User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
48 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Impreza turbo gc8 yakıt haritası

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Impreza turbo gc8 yakıt haritası

    Arkadaşlar merhaba.

    Standart Oem ECUsu olan 99 Model İmpreza turbo GC8 in tam yükte redline daki hava yakıt haritası nedir? A/F oranı 10 veya daha düşük olması normalmidir? Yabancı sitelerde araştırdığımda JDM V8 impreza nın hedef afr si 8,8 olduğu, başka kaynaklarda ise 9-9,5-10 gibi değerler yazılmış. Konu hakkında bilgileri olan arkadaşlarla konuyu net açıklığa kavuşturabilirmiyiz?

    Başka bir siteden alıntıdır:
    Yine de asıl kaide bu iken, doğrudan püskürtmeli turboşarjlı motorlarda daha fakir yakıt karışımları ile maksimum gücü almak mümkün olmaktadır. Bunun bir örneği Porsche'nin yeni turbosu, GM'in üzerinde çalıştığı yeni Ecotec turbo gibi motorlar, 18 Psi boost ile 3000 devirde 14.1:1 ve redline civarında 12.5:1e çekilen AFR ile yürümektedir. Bunu standart püskürtmeli bir araçta yapmak, direk kırım anlamına gelir.
    Buna örnek olarak , standart Subaru İmpreza Turbo yakıt haritası 3500 devirlerde 11:1 ve redline civarında da 9.5:1 gibi oldukça zengin yazılmıştır, buna rağmen Spec-C gibi veya std. EVO gibi fazla agresif avanslı araçlarda 97 oktan veya düşüğünü alırsanız vuruntu yaşanabilir.


    Maxi den alıntıdır;
    Çoğu turbo araçlar tam gaz karışım oranları fabrika tarafından 10:1 afr gibi değerlere ayarlı gelir.
    Tam gazda standart subaru STI ın arkadan siyah duman attığını görebilirsiniz

    Nasioc sitesinden alıntıdır.

  2. #2
    Tugral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim arabamda stockken 10 AFR idi, 18g turbo takıp, fmic bağladım gene 10 afr verdi, şimdi enjektörler büyüdü beyin taktık ama ayarlatmadım. Sanırım 10 değerinin altında çalışıyorlar
    Dört tekerlekle uçar gider kelebek gibi
    Otobanlarda açar renk renktir çiçek gibi
    Güzel havada var mı onunla gezmek gibi
    Ayağı yerden kesen güzellik otomobil

  3. #3

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende 10:1 in altında olduğu kanatindeyim. Bu durum güvenli tarafta kalmak için yapılmış olmalı..


    Benım araca AEM wideband bağladık daha düşüğünü gösteremeyeceği için AFR 10:1 gösterdi..
    Biz ne yaptık?
    Aracın benzin regülatörü ile maniflod arasındaki hortumu çıkarttık AFR 11,2 oldu. Biz şimdi ne yapmış? ne yapmamış olduk.?

    Aracın gücü hangisinde daha iyidir.?
    Motora zararı varmıdır?

  4. #4
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende 10:1 in altında olduğu kanatindeyim. Bu durum güvenli tarafta kalmak için yapılmış olmalı..


    Benım araca AEM wideband bağladık daha düşüğünü gösteremeyeceği için AFR 10:1 gösterdi..
    Biz ne yaptık?
    Aracın benzin regülatörü ile maniflod arasındaki hortumu çıkarttık AFR 11,2 oldu. Biz şimdi ne yapmış? ne yapmamış olduk.?

    Aracın gücü hangisinde daha iyidir.?
    Motora zararı varmıdır?
    benzin basınç regüaltörünün içinde bi diyafrm vardır abi, manifolttaki turbo basıncı artınca bu basınçla diyafram şişer ve benzin geri dönüş hattını bir miktar tıkayarak benzin railindeki basıncı arttırır ve enjektörlerin aynı milisaniyede daha fazla işer, sen bu hortumu çıkarınca benzin basınç regülatörünü safdışı bırakmış oluyorsun ve sabit bir benzin basıncıyla ilerliyorsun, ancak yaptığın hareket pek doğru sayılmaz çünkü sen regülatörün hortumunu çektiğin zaman sürekli sabit bir basınç elde ediyorsun ancak regülatör taktığın zaman bu basınç turbo basıncına bağlı olarak lineğer bir şekilde değişiyor, yani şöyleki, turbon peak basınç yaptığı zaman max benzin basıncı elde etmiş oluyorsun, üst devirlerdede basıncın düştüğü zaman benzin basıncında buna bağlı olarak düşüşe geçiyor ve oem hava yakıt haritanda bu değişken rail basıncına göre ayarlı olduğu için abi kardeş geçinip gidiyorlar

    mustafa abi senin yapacanğın en doğru hareket baba bitane benzin basınç regülatörü almak

    ancak şöyle söyliyim 10 afr altı değerler çok zengin, nasoctan baktığın haritalar bizim pompada satılan benzine göre olan haritalar olmayabilir....

  5. #5
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo araçlar genelde 11.7 oranı severler ancak bu değer standart motor için biraz tehlikeli olabilir, bir regülatörle bu değeri 11 ila 11.5 arasına ayarlarsan gayet güzel olur...

  6. #6
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayrıca herşeyin oem olduğunu düşünürsek 10 ila 10.5 arası afr değeri makuldur...

  7. #7
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde işin içinde manfolt ve enjektörlerin işediği benzin basıncı arasındaki delta kuvveti ilişkisi var, yani manifolt basıncı artar raildeki baısnçta düşerde enjektörlerin işeme atomizasyonuda buna bağlı olarak düşer, ama benzin basıncının 4 bar kadar bastığını düşünürsek çokta bi sorun olmaz ama yinede iyi bişey değil, yani mantıken toparlamak gerekirse railde 4 barlık bi benzin basıncı var manifottada 4 bar turbo basıncı olduğunu varsayarsak enjektörler işeme yapamaz, delta kuvveti raildeki basıncın manifolttaki basınca üstün çıkmasıdır diyebiliriz kısaca....

  8. #8

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yiğit selam..Wideband ve regulator alacağım :-) sadece merak ettiğim impreza turbolarda oem karışımın çok zengin olup olmadığı yönündeydi. Gerek araştırmalarım, gerek Tuğral arkadaşımızın OEM impreza turbosunda 10:1 karışım olması, İmpreza turbo nun oldukça zengin de yürüdüğü kanısı netleşti..

    Bu durumun mantıklı açıklaması bana göre, Oem düşük oktana göre 89-91 yazılım yapılmış olan bir araçta yanma odasındaki sıcaklığı düşürmek ve detanasyonu önlemek için zengin karışım gönderilmesidir. Güvenlik amaçlı yani...

    Yazdığına hak veriyorum. Maniflot basıncıyla benzin basıncı arasındaki ilişki çevresinde, sabit basınçla yürüyorum, her ne kadar afr değerim 11,2 olsa da, bu çok da teknik bir durum değil.

  9. #9

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nasioc da bulduğum harita JDM V8 imprezanın OEM haritası.. Ülkeden ülkeye pompa benzinine göre başka ayar yaptıklarını düşünmüyorum. 8.8 olmazda 9 olur 9,5 olur..Son olarak senınde 10 civarı demen.Genel olarak İmpreza turbo 9-10 afr arasında çalışan bir araç olduğunu teyit ediyor..

    Regülatör alınır.. AFR saati alınır.. Ne gerekiyorsa yapılır da...

    Ben aslında bu karışım değerine bakıp, Araban arızalı, zenginde çalışıyor.... maf veya enjektörün arızalıdır, Beyin al diyerek, o hortumu söken zihniyeti sorguluyorum...

  10. #10
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nasioc da bulduğum harita JDM V8 imprezanın OEM haritası.. Ülkeden ülkeye pompa benzinine göre başka ayar yaptıklarını düşünmüyorum. 8.8 olmazda 9 olur 9,5 olur..Son olarak senınde 10 civarı demen.Genel olarak İmpreza turbo 9-10 afr arasında çalışan bir araç olduğunu teyit ediyor..

    Regülatör alınır.. AFR saati alınır.. Ne gerekiyorsa yapılır da...

    Ben aslında bu karışım değerine bakıp, Araban arızalı, zenginde çalışıyor.... maf veya enjektörün arızalıdır, Beyin al diyerek, o hortumu söken zihniyeti sorguluyorum...
    valla abi bende yaklaşık 4 yıldır oem kullanmadığım için arabayı bende unutmuşum açıkçası oem değerleri, geçen arkadaşın forester a bağladım wideband, tamamen stoc tu araç
    10 ila 10.5 arası yürüyordu oda...

  11. #11

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Baltık State
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mustafa abi artık senin aracın detaylı fotolarını koy da alem orj gc8 gorsun

  12. #12

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Otoriteler suskun...

    Sağol Yİğit yardımların için.. Bu arada halen kargo adresini göndermedin..:-)

    Arabanın buji kablosunu koparıp, hava filtresinin kenar lastiğini koparıp yerleştirenimi ararsın...Subarunun 11 mm lik yağ pompası yok diyenimi ararsın.. Arabanın OEM yakıt haritasına zengin bu araban arızalı diyenimi ararsın..

    Fotografını koyarım bir arada, arabadan soğudum şu sıralar..

  13. #13

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araba OEM zengin çalışıyordur.. Japon abiler öyle uygun görmüştür.. O konu başka bir tartışma konusu...

    Ama sen bunu bilmeyip araban arızalı diyorsan..o hortumu söküp atıyorsan, Regülatör koyalım böyle daha iyi olur diyemiyorsan.......Bizim daha katedecek çok yolumuz var demektir..

    Bunu diyenler ve yapanlar haliyle bir ilçede sıradan tamirci değiller...

  14. #14

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En büyük cezaevi, Cahil bir insanın kafasının içidir..

    Montaigne....

  15. #15
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi çok damardan giriyorsun yav

  16. #16
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bana kalırsa 10 civarı afr de motorunuz için zengin olabilir, hazır map yerine tuner tarafından ayar yapılması çok daha uygun olacaktır, hatırladığım kadarıyla motor yapıldı yeni, o motora yeni bir o motorun özelliklerine iklime şartlarına yakıt şarltarına uygun özellikte ayar yapılması daha uygun olacaktır hatta gerekiyosa stand alonea geçmek mantıklı olacaktır

    başkasının başka bir otomobil için yaptığı mapi uygulamak bence biraz riskli ve anlamsız

    10 civarı afr diyorsunuz eğer gerçekten zengin bir karışım olursa buda motorunuza ister istemez zarar verecektir herşeyin uygun olan değeri makbul, detanasyonu azaltıp motoru soğutayım derken fazla benzinle gömlekleri yıkayıp segmanların gömlekleri çizmesine de neden olabilirsiniz

    yeni nesil motorlar direk enjeksiyonlu olanlar daha farklı çalışma stratejilerine sahip olabilir bu yüzden kendi motorunuzla karşılaştırmak çok uygun olmaz kanımca
    körler sağırlar

  17. #17

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hazır map dediğimiz, Fuji mühendislerin fabrikada yazdığı harita zaten.. Başkasının başka bir araba için yazdığı map benım arabamda kesinlikle yok zaten . Nedenine gelince, benım arabamda OEM ECU var. kesinlikle haritaya müdahale etmek mümkün değil. Yani Füji Heavy mühendisleri ne yazdıyla o var..

    Tuğral arkadaşımız stok GC8 ile 10 afr de, Yiğit arkadaşımız da Forrester turbo ile 10 afr civarında yürüdüğünü yazmış. Maxi nin de görüşleri de bu yönde..Nasioc da ise JDM OEM yakıt haritasıda 8,8 yönünde.. Ben dahil verdiğim örnekler Custom yazılım değil. Oem map örnekleri. Genel skala böyle zengin görünüyor.

    Mantık olarak fazla benzin zarar verebilir şeklinde.. Oem haritayı tartışmak gerekiyor. Fakat neden bu kadar zenginde haritayı yazmışlar merak ettim açıkçası.. Tahminim Düşük avans, Düşük oktan, yüksek güvenlik olabilir. Belkide bu kadar zengin çalışmadan dolayı yanmamış benzinin yağı bozma ihtimaline karşı Japon abilerimiz 6 ayda yağı değiştirmemizi özellikle isteyerek, sol kapı içine etiket koyarak gözümüzüe sokmuş olabilir..

    Arabamın motoru yapılmadı. Tamamen blok dahil değiştirildi ve forgetlendi..

    Araban eski diyerek topu arabaya atmak etik değil..

    Ayrıca benım arabamda eski değil..:-)

    **Boş kap, dolu fıçıdan çok ses çıkarır.
    John Lyly

  18. #18
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bana kalırsa 10 civarı afr de motorunuz için zengin olabilir, hazır map yerine tuner tarafından ayar yapılması çok daha uygun olacaktır, hatırladığım kadarıyla motor yapıldı yeni, o motora yeni bir o motorun özelliklerine iklime şartlarına yakıt şarltarına uygun özellikte ayar yapılması daha uygun olacaktır hatta gerekiyosa stand alonea geçmek mantıklı olacaktır

    başkasının başka bir otomobil için yaptığı mapi uygulamak bence biraz riskli ve anlamsız

    10 civarı afr diyorsunuz eğer gerçekten zengin bir karışım olursa buda motorunuza ister istemez zarar verecektir herşeyin uygun olan değeri makbul, detanasyonu azaltıp motoru soğutayım derken fazla benzinle gömlekleri yıkayıp segmanların gömlekleri çizmesine de neden olabilirsiniz

    yeni nesil motorlar direk enjeksiyonlu olanlar daha farklı çalışma stratejilerine sahip olabilir bu yüzden kendi motorunuzla karşılaştırmak çok uygun olmaz kanımca
    atladığın bi nokta var 99 oem subaru beyinine herhangibir yazılım müdahale söz konusu değil, oyüzden benzin regülatörlerinden bahsediyoruz mustafa abinin ilerdeki projesi bi standalone beyin zeten regüatör şimdilik geçici bi çözüm...

  19. #19
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır map dediğimiz, Fuji mühendislerin fabrikada yazdığı harita zaten.. Başkasının başka bir araba için yazdığı map benım arabamda kesinlikle yok zaten . Nedenine gelince, benım arabamda OEM ECU var. kesinlikle haritaya müdahale etmek mümkün değil. Yani Füji Heavy mühendisleri ne yazdıyla o var..

    Tuğral arkadaşımız stok GC8 ile 10 afr de, Yiğit arkadaşımız da Forrester turbo ile 10 afr civarında yürüdüğünü yazmış. Maxi nin de görüşleri de bu yönde..Nasioc da ise JDM OEM yakıt haritasıda 8,8 yönünde.. Ben dahil verdiğim örnekler Custom yazılım değil. Oem map örnekleri. Genel skala böyle zengin görünüyor.

    Mantık olarak fazla benzin zarar verebilir şeklinde.. Oem haritayı tartışmak gerekiyor. Fakat neden bu kadar zenginde haritayı yazmışlar merak ettim açıkçası.. Tahminim Düşük avans, Düşük oktan, yüksek güvenlik olabilir. Belkide bu kadar zengin çalışmadan dolayı yanmamış benzinin yağı bozma ihtimaline karşı Japon abilerimiz 6 ayda yağı değiştirmemizi özellikle isteyerek, sol kapı içine etiket koyarak gözümüzüe sokmuş olabilir..

    Arabamın motoru yapılmadı. Tamamen blok dahil değiştirildi ve forgetlendi..

    Araban eski diyerek topu arabaya atmak etik değil..

    Ayrıca benım arabamda eski değil..:-)

    **Boş kap, dolu fıçıdan çok ses çıkarır.
    John Lyly

    forget değil forged

    motorunuzun forged olarak toplanması motor yapılması demek bunu kast ettim motor yapma genel bir kavramdır

    şu anki motorlarla eski nesil motorları karşılaştırmak çok doğru değil evet motorunuz eski neden eski emisyonlar şimdiki gibi değil, malzeme üretim metodları belki aynı değil teknoloji aynı değil, sayılabilir biraz daha, atıyorum en basitinden euro 5 benzinli bir motorda gerekli olan emisyon değerlerini tutturabilmek için işte sizin dediğiniz karışım değerlerine yada o karışım değerlerine uygun sıkıştırma egzantrik vs gibi herşeyi uygun hale geitirp koyuyorlar şimdi siz 99 model motordaki karışım şu diye karşılaştırmak çok doğru değil



    ben yine söylüyorum eğer bu orijinal değeriyse yine bana göre zengin benim fikrimdir nasıl evolar zengin çalışıyorsa buda zengin çalışıyor


    anlamadığım her konunuzda mesajınızda neden inceden laf sokma isteğiiniz var? bu şekilde yaparak yazmak isteyen insanları da yazmaz hale getirirsiniz yaptığınız tepki yazdığınız mesajlar bana yada değil ama bu böyle

    gününüz aydın olsun



    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    atladığın bi nokta var 99 oem subaru beyinine herhangibir yazılım müdahale söz konusu değil, oyüzden benzin regülatörlerinden bahsediyoruz mustafa abinin ilerdeki projesi bi standalone beyin zeten regüatör şimdilik geçici bi çözüm...


    ben hangisine müdahele edilir hangisine edilmez bilmem aklımdan geçeni yazdım
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •