ben sana gene cooper s te böyle diycem ama
coopers te gaz kelebeğini ve supercharger ı birbirine bağlayan boru var, boru üstünde de bypass valve bağlantısı var ve bypass valve de intercooler ile emme manifoldunu birbirine bağlayan aluminyum parça üzerine monteli.
ve bypass valfin kırmızı oklarla işaretlediğim yönü, çizimde gaz kelebeği ile supercharger arasına doğru denk geliyor..
gaz kelebeği kapanınca, superchargerın dönüşü yeterli vakumu oluşturacak ve bypass valve açılacak. by pass valve açıldığı için superchargerın dönüşü ile üflediği hava bypass valve ile sürekli sirküle olacak..
ne zaman gaza basıp vakum azalınca (gaza basınca supercharger rahat hava emecek vakum azalacak), bypass valve kapanacak tüm hava motora hücum edecek ve basınç olacak..
sistemin teoriği bu, buna göre bypass valfin yönünü de mutlaka değiştirmelisin. Eğer böyle ise sorunu başka yerde aramalıyız.
not: cooper s bypass valve
6 psi vakumdan sonra kapanıyor.. gaz kelebeği kapalıysa vakum çoktur ve bypass valve açıktır, gaz kelebeğini tam açarsan vakum azalır, vakum azalınca (hala pozitif basınç oluşmadı!) by pass valve kapanır.