığında muhtemelen kayış sıyırıcaktır ve basıncın düşmesine sebep olucaktır,

    charger ın kayışının bağlı olduğu hemen altında ki kasnakla, charger kasnağının arasına gergi kasnağı konulması gerekiyor bence.
    bu kasnak asıl kasnağımız değil zaten.. sistemi çalıştırdığımızd kendi kasnağına geçerken fikirlerinizi göz önüne alacam ama katkınız için teşekkür ederim..

  9. #28
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokhan035 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o konuda anlattığım sistemde ben kesin söylemiştim hala da söylüyorum, yorum değil
    eyvallah.. senin söylediğin doğrultuda zaten SC giriş borusuna Sc hemen öncesine bypass a giden bi emiş borusu koydum.. sadece biz aracı çalıştıramayınca o iş ikinci plana itildi..

  10. #29

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla bypass valfi baya bi hengameden geçti yerini ayarlamak için kestik doğradık tekrar kaynak filan yönü konusunda emin değilim ama bypass aktive olması çin gelen vakumun SC ın hemen önünden olması benim kafama yatmıyor orda az yada çok her zaman emiş var ve emiş oldukça by pass kelebeği açık... bu durumda bypassın aktif hale gelmesi için gereken vacum emme den olsa çalışma mantığı olarak daha mantıklı rölantıda emiş ver emme de bypass kelebeği açık ve emmeye hava basılmıyor gaza yüklenir yüklenmez emme deki emiş sıfıra iniyor ve anında bypass kapanıyor ve emmeye boost verilmeye başlıyor teoride mantıklı ama pratik de görecez.. bu konuyu daha önce de tartıştık bi topic açmıştım kesin bişey söylenmemişti bazı yorumlar vardı sadece..
    ben sana gene cooper s te böyle diycem ama

    coopers te gaz kelebeğini ve supercharger ı birbirine bağlayan boru var, boru üstünde de bypass valve bağlantısı var ve bypass valve de intercooler ile emme manifoldunu birbirine bağlayan aluminyum parça üzerine monteli.

    ve bypass valfin kırmızı oklarla işaretlediğim yönü, çizimde gaz kelebeği ile supercharger arasına doğru denk geliyor..

    gaz kelebeği kapanınca, superchargerın dönüşü yeterli vakumu oluşturacak ve bypass valve açılacak. by pass valve açıldığı için superchargerın dönüşü ile üflediği hava bypass valve ile sürekli sirküle olacak..

    ne zaman gaza basıp vakum azalınca (gaza basınca supercharger rahat hava emecek vakum azalacak), bypass valve kapanacak tüm hava motora hücum edecek ve basınç olacak..

    sistemin teoriği bu, buna göre bypass valfin yönünü de mutlaka değiştirmelisin. Eğer böyle ise sorunu başka yerde aramalıyız.


    not: cooper s bypass valve 6 psi vakumdan sonra kapanıyor.. gaz kelebeği kapalıysa vakum çoktur ve bypass valve açıktır, gaz kelebeğini tam açarsan vakum azalır, vakum azalınca (hala pozitif basınç oluşmadı!) by pass valve kapanır.

  11. #30
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben sana gene cooper s te böyle diycem ama

    coopers te gaz kelebeğini ve supercharger ı birbirine bağlayan boru var, boru üstünde de bypass valve bağlantısı var ve bypass valve de intercooler ile emme manifoldunu birbirine bağlayan aluminyum parça üzerine monteli.

    ve bypass valfin kırmızı oklarla işaretlediğim yönü, çizimde gaz kelebeği ile supercharger arasına doğru denk geliyor..

    gaz kelebeği kapanınca, superchargerın dönüşü yeterli vakumu oluşturacak ve bypass valve açılacak. by pass valve açıldığı için superchargerın dönüşü ile üflediği hava bypass valve ile sürekli sirküle olacak..

    ne zaman gaza basıp vakum azalınca (gaza basınca supercharger rahat hava emecek vakum azalacak), bypass valve kapanacak tüm hava motora hücum edecek ve basınç olacak..

    sistemin teoriği bu, buna göre bypass valfin yönünü de mutlaka değiştirmelisin. Eğer böyle ise sorunu başka yerde aramalıyız.


    not: cooper s bypass valve 6 psi vakumdan sonra kapanıyor.. gaz kelebeği kapalıysa vakum çoktur ve bypass valve açıktır, gaz kelebeğini tam açarsan vakum azalır, vakum azalınca (hala pozitif basınç oluşmadı!) by pass valve kapanır.
    gayeet açıklayıcı olmuş.. gaz kelebeği kapalı olduğu için sistem kapalı devre olacak ve SC kapalı devre olduğu için vacum oluşacak... o konu süper oturdu..

  12. #31
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi orjinal downing atlanta kitinin bi kaç açıklatıcı resminin koyuyum sistemi çözmek için daha mantıklı ilerlemiş oluruz..



    1 numara ile işaretlediğim yer buharlaşan yağ için koyulmuş yer.. her ne kadar bu motor üzerinde sol tarafta ise de e30 larda bu tahliye sağ tarafta ve akışmetre ise gaz kelebeği arasına giriyo atmosterik iken...

    2 numara beyazla yazmaya çalıştığım yerde bir bu yağ buharı tahliyesine T atılmış ve bi ucu görüldüğü üzere SC ın hemen girişine gidiyor diğer uç ise rölantı motoruna gidiyor.. bu durumda ben yağ buharı tahliyesini aynı atmosferikte olduğu gibi takacam akışmetre ile gaz kelebeği arasına.. rölantı motorunu ise SC ın hemen girişine verecem burda olduğu gibi..

    bu arada T atılan borunun SC hemen öncesine girdiği yere de 3 yazdım pek belli olmasa da..

    4 yazdığım yerde ise rölantı motorunun diğer ucu var gaz kelebeği ile akışmetre arasında..

    şimdi ikinci resim diğer taraftan çekilmiş...





    buda orjinal kitin sökük hali



  13. #32

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aşağıdaki resimde görebileceğin gibi, bypass valfi vakum hortumu emme manifoldundan değil, scharger emişinden alınıyor.

    senin kullandığın cooper s bypass valfi ise, onun hortumu kendi üstünde, vakumu okuyacağı boşluk ta çıkıntılı tarafına açılıyor.

    dolayısıyla bypass valfi çıkıntısı, gaz kelebeği ve supercharger arasına bağlanırsa, o kısımdaki vakumu görecek ve vakuma göre açılıp kapanacak.


  14. #33
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aşağıdaki resimde görebileceğin gibi, bypass valfi vakum hortumu emme manifoldundan değil, scharger emişinden alınıyor.

    senin kullandığın cooper s bypass valfi ise, onun hortumu kendi üstünde, vakumu okuyacağı boşluk ta çıkıntılı tarafına açılıyor.

    dolayısıyla bypass valfi çıkıntısı, gaz kelebeği ve supercharger arasına bağlanırsa, o kısımdaki vakumu görecek ve vakuma göre açılıp kapanacak.
    benim kullandığım cooper ın by pass ı değil ama bu konuya tekrar başına geçtiğimde dikkat edecem açılacağa tarafa... ama dediğim gibi ben zaten öyle olacak şekilde yaptım setup ı..

  15. #34
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arayan mevlasını bulurmuş... ahanda açık ve net bi resim...


  16. #35

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim kullandığım cooper ın by pass ı değil ama bu konuya tekrar başına geçtiğimde dikkat edecem açılacağa tarafa... ama dediğim gibi ben zaten öyle olacak şekilde yaptım setup ı..
    o zaman yönünde bir problem yok, kontrol edilecek nokta vakumu okuduğu konum.

  17. #36
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman yönünde bir problem yok, kontrol edilecek nokta vakumu okuduğu konum.
    bugün zaman bulabilirsem düzeneği tekrar kuracam.. emeği geçen herkese teşekkür ederim..

  18. #37

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pontiac Grand Prix de kullanılan M90, entegre bypass valfi var, valfi çalıştıran hortum, superchargerın girişinden vakumu okuyor, aslında bu valf hiç basınç görmüyor, sadece vakum..

    fikir olması açısından resmini ekliyorum


  19. #38
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pontiac Grand Prix de kullanılan M90, entegre bypass valfi var, valfi çalıştıran hortum, superchargerın girişinden vakumu okuyor, aslında bu valf hiç basınç görmüyor, sadece vakum..

    fikir olması açısından resmini ekliyorum

    adamın dibisin

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •