ben ılk bu arabayı yaparken v motora turbo takılmaz olmaz yapılmaz lpgde öpücüklesen olmaz dıyen arkadaslara ve kayserıdekı performans ustalarına kapak olsun onlar kendılerını bılıyo hemde karburutorsun enjeksıyonsuz motor
video0018 - YouTube
ben ılk bu arabayı yaparken v motora turbo takılmaz olmaz yapılmaz lpgde öpücüklesen olmaz dıyen arkadaslara ve kayserıdekı performans ustalarına kapak olsun onlar kendılerını bılıyo hemde karburutorsun enjeksıyonsuz motor
video0018 - YouTube
içim gitti zaten fazla uzun sardırmadım
![]()
Güzel olmuşa benziyor maşallah diyelim LPG yi nereden emdirdiniz motora diğer konuda karburatör kullanmadığınızı yazmışsınız kelebek olarak ne kullandınız peki ? Ve kullandığınız turbo nedir ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
lpg dırek turbonun emısıne baglı turboda 2.8 ducato turbosu
sizin turbo olayına bakışınız çok enteresan.. dijital gibi 1-0
patinaj çekebiliyormusun?= turbo olmuştur..
blow off tan ses çıkıyormu?=turbo olmuştur..
bana şunu söylermisin?
araç kaç beygirdi kaç oldu?
birde tam gaz 10dakika gidebiliyormusun?
hayırlı olsun.
not:
lpg veya benzin
adam gibi yapılırsa her iki motorda turbolanır
sonuçta her ikiside bir tür yakıt.Bunda bir anormallik yok.
tam gazda 200 300 metre kadar gıttım 2. viteste ama boruları tam anlamıyla yerlestırmedıgımız ıcın kelepceden patlattı orjınalı 112 beygır suanda 180 200 hp cıvarında tam olcumunu henuz yapmadık
bu arada burdakı mesele turbonun verımlılıgı degıl turbonun lpg ıle verımlı calısmasıydı ve bu vıdeodada lpg ıle ne kadar verımlı calıstıgı gorulebılıyo
bence turbonun verimli olduğu yüksek devirde gazın yetişmesi, AFR nin zenginde kalabiliyor olması, rölantisinin düzgün olması, basıncın istenildiği gibi sağlanabilmesiyle anlaşılır...
Ankara'da LPG li bir çok turbo araç var, kolay gelsin...
kayserıde hangı ustaya sorduysam kımle konustuysam olmaz yapılmaz ımkansız v motora turbo takılmaz lpgde calısmaz hep bu sekılde konustular
Peki kelebek olarak ne kullandınız ? Farzedelim ki araç bir iki gün hiç çalışmadı çalıştırmak istenildiğinde uzun marş gerekiyormu ?
Şu an bow dan dışarıya havayla birlikte lpg gazınıda tahliye ediyor bu durum tehlike teşkil edebilir.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
yanlış konuşmuşlar ya da siz yanlış kişilere gitmişsiniz... V motor yapı itibariyle zordur, yer sıkıntısı nedeniyle turbo takmak da bilgi beceri ister, siz tek turbo yapmışsınız ama kaputu şişireceksiniz mutlaka, çift turbo daha mantıklı oluyor V motorlarda...
ewet blow offdan gaz tahlıye edıyo buda bı tehlıke onada bı cozum bulacam cogu seyı bıtırdım sıra ona geldı zaten
ben cıft turbo neden takmadım cunku cıft turbo takıp basıncı dengelemekle ugrasmak ıstemedım ılk sebeb bu asıl sebebde motorun ıcını komple forgedlemedıgım ıcın cok asırı bı basınc almayacaktım o yuzdende 2. bı turbo olmasının bı anlamı yoktu tek taktım buyuk taktım ılerde ıhtıyac olursa basıncı acarım
Normalde karışımın turbo emişinden verilen sistemlerde bow ile intercooler kullanılmaz zaten şu durumda bow her türlü yakıt tüketiminizi arttıracak.Bence çaf çuf sesinden vazgeçin bow u iptal edin yada bow un çıkışını tekrar emiş hattına verin ama bu durumda çuf sesinde azalma yada kaybolma olabilir.
İntercoolerın kullanılmama sebebide intercooler içerisine dolan hava yakıt karışımı motorda oluşan back-fire durumunda emiş hattında patlamalara neden olmasıdır.Hatta forumda taunus turbolayan bir arkadaşımız zamanında bu sorunu çokça kez yaşamış (intercooler patlatmış) hatta bunun için konu bile açmıştı.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
bahsettıgın konuyu bende dusundum ama bı bakalım nolacak suanda denıyoruz
ve soyle bı durum var bende lpg sureklı aynı oranda gırmıyo motora rolantıde dusuk gaza bastıkca gıren yakıt mıktarı yukselıyo
Sana olmaz diyen kişilerin iyi niyetli olanları akılları yetmiyor kötü niyetli olanların ise kurdukları düzen bozuluyor işlerine gelmiyor.
Uzun yıllardır turbo lu araç kullanan biri olarak tavsiyelerim:
1- Muhakkak AFR tak böylelikle motora giren hava ve yakıt oranını görüp kontrol edebilirsin.
2- Egzost manifoldlarını elinde yap ve iki küçük turboyu oralara tak.
3- Muhakkak İntercooler tak ve turbolardan intercoolera bağla ve intercoolerdan karbüratöre bağla.
4- Muhakkak piston basıncını düşür ve şimdilik 1 bar üstünde basma.
Motorun bütün teknik bilgilerini bana mesaj atarsan yapman gerekenlerin hesaplarını ve ölçülerini sana bildiririm.
Ne mutlu emeğe saygı gösterenlere..
olmaz dıye hıcbır şey yoktur ..1 senede tc de butun araclara turbo takıp borlada calışabılır bence ..amaaaaaaa işte amasını şiz ler zaten bilıyosunuz.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)