als li motor ve turbonun yapacağı kilometre ile alssiz motor ve turbonun ömrü aynı olmaz ki:) işletme masrafı demek istediğim buydu
egtyi Özgün'e sormak lazım o daha kesin olarak cevaplar
Printable View
Merak eden arkadaşlar buraya bakabilir.
Ayrıcana ALS Anti Lag Control , LC Launch Control ve FS Flat Shift Control ile bilgiler var.
Motorsport Developments - Ford Sierra & Escort RS Cosworth ECU Chips
1- Bir gün olur da arabamı satarsam herhalde üzüntüden yatak tan çıkamam.
2- Eğer biri bu arabayı alacaksa 15.000 Pound + yol + vergileri vermek zorunda. ( Diyeceksiniz ki zor fakat merak etmeyin veren çok oldu )
3- Ben herzaman azınlığın çoğunluğun üstünde olduğu düzenlere karşıyım. Mavi olanlar utansın kardeşim bende zenciliğimden memnunum.
Son 3. Maddeyi saka maksatli yazmadiysaniz cidden garipsiniz baska size lafim yok
ne güzel beygirlerden bahsedilirken yapılacak iş mu ???
ne oldu o ALS falan küçük turbolardan alınan beygirler....
Offfff yine başladı kuşak çatışması :)
Kardeşim Senna..
Anladığım kadarı ile bana bu konuda yardımın olabileceksin. Şimdi konuyu daha detaylı anlatayım.
Bana İngiltereden Group A Board lu Chip geldi. Bu chip benim arabama tam oturdu.
Bu chipin her türlü yazılım özellikleri benim arabama uyuyor fakat tek kusuru herhalde yarış arabasına göre yazıldığı için biraz zengin çalışması.
Bende o yüzden acaba turbonun hangi versiyonu içeri biraz daha fazla hava sokarda zengin çalışmadan normale döner diye düşündüm.
Yardımların için şimdiden teşekkür ederim.
En kötü ihtimal ile her iki turboyuda sök tak yapıp deneyecem.
Metin amca smiley kullanmadan surekli espri yapiyor ve ben laf carpma niyetinde birsey soylemedigine eminim bence ona ayni sekilde esprili cevap verildigi surece hic bir zaman gerginlik olmaz.Ama herkese laf etti kendi yol vermedi bana arada hatirlatayim :D
Senin söylediğin videoyu izledim. İnan bana benim turbo hortumum daha birinci turda patlamıştı fakat turbosuz 7 tur attım parasını verdim düdüğünü çalayım misali bu halde senin dediğin hareketleri yapmam çok zor hatta hanım bile benimle dalga geçti market arabası ile seni geçerim diye bence sen yanlış anlamışsındır.
İstanbulda istediğin caddede sana yol vereyimde için rahatlasın. Ama pistte maalesef benden çekeceğiniz var. Her şey sıra ile, bu arada çok kötü hazırlanıyorum.
ben o lafları deme zamanına yetişemedim bende öyle demek isterdim ama bu işlere başladığımda bir dyno vardı istanbulda. 1985 de murat arabamı modifiye ettirdiğimde hep sordular kaç beygir diye. Birde hep turbo düğmesi nerede diye sorarlardı. turbo düğmesi yokki dediğimde o zaman bu araba turbo değil derlerdi. Neyse uzun lafın kısası topkapıda arabaya güç ölçümü yaptırdığımda 150 hp çıkınca önce dyno bozuk zannettiler yeniden kalibre falan bir sürü uğraştılar ( o zaman çocuğuz saf saf beklemedeyiz) sonra yolda bakalım dediler o zamanda km saati bozuk dediler. aslında o zaman bizde beygir olmuşuz haberimiz olmamış:)
Ilk turdu zaten muhtemelen oyle firladigina gore daha turbo hortumu patlamamisti o esnada :) saka yapiyorum Metin bey caniniz sagolsun sizin yasinizda bu islerle bu kadar hevesle ugrasan insanlari kacirtmamaliyiz nesil farki anlasmazligindan.yolda zaten sizin nesil makas falan sevmediginden gecmek cokta zor degil pisttede siz gecin hic sorun degil.Araciniz cok sevdigim bir arac escort kozvört gecti der memnun bile olurum :)
Özgün'de problem yok o son seçeneğim. Benim elime böyle bir Group A Chip fırsatı geçti. Normalde güzelde oturdu iyi çalışıyor fakat dediğim gibi biraz zengin. Bakalım turbo değişimi ile belki çözebilirim.
Aslında neden zengin onuda biliyorum. Benim emme subapları standard 35mm Group A emme subapları 37mm fark bu.
abi zengin derken? rölantide mi? ya da hangi devirlerde zengin, tam gazdaki AFR nedir?
İşin içine ralli tarafı girdimi cadde için çözülmez olur.
turboların üzerinde kısıtlayıcı var. Orijinalden oldukça küçük bir giriş olacağından o program işe yaramayacaktır.
Şanzıman 7 ileri olduğundan stanart arabanın motorunun devirlerinde olmayacağından o devirlerde ne olacak. yani olamayacak.
bajjo diye biri vardı ingilterede bu arabalara orta halli bir sürü chip yapıyordu eğer adam yaşıyorsa o bir çözüm olabilir yada adı geçen kişiler uğraşırsa yaparlar. bu arabalar diğerlerinden biraz daha değişik olduğundan işleri yarım saat değil bir saat sürer yani uzağa gitmeye gerek var mı bilmem.
ralli arabası tabi zengin çalışacak o kadar beygir sudan gelmiyor benzinden geldiği için biraz fazla yakacak..
TURBO GİRİŞLERİ FARKLI GRA kurallara göre 34 mm gibi olabilir. Arabaya eziyet etmenin alemi yok
o elinizdeki grupA yazılımı bir anı olarak saklayın ve gidip özgünle beraber yeni bir chip yapın.
sizin arabanız grup A değil :)
bunun için komple yazılım yapılması lazım hocam öyle turbo tak çıkartla olmaz...
abi havayla ne alakası var? özellikleri neyse tam yazın ki bilelim, hiç bir şey bilmiyorsak maşallah deriz ...
Şu yan taraftaki bana bakan garip yüzleri ekliyemiyorum diye bu durumlar oluyor ne yapayım.
Özeliklere gelince herkes standard bilsin benim için yeterli.
Fakat 14 yıldırdır aynı arabaları kullanan ve bu süre zarfında 3 motor ve aynı arabalara bir çok modifiye yapmış olan birinede biraz birşey biliyordur diyebilirsiniz.
Neyse ben hala SENNA dan umutluyum belki o bir hesap yapabilir yoksa sök tak yapacağım. Ben ne sök taklar yaptım bir bilsen. Bir cosworth daha belkide daha fazla malzeme var elimde 14 yılın birikimi.
wrc ise eğer saygı duymak lazım ama buna sokakta binilir mi bilmem. yada wrc otomobil denince ne anlaşılıyor onu öğrenmek lazım. bu atari oyununda bile wrc Maxi Gr n otomobil sahibi olunca bile bazı parçaları bulmakta zorlandım. WRC olunca ben onu WC ye çevirirdim her halde. R mi nerde diyorsanız düştü ne yapalım....
Hep bunlar testesteron eksikliğinden yemin ederim...
Bu arabamın motoru 2009 yılında yapıldı. Bu arabamı bu güne kadar 3 değişik chip ile yürütüyorum
1- Evolutıon Chip
Bosch 400 İnjector
Fuel Pressure: 3 Bar Vakumlu
Spark Plug : Motorsport 071C
Spark Plug Gap : 0,60
piston Ratio 7.2-1
İnlet BD14 Egzost Standard 115'-110'
Rolanti AFR : 13,8
Normal AFR : 11,5 12,5
Peak 1,8 Bar AFR : 10,5
Boost 1,7 Bar AFR : 11,0
Benzin Tüketimi: 20
2- Ford Motorsport Chip
Bosch 400 İnjector
Fuel Pressure: 3 Bar Vakumlu
Spark Plug : Motorsport 071C
Spark Plug Gap : 0,60
piston Ratio 7.2-1
İnlet BD14 Egzost Standard 115'-110'
Rolanti AFR : 13,0
Normal AFR : 13 14,0
Peak 1,8 Bar AFR : 10,5
Boost 1,7 Bar AFR : 11,0
Benzin Tüketimi: 15
3- Ford Group A Chip
Bosch 400 İnjector
Fuel Pressure: 3 Bar Vakumlu
Spark Plug : Motorsport 071C
Spark Plug Gap : 0,60
piston Ratio 7.2-1
İnlet BD14 Egzost Standard 115'-110'
Rolanti AFR : 13,8
Normal AFR : 10,5 11,5
Peak 1,8 Bar AFR : 10,5
Boost 1,7 Bar AFR : 11,0
Benzin Tüketimi: 15
peki süre tuttunuz mu hiç? mesela benim beygirlerle vs işim olmaz ,belli bir test mesafem vardır, ne yaptırsam faydalı mı zararlı mı olmuş orada denerim...
Hepimizde aynı çatlaklık var demekki.
Benimde sahilde ve E5 te olmak üzere iki bölgem var genelde hangisinin boş saati ise orda deniyorum.
Ben süre değilde daha çok beni korkutacak derecede kafayı kaldırıp sonuna kadar gidebiliyormu bakarım.
1 - Evolution chip: İngiltereye motor özelliklerini bildirerek yaptırdım. Buna rağmen çok güzel olmadı fakat en hızlı toparlanan ve çok akıcı giden chip diyebilirim bence avans ayarında veya benzin oktan farkı yüzünden bir gariplik var bu yüzden gerçek 97 oktan benzin aradım bulamadım.
2- Motorsport chip: İkinci el aldığım chip çok sahin oturaklı güm güm çalışıyor evolutiona göre geç kalıyor.
3- Group A Chip: Çok sakin fakat tam yerinde güm güm çalışıyor hızlı toparlanıyor ve çok akıcı çalışıyor anlamadan 7000 devire çıkıyor. Tek kusuru zengin olması Buna rağmen 100km 15 litre tüketiyor.
Anlamiyorum pek ama rolantide zengin mi sanki?Birde normal afr den kastiniz nedir hani fazla gaza basmadan normal hizlanma falan mi?