Evet doğrudur.
Ben arabamla her hafta sonu istanbul ve çevresinde eşim ile gezerim dolayısı ile normal kullanım değerleri de önemli benim için.
Printable View
Hala bir deger yok.
400 Mt. Kaç sn mesela
Bu araba hiç mı çalışmadı Yada piste gidip hiç mı ölçülmedi. Demek istediğim belki bu kadar gidecek daha gitmeyecek.
Yada hiç kurcalamamış seri bir otomobille deneyin. S63 veya 911 turbo Yada hiç olmadı 330i BMW ben olsam denerdim en azından elimde ne var görürdüm. Olmaz ise cezaya koyarsın arabayı.
Israrlarınıza daha fazla dayanamadım..
1993 Escort RS Cosworth 4x4
MalardGreen
380 bhp / 540 nm Tork
Boost 2.0 Bar
200 Cast Iron Block
ARP Main Stud Kit
ARP Con Rod Bolts
ARP Head Stund Kit
Forged Pistons Ratio 7.2
WRC Steel Head Gasket
Motorsport Cam Pulleys
Kent Cam BD14
Plenum Spacer 15 mm
Exhaust System 2.5 inch
Garrett T34,63 Turbo
31 Actuator
Bosch 400 injectors
Pectel L8 Group A Board Chip
Blitz Boost Controll
RS500 İntercooler
Group A Radiator
Group A Fan Kit
Group A AirBox
K&N Air Filter
Samco Blau Hose Kit
EGL Blow Off
Bosch 023 Fuel Pump
Motorsport Ignition Leads
Grup A Ignition Coil
Motorcraft 071C
3 Bar Map Sensor
Hi-Pressure Oil Pump.
Hi Pressure Water Pump.
Swirl Water Pot.
Oil Breather System.
Oil Cooler System
Turbo Water Cooler System
MT75 Gearbox 4X4
Short Shifter
AP Racing Organıc Cluch Kit
Bilstein Suspension Kit
OEM Brake Kit
VeDi/VeDi-S-ABS
Goodrich Brake Hose Kit
7x16 OEM
Michellin Sport 225/50 VR 16
Recora Sport Seat
Sunroof Manuel
Front / Rear Heater Windows
Front Door Electric Windows
AEM Air / Fuel Gauge
OEM Boost Gauge
OEM Oil Pressure Gauge
OEM Volt Gauge
Sonunda bakla ağızdan çıktı. Şimdi soruların cevapları istediğiniz şekilde gelecektir.
WRC idi Yada grup A idi.
Standart derim.
Ama kimseyi kirmamak için egzantrik milleri için mutlaka ayrı bir Chip olmalı benim böyle bir arabam olsa bir 150-200 tl neyse verir bir güç ölçümü yaptırdım.
Eğer cesaret edemez isem arabayı kilitler beze sarar kaldırirdim.
O zaman gerçeklerden bahsedelim.
bahsedilen escort 1250 kg sökülme takılma (artan parça vs. ayrıca günümüze uyarlama olmuş olsa müzik seti ilave ölçüm saatleri falan birde yarım depo benzin koyalım sürücüyüde unutmamak gerekir. ) olaylarından sonra günümüzde 1300 kg gelse. eğer gerçekten 380 hp ise 400 mt si 11.5 ile 12 saniye arasında olur. gerisini siz düşünün nasıl gider. İçinde tok karınla oturamazsınız.
Gelelim GERÇEKTE nasıl oluyor.
1.2 bar basınçta o sayılan malzemeleri olmayan tamamen standart motorlu bir escort 280 hp civarında güç veriyor. bu araba ne yapıyor derseniz 400 mt 12.5 snde geçiyor. denenen bir sürü M3 - subaru - 911 turbo gibi arabalar ile denenince hepsinden hızlı. son sürat ise km değil devir olarak söyleyeyim her düzlükte 5. vitesde devir kesiyor (6750) yada her hafif dönüşte gaza bastığında yan yan gidiyor. yani hızlı gidenler sınıfında.
Diğer gerçek ise:
1.9 bar büyük enjektörler pectel board vs vs vs bunlardan sonra yani söz edilen 380 hp lerden bahsediyorum.. Bu işin uzmanından duyup inanmayıp bunlar uygulandı ve uzmanının söyledikleri harf harf gerçekleşti. emme manifolfu contası bile patlayabilir. (doğru hafif kaçırdı. ) daha sonra eğer sert kalkarsan ön diferansiyel dağılır. (korkudan denenmedi.) ilk gaza basmada 4 tekerlek birden patinaja başlayınca neme lazım diyerek bırakıldı. o da olmadı şanzımanı eline alırsın. (doğru grup dişlisi dümdüz oldu.) yani uzman demiştiki bu arabalarda 300 -320 hp nin üzerinde bir güç alırsan yürüyeni dağılır.
ben inanamıyorum 380 hp ile gazlayıp gazlayıp arabanın bir tarafının kopmamasına. zaten 380 beygir olupta bir deneme yada bir kalkış yapmamak uçağı alıp karayolundan gitmeye benzer. derimki verin 150 - 200 tl yi ölçtürün.
fifth gear - ford sierra cosworth 800 hp - YouTube
Bu programı izleyenler hangi markaların motor şanzıman ve aktarma organlarını dağıttığını kimin başarıya ulaştığını bilir.
Sizin söylediğiniz her yeni '' hikayeye'' karşılık ben size her defasında yeni '' gerçek '' kanıtlanmış video ve belgeler ile cevap vereceğim.
Benim size sunacağım belgeler bitmez fakat sizin hikayeleriniz bakalım ne kadar sürecek.
Çünkü şahsi hırsınız yüzünden farkında olmadan karşınıza aldığınız aslında ben değilim 87 yılından 96 yılına kadar Ford Motorsport Takımı için başarıdan başarıya koşan Rs Cosworth tur ve bu 9 başarılı yılları ve emeği aslında karşınıza alıp yalanlıyorsunuz.
Ben sadece böyle bir sanat eserinin şu andaki bekçisi ve bakıcısıyım benden sonrada aynı duygu ve sevda ile yeni sahipleri olacağınada eminim.
800 HP olan sonradan yapma araçlar varmış bak hocam :)
Yunanistanda 1060 bhp olan rs cosworth ta var fakat ben bunları anlatmayı böbürlenmek saydığım için bu güne kadar böyle şeylerden bahsetmedim.
Ben bir kişinin toplum içinde benim şuyum var benim buyum var demesini ayıp sayarım. Sitenin en hızlıları veya en yüksek beygirli araç bende diye başlıklarada tepkim bu yüzdendir.
Büyüklerim beni böyle yetiştirmiştir bazen bilmiyerek kırdığım herkesten özür dilerim.
İşlemler yapıldıktan sonra tabikide yürüyen aksama gereken parça harcanmalıdır. Arabama 35 turbo takıp standart şanzuman ile 2 bar basmam mümkün olmadığından gittim Ppg 1-4 Syncro aldım taktım. Bahsettiğiniz bu uzman kişinin konuştuğumuz modifikasyonlar yapıldıktan sonra kopacak dağılacak yerlerinde iyileştirmesini yapması gerektiğini bilecek kadar uzman olduğunu düşünüyorum :)
Kapışmayın yahu :p
Aradığınız o bekçi benim uzağa gitmeyin :D
L8 iki farklı tip var, biri O2 sensörlü diğeri sensörsüz. Escortlarda O2 sensröleri var haliyle, bu faktör üzerinde durulmalı. T25 escortlarda EEC 4 var, weber marelli ile pek alakası yok.
Diğer yandan Ahmet Bayjoo çipleri burton powerda satılıyor. Oradan uygun bir yazılım alınabilir.
Günümüz imkanları ile GT3076 civarı bir turbo ile custom yazılım yaparak devam ederdim ben olsam. 7:1 sıkıştırma oranı da oldukça düşük görünüyor, genelde sadece ingilizler oralara iniyor.
Bende L8 beyin var, O2 iptal, T25 ile alakamız yok. Ahmet Bayjoo chip elimde var fakat fakir kalıyor. Dediğin turbo belkide doğru tercih. 7.2 sıkıştırma oranı bizde güvenli bir şekilde 2 bar basmak için gerekli 8.0 standard sıkıştırma ile ancak 1.7 basabiliyoruz.
konuyu bazıları üzerine alıyor. Benim UZMAN KİŞİ diye bahsettiğimin bu yazdıklarımızdan haberi bile yok. Sadece bazı olmadık şeyler yaparken sorarım. Yani bir arkadaş diyelim. Bu 9 sene şampiyon olan arabaların tanesi ne kadar acaba hiç bir fikri olan varmı ?? Bu konuda bir cevap verirseniz sevinirim. Gecekondu tabir edileni bile gene iyi paralar. Yada yakın zamana gelin rekor kıran 208 ve pilotu. şimdi 208 e laf söyleyince o arabayımı örnek göstereceksiniz. Ben ford a kötü demedim sadece bazıları iyi muhafaza edilmemiş ve o güçte değil dedim. zor bir şey yok dyno yerleri belli ölçülür hendek deve arşın hepsi ortaya çıkar. Beygirler ucuz değil.dedim. O kadar kuvvetli bir arabada hiç mi fren ihtiyacı olmayacak ??? FRENLER STD. iken.. Anlatmakla bitmez. Bakımlı bir 330 bmw geçebilir dikkat derim. O arabanında son hızı 250 civarında son sürratte bile yanından gidebilir.
Video'da 850 dedi Tiff harcanan 43.000 Sterlini'de unutmayalım
zaten arabası 25-30.000 sterlin.
İşlemler yapıldıktan sonra tabikide yürüyen aksama gereken parça harcanmalıdır. Arabama 35 turbo takıp standart şanzuman ile 2 bar basmam mümkün olmadığından gittim Ppg 1-4 Syncro aldım taktım. Bahsettiğiniz bu uzman kişinin konuştuğumuz modifikasyonlar yapıldıktan sonra kopacak dağılacak yerlerinde iyileştirmesini yapması gerektiğini bilecek kadar uzman olduğunu düşünüyorum
benim size lafım yokki ne oldu anlamadım......
Yunanistanda 1060 bhp olan rs cosworth ta var fakat ben bunları anlatmayı böbürlenmek saydığım için bu güne kadar böyle şeylerden bahsetmedim.
DOĞRU .... birde özelliklerini saysaydınız... kuru karter ile başlayalım mesela. 7 ileri şanzıman var galiba.. sizinki 5 + 1 ile bile 7 ye yetemiyor ..... bu sanzıman her halde 20.000 sterlinden başlar.
87 yılından 96 yılına kadar Ford Motorsport ........
buna da derim ki dört çekerler ortaya çıkıp lancia lar elini eteğini çekene kadar pek bir hareket yoktu.
Sitenin en hızlıları veya en yüksek beygirli araç bende diye başlıklarada tepkim bu yüzdendir.
Böyle söze can kurban her zaman kendi aracımla hızlıyı denemek isterim ne kadar geçildiğimi bilmek bile bana bir ölçüdür. Her zaman geçerem diye bir kural yok.
UNUTMAYIN Kİ MUTLAKA SİZDEN HIZLI BİRİLERİ BİR YERDE VARDIR AMA DENK GELMEMİŞSİNİZDİR:
Ve eğer isterseniz hikayeyi gerçeğe dönüştürme zamanı DYNO zamanı derim.
Sayın MKerim
Bu sitede daha önce defalarca yazdım isteyen beni her yerde geçebilir benim için gerçekten fark etmez benim böyle hırslarım yoktur aksine eğer araştırırsanız bu hırsların yanlış olduğunu anlattığım ve çok tepki aldığım bir kaç konu açmışlığım var.
Başka hiçbir araba konusundada bilgim yoktur.
Yanlızcana şunu idda edebilirim 14 senedir kullandığım rs cosworth arabaları hakkında yeterli bilgiye sahibim.
Son soru 14 sene boyunca hiç mi bakmadını kaç beygir kaç yapıyor 400mt si kaç sn 1000mt kaç sn tam gaz giderken kaç saat dayanıyor.. 14 senede bir keremi bakmaz bu kadar meraklı biri.
Not arabamı fransada yaptırdım (her şey motordan yürüyene) getirdiğimde ilk dyno ya soktum bakalım doğrumu diye. ben böyle olunca sizde bilgili olunca hani merak ettim hiç mi merak etmediniz.
not bende eminim ki şu anda gösterebileceğim bir cosworth de daha tam gaz yapılmamıştır. ve sahibi de bunu kabul edecektir.
Metin abi dyno yaptinmi hic neye gore net 380 diyebiliyoruz cossy icin ?
Madem tek kistas AFR, o zaman bir s-afc alip piggyback olarak istediginiz devirde istediginiz AFR'yi yakalabilirsiniz turbo degistirmenize gerek yok.
Ancak AFR istediginiz degerlerde oldugunda araciniz olmasi gereken gibi yurumeyecektir, adam gibi bir standalone sistem alip tum yuklerde ve devirlerde hucre hucre atesleme ve yakit ayari yapildiktan sonra gercek performansini ortaya koyacaktir.
Size onerim acele olarak standalone bir ecu almanizdir.
http://i41.tinypic.com/1e73v6.jpg
http://i42.tinypic.com/2mh5vnc.jpg
Daha önce Siyah Sierra Rs Cosworth varken Bursa da arkadaşım Atilla ile beraber bosch serviste 4x4 dyno vardı orda yaptırmıştık.
İki adet dyno sonucu var biri benim biri Atilla nın. Atilla da Metalik Gri Sierra Rs Cosworth Vardır.
803 enjektör + chip + 1,7 bar ile yaklaşık 325 bhp ve 470nm tork çıkmıştı.
Bu Escort Cosworth'a yaptırmadım çünkü defalarca yazıyorum henüz içime sinecek şekilde çalışan bir chip yok.
Özelliklerde yazdığım 380bhp 540nm tork ise bu özelikli arabadan alabileceğim tahmini güçtür.
Chip işim bitince bunuda dyno ya sokacağım. Fazla pahalı bir şey değil 100 tl. Az Sabredin..
Şimdi olmaya başladı.
soru 1 0.3 bar artışı ile 60 hp mi geliyor..????????????????????
soru 2 Tekerlekte 240 hp..... neredeyse ikiaraç ta aynı ama biri fena. Kayıplar arasında ciddi fark var.
birinde 66 kw kayıp varken diğerinde 44 kw Arada 30 hp var.
Soru 3 iki aracı denemişmiydiniz?
soru 4 66 kw kayıp olan araç geçilirken diğerini kullananın el sallamasını görebildiniz mi????
Belki daha önce söylemişimdir. Biz yaklaşık 14 senedir çoluk çocuk ailece görüştüğümüz dört cosworth sahibi arkadaşlarız ( Atilla, Rıza, Ahmet, Metin ) birbirimizi geçer ve çok şakalaşırız fakat kim nerde olursa olsun hemen yardımına koşarız allaha şükür biz bir çok hırslarımızı yenmiş gün görmüş insanlarız kimin gerek arabasında gerek işinde veya ailesinde bir ihtiyaç varsa hemen yanında oluruz. Geçtiğimiz pazar rızanın çocuğunun sünnet düğünündeydik. Her kardeş gibi arada bir küseriz sonra tekrar barışırız.
Ben hep böyle arkadaşlarım olduğu için şükretmişimdir.
Allah herkesin kişisel hırslarını olgunlaştırsın ve doğru yolu göstersin.
mkerim sizin aracınızda cossy'mi ?
Olması yada olmaması bir şey değiştirirmi bilmiyorum zaten olanı söyledim. Ama bu arabalara ben çıktığı tarihlerde binen biriyim otomobile de yakın olunca ve bu tür arabalara meraklı olunca daha fazla bilgiye sahibim desek daha doğru olur. Birde yapılmışlarına çok bindim bu yüzden standart ı yada modifiyelisi ne gider ne kadar dayanır o yüzden daha gerçek verilere sahibim.
şu konu inşallah gereksiz tartışma, atışma ya da yanlış anlaşılmalarla kesilmez, çok bilgilendirici oluyor çünkü meraklılar için (benim gibi)...
Bu Grup A turbo resimdekindenmi oluyo ??
[IMG]http://s1307.hizliresim.com/1c/b/q3ff5.jpg[/IMG]
yoksa bu mu ????
[IMG]http://s1307.hizliresim.com/1c/b/q3fjm.jpg[/IMG]
İngiltereye sordum aldığım cevap aşağıda..
Dear rscosworth68,
T34.63 will flow more than T34.48
T34.48 is 350BHP, T34.63 is 390BHP
If for any reason you wish to contact us regarding your order, please feel free on the below methods. If you have any problems, please also contact us before leaving feedback to allow us to resolve your issue as fast as possible and to your full satisfaction
(01253) 813396
Turbo Rebuild
The Mill House
Preesall Mill Industrial Estate
280 Park Lane
Preesall
Poulton Le Fylde
Lancashire
FY6 0NW Click "respond" to reply through Messages, or go to your email to reply
--------------------------------------------------------------------------------
From: rscosworth68
To: turborebuild-co-uk
Subject: Other: rscosworth68 sent a message about Garrett GT Turbocharger Turbo Recondition Rebuild Repair T2 T25 T28 T3 T34 T35 #390420587958
Sent Date: Jul-10-13 00:46:25 PDT
Dear turborebuild-co-uk,
Hi..
T34.48 or T34.63 Could you tell us more than what the turbo air flow meter
T34.48 or T34.63 turbo air flow meter which more
T34.48 or T34.63 turbo air flow meter which is greater
Thank you very much.
Best Regards
Metin.
- rscosworth68
bir turbonun diğerinden fazla hava üflemesiyle, bir arabanın tüm devir ve basınçlardaki vereceği AFR'nin öngörülüp hesaplanıp "tamam bu turboyu takın AFR'niz istediğiniz şekilde olacaktır" demek zor degil mi..
sonuçta AFR yurtdışından gelen çiplerle de tam olarak tutmayabilir sonuçta farklı bir coğrafyada yaşıyoruz. havasıyla benziniyle yüksekliğiyle vs vs.
daha bilgili arkadaşlar muhakkak daha iyi bilecektir ama ben bi fikir atayım ortaya.
aracın vakumsuz olarak benzin basıncını ölçün. mesela 3 bar. o regülatörü iptal edip yerine ayarlı bir regülatör baglayıp benzin basıncını hafif düşürseniz. (mesela 2.8 bar).
ve denerseniz, istediğiniz şekilde AFR'yi fakirleştiremezmisiniz ? cunku sizin istediginiz, her devirde ve basıncta aracın zengin olan afr'sinin daha alt seviyelere cekilmesi.
turbonun hesaplanıp bu hava hesabından afr bulunması filan gibi şeyler daha zor geliyor..
Benim arabada standard olarak ayarlı fuel regülatör var istediğim gibi ayarlıyabiliyorum ayrıcana beyindede standard olarak ayar düğmesi var co2 ayarı yapabiliyorum.
Değerlerde yazdığım gibi rolanti zaten normal :13,8 fakat azıcık gaza dokunduğumda ortalama 11.00 afr ile geziyorum yani rolanti ile yürürkenki afr arasında çok fark var.
Bunuda gaza dokunduktan sonra girecek hava ile dengeliyebilirim.
veya yeni chip yazdırabilirim.
Metin hocam şöyle düşün, bahçen var, çimen-gül-saksı vs... çimenleri suladığın tazyikle ya da debiyle gülleri sulayabilir misin? ya da gülü suladığınla saksı sulayabilir misin? sen kendi beyninle neyi hangi debiyle ve tazyikle sulaman gerektiğini biliyorsun, karar veriyorsun... arabanda da iyi bir karar vericiye ihtiyacın var...